Mozgásban
A Mercedes-Benz megkezdi Kecskeméten az új CLA Coupé gyártását
Kecskeméten a Mercedes-Benz CLA Coupé-val a legújabb kompaktautó-generáció új modellje gördül le a gyártószalagról.
Továbbra is a kecskeméti Mercedes-Benz gyár marad a CLA bölcsője: a 2013-ban piacra dobott CLA Coupé nagy sikere után most a kompaktautó-modell második generációjának gyártása veszi kezdetét, elődjéhez hasonlóan kizárólagosan Kecskeméten.
Ezzel a Mercedes-Benz Cars zökkenőmentesen folytatja azt a tavaly elkezdett sorozatot, amelynek során 2018-ban rekordidő alatt az új kompaktautó-család négy új modellje gördült le sikeresen három kontinens öt gyártási helyszínén a gyártószalagokról: az A-osztály Rastattban, Kecskeméten és Uusikaupunkiban (Finnországban), az A-osztály limuzinja Aguascalientes-ben (Mexikó), az A-osztály hosszított verziója Pekingben (Kínában), és az új B-osztály Rastattban. Ezt az egymást szorosan követő lépésekből álló gyártásindítási sorozatot a megszokott Mercedes-Benz minőség megtartása mellett többek között a németországi, rastatti testvérgyárban tartott tréningek, a folyamatok standardizálása, az ipar 4.0 technológiáinak alkalmazása, valamint a Mercedes-Benz Cars világméretű kompaktautó-gyártási hálózatának részét képező telephelyek nagyfokú rugalmassága tette lehetővé.
Az új CLA elsősorban a fiatalabb vásárlói csoportokat kívánja megszólítani. A CLA Coupé világpremierjére – a Mercedes-Benz járművei közül elsőként – a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) 2019 keretében került sor.
„Az új CLA Coupé gyártásának elindítása a Mercedes-Benz Cars kompaktautó-gyártási hálózatának hatékonyságát tükrözi. Már elődjének sikertörténete is szorosan kötődött a kecskeméti telephelyhez. Most kezdjük el írni ennek a történetnek a következő fejezetét. Ennek során a gyár folyamatosan a legmagasabb technológiai színvonalon teljesít“ – hangsúlyozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.
A CLA kizárólag Kecskeméten készül a világ piacaira
„Csapatunk életében a CLA már öt éve különleges helyet foglal el: több mint 750.000 első generációs CLA és CLA Shooting Brake gördült le eddig Kecskeméten a gyártósorokról. Ez a szám, valamint a most leváltott modellel elnyert nemzetközi minőségi elismerések is munkatársaink csúcsteljesítményéről tanúskodnak. Nagy öröm számunkra, hogy az új CLA-t is mi gyárthatjuk, a Mercedes-Benz gyárai közül világszerte egyedüliként“ – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A magyarországi Mercedes-Benz gyár modellpalettáján a CLA és a CLA Shooting Brake mellett 2018 óta szerepel az A-osztály is. Az új CLA Coupé-nak köszönhetően a gyár megtartja vonzó modellkínálatát, és egyben erősíti saját szerepét a Mercedes-Benz Cars gyártási hálózatán belül.
Innovatív, digitális és rugalmas gyártás
Az új kompaktautó-modellek gyártásának elindítását komoly előkészületek előzték meg a gyártóhelyszínen. Megépült az új, számos innovatív megoldással felszerelt karosszériaüzem. Így például az újgenerációs modellekhez készülő ajtók, és motorház-, illetve csomagtartófedelek gyártása úgynevezett flex-cellákban történik. Ezen cellák moduláris, cserélhető elemeinek köszönhetően a lehető legrövidebb időn belül végrehajtható a gyártott modellek közötti váltás.
A gyár a maga innovatív anyagszállító rendszereivel jó úton halad a referenciagyár-stratégia megvalósítása felé: különböző, korábban tesztüzemben használt rendszerek sorozatgyártásba történő bevezetésével jelentős lépéseket tettek a targoncamentes gyártás megvalósításához vezető úton, ami a nagyobb hatékonyság mellett egyben a munkabiztonságot is növeli. Az új kompaktautó-generáció kerékjárati karosszériaelemeit például az egyes gyártóberendezések között vezető nélküli szállítójárművekkel mozgatják, amelyek a kecskeméti gyárban akár egész nyerskarosszériákat is tudnak szállítani.
A targoncamentes összeszerelő üzem koncepcióját is következetesen viszik végig a magyarországi telephelyen, ami újabb példa az innovatív gyártási és ellátási technológiákra, de mindenekelőtt növeli a munkabiztonságot is. A program keretében a targoncák fokozatosan eltűnnek a gyártócsarnokból. Helyettük speciális görgős állványokat használnak, amelyek segítségével az anyagokat az alkalmazott göngyölegtől függetlenül, logisztikai vonatok vagy vezető nélküli szállítójárművek segítségével továbbítják a gyártócsarnokba. A telephelyen jelenleg már a szerelőterületek 99 százaléka targoncamentes.
Autonóm szállítórendszerek segítenek abban, hogy az egyes modellek különböző felszereltségű változatainál egyaránt hatékony és rugalmas lehessen a gyártás: ezek a rendszerek pontosan az egyedi járműre szabott komponenseket és alkatrészeket szállítják a szerelőszalaghoz. Ott pedig köztes tárolás nélkül szerelik be azokat.
A kecskeméti gyár a digitális átalakulás és az ipar 4.0 jegyében papírmentessé válik. Ennek a stratégiai célkitűzésnek a jegyében a papíralapú dokumentációt a gyártásban fokozatosan a legmodernebb adatátviteli- és legújabb hardvermegoldásokkal váltják fel. Az átállás részeként a jövőben a járművek gyártószalagon használt kísérődokumentumait, és a belső folyamatok biztosítására szolgáló bizonylatokat is papírmentesen állítják majd elő.
Az új CLA – érzelmekkel teli, sportos és intelligens
Már a CLA első generációja is ikonikusnak számított a formatervezés terén. Ennek az igénynek az új Mercedes-Benz CLA Coupé is eleget tesz, és az érzelmekkel teli, dinamikus formanyelvet számos technológiai újítással egyesíti magában.
Az MBUX multimédia rendszere tavaly ünnepelte világpremierjét a Las Vegas-i CES keretein belül. Egy évre rá, a kompakt kategóriában elsőként, még magasabb szintre lép az MBUX a belső tér asszisztenssel, mely egy új, különleges opcióként jelenik meg. Az MBUX így már nem csupán beszédvezérléssel működtethető, de a mozdulatokat is felismeri. Az innovatív technológiának köszönhetően számos kényelmi és MBUX-funkció kezelése még könnyebb és intuitívabb lett az utasok számára. A kényelemről többek közt az új ENERGIZING COACH rendszer személyre szabott intelligens ajánlásai gondoskodnak.
Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik a kompakt kategóriában. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek.
Az új CLA Coupé, valamint a CLA Edition 1 2019 májusában kerülnek kereskedelmi forgalomba.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyárról
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár mintegy 4700 munkatársat foglalkoztat. Első modellként 2012-ben a B-osztály gördült le a szalagról Kecskeméten. Ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. A két utóbbi modellt kizárólag Kecskeméten gyártják az egész világ piacaira. 2018 májusa óta a magyarországi gyártóhelyszín termékpalettáját az új A-osztály egészíti ki.
További információ:
www.media.daimler.hu és www.mercedes-benz.hu
Mozgásban
A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba
A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat helyezi fókuszba az idei Auto Shanghai kiállításon, amelyet április 23. és május 2. között rendeznek meg Kínában. A technológiai vállalat a járművilágítási megoldások teljes skáláját mutatja be: az alacsonyabb költségű megoldásoktól – mint például a Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység – kezdve, az intelligens szoftverfunkciókon – például az automatikus tompított fényszóró-szintezésen – át, egészen a csúcstechnológiás újdonságokig, mint a jármű környezetére vetítő lézeres rendszer (LBS). A technológia jelentősen kibővíti a jelenlegi vetítési megoldások lehetőségeit a színek használatával, nagyobb mélységélességgel és élesebb felbontással.
„Teljes ökoszisztémát kínálunk a prémium autóipari világítási megoldásokhoz – az egyedi aktuátoroktól a digitális megoldásokig, beleértve az elektronikai és szoftveres integrációt is”
– hangsúlyozta Jean-François Tarabbia, a Continental E/E architektúrákért és hálózati megoldásokért felelős vezetője.
Lézeralapú technológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben
A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére. A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs útmutatást, biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes (RGB) formában is.
Kiemelkedő képélessége, gyors reakcióideje és különböző felületeken is stabil megjelenítési teljesítménye megkülönbözteti más közeli vetítési technológiáktól. Az autógyártók számára további előnyt jelent a rendszer rendkívül rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényüknek köszönhetően a jármű bármely sarkában könnyedén elhelyezhetők.
„A Vision Zero iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is javítani szeretnénk. Ügyfeleink visszajelzései alapján ezért továbbfejlesztettük közeli vetítési rendszerünket, hogy még hatékonyabban csökkenthessük a balesetek és sérülések számát”
– mondta Maximilian Austerer, a Continental világítástechnikai innovációs vezetője.
Szoftveralapú újítások az intelligens világítási funkciókért
A hardverek mellett a Continental a szükséges szoftveres megoldásokat is biztosítja – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, amelyek lehetővé teszik az új világítási funkciók zökkenőmentes integrálását a járműrendszerekbe. Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy csökkentsék az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben. A funkció célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot biztosítsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához. A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre – ezzel pedig csökken a rendszer súlya és költsége. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját inerciális mérőegységgel működik.
Új vezérlőegységek a rugalmasabb rendszerkialakításért
Az aktuátorok és innovatív szoftverfunkciók mellett a Continental különböző világításvezérlő egységeket is bemutat.
Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban támogatja a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is. A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, kiváló hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat kínál.
A komplexebb igényekhez a Continental a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik: képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – például világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a dinamikus belső világítást és a közeli vetítőket. Az integrált szoftvermeghajtók zökkenőmentes kommunikációt biztosítanak az Edge típusú fényvezérlő egységekkel, így a rendszer prémium minőségű, rugalmasan skálázható és jövőbiztos világításvezérlést tesz lehetővé – a teljes körű, holisztikus fényélmény megvalósításához.
Continental az Auto Shanghai 2025 kiállításon
A Continental legújabb technológiai megoldásait öt fókuszterületen mutatja be: szoftveralapú járművek, autonóm mobilitás, biztonság, élményközpontú közlekedés, valamint fenntarthatóság. A vállalat standja a sanghaji National Exhibition and Convention Center 2.2-es csarnokában, a 2BC009-es standszámon látogatható 2025. április 23. és május 2. között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner sikeresen megszervezte a világ legnagyobb mozgatható (lengő) harangjának szállítását Lengyelországból Brazíliába.
A monumentális, Vox Patris – magyarul „Az Atya hangja” – névre keresztelt harang súlya 55 tonna és 4 méter magas, ami miatt a szállítása kiemelkedő precizitást és magas szintű logisztikai szakértelmet követelt meg.
Ez az összetett nemzetközi projekt – amelyet a cargo-partner helyi és nemzetközi partnereivel szoros együttműködésben valósított meg – remekül szemlélteti a vállalat szakértelmét a túlméretes szállítmányok kezelésében és szállításában.
„Számunkra ez egy különösen fontos megbízás volt”
– mondta Stanisław Bochenek, a cargo-partner lengyelországi ügyvezetője.
„A feladat mérete és összetettsége alapos előkészítést és összehangolt csapatmunkát igényelt. Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhettünk egy ilyen egyedülálló és jelentőségteljes szállításban.”
Vox Patris – a világ legnagyobb harangja
A Vox Patris lenyűgöző, 55 tonnás tömegével körülbelül tíz afrikai elefánt súlyának felel meg, magassága 4 méter, átmérője pedig 4,5 méter – ezzel jelentősen meghaladja például Lengyelország leghíresebb harangját, a krakkói Wawel-katedrálisban található Zsigmond-harangot, amelynél ötször nehezebb. A harang réz-ón ötvözetből készült, és hangzását, valamint megjelenését tekintve is különleges.
A harang útja
A szállítás Dél-Lengyelországból, a Jan Felczyński harangöntödéből indult, ahol a Vox Patris harang a Rduch Bells & Clocks közreműködésével készült el. A monumentális harangot daruval emelték teherautóra, majd gondos csomagolás után elszállították egy, a gdański Baltic Hub terminál közelében található raktárba. Innen indult tovább tengeren túlméretes (OOG) rakományként, két kisebb harang és a tartószerkezet egyes elemeinek kíséretében.
A raktárból kamion szállította a kikötőbe a harangot, amit közvetlenül a teherautóról emeltek át a hajóra, ahol három egymás mellé helyezett flat-rack konténerben, a hajófedélzet alatt rögzítették – fontos megjegyezni, hogy nem mindennapi intézkedéseket hoztak a rakomány stabilitásának biztosítása érdekében. A kisebb harangokat és kiegészítő elemeket egy flat-rack és két nyitott tetős (open-top) konténerben szállították. Az egyes konténerek bruttó tömege megközelítőleg 20–22 tonna volt.
A rakomány 2025. április 10-én hagyta el a Gdański kikötőt, úti célja a brazíliai Santos kikötő. Érkezés után a harang további több mint 1.600 kilométert tesz meg szárazföldön végső rendeltetési helyére, a közép-brazíliai Trindade városába. Ezt az útvonalat a brazil Windlog szállítmányozási cég koordinálja, amely megbízta a cargo-partner-t a harang előfutásának kezelésére és tengeri szállítására.
„Ekkora méretű és jelentőségű rakomány mozgatása rendkívüli precizitást, valamint a teljes logisztikai folyamat tökéletes összehangolását igényli”
– emelte ki Stanisław Bochenek.
„Csapatunk kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a harang mind a szárazföldi, mind a tengeri szállítás során a lehető legnagyobb biztonságban jusson el rendeltetési helyére.”
A teljes logisztikai folyamatot a cargo-partner gdyniai irodája koordinálta, beleértve a lengyelországi közúti szállítást, az átrakodást és a vámkezelést a Baltic Hub kikötőben. A projekt újabb meggyőző példája annak, hogy a cargo-partner felkészült és tapasztalt szereplője a komplex, nemzetközi szállítmányozási feladatok teljes körű lebonyolításának.
Miután megérkezik Brazíliába, a Vox Patris egy 100 méter magas harangtoronyban, 30 méter magasan kap helyet a „Minden Örökkévaló Atyaisten” szentélyében, Trindadéban. Itt jelenleg is épül egy új katedrális, amely 12.000 hívő befogadására lesz alkalmas – ezzel a világ legnagyobb templomává válik. A zarándokhelyet már most is évente több mint négymillió hívő keresi fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forradalmi autómosási módszerek a jövő jegyében
Az autómosás világa gyorsan változik, a technológiai fejlődés itt is új utakat nyitott. Ám gondoltál már arra, hogy autódat végre anélkül tisztíthatod meg, hogy aggódnod kéne a vízfüggőség vagy az eszközigény miatt? Az innovatív megoldások között egyre inkább teret nyer a gyors autómosás technikája, amely elhozza neked a jövő technológiáját, miközben csökkenti az ökológiai lábnyomot.
Működik megújuló energiák nélkül?
A hagyományos autómosók által használt százliteres vízfelhasználást a gyors autómosás váltotta fel, amely mindössze fél liter vizet igényel. De hogyan lehetséges ez? A nanotechnológia segítségével a tisztítószerek molekulái olyan hatékonyan oldják fel és vonják körbe a szennyeződéseket, hogy azok egyszerűen letörölhetők, karcolások nélkül. Az ilyen innovációval dolgozó csapatok igyekeznek bebizonyítani, hogy a jármű tisztítása nem jelent egyet a pazarlással. Emellett az eszközeik többsége akkumulátoros, így az áramhasználatot is minimalizálják.
Védelem a karcolások ellen
Többen kérdezik, nem rongálja-e a fényezést ez az új módszer? Gyakran hallani, hogy a hagyományos autómosó szivacsok karcolásokat hagynak a kocsi felületén. Ennek elkerülése végett a nanotechnológiás tisztítószerek védőréteget képeznek a szennyeződéseken, így azok nem karcolják a fényezést. A prémium mikroszálas törlőkendőkkel történő tisztítás pedig biztosítja, hogy járműved ragyogó és sértetlen maradjon.
Mobilitás a zsebben
Ahogyan az életünk egyre inkább a digitális térbe terelődik, úgy az autómosó szolgáltatások is átléptek erre a színtérre. Egy applikáció segítségével gyerekjáték megtekinteni a különféle szolgáltatásokat és árakat, majd akár a kanapéról időpontot foglalni. A rendszer automatikusan besorolja a járműved méretét, így biztosan az arányos díjszabás szerint fizetsz. Ha már a modern kényelemmel élünk, miért ne lehetne a tiszta autó is egy kattintásra?
Hogyan működik a fizetési rendszer?
A digitális korban a fizetési lehetőségek is átalakultak. Bár sokan még a készpénzhez ragaszkodnak, itt főként bankkártyás, valamint Google és Apple Pay opciók állnak rendelkezésre. Ez megkönnyíti a folyamatot, és az alkalmazás gyors és biztonságos tranzakciókat garantál. Elavult a készpénz, amikor a telefonod úgyis mindig nálad van, nem?
Hogyan talál rád az autómosó szakember?
Megvan a helyed, lefixáltad az időpontot. De mi történik akkor, ha megérkezik az autómosó szakember? A munkavállalók a megadott időben felveszik veled a kapcsolatot telefonon, így nem kell a távollét miatt aggódnod, hiszen minden gördülékenyen zajlik. A munka befejeztével szintén értesítenek, így átnézheted az elkészült munkát és elismerheted, hogy járműved tisztán és ragyogóan vár rád.
Mi van, ha extra szolgáltatásra lenne szükséged?
Előfordulhat, hogy az alap mosás mellett további tisztítási igényed merül fel a helyszínen. Ebben az esetben is egyszerű a dolog, elég szólnod a helyszínen lévő szakembernek, aki továbbítja a kérésedet. A további költségeket banki átutalással tudod rendezni, ezzel elkerülve a készpénzes fizetést.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Ipar3 nap ago
Az AI hardver- és energiaigénye nem ismer határokat
-
Okoseszközök2 hét ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Okoseszközök6 nap ago
Immerzív gaming élmény az Evnia 34M2C5501A modellel
-
Ipar2 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Gazdaság5 nap ago
Már a kis összegű személyi kölcsönökért is lehajolnak a bankok
-
Egészség2 hét ago
Még nem késő: itt az idő felkészülni a Balaton-átúszásra!
-
Mozgásban6 nap ago
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába