Gazdaság

Leendő startupperként mérkőztek diákok a Neumann Társaság tehetségkutató versenyén

neumann

Többek között iskolai kiberbiztonsági rendszerrel, önvezető kerekesszékkel és robotizált mikrokerttel készültek a diákok a 20. Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyre.

A résztvevők vérbeli startuppernek érezhették magukat: létező igényekre adtak valós válaszokat megoldásaikkal. A szekszárdi versenyre kiemelkedő arányban érkeztek diákok a Vajdaságból, Erdélyből és Szerbiából, valamint idén rekordmennyiségű lány képviseltette magát.

A DXC Technology támogatásával, az I. Béla Gimnázium és a Neumann Társaság közös szervezésében megrendezett kétnapos Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyre március 21-22-én került sor, Szekszárdon.

A döntőn mintegy 130 diák vett részt két korcsoportban – általános iskolások és középiskolások – az alábbi kategóriákban: számítógépes animáció, alkalmazói programok, játékprogramok, számítógéppel támogatott tervezés és megépített digitális automata vezérlése. Emellett a versenyzők lehetőséget kaptak arra is, hogy egy kiállításon mutassák be grafikai pályamunkáikat.

A megmérettetésen nem csak magyarországi iskolákból érkező diákok mérték össze tudásukat: a gyerekek több mint negyven százaléka a Vajdaságból, Erdélyből, Szerbiából jött, és szerb anyanyelvű gyerekek is jelen voltak. Az idei huszonkilenc versengő középiskolából tizenhárom vajdasági. A lányok a mezőny közel negyedét tették ki, ami a korábbi évekhez képest kiemelkedő, és remélhetőleg arányuk tovább fog növekedni.

A jogelődjével együtt már negyvenéves verseny kiemelkedő fontosságú a hazai informatikai tehetségkutatás terén, ugyanis olyan szempontokat értékel, melyek a startup-szcénában elengedhetetlenek: az önállóságot, az új ötleteket és az előadói és marketinges készségeket. Célja, hogy az informatikát szerető diákok számára lehetőséget biztosítson tehetségük és kreativitásuk kibontakoztatására pályamunkáik elkészítésén keresztül.

Robotizált mikrokert és sakk tudásbázis a nyertes pályamunkák között

A projektmunkák fontos, valódi igényekre reflektáltak gyakorlati megoldásaikkal, így a diákok prezentáltak például virtuális recepciós szoftvert, iskolai kiberbiztonsági rendszert, fejőgépet, automatizált mezőgazdasági fóliasátrat és önvezető kerekesszéket. A mesterséges intelligencia az idei alkotásokban minden korábbinál fontosabb szerepet kapott.

A hagyományosan erős kategóriának számító megépített automata mezőnyében idén Kenyeres Imre és Kenyeres Máté érte el az első helyezést a mezőgazdaságban alkalmazott fóliasátor automatizációjával. A kategória nyertesei egy robotizált mikrokertet építettek meg, melyben az öntözés, szellőztetés, a különböző hőmérsékleti adatok mérése gépi úton történik. A bemutatott modell mellett a nyertes munka a családi vállalkozás igazi kertészetét is segíteni hivatott. A kategóriában második helyezést ért el az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Gimnázium tanulóinak, Vajda Ádámnak és Bacsúr Dánielnek az önvezető kerekesszéke, amely egy valódi, több mint 300 kilogrammos kerekesszék szenzorok általi vezérlésére keres megoldást, a halmozottan mozgássérült polgárok életét megkönnyítve.

A Játékprogram kategória szintén nagyon erős mezőnyt vonultatott fel. Az általános iskolás versenyzők közül Teodor Kis Rocket flight simulator játéka, míg a középiskolások közül Szilágyi Balázs WhiteCore játékprogramja gyűjtötte be a legtöbb pontot. Szilágyi Balázs a Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium tanulója és a neve a Neumann Társaság tehetséggondozási programjából, több hazai és nemzetközi kódolási versenyről ismert lehet. WhiteCore programja egy olyan sakk tudásbázis, amely a legprofibb sakkozók számára lehet hasznos elemző eszköz, ugyanakkor erősségben bizonyos szempontból már felül is múlja az emberi játékosokat.

A számítógépes grafika kategóriában az első helyezést Szélyes Panna érte el. Az általános iskolai számítógépes animáció kategóriában Döme Petra és Brukusanin Alíz nyerte el a zsűri tetszését Jurassic World témájú pályamunkájukkal, míg a középiskolai mezőnyben Vajda Bence nyert a Bolyai Tehetséggondozó Gimnázium és Kollégium címerével. Az alkalmazói programok között Horváth Zsombor virtuális recepciós szoftvere aratott. A számítógéppel támogatott tervezés kategóriában az általános iskolás Pokoraczki Gergő szoba rajza, valamint a középiskolás Ágoston Viktória “Amikor még a bútoroknak lelke volt” című munkája aratta a legnagyobb sikert.

Nagyon örültem, hogy ebben a jeles évben, amikor arra is emlékeztünk, hogy a Neumann Társaság egykori főtitkára, Kovács Győző és Zentai András iskolaigazgató 40 éve, 1984-ben rendezte meg a verseny jogelődjét, a Garay Versenyt, egy nagyon erős mezőny bizonyította rátermettségét és kreativitását. A diákok pedig azt bizonyították, hogy egyrészt vállalkozó kedvű startupperek, másrészt pedig fontos számukra a társadalmi hasznosság: a fogyatékossággal élők segítése, a környezet védelme és az oktatás segítése” – értékelte a döntőt Képes Gábor, a Neumann Társaság igazgatója, a zsűri elnöke.

A nyertesek listája

Kategória Versenyző Pályamunka Oktatási intézmény
Számítógépes grafika Szélyes Panna Szélyes Panna Apáczai Csere János Elméleti Líceum
Számítógépes animáció (középiskola) Vajda Bence Bolyai TGK Címer Bolyai Tehetséggondozó GImnázium és Kollégium
Számítógépes animáció (általános iskola) Döme Petra, Brukusanin

Alíz

Jurassic World Cseh Károly Általános Iskola
Alkalmazói programok (középiskola) Horváth Zsombor Virtual Front Desk, a virtuális recepciós szoftver Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium
Játékprogramok (általános iskola) Teodor Kis Rocket flight simulator Game Elementary School Djura Jaksic Kac
Játékprogramok (középiskola) Szilágyi Balázs WhiteCore Békásmegyeri Veres Péter Gimnázium
Számítógéppel támogatott tervezés (általános iskola) Pokoraczki Gergő Szoba rajz Bocskaikerti Németh László Általános Iskola és AMI
Számítógéppel támogatott tervezés (középiskola) Ágoston Viktória Amikor még a bútoroknak lelke volt Beszédes József Mezőgazdasági és Műszaki Iskolaközpont
Megépített automata berendezés és vezérlése Kenyeres Imre, Kenyeres

Máté

Mezőgazdaságban alkalmazott fóliasátor automatizációja Beszédes József Mezőgazdasági és Műszaki Iskolaközpont

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária

Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be.

A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.

A Lufthansa Systems a világ egyik vezető IT-szolgáltatója a légiközlekedés területén, több mint 350 ügyféllel világszerte. A portfóliójába tartozó termékek és szolgáltatások a légitársaságok minden üzleti folyamatát lefedik – a pilótafülkében, az utastérben és a földön egyaránt.

A cég 1995-ben hozta létre magyarországi leányvállalatát; 15 fővel indultak, azóta a jelentős és dinamikus létszámbővítés eredményeként mára már több mint 800, magasan képzett IT-szakembert foglalkoztatnak.

A vállalat kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére: nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára, ennek elősegítésére pedig számos szociális-jólléti juttatást kínál – köztük például vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt; emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

Fókuszban a munkáltatói márkaépítés

Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért a Lufthansa Systems Hungária is folyamatosan arra törekszik, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítson ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását. A tehetségekért folytatott versenyben egyre fontosabb a szerepe a vállalati imázsnak, a munkáltatói márka erejének. Legújabb vállalati imázsfilmjükben a legfontosabb vállalati értékeiket mutatják be, elsősorban employer branding célokat támogatva.

Az imázsfilm ide kattintva tekinthető meg.

Az imázsfilmet az Influence Media és Guba Gergő filmes szakember koprodukcióban készítették a légiipari informatikai vállalat számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Mit tehetnek a vállalatok a munkahelyi jóllét érdekében?

A munkahelyi elégedettség helyzete az IT- és a HR-szektorba.

A munkahelyi jóllét csak egy jól hangzó fogalom, vagy a gyakorlatban is alkalmazott munkaerőt megtartó eszköz? A No Fluff Jobs legújabb kutatása arra kereste a választ, hogy az IT- és HR-szakemberek tapasztalatai alapján melyek azok a tényezők, amelyek befolyásolhatják a munkavállalók fejlődését és elégedettségét. A riportból az is kiderül, a szektor munkavállalói tartanak-e attól, hogy a mesterséges intelligencia miatt elveszíthetik a munkájukat.

Boldogság, elégedettség, jóllét – egyéni törekvéseink, céljaink alapján mást és mást értünk ezek alatt, azonban mindannyian azt szeretnénk, ha a magánéletünk és a munkahelyünk összhangban lenne egymással.

„Néha csak az összetartozás, az elfogadás és a tisztelet érzésére van szükség ahhoz, hogy boldognak érezzük magunkat a munkahelyünkön. Ezeket azonban csak olyan környezetben lehet igazán átélni, amely a szervezeti struktúra minden szintjén elősegíti az őszinteséget és a tiszteletet”

– emel ki egy apróságnak tűnő, de nagyon is lényeges szempontot Tomek Bujok, a No Fluff Jobs CEO-ja, amelyet érdemes lenne a vállalatoknak figyelembe venni.

Hosszú távon ugyanis kifizetődő lehet számukra, ha a munkahelyi jóléti szolgáltatásokba invesztálnak, hiszen ezek az intézkedések kulcsfontosságúak lehetnek mind a munkavállalók megtartásában, mind pedig a jobb, vonzó munkakörnyezet kialakításában. Számos tanulmány alátámasztja, hogy azok a munkavállalók, akik boldogok, és elkötelezettnek érzik magukat a munkájuk iránt, magasabb munkateljesítményt nyújtanak, kevesebb betegszabadságot vesznek igénybe és kisebb valószínűséggel hagyják el a vállalatot.

Van, ami a pénznél is fontosabb

A felmérés szerint eltérő motivációk tapasztalhatók az IT-szakemberek és a HR-sek munkahelyi elvárásai között. Érdekesség, hogy míg az IT-sek esetében a magas fizetés a lista élére került, HR szakemberek számára a magas fizetés csak az 5. legfontosabb tényező (57,7%), helyette a támogató és kiegyensúlyozott munkahelyi környezetet és a személyes kapcsolatok fontosságát hangsúlyozzák. Ugyanakkor mindkét terület munkavállalói között a második és a harmadik legfontosabb helyre került a munka és a magánélet egyensúlya (74,5, illetve 73,1%), illetve a kötetlenebb munkavégzés lehetősége – az IT-specialisták 73,7%-a preferálná a távmunkát, míg a HR-szakemberek 68,1%-a a rugalmas munkaidőt.

Bár az IT-szakemberek kiemelten fontosnak tartják a technikai tudásuk értékelését, és közel egynegyedük (23,6%) elismeri a fejlődési lehetőségek meglétét, 17,8% nem használja ki a rendelkezésre álló lehetőségeket, mert azok nem az ő igényeihez igazodnak. A válaszadók 29,1%-a arról számolt be, hogy egyáltalán nincs lehetősége, hogy fejlessze készségeit.

Az eredmények alapján a munkáltatóknak érdemes megvizsgálni, hogyan tudják jobban személyre szabni a nem pénzügyi juttatásokat is, hogyan lehet a fejlesztési programokat jobban összehangolni az IT-szakemberek sajátos igényeivel. Az időgazdálkodás vagy a munkaterhelés elosztásának javításával, valamint hozzáférhető, releváns és rugalmas fejlesztési lehetőségek biztosításával jelentősen növelhető az informatikusok elégedettsége.

Határ a munka és a magánélet között

Sok informatikai szakembernek nehézséget okoz a munka és a magánélet közötti egészséges határok fenntartása. A válaszadók 39,6%-a néha hazaviszi a munkát, ami hozzájárulhat a stresszhez és hatással lehet a személyes időre. Ugyanakkor majdnem ugyanekkora részük (47,1%) ügyel arra, hogy ne vigye haza a munkát, ami azt mutatja, hogy a munkaidőn belüli munkahelyi kötelezettségek kezelése egyensúlyban van.

Szintén aggodalomra ad okot: az informatikusok több mint harmada (37,9%) a szabadsága alatt vagy munkaidő után is bekapcsolva tartja a munkahelyi telefonját, ez az állandó készenlét pedig negatívan befolyásolhatja a szabadidőt és a családi életet. A betegség alatti munkavégzés is meglehetősen gyakori. A válaszadók 38,6%-a a betegség ellenére is dolgozik.

A HR-szakemberek esetében még rosszabb a helyzet a munka és magánélet egyensúlyának fenntartásában. Több mint 52%-uk bekapcsolva hagyja a munkahelyi telefonját szabadság alatt vagy munkaidő után, 44%-uk néha hazaviszi a munkát, ugyanennyien szabadidejükben is gondolnak a munkára, közel 43%-uk betegen is dolgozik, valamint 35,8%-uk havonta túlórázik.

Az eredmények mégis azt mutatják, hogy a megkérdezettek többsége (IT – 64,7%, HR – 67%) elégedett a munka és a magánélet egyensúlyával. Ugyanakkor van még mit javítani azon, hogy a munkavállalók nagyobb hányada tudja optimálisan összeegyeztetni a szakmai és a magánéletét. A rugalmas munkaidő-beosztás javítása és a támogató munkakultúra előmozdítása tovább javíthatná az elégedettségi szintet.

Az elvándorlás kockázata

A felmérés eredményei szerint az informatikusok közel 21%-a jelenleg aktívan keres állást, valamint körülbelül 41%-uk nyitott új lehetőségekre. Ezzel párhuzamosan 47,2%-uk nyitott külföldi, költözéssel járó állásajánlatokra is.

Az, hogy a válaszadók majdnem fele hajlandó lenne külföldre költözni egy jobb állásajánlatért, arra utal, hogy a jelenlegi munkahelyi környezet és juttatások nem feltétlenül elégítik ki maradéktalanul az igényeiket.

Ez a nyitottság a külföldi lehetőségekre különösen fontos jelzés a munkáltatók számára, hogy a munkahelyi elégedettség javítása érdekében törekedjenek a munkavállalói igények kielégítésére. Ide tartozhat a versenyképes fizetés, a rugalmas munkaidő, a munka és magánélet egyensúlya, valamint a karrierfejlesztési lehetőségek biztosítása. Ezek a lépések nemcsak a munkahelyi elégedettséget növelhetik, hanem a tehetségek megtartását is elősegíthetik, csökkentve az elvándorlás kockázatát.

Tévesek lennének az informatikusok félelmét hirdető szalagcímek?

A kutatás szerint sem a mesterséges intelligencia fejlődése, sem az iparági válság nem befolyásolja negatívan a munkahelyi stabilitás érzését. A megkérdezettek majdnem 73%-a nem aggódik amiatt, hogy a közeljövőben elveszíti az állását.

Azonban a bizonytalan és aggódó válaszok rámutatnak arra, hogy bizonyos tényezők, mint például a gazdasági környezet vagy a munkaerőpiac változásai befolyásolják az alkalmazottak biztonságérzetét. A vállalatok számára fontos lehet a munkahelyi kommunikáció, és az alkalmazottak támogatása a bizonytalanságok kezelésében.

Ugyanez a helyzet a HR-esek esetében is az IT-szektorban. A válaszadók többsége (66,5%) nem aggódik jelentősen a munkahelyének elvesztése miatt a közeljövőben, ami a munkahelyi biztonság és stabilitás érzésére utal.

A No Fluff Jobs magyarországi munkavállalók megkérdezésével végzett felmérésében mindkét célcsoportban a válaszadók többsége a 25–34 éves korosztályba tartozik, míg a második legnagyobb csoport a 35–44 éves korosztály. Az adatok szerint a válaszadó informatikusok többsége (78,49%) férfi, míg 20,4%-a nő. A HR-esek esetében fordított a helyzet – a válaszadók 88,4%-a nő és 11%-a férfi.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Magyarországról erősít a Publicis Groupe CEE HR csapata

Komáromi Zsófiát nevezte ki a cég a régió Talent Transformation Partnerének.

A Publicis Groupe CEE Komáromi Zsófiát, a cég magyarországi Chief Talent Officer-ét nevezte ki a Közép-Kelet Európai régió CEE Talent Transformation Partnerének. Zsófia az új regionális feladatait jelenlegi pozíciója mellett látja el.

Zsófia új pozíciójában egy 6 hónapos interim időszakot követően folytatja a közös munkát Borbás Veronikával, a Publicis Groupe CEE Chief Talent Officer-ével. Új szerepkörében a tehetségmendezsment terület stratégiai irányítása lesz az elsődleges feladata, szoros együttműködésben a régió felsővezetőivel és kulcsembereivel.

A Publicis Groupe CEE az elmúlt három évben jelentős átalakuláson és növekedésen ment keresztül. Kollégáink és üzleti tevékenységünk folyamatos fejlődésének érdekében a tehetségmenedzsmenttel foglalkozó csapat egyre fontosabb szerepet tölt be. Zsófi kinevezése ennek az útnak a következő állomása, ami egyértelműen mutatja amelletti elkötelezettségünket, hogy emberközpontú vállalatot építsünk”

– mondta Borbás Veronika.

Számunkra természetes lépés volt cégen belülről választani, Zsófi tapasztalata és ambíciója tökéletesen illeszkedik a pozícióhoz. Hároméves magyarországi publicises pályafutása során nemcsak a hazai HR  csapatot építette fel egészen az alapoktól, hanem közel kétszáz új kolléga felvételét és beilleszkedését irányította sikeresen. Számos olyan program létrehozásában vett részt, ami a munkavállalókat helyezi a fókuszba, mint például a Női Egészség Program. Agilitása, az újítások iránti elkötelezettsége és rendszerszintű HR-szemlélete tökéletesen alkalmassá teszi őt erre a regionális szerepre. Örülünk, hogy Zsófi csatlakozik hozzánk, és alig várom, hogy együtt dolgozzunk a csapat, céges kultúránk és cégcsoportunk üzleti fejlődéséért,”

– tette hozzá Borbás.

Komáromi Zsófia így nyilatkozott:

“Izgatottan várom az új szerepkört. Ez a kinevezés lehetőséget ad arra, hogy kiterjesszük azon hazai jó gyakorlatainkat a régióban, amelyeknek célja, hogy rugalmasan alkalmazkodjunk a munka világában bekövetkező változásokhoz, és megértsük, hogyan változik az emberek munkához való viszonya.” Az egyes piacok tehetségmenedzsmentért felelős vezetőivel és kulcsembereivel együttműködve progresszív és befogadó munkakörnyezetet szeretnénk a következő szintre emelni. Ez az, ami valóban támogatja üzleti céljainkat és kollégáink fejlődését.”

Zsófia több, mint 3 éve csatlakozott a Publicis Groupe Hungary-hez. Cégen belüli karrierjét Head of Talent-ként kezdte, majd a stratégiai HR tervezésben és a kulturális átalakulásban betöltött kulcsszerepének köszönhetően 1 éve ő a magyar csapat Chief Talent Officere. Korábban  az LPP S.A. HR vezetője volt, az Ernst&Young-ban szerzett HR generalista tapasztalatokat, valamint a Legalis Global-nál toborzás fókuszú pozíciókat töltött be.

A Publicis Groupe Hungary-hoz való csatlakozása óta a cég elnyerte a “Great Place to Work” díjat. Zsófi irányításával került bevezetésre például a Női Egészség Program, kialakításra került egy átfogó well-being stratégia, a 4 napos munkahét bevezetése és a Crossroads alumni program, amelynek célja, hogy a korábbi munkatársak erős hálózatként működhessenek együtt. Zsófi vezetésével a Publicis Groupe olyan nemzetközi kezdeményezéseit is sikeresen adaptálták a hazai szervezetben, mint a „Working with Cancer” és „Work Your World”.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss