Connect with us

Mozgásban

A Bridgestone téli abroncsa sorra nyeri a rangos díjakat Európában

A Bridgestone zászlóshajójának tartott Blizzak LM005 téli gumiabroncs az elmúlt időszakban számos rangos díjat nyert elismert független európai szaklapok tesztjein. A brit Auto Express mellett a német auto motor und sport, az ACE Auto Club Europa, az Autozeitung, illetve az Auto Bild sportscars egyaránt a Bridgestone által 2019 elején forgalomba hozott abroncsot nyilvánította az általuk végzett téligumi-tesztek nyertesének.

Az Auto Express téliabroncs-tesztjén idén debütáló Blizzak LM005 100%-os összesített pontszámot kapott, amivel kilenc versenytársát utasította maga mögé, és elnyerte az „ideális abroncs a brit télhez” minősítést. A VW Golfon, 205/55R16 méretben történő tesztelés során az abroncs 11 kategória közül négyben első helyezést ért el: az egyenes vízre felúszás, a nedves felületen történő fékezés, a nedves felületen való kezelhetőség és a száraz úton történő fékezés kategóriájában. Az abroncs ezen kívül második lett a kanyarban történő vízre felúszás, a nedves felületen való kör kanyarodás és az utastéri zaj szempontjából.

Az auto motor und sport téli tesztjén a 225/50R17 méretben a BMW 3-as sorozattal tesztelt Bridgestone-abroncsot összességében a legjobbnak választották a nedves kategóriában, ezen belül kategóriájának legjobbja lett nedves felületen történő fékezésben és kezelhetőségben. Emellett az oldalirányú tapadás terén is a legjobb pontszámot szerezte. Az auto motor und sport kilenc másik abronccsal szemben a Blizzak LM005-öt a teszt összesített győztesének választotta, és „nagyon biztonságos, sokoldalú guminak” nyilvánította.

Az ACE Auto Club Europa 2020-as téli tesztjén szintén 225/50R17-es méretben és szintén BMW 3-as sorozattal tesztelték az abroncsot, és a német szaklap ugyancsak a Bridgestone termékét hozta ki a teszt győztesének, amely nyolc másik abroncs elől hozta el az elismerést. A legmagasabb összpontszámot kapta havas felületen, miután a legtöbb pontot gyűjtötte az összes havas teszten, és a legjobb lett nedves felületen való kezelhetőségben és fékezésben, valamint száraz felületen történő fékezésben. Így az egyetlen olyan gumi lett, amely a teszten „erősen ajánlott” minősítést kapott.

A Bridgestone téli gumiját a 205/55R16 méretben, VW Golf 8-on tesztelt 14 garnitúra közül az Autozeitung is összesített győztesként hozta ki. Ezzel megelőzte az új Goodyear UltraGrip 9+ és Maxxis Premitra Snow WP6 abroncsokat, illetve többek között olyan régóta piacon lévő termékeket, mint a Continental WinterContact TS 860. A Blizzak LM005 abroncsot a lap a „nagyon ajánlott” kategóriába helyezte, és „kiemelkedőnek” tekinti.

Az Auto Bild német autós szaklaphoz tartozó Auto Bild sportscars, amely a sportos, nagy presztizsű és tuningolt autókkal foglalkozik, szintén a Blizzak LM005 abroncsot választotta a téli teszt győztesének. A Bridgestone 11 másik márkát maga mögé utasító zászlóshajója a nedves felületen nyújtott teljesítményéért kapta ezt az elismerést. A VW Golf GTI-re szerelt 225/40R18-as gumik a következő kategóriákban nyerték el a legjobbnak járó elismeréseket: a legjobb összesített teljesítmény nedves felületen, a legjobb kezelhetőség nedves felületen és a legjobb oldalirányú teljesítmény nedves felületen.

Az Auto Bild a saját téli gumi tesztjén több mint 50 versenyző közül a második helyre sorolta a Bridgestone téli gumiját. Az abroncsot „példamutatónak” minősítették, mivel a legjobb eredményt érte el fékezőképességben mind nedves, mind havas felületen, a legjobbnak bizonyult nedves felületen történő fékezésben és az összesített nedves kategóriában. Ezen kívül az Auto Bild szaklap ALLRAD elnevezésű SUV magazinja által végzett SUV téli gumi teszten a Blizzak LM005 tíz abroncs közül a második lett – és szintén „példamutatónak” nyilvánították.  Az abroncs a legjobb minősítést kapta száraz felületen való kezelhetőségben, az összesített száraz kategóriában, és legjobb lett nedves felületen történő fékezésben is.

Ezeket az elismeréseket azt követően kapta a Bridgestone terméke, hogy az ADAC, Európa legnagyobb autós szervezete a 2020-as téligumi-tesztjén vizsgált 15 garnitúra közül neki adta a legjobb minősítést. Az abroncs az AMS, az Auto Bild és a firmenauto 2019-es tesztjein is a legjobb értékeléseket kapta. Ugyanebben a tesztelési körben a Téli Gumi 2019/20 kategóriában az Auto Bild az „Az év gyártója” címet adta a Bridgestone-nak.

A Bridgestone a Blizzak LM005 abroncsot úgy alkotta meg, hogy a vezető számára nedves, havas és jeges felületen is optimális teljesítményt biztosítson. A téli útviszonyok között felmerülő kihívásokkal kapcsolatban 20 ezer európai járművezető bevonásával végzett kutatás alapján a Bridgestone szakemberei olyan abroncsot alkottak meg, amely nehéz körülmények között is kivételes kezelhetőséget, biztonságot és nyugalmat biztosít.

Az abroncs jelenleg 171 méretben kapható, 14” és 22” közötti tartományban. A 3PMSF (három hegycsúcs és hópehely) és az M+S (sár és hó) jelöléseknek köszönhetően minden európai téli szabálynak megfelel.

Az abroncs által nyert legújabb díjakról Emilio Tiberio, a Bridgestone EMIA operatív és technológiai vezetője így nyilatkozott: „A Blizzak LM005 minden idők egyik legsikeresebb Bridgestone-abroncsának bizonyult, és nem csak azért, mert jól beválik a közlekedésben, de a teszteken kapott elismerések alapján is. A díjak sora elsősorban annak köszönhető, hogy az iparágon belül mi fordítjuk a legtöbbet az abroncsok kutatására és fejlesztésére. Erre az abroncsra rengeteg munkát és figyelmet fordítottunk, mert csak így tud megoldást kínálni a téli autózás során felmerülő leggyakoribb és legégetőbb problémákra. Örömmel látjuk, hogy független tesztelési módszerek is elismerik és jutalmazzák ezeket a teljesítmény-jellemzőket.”

Mozgásban

Vissza az irodába vagy győzött a home office?

A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.

Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.

A home office elterjedtsége ma

Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.

A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.

A hatékony munkavégzés ideális helyszíne

Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.

A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.

Amiben az iroda jobb, mint az otthon

A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).

Az ideális iroda ismérvei

A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).

A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet

A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.

Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Az összetett harmadik helyén zárta Molnár Martin a brit F4 idei szezonját

A magyar versenyző történelmet írt és hét F1-es superlicence-pontot is szerzett.

Brands Hatch-ben zárult a brit Forma–4 idei szezonja, egyúttal Molnár Martin F4-es pályafutása. A magyar versenyző az összetett harmadik helyén végzett, amivel magyar autósport-történelmet írt, az idén már nem először.

2 győzelem, 6 második hely, 2 harmadik hely, 3 pole pozíció. Ez Molnár Martin idei mérlege a brit Forma–4-ben, amivel a Virtuosi Racing pilótája az összetett 3. helyén zárta az évet a bajnok Fionn McLaughlin és a második helyezett James Piszcyk mögött. Magyar versenyző FIA által elismert formaautós bajnokságban még soha nem végzett ilyen kiemelkedő eredménnyel, így Martin ismét magyar autósport-történelmet írt, miután korábban ő lett az első magyar, aki futamot nyert és pole-t szerzett FIA-sorozatban. A harmadik helyének köszönhetően egyben ő lett az első olyan magyar versenyző is, akinek a neve felkerült a Forma–1-es superlicence-pontokat összegző táblázatba, hiszen a 3. helyért 7 ilyen pont jár.

Ami az utolsó versenyhétvégét illeti, Martin igyekezett kiélvezni annak minden pillanatát, miközben 5., 7. és 6. helyezésekkel fejezte be a szezont.

„Az idény előtt elfogadtam volna az összetett harmadik helyet, míg év közben természetesen voltak olyan időszakok, amikor nem, hiszen vezettem is a pontversenyt. Összességében viszont nem lehetek elégedetlen azzal, hogy a harmadik helyen végeztem egy ilyen erős bajnokságban, ilyen kiváló ellenfelek ellen. Ezúton is gratulálok mindegyiküknek, különösen Fionnak és James-nek. Igyekeztem élvezni az utolsó futamokat, amelyek eléggé eseménytelenül alakultak, lévén ezen a pályán nagyjából lehetetlen előzni”

– kezdte értékelését a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

„Eközben nemcsak az F4-es kategóriától, hanem a Virtuosi Racing csapatától is búcsúztam, noha remélem, a jövőben még keresztezik egymást az útjaink – folytatta Martin. – Mindent köszönök nekik, hiányozni fognak, és soha nem fogom elfelejteni, hogy velük tettem meg az első lépéseket; náluk váltam autóversenyzővé; majd velük lettem tavaly újoncbajnok; nyertem először futamot és szereztem pole pozíciót. Ezek az emlékek örökre velem maradnak.”

„Úgy érzem, hogy pozitív lezárása volt ez az idei évnek, és ha tavaly ilyenkor valaki elém tette volna a papírt, hogy Martin az összetett harmadik helyén zár, rögtön aláírtam volna – értékelt Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását menedzselő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Jó évet tudhat maga mögött győzelmekkel és dobogós helyezésekkel, miközben első magyarként ért el ilyen kiemelkedő eredményt, amit már senki nem vehet el tőle. Noha nem mindig sikerült eredményre váltani a tempóját, egész évben bizonyította, hogy a leggyorsabb versenyzők egyike.”

„Két éve ült először versenyautóban, ennyi idő alatt jutott el oda, hogy egy ilyen nívós mezőnyben és sorozatban harcban volt a bajnoki címért. Nagyon büszke vagyok rá és az idén nyújtott teljesítményére, az érettségére és arra, ahogyan helytállt a nehéz helyzetekben. Egyúttal büszke vagyok arra is, hogy a részese lehetek ennek az utazásnak, és itt szeretném megköszönni a Virtuosi Racingnek ezt a két közös évet.”

„Nagyon hamar eldöntöttük, hogy náluk szeretnénk versenyezni a brit F4-ben, ami utólag nézve a lehető legjobb döntésnek bizonyult. Az első pillanattól kezdve partnerként és családtagként kezeltek – ugyanazt a szemléletmódot tapasztaltam meg náluk, amit tizenegy évvel ezelőtt versenyzőként, ezért pedig nagyon hálás vagyok – mondta a korábban a Virtuosi Racing színeiben is versenyző ex-pilóta. – Egész szezonban kifogástalan munkát végeztek, hiszen Martinnak egyszer sem kellett feladnia versenyt műszaki probléma miatt, miközben hétvégéről hétvégére gyors autót kapott. Mostantól a következő kihívásra és lépcsőfokra koncentrálunk.”

Az utolsó versenyhétvége részletes eredményei ITT, a bajnokság végeredménye pedig ITT érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon

A Tesla megnyitotta első V4 Supercharger állomását Magyarországon a pécsi Shopland Bevásárlóparkban, a Makay István úton. Az új töltőponton 8 oszlop áll az autósok rendelkezésére, amelyek egyenként akár 250 kW teljesítményre is képesek.

A töltők nemcsak a Tesla alkalmazáson keresztül érhetők el, és nem kizárólag Tesla-tulajdonosok számára, más elektromos járművek vezetői is használhatják őket. A hosszabb töltőkábeleknek köszönhetően nőtt a kompatibilitás, sőt hamarosan bankkártyával, applikáció nélkül is lehet  fizetni. Mindössze 15 perc alatt akár 275 kilométer hatótáv tölthető.

A töltőállomás közelében számos üzlet és étterem várja a látogatókat, a helyszínt a Tesla ügyfél-szavazásos „Voting Winner” programja alapján választották ki. Ez a 11. Supercharger állomás Magyarországon, és jól mutatja a Tesla V4 töltők folyamatos terjeszkedését az országban. Jelenleg több mint 120 töltőpont üzemel 11 különböző lokáción.

A pécsi töltőpont az első olyan Tesla töltőállomás, amely a Shopper Park Plus Nyrt-vel      együttműködésben valósult meg. A zöld ingatlanbefektetéseket előnyben részesítő vállalat célja a portfóliójához kapcsolódó ökológiai lábnyom csökkentése. A Shopper Park Plus az Adventum Grouppal közösen támogatja a Teslát a stratégiailag fontos helyszínek kiválasztásában és a töltőhálózat bővítésében, ezzel megkönnyítve az e-mobilitást a gyorsan növekvő felhasználói kör számára.

A Tesla ezzel új szolgáltatást nyújt a bevásárlópark látogatóinak, és a forgalmat is növeli.

Meghívó a nyitóeseményre

Az ünnepélyes megnyitó alkalmából a Tesla különleges eseményt szervez, ahol a látogatók kipróbálhatják a legújabb Tesla modelleket és az új töltőállomásokat.

Időpont: 2025. október 17.
Helyszín: Shopland Pécs

7634 Pécs, Makay István út 7.

További információk:


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss