Connect with us

Mozgásban

Veszélyes lehet a téli gumi a nyári időben

A Continental ismét népszerű Lego promócióval várja az autósokat a gumiszervizekben

A tartós fagyok elmúltával és a tavaszi időjárás beköszöntével elérkezett az abroncscsere ideje is.

A jelenlegi körülmények között még lényegesebb, hogy odafigyeljünk családunk és szeretteink biztonságára. Amennyiben szükséges kimozdulnunk otthonról, és az autós közlekedést választjuk, fontos, hogy a gépkocsi megfelelő állapotban legyen, beleértve ebbe a gumiabroncsokat is.

Járműveink megfelelő felkészítése a tavaszi és nyári hónapokra hasonlóan fontos, mint amikor a téli szezonra készülünk. Hiába tűnik utóbbi lényegesebbnek a zord időjárási körülmények miatt, fontos tisztában lennünk azzal, hogy a megfelelő gumiabroncsok használata a melegebb hónapok során is a biztonságunkat szolgálja. „Sajnos még mindig él az autósok körében az a tévhit, hogy a puhább keverékkel készülő téli abroncsok jobban tapadnak melegebb időjárási körülmények között, azonban ennek éppen az ellenkezője igaz. A melegebb évszakban a téli abroncsok fékútja jelentősen megnő, irányíthatóságuk pedig rosszabb, mint a nyári gumiabroncsoké” – figyelmeztet Menkó Illés, a Continental Hungaria Kft. szakértője.

Mi alapján válasszunk nyári abroncsot?

A gumiabroncsok cseréjét elvégző szervizekben szakértő tanácsot és segítséget kaphatunk a márkákkal és különböző abroncs típusokkal kapcsolatban, emellett érdemes lehet gumiabroncs tesztek eredményeit is figyelembe venni.

„A választás során mindenképpen számításba kell vennünk saját autóhasználati szokásainkat, kitérve arra, hogy milyen rendszerességgel, átlagosan milyen távon, milyen körülmények között használjuk gépjárművünket”

– hívta fel a figyelmet Menkó Illés. A választást az előző szezon hatalmas sikerére való tekintettel a Continental ismét Lego promócióval segít megkönnyíteni. Az akció során, akik egy garnitúra (4 db) nyári Continental személygépjárműabroncsot vásárolnak és szereltetik fel részt vevő kereskedőknél, értékes Lego ajándékok közül választhatnak.

Fontos a rendszeres ellenőrzés

„A leszerelt téli abroncsokat, illetve a felszerelésre váró nyáriakat mindig alaposan nézzük át, látható sérüléseket, a futófelületbe vagy az oldalfalba fúródott tárgyakat keresve”

– javasolja a Continental szakértője. Emellett nagy hangsúlyt kell fektetni a gumiabroncsok rendszeres ellenőrzésére. Utóbbi esetében különösen fontos odafigyelni a kerekek kiegyensúlyozottságára annak érdekében, hogy elkerüljük a menet közben jelentkező kellemetlen vibrációt. A kerekek megfelelő kiegyensúlyozottsága nem csak a jármű egyenletesebb gördülését eredményezi, hanem csökken a gumiabroncsok kopásának mértéke, valamint az autó felfüggesztése sem károsodik.

A szezonális abroncscserének köszönhetően biztonságosabbá tehetjük az utazást, azonban emellett egészségünk megőrzéséről sem szabad megfeledkeznünk. A Magyarországon jelenleg is hatályban lévő kijárási korlátozás értelmében lakóhelyünk elhagyására csak indokolt esetben kerülhet sor, a rendelet szerint a gépjárműszervizek (gumiszervizek) látogatása is alapos indoknak minősül. A szervizben tett látogatásunk során is tartsuk be a hivatalos szervek által a koronavírus terjedésének megfékezése céljából kiadott higiéniás és egyéb ajánlásokat, illetve az adott szerviz kapcsolódó ajánlásait, gyakorlatát. 

Mozgásban

„Projekt cargo” szállítmányozás globális szinten

A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. vállalatcsoporthoz tartozó cargo-partner tovább erősítette pozícióját a világ vezető logisztikai szolgáltatói között.

Kiemelkedő szakértelmüket és innovatív megközelítésüket számos figyelemre méltó „projekt cargo” szállítással bizonyították, sikeresen kezelve a legösszetettebb logisztikai kihívásokat. A cégcsoport globális hálózatának előnyeit maximálisan kihasználva a cargo-partner hatékonyan szervezte és irányította a túlméretes, nagy értékű rakományok szállítását légi, tengeri, közúti és vasúti útvonalakon egyaránt.

Összetett légi-közúti megoldások:

A cargo-partner németországi csapata egy 12 méter hosszú és több mint 6 tonna súlyú darusínrendszer időkritikus szállítását bonyolította le az Egyesült Államokba. A rakomány Karlsruhéban került felvételre, majd Aachenbe vámkezelték, ahonnan az amszterdami repülőtérre szállították át. Ott a síneket egy speciálisan túlméretes rakományok számára kialakított, széles nyitható orr-résszel ellátott repülőgépbe rakodták, amellyel Miamiba repültek, majd végül teherautóval kiszállították a kansasi célállomásra.

A cargo-partner immár harmadik éve támogatja a kuvaiti nemzeti válogatottat a versenyekre való kijutásban. Idén a lengyelországi Waterjet World Series versenyre öt darab nagy teljesítményű jet ski szállítását bonyolította le. A jet skiket Kuvaitból repülővel szállították el Varsóba, majd közúton az esemény helyszínére, biztosítva, hogy azok a tervezett időpontban pontosan megérkezzenek. A verseny után a cargo-partner a visszaszállítást is megszervezte Kuvaitba, ezzel is bizonyítva szakértelmét a teljes körű sportlogisztikai megoldások terén.

Tengeri szállítási megoldások:

A cargo-partner jelentős ipari cikkek, darabos ömlesztett szállítmányát bonyolította le Szlovéniába, Koper kikötőjén keresztül. A projekt során a szállítandó mennyiség váratlanul jelentősen megnövekedett, így a végső rakománymennyiség megközelítőleg 600 tonnát és 780 köbmétert tett ki. Ezen kívül a cargo-partner 111 tonna cső szállítását is elvégezte. A logisztikai szolgáltató rugalmasan és hatékonyan koordinálta az összes szállítmányt Sanghajból Koperbe, ezzel is hangsúlyozva szakértelmét a komplex logisztikai műveletek terén.

A cargo-partner gdyniai csapata érzékeny repülőgéptörzs-alkatrészek szállítását szervezte meg Sanghajba. A rakomány, amely 4,15 m széles és 5,71 m hosszú volt, dobozba került, és a gyárból éjszaka közúton került elszállításra a gdanski kikötőhöz közeli Wocławyba. A csapat egy „flat-rack” konténerre rögzítette a dobozt, és átadta tengeri szállításra. 46 nap elteltével a rakomány biztonságosan és időben megérkezett Sanghajba.

A cargo-partner kínai és vietnámi csapatai egy neves koreai autóipari vállalat számára bonyolítottak le egy túlméretes gépalkatrészekből álló szállítmányt Sanghajból Haiphongba. A szállítmány 51 darabból állt, és össztömege 685 tonna volt, amelynek legnehezebb darabja 142 tonnát nyomott Három hónapos, az ügyféllel szoros együttműködésben végzett gondos tervezés után a rakományt sikeresen elszállították Kínából Vietnámba. Ezzel tovább öregbítették a cargo-partner hírnevét, mint az autóipari ágazat nagyméretű szállítmányainak megbízható partnere.

Az oszakai EXPO 2025 kiállításon való osztrák részvétel támogatásaként a cargo-partner egy 16,5 méter magas faszobor szállítását bonyolítja le, amely az osztrák pavilon központi eleme lesz. Ez a bonyolult alkotás egymáshoz kapcsolódó lamellákból áll, amelyek Beethoven „Örömóda” című művének első taktusait ábrázolják. A szétszerelést követően a szobrot 10 FCL konténerbe rakodták, majd vasúton elszállították Hamburgba, ahonnan tengeri úton Kobéba, végül pedig Oszakába juttatták el.

Közúti szállítás:

A cargo-partner Bosznia-Hercegovinában egy kiemelt ügyfél számára biztosította az országon keresztül történő naperőmű-alkotóelemek szállítását. A projekt több mint 30 szállítást foglalt magában különböző kiindulási országokból, köztük Németországból, Dániából, Horvátországból és Ausztriából. A rakomány napelemeket, szerelőberendezéseket és előregyártott szerkezeteket tartalmazott, összesen 310 797 kg súlyban. A megbízás során 13 FTL, 14 LTL és 6 gyűjtőfuvaros szállítást bonyolítottak le. A cargo-partner precíz koordinációval biztosította, hogy minden szállítmány időben és épségben megérkezzen, lehetővé téve a sikeres telepítést és hozzájárulva a régió fenntartható energiafelhasználási kezdeményezéseihez.

Egy skóciai székhelyű mérnöki vállalat a nemzetközi logisztikai céget bízta meg egy 12 600 kg súlyú, túlméretes küldemény Szerbiába történő szállításával, raktározásával és vámkezelésével. Bár a cargo-partner belgrádi raktára már elérte a teljes kapacitását, a helyi csapat sikeresen biztosította a gyors és biztonságos raktározást, eleget téve az ügyfél különleges tárolási és kezelési követelményeinek. A csapat ezen kívül az utolsó szakasz szállítását is intézte, és gondoskodott a túlméretes rakományhoz szükséges speciális felszerelésről. A több fázisú művelet ellenére a csomagok időben és kifogástalan állapotban érkeztek meg.

Szakértői hálózat a „projekt cargo” szállítmányok igényeinek kiszolgálására

Az elmúlt évben elért eredmények megerősítik a cargo-partner szerepét, mint világszerte megbízható partner a logisztikában. A cargo-partner globális szakértői hálózata lehetővé teszi, hogy a cég komplex „projekt cargo” igényeket szolgáljon ki, és rugalmas, megbízható logisztikai megoldásokat kínáljon ügyfeleinek világszerte.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Szárnyal a budapesti használtautó-piac

Nem okozott nagy meglepetést a 2024-es hirdetési ranglista győztese: Budapest toronymagasan első, Székesfehérvár és Debrecen ért fel még a dobogóra.

A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, tavaly melyik településekről adták fel a legtöbb hirdetést, és bár a főváros dominált, a vidéki városok rangsorolása meglepő végeredményt hozott.

A Használtautó.hu-n a legfrissebb adatlekérés alapján a 2024-es évben az alábbiak szerint alakult a meghirdetett autók számának ranglistája:

„Ahogyan számos más szektorban, úgy az autóértékesítés terén is Budapest dominál: innen valamivel több mint 6-szor annyi hirdetést tettek közzé, mint a második helyezett Székesfehérvárról. A top 5-öt kiegészítő négy vidéki település hirdetési számai ehhez képest viszonylag kiegyenlítetten alakulnak. Az autók gyors eladásában jelentős szerepet játszanak a hirdetéskiemelések, amelyeket 2024-ben több mint 150 000 felhasználó vett igénybe. További érdekesség, hogy 2024-ben az autókereskedések 19%-kal több hirdetést adtak fel, mint a magánszemélyek”

emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin helytállt a darálóban a közel keleti F4-es bajnokság második állomásán

Két top 10-es eredményt ért el Abu-Dzabiban, köztük eddigi legjobbját, és háromból kétszer csapata legeredményesebbje volt.

Eddigi legjobb eredményét érte el a három futamból kétszer ismét csapata legjobbjának bizonyuló Molnár Martin az F4 Middle East Championship második fordulójában, miközben már most kijelenthető, hogy remek felkészülésként szolgál számára ez a sorozat a brit F4-es bajnokságra.

Maradt Abu-Dzabiban az F4 Middle East Championship mezőnye a szezonnyitó után, hiszen mindössze egy nap szünettel következett a bajnokság második fordulója. A 29 fiatal versenyző némileg más vonalvezetésen csapott össze, mint a nyitóhétvégén, és ezúttal nem az 5281 méter hosszú Grand Prix-nyomvonalon, hanem a 4572 méteres, 18 helyett 16 kanyarból álló Corkscrew aszfaltcsíkon mérette meg magát. Ez a vonalvezetés nagyrészt megegyezik az F1-esek által is használttal, de a leghosszabb egyenesre fordító 5-ös kanyar nincs benne, helyette egy, a híres Laguna Seca-i dugóhúzóra hasonlító kombináción mennek át a versenyzők a hármas kanyar után, innen is ered a nyomvonal neve.

Martin és csapata, az Evans GP a múlt heti utolsó versenyre előrelépett a beállításokkal, így jobb alapokkal várhatta a második fordulót, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) pilótájának az időmérőn azonban nem jött ki a lépés: az első kvalifikáción a 12., a másodikon – amely a harmadik futam rajtsorrendjéről dönt – pedig a 14. időt autózta. Az első versenye azonban már úgy sikerült, ahogy remélte, és a 12. helyről egészen a 7. pozícióig kapaszkodott fel, ami az eddigi legjobb eredménye ebben a bajnokságban.

„Jól sikerült a rajtom, rögtön nyertem két pozíciót, majd a kör végén éppen előzni készültem, amikor beküldték a biztonsági autót. Az újraindításnál tapadtam az előttem levőre és sikerült megelőznöm, majd a folytatásban is jókat csatáztam. Előre és hátra is figyelnem kellett, az előttem levő egyik riválisomnak ráadásul megsérült az első szárnya, ami miatt lassabb volt. A mögöttem érkezővel egy alkalommal oda-vissza előztük egymást, 4-5 kanyaron át csatáztunk, belülről igazán élvezetes volt. Örülök a hetedik helynek” – értékelte az első futamot a 16 esztendős sportoló.

Ez a hetedik hely azt jelentette, hogy a második, fordított rajtrácsos versenyen Martin a 4. helyről rajtolhatott. Előzetesen az volt a célja, hogy a dobogóért csatázzon, ésa rajt utáni métereken meg is tartotta a 4. helyet, az első kanyar felé száguldva tapadt az előtte levőre. Ám ezúttal ő húzta a rövidebbet a gyors balosban, ott ugyanis beragadt a riválisa mögé, aminek következtében ketten is körbeautózták, a kör végére pedig további három pozíciót veszített és a 9. helyre csúszott vissza. A folytatásban nem szakadt le az előtte haladóktól és végül ebben a pozícióban ért célba, azaz újabb top 10-es eredményt ért el, és összességében zsinórban ötödször bizonyult az Evans GP legjobbjának, hiszen az első hétvégén mindegyik futamon ő végzett a csapatban a legelőrébb.

A második forduló záróversenyén folytathatta volna ezt a sormintát, miután a 14. helyről remek rajttal három pozíciót javítva 11.-ként zárta az első kört, ám a rajtbaleset miatti piros zászlós megszakítás után már nem volt rendben az autója, és végül a 11. helyről egy koccanást követően feladni kényszerült a futamot. „A második futamra új gumit tettünk fel, és mint kiderült, a kopott gumihoz megfelelő guminyomás itt túl alacsony volt. A rajt utáni első kanyarban ezen a pályán muszáj kívülre kerülni, ezt a korábbi futamokon én is így csináltam, de most nem tudtam, ezért beragadtam az előttem haladó mögé. Későn jött meg a gumi tapadása, ezért a folytatásban is folyton védekeznem kellett, többen is megelőztek, majd pont addigra javult fel a tempóm, mire beküldték a biztonsági autót” – összegezte a második futamot Martin.

„A harmadik futamon jól rajtoltam, majd érkezett újra a biztonsági autó, ami kisebb káoszt idézett elő, mert a mérnököm szólt a fülemre, hogy Safety Car, de a pálya melletti paneleken még kanyarokon át nem érkezett meg a jelzés. Végül piros zászlóval félbeszakították a futamot, majd a biztonsági autó mögött indították újra. Már ekkor, lassú tempónál is éreztem, hogy nem stimmel valami az autóval, ami meglepett, mivel semmilyen kontakt nem történt korábban. Nem volt egyenes a kormány a kezemben, talán a kormányoszlop és a kormányösszekötő találkozásánál törhetett el valami. Végül egy kisebb koccanás után beakadt a kormány és nem tudtam egyik irányba sem fordítani, amivel vége is volt a versenyemnek. Kár érte, addig a pontig jól alakult.”

Martin tehát egy 7. és egy 9. helyezéssel zárta az F4 Middle East Championship második fordulóját, ami pedig Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora számára a legfontosabb, hogy a leginkább fejlődést igénylő területen látványosat javult a tavalyi év végéhez képest.

„Tisztán látszanak az erőviszonyok, és hogy melyik csapat mire képes, ami egyrészt a tapasztalaton múlik. Nekünk azonban nem erre kell koncentrálni, hanem arra, hogy Martin abból tanulja a legtöbbet, ahol van, a mezőny sűrűjében, a darálóban. Furcsán hangzik, de ez hasznosabb, mintha utcahosszal nyerné a futamokat. A tavalyi évet úgy fejeztük be, hogy a test-test elleni csatákban és a versenyszituációk kezelésében, felismerésében, a minél rövidebb idő alatti minél jobb döntéshozatalban kell a legtöbbet fejlődnie. Annak örülök, hogy stabilan a legjobb tízben autózik, de sokkal fontosabb az, amit látok a pályán.”

„Az angol közvetítés kommentátora is megjegyezte, hogy Martinon látszik, mekkorát tudott fejlődni tavaly óta a versenyzés terén. Visszahúzódó stílusból mostanra eljutott oda, hogy az F4 Middle East Championship eddigi 6 futamán az egyik leglátványosabban versenyző pilóta volt, aki oda-vissza előzéseket mutat be, kerék a kerék ellen csatázik, és még sportszerűen, de keményen küzd. Elértük tehát a célunkat, amiért ebbe a bajnokságba jöttünk, és ha ez így marad a folytatásra is, akkor teljesen elégedett leszek, mert ennek meglesz a hozadéka az angol bajnokságra, nekünk pedig arra kell koncentrálnunk. Ez egy felkészítő bajnokság, és jó látni, hogy sokszor mutatja őt a kamera a közvetítésben, mert a rendező is érzi, hogy Martintól lehet számítani látványos megmozdulásokra.”

Az F4 Middle East Championship Dubajban, a harmadik fordulóval folytatódik február 8-án és 9-én.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss