Connect with us

Mozgásban

A Volkswagen 36.000 töltőpontot tervez az elektromos autók számára Európában

36.000 töltőállomást tervez elektromos autók számára Európában a Volkswagen-csoport 2025-ig, melyből 11.000-et a Volkswagen márka létesít

A Volkswagen gyors áttörést kíván elérni az elektromos mobilitás terén, és megduplázza erőfeszítéseit a töltési infrastruktúra kiépítésében.

Európa-szerte 2025-ig a Csoport összesen 36.000 töltőpontot telepít; ezek közül 11.000-et a Volkswagen márka fejleszt. Ezeket a Volkswagen üzemekbe, és a nagyvárosokban működő mintegy 3.000 Volkswagen márkakereskedésbe telepítik. A Csoport töltési infrastruktúrára szakosodott cége, az Elli (Electric Life) által nyújtott „We Charge” töltő szolgáltatással a Volkswagen újabb, a töltéssel kapcsolatos jövedelmező üzleti területekre lép be. Összességében a Csoport mintegy 250 millió eurót fektet be európai telephelyeibe. Ezzel egyidejűleg a csoport további intézkedések bevezetését sürgeti, hogy Németországban több töltőállomás kezdje meg működését.

„A töltési infrastruktúra az e-mobilitás gyors áttörésében egyre inkább döntő tényezővé válik Németországban. Az elektromos autó töltésének ugyanolyan egyszerűnek és kézenfekvőnek kell lennie, mint egy okostelefon töltésének. Ezért van szükség jóval több töltőállomásra a nyilvános helyeken és a saját Wallboxok telepítésének egyszerű szabályzására. A Volkswagen szándéka ezekre felhívni a figyelmet, és minden szinten részt venni a töltési infrastruktúra fejlesztésében”

– mondja Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatótanácsi tagja.

Az infrastruktúra fejlesztése minden felhasználási forgatókönyvben

A Volkswagen becslése szerint a jövőben a töltési műveletek 70%-át otthon vagy a munkahelyen fogják elvégezni. A Volkswagenhez tartozó Elli teljes körű töltési megoldásokat kínál majd a vállalatok és a fogyasztók számára, hogy 2020-tól megfeleljenek ezeknek a követelményeknek. Ezek a megoldások a megfizethető fali dobozoktól kezdve mindent lefednek, beleértve a telepítést és a megfelelő öko-energiát is. A németországi Volkswagen üzemekben a márka mintegy 4.000 töltőpontot telepít a munkavállalók számára; ezek közül sok a nyilvánosság számára is hozzáférhető lesz.

A nyilvános töltőállomásokat várhatóan az összes töltési művelet körülbelül egynegyedénél fogják használni. A Volkswagen „We Charge” szolgáltatásával az ügyfelek a jövőben több mint 100.000 töltési pontot kaphatnak Európa-szerte – középtávon a szám 150.000 töltési pontra emelkedik. Tervezik a kiskereskedelmi láncokkal való partnerséget, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy kényelmesen feltölthessék autójukat a vásárlás közben. Ez már elkezdődött a Tescoval az Egyesült Királyságban, és más láncok is követni fogják a példát.

A Volkswagen a hosszú távú utazásokhoz szükséges töltési lehetőségek főbb alapjait is lefektette. Az ID. modellcsalád hosszabb hatótávolságot kínál, és gyors újratöltésre tervezték. Az ID.3 egy gyors töltőállomáson a kiválasztott opciótól függően 100 – 125 kilowatt-tal is tölthető. Az ipari partnerekkel együtt a Volkswagen 400 gyorstöltő állomást is telepít 2020-ig az IONITY program keretein belül Európa-szerte, ami 2.400 töltőpontot jelent majd a főbb útvonalakon és autópályákon.

Emellett a Volkswagen gyorstöltő infrastruktúrát létesít a városi területeken is. Az első 28 gyors töltőállomást, amelyek nem az autópálya hálózathoz tartoznak majd, június végén Wolfsburgban helyezik üzembe. Ezek a Volkswagen AG által Wolfsburg város 80. évfordulójára nyújtott ajándék részét képezik.

A politikusok részéről erősebb elkötelezettségre van szükség

Mindemellett a töltési infrastruktúra bővítését jelentősen meg kell erősíteni az elkövetkező hónapokban. A Koalíciós Megállapodás egyedül Németországban 2020-ig több mint 100.000 további nyilvános töltési pont létesítését irányozza elő. Ezeknek a töltőpontoknak még csak egy töredéke készült el. A Volkswagen meg van győződve arról, hogy erősebb elkötelezettségre van szükség a politikusok részéről. Az infrastruktúra gyors terjeszkedésének alapjait gyorsan meg kell teremteni, például a bérleti és építési törvények módosításával, illetve az állami és magán parkolóhelyek töltőállomásokkal való infrastrukturális fejlesztésére vonatkozó támogatások bővítésével.

„Van lehetőség arra, hogy az e-mobilitás valódi sikertörténetté váljon Németországban. Ha az ipar és a politikusok összehangolt erőfeszítéseket tesznek, akkor nagyon gyorsan leküzdhetjük a töltői-infrastruktúra okozta kihívásokat. Hasonlóképpen az iparágban működő technológiai alapú strukturális átalakulást csak együtt dolgozva tudjuk megcsinálni, Németországnak szüksége van egy e-mobilitás főtervre.”

 – mondja Thomas Ulbrich e-mobilitási bizottsági tag.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja

A 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíj közeledtével a LEGO Csoport és a Formula 1 egyedülálló installációval készül az Allee Bevásárlóközpontban, július 25. és augusztus 5. között.

A látogatók most testközelből csodálhatják meg azt az életnagyságú LEGO® F1 autót, amely nemcsak méretében és részletgazdagságában lenyűgöző, hanem valódi versenypályás múltja miatt is figyelemre méltó.

A LEGO® Mercedes-AMG F1® W15 autó közel 400 000 LEGO kockából épült, több mint 1500 kg-ot nyom, és akár 20 km/h-s sebességgel is képes haladni. A LEGO Csoport csehországi Kladnóban található gyárában készült építményen 26 LEGO tervező, mérnök és építő dolgozott. A modell szinte teljesen megegyezik egy valódi 2024 Mercedes-AMG Petronas Forma–1-es autó méretével, és olyan részleteket is tartalmaz, mint a szponzorlogók vagy az eredeti Pirelli gumik. Az autó működő motorral rendelkezik, George Russell és Andrea Kimi Antonelli vezették a 2025-ös Formula 1 Miami Nagydíj hivatalos pilótaparádéján. A különleges verseny után a LEGO Mercedes-AMG Petronas F1 autót megőrizték az eredeti, verseny utáni állapotában, és most először látható Magyarországon.

A Miami Nagydíj pilótaparádéja több szempontból is mérföldkő volt a LEGO Csoport számára: először fordult elő, hogy egyszerre több megépített és vezethető, életnagyságú LEGO autó vonult fel a versenypályán, amelyek mindegyike egy-egy F1-es istállót képvisel, és a csapatok pilótái vezették.

A LEGO Csoportnál mindig keressük az új lehetőségeket arra, hogy hogyan tudjuk izgalmas módokon ötvözni a kreativitást és a mérnöki gondolkodást

– mondta Oláh Péter, a LEGO Hungária marketingigazgatója.

Ezzel a budapesti installációval valami különlegeset szerettünk volna nyújtani a hazai LEGO és Forma–1 rajongóknak – egy egyedi élményt, amely fokozza az izgalmakat a Magyar Nagydíj előtt.

A 2025-ös Formula 1 Magyar Nagydíjat megelőzően július 25-27. között, illetve a versenyhétvégén augusztus 1-3. között különleges, ingyenes programokkal várják a látogatókat az Alleeban. Az érdeklődők megépíthetik saját versenyautójukat LEGO elemekből, majd az elkészült járgányokat egy rámpás versenypályán próbálhatják ki. A vezetés szerelmesei egy ügyességi pályán irányíthatják a kis méretű LEGO F1 versenyautókat, ahol pontosságra és finom mozdulatokra lesz szükség. A gyorsaságé lesz a főszerep a reflexjátéknál, ahol bárki próbára teheti a reakcióidejét – akárcsak egy igazi F1-es pilóta. Emellett egy mini kiállításon is megcsodálhatók lesznek a LEGO F1 készletek, ahol a LEGO® Speed Champions, LEGO® City, valamint a legkisebbeknek készült LEGO DUPLO sorozat darabjai is helyet kapnak.

A program ingyenes és mindenki számára elérhető július 25. és augusztus 5. között az Allee Bevásárlóközpont földszintjén. A rendezvény célja, hogy a 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíjhoz kapcsolódóan interaktív élményt nyújtson a LEGO rajongóknak és az autósport szerelmeseinek egyaránt.

A LEGO Csoport és a Forma–1 2025-ben indított partnersége egyedülálló módon ötvözi a kreatív építés élményét a Forma-1 iránti rajongással, valamint a családokhoz is közelebb hozza a sport izgalmas világát. Az együttműködés nemcsak az innovációt, a technológiát és a mérnöki gondolkodást népszerűsíti, hanem egyúttal inspirálja a fiatalabb generációt, és szórakoztató élményt nyújt minden korosztály számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Forró aszfalt és aquaplaning: fontos tanácsok a Hankooktól

Nincs is jobb érzés egy napsütéses nyári napon, mint amikor beülünk az autóba, feltekerjük a hangerőt és átadjuk magunkat az utazás örömének.

Ugyanakkor a nagy szabadságban sem feledkezhetünk meg arról, hogy az autózás nyáron is hatalmas felelőséggel jár, hiszen a nyári forróság számos váratlan veszélyt tartogathat a felkészületlen autósok számára. A tikkasztó hőség, a hirtelen lecsapó záporok és zivatarok, valamint a városokban és autópályákon megnövekedett forgalom mind hozzájárulnak a fokozott baleseti kockázathoz. A Hankook szakértői idén is összegyűjtötték a legfontosabb tanácsokat, tippeket, amelyek segítségével felkészülhetünk a napsütéses évszak sajátos kihívásaira.

Az idei nyáron Európa-szerte számítani kell a szélsőséges időjárási jelenségek, így a rendkívüli hőhullámok és az azokat hirtelen megszakító, heves zivatarok gyakori váltakozására. Ezek a körülmények jelentősen növelik a közúti közlekedés kockázatait, és fokozott körültekintést követelnek a gépjárművezetőktől. A biztonságos célba érés érdekében – különösen a hosszabb, külföldi utazások során, ismeretlen útvonalakon – elengedhetetlen a járművek megfelelő műszaki állapota és a sofőrök mentális felkészültsége.

Az emberi tényező: koncentráció a kánikulában

A nyári vezetés a szokásosnál is nagyobb koncentrációt igényel. Az extrém hőség bizonyítottan lassíthatja a reakcióidőt, miközben az olyan kihívások, mint a vakító napsütés, a megnövekedett forgalom vagy a gyakori útfelújítások miatt kialakult torlódások folyamatosan próbára teszik a figyelmet. Külföldi utazás során ehhez adódnak az ismeretlen szabályok és a hazaitól eltérő helyi vezetési stílusok. Éppen ezért a túlzott magabiztosság helyett a higgadt, körültekintő közlekedés, valamint a megfelelő követési távolság tartása létfontosságú.

Műszaki kockázatok: A jármű felkészítése

A hőség nemcsak a sofőrt, hanem a járművet is megviseli, ahol a legkritikusabb pontot az abroncsok jelentik. A forró aszfalton az abroncsok túlmelegedhetnek, ami deformációhoz és a menettulajdonságok veszélyes romlásához vezethet. A balesetek megelőzése érdekében ezért elengedhetetlen a kifogástalan állapotú és megfelelően karbantartott nyári abroncsok használata.

Felkészülés a váratlanra

A hirtelen érkező nyári záporok azonnali és tudatos reakciót követelnek a sofőröktől. A csúszóssá váló utakon, a jelentősen romló látási viszonyok mellett a vízen felúszás (aquaplaning) jelenti a legnagyobb veszélyt. Ennek elkerülése érdekében elengedhetetlen a sebesség csökkentése, a követési távolság növelése és a fényszórók megfelelő használata. A nedves útfelületen történő hirtelen fékezés önmagában is kockázatos, de a nem megfelelő gumiabroncs drámaian ronthat a helyzeten.

A helyes abroncsválasztás fontosságára Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője is felhívja a figyelmet:

„Fontos megérteni, hogy a téli gumik, melyek hidegben nyújtanak kiváló tapadást, a nyári melegben jelentősen megnövelik a féktávot, ami komoly veszélyforrást jelenthet. Ezért létfontosságú a nyári gumiabroncs használata, amelyeket kifejezetten a meleg aszfaltra terveztek. A nyári gumik jobb tapadást és rövidebb féktávot biztosítanak, ami egy vészfékezésnél döntő tényező lehet a biztonságos megálláshoz.”

A nyári hónapok a kiszámíthatatlan időjárás és a megnövekedett forgalom miatt fokozott fegyelmet és tudatos felkészülést igényelnek a járművezetőktől. A biztonságos és gondtalan utazás alapfeltétele a körültekintő vezetés és a kifogástalan műszaki háttér. A Hankook prémium nyári abroncsait kifejezetten úgy tervezték, hogy forró aszfalton és hirtelen érkező záporok idején egyaránt megbízható teljesítményt nyújtsanak, így ideális és megbízható felszereltséget biztosítanak a nyári utazások során.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja

A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense.

A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas és rugalmas utasterével, valamint fejlett elektromos funkcióival az EV5 az európai ügyfelek elvárásaihoz és életstílusához igazodik.

Stratégiai modell a Kia elektromos stratégiájában

A Kia globális „Plan S” elektromos járművekre vonatkozó terveiben az EV5 kulcsszerepet játszik a vállalat vezető pozíciójának megerősítésében az európai fenntartható mobilitás területén.

„Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának sarokköve”

– mondja Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.

„Európa legversenyképesebb elektromos jármű szegmensében egy olyan modellel lépünk piacra, amely ötvözi ikonikus ‘Opposites United’ dizájnunkat, a mindennapi praktikusságot és az elektromos mobilitásban gyökerező innovációt. Ezzel megerősítjük elkötelezettségünket a fenntartható mobilitás iránt, amely az európaiak életmódjához, munkájához és vezetési szokásaihoz igazodik.”

Európára szabott tervezés

Hűen a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiájához, az EV5 esztétikája egyszerre masszív és kifinomult, az európai ízléshez igazítva. Az autó erős, dobozszerű sziluettel, hangsúlyos Doszloppal és a Kia „Star Map” világításával rendelkezik elől és hátul. Három kerékméret közül lehet választani: az alapmodellhez 18 vagy 19 colos kerekeket, a stílusos EV5 GT-Line-hoz 19 colos kerekeket, később pedig a sportos EV5 GT-hez 20 colos kerekeket, amelyek egyszerre nyújtanak vizuális és funkcionális előnyt is.

Az utastér szintén az európai életmód gyakorlati igényeit szolgálja. A hátsó ülések teljesen síkba dönthetők, maximálva a csomagtér kapacitását, amely akár 2 méter hosszú pakolóteret is biztosít. A szervezési megoldások, például a fiókos középkonzol tároló, ideálissá teszik az autót mind városi, mind szabadtéri használatra, zökkenőmentesen alkalmazkodva az urbánus élethez és a természetjáráshoz.

Az EV5 utastere egy “lounge-like” hangulatot teremt. A kényelem-fókuszú ülések a vezető számára masszázsfunkcióval rendelkeznek, négy irányú deréktámasszal, fűtéssel és szellőztetéssel. Az utastér anyagai között újrahasznosított PET található az üléseken és szőnyegeken; biohab az üléseken, középkonzolon és fejtámlákon; valamint BTX-mentes festék az ajtókon, műszerfalon és középkonzolon.

Európai utakra és éghajlatra tervezve

Az európai vezetők olyan teljesítményt várnak, amely alkalmazkodik a változó körülményekhez. A 81,4 kWh-s nagy kapacitású akkumulátorral az EV5 akár 530 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál (WLTP szerint). Az alapmodell és a GT-Line változat is támogatja a gyorstöltést, amely 10-ről 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthető.

Az E-GMP platformra építve az EV5 megbízható i-Pedal 3.0 rendszerrel rendelkezik az egyszerű egypedálos vezetéshez. A Smart Regeneration System Plus fokozza az energiahatékonyságot és a kényelmet, a navigációs adatok alapján automatikusan igazítja a fékezést és a sebességet kereszteződésekhez, sebességkorlátozásokhoz és egyéb helyzetekhez. A következő generációs akkumulátor fűtési és hűtési rendszer nemcsak hatékonyabbá teszi az utastér fűtését, hanem hideg időben is megőrzi a hatótávot, garantálva az akkumulátor megbízható működését a kontinens változatos éghajlatán – az északi telektől a mediterrán nyarakig.

A kétirányú töltési funkció, köztük a Vehicle-to-Load (V2L) akár 3,6 kW teljesítménnyel, lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autó akkumulátorát külső eszközök áramellátására és töltésére használják belső csatlakozóval vagy külső adapterrel. A modell a Vehicle-to-Grid (V2G) hardverrel is rendelkezik, amely az infrastruktúra vagy az egyes országok szabályozásának engedélyezése után válik működőképessé.

„Az EV5 fejlesztése során az európai vásárlókat tartottuk szem előtt”

– mondja Pablo Martínez Masip, a termékfejlesztés és marketing alelnöke.

„A sokoldalú ülésektől a teljes évre optimalizált akkumulátor teljesítményéig, a masszív SUV-stílusig és a fejlett ccNC rendszerig minden részlet az európai vezetők egyedi elvárásait tükrözi, akik nemcsak a funkciókat, hanem a megjelenést is értékelik.”

Okos technológia a kiváló kapcsolódásért

Az EV5 a Kia legújabb ccNC (connected car Navigation Cockpit) rendszerével van felszerelve, amely egy panorámás széles kijelzőt tartalmaz: egy 12,3 colos műszerfal-kijelzőt, egy 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímavezérlő kijelzőt. Az OTA frissítések és a Kia Upgrades platform azt biztosítják, hogy az autó a jövőben is új funkciókkal és szolgáltatásokkal bővíthető legyen.

A csatlakoztathatóságot továbbfejlesztették, különösen az útvonaltervezést. Az EV5 Online Navigációval rendelkezik, amely élő térképadatokat biztosít az autónak, és négyhetente frissül.

A klímaberendezés háromzónás, mely minden utas számára kényelmet biztosít. Az egyszerűsített fizikai kezelőfelület letisztult megjelenést kínál, csak néhány alapvető gombbal. A kényelmet és a biztonságot tovább növeli a Digital Key 2.0, az ujjlenyomat-azonosítás és a Harman Kardon prémium hangrendszer, amelyek az európai vásárlók intuitív, prémium technológiára irányuló igényeit tükrözik.

Az európai elvárásoknak megfelelő biztonság

Az európai utak magas biztonságot és agilitást igényelnek. Az EV5 hét légzsákkal, szerkezeti megerősítésekkel és a Kia legfrissebb Fejlett Vezetőtámogató Rendszereivel (ADAS) van felszerelve. Az EV5 az elsők között kapja meg a Kia legújabb Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) rendszerét, amely a vásárlói visszajelzések alapján fejlett hangjelzésekkel szolgál a vezető kényelméért.

Az intelligens sebességszabályozás (Smart Cruise Control 2, SCC2) vészhelyzetben képes a teljes megállásra, amennyiben a vezető nem reagál.

Ezen túlmenően a Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztens (PCA) most már az első és oldalsó területekre is kiterjed (PCA-F/S/R), érzékelők és kamerák segítségével segítve az ütközések megelőzését parkolás közben.

A Highway Driving Assist 2 kézfelismeréssel (HDA 2 with HOD) támogatja a vezetőt a biztonságos követési távolság megtartásában, a sáv közepén maradásban, a sávváltásban és az oldalsó pozíció beállításában.

Végül a Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2.0) lehetővé teszi a vezetők számára, hogy akár az autóból kiszállva is be- vagy kihajtsanak parkolóhelyről.

Magabiztos lépés az elektromos mobilitás felé

A Kia EV5 az elektromos mobilitás következő korszakára készült Európában. Merész SUV dizájnjával, kényelmi funkcióival és az európai vezetők által elvárt teljesítménnyel ideális elektromos társ. Magabiztos lépés a Kia és Európa növekvő elektromos jármű közössége számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss