Connect with us

Mozgásban

Ha szeretnél rejtett kamerát az autódba, akkor ezt vedd!

MiVue J sorozat: tökéletes képminőség, kijelző nélküli design

Az autós navigációk és fedélzeti kamerák vezető gyártója, a Mio örömmel mutatja be legújabb kameráit, a MiVue J sorozat tagjait.

A diszkrét, kijelző nélküli design még jobb vezetési élményt nyújt: a kamera a visszapillantó tükör mögé helyezhető, így akadálytalan marad a kilátás. Az új Mio MiVue™ J85 és MiVue™ J60 kamerák első osztályú képminőséget nyújtanak (akár 2.5K QHD 1600p) és fejlett vezetésbiztonság-technológiával felszereltek. Sebességmérő-kamera figyelmeztetéseket küldő GPS és fejlett gépjárművezetés támogató rendszer (ADAS) gondoskodik a biztonságos vezetésről, a beépített WIFI pedig lehetővé teszi, hogy azonnal másolatot készíthessünk a felvételekről, és a MiVue™ Pro alkalmazáson keresztül közvetlenül telefonra rögzíthessük a videókat. A WIFI-n keresztül elérhető OTA (Over-the-air) sebességmérő-kamera adatok és firmware frissítések pedig a készülékek teljes élettartama során ingyenesek!

ru_mivue_j60_merge

Kiváló képminőség

Az új Mio MiVue™ J kamerák kristálytiszta felvételein minden részlet látszik, a nappali és az éjszakai videók egyaránt élesek. A MiVue™ J85-be épített prémium Sony STARVIS CMOS érzékelőt arra tervezték, hogy gyenge látási viszonyok között is kontrasztos és gazdag színskálájú felvételeket készítsen. A MiVue™ J85 rögzítési felbontása akár 2.5K QHD 1600p is lehet, 150°-os nagylátószögének és f1.8-as rekesznyílásának köszönhetően pedig minden apró részletet rögzít vezetés közben. A MiVue™ J60 Full HD 1080p felbontásban, 30fps mellett készíti a felvételeket, 150°-os nagylátószögű objektívvel.

Előtérben a biztonság

MiVue™ J sorozat fedélzeti kameráiba beépített GPS a sebesség- és helyadatokat rögzíti az utazás során. Az előre telepített, élettartamig frissülő sebességmérő-kamera adatok lehetővé teszik, hogy MiVue™ J készülékünk mindig emlékeztessen arra, éppen mennyivel hajthatunk. Beépített hangutasítások segítségével a MiVue™ J sorozat készülékei arról is tájékoztatnak, ha túl gyorsan megyünk és lassítanunk kell.

A MiVue™ J sorozat kamerái emellett előre telepített fejlett gépjárművezetés-támogató rendszerrel segítik a vezetést. A ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer (FCWS), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), a Stop and Go mind abban segítenek, hogy biztonságosan elérjük úti célunkat.

A beépített 3 tengelyes G-szenzor a hirtelen bekövetkező mozgásokat érzékeli. Amint váratlan eseményt észlel, automatikusan rögzíteni kezd egy védett fájlba, amely véletlenül sem törölhető. Így az esemény bekövetkezte után tudni fogjuk, hol keressük a felvételt.

Folyamatos kapcsolatban

Mind a MiVue™ J85, mind a MiVue™ J60 kamera beépített WIFI-vel érkezik és automatikusan csatlakozik az okostelefonhoz, hogy a MiVue™ Pro alkalmazáson keresztül hozzáférhessen a fedélzeti kamerán tárolt videofelvételekhez és másolatot készíthessen róluk. Gyorsan és egyszerűen áthelyezhetjük és átmásolhatjuk a felvételeinket, legyen szó az utazást megörökítő videóról vagy a biztosításhoz szükséges felvételekről. A WIFI OTA (Over-the-air) frissítéseknek köszönhetően a MiVue™ J sorozat fedélzeti kamerái mindig naprakészek.

Kiváló kompatibilitás

A Parkolási mód segítségével a MiVue™ J fedélzeti kamerák akkor is vigyáznak az autónkra, amikor épp nem ülünk a volánnál. Mindössze annyit kell tennünk, hogy csatlakoztatjuk kameránkhoz a SmartBox II kábelt, így ha valami vagy valaki túl közel jönne az autónkhoz, a felvétel azonnal elindulhat. A MiVue™ J85 a Mio MiVue™ A30 hátsó kamerával is összeköthető, így az utazás során 360 fokban rögzíthetjük az autó körül történteket.

Műszaki jellemzők

? MiVue™ J85 MiVue™ J60
ID kijelző nélküli fedélzeti kamera kijelző nélküli fedélzeti kamera
A visszapillantó tükör mögött diszkréten elhelyezhető A visszapillantó tükör mögött diszkréten elhelyezhető
Szenzor Sony prémium STARVIS CMOS szenzor Kiváló minőségű CMOS szenzor
Felbontás 2.5K QHD 1600p Full HD 1080p, 30 fps mellett
Objektív látószöge 150° széleslátószög 150° széleslátószög
WIFI Beépített WIFI Beépített WIFI
MiVue™ Pro alkalmazás A videók közvetlenül az okostelefonra menthetők, vagy a MiVue™ Pro alkalmazás segítségével megoszthatók A videók közvetlenül az okostelefonra menthetők, vagy a MiVue™ Pro alkalmazás segítségével megoszthatók
OTA WIFI OTA (Over-the-air) firmware és sebességmérő-kamera adat frissítés WIFI OTA (Over-the-air) firmware és sebességmérő-kamera adat frissítés
Hangutasítások A MiVue™ J sorozat hangosan figyelmeztet, ha kisodródna a sávja középvonalából, vagy ha túllépné a sebességkorlátot. Csak válasszon nyelvet, kövesse a hangutasításokat, és figyelje az utat.
ADAS Fejlett gépjárművezető támogató rendszerek – FCWS, LDWS, Stop and Go Fejlett gépjárművezető támogató rendszerek – FCWS, LDWS, Stop and Go
GPS GPS nyomkövetés GPS nyomkövetés
Sebességmérő kamerák Sebességmérő kamera figyelmeztetések Sebességmérő kamera figyelmeztetések
Smart Alert Az aktuális sebesség alapján kalkulált előzetes sebességmérő kamera figyelmeztetések. Az aktuális sebesség alapján kalkulált előzetes sebességmérő kamera figyelmeztetések.
3 tengelyes G-szenzor Vészhelyzetben a G-szenzor adatainak rögzítése Vészhelyzetben a G-szenzor adatainak rögzítése
Parkolási mód A Parkolási módnak köszönhetően bármikor készíthet felvételt A Parkolási módnak köszönhetően bármikor készíthet felvételt
Hátsó kamera támogatás Hátsó kamera támogatása a 360°-os látótérért

Mozgásban

Széles körben elterjedhet jövőre az időablakos házhoz szállítás

Az időablakos kiszállítás alkalmazására ösztönzik a hazai piaci szereplőket a külföldi webshopok térnyerése nyomán átalakuló vásárlói igények.

Jövőre ezért az e-kereskedelem egyre több szegmensében elérhetővé válhat ez a szolgáltatás.  Emellett olyan új szolgáltatásmodellek terjedhetnek el a házhoz szállításban, mint az előfizetéses rendszer vagy a dinamikus árképzés – ezek a trendek fogják meghatározni 2025-ben az e-kereskedelem fejlődését Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO szakértői szerint.

Mozgalmas évet tudhat maga mögött a hazai e-kereskedelmi piac, amely a hazai webáruházak és a futárcégek számára egyaránt új kihívásokat hozott, s ezek a változások 2025-ben is döntő hatást gyakorolnak az e-kereskedelem és a házhoz szállítási szolgáltatások fejlődésére. Az innovatív logisztikai megoldásaival Európa hat országában jelenlévő DODO szakértői összegyűjtötték azokat a trendeket, amelyek e téren meghatározó szerepet töltenek be az előttünk álló évben.

Az ázsiai webáruházak előretörése ösztönzőleg hat a kiszállítási szolgáltatások fejlesztésére

A hazai webshopokat komoly kihívás elé állítják a határokon túli versenytársaik, amelyek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a magyar vásárlók online költéseiből: az év első felében a külföldi online megrendelések értéke megközelítette, majd a Black Friday idején meg is haladta a belföldi webes vásárlások összegét. Mindez lépéskényszerbe hozza a hazai piaci szereplőket. A megrendelések számának hirtelen, dömpingszerű megugrása a hagyományos eljárások és technológiák alkalmazásával egyre több esetben már nem volt kezelhető, ez pedig bizonyos esetekben fennakadásokat okozott a kézbesítési feladatok teljesítésében. Mivel az ilyen esetek jelentősen befolyásolják a webshopok iránti vásárlói bizalmat, a jövőben a fogyasztók elvárásainak egyre precízebb teljesítése döntő szerepet kap a futárcégek piaci versenyében.

Az időablakos kiszállítás széles körben elterjed, az időkeretek tovább szűkülnek

Az idei év tapasztalatai nyomán már a magyarországi online vásárlók döntő többsége, mintegy 85% szeretné előre tudni, sőt, ki is választani, hogy a futár mikor, melyik napon és azon belül is melyik idősávban kézbesíti a megrendelt terméket. Mivel a vásárlók közel négyötöde szívesebben vásárol olyan webshopokban, amelyek ilyen precíz kiszállítási szolgáltatást kínálnak, 2025-ben az időablakos egyre szélesebb körű térnyerésére érdemes számítani. Nemcsak egyre több terméktípus, e-kereskedelmi szegmens esetén válik majd elérhetővé ez a vásárlóbarát megoldás, de a piaci verseny erősödésével az időablakok is szűkülni fognak, s nem lesz ritka az egyórás kiszállítási időkeret sem.

Mesterséges intelligencia, adatelemzés, robotika

Az időablakos kiszállítás terjedésének hatására 2025-ben még inkább fel fognak értékelődni azok a mesterséges intelligencia és adatalapú megoldások, amelyek a hatékonyság fokozása és a kiszállítások optimalizása révén kiszámíthatóbbá teszik a megrendelések kézbesítését. Mivel a fogyasztói élmény egyre fontosabb a webshopok számára, a vásárlás és a kiszállítás személyre szabhatóságát segítő algoritmusok, illetve AI-megoldások fokozott terjedésére lehet számítani. Elsősorban a csomag nyomon követése, a kézbesítési időablak pontos meghatározása, továbbá a termék egyszerűbb visszaküldésének biztosítása terén várható érdemi előrelépés. Még fontosabbá válik emellett az adatelemzés, amelyre támaszkodva a vállalatok jobban megérthetik a fogyasztók igényeit, és ehhez igazíthatják szolgáltatásaikat. Ez nagymértékben segíti egyebek mellett az aznapi kiszállítás további elterjedését, igazodva ezzel a vásárlók elvárásaihoz. A hatékonyság növeléséhez a logisztikában a raktározási folyamatok automatizálása, a robotika alkalmazása járulhat hozzá.

Stabil kereslet a divatáru, az élelmiszerek és a gyógyszerek házhoz rendelése iránt

Továbbra is eltérően reagálnak a gazdasági környezet alakulására a különböző terméktípusok. A ruházati termékek és kiegészítők, az élelmiszerek, valamint az egészséggel összefüggő árucikkek az idei évhez hasonlóan várhatóan 2025-ben is dobogós helyeken fognak szerepelni az online vásárlások rangsorában. Ezek az alapvető fogyasztási cikkek közé tartoznak, amelyekről utoljára mondanának le a vásárlók, s így ezek értékesítését a külső körülmények változásai kisebb mértékben befolyásolják. Az építőanyagok, a barkácsáru, a lakberendezési cikkek és a járművek, illetve járműalkatrészek iránti érdeklődés ezzel szemben jóval érzékenyebben reagálhat a különböző gazdasági mutatók alakulására.

Új szolgáltatásmodellek elterjedése

A vásárlók és a futárcégek számára egyaránt kiszámíthatóbbá és egyben költséghatékonyabbá teheti a jövőben az online rendelések kézbesítését az előfizetéses modellek elterjedése. Ezek lehetővé teszik, hogy a fogyasztók egy havidíj ellenében korlátlan számban kérjenek házhoz szállítást, s emellett elsőbbségi kiszállítást is igénybe vehetnek, de az új szolgáltatásokat is elsőként próbálhatják ki. Ez a más országokban már látványosan terjedő megoldás nemcsak a vásárlói hűség erősítését segíti, de az „ingyenes kiszállítás” iránti igény kielégítésére is fenntartható alternatívát kínál. Hasonlóképpen szélesebb körben alkalmazhatják 2025-ben a dinamikus árképzés gyakorlatát, egyre több vásárlónak megadva a lehetőséget arra, hogy a kiszállítási díj csökkentése érdekében egy adott napon a csúcsidőn kívüli időszakra kérjék csomagjaik kézbesítését. Ez nemcsak a vásárlók számára jelent megtakarítási lehetőséget, de az eddigi tapasztalatok alapján a webshopok forgalmát is növelheti.

Az idei év több olyan változást hozott az e-kereskedelemben Magyarországon, amelyekre a vásárlók bizalmának megőrzése és erősítése érdekében a webáruházaknak reagálniuk kell. Várakozásaink szerint 2025-ben a fogyasztók elvárásaihoz igazodva az időablakos kiszállítás még inkább felértékelődik. Így azok az internetes üzletek tehetnek szert előnyre, akik a vásárlók által előre kiválasztott, akár egyórás időkeretekben tudják kézbesíteni az online rendeléseket. Az olyan, általunk is használt innovatív, okoslogisztikai megoldások, mint az adatelemzés vagy a mesterséges intelligencia alkalmazása, kulcsszerepet fognak játszani ebben”

mondta el Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forradalom a légi közlekedésben

A légi közlekedés karbonkibocsátása hosszú ideje áll a repülés nagy ökológiai lábnyomát érő kritikák kereszttüzében.

Most azonban egy új fejlesztés ígéri, hogy jelentősen növeli a légi áruszállítás fenntarthatósági szintjét. A Natilus egy innovatív kaliforniai startup, amely a Siemensszel közösen újragondolta az áruszállító repülőgépek tervezését, ötvözve a legmodernebb mérnöki technológiát és a környezettudatosságot.

Blended-wing: aerodinamikai forradalom

A Natilus nevű, innovatív startup San Diegóban, Kaliforniában működik. A cég 2015-ben alakult tapasztalt repülőgépipari és mérnöki szakemberek csapataként, azzal a ”szerény” céllal, hogy forradalmasítsák a légi közlekedést. A vállalat pilóta nélküli áruszállító repülőgépek fejlesztésére specializálódott, amelyek a kevert szárny-test (blended wing body) kialakítás révén nemcsak hatékonyabbak, hanem fenntarthatóbbak is, jelentősen csökkentve az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

„A probléma, amit meg akarunk oldani, az, hogy a légi teherszállítás túl drága, de gyors, míg a tengeri teherszállítás olcsó, de nagyon lassú”

– magyarázza a cég vezérigazgatója.

„Hogy perspektívát adjak: az áruk tengeren történő szállítása Ázsiából az Egyesült Államokba akár egy hónapot is igénybe vehet, de olcsó. A légi szállítás tízszer drágább, viszont két-három nap alatt teljesíthető. A mi megoldásunk az, hogy áthidaljuk ezt a szakadékot, és megőrizzük a légi teherszállítás gyorsaságát, de 50–60 százalékos költségcsökkentéssel közelítsük a tengeri szállítás árkategóriájához. Ezzel a mi repülőgépeink súlykategóriájában a légi teherszállítás válhat az új normává, és a tengeri szállítás szinte eltűnhet.”

A vállalat fejlesztéseinek középpontjában a blended-wing body design, azaz a kevert szárny-test kialakítás áll. Ez az aerodinamikai megoldás nemcsak a hatékonyságot javítja, hanem újraértelmezi a szállítási kapacitást is. Egy-egy repülés során a Natilus gépei akár 50%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, miközben másfélszer több rakományt képesek szállítani. Ezek az eredmények új mércét állítanak fel a fenntartható légi közlekedésben, és jelentős mértékben csökkenthetik az iparág üvegházhatású gázkibocsátását.

A Natilus már több mint 6 milliárd dollár értékben kapott előrendeléseket világszerte jelentős légitársaságoktól és ügyfelektől, több mint 400 repülőgépre. A cég közlése szerint a teherszállító légitársaságok működési árrése csekély, mindössze három-négy százalék, és csak jó években nyereségesek. Ha a jelenlegi Boeing- és Airbus-flottáikat ilyen gépekre cserélnék, ez az árrés 33 százalékra nőhetne, ami óriási változást hozna az eredményességben.

A cég megoldása egy másik iparági kihívást is kezel – a jól képzett pilóták világméretű hiányát. A becslések szerint az utasszállító forgalom 2035-re megduplázódik, és a teherszállító pilóták várhatóan részt vesznek ennek az űrnek a betöltésében. A Natilus távirányítású rendszerei lehetővé teszik, hogy egyetlen pilóta egyszerre három repülőgépet irányítson.

A Natilus jelenleg három terméket fejleszt- többek közt a Siemens technológiájának segítségével-, amelyek mindegyike szénszálas kompozit vázszerkezetű. Az első egy 19 000 font (kb. 8600 kg) súlyú repülőgép, 90 láb (kb. 27 méter) szárnyfesztávolsággal. A második egy 60 tonnás repülőgép, amely méretében egy Boeing 767-eshez hasonlítható, és elsősorban belföldi szolgáltatásokra szánják az Egyesült Államokban, de képes Európa és Ázsia kiszolgálására is. A zászlóshajó termék egy 700 tonnás modell, amely a Boeing 777-es versenytársa lesz, 10 százalékkal nagyobb szárnyfesztávolsággal, és képes csendes-óceáni repülésre.

A startup fejlesztései egyúttal túlmutatnak az üzemanyag-hatékonyságon. A repülőgépek kialakítása kompatibilis az úgynevezett fenntartható repülőgép-üzemanyagokkal (SAF). Sőt a cégnél felkészültek a jövő hidrogénalapú hajtási technológiáinak implementálására is. A kérdés így már csak az, hogy megoldásaik mikor fognak megjelenni a hétköznapokban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kiberbiztonsági tanúsítványt szerzett az LG

A 3. szintű CSMS tanúsítvány a vállalat innovatív mobilitási megoldásainak digitális biztonságát bizonyítja.

Az LG Electronics (LG) a közelmúltban megszerezte a globális tesztelő és tanúsító ügynökség, a TÜV Rheinland 3. szintű bizonyítványát kiberbiztonsági irányítási rendszerére (CSMS) vonatkozóan. Ez a kategóriában elérhető legmagasabb szintű minősítés, amely jól szemlélteti az LG elkötelezettségét a biztonságos termékfejlesztés, gyártás és valós felhasználói alkalmazás iránt.

A CSMS-tanúsítvány – amely az ISO/SAE 21434 szabványnak és az UN R155 rendelet előírásainak való megfelelést igazolja – ma már 56 piacon kötelező elvárás az autógyártók számára. A minősítés átfogó értékeléseket foglal magában, beleértve olyan szimulált kibertámadásokat is, amelyek célja a biztonsági intézkedések és folyamatok sebezhetőségének azonosítása. Az LG az új CSMS tanúsítvánnyal a másodikról a harmadik szintre lépett, ami a társaság elkötelezettségét mutatja amellett, hogy megfeleljen az egyre szigorodó kiberbiztonsági elvárásoknak.

Az LG az iparág legjobb gyakorlataival összhangban az ASPICE (Automotive SPICE, egy széles körben elismert nemzetközi szabvány az autóipari szoftverfejlesztési folyamatok értékelésére) keretrendszert követi. A számos ismert európai autógyártót tömörítő Automotive Special Interest Group által kifejlesztett ASPICE szisztematikus megközelítést biztosít a járműszoftver-fejlesztési folyamatok értékeléséhez és javításához. Az LG elismerést kapott az ASPICE for Cybersecurity bevezetéséért, amely az ASPICE számos további kiberbiztonsági értékelést tartalmazó kiterjesztése.

Miközben az autóipar egyre inkább a szoftveralapú járművekre fókuszál, az LG továbbra is élen jár a változó kiberbiztonsági kihívások kezelésében. Az olyan globálisan elismert tanúsítványok, mint a CSMS, illetve az ASPICE keretrendszer alkalmazása mellett az LG stratégiai kezdeményezésekkel is megerősítette pozícióját az iparágban, például 2021-ben felvásárolta az izraeli Cybellum autóipari kiberbiztonsági céget.

„Az LG élen jár a legmodernebb biztonsági technológiák és eljárások alkalmazásában, hogy minél megbízhatóbb megoldásokat nyújtson az autógyártók és a végfelhasználók számára” – mondta Eun Seok-hyun, az LG járműipari megoldások üzletágának elnöke. „Folyamatosan fejlesztjük biztonsági rendszereinket, hogy azok a mobilitási ágazatot célzó, egyre kifinomultabb kiberfenyegetésekkel szemben is felvegyék a küzdelmet.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss