Connect with us

Ipar

80 százalékkal csökkentett teljes károsanyag-kibocsátás

abb károsanyag-kibocsátás csökkentés

Az ABB mexikói Saltillóban található gyártóüzeme két év alatt 80 százalékkal csökkentette a teljes károsanyag-kibocsátást

A fenntartható gyártás iránti elkötelezettségével összhangban az ABB a mexikói Saltillóban található, terhelési központokat és biztonsági kapcsolókat gyártó üzeme az elmúlt két évben 80 százalékkal csökkentette a károsanyag-kibocsátást. A legfrissebb adatok azt mutatják, hogy a telephely szén-dioxid-egyenértékben számítva több mint 5200 tonnával csökkentette a károsanyag-kibocsátást a 2022-es bázisidőszakhoz képest.

Az okosépület-technológia és a fotovoltaikus (PV) rendszer bevezetése jelentősen hozzájárult a szén-dioxid-kibocsátás mintegy 80 százalékos csökkentéséhez, köszönhetően a helyszínen napenergiából előállított villamos energiának, a zöldenergia-beszerzések integrálásának és az energiatermelékenység optimalizálásának.

Az üzem az ABB Ability™ Energy Manager intelligens energiagazdálkodási rendszerrel elemzi az energiafogyasztási mintákat, és valós időben azonosítja az energiafelhasználás optimalizálásának és a hatékonyság javításának módjait, az energiaigény ingadozásának függvényében. Az adatok elemzésén túl a rendszer több mint 1000 napelempanelt integrál a létesítmény energiarendszerébe. A panelek évente 980 MWh-t szolgáltatnak, ami az üzem energiaszükségletének körülbelül 10%-át fedezi, míg a fennmaradó áramigényt mexikói megújuló projektekből szerzik be nemzetközi megújulóenergia-tanúsítványokon (I-REC tanúsítványokon) keresztül. Az elektromos járművek (EV) töltésére szolgáló ABB Terra AC fali gyorstöltők telepítése tovább erősíti a telephely fenntartható közlekedés iránti elkötelezettségét.

Az ABB saltillói üzeme 2019-ben kezdte meg fenntarthatósági programját a “Clean Industry” tanúsítvány megszerzésével, amit 2020-ban mozgásérzékelők, LED-es világítás és külső napelemes világítás telepítése követett. Emellett a létesítmény tetőszerkezetébe tetőablakokat építettek be, amelyek kihasználják a napfényt, és a nappali műszakok alatt szükségtelenné teszik a világítást. A mesterséges megvilágítástól való függőség csökkentése mellett ez jelentős, évi közel 1800 MWh energiamegtakarítást eredményezett.

A víztakarékosság iránti elkötelezettség jegyében a felhasznált víz több mint 60 százalékát (3 760 m³) egy helyszíni szennyvíztisztító telepre vezetik. Az üzem a kezelt vizet kertészeti célra hasznosítja.  Ezek az intézkedések hozzájárulnak a térség vízhiányának csökkentéséhez; az ABB Saltillo Coahuila államban található, amely Mexikó negyedik legsúlyosabb vízhiánnyal küzdő régiója1.

Az ABB Energetika üzletághoz tartozó Smart Buildings divízió vezetője így nyilatkozott: „Saltillói üzemünk jó úton halad a „Mission to Zero” programunkban kitűzött célok elérése felé, ezáltal is bizonyítva elkötelezettségünket az erőforrás-tudatos és fenntartható jövő iránt. Helyi csapatunk fenntarthatósági törekvései jól példázzák, hogy az okosépületek miként segíthetik a költségmegtakarítási és a fenntarthatósági célok egyidejű elérését – mindezt úgy, hogy közben növelik lakóik biztonságát és kényelmét. A csökkentés nemcsak 947 otthon teljes évi villamosenergia-fogyasztását fedezi, de hozzájárul Coahuila államnak a regionális kibocsátások csökkentésére vonatkozó célkitűzéséhez is2.”

Az ABB szigorú, tudományosan megalapozott, nettó nulla kibocsátási céljai összhangban állnak a Tudományos Alapú Célok kezdeményezés (Science Based Targets initiative/SBTi) Net-Zero szabványával, ami igazolja az ABB elkötelezettségét az alacsony szén-dioxid-kibocsátású társadalom megvalósítása, valamint az ügyfelekkel való együttműködés mellett a kibocsátások elkerülése és a megújuló energiaforrások növelése érdekében. Az ABB skálázható programja, a Mission to Zero™, magában foglalja az energiatermelést, az energiagazdálkodást, valamint az ipari és kereskedelmi tevékenységekben alkalmazható épületautomatizálását is.

A Mission to Zero™ programunkról dióhéjban

Az ABB cégcsoport vállalatai a Mission to Zero™ program végrehajtásán dolgoznak: a program fő célkitűzéseit a nettó nulla kibocsátás és a fenntarthatóbb működés elérése jelenti. Ez a skálázható, az üzem méreteire, körülményeire adaptálható keretrendszer az ABB digitális megoldásait és a megújuló energiát használó technológiákat egyesíti a hatékonyság növelése és a kibocsátás csökkentése érdekében. Az ABB Mission to Zero program sikeres végrehajtásának kulcsát a fenntarthatóság és az erőforrás-hatékonyabb jövő megteremtése iránt elkötelezett munkatársaink jelentik.

Az ABB Energetika üzletága globális technológiai vezető szerepet játszik, termékei és megoldásai a villamos energia hatékony és megbízható felhasználását teszik lehetővé az energiaforrástól a fogyasztói felhasználás helyéig. A 100 országban több mint 50 000 munkatárssal rendelkező üzletág az ügyfeleinkkel és partnereinkkel együttműködve a világ legnagyobb kihívásainak megoldásán dolgozik az villamosenergia-elosztás és ­gazdálkodás területén. Segítünk a vállalkozásoknak, az iparnak és a fogyasztóknak, hogy hatékonyan és megbízhatóan működtessék létesítményeiket és otthonaikat. Az energetikai átállás felgyorsulásával biztonságos, intelligens és fenntartható módon villamosítjuk a világot. go.abb/electrification 

Az ABB technológiai vezető szerepet tölt be az energetika és az automatizálás területén, egy fenntarthatóbb és erőforrás-hatékonyabb jövő kialakítását segíti elő. Mérnöki és digitalizációs szakértelmének összekapcsolásával az ABB segít az iparágaknak abban, hogy nagy teljesítményt érjenek el, miközben hatékonyabbá, termelékenyebbé és fenntarthatóbbá válnak, és így túlszárnyalják korábbi termelési eredményeiket. Az ABB-nél ezt „Engineered to Outrun”-nak nevezzük. A vállalat több mint 140 éves múltra tekint vissza, és világszerte több mint 105 000 alkalmazottat foglalkoztat. Az ABB részvényeit a SIX Swiss Exchange (ABBN) és a Nasdaq Stockholm (ABB) tőzsdén jegyzik.  www.abb.com


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Együttműködik a cargo-partner és a Komptech

A Komptech a cargo-partner támogatásával optimalizálta alkatrészlogisztikai folyamatait, hogy gyorsabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújtson nemzetközi ügyfeleinek.

A Graz közelében található „iLogistics” központ révén a globális újrahasznosítási technológiai szakértő biztosítani tudja az alkatrészek gyors elérhetőségét és a rövidebb szállítási időket. Az ausztri Komptech vezető szerepet tölt be a mechanikai és biológiai hulladékfeldolgozásának, valamint a fás biomassza kezelésének területén. Logisztikai folyamatainak optimalizálása és alkatrészellátásának hatékonyabbá tétele érdekében 2024 októbere óta együttműködik a tapasztalt logisztikai szolgáltatóval, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partnerrel. A partnerség lehetővé teszi a Komptech számára, hogy tovább növelje alkatrészlogisztikai szolgáltatásainak már eddig is magas színvonalát Ausztriában, és megbízható elérhetőséget biztosítson ügyfelei számára Európában és világszerte.

Új helyszín a cargo-partner „iLogistics” központjában

A gyorsabb és hatékonyabb alkatrészellátás érdekében a Komptech a cargo-partner grazi „iLogistics” központjába helyezte át logisztikai tevékenységét. A grazi konténerterminálon található központi raktárból a Komptech mostantól megbízhatóbban és gyorsabban szállíthatja alkatrészeit világszerte. Az új telephely lehetővé teszi a későbbi áruátvételi időpontokat és a meghosszabbított rendelési határidőket.

Az új raktár stratégiai elhelyezkedése kiemelkedő: mindössze tíz percre található a repülőtértől, közvetlen autópálya- és vasúti kapcsolattal rendelkezik, így FCL és LCL szállítmányok kezelésére is kiválóan alkalmas. A Koralm vasútvonal fejlesztése, amely a déli útvonal részét képezi, tovább erősíti az Európán belüli Balti–Adriai folyosót. Az így elérhető időmegtakarítás révén a Komptech ügyfelei még magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe.

Személyre szabott logisztikai megoldások a különböző termékcsoportokhoz

A Komptech széles termékkínálatának eltérő tárolási megoldásokra van szüksége – a kis méretű csavaroktól a több tonnás hengerekig. Ezen igények kielégítésére a cargo-partner speciális tárolási rendszereket alakított ki, amelyek minden termékcsoport számára megfelelő megoldást biztosítanak. A rendszer tartalmaz teherbíró polcokat, hosszú áruk tárolására alkalmas állványokat, valamint beépített mérlegekkel ellátott tárolókat, amelyek automatikusan érzékelik a kivett alkatrészek mennyiségét és típusát. Amennyiben a készletszint egy előre meghatározott érték alá csökken, a rendszer automatikusan utánrendelést generál.

Martin Schenzel, a cargo-partner ausztriai ügyvezetője szerint:

„Személyre szabott tárolási rendszereinkkel jelentősen növeltük a feldolgozási sebességet, így új szintre emeltük a hatékonyságot. 2025-től állandó készletnyilvántartást is bevezetünk, amely megszünteti a leltározási szüneteket, és tovább növeli az ellátásbiztonságot a Komptech számára.”

Manfred Harb, a Komptech ügyfélszolgálati igazgatója hozzátette:

„A cargo-partnerrel való együttműködésünk a grazi „iLogistics” központban lehetővé teszi számunkra, hogy ügyfeleinket világszerte még gyorsabban és hatékonyabban lássuk el alkatrészekkel. Ez a partnerség rugalmasságot biztosít számunkra az ügyféligények kezelésében, miközben garantáljuk a legmagasabb szintű szolgáltatási minőséget.”

Alkatrészlogisztika: a cargo-partner szakértelmével

A cargo-partner széleskörű tapasztalattal rendelkezik az alkatrészlogisztika kiszervezésében, hiszen már több ügyféllel is rendelkezik erről a területről. Az együttműködést alapos tervezés előzött meg, ahol közösen megfogalmazták a Komptech folyamatait és igényeit. Ezek alapján a cargo-partner megtervezte a raktárelrendezést és biztosította a szükséges eszközöket. Dedikált csapatokat hoztak létre az implementáció és az átköltözés felügyeletére.

Teljes átláthatóság a raktártól a kiszállításig

A Komptech számára kiemelten fontosak a magas szolgáltatási színvonal, a rövid szállítási határidők és a pontos átvételi időpontok. A cargo-partner digitális platformján, a SPOT-on és a több API interfészen keresztül történő zökkenőmentes rendszerintegráció révén a Komptech teljes rálátással rendelkezik áruáramlására. Ez lehetővé teszi a készletszintek korai csökkenésének azonosítását, elősegítve a megalapozott döntéshozatalt.

A cargo-partner, a cég utófutásainak kezelése mellett, globális csomagszállítási szolgáltatásokat is nyújt. Emellett a logisztikai szolgáltató biztosítja a központi raktárba történő konszolidált szállításokat. Az Egyesült Államokban működő Komptech csapatok közvetlen hozzáféréssel rendelkeznek a SPOT platformhoz, amely lehetővé teszi számukra a készletszintek valós idejű nyomon követését és a megrendelések hatékony kezelését. A cargo-partner előkészíti és konszolidálja a szállítmányokat, például tengeri szállításra szánt konténerekbe. Az összes szállítási és rendelési folyamat nyomon követhető a SPOT rendszerben, ahol szükség esetén a Komptech árajánlatot is kérhet légi vagy tengeri szállításra.

Martin Schenzel így fogalmazott:

„Az új raktári folyamatok sikeres bevezetésével optimistán tekintünk a jövőbe, és várakozással tekintünk a Komptech-kel való további együttműködés elé. Közösen folytatjuk logisztikai folyamataink optimalizálását.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Átadták Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat

252 hazai vezérigazgató véleménye alapján harmadik alkalommal ítélte oda Az Év Leginspirálóbb Vezetője Díjat a PwC Magyarország.

A kitüntetéssel olyan hazai cégvezetőt ismernek el, akire a magyarországi vállalatvezetők példaképként tekintenek. Idén a Richter Gedeon Nyrt. vezérigazgatóját, Orbán Gábort díjazták február 19-én a PwC budapesti székházában azon a sajtóeseményen, ahol bemutatták a PwC Vezérigazgató Felmérésének eredményeit.

A PwC Magyarország idén tizennegyedik alkalommal kérdezte meg személyes interjúk formájában a hazai vállalatvezetőket arról, hogy miként látják a globális és hazai gazdasági környezetet, saját üzleti helyzetüket, illetve milyen nehézségekkel és kockázatokkal néznek szembe.

A 2024 októbere és decembere között zajló felmérés keretében arról is nyilatkozhattak az első számú döntéshozók, hogy kit tartanak Magyarország leginspirálóbb vezetőjének. A kutatásban részt vevő 265 cégvezető válaszai alapján Orbán Gábor, a Richer Gedeon Nyrt. vezérigazgatója nyerte a 2024 Leginspirálóbb Vezetője Díjat. Az elismerés odaítélésével a PwC azokra a vezetőkre kívánja felhívni a figyelmet, akik az üzleti eredményeken túl a jövő vállalati ökoszisztémáját is építi, és egyéni fejlődésén túl a szervezet kultúra építése mellett is elkötelezettek, ezáltal példaként szolgálhatnak vezetőtársaik előtt.

A díjat Radványi László, a PwC vezérigazgatója adta át az idei felmérés eredményeit bemutató eseményen.

Az idei díjazottal, Orbán Gáborral készült videó – amelyben megosztja vezetői hitvallását és kollégái a sikerhez vezető útjáról nyilatkoznak -, valamint a kutatás eredményei a PwC Magyarországi Vezérigazgató Felmérés oldalán tekinthetőek meg.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Magas digitalizáltságú logisztikai és disztribúciós központot adott át Miskolcon a Bosch

A Bosch, a technológiák és szolgáltatások nemzetközi szállítója átadta legújabb, csúcstechnológiás logisztikai és disztribúciós központját Miskolcon.

A központot, melynek előzetes kivitelezési munkálatai 2021-ben kezdődtek, a Robert Bosch Power Tool Kft. több mint 54 milliárd forint értékű beruházásból valósította meg. A beruházáshoz a magyar állam egyedi kormánydöntés (EKD) alapján mintegy 7 milliárd forint utófinanszírozás keretében nyújtható, vissza nem térítendő készpénz támogatást biztosít. Az ünnepélyes átadáson részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Fükő László, a Robert Bosch Power Tool Kft. ügyvezető igazgatója.

„Nemzetközileg is kiemelkedő színvonalú technológiai infrastruktúránknak, munkatársaink szaktudásának és elkötelezettségének köszönhetjük kiváló eredményeinket. Ez a beruházás az elektromos kéziszerszám üzletághoz tartozó telephelyünk jelentőségét még tovább erősíti a vállalatcsoporton belül”

– mondta Fükő László.

Jövő gyára megoldások közel 100 ezer négyzetméteren

A nagyszabású beruházással egy olyan korszerű raktári struktúrát alakítottak ki a Miskolci Ipari Park területén, amelyben számos Ipar4.0 megoldást is alkalmaztak. A rendszer a teljes értéklánc mentén valós időben, automatikusan kezeli és követi az árut annak beérkezéstől kezdve a felhasználáson és a csomagoláson keresztül a kiszállításon át egészen a megérkezésig. A digitalizációnak köszönhetően a hibák száma akár 20 százalékkal csökkenthető, a folyamatok hatékonysága pedig jelentősen javítható. A rendszerek integrációjához kapcsolódó szoftverfejlesztésekkel, az ehhez szükséges vizualizációs, csomagolást, anyagmozgatást, raktározást vagy nyomkövetést segítő eszközöknek köszönhetően évente akár 204 ezer paletta áru is kiszállítható világszerte. Ha pedig ezt a raklapmennyiséget egymás mellé raknánk, akkor Miskolctól egészen Székesfehérvárig tartana a sor.

A közel 100 ezer négyzetméter nagyságú területen elhelyezkedő központ mellett a Robert Bosch Power Tool Kft. olyan kiegészítő infrastrukturális fejlesztéseket is megvalósított a telephelyen belül, mint a kamionforgalom számára létesített úthálózat vagy a 800 méter hosszú csatornarendszer, hiszen évente nagyjából 3300 kamionra van szükség a fenti árumennyiség szállításához. A Bosch csoport legnagyobb, miskolci kéziszerszámgyárában évente több mint 14 millió darab terméket gyártanak a legmodernebb technológiákkal. A beruházás eredményeként az új létesítmény a vállalatcsoport elektromos kéziszerszám üzletágának egyik meghatározó késztermékelosztó raktára lesz a kelet-közép-európai régióban, illetve késztermék- és alapanyag raktárként is működik majd, ahonnan a világ 26 országába szállítanak különböző cikkeket és komponenseket.

Fókuszban a fenntarthatóság és az ügyfélközpontúság

A miskolci logisztikai és disztribúciós központ a Bosch mintegy 780 raktárból álló nemzetközi ellátásilánc-hálózatának fontos része. A Bosch 37 ezer munkatársa foglalkozik beszerzéssel és logisztikával világszerte, naponta mintegy 230 gyárat látnak el alkatrészekkel és nyersanyagokkal. Meghatározó feladatuk, hogy a Bosch ügyfeleinek magas szintű kiszolgálása érdekében az egész értékfolyamat során folyamatos, fenntartható és rugalmas ellátási láncot működtessenek.

„Az új, miskolci létesítmény építése során is különösen ügyeltünk arra, hogy a projektet a Bosch szélesebb körű fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban valósítsuk meg. Az energiahatékonyság, a hulladékgazdálkodás és a zöld logisztika ugyanolyan prioritást kapott, mint a szolgáltatási szintek javítása, a költséghatékonyság vagy a piacbővítés. Számunkra a fenntarthatóság tehát nem csupán egy lehetőség, hanem kötelező cél”

– hangsúlyozta Fükő László.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss