Ipar
Népszerűek voltak az elmúlt félévben a logisztikai események és oktatások
A Business Superbrands 2024 díjas Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) az első félévben 19 rendezvény keretein belül ismertette a logisztika aktualitásait több mint 1000 érdeklődő számára.
Emellett a népszerű Felsőfokú Logisztikai Menedzsert képzésük keretein belül, hat hónap alatt közel 400 hallgatónak szerveztek oktatásokat is.
Országszerte várták logisztikai programok az érdeklődőket
Többek között versenypiaci szereplőkkel és felsőoktatási intézményekkel együttműködve 2024 első félévében Magyarország legnagyobb múlttal rendelkező logisztikai szakmai szervezete 19 alkalommal szervezett logisztikai tematikájú rendezvényt. A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) működésében kiemelt szerepet tölt be, hogy a logisztika világát közelebb vigye a terület iránt érdeklődőkhöz. Ennek részeként pedig Budapesten, Budaörsön, Békéscsabán, Egerben, Hatvanban, Kecskeméten és az online térben is szakmai eseményeket szerveztek, több mint 1000 érdeklődő részvételével.
„Túl vagyunk a 2024-es esztendő első felén. Visszatekintve a mögöttünk hagyott hónapok eseményeire összességében elmondható, hogy magas szakmai színvonalú rendezvényekből és programokból álló, sűrű eseménynaptárt hagytunk magunk mögött”
– mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
Hozzátette: több egyetemmel, számos versenypiaci szereplővel és például a Magyar Honvédséggel is folyamatos az együttműködésük annak érdekében, hogy a továbbiakban is magas színvonalú, naprakész logisztikai ismereteket tudjanak átadni az érdeklődőknek.
Továbbra is közkedveltek a logisztikai képzések
A szakmai szervezet nagy múltú oktatási tapasztalattal rendelkezik, hiszen legnépszerűbb tanfolyamukat, a Felsőfokú Logisztikai Menedzser (FLM) képzést rendszerint éves szinten több száz hallgató abszolválja. A logisztikai képzést a koronavírus-járvány megjelenése óta már online formában is rendszeresen elindítják, sőt számos esetben vidéki oktatásokat is tartanak. Ennek részeként az első félévben 3 budapesti, 3 online és 1 nyíregyházi csoportot is elindítottak, összesen 154 fővel.
„Az első félévre áthúzódó tavaly indult tanfolyamok létszáma 228 fő volt, így az első félévben képzettek száma 382 fő volt. Ebből pedig már 80 fő tett vizsgát is”
– emelte ki Dr. Doór Zoltán.
Mozgásban a logisztikai szakmai szervezet
Az idei év második felére tervezett eseményeikkel továbbra is szakmailag színes és eredményes programokat szeretnének nyújtani az érdeklődőknek.
„Terveink szerint mind számosságát, mind szakmai változatosságát tekintve programkínálatunk el fogja érni a megszokott színvonalat”
– hívta fel a figyelmet a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
A logisztikai szakmai szervezet eddigi elkötelezettségét a magas színvonalú szolgáltatások iránt a Business Superbrands 2024 cím elnyerése is igazolja. Azonban amellett sem szabad elmenni, hogy ez évben már a 30. Logisztikai Évkönyv megjelenése várható, amely nemcsak jubileumi, de egyben egy évente megjelenő unikális kiadvány is a szektorban. A mű rendszerint DOI-számmal ellátott tanulmányokból tevődik össze, így például szakdolgozatok elkészítését és a továbbképzést is magas szinten támogatja. Szerzői évről évre a logisztika világának legkiemelkedőbb szakembereiből tevődnek össze, köztük versenypiaci szakemberekből és egyetemi oktatókból.
A Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) bővebb féléves beszámolója fotókkal, valamint programkínálatuk és meghirdetett logisztikai képzéseik elérhetőek az mle.hu oldalon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
30 éves hazánk legkomplexebb építőipari szolgáltatásokat nyújtó cégcsoportja, a DVM group
Miként válhat egy 100 százalékban magyar tulajdonú, kezdetben elsősorban irodatervezéssel és belsőépítészettel foglalkozó vállalat 30 év alatt hazánk legkomplexebb építőipari szolgáltatásokat nyújtó, 40 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű cégcsoportjává?
A DVM group három évtizedes történetét a piac igényeire reagáló organikus fejlődés és a folyamatos növekedés jellemzi. Az alapítása óta nyereségesen működő cég munkafolyamatait a minőség iránti elkötelezettség, az integrált szemlélet és a diverzifikált mérnöki tudás határozza meg. Meghatározó szereplői a kereskedelmi ingatlanfejlesztéseknek, a szálloda- és irodapiacnak, valamint lakóingatlanokat, ipari létesítményeket és erőműveket is építenek. Mérnöki csapatuk jelenleg mintegy 28 kivitelezési és több mint 60 tervezési feladatot végez.
A DVM-et Kovács Attila alapította 1995-ben tervezőirodaként, hogy nyugat-európai színvonalú szolgáltatást nyújtson az akkoriban formálódó hazai irodapiacon. A Magyarországon akkor még szinte ismeretlen, angolszász hagyományokra építő koncepció lényege az integrált megközelítés és a folyamatok összehangolása, amely lehetővé teszi egy adott projekt teljes körű kezelését, beleértve a tervezési, kivitelezési és felügyeleti feladatokat is. Ez a megközelítés nemcsak a korai belsőépítészeti munkáiknál volt jellemző, hanem ma is meghatározza tevékenységüket az irodai, szállodai, lakó- és ipari fejlesztések során. Gyorsabb és költséghatékonyabb megvalósítást tesz lehetővé, valamint csökkenti a fejlesztői kockázatokat is, különösen műemléki környezetben vagy komplex beruházások esetében.
„A tevékenységi kör bővülése ellenére az eredeti elköteleződésünk, a minőség, a precizitás és a részletekre való odafigyelés továbbra is változatlan. Ezeknek a sztenderdeknek a fenntartása komoly kihívás, hiszen teljesen másfajta szakmai fókuszt igényel egy műemléki épület alapozásának megerősítése, homlokzatának restaurálása vagy gépészeti rendszereinek korszerűsítése, mint az ugyanabban az épületben megvalósuló luxus belső terek tökéletes kidolgozása. A DVM-nél ezekért külön szakterületek felelnek, de a végeredménynek minden esetben kompromisszummentesen magas színvonalúnak kell lennie – az épület egészére nézve”
– teszi hozzá Haberl Péter, a cégcsoport ügyvezető partnere.
A DVM mindig a minőségi épületekkel és munkákkal akart kitűnni. Több európai országban van megvalósult projektjük, jelenleg Franciaországban, Bulgáriában, Németországban is dolgoznak. „A munkáink többsége Magyarországon zajlik, de szinte minden évben végzünk tervezési vagy projektmenedzsment-feladatokat külföldön is. Számos ügyfelünk nemzetközi vállalat, akiknek már több alkalommal is dolgoztunk más országokban. Ezt a vonalat természetes módon szeretnénk továbbfejleszteni, jelenleg is ígéretes tárgyalásokat folytatunk” – emeli ki Czár Balázs, a DVM group ügyvezető partnere.
Szolgáltatási palettájukat az ügyfelek igényeihez igazítva folyamatosan bővítették: mára teljeskörű design & build szolgáltatással, saját tervező, projektmenedzsment, kivitelezési és környezettudatos tanácsadói csapattal dolgoznak. 2024 pedig megalakult a DVM-Greenfield, ami az ipari ingatlanszektorban kínál teljeskörű szolgáltatást a fenntartható raktár- és gyártócsarnokok kulcsrakész generálkivitelezésétől, a projektmenedzsmenten át a mindenre kiterjedő szakmai tanácsadásig. A kezdeti négyfős tervezőirodai csapat mára több mint százötven fős, főleg magasan képzett mérnökökből álló szervezetté fejlődött, az éves árbevétel pedig 2004 óta megtízszereződött, 2024-ben meghaladva a 40 milliárd forintot. A cégcsoport vezetési modellje is speciális: az ügyvezető partnerek – Massányi Tibor, Haberl Péter és Czár Balázs – egyben tulajdonosok is, köszönhetően a néhai alapító egyedi hozzáállásának.
„Mindig úgy gondoltam, hogy ha valakit magam mellé veszek, annak tulajdonrészt is felkínálok”
– nyilatkozta 2017-ben Kovács Attila.
A három évtized alatt 1,5 millió m2 kivitelezési és tervezési terület kapcsolódik a DVM grouphoz. Olyan ikonikus luxusmárkáknak terveztek és kiviteleztek, mint az Armani, a Burberry és a Jaguar, dolgoztak a Huaweinek, a Wizz Airnek, az Amerikai és a Kanadai Nagykövetségnek. Integrált építőipari és építészeti szolgáltatásaiknak büszkeségei a Deloitte, a British Petrol (bp) székháza, a belső Váci út egyik legnagyobb irodafejlesztése, a Promenade Gardens vagy a Szervita Square Buildings. Számos projektjüket a szigorú műemlékvédelmi szempontok szerinti rekonstrukció jellemzi, ilyen az Eiffel Palace urbanisztikai, valamint fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő újjáépítése, a szecessziós Váci1 irodaház, az UNESCO világörökségi helyszínen álló Balettintézet épületének felújítása, abban pedig az ötcsillagos W Budapest Hotel kialakítása. A Györgyi Dénes műépítész tanár tervei alapján készült ház, az Attila 99 Loft átalakításánál is kiemelt szempont volt, hogy megőrizzék az épület eredeti karakterét. Jelenleg is több ikonikus generálkivitelezési projekt zajlik a DVM group közreműködésével: a St. Regis Hotel a Klotild Palotában, a Mandarin Oriental szálloda a Gellértben, vagy épp a 632 lakásos Duna Terasz Vista lakópark a Foka-öbölnél. Emellett részt vesznek a Hungaroring teljeskörű megújításában, a Nilfisk, a Morgan Stanley, a Wise iroda projektek és a Saint James magánklinika kivitelezésében is. Saját fejlesztésű lakóprojektjük, az Andor Liget kivitelezése jelenleg is zajlik.
„Nem gondolom, hogy a DVM jövője új szektorok meghódításában rejlik. Sokkal inkább abban hiszek, hogy a meglévő tervezési és építési szolgáltatásainkat kell tovább finomítanunk. Fejlesztenünk kell a napi folyamatainkat, javítani a csapatmunka gördülékenységét, hatékonyabb munkamódszereket kell kialakítanunk, és tudatosabban kell megterveznünk és megvalósítanunk projektjeinket. Még nagyobb figyelmet kell fordítanunk a környezettudatosságra, és fel kell ismernünk azt a felelősséget, amely ránk hárul a környezetünk alakításában”
– emeli ki Massányi Tibor, a DVM group ügyvezető partnere.
A DVM group tehát a jövő kihívásaira is készül: elkötelezett az ESG és fenntarthatósági szempontok iránt, belső szakértői csoportjai már több mint 10 éve alkalmazzák a zöld minősítéseket Két napelemparkot is létesítettek Magyarországon, melynek célja a környezettudatos működés erősítése, és a portfólió tudatos diverzifikálása olyan szektor felé, amely hosszú távon is fenntartható és gazdaságilag is stabil lábat jelent a cégcsoport számára. A vállalat mérnöki diverzifikáltsága, nemzetközi tapasztalata és adaptív működése biztosítja, hogy a jelenlegi piaci bizonytalanságok ellenére is stabilan fejlődjön tovább.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Forradalmi megoldás az építőiparban
Falazórobotot mutatott be a Wienerberger Magyarországon
Magyarországra is megérkezett a Wienerberger új falazórobotja, amely teljes kőművescsapatok munkáját láthatja el az építkezéseken. Az innovatív technológiai fejlesztés gyorsan, tökéletes pontossággal dolgozik, és megoldást kínál az építőipart sújtó jelentős munkaerőhiányra. Az építőanyaggyártó magyar csapata azon dolgozik, hogy a robotot minél előbb a hazai kivitelező cégek rendelkezésére bocsájtsa, így javítva az építkezések hatékonyságát és minőségét.
Több száz építőipari szakember, kivitelező, beruházó és kereskedő társaságában mutatkozott be idehaza a WLTR – ejtsd Valter – névre keresztelt innovatív falazórobot. A piacvezető építőanyaggyártó Wienerberger és a cseh GreenBuild forradalmi újdonsága óránként akár 10 négyzetméter falazat kivitelezésére képes tökéletes pontossággal, akár 3,25 méteres magasságig. A kereskedelmi, ipari, valamint lakóépületek külső-belső teherhordó falainak és válaszfalainak felépítésére alkalmas robot hozzávetőleg egy ötfős kőműves csapat munkájának megfelelő kapacitással rendelkezik. WLTR a falazóelemeket a tervrajzot pontosan követve, gépi precizitással helyezi el, ezáltal kiküszöbölve a hibázás lehetőségét és biztosítva a munka egyenletes minőségét.
Az építőipar egyre súlyosbodó munkaerőhiánnyal néz szembe egész Európában, amely nemcsak az építkezések költségeit növeli, de a kivitelezések idejét is jelentősen meghosszabbítja. Ezzel az egyedi fejlesztéssel a Wienerberger célja, hogy megoldást kínáljon a szakemberhiánnyal küzdő építőipari cégek problémáira, és jelentősen hozzájáruljon az építőipari hatékonyság növeléséhez.
„A WLTR falazórobot nem csupán egy egyedülálló technológiai fejlesztés, hanem valós megoldás egy égető piaci igényre. A munkaerőhiány ugyan nem az egyedüli probléma az ágazatban, de jelentős gondokat okoz, és ezzel együtt a fenntartható megoldások és a hatékonyság javítása iránti igény is folyamatosan nő”
– mondta Potos János, a Wienerberger Zrt. kereskedelemért és marketingért felelős igazgatósági tagja.
„Különösen büszkék vagyunk arra, hogy ezzel a megoldással egy olyan nagy múltra visszatekintő, ma is meghatározó szerepet betöltő építőanyagot, mint az égetett kerámia, sikerült a legmodernebb technológiával párosítani. A Wienerberger célja, hogy a kiváló minőségű kerámia építőanyagok mellett olyan megoldásokkal segítse az építőipari szereplők munkáját, amik javítják a kivitelezések minőségét, valamint csökkentik az építkezések idejét és költségeit”
– tette hozzá a szakember.
A robot jelenleg a Wienerberger által fejlesztett Porotherm Robot Ready falazóelemekkel dolgozik, amelyek speciális, európai szabadalommal védett, a robot által könnyen megfogható kialakításuk révén teszik lehetővé az automatizált falazást. A technológia a paneles építési megoldásokkal szemben egy sokkal fenntarthatóbb alternatívát nyújt, miközben megőrzi az égetett kerámia használatából fakadó előnyöket.
A cseh piacon már nagy sikerrel alkalmazott WLTR hamarosan a magyar kivitelezők számára is elérhetővé válik. Az építőanyaggyártó néhány éven belül tömeges elterjedésre számít, ugyanis a robotizált falazás teljes költsége versenyképes a hagyományos építési technológiákkal. Ez a lépés itthon is elősegítheti a digitalizáció térnyerését és a fenntartható építési gyakorlatok elterjedését a szektorban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Milliméteres pontosság és adatvezérelt működés
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is forradalmat hoz. Jelenleg a magyarországi kis- és középvállalkozások döntő többsége még nem alkalmaz fejlett Operational Intelligence (üzemeltetési intelligencia, OI) rendszereket.
Az Operational Intelligence rendszer valós idejű adatgyűjtéssel és -elemzéssel segíti a vállalatokat abban, hogy gyorsan és megalapozottan hozzanak döntéseket az üzleti működésük optimalizálására. Az iparági átlagos teljesítményszint 25–30% között mozog, szemben a nemzetközi élmezőny – például a Toyota – által elért 80% feletti értékekkel. Ennek a szintnek az eléréséhez elengedhetetlen az adatalapú döntéshozatal és a fejlett monitoringrendszer. Az Sz. Variáns célkitűzése, hogy jelentősen szűkítse ezt a különbséget, és hosszú távon is versenyképes pozíciót építsen ki a hazai és akár nemzetközi piacokon egyaránt. A cég ezen irányelveket veszi alapul mikor újabb és újabb beruházásokat hajt végre. Így a cég legfrissebb beruházása is ezt az elképzelését bizonyítja, amely egy újtípusú, pontosabban egy bígelést kiváltó marógép a papíralapú csomagolástechnikában. Az eszköz nemcsak a gyártási pontosságot, azaz a dobozon lévő hajtóélek pontosságát növeli, hanem az Ipar 4.0 elveire építve azonnali adatkinyeréssel segíti a gyártás, vizualizált teljesítménymutatókkal és mikroszintű elemzésekkel támogatja a gyártás hatékonyságát.
Az új eszköz mellett a vállalat kiemelt figyelmet fordít a belső kommunikáció fejlesztésére is. Az üzemi és irodai monitorhálózattal, napi hangulatmérő barométerrel, valamint strukturált vezetői párbeszéddel alakítja ki azt az emberközpontú működést, amely hosszú távon is versenyelőnyt jelent a munkaerőpiacon.
Lehet, hogy a jövő luxus dobozai is Debrecenben készülnek majd?
A csúcstechnológiás zónamotorokkal működő biegelést kiváltó élmarógép nemcsak a gyorsaság, hanem a precizitás terén is kimagasló teljesítményt nyújt. A gép lehetőséget biztosít arra, hogy a korábbi gyártási paraméterek egyetlen gombnyomásra visszanyerhetők legyenek, így az átállási idő akár több óráról mindössze 15 percre csökkenthető. A hagyományos biegelési technikákkal ellentétben a gép roncsolásmentes, kimart vájatokat készít, amelyek garantálják a szabályos, éles és esztétikus hajtásokat.
„Az új berendezés nem a meglévő technológia kiváltására, hanem annak kiegészítésére és továbbfejlesztésére szolgál, lehetőségeket nyitva meg a gyártás diverzifikálása előtt. A régióban, illetve Magyarországon mindössze egy-két vállalat rendelkezik ilyen berendezéssel, így ez a technológiai újdonságnak számít. A speciális dobozformák előállítása, a töltőgépes konfekcionálás támogatása, valamint a finoman kialakított hajtóélek precíz gyártása révén az Sz. Variáns képessé válik olyan iparágak kiszolgálására – mint például az elektronikai, a luxuscikkeket gyártó vállalatok – amelyek korábban technológiai korlátok miatt nem voltak elérhetők.”
– fejtette ki Szakál János, az Sz.Variáns ügyvezető igazgatója.
Valós idejű termelési adatok a hatékonyság szolgálatában
Az új generációs biegelőgép tökéletesen illeszkedik az Ipar 4.0 szemléletébe, amely a rendszerszintű gondolkodást, az automatizációt és az adatvezérelt döntéshozatalt helyezi előtérbe. A berendezés a működés során folyamatosan gyűjti és naplózza a teljesítményadatokat, lehetővé téve a mikromegállások, a termelési hatékonyság valós idejű nyomon követését és elemzését. Ennek köszönhetően a munkatársak nem csupán utólagos értékelésekre hagyatkozhatnak, hanem azonnali beavatkozással optimalizálhatják a folyamatokat, jelentősen növelve ezzel az üzemi hatékonyságot.
Digitális kijelző alapú kommunikáció – Információ ott és akkor, ahol valóban szükség van rá
Az Sz. Variáns nemcsak technológiai innovációban jár élen, hanem a belső információáramlás újra szervezésében is meghatározó szerepet vállal. A gyártósorokhoz telepített monitorok lehetővé teszik, hogy a munkatársak valós időben, közvetlenül férjenek hozzá a műszaki utasításokhoz, a teljesítménymutatókhoz (KPI-okhoz), valamint a napi célkitűzésekhez és eredményekhez.
A megoldás egyszerre biztosít célzott, területspecifikus tájékoztatást és átfogó, digitális vállalati szintű kommunikációt is. Nemcsak a gyártási folyamatok, hanem a „real time” kommunikáció is digitalizált módon segíti a hatékonyságot.
Mérhető munkavállalói élmény – Tudatos employer branding az ipari környezetben
Az Sz. Variáns a digitalizációt nem csupán technológiai, hanem humán fókuszú eszközként is alkalmazza. Az üzemben elhelyezett, egyszerűen kezelhető „smiley készülék” lehetőséget biztosít a dolgozók számára, hogy napi szinten, anonim módon jelezhessék aktuális közérzetüket. Az így nyert adatok valós időben segítenek feltárni a szervezeti hangulat alakulását. A rendszeres, strukturált 1:1 felső, középvezetői és a termelésben lévő kollégákkal folytatott megbeszélések – heti vagy kétheti vagy havi gyakorisággal – nemcsak a személyes visszacsatolás platformjai, hanem az értékalapú vezetés megerősítésének is hatékony eszközei.
Az Sz. Variáns fejlesztései azt mutatják, hogy a versenyképes ipari működéshez ma már elengedhetetlen az adatvezérelt technológia és az emberközpontú vállalatirányítás összehangolása. Az új biegelőgép és a kapcsolódó digitális megoldások nemcsak a hatékonyságot növelik, hanem hosszú távon is erősítik a munkavállalói elkötelezettséget, ezzel erősítve az Sz.Variáns cégértékét és a piaci pozícióját.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét
-
Gazdaság1 hét ago
Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen
-
Gazdaság6 nap ago
Pénzügyi hullámvasúton navigál a vállalati treasury
-
Ipar2 hét ago
Milliméteres pontosság és adatvezérelt működés
-
Tippek2 hét ago
Országos összefogásra hív a SPAR
-
Egészség1 hét ago
Mitől remeghet a kezünk állandóan?
-
Zöld2 hét ago
10 Millió Fa: így lesz erdő az 1%-ból!
-
Okoseszközök1 hét ago
A Honor 400 széria bemutatta az AI-alapú képmozgató funkcióját