Connect with us

Mozgásban

Hasznos együttműködés a magyar autósokért: összefogott az Oszkár telekocsi és az Autóőrszem

Az ország vezető telekocsirendszer üzemeltetőjének közel 160 ezer autósa számára automatikusan elérhetővé válik az Autóőrszem nevű ingyenes szolgáltatás által kínált védelem a két magyar cég együttműködésének köszönhetően.

Mától az Autóőrszem rendszámalapú üzenetküldő mobilapplikáció segítségével a sofőrök és járókelők egyszerűen értesíthetik az Oszkáron regisztrált autósokat is, ha probléma van járművükkel. Például olyan, sajnos gyakran előforduló kellemetlenségek esetén, mint a felkapcsolva hagyott világítás, lehúzva maradt ablak vagy épp, ha lapos a gépjármű gumiabroncsa.

A 2019-ben indított Autóőrszem magyar fejlesztésű, ingyenes mobilalkalmazás, melynek lényege, hogy gépjárművünket pusztán rendszámunk megadásával regisztrálni tudjuk. A rendszer további felhasználói az alkalmazásban, esetleg az Autóőrszem Viber vagy Messenger chatbotján közvetlen üzenetben, figyelmeztetést tudnak küldeni nekünk, ha például:

  • parkolás során felkapcsolva maradt az autónk külső vagy belső világítása,
  • épp megbüntetni készül minket a parkolóőr,
  • lehúzva hagytuk az ablakot,
  • szivárog valami a járműből,
  • értéket hagytunk az ülésen,
  • lapos a kerekünk, vagy netán
  • szól a riasztónk.

A szolgáltatás tehát számos, mindennapos kellemetlenségtől óvhatja meg a sofőröket a közösség erejére építve.

Honnan indult az ötlet?

Az Autóőrszemet saját tapasztalatok alapján indította el egy fiatal magyar pár, akik maguk is többször hagyták felkapcsolva járművük lámpáját, így lemerítve az akkumulátort. Úgy vélik, a segítőkészség sokunkban benne van, s ha efféle problémát látunk az utcán, vagy menetközben, rengetegen vagyunk, akik örömmel értesítenénk a sofőrt, ha elérhetnénk valahogy.

A célkitűzéssel mélyen egyetért az Oszkár csapata is. A cég egyik alapítója, Prácser Attila az együttműködés kapcsán elmondta:

„Mi is többször láttunk már olyan autóst, akinek meghibásodott a féklámpája, sőt, elhagyott rendszámtáblát is találtunk. Ilyenkor megnéztük az Oszkár rendszerében a rendszámot, hátha a felhasználóink között szerepel az autós, és tudunk neki üzenni. Szóval már az Oszkárnál is felmerült, hogy kellene erre valamilyen megoldást fejleszteni a rendszerben, ha már Magyarország egyik legnagyobb autós közösségét építettük fel. Amikor megtudtuk, hogy az Autóőrszem csapata pont erre a problémára kínál megoldást, egyértelművé vált, hogy érdemes lenne együttműködnünk. Az Oszkár rendszerében jelenleg közel 160 ezer regisztrált autós található meg, összesen több mint 200 ezer rendszámmal. Utasokkal együtt 840 ezer felhasználóról beszélünk, szép nagyra duzzadt már a közösség az elmúlt 13 évben.”

Kiszűrik a zaklatókat, de az adatok titkosak

Az adatvédelemre nagy hangsúlyt fektettek az együttműködés tervezésekor: a rendszámnak csupán a kódolt alakja és a hozzá tartozó üzenet utazik a két rendszer között, mindez titkosított kapcsolaton keresztül. Így az Oszkárnak nem lesz tudomása róla, hogy ki küldte a riasztást, az Autóőrszem pedig nem fogja tudni, hogy az adott rendszám, amire a bejelentés érkezett, kihez tartozik, csupán arról értesül, hogy sikerült-e az Oszkáron kézbesíteni az üzenetet.

Az autósok viszont tudják jelezni, ha esetleg zaklató vagy téves bejelentést kaptak, ami alapján az Autóőrszem üzemeltetője meg tudja tenni a szükséges, korlátozó lépéseket a saját rendszerében a bejelentővel kapcsolatban.

A koronavírus felerősíti a jó célok fontosságát

A közösségi autózás piacvezető magyar szolgáltatójának célkitűzése, hogy minél kevesebb kihasználatlan hely maradjon a járművekben a vidéki utazások során. A rendszer segítségével megtalálják egymást az azonos útvonalon mozgó sofőrök és utasok, ezáltal mindenki jól jár: az utas az átlagosnál olcsóbban juthat el úticéljához, és nem kell az általában lassabb vonatot, távolsági buszt választania. A sofőrnek eközben csökken az üzemanyag-költsége. Ami pedig talán a legfontosabb pozitívum, hogy a közösségi autózásnak hála kevesebb jármű indul útjára, ez pedig hosszútávon jelentős lépést jelent a levegő tisztaságáért és a környezetvédelemért.

 „A közösségi távolságtartás idején még nagyobb szükség van rá, hogy az emberek úgy érezzék, mégis összetartoznak, és tudnak segíteni másokon, ráadásul minimális erőfeszítéssel. Jó érzés jót tenni, akár egy vadidegennel szemben is! Ez az együttműködés egyikünknek sem hoz anyagi előnyt, egyszerűen csak azt gondoljuk, hogy az Oszkár használóinak és az autós közösségnek ez hasznos lehet, és valódi összekovácsoló ereje van”

– fogalmazott Prácser Attila.

Az Oszkár forgalma, így bevételei is jelentősen visszaestek a koronavírus járvány miatti korlátozások következtében, a cég felelősségteljes magatartásra buzdítja felhasználóit. Az alkalmazásban bevezették a „kötelező maszkhasználat” ikont, és arra kérik a közösség tagjait, hogy csak a feltétlenül szükséges utakra, és kizárólag tünetmentesen induljanak el. A cég bízik benne, hogy jövő tavasztól újra fellendülhet a telekocsis forgalom; a teljes visszarendeződéssel úgy kalkulál, hogy árbevétele és forgalma 2022-ben érheti el újra a járvány előtti szintet.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss