Connect with us

Gazdaság

Milliókra szabva – a fizikai és a digitális élmény találkozása

A COVID-19 miatt megjelenő online megoldások használatával a lakosság digitális érettsége hatalmasat fejlődött.

Azonban az emberek továbblépnének: szeretnék, ha az online interakciók sokkal emberközpontúbbak lennének. Megszületett az emberi érzelem központú design tudománya, amely hozzájárulhat a fizikai és a digitális világ közti fal lebontásához – hívja fel a figyelmet a Deloitte Tech Trends 2021 jelentése.

 A COVID-19 következtében az online térbe zárt világ rengeteg új digitális megoldást tett milliók számára a mindennapi élet részévé. A távmunka virtuális kollaborációs eszközei, a digitális oktatás online tananyagai, az interneten keresztüli ételrendelés és még sok más korábban ritkaságszámba menő megoldás következtében rövid idő alatt hatalmasat ugrott a lakosság digitális érettsége. „Másfél év két hónap alatt” – ez a legfőbb megállapítása a 2020 májusában 1000 fős reprezentatív magyar mintán végzett Deloitte Digital ügyfélkutatásnak, amely szerint 10 hét alatt annyit fejlődött a hazai lakosság digitális komfortja, ami „békeidőben” több évbe telt volna.

A fejlődés azonban nem áll meg. A Deloitte globális kutatása szerint az ügyfelek több mint fele szeretné, ha az online interakciók jóval emberközpontúbbak lennének. A trendeket felismerve fejlődött ki az „emberi érzelem központú design” tudománya.

„A digitális térben felhalmozott online DNS-ünk ugyanis lehetővé teszi, hogy teljesen egyedi ügyfélélményt kapjunk, mely mind a viselkedési szokásainkat, preferenciáinkat, értékeinket, sőt akár az aktuális érzelmi állapotunkat is figyelembe veszi. Mindezt pedig az online és fizikai tér közötti teljes átjárhatósággal, hiszen a vásárlók nagy része továbbra is igényli az emberi interakciót és a fizikai impulzusokat”

– mondta Drácz Dániel, a Deloitte Digital szenior menedzsere.

Sok korábban csak elektronikus kereskedelemmel foglalkozó szolgáltató ezért létesített fizikai bemutató teret. A Casper nevű online matrackereskedő például 20 üzletet nyitott azzal a céllal, hogy a vásárlók az online térben kiválasztott és összehasonlított matracokat fizikailag is kipróbálhassák, akár egy kellemes szundi-próba idősáv online lefoglalásával. Egy másik jó példa a London szívében, a Mayfair-en a Savile Row utcácska, a méretreszabott öltönyök és exkluzív férfiszabóságok globális központja. A pandémia miatt az ott dolgozó öltönymesterek hiába várták nemzetközi ügyfélkörüket. A mesterszabók váltottak: egy robot segítségével akár már a két kontinens távolságra lévő Szöulban álló ügyfelük méreteit is le tudják venni.

A technológia fejlődésével egyre több megoldás válik milliók számára mindennapivá, ami a fizikai és az online tér közötti falak lebontását eredményezi, ezek:

  • Omnichannel marketing platformok: a zsebünkben lévő okostelefon segítségével a fizikai térben is a megfelelő helyen és időben kapunk impulzust a vásárláshoz.
  • Okostelefonunk mint fejlett technológiai platform: a kütyüinkben lévő eszközök, mint a magas felbontású kamerák, lokációs szenzorok, a tér mérésére képes LIDAR megoldások, a fizikai térbe más tárgyakat elhelyezni képes kiterjesztett valóság és a gyors 5G kapcsolat segítségével vásárlási élethelyzetek sokaságát tudják időben azonosítani. Mi több, hamarosan test szkenner megoldások teszik majd lehetővé azt is, hogy méretre szabott öltönyünkhöz saját magunk bonyolítsuk le méretezésünket.
  • „Affective computing” vagyis „érzelmi mesterséges intelligencia”: a számítási kapacitások bővülésével és az algoritmusok fejlődésével eszközeink immáron az emberi érzéseket is valós időben tudják értelmezni. A természetes nyelvek feldolgozása („natural language processing”), a digitális érzelem elemzés, a hang-stressz analízis vagy a mikrokifejezések katalogizálására képes kamerák segítségével eszközeink nagy pontossággal tudják bemérni érzelmi állapotainkat és szándékainkat. Ezek segítségével nemcsak az online térben tudunk megfelelő élményekhez jutni, de egy áruházban az eladó már az érzelmi állapotunknak megfelelő mennyiségű és minőségű tanácsadást képes nyújtani számunkra.
  • „Spatial web”: A kiterjesztett valóság segítségével egyre inkább képesek leszünk arra, hogy a virtuális térben a valóshoz nagyon közelítő élményekkel találkozzunk, ami akár a turizmusban, akár a szórakoztatóiparban hozhat előretörést.
  • Következő generációs azonosítás: A fenti technológiai megoldások sokakat rettenthetnek el, ezért a technológiával szembeni bizalom megteremtésének záloga, hogy az online személyazonosítás gördülékeny és nagyon biztonságos legyen. Biometrikus, viselkedésvalidáló azonosítási módszerek segítik ezen élmény elérését.

További példák és megoldások találhatók a Deloitte Tech Trends 2021 riportjában, amelyből kiderül például, hogy hogyan vált a világ egyik vezető építészeti cége, a Gensler a digitális és fizikai szférát ötvöző ügyfélélmény úttörőjévé, valamint az is, hogy miért kell a jelen és a közeljövő CEO-jának egyfajta „végfelhasználói néprajztudóssá” válnia.

Gazdaság

Idén befagyott a hőszigetelési piac, de tavasszal fellendülés jöhet

Az építőipar egyik fontos szegmense, a hőszigetelési piac olyan alacsony szintre esett vissza, amilyet legutóbb a 2008-as gazdasági válság idején tapasztaltunk.

A kereslet zuhanását az építőipari beruházások visszaesése és a lakásépítések számának csökkenése tovább súlyosbította. A Mapei Kft. azonban optimista: a tavasz és a kormány által bevezetett jelentős enyhítések és újdonságok hatására általános javulás várható.

A hőszigetelési piac mélypontjára az építőipar gyenge idei teljesítménye, valamint a magas alapanyagárak, a munkaerőhiány és a gazdasági bizonytalanság együttesen vezettek. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az építőipar termelése jelentősen csökkent az előző év azonos időszakához képest. A lakásépítések számának visszaesése negatívan hatott a hőszigetelési anyagok iránti keresletre.

A helyzetet súlyosbította, hogy az év elején sokan várták az új otthonfelújítási program bejelentését. Emiatt a kereslet bezuhant, mivel sokan, akik tehették, elhalasztották a szigetelési munkákat a pályázatra várva. A program indulásának csúszása és a bonyolult feltételek végül elbizonytalanították a lakosságot, így a várt élénkülés elmaradt.

„Az idei évre változás nem várható: befagyott a piac. A rossz idő miatt ilyenkor már csak azok szigetelnek, akiknek muszáj. A kereslet elérte a mélypontot. Ennek ellenére bizakodóak vagyunk, tavasszal fellendülésre számítunk” – nyilatkozta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Enyhítések és újdonságok élénkíthetik a piacot

A szakember szerint a kereslet élénkülését több kormányzati intézkedés is segítheti. Az otthonfelújítási program változásai vonzóbbá tehetik a felújítást a lakosság számára: enyhültek a személyes jogosultsági feltételek (lakcím határidő 2024. október 1.), bővült az ingatlanok köre (2007. január 1. előtt használatbavételi engedélyt kapott ingatlanok is jogosultak), és a jövedelmi viszonyokat nem veszik figyelembe, ami egyszerűsíti a pályázati folyamatot.

A szállítói előfinanszírozás mértéke 50%-ra csökkent, már nincs szükség regisztrált kivitelezőkre. A mérnöki szolgáltatások az önerő részeként is elszámolhatók, az előkészítési és mérnöki költségek kerete emelkedett, a számlák egyértelmű elválasztása pedig növeli a pénzügyi átláthatóságot.

Emellett a vidéki otthonfelújítási támogatás is hozzájárulhat a kereslet élénküléséhez. Az ötezer főnél kisebb településeken élő gyermekes családok jogosultak; a konstrukció megegyezik a 2021–2022-es programmal, és széles körű felújításokra igénybe vehető. A munkadíj és anyagköltségek 50%-ára, de legfeljebb hárommillió forintra igényelhető vissza nem térítendő támogatás, plusz hárommillió forint államilag támogatott hitel is elérhető. Fontos, hogy a korábbi programban részt vevők összesen hárommillió forint támogatást vehetnek igénybe.

További lökést adhat az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások adómentes lakáscélú felhasználása. Ez lehetővé teszi a pénztártagok számára, hogy megtakarításaikat lakásfelújítási és korszerűsítési célokra használják, például fűtéskorszerűsítésre, épület külső szigetelésére, nyílászárók cseréjére, tetőfelújításra, napelemes rendszer telepítésére, belső burkolatok cseréjére és akadálymentesítési munkákra.

„Összességében ezek az intézkedések olyan hatást eredményezhetnek, amely már jövő tavasszal pozitív trendet indíthat el” – mondta Markovich Béla. Hangsúlyozta, hogy a lakosság megfelelő információk birtokában hozhat megalapozott döntéseket. Ennek érdekében a Mapei tájékoztató kampányokat indít, hogy segítse az építkezőket és a felújítókat a támogatási lehetőségek kihasználásában, valamint a várható keresletnövekedésre való felkészülésben.

A jelenlegi stagnálást követően a piac újra lendületet vehet. A környezetbarát és energiahatékony megoldások iránti növekvő igény, valamint a kormányzati támogatások együttesen hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a hőszigetelési piac tavasszal ismét virágzásnak induljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A gazdasági élet legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért

Ismét meghirdették az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat, a kategóriája egyik legnagyobb presztízsű szakmai elismerését.

Az elmúlt időszakban jelentős bővülésen átesett Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a díjat november 29-én a mesterséges intelligencia sötét oldalát is taglaló Fiatal Vállalkozók Hete Karrier-és Üzleti Show zárórendezvényén adja át.

„Az Év Fiatal Vállalkozója Díj a legnagyobb presztízsű kitüntetéssé vált a kategóriájában és jó visszatekinteni, hogy a legtöbben, akik nyertek, a mai napig felívelő pályán vannak – mondta Kovács Patrik, a FIVOSZ alapítója az elismeréssel kapcsolatban, hangsúlyozva, az elmúlt másfél évtizedben a díj nyertesei bebizonyították, hogy vannak példaértékű fiatalok, akik nem csak sikeresek, de a környezetükre és a társadalmi hasznosságra is odafigyelnek. A tavalyi nyertes Pinczés Marianna például egy meglepően fiatal hölgy, aki 18 éves korától vállalkozva több milliárdos árbevételű környezettudatos élelmiszeripari vállalkozást épített fel, de nyert már IT- és pénzügyi szakember, és HR-vállalkozó is. – Vállalkozni nem egyszerű, de egy csodálatos utazás és a díj no meg persze az egész rendezvénysorozat is ennek az ünnepe – ezért is lehet ingyenesen részt venni, amihez csupán a fiatalvallalkozokhete.hu-n kell regisztrálni” – tette hozzá a FIVOSZ elnöke.

A címet legalább három éve sikeres saját vállalkozást működtető 18 és 45 év közötti személy nyerheti el, aki sikeres a gazdasági életben és jó példaként szolgálhat a fiatalabb generációknak. Az év fiatal vállalkozójának november 24-ig lehet jelentkezni a fivosz.hu-n megtalálható díj kiírás szerint, az országos események színes programja és az ingyenes regisztráció pedig a fiatalvallalkozokhete.hu címen érhető el.

A díj különlegessége, hogy láthatóság mellett üzleti előnyöket is biztosít a nyertesnek, aki egy éven keresztül a fiatal vállalkozók nagyköveteként inspirálhat másokat. Ünnepélyes átadója egybeforrott a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozattal, amely hazánk legnagyobb üzleti show-jaként fiatalok ezreit segítheti a gazdasági életben való értékteremtésben. A szervezők idén is komoly részvételre számítanak, mivel ismert emberek és nagy márkák vezetői fogják ritkán hallható személyes történeteikkel és tippjeikkel inspirálni a résztvevőket.

Az egész elnökségünk azon dolgozik, hogy a résztvevők igazi inspirációt kaphassanak és a rendezvény célja, hogy egy különleges köntösben, az ország egyetlen üzleti show-jaként segítsen minden karrierépítésben és vállalkozásban fejlődni vágyó résztvevőt, aki jobbá szeretné tenni az életét. A partnerekkel idén is ingyenes eseménysorozatot hoztunk létre és elvisszük az ország minden pontjára. Az idei program azért is lesz különleges, mert rendhagyó témákat hoztunk, mint például a mesterséges intelligencia sötét oldala, vagy a showbusiness mögötti világ Korda Györgyékkel” – árulta el a FIVOSZ elnöke.

A 2024 november 25-29 között megrendezett eseménysorozat 15 városban lesz ingyenesen elérhető a fiataloknak.

„A vármegyei eseményeinket a megyei vezetőink szervezik olyan fontos partnerekkel, mint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének helyi szervezete és a legfontosabb regionális cégek. Minden vidéki esemény olyan téma köré épül, amely a leginkább fontos az adott közösség számára. A központi rendezvényen pedig különböző témákat felölelő kerekasztalokban szerepelnek ismert és elismert szakemberek” – tekintett előre Kovács Patrik. Hozzátette, a rendezvénysorozat célja, hogy bárki, aki részt vesz rajta hazavihessen valamit, amitől többé válik ő és a vállalkozása is.

„A rendezvényünk inspirációja nyomán már rengeteg vállalkozás indult el az elmúlt években és számításaink szerint több, mint ezer üzlet is született. Az esemény úgy van felépítve, hogy mindenki kaphasson inspirációt, a saját életébe azonnal beépíthető siker-recepteket és tudjuk, hogy nagyon sokan találták már meg itt partnerüket, új főnöküket és kötöttek értékes barátságokat is. Az FVH már közel két évtizede szemléletformáló esemény, ami mindig a legújabb trendeket hozza el és egyedi, mivel a gazdaság legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért – ezt is jól példázza, hogy az elmúlt években a magyar GDP több mint 30 százalékát termelő vállalatok csúcsvezetői álltak a színpadon.

Kovács úgy látja, a kemény munka kifizetődött, a kétévtizedes szervezői tapasztalatnak is köszönhetően az üzleti- és karriershow olyan hiánypótló eseménnyé vált, amely évről évre képes megújulni és ihletet, ösztönzést adni a résztvevő embereknek.

„Az elmúlt években egyre komolyabb szerepet tölt be a hazai gazdasági utánpótlás-nevelésben, hiszen segít praktikus ötletekkel a gazdasági értékteremtésbe bekapcsolódni. Az elhangzott témákat mindig tovább visszük egy éven át szakmai és területi bizottságainkon keresztül. Érdemes megnézni a FIVOSZ honlapját és azt a szerteágazó szakmai bizottsági rendszert, amelynek keretében támogatjuk a fiatal vállalkozókat. Azon dolgozunk, hogy közösséget, üzletet és tudást biztosítsunk minden tagunknak” – hangsúlyozta.

Ám nemcsak a Fiatal vállalkozók hete, maga az anyaszervezet is jelentős fejlődésen esett át az utóbbi időben. A már említett, kibővült bizottsági és megyei hálózaton túl nemzetközi fronton is nagy előrelépés történt. A VOSZ és a FIVOSZ egy stratégiai együttműködésre lépett és közös nemzetközi titkárságot hozott létre, melynek keretében külképviseletet nyit Brüsszelben, Kínában és az Egyesült Államokban, így közvetlenebb hozzáférést biztosítva a tagságnak a világ GDP-jének 60,5%-át termelő piacokhoz.

„A FIVOSZ így egy teljesen új szinten, sokkal hatékonyabban tudja segíteni immár a magyar vállalkozókat itthon és külföldön is” – mondta a megállapodás jelentőségéről Kovács Patrik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Akcióba lendültek az egészségpénztárak, most nem érdemes kimaradni

Az egészségpénztárak minden év végén akciókkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy aki csak teheti, igyekezzen még év vége előtt kihasználni az adóvisszatérítés lehetőségét. És nem is csinálják rosszul, véli a BiztosDöntés.hu.

Aki költ az egészségére, egészségpénztár nélkül csak veszíthet

Mi magyarok mélyen a zsebünkbe kell, hogy nyúljunk, ha időben és megfelelő színvonalon szeretnénk gyógyulni. Az egészségügyi kiadásainknak ugyanis közel 30 százalékát fizetjük saját zsebből, ami az Európai Unión belül kiemelkedően magasnak számít.

Pedig a magánegészségügy egyáltalán nem luxus. Az állami egészségügyi rendszer leterheltsége és a várólisták hossza miatt ma már gyakran az egyetlen módja annak, hogy időben megfelelő kezeléshez jussunk.

Akkor is kifizetjük tehát, ha sokba kerül, és erre tovább rakódik a gyógyszerek költsége, a szűrővizsgálatok és terápiák díja. Az egészségpénztár azonban lehetővé teszi, hogy spóroljunk a kiadásainkon.

Az egészségpénztárba befizetett összeg 20 százalékát, legfeljebb 150 ezer forintot minden évben visszaigényelhetünk a befizetett személyi jövedelemadónkból. Ezzel pedig az infláción felüli megtakarítást érhetünk el, és az adóvisszatérítést költség vagy egyéb adó sem terheli. 

Így megéri az egészségünkre egészségpénztáron keresztül költeni, hisz ha már úgy is költünk, miért ne fizessünk kevesebbet? – hívja fel a figyelmet Simondán Eszter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.

Mi történik év végén?

Az egészségpénztár hasznát egyre többen ismerik fel, amit az is mutat, hogy – különösen a covid járvány és az azt követő áremelkedések óta – dinamikusan nő a pénztárak taglétszáma és az egyéni befizetések összege is.

Az adóvisszatérítés azonban viszonylag magas értékhatárig igényelhető. A maximális, 150 ezer forintos adókedvezményhez 750 ezer forintos éves befizetés tartozik, ez havi 62 500 forintot jelent. Az adóvisszatérítés azonban minden évben jár, így érdemes év végig olyan magas összeget befizetni a pénztárba, amilyet csak tudunk, így növelve az utána járó visszatérítést. A számlánkon lévő pénzt pedig elkölthetjük később is, hiszen a kedvezmény szempontjából a befizetés számít, és nem a költés – teszi hozzá a szakértő.

Az egészségpénztárak erre a lehetőségre minden évben akciók sorával igyekeznek felhívni a figyelmet. Nyereményjátékok és kedvezmények széles skáláját kínálják az újonnan belépő és már meglévő, a pénztárba befizetést teljesítő ügyfeleknek.

A legjobb akciók

Az akciók általában már novemberben elkezdődnek, így azoknak is kedveznek, akik nem hagynák az utolsó pillanatra – vagy épp a karácsonyi időszakra – az egészségpénztári befizetéseket.

A BiztosDöntés összeszedte a jelenleg futó kedvezményeket.

OTP Egészségpénztár

Az OTP Egészségpénztárnál pár hétig még él az a nyereményjáték, amelynek során akár 500 ezer forintos nyereménnyel is gazdagodhat, aki az egészségkártyáját összekapcsolja a bankkártyájával.

Ezen kívül tag ajánló akció is fut az OTP-nél. Ha egy meglévő tag új tagot ajánl, aki a szabályok szerint befizet a pénztári számlájára, azt 10-10 ezer forinttal jutalmazza a pénztár.

MBH Gondoskodás Egészségpénztár

Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár promóciós játékában 50 ezer forint értékű Decathlon ajándékkártyát nyerhet, aki december 23-ig minimum 20 ezer forintot befizet az egészségpénztári számlájára. 200 ezer forint befizetéssel a fődíjért, a 200 ezer forintos Hunguest Hotels ajándékutalványért is indulni lehet.

Összesen legalább 400 ezer forint befizetésével mindkét kategóriában indulhat a pénztártag, az ajándéksorsoláson 20-szoros, a fődíj sorsoláson 2-szeres eséllyel.

Patika Egészségpénztár

A Patika Egészségpénztárnál szintén befizetési akció van. Aki novemberben 250 ezer forinttal turbózza fel az egészségszámláját, az 25 ezer hűségpontot kap ajándékba a Patika ÉnPénztáram hűségprogramjában. Ha ebben a hónapban ezt kétszer vagy háromszor is megteszi, azért újabb 25-25 ezer hűségpont jár, ami aztán 5-5 ezer forintot ér az egészségszámlán.

Az akcióban új ügyfelek is részt vehetnek, ha online lépnek be a pénztárba, teljesítik a befizetést és regisztrálnak az ÉnPénztáram programban. Az akcióban részt vevő új belépőknek a pénztár elengedi az első kártya díját.

Prémium Egészségpénztár

A Prémium Egészségpénztár állandó akciója mellett, amelynek keretében az új belépők 3 db sorsjegyet kapnak az elektromos Fiat 500-ért folyó nyereményjátékra, szerencse szerdákkal is készül.

A pénztár felhívása szerint, aki az adott szerdán az előre meghatározott összeget befizeti az egészségszámlájára, az értékes nyereményeket nyerhet, plusz 10 ezer forintonként 1 db Fiat 500 sorsjegyet kap. Az elmúlt hét szerencse szerda nyereményei egy Lenovo tablet, egy 100 ezer forintos Auchan vásárlási utalvány és 100 ezer forint bankszámlára utalt készpénz voltak.

Generali Egészségpénztár

A Generali december végéig tartó nyereményjátékában a 80 ezer forintot befizető pénztártagok között a játék végén értékes nyereményeket sorsolnak ki. A résztvevők tabletet, robotporszívót, e-book olvasót, laptopot és mobiltelefont nyerhetnek.

A nyerési esélyeket többszöri 80 ezer forintos befizetéssel többszörözni lehet.

Vitamin Egészségpénztár

A Vitamin Egészségpénztárnál 2024-ben is a Vitamin hozza a karácsonyi ajándékot néven fut nyereményjáték. Azon pénztártagok között, akik december 13-ig legalább 100 ezer forintot befizetnek a számlájukra, 1 db 100 ezer forintos elektronikus Media Markt utalványt és 14 db 50 ezer forintos dm utalványt sorsolnak ki.

Nem csak a játék a fontos!

Az egészségpénztárak játékain komoly, értékes nyereményekre lehet tehát szert tenni, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a legnagyobbat az által nyerhetjük, hogy pénztártagként az egészségpénztáron keresztül fizetjük az egészségügyi kiadásainkat – hívja fel a figyelmet Simondán Eszter.

Érdemes a pénztárak szolgáltatásait megismerni és minél szélesebb körben használni, hiszen akár még a lakáshitelünket is törleszthetjük innen, milliós nagyságrendben spórolva a hitelen a futamidő végéig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss