Connect with us
Booking.com

Mozgásban

Hogyan tovább, közlekedés?

Az elektromobilitás 4 legfontosabb kihívása

A Nemzetközi Energiaügynökség prognózisa szerint az utakon futó elektromos autók száma a következő évtizedre akár a százmilliót is elérheti. Jelenleg mintegy hétmillió elektromos meghajtású jármű közlekedik világszerte, ez a szám 2018-ban ötmillió volt, míg az azt megelőző évben mindössze ennek a fele. Az elektromos járművek gyors terjedéséhez többek között az árak folyamatos csökkenése, a kínálat megkétszereződése, és persze a környezet védelmét célzó állami és EU-s emissziós szabályozásoknak való megfelelés kényszere is hozzájárul. Szép új világ, a fenntarthatóság és a környezetvédelem jegyében, tiszta levegő, szebb, és zöldebb környezet – így képzeljük a jövő urbánus közegét. De vajon melyek azok a kockázatok, amelyekkel számolnunk kell? Az Allianz legfrissebb kutatásai segítenek, hogy tisztábban lássunk!

Az elektrifikáció terjedése a közlekedésben hozzájárulhat egy egészségesebb, fenntarthatóbb urbánus közeg kialakításához. A Nemzetközi Energiaügynökség 2018-as tanulmánya szerint egy elektromos jármű

17-30 százalékkal kevesebb üvegházhatású gázt és levegőszennyező anyagot termel életciklusa során, mint egy benzines vagy dízel autó. Ahogy egyre több elektromosságot sikerül előállítani zöld források segítségével, az autók életciklus alatti kibocsátása további 73 százalékkal csökkenhet 2050-re.

A zöldebb jövő ára: új kihívások legyőzése

A technológia fejlődése csodás, tiszta jövőképet vetít elénk, ám fontolóra kell vennünk azokat a kihívásokat is, melyekkel a zöldebb világ megteremtéséért vívott harcban meg kell küzdenünk.

„A közlekedés jövője jelenleg minden jel szerint az elektromosság irányába mutat, ám a fosszilis üzemanyagokról való átállás összetett és hosszadalmas folyamat lesz, amely másként jelentkezik majd az egyes országokban és kontinenseken”

– véli Antalffy Dániel, az Allianz Hungária Zrt. termékmenedzsere.

„Az elektromos autók térnyeréséhez kapcsolódó technológiák változást hoznak az autógyártók, a beszállítók, a vásárlók, és persze a biztosítók számára is”

– állítja Antalffy Dániel. Az új technológiával új szokásokhoz és új problémákhoz kell alkalmazkodnunk – a tiszta levegőnek és az elektromobilitásnak ára van. Lássuk, milyen új kihívásokkal szembesülünk a fenntartható közlekedés felé vezető úton!

  1. Költséges javítás: Az Allianz elemzése szerint az elektromos autók esetében jelenleg még kevésbé jellemzők a balesetek, hiszen egyelőre inkább rövidebb távokat tesznek meg vele. Az Allianz Center for Technology által végzett tesztek kimutatták, hogy az elektromos autók nagyfeszültségű alkatrészei védettek, és a legtöbb baleset esetén nem jelentenek problémát, azonban, ha mégis károsodnak, akkor jellemzően lényegesen mélyebben kell a zsebünkbe nyúlnunk a javíttatáskor, mint egy hagyományos, benzines autó esetében. Sok esetben egyes komponensek teljes cseréje váltja fel az apróbb alkatrészek cseréjét, javítását.
  2. Tűzveszély és tűzkár: Az elektromos autókban használt lítium-ion akkumulátorok komplex védelemmel vannak ellátva, de még így is fennáll a gyulladás veszélye, ha megsérülnek, túltöltődnek vagy magas hőmérsékletnek vannak kitéve. A nagyfeszültségű akkumulátorok által okozott tűz igen intenzív, oltása nehéz, megfékezése akár 24 óráig vagy tovább is tarthat, égés közben pedig rengeteg toxikus anyag kerülhet a levegőbe. Szerencsére az elektromos gépjárművek tűzkárainak szakszerű oltására napjainkban a legtöbb ország tűzoltósága felkészült már valamilyen szinten.
  3. Környezetvédelmi aggályok: Annak ellenére, hogy az elektromos autók valóban csökkentik a széndioxid-kibocsátást, számos olyan, környezetre és egészségre káros alkotóelemet tartalmaznak, melyek szennyezést okozhatnak. Ilyenek például a nagyfeszültségű akkumulátorok, amelyek semlegesítése, megsemmisítése komoly környezetszennyezési kockázatot vagy terhet jelent. Az elektromos autók gyors terjedése kihívás elé állítja a gyártókat és a beszállítókat egyaránt, hiszen gondoskodniuk kell az alkatrészek és nyersanyagok fenntartható beszerzéséről. Az akkumulátortechnológia nagy mennyiségű kobalt és lítium felhasználását teszi szükségessé – a jóslatok szerint a lítiumfelhasználás 2025-re megháromszorozódik, ugyanakkor ezen anyagok kiváltására is számos kutatás indult. Az alapanyagok korlátozott rendelkezésre állása és az alkatrészek semlegesítésének környezeti terhelése miatt az újrahasznosítás kulcsfontosságú lesz. A környezetvédelmi és társadalmi nyomás az ásványkincsek és nyersanyagok etikus beszerzését teszik szükségessé, és persze az ellátási láncok átláthatóságát és nyomonkövethetőségét.
  4. Kiberbiztonsági kockázatok: Bár az autók integrált hálózatba csatlakozása nem kapcsolódik közvetlenül az elektromos meghajtáshoz, napjainkban a két korszerű technológia sokszor fonódik össze a hírekben. A hálózatba kapcsoltság, az adatok, szenzorok és szoftverek használata és az adatcserével történő optimalizálás – az MI-t is beleértve – az elektromos autók esetén fontos szerephez jutnak a rendszerek kezelésében, a közlekedés javításában és a vezetés támogatásában. Különösképp igaz ez az önvezető autók és a car sharing tekintetében, melyek minden jel szerint uralják majd a távolabbi jövő közlekedését. Mindez maga után vonhatja a kiberbiztonsági kitettséget, rosszindulatú támadások, rendszerleállások, üzemzavarok és hibák formájában, melyre már a fejlett fedélzeti számítógépes és multimédia rendszerekkel felszerelt prémium gépjárművek esetében is sok példát látunk, elég csak a kulcsnélküli indítással rendelkező autók elleni járműlopási kísérletekre gondolnunk.

Zökkenők az elektromos autózás felé vezető úton

Az elektromos járművek fejlesztése akadályokkal tarkított, rögös utat vetít elénk. Kérdéseket vet fel példának okán az elektrifikáció által indukált növekvő energiaigény: 2030-ra az elektromos autók kiszolgálásához szükséges energiamennyiség elérheti a 640 terrawatt órát, ami a 2018-as szinthez képest tízszeres növekedést jelent, ez megfelel Spanyolország és Franciaország 2016-os évi villamosenergia-fogyasztásának. Az elektromos autók az energiainfrastruktúra terén is hatalmas változtatásokat tesznek így indokolttá, hiszen szükség van egyenáramú gyorstöltőkre és normál kisfeszültségű hálózatokra köthető töltőpontokra.

A környezetvédelem tekintetében megoldandó feladatot jelent az akkumulátorok újrahasznosítása és a nyersanyagok felelős beszerzése. A gyártóknak egyensúlyt kell találniuk a növekvő fogyasztói igények és az állami szabályozások, valamint saját gyártásuk közt, hogy a jövőben a termelés felfuttatása mellett is megőrizhessék a fenntartható ellátási láncot.  Komoly kényszert jelent az autógyártók számára az EU emissziós szabályozása, amely most 95 gramm/kilométeres kibocsátási értéket irányoz elő, hiszen, ha nem érik el a meghatározott értéket, eurómilliós büntetés befizetését kockáztatják. Ugyanakkor a gyártósorok átalakítása, a változó alkatrészellátás biztosítása, a javítói hálózat megfelelő oktatása, a töltési technológiák szabványosítása – főként az elérhető megoldások számának csökkentése – is az iparágra hárul, nem is beszélve az akkumulátorokhoz és a beépített anyagokhoz kapcsolódó kutatás-fejlesztési feladatokról. Érdekes kérdés az is, hogy az akkumulátor és a töltési technológiák fejlődését hogyan kezeljük majd, hiszen kevesen engedhetik meg maguknak, hogy a mobiltelefonokhoz hasonlóan kétévente új autóba ülhessenek.

„Az elektromobilitás számos ponton fonódik össze biztonsági, biztosítási kérdésekkel is – különös tekintettel az alkatrészek és a műszaki tartalom változásaira és az önvezető gépjárművek esetében a termékfelelősség-biztosításra –, hiszen a technológia fejlődése újabb és újabb kockázati megfontolásokat tesz szükségessé” – állítja Antalffy Dániel, az Allianz Hungária Zrt. termékmenedzsere. „Pusztán a biztosítói oldalt vizsgálva, az öregedő állományban és nem megfelelő használat vagy tárolás esetében megnőhet a tűz és robbanások kockázata, ahogy az akkumulátorok teljesítményének várható további növekedésével is fennáll ez a lehetőség. Az elektromos meghajtás hatékonyságának növeléséhez használt újabb anyagok (pl. szénszálas alkatrészek) javíthatósága, csereszükséglete pedig döntően befolyásolhatja a bekövetkező kár javítási költségét.  Az új anyagokra és szabványokra vonatkozó folyamatos javítói oktatások és újabb javítási technológiák, szükséges munkaeszközök szintén hatással lehetnek a javítási munkálatok hosszára és költségére is. Mindezek újabb és újabb kihívások elé állítják a biztosítási szakmát is, így az Allianznak és a biztosítóknak figyelemmel kell követniük a szegmens fejlődését.”

– fejezi be gondolatát Antalffy Dániel.

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Világklasszis kerékpáros, Tadej Pogačar hosszú távú partnerséget kötött a Continental-lal

Hosszú távú együttműködést kötött a Continental és a világ egyik legsikeresebb országúti kerékpárosa, a 26 éves Tadej Pogačar.

A partnerség középpontjában közös értékek állnak: a teljesítmény, a biztonság és az egymás iránti tisztelet az utakon – legyen szó autósokról vagy kerékpárosokról.

A Continental évek óta meghatározó szereplője mind az autóipari, mind a kerékpáros világ technológiai fejlődésének. A mostani együttműködés egy újabb lépés a két terület összekapcsolásában, amely jól tükrözi a vállalat kettős elköteleződését a csúcstechnológia és a közlekedésbiztonság iránt.

Maximális biztonság és csúcsteljesítmény – akár bringán, akár autóban

A Continental autó- és kerékpárabroncsait világszerte milliók választják megbízhatóságuk, kiváló tapadásuk és teljesítményük miatt – a hétköznapokban és a versenypályán egyaránt.

„A csúcsteljesítmény nemcsak a tehetség eredménye, hanem a folyamatos fejlődés iránti elköteleződésé is. A Continental-lal közösen ugyanazt az ambíciót képviseljük: hogy minden helyzetből a legtöbbet hozzuk ki – legyen szó sportról vagy technológiai fejlődésről. Ezért számomra ez a partnerség magától értetődő volt”

– nyilatkozta Tadej Pogačar.

Akár a versenypályán, akár a közutakon, a biztonság mindig kulcskérdés. A többszörös Tour de France-győztes ugyanúgy a felszerelésére hagyatkozik, mint a hétköznapi közlekedők. „Hivatásos kerékpárosként pontosan tudom, milyen fontos, hogy az ember megbízhasson a gumiabroncsaiban. Megfelelő felszerelés nélkül ma nem tartanék ott, ahol vagyok” – tette hozzá.

„Tadej Pogačar és a Continental egyaránt a kivételes teljesítmény szimbólumai – de mindenekelőtt a biztonságos közlekedés elkötelezett képviselői. A versenyeket nem vakmerőséggel vagy önzéssel lehet megnyerni, hanem tudatos döntésekkel és a másokra is odafigyelő hozzáállással. Tadej amellett, hogy kivételes tehetség, képes átlátni az összképet is, ezért számunkra ő az ideális partner”

– emelte ki Egemen Atış, a Continental Tires EMEA stratégiai, elemzési és marketingvezetője.

A közös munka egyik fő célja, hogy elősegítse az autósok és kerékpárosok közötti párbeszédet és a kölcsönös megértést. Mind Pogačar, mind a Continental elkötelezett a közlekedésbiztonság javítása iránt.

„Az utak mindenkié. Ezzel a partnerséggel a kölcsönös tisztelet fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet – hiszen ez a biztonságos közlekedés alapja, akár két, akár négy keréken közlekedünk”

– tette hozzá Egemen Atış.

A Continental és a kerékpársport: hosszú távú elköteleződés

A Continental hosszú évek óta aktív szereplője a nemzetközi kerékpársportnak. A világ legismertebb versenyén, a Tour de France-on nemcsak a kísérőjárművek futnak Continental gumiabroncsokon, hanem számos élcsapat – köztük a 2024-es győztes is – Continental kerékpár-gumiabroncsokat használ.
A vállalat emellett a Giro d’Italia egyik fő támogatója is, ahol minden hivatalos jármű Continental abroncsokkal van felszerelve, a több mint 3000 kilométeres táv biztonságos teljesítése érdekében. A Continental a csúcskategóriás versenyzéstől a hétköznapi közlekedésig minden helyzetben a megbízható teljesítményt képviseli.

Tadej Pogačar: példakép a versenypályán és azon túl is

A mindössze 26 éves Tadej Pogačar 2019 óta az UAE Team Emirates-XRG versenyzője, és napjaink egyik legjobb országúti kerékpárosának számít. 2024-ben sporttörténelmet írt: megnyerte a Giro d’Italia-t, a Tour de France-t, az országúti világbajnokságot, és több klasszikus egynapos versenyt is – ezzel olyan teljesítményt ért el, amit eddig csak két másik kerékpáros tudott felmutatni a sportág történetében. Emellett a Strade Bianche-t és a Liège–Bastogne–Liège-t is megnyerte.

Hatása azonban messze túlmutat a versenyeken: alapítványán és a „Pogi Team” utánpótláscsapatán keresztül aktívan támogatja a fiatal tehetségeket Szlovéniában és nemzetközi szinten egyaránt.

A Continental és Tadej Pogačar partnersége nem csupán a sportról szól: közös céljuk, hogy előmozdítsanak egy biztonságosabb, tudatosabb és együttműködésen alapuló közlekedést.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Mozogj, és keress vele! Fitnesz újtítás forradalmasítja a Web3 világát

A Bitget stratégiai partnerséget kötött a SWEAT-tel a Web3 mozgásgazdaság fellendítése érdekében

A vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, a Bitget bejelentette stratégiai partnerségét a SWEAT-tel, a mozgásgazdaság úttörő ökoszisztémájával. A partnerség célja, hogy csökkentse a belépési korlátokat a Web2 közönség számára, miközben zökkenőmentesen kapcsolja őket a Web3 világához. Az együttműködést a 2025-ös Dubai Esports Festivalon (DEF) jelentették be, ahol a résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a jövőt olyan interaktív aktivitások révén, amelyek a fizikai mozgást kriptó jutalommá alakítják.

A Dubai repülőtéren át egészen a Sheikh Zayed Road-ig, a város legismertebb hirdetőtáblái most egy erőteljes üzenetet közvetítenek: Birtokold a mozgásod. Töltsd fel a tárcád.

„A fizikai aktivitást pénzügyi erőforrássá alakítjuk”

– nyilatkozta Oleg Fomenko, a SWEAT társalapítója és vezérigazgatója.

„Ez arról szól, hogy a legtermészetesebb emberi viselkedést, a mozgást digitális tulajdonnal jutalmazzuk.”

A Bitget operatív igazgatója, Vugar Usi Zade, hozzátette:

„Küldetésünk mindig is az volt, hogy hidat képezzünk a Web2 és Web3 között – és mi lehetne univerzálisabb, mint a mozgás? Ez a partnerség emberközeli módon teszi elérhetővé a kriptót – a mindennapi mozgásunk révén”

– tette hozzá.

A partnerség új innovációkat mutat be, többek között a SWEAT mesterséges intelligenciával működő mozgásedzőjét, Miát, valamint a többláncú tárcafunkciók bővítését. A Bitget számára ez az együttműködés újabb stratégiai lépést jelent azon vízió felé, hogy zökkenőmentesen kapcsolja össze a hagyományos és decentralizált digitális gazdaságokat.

„Hidakat építünk, nem falakat”

– hangsúlyozta Vugar.

„Azáltal, hogy ott találkozunk a felhasználókkal, ahol már most is jelen vannak – jelen esetben a napi mozgásuk során –, a Web3 felé vezető leghitelesebb belépési pontokat teremtjük meg. Legyél akár fitneszrajongó, akár a kripto világa iránt érdeklődő, ez a partnerség megkönnyíti és jutalmazza az átmenetet.”

Ez nem csupán egy újabb iparági partnerség – ez egy fitnesz és pénzügy találkozásából születő mozgalom, amely újradefiniálja, hogyan lépünk kapcsolatba a digitális eszközökkel. A SWEAT és a Bitget a hétköznapi mozgást pénzügyi lehetőséggé alakítva írja a kriptovaluták mainstream elfogadásának következő fejezetét. Ahogy Dubai égboltját egyre több SWEAT x Bitget óriásplakát világítja meg, egy dolog biztos: a Web3 jövője nem csupán a képernyő előtti elemzésről szól – néha meg is kell mozdulni, hogy bizonyítsd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban

A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.

Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.

Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.

Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.

„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”

– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.

„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”

Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.

„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”

A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”

– értékelt Martin.

„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”

– összegzett Mark Salmon.

„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”

– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.

A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss