Továbbra is a kecskeméti Mercedes-Benz gyár marad a CLA bölcsője: a 2013-ban piacra dobott CLA Coupé nagy sikere után most a kompaktautó-modell második generációjának gyártása veszi kezdetét, elődjéhez hasonlóan kizárólagosan Kecskeméten.
Ezzel a Mercedes-Benz Cars zökkenőmentesen folytatja azt a tavaly elkezdett sorozatot, amelynek során 2018-ban rekordidő alatt az új kompaktautó-család négy új modellje gördült le sikeresen három kontinens öt gyártási helyszínén a gyártószalagokról: az A-osztály Rastattban, Kecskeméten és Uusikaupunkiban (Finnországban), az A-osztály limuzinja Aguascalientes-ben (Mexikó), az A-osztály hosszított verziója Pekingben (Kínában), és az új B-osztály Rastattban. Ezt az egymást szorosan követő lépésekből álló gyártásindítási sorozatot a megszokott Mercedes-Benz minőség megtartása mellett többek között a németországi, rastatti testvérgyárban tartott tréningek, a folyamatok standardizálása, az ipar 4.0 technológiáinak alkalmazása, valamint a Mercedes-Benz Cars világméretű kompaktautó-gyártási hálózatának részét képező telephelyek nagyfokú rugalmassága tette lehetővé.
Az új CLA elsősorban a fiatalabb vásárlói csoportokat kívánja megszólítani. A CLA Coupé világpremierjére – a Mercedes-Benz járművei közül elsőként – a Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) 2019 keretében került sor.
„Az új CLA Coupé gyártásának elindítása a Mercedes-Benz Cars kompaktautó-gyártási hálózatának hatékonyságát tükrözi. Már elődjének sikertörténete is szorosan kötődött a kecskeméti telephelyhez. Most kezdjük el írni ennek a történetnek a következő fejezetét. Ennek során a gyár folyamatosan a legmagasabb technológiai színvonalon teljesít“ – hangsúlyozta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Cars termelésért és ellátási láncért felelős igazgatótanácsi tagja.
A CLA kizárólag Kecskeméten készül a világ piacaira
„Csapatunk életében a CLA már öt éve különleges helyet foglal el: több mint 750.000 első generációs CLA és CLA Shooting Brake gördült le eddig Kecskeméten a gyártósorokról. Ez a szám, valamint a most leváltott modellel elnyert nemzetközi minőségi elismerések is munkatársaink csúcsteljesítményéről tanúskodnak. Nagy öröm számunkra, hogy az új CLA-t is mi gyárthatjuk, a Mercedes-Benz gyárai közül világszerte egyedüliként“ – mondta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
A magyarországi Mercedes-Benz gyár modellpalettáján a CLA és a CLA Shooting Brake mellett 2018 óta szerepel az A-osztály is. Az új CLA Coupé-nak köszönhetően a gyár megtartja vonzó modellkínálatát, és egyben erősíti saját szerepét a Mercedes-Benz Cars gyártási hálózatán belül.
Innovatív, digitális és rugalmas gyártás
Az új kompaktautó-modellek gyártásának elindítását komoly előkészületek előzték meg a gyártóhelyszínen. Megépült az új, számos innovatív megoldással felszerelt karosszériaüzem. Így például az újgenerációs modellekhez készülő ajtók, és motorház-, illetve csomagtartófedelek gyártása úgynevezett flex-cellákban történik. Ezen cellák moduláris, cserélhető elemeinek köszönhetően a lehető legrövidebb időn belül végrehajtható a gyártott modellek közötti váltás.
A gyár a maga innovatív anyagszállító rendszereivel jó úton halad a referenciagyár-stratégia megvalósítása felé: különböző, korábban tesztüzemben használt rendszerek sorozatgyártásba történő bevezetésével jelentős lépéseket tettek a targoncamentes gyártás megvalósításához vezető úton, ami a nagyobb hatékonyság mellett egyben a munkabiztonságot is növeli. Az új kompaktautó-generáció kerékjárati karosszériaelemeit például az egyes gyártóberendezések között vezető nélküli szállítójárművekkel mozgatják, amelyek a kecskeméti gyárban akár egész nyerskarosszériákat is tudnak szállítani.
A targoncamentes összeszerelő üzem koncepcióját is következetesen viszik végig a magyarországi telephelyen, ami újabb példa az innovatív gyártási és ellátási technológiákra, de mindenekelőtt növeli a munkabiztonságot is. A program keretében a targoncák fokozatosan eltűnnek a gyártócsarnokból. Helyettük speciális görgős állványokat használnak, amelyek segítségével az anyagokat az alkalmazott göngyölegtől függetlenül, logisztikai vonatok vagy vezető nélküli szállítójárművek segítségével továbbítják a gyártócsarnokba. A telephelyen jelenleg már a szerelőterületek 99 százaléka targoncamentes.
Autonóm szállítórendszerek segítenek abban, hogy az egyes modellek különböző felszereltségű változatainál egyaránt hatékony és rugalmas lehessen a gyártás: ezek a rendszerek pontosan az egyedi járműre szabott komponenseket és alkatrészeket szállítják a szerelőszalaghoz. Ott pedig köztes tárolás nélkül szerelik be azokat.
A kecskeméti gyár a digitális átalakulás és az ipar 4.0 jegyében papírmentessé válik. Ennek a stratégiai célkitűzésnek a jegyében a papíralapú dokumentációt a gyártásban fokozatosan a legmodernebb adatátviteli- és legújabb hardvermegoldásokkal váltják fel. Az átállás részeként a jövőben a járművek gyártószalagon használt kísérődokumentumait, és a belső folyamatok biztosítására szolgáló bizonylatokat is papírmentesen állítják majd elő.
Az új CLA – érzelmekkel teli, sportos és intelligens
Már a CLA első generációja is ikonikusnak számított a formatervezés terén. Ennek az igénynek az új Mercedes-Benz CLA Coupé is eleget tesz, és az érzelmekkel teli, dinamikus formanyelvet számos technológiai újítással egyesíti magában.
Az MBUX multimédia rendszere tavaly ünnepelte világpremierjét a Las Vegas-i CES keretein belül. Egy évre rá, a kompakt kategóriában elsőként, még magasabb szintre lép az MBUX a belső tér asszisztenssel, mely egy új, különleges opcióként jelenik meg. Az MBUX így már nem csupán beszédvezérléssel működtethető, de a mozdulatokat is felismeri. Az innovatív technológiának köszönhetően számos kényelmi és MBUX-funkció kezelése még könnyebb és intuitívabb lett az utasok számára. A kényelemről többek közt az új ENERGIZING COACH rendszer személyre szabott intelligens ajánlásai gondoskodnak.
Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik a kompakt kategóriában. Egyes funkciók egyenesen az S-osztályból érkeztek. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek.
Az új CLA Coupé, valamint a CLA Edition 1 2019 májusában kerülnek kereskedelmi forgalomba.
A kecskeméti Mercedes-Benz gyárról
A kecskeméti Mercedes-Benz gyár mintegy 4700 munkatársat foglalkoztat. Első modellként 2012-ben a B-osztály gördült le a szalagról Kecskeméten. Ezt követte 2013-ban a négyajtós kompakt CLA, majd 2015-ben a CLA Shooting Brake. A két utóbbi modellt kizárólag Kecskeméten gyártják az egész világ piacaira. 2018 májusa óta a magyarországi gyártóhelyszín termékpalettáját az új A-osztály egészíti ki.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!