Connect with us

Gazdaság

Személyre szabott ajánlatok, saját pixel és képkereső: BIANO bútorkereső

A magyarországi vásárlókat csakis a legjobb online ajánlatok érdeklik, a legjobb ár-érték arányt keresik.

A vásárlás előtt, megfontoltan, figyelmesen böngésznek: elsősorban az az árajánlatokat hasonlítják össze – ez a tapasztalata a BIANO.hu-t vezető Michael Zelinkának.Ezért hozták létre a BIANO-t, amely az augusztusi indulása óta szédületes tempóban növekszik.  A home&deco online piactér a könnyű keresés, a gyors és hatékony válogatás, a bő választék előnyét nyújtja, így a portál már a legbiztosabb célpont a lakberendezési kellékek, eszközök, bútorok iránt érdeklődő, szenvedélyes vásárlóknak.

“A személyre szabott ajánlatainknak köszönhetően, az augusztusi indulásunk óta honlapunk látogatottsága 15-szeresére növekedett.”

Mi több, a BIANO egy exkluzív funkciót is kínál a magyarországi home&deco szegmens online vásárlóinak: a képkeresőt, amely segítségével mindent könnyen megtalál. Csupán egy kép feltöltése a platformra, és elérik az igénynek, kérésnek megfelelő legjobb eredményeket.

A magyarországi piacon csupán öt hónapja elindított marketing felület a www.biano.hu, a partner üzleteknek az egyik legteljesebb, legjobb értékesítési csatornájának bizonyult. Ezenkívül, az adott technikai funkciók, mint például a BIANO Pixel segítségével, a felületen regisztrált online home&deco kiskereskedők, üzletek, viszonteladók külön feltüntetve látják azokat a vásárlókat, akik az ők termék-ajánlatai iránt érdeklődnek.

Michael Zelinkát CEO BIANO-t, az első magyarországi Black Friday, Fekete Péntek akció eredményességéről, a BIANO home&deco online piactér fejlődéséről, a 2021-es tervekről kérdeztük, valamint arról, hogy miért is kell a home&deco szegmens összes magyarországi online üzlete szem előtt tartsa a portál fejlődését.

Hogyan zajlott a Fekete Péntek? Milyen eredményeket hozott ez az akció?

Időben rákészültünk erre: minden partnerünknek ajánlat-listát küldtünk, hogy maximálisan kihasználhassák ezt a hétvégét. Ezenkívül az összes leszállított terméket egy külön menüpontba gyűjtöttük, amelyet kellőképpen reklámoztunk is ahhoz, hogy felhasználóink megtalálják  a legjobb online ajánlatokat. A Black Friday hétvégén a generált eladások bruttó értéke 30%-kal haladta meg az előző hétvége eladási teljesítményét.

Mennyire nőtt a BIANO-n megtalálható online szaküzletek száma?

2020 augusztusában indultunk egy válogatott partnerlistával. Olyan partnerekről van szó, akik vagy velünk együtt akartak terjeszkedni, vagy olyanokról, akik már bent voltak a magyarországi online piacon, de gyorsabb fejlődésre, növekedésre vágytak. Örömmel tölt el az, amit napról napra tapasztalunk, hogy ügyfeleink, partnereink elégedettek szolgáltatásainkkal, és nagyra értékeljük a bennünk vetett bizalmat, amit egy újabb online-piac megjelenésekor is érzünk. 2020 novemberében 120 partnert jegyeztünk felületünkön, és ez a szám egyre nő.

Hogyan kommentálná, magyarázná a forgalom / munkamenetek alakulását az indítástól napjainkig?

Az első hónapokban exponenciális növekedéssel indultunk, a BIANO.hu látogatottságát illetően, mostanra ennek 15-szeresére nőtünk, és folyamatosan növekszünk. Csodálatos látni azt, hogy még van mit kiaknázni, nem használtuk ki teljesen a lehetőségeinket, és hónapról hónapra felülmúljuk teljesítményünket, előző eredményeinket.

Melyek azok a magyar home&deco online üzletek, amelyek az elmúlt hónapokban csatlakoztak a BIANO-hoz?

Az egyik legnagyobb partner, aki már a kezdetektől hozzánk szegődött az a legnagyobb bútorválasztékkal rendelkező Butorpiac.hu. Azóta sokan csatlakoztak a BIANO-hoz. Mint, például az Alibutor.hu, vagy a Bellabutor.hu. Ők, másokhoz hasonlóan, hamar felismerték a portálunk előnyeit, és egyre többet fektettek marketingjükbe. Így mi is egyre több eladást tudunk nekik hozni. De található nálunk sok szélesebb körű, több termékskálával rendelkező online üzlet is, mint amilyen például a ShopOn.hu. Kezdettől fontos volt számunkra, hogy a kisebb üzletek is ránk kapcsolódjanak, olyan üzletekre gondolok itt akik elsősorban egyedi, vagy akár kézzel készített termékeket forgalmaznak. Ilyen például a Floraart.hu vagy a Betonstyle.hu. Örömmel észleljük, hogy együtt növekedünk partnereinkkel, segítve őket a minél több vevőhöz való jutáshoz, üzletük gyarapodásához.

Melyik termékskála hozta a legjobb eredményt?

Egyértelműen a nagy bútorok kategóriája.  A legkeresettebb termékek az ágyak, ágyneműk, illetve a szekrények, kanapék is.  Karácsony közeledtével várhatóan nőtt az igény ajándékokra, ünnepi díszekre, a karácsonyi motívumokkal ellátott termékekre.

Észleltek-e a www.biano.hu oldalon sajátos jellemzőket a magyar fogyasztói magatartásban?

Észrevettem, hogy a magyarok nagyon megfontoltak minden vásárlás előtt. Képesek többször is rákeresni ugyanarra a termékre, A magyar online vásárló a legjobb ár/érték arányt keresi. Algoritmusaink ezt figyelembe is veszik, és a kiegyensúlyozott rangsorolási és szűrési rendszerünkön keresztül segítjük a vásárlókat a döntések meghozatalában. A másik kiváló eszközünk, amit használhatnak fogyasztóink, az a személyre szabás, amelyet partnereink a BIANO Pixel segítségével aktiválhatnak.

És a képkeresés hogyan alakult az elmúlt hónapokban?

Pozitív visszajelzést tapasztalunk a képkeresés használatával kapcsolatosan. Ez annyira biztató, hogy egyre több népszerűsítési módot keresünk erre – mint például influenszerek bevonását. 

Tervek 2021-ben?

Vannak olyan nemzetközi üzletek, amelyek rajtunk keresztül tervezik a magyar piacra való betörést, és vannak olyan magyar online üzletek, amelyek marketing költségvetésük nagyrészét a BIANO-val együttműködve fektetnék be. Hónapról hónapra fejlődtünk, és annak ellenére, hogy nehéz most bármilyen jövőbeli változást jósolni – tekintettel a mai helyzetre – a BIANO.hu folyamatos emelkedő tendenciát mutat. Csak felfele ívelnek mutatóink.

Gazdaság

Aszálykezelési stratégiák a mezőgazdaságban

Hazánk mezőgazdaságának egyik legnagyobb kockázati tényezője az aszály, amely egyaránt kihat a terméshozamra és a gazdálkodók életére.

A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) legújabb kötete, az Aszálykezelési stratégiák a mezőgazdaságban átfogóan tárgyalja a szárazság okozta kihívásokat, a termelési rendszerek sérülékenységét, valamint a szélsőséges időjárási feltételekhez való alkalmazkodás szükségességét.

A kiadvány szerkesztői – Dr. Gyuricza Csaba, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem rektora és Dr. Zsembeli József, a MATE Nemzeti Éghajlat- és Tájkutatási Központ igazgatója – részletesen mutatják be az aktuális helyzetet Magyarországon, különös tekintettel a 2022-es és 2024-es súlyos aszályokra, amelyek rávilágítottak a fenntartható és az aszály káros hatásait mérséklő mezőgazdasági stratégiák jelentőségére. A szakértők fontosnak tartják, hogy a gazdálkodók mellett a politikai döntéshozók is aktívan részt vegyenek a megfelelő szabályozások és támogatási rendszerek kialakításában, hiszen csak átfogó és összehangolt beavatkozásokkal lehet hatékonyan szembenézni az aszály okozta kihívásokkal.

Amint a könyv előszavában is olvasható, az éghajlatváltozás hatásai egyre kézzelfoghatóbbá válnak a mezőgazdaság mindennapjaiban, különösen a csapadékeloszlás kiszámíthatatlansága és a gyakrabban jelentkező aszályos időszakok révén. Magyarországon az aszály a mezőgazdasági termelés kockázatának egyik, ha nem a legmeghatározóbb tényezője. Bár az árvizek, a korai fagyok, a kártevők és egyéb kockázati tényezők komoly kihívások elé állítják a gazdálkodókat, a mezőgazdasági termelés és bevételkiesés szempontjából egyetlen más termelési kockázati forrás sem olyan jelentős országosan, mint az aszály. A nagy szárazság csökkentheti a terméshozamokat, a gazdálkodókat arra késztetheti, hogy szűkítsék a termesztett növények körét és területét, növeljék a termelési inputokat, például a növénytermesztésben az öntözésre vagy az állattenyésztésben a takarmányokra, állatjólétre fordított költségeket.

Az „Aszálykezelési stratégiák a mezőgazdaságban” című könyv célja, hogy gyakorlati és tudományosan megalapozott útmutatást nyújtson a gazdálkodóknak, agrárszakembereknek és döntéshozóknak arra, miként készülhetnek fel hatékonyan az aszályok következményeire. A könyv szerzői azonban nem csupán a kihívásokra kívánják felhívni a figyelmet, hanem azokra a lehetőségekre is, amik segítségével a mezőgazdaság alkalmazkodóbbá, ellenállóbbá és hosszú távon is életképessé válhat. Ennek érdekében a kötet átfogó képet ad az aszály élettani és gazdasági hatásairól, a korszerű vízgazdálkodási technikákról, valamint bemutatja a fenntartható, adaptív gazdálkodási módszereket, amelyek segíthetnek enyhíteni a vízhiány okozta károkat.

A gazdálkodók akár jelentős mértékben is alkalmazkodhatnak a szárazsághoz, a talaj nedvességmegtartó képességét növelő beruházások és intézkedések révén. A különféle talajvédő, nedvességtakarékos művelési módok és gyakorlatok, amelyek növelik a talaj szervesanyag-tartalmát, miközben csökkentik a talaj nedvességveszteségét – mint például a direktvetés vagy a redukált talajművelés, a takarónövények használata, a megfelelő vetésváltás stb. – segíthetnek a gazdaságoknak alkalmazkodni az aszály egyre növekvő kockázatához. Az öntözés hatékonyságának növelése is csökkentheti az aszály okozta károkat. A kötet számos további lehetőséget is felkínál a gazdálkodóknak.

A közelmúltban tapasztalt számos jelentős aszály arra ösztönzi a szakpolitikát, hogy a fókusz a rövidtávú aszályreagálásról a hosszútávú szárazságtűrő képesség kiépítése felé mozduljon el. Az aszályhoz való alkalmazkodás adekvát stratégiai megoldásokat igényel mind ágazatonként, mind régiónként. A kiadvány multidiszciplináris megközelítésben tárgyalja az aszály problémakörét, egyben bemutatja a legújabb kutatási eredményeket, gyakorlati alkalmazásokat, valamint hosszútávú megoldási stratégiákat a mezőgazdaság, a vízgazdálkodás, a környezetvédelem és a társadalmi rendszerek számára.

Ajánljuk ezt a könyvet mindazoknak, akik elkötelezettek a mezőgazdasági termelés jövőjének megőrzése iránt, valamint azoknak, akik mélyebb ismeretekre vágynak az aszály okairól és következményeiről.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Vidéken is viszik a nagyot drágult paneleket

A megyei jogú városokban is hasonló mértékben drágultak az ingatlanok, mint Budapesten, de vidéken még így is jóval olcsóbban lehet lakást vásárolni, mint a fővárosban.

Az Otthon Centrum friss adatai szerint a vidéki nagyvárosokban is a panellakások drágultak a leginkább: az egy évvel ezelőttinél majdnem harmadával kerül többe egy négyzetméter. A vidéki városok közül Debrecen a legdrágább.

„Mindhárom használt szegmensben áremelkedést tapasztaltunk az előző év azonos időszakához képest, és ez a trend lényegében tavaly óta folyamatos”

– ismertette a megyei jogú városok átlagos négyzetméterárainak alakulását Soóki-Tóth Gábor.

Az elemzési vezető arról is beszámolt, hogy a használt ház ára emelkedett a legkevésbé, 11,8 százalékkal, míg a téglalakások 25,5, a panellakások fajlagos ára 28,2 százalékkal haladta meg az egy évvel ezelőttit.

„A vidéki trendek nagyon hasonlítanak a budapesti folyamatokra: a fővárosban a családi ház 10 százalékot, a téglalakások 23 százalékot, a panellakások pedig 38 százalékot drágultak egy esztendő alatt”

– tette hozzá a szakember, kiemelve, hogy a fővárosi árszint továbbra is jelentősen meghaladja a vidéki városokét.

A téglalakások piacán Debrecen rekorder, amely a megyei jogú városok közül egyedüliként lépte át az egymillió forintos átlagos négyzetméterárat (1,07 millió forinttal). A második helyen Székesfehérvár áll 864 ezer forintos középértékkel, majd Győr következik 853 ezer forintos átlaggal. A legtöbb megyei jogú városban mérsékeltebb árak jellemzők 550-750 ezer forint közötti átlaggal. Csak a kisebb és a fővárostól távolabbi városokban fordult elő ennél alacsonyabb ár, például Nagykanizsán (450 ezer) vagy Baján (422 ezer forint).

Az Otthon Centrum közreműködésével értékesített téglalakások átlagos négyzetméterára egy év alatt 25,5 százalékkal emelkedett. A legtöbb megyei jogú városban 15-30 százalék közötti drágulás látható, Sopronban, Szegeden, Veszprémben, valamint Zalaegerszegen egyszámjegyű volt a növekedés, míg Szolnokon, Tatabányán és Székesfehérváron meghaladta a 30 százalékot.

A panellakások átlagos négyzetméterára 729 ezer forint, a rangsort ebben a szegmensben is Debrecen vezeti 950 ezer forinttal, majd Székesfehérvár 827 ezerrel a második, Győr pedig 812 ezer forinttal a harmadik legdrágább város. Az olcsóbb városok közé Dunaújváros (478 ezer), Szolnok és Miskolc (460 ezer), valamint Nagykanizsa (417 ezer forinttal) tartozik. A legtöbb megyei jogú várost azonban 500-700 ezer forintos átlagár jellemzi.

Az árak összességében 28,2 százalékkal haladták meg az előző év azonos időszakát, amiben Soóki-Tóth Gábor szerint a kamattámogatott hiteleknek is nagy szerepe van, amelyek különösen az olcsóbb panelek iránt élénkítették a keresletet. Minden városban emelkedtek az árak, a legnagyobb 30 százalékot meghaladó drágulást Kecskeméten, Pécsen, Székesfehérváron és Debrecenben, míg a legkisebb növekedést Zalaegerszegen mindössze 4 százalék mérte az Otthon Centrum. Ezzel szemben a többi vidéki városban kétszámjegyű áremelkedés az irányadó.

A megyei jogú városokban az elmúlt egy évben a családi házak drágultak a legkevésbé: a négyzetméterár átlagértéke 551 ezer forint, ami éves távlatban 11,8 százalékos emelkedésnek felel meg. Ugyanakkor az összetételhatás miatt a 25 megyei jogú városban szélsőségesen, a tavalyi átlagár 90-140 százaléka között alakultak az idei átlagok.

Debrecen a harmadik szegmensben is rekorder 745 ezer forinttal, amelyet Sopron közelíti meg 702 ezerrel, míg Győr 623 ezer forintos átlagos négyzetméterárral a harmadik. Nem sokkal marad le Székesfehérvár (614 ezer) és Érd (600 ezer), miközben a legtöbb városban 400-600 ezer forint közötti átlagár a mértékadó. A kisebb és a fővárostól távolabb esővárosokban, ennél alacsonyabb átlagok is előfordulnak: Szekszárdon 319 ezer, Nagykanizsán 333 ezer, Zalaegerszegen 374 ezer forint a középérték.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása

Október 30-31-én zajlott a Hungexpo területén a világ egyik legnagyobb, Kínai állami támogatással megvalósuló kiállítássorozata, a Shanghai Fair Trade Show budapesti állomása.

A többezer látogatót vonzó eseményen mintegy 130 kínai high-tech vállalkozás képviseltette magát a legkülönbözőbb szegmensekből. Az eseményen mások mellett előadást tartott Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára, a HEPA vezérigazgatója, és Sun Jianping, a Shanghai Services Federation elnöke is.

Az eseményt elsősorban magyar vállalkozások képviselői látogatták, akiknek ez a koncentrált jelenlét kiváló alkalmat kínált, hogy akár több közvetlen kapcsolatot is kialakítsanak kínai gyártókkal és szolgáltatókkal. A minél intenzívebb kapcsolatfelvételt előre egyeztetett személyes találkozók is segítették a kínai és magyar cégek képviselői között ‒ mondta el Szabó Mónika, a rendezvény szervezését és kommunikációját magyar részről támogató a Gold Communications Kft. ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss