Mozgásban
A Volkswagen 36.000 töltőpontot tervez az elektromos autók számára Európában
36.000 töltőállomást tervez elektromos autók számára Európában a Volkswagen-csoport 2025-ig, melyből 11.000-et a Volkswagen márka létesít
A Volkswagen gyors áttörést kíván elérni az elektromos mobilitás terén, és megduplázza erőfeszítéseit a töltési infrastruktúra kiépítésében.
Európa-szerte 2025-ig a Csoport összesen 36.000 töltőpontot telepít; ezek közül 11.000-et a Volkswagen márka fejleszt. Ezeket a Volkswagen üzemekbe, és a nagyvárosokban működő mintegy 3.000 Volkswagen márkakereskedésbe telepítik. A Csoport töltési infrastruktúrára szakosodott cége, az Elli (Electric Life) által nyújtott „We Charge” töltő szolgáltatással a Volkswagen újabb, a töltéssel kapcsolatos jövedelmező üzleti területekre lép be. Összességében a Csoport mintegy 250 millió eurót fektet be európai telephelyeibe. Ezzel egyidejűleg a csoport további intézkedések bevezetését sürgeti, hogy Németországban több töltőállomás kezdje meg működését.
„A töltési infrastruktúra az e-mobilitás gyors áttörésében egyre inkább döntő tényezővé válik Németországban. Az elektromos autó töltésének ugyanolyan egyszerűnek és kézenfekvőnek kell lennie, mint egy okostelefon töltésének. Ezért van szükség jóval több töltőállomásra a nyilvános helyeken és a saját Wallboxok telepítésének egyszerű szabályzására. A Volkswagen szándéka ezekre felhívni a figyelmet, és minden szinten részt venni a töltési infrastruktúra fejlesztésében”
– mondja Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatótanácsi tagja.
Az infrastruktúra fejlesztése minden felhasználási forgatókönyvben
A Volkswagen becslése szerint a jövőben a töltési műveletek 70%-át otthon vagy a munkahelyen fogják elvégezni. A Volkswagenhez tartozó Elli teljes körű töltési megoldásokat kínál majd a vállalatok és a fogyasztók számára, hogy 2020-tól megfeleljenek ezeknek a követelményeknek. Ezek a megoldások a megfizethető fali dobozoktól kezdve mindent lefednek, beleértve a telepítést és a megfelelő öko-energiát is. A németországi Volkswagen üzemekben a márka mintegy 4.000 töltőpontot telepít a munkavállalók számára; ezek közül sok a nyilvánosság számára is hozzáférhető lesz.
A nyilvános töltőállomásokat várhatóan az összes töltési művelet körülbelül egynegyedénél fogják használni. A Volkswagen „We Charge” szolgáltatásával az ügyfelek a jövőben több mint 100.000 töltési pontot kaphatnak Európa-szerte – középtávon a szám 150.000 töltési pontra emelkedik. Tervezik a kiskereskedelmi láncokkal való partnerséget, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kényelmesen feltölthessék autójukat a vásárlás közben. Ez már elkezdődött a Tescoval az Egyesült Királyságban, és más láncok is követni fogják a példát.
A Volkswagen a hosszú távú utazásokhoz szükséges töltési lehetőségek főbb alapjait is lefektette. Az ID. modellcsalád hosszabb hatótávolságot kínál, és gyors újratöltésre tervezték. Az ID.3 egy gyors töltőállomáson a kiválasztott opciótól függően 100 – 125 kilowatt-tal is tölthető. Az ipari partnerekkel együtt a Volkswagen 400 gyorstöltő állomást is telepít 2020-ig az IONITY program keretein belül Európa-szerte, ami 2.400 töltőpontot jelent majd a főbb útvonalakon és autópályákon.
Emellett a Volkswagen gyorstöltő infrastruktúrát létesít a városi területeken is. Az első 28 gyors töltőállomást, amelyek nem az autópálya hálózathoz tartoznak majd, június végén Wolfsburgban helyezik üzembe. Ezek a Volkswagen AG által Wolfsburg város 80. évfordulójára nyújtott ajándék részét képezik.
A politikusok részéről erősebb elkötelezettségre van szükség
Mindemellett a töltési infrastruktúra bővítését jelentősen meg kell erősíteni az elkövetkező hónapokban. A Koalíciós Megállapodás egyedül Németországban 2020-ig több mint 100.000 további nyilvános töltési pont létesítését irányozza elő. Ezeknek a töltőpontoknak még csak egy töredéke készült el. A Volkswagen meg van győződve arról, hogy erősebb elkötelezettségre van szükség a politikusok részéről. Az infrastruktúra gyors terjeszkedésének alapjait gyorsan meg kell teremteni, például a bérleti és építési törvények módosításával, illetve az állami és magán parkolóhelyek töltőállomásokkal való infrastrukturális fejlesztésére vonatkozó támogatások bővítésével.
„Van lehetőség arra, hogy az e-mobilitás valódi sikertörténetté váljon Németországban. Ha az ipar és a politikusok összehangolt erőfeszítéseket tesznek, akkor nagyon gyorsan leküzdhetjük a töltői-infrastruktúra okozta kihívásokat. Hasonlóképpen az iparágban működő technológiai alapú strukturális átalakulást csak együtt dolgozva tudjuk megcsinálni, Németországnak szüksége van egy e-mobilitás főtervre.”
– mondja Thomas Ulbrich e-mobilitási bizottsági tag.
Mozgásban
LogiMAT 2025: hálózatba kapcsolt megoldások
A LogiMAT kiállítás az utóbbi évtizedben az intralogisztika legnagyobb eseményévé vált Európában. A Jungheinrich idén is a legnagyobb standon mutatta be, hogyan kapcsolhatók össze optimálisan a manuális és az automatizált folyamatok.
A Jungheinrich a március 11-13. között Stuttgartban megrendezésre kerülő LogiMAT 2025 kiállításon mutatta be legújabb megoldásait a jövő hálózatba kapcsolt és hatékony anyagáramlásához. A „Összekapcsolt megoldások. Minden szempontból” mottóval a vállalat bemutatta, hogyan optimalizálható az anyagáramlás egyedileg, ügyfélre szabottan a manuális és automatizált folyamatok zökkenőmentes integrációjával. Az idei szakkiállításon a Jungheinrich bemutatóterületének egyik különleges fénypontja az új ETV 3i tolóoszlopos targonca volt.
Teljeskörűen hálózatba kapcsolt anyagáramlási megoldások
A Jungheinrich a mutatta be „Connected Solutions” koncepcióját, amely különböző méretű vállalatokat segít abban, hogy intralogisztikai folyamataikat hatékonyabbá és jövőállóbbá tegyék. A hangsúly a kézi és automatizált alkalmazások személyre szabott összekapcsolásán van, hogy a folyamatok láncolata összefüggő legyen. A moduláris, bővíthető megoldások teljes mértékben hálózatba kötöttek, és rugalmasan alkalmazkodnak az egyedi raktári követelményekhez. A Jungheinrich ugyanakkor átfogó tanácsadásra és hosszú távú partnerségekre épít, hogy fenntarthatóan támogassa a vállalatokat a digitális átalakulás felé vezető úton.
Újdonság: az új ETV 3i tolóoszlopos targonca
A Jungheinrich a LogiMAT 2025 kiállításon új terméket is bemutatott: az ETV 3i típusú, nagy teljesítményű tolóoszlopos targoncát, amelyet kifejezetten a nagy teherbírású, nehéz alkalmazásokhoz fejlesztettek ki. A targonca a maximális energiahatékonyságot, a legmagasabb szintű ergonómiát és a legmodernebb biztonsági funkciókat ötvözi. Optimális teljesítményt kínál akár 2,5 tonnás teherbírással és nagy maradványteherbírással. A legkorszerűbb lítiumion-technológiának köszönhetően a tolóoszlopos targoncák kiemelkedő energiahatékonyságot érnek el. A továbbfejlesztett ergonómia nagyobb kezelési komfortot biztosít, többek között állítható magasságú légrugós üléssel, megnövelt szélvédővel és optimalizált fellépővel. Emellett az olyan innovatív funkciók, mint a SmartStripe fénycsík, növelik a raktárban a láthatóságot és így javítják a biztonságot a mindennapi műveletek során.
IFOY-jelölt targoncák: ETV 214i és EFG 425
Az új ETV 3i mellett a Jungheinrich a LogiMAT 2025 kiállításon bemutatta az IFOY-díjra (Év Targoncája Díj) jelölt ETV 214i és EFG 425 targoncákat is. Az ETV 214i típust a „Magasemelésű raktártechnikai gépek” kategóriában jelölték. Energiahatékony lítiumion-technológiájával és ergonomikus kialakításával új mércét állít fel a targoncák kategóriájában. Innovatív akkumulátor-koncepciója kompakt kialakítást tesz lehetővé, tágas kezelői munkahellyel, alacsony belépési magassággal és jobb körkörös kilátással. Ez növeli a kezelői kényelmet és maximalizálja a hatékonyságot a nagy rakodási magasságú és keskeny folyosókkal rendelkező raktárakban.
Az EFG 425 elektromos homlokvillás targonca, amelyet a „Homlokvillás targonca” kategóriában jelöltek a díjra, szintén bemutatásra kerül a LogiMAT 2025 kiállításon. A targonca nagy teljesítményű elektromos hajtástechnológiája kiemelkedő, amely károsanyag-kibocsátásmentes alternatívát kínál a belső égésű motorral hajtott targoncákkal szemben. Az innovatív panorámatetőnek és a maximális körkörös, optimalizált kialakításnak köszönhetően a targonca maximális biztonságot és kényelmet garantál. Az erős teljesítmény, az energiahatékonyság és a robusztus menettulajdonságok kombinációja ideális megoldás a beltéri és kültéri nehéz alkalmazásokhoz.
Hibrid bemutató: okosan digitális hálózatba kapcsolva
A Jungheinrich standján található hibrid bemutató a vásár különleges fénypontja volt. Itt a látogatók élőben tapasztalhatták meg, hogy a kézi és az automatizált folyamatok hogyan egészítik ki egymást zökkenőmentesen a hatékony anyagáramlás érdekében. A termékek beérkezésétől a komissiózáson át a kimenő árukig – minden lépés tökéletesen összehangolt és digitálisan hálózatba kapcsolt.
A Jungheinrich mint stratégiai partner az intralogisztikában
A Jungheinrich jelenlétével az idei szakvásáron hangsúlyozta az intralogisztikai megoldások vezető, teljes körű szállítójaként betöltött szerepét. A vállalat következetesen a digitális innovációkra és a fenntartható energiakoncepciókra összpontosít, hogy támogassa ügyfeleit a jelenlegi és jövőbeli kihívások megoldásában. A LogiMAT 2025 látogatói gyakorlati betekintést nyerhettek az intelligens automatizálási megoldásokba, a modern szoftvertermékekbe, valamint a hatékony energetikai megoldásokba.
További részletek: www.jungheinrich.hu/logimat
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba
A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat helyezi fókuszba az idei Auto Shanghai kiállításon, amelyet április 23. és május 2. között rendeznek meg Kínában. A technológiai vállalat a járművilágítási megoldások teljes skáláját mutatja be: az alacsonyabb költségű megoldásoktól – mint például a Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység – kezdve, az intelligens szoftverfunkciókon – például az automatikus tompított fényszóró-szintezésen – át, egészen a csúcstechnológiás újdonságokig, mint a jármű környezetére vetítő lézeres rendszer (LBS). A technológia jelentősen kibővíti a jelenlegi vetítési megoldások lehetőségeit a színek használatával, nagyobb mélységélességgel és élesebb felbontással.
„Teljes ökoszisztémát kínálunk a prémium autóipari világítási megoldásokhoz – az egyedi aktuátoroktól a digitális megoldásokig, beleértve az elektronikai és szoftveres integrációt is”
– hangsúlyozta Jean-François Tarabbia, a Continental E/E architektúrákért és hálózati megoldásokért felelős vezetője.
Lézeralapú technológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben
A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére. A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs útmutatást, biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes (RGB) formában is.
Kiemelkedő képélessége, gyors reakcióideje és különböző felületeken is stabil megjelenítési teljesítménye megkülönbözteti más közeli vetítési technológiáktól. Az autógyártók számára további előnyt jelent a rendszer rendkívül rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényüknek köszönhetően a jármű bármely sarkában könnyedén elhelyezhetők.
„A Vision Zero iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is javítani szeretnénk. Ügyfeleink visszajelzései alapján ezért továbbfejlesztettük közeli vetítési rendszerünket, hogy még hatékonyabban csökkenthessük a balesetek és sérülések számát”
– mondta Maximilian Austerer, a Continental világítástechnikai innovációs vezetője.
Szoftveralapú újítások az intelligens világítási funkciókért
A hardverek mellett a Continental a szükséges szoftveres megoldásokat is biztosítja – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, amelyek lehetővé teszik az új világítási funkciók zökkenőmentes integrálását a járműrendszerekbe. Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy csökkentsék az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben. A funkció célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot biztosítsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához. A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre – ezzel pedig csökken a rendszer súlya és költsége. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját inerciális mérőegységgel működik.
Új vezérlőegységek a rugalmasabb rendszerkialakításért
Az aktuátorok és innovatív szoftverfunkciók mellett a Continental különböző világításvezérlő egységeket is bemutat.
Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban támogatja a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is. A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, kiváló hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat kínál.
A komplexebb igényekhez a Continental a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik: képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – például világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a dinamikus belső világítást és a közeli vetítőket. Az integrált szoftvermeghajtók zökkenőmentes kommunikációt biztosítanak az Edge típusú fényvezérlő egységekkel, így a rendszer prémium minőségű, rugalmasan skálázható és jövőbiztos világításvezérlést tesz lehetővé – a teljes körű, holisztikus fényélmény megvalósításához.
Continental az Auto Shanghai 2025 kiállításon
A Continental legújabb technológiai megoldásait öt fókuszterületen mutatja be: szoftveralapú járművek, autonóm mobilitás, biztonság, élményközpontú közlekedés, valamint fenntarthatóság. A vállalat standja a sanghaji National Exhibition and Convention Center 2.2-es csarnokában, a 2BC009-es standszámon látogatható 2025. április 23. és május 2. között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner sikeresen megszervezte a világ legnagyobb mozgatható (lengő) harangjának szállítását Lengyelországból Brazíliába.
A monumentális, Vox Patris – magyarul „Az Atya hangja” – névre keresztelt harang súlya 55 tonna és 4 méter magas, ami miatt a szállítása kiemelkedő precizitást és magas szintű logisztikai szakértelmet követelt meg.
Ez az összetett nemzetközi projekt – amelyet a cargo-partner helyi és nemzetközi partnereivel szoros együttműködésben valósított meg – remekül szemlélteti a vállalat szakértelmét a túlméretes szállítmányok kezelésében és szállításában.
„Számunkra ez egy különösen fontos megbízás volt”
– mondta Stanisław Bochenek, a cargo-partner lengyelországi ügyvezetője.
„A feladat mérete és összetettsége alapos előkészítést és összehangolt csapatmunkát igényelt. Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhettünk egy ilyen egyedülálló és jelentőségteljes szállításban.”
Vox Patris – a világ legnagyobb harangja
A Vox Patris lenyűgöző, 55 tonnás tömegével körülbelül tíz afrikai elefánt súlyának felel meg, magassága 4 méter, átmérője pedig 4,5 méter – ezzel jelentősen meghaladja például Lengyelország leghíresebb harangját, a krakkói Wawel-katedrálisban található Zsigmond-harangot, amelynél ötször nehezebb. A harang réz-ón ötvözetből készült, és hangzását, valamint megjelenését tekintve is különleges.
A harang útja
A szállítás Dél-Lengyelországból, a Jan Felczyński harangöntödéből indult, ahol a Vox Patris harang a Rduch Bells & Clocks közreműködésével készült el. A monumentális harangot daruval emelték teherautóra, majd gondos csomagolás után elszállították egy, a gdański Baltic Hub terminál közelében található raktárba. Innen indult tovább tengeren túlméretes (OOG) rakományként, két kisebb harang és a tartószerkezet egyes elemeinek kíséretében.
A raktárból kamion szállította a kikötőbe a harangot, amit közvetlenül a teherautóról emeltek át a hajóra, ahol három egymás mellé helyezett flat-rack konténerben, a hajófedélzet alatt rögzítették – fontos megjegyezni, hogy nem mindennapi intézkedéseket hoztak a rakomány stabilitásának biztosítása érdekében. A kisebb harangokat és kiegészítő elemeket egy flat-rack és két nyitott tetős (open-top) konténerben szállították. Az egyes konténerek bruttó tömege megközelítőleg 20–22 tonna volt.
A rakomány 2025. április 10-én hagyta el a Gdański kikötőt, úti célja a brazíliai Santos kikötő. Érkezés után a harang további több mint 1.600 kilométert tesz meg szárazföldön végső rendeltetési helyére, a közép-brazíliai Trindade városába. Ezt az útvonalat a brazil Windlog szállítmányozási cég koordinálja, amely megbízta a cargo-partner-t a harang előfutásának kezelésére és tengeri szállítására.
„Ekkora méretű és jelentőségű rakomány mozgatása rendkívüli precizitást, valamint a teljes logisztikai folyamat tökéletes összehangolását igényli”
– emelte ki Stanisław Bochenek.
„Csapatunk kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a harang mind a szárazföldi, mind a tengeri szállítás során a lehető legnagyobb biztonságban jusson el rendeltetési helyére.”
A teljes logisztikai folyamatot a cargo-partner gdyniai irodája koordinálta, beleértve a lengyelországi közúti szállítást, az átrakodást és a vámkezelést a Baltic Hub kikötőben. A projekt újabb meggyőző példája annak, hogy a cargo-partner felkészült és tapasztalt szereplője a komplex, nemzetközi szállítmányozási feladatok teljes körű lebonyolításának.
Miután megérkezik Brazíliába, a Vox Patris egy 100 méter magas harangtoronyban, 30 méter magasan kap helyet a „Minden Örökkévaló Atyaisten” szentélyében, Trindadéban. Itt jelenleg is épül egy új katedrális, amely 12.000 hívő befogadására lesz alkalmas – ezzel a világ legnagyobb templomává válik. A zarándokhelyet már most is évente több mint négymillió hívő keresi fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Ipar5 nap ago
Az AI hardver- és energiaigénye nem ismer határokat
-
Okoseszközök2 hét ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Okoseszközök1 hét ago
Immerzív gaming élmény az Evnia 34M2C5501A modellel
-
Gazdaság3 nap ago
Több mint 10 ezer mérnök kellene a magyar gazdaságba
-
Ipar2 nap ago
A Schneider Electric megoldása hatékonyabbá teszi a kritikus infrastruktúrák védelmét
-
Gazdaság7 nap ago
Már a kis összegű személyi kölcsönökért is lehajolnak a bankok
-
Mozgásban1 hét ago
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába