Mozgásban
A RENAULT “ÚJ HULLÁMA”
A Groupe Renault a Renaulution terv bemutatásával egyben lerántotta a leplet a következő 5 évet érintő stratégiájáról. A Renaulution segítségével a Renault márka magáévá teszi az autóipar változásait.
„Nouvelle Vague”-jával a Renault mondernebbé teszi az autókonstruktőrök világát azáltal, hogy technológiai, szolgáltatáscentrikus és tiszta energiájú márkává válik. A Renault elektromos és hidrogénalapú megoldásai révén tovább őrzi vezető szerepét az energiafelhasználás átalakulásában, 2025-ig Európa legzöldebb választékát kínálva. Ami a technológiát illeti, a Renault kihasználja a szoftverek, adatok, kiberbiztonság és mikroelektronika iránt elkötelezett nyílt ökoszisztémát, a „Software République” -et. Ez fogja támogatni a Renault járműveit az online, felhőalapú szolgáltatásokkal. A további értékeket a C-szegmensre helyezett erősebb hangsúly, a csúcstechnológiák használata és a kiterjesztett életciklus új üzleti lehetőségeinek fejlesztése fogja megteremteni.
Támogatást megalapozó döntő érvek
Az innováció 120 éve a Renault vízióinak középpontjában áll. A márka jelentős eszközökkel szeretné biztosítani a „Nouvelle Vague” törekvését. A Renault vezető szerepet tölt be az európai EV-piacon, köszönhetően a több mint 10 éves, alapos tapasztalatnak az elektromos mobilitásban, a szolgáltatások terén és több mint 300000 értékesített járműnek. A Renault házon belüli fejlesztése az E-TECH hibrid technológiát is, amely több mint 150 szabadalmat tartalmaz, és a márka elektromos és F1 tapasztalataira támaszkodik. A Software Factory több mint 1000 mérnököt gyűjt össze, akik szoftverekre, adat- és felhőszolgáltatásokra szakosodtak, és csapat tovább bővül. Egyedülálló ipari létesítmény, a Flins Re-Factory, Európa első mobilitásra specializálódott körforgásos gazdasági elveken működő gyára, szintén a Renault modernségét testesíti meg. De mindez csak a kezdet…
„A Renault-nál felülünk a változás hullámaira, és létrehozzuk saját „Nouvelle Vague”-unkat, ezzel modernitást hozva az autóiparba. Energiamárkává válunk, megerősítve az EV vezető szerepünket az Electro Pole projekt segítségével és beruházva a hidrogén alapú kutatásokba, amelynek célja Európa legzöldebb modellpalettájának létrehozása 2025-re. Technikai márka is leszünk, a házon belüli innováció és a Software République révén, mely egy nyitott ökoszisztéma, amelynek célja az európai szakértelem fejlesztése olyan kulcsfontosságú területeken, mint az adatok vagy a kiberbiztonság. Ez biztosít versenyképességet számunkra, úgy is mint egy igazán szolgáltatáscentrikus márka, csúcstechnológiával összekapcsolt szolgáltatásokkal, mind belső, mint külső partnerek számára nyújtott szolgáltatásokkal. Tudjuk, hogy a lelkünk és az erőnk az örökségünkben rejlik, ezért a modernitás vízióját Franciaországban alapozzuk meg. Az új R5 a mi Nouvelle Vague-nk: szorosan összekapcsolódik a történelmével, és mégis a jövőt jelenti, hiszen célja, hogy népszerűvé tegye az elektromos autókat.”
– Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója
A versenyképesség három területe
A Renault-ból:
- tech-márka lesz, ökoszisztéma-megközelítéssel, amelynek célja a világelső, új generációs mobilitási OEM-gyártók és beszállítók létrehozása. Ez a „Software République” elnevezésű ökoszisztéma lehetővé teszi a Renault, más alapító tagok és leendő partnerek számára, hogy közös szakértelmük alapján európai know-how-t építsenek, és megvédjék szuverenitásunkat a legfontosabb technológiákban, a big data-tól az elektronikáig. Ez lehetővé teszi a Renault számára, hogy járműveit a legmodernebb mesterséges intelligencia és kiberbiztonsági rendszerekkel szerelje fel.
- egy szolgáltatásközpontú márka lesz, amely a legjobb összekapcsolhatóságot és csúcstechnológiai szolgáltatásokat kínálja járműveinkbe beépítve. 2022-ben a mutatja be a Renault a My Link nevű új információs és szórakoztató rendszert a Google Built-in segítségével. A Renault lesz az első autógyártó, amely tömeggyártású autókba építi a Google szolgáltatásait.
A napról napra egyre intelligensebbé váló járműveink idővel értékesebbé válnak, ezért az életciklusuk is kitolódik. Ezenkívül a Renault megpróbálja megtörni a fogyasztói ciklust és értéket teremteni a járművek élettartamának végéig, mindezt a flins-i (Franciaország) Re- Factory-nak köszönhetően. Az üzem évente több mint 100000 használt autót fog felújítani, újraéleszti a dízel kishaszonjárműveket, majd biogázzá és tiszta EV alapúvá alakítja azokat. A Renault egyértelmű előnnyel rendelkezik az akkumulátorok újrahasznosítása és második élettartamának kihasználása terén is. Az értékteremtési lánc ezen részeinek felügyelete új üzleti modelleket és értéket generálhat.
- a Tiszta Energiájú márkává lesz, ezzel az energetikai változás vezetője lesz. A forradalmian új E-TECH technológiának köszönhetően a Renault példát mutat versenytársainak a hibrid piacokon. A Renault a két dedikált CMF-EV és CMF-B EV elektromos platformon alapuló új termékcsaláddal tartja fenn vezető szerepét az elektromos mobilitás piacán. A márka emellett piacképes, end-to-end hidrogén-megoldásokat is kínálni fog a kishaszongépjárművek számára. A cél az európai piac legzöldebb választékának elérése.
Ami a választékot illeti, a Renault duplázik mind a villamosítás, mind a paletta javításának terén. Az újrapozícionált kínálat segít a márkának visszaszerezni a vezető szerepét a C-szegmensben, miközben elősegíti a B-szegmensbéli vezető szerep megerősödését. A Renault 2025-ig 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C / D szegmensű jármű) azzal a céllal, hogy a felső szegmensek az eladások 45% -át tegyék ki.
Renault 5 prototípus: A kultautó újjászületik, és modernebb, mint valaha
A márka lelke gyökereiben és történelmében található. Anélkül, hogy a cég túlságosan a múltba révedne, újra kapcsolatba kell lépnie azzal, és tudnia kell inspirálódnia a dicsőséges idők szelleméből. Ezt a célt szolgálja a Renault 5 prototípus, amely elérhetővé teszi Európában az elektromos autózást, úgy, hogy a népszerű és nélkülözhetetlen jellemzőkkel bíró autót modern tulajdonságokkal ruházza fel. A Renault 5 prototípus egy aranyos, apró, városi autó, amely a Renault egyik időtlen sikerét alakítja modern, 100%-ban elektromos autóvá. Megtartotta a vidám, válságellenes és huncut oldalát, a sárga részleteinek feltűnésével. Gilles Vidal tervezőcsapatát a Renault múltjából származó világhírű kultmodell, az R5 inspirálta. A Renault 5 prototípus az eredeti kialakítás karakteres tulajdonságait veszi át. A modern megközelítés egyből látszik a kivitelezésben és anyagválasztásban is, amelyeket az elektronika, a bútorok és a sport világa ihletett.
„A Renault 5 prototípus tervezésénél az inspirációt örökségünk kultikus modellje, az R5 adta. Ez a prototípus egyszerűen a modernitást testesíti meg, a korának megfelelő járművet: városi, elektromos, vonzó.”
– Gilles Vidal, a Renault tervezési igazgatója
Az R5 jellegzetes vonalai azonnal felismerhetőek, de a korszerű vonalaknak és a futurisztikus részleteknek (fények, orr-rész…) köszönhetően az eredmény határozottan a jelenek szól. Az eredeti kialakításból átvett stíluselemek nagyon modern funkciókat rejtenek: a motorházfedél légbeömlője elrejti a töltőnyílást, a hátsó lámpák tartalmaznak aero-elemeket, a lökhárítóban található ködlámpák pedig nappali menetfények is. Még található néhány vonás, amely az R5 modell előtt tiszteleg például az oldalsó légbeömlőn, a kerekeken és a hátsó logón. Az első részt és a textil tetőt a bútorok világa inspirálta, ezekből árad a „francia sárm”, egy kis huncutsággal vegyítve, ezzel melengetve az emberi szíveket. Az első és a hátsó logók kigyulladnak, életre keltve az autót. A visszapillantó tükrökben található francia zászló emlékeztet az autó eredetére, a fejtámla lámpái és a műszerfalon lévő kis átlátszó képernyőn megjelenő név szinte invitálja a felhasználót, hogy ugorjon be egy körre.
Mozgásban
Vissza az irodába vagy győzött a home office?
A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.
A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.
Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.
A home office elterjedtsége ma
Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.
A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.
A hatékony munkavégzés ideális helyszíne
Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.
A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.
Amiben az iroda jobb, mint az otthon
A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).
Az ideális iroda ismérvei
A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).
A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet
A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.
Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Az összetett harmadik helyén zárta Molnár Martin a brit F4 idei szezonját
A magyar versenyző történelmet írt és hét F1-es superlicence-pontot is szerzett.
Brands Hatch-ben zárult a brit Forma–4 idei szezonja, egyúttal Molnár Martin F4-es pályafutása. A magyar versenyző az összetett harmadik helyén végzett, amivel magyar autósport-történelmet írt, az idén már nem először.
2 győzelem, 6 második hely, 2 harmadik hely, 3 pole pozíció. Ez Molnár Martin idei mérlege a brit Forma–4-ben, amivel a Virtuosi Racing pilótája az összetett 3. helyén zárta az évet a bajnok Fionn McLaughlin és a második helyezett James Piszcyk mögött. Magyar versenyző FIA által elismert formaautós bajnokságban még soha nem végzett ilyen kiemelkedő eredménnyel, így Martin ismét magyar autósport-történelmet írt, miután korábban ő lett az első magyar, aki futamot nyert és pole-t szerzett FIA-sorozatban. A harmadik helyének köszönhetően egyben ő lett az első olyan magyar versenyző is, akinek a neve felkerült a Forma–1-es superlicence-pontokat összegző táblázatba, hiszen a 3. helyért 7 ilyen pont jár.
Ami az utolsó versenyhétvégét illeti, Martin igyekezett kiélvezni annak minden pillanatát, miközben 5., 7. és 6. helyezésekkel fejezte be a szezont.
„Az idény előtt elfogadtam volna az összetett harmadik helyet, míg év közben természetesen voltak olyan időszakok, amikor nem, hiszen vezettem is a pontversenyt. Összességében viszont nem lehetek elégedetlen azzal, hogy a harmadik helyen végeztem egy ilyen erős bajnokságban, ilyen kiváló ellenfelek ellen. Ezúton is gratulálok mindegyiküknek, különösen Fionnak és James-nek. Igyekeztem élvezni az utolsó futamokat, amelyek eléggé eseménytelenül alakultak, lévén ezen a pályán nagyjából lehetetlen előzni”
– kezdte értékelését a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
„Eközben nemcsak az F4-es kategóriától, hanem a Virtuosi Racing csapatától is búcsúztam, noha remélem, a jövőben még keresztezik egymást az útjaink – folytatta Martin. – Mindent köszönök nekik, hiányozni fognak, és soha nem fogom elfelejteni, hogy velük tettem meg az első lépéseket; náluk váltam autóversenyzővé; majd velük lettem tavaly újoncbajnok; nyertem először futamot és szereztem pole pozíciót. Ezek az emlékek örökre velem maradnak.”
„Úgy érzem, hogy pozitív lezárása volt ez az idei évnek, és ha tavaly ilyenkor valaki elém tette volna a papírt, hogy Martin az összetett harmadik helyén zár, rögtön aláírtam volna – értékelt Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását menedzselő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Jó évet tudhat maga mögött győzelmekkel és dobogós helyezésekkel, miközben első magyarként ért el ilyen kiemelkedő eredményt, amit már senki nem vehet el tőle. Noha nem mindig sikerült eredményre váltani a tempóját, egész évben bizonyította, hogy a leggyorsabb versenyzők egyike.”
„Két éve ült először versenyautóban, ennyi idő alatt jutott el oda, hogy egy ilyen nívós mezőnyben és sorozatban harcban volt a bajnoki címért. Nagyon büszke vagyok rá és az idén nyújtott teljesítményére, az érettségére és arra, ahogyan helytállt a nehéz helyzetekben. Egyúttal büszke vagyok arra is, hogy a részese lehetek ennek az utazásnak, és itt szeretném megköszönni a Virtuosi Racingnek ezt a két közös évet.”
„Nagyon hamar eldöntöttük, hogy náluk szeretnénk versenyezni a brit F4-ben, ami utólag nézve a lehető legjobb döntésnek bizonyult. Az első pillanattól kezdve partnerként és családtagként kezeltek – ugyanazt a szemléletmódot tapasztaltam meg náluk, amit tizenegy évvel ezelőtt versenyzőként, ezért pedig nagyon hálás vagyok – mondta a korábban a Virtuosi Racing színeiben is versenyző ex-pilóta. – Egész szezonban kifogástalan munkát végeztek, hiszen Martinnak egyszer sem kellett feladnia versenyt műszaki probléma miatt, miközben hétvégéről hétvégére gyors autót kapott. Mostantól a következő kihívásra és lépcsőfokra koncentrálunk.”
Az utolsó versenyhétvége részletes eredményei ITT, a bajnokság végeredménye pedig ITT érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon
A Tesla megnyitotta első V4 Supercharger állomását Magyarországon a pécsi Shopland Bevásárlóparkban, a Makay István úton. Az új töltőponton 8 oszlop áll az autósok rendelkezésére, amelyek egyenként akár 250 kW teljesítményre is képesek.
A töltők nemcsak a Tesla alkalmazáson keresztül érhetők el, és nem kizárólag Tesla-tulajdonosok számára, más elektromos járművek vezetői is használhatják őket. A hosszabb töltőkábeleknek köszönhetően nőtt a kompatibilitás, sőt hamarosan bankkártyával, applikáció nélkül is lehet fizetni. Mindössze 15 perc alatt akár 275 kilométer hatótáv tölthető.
A töltőállomás közelében számos üzlet és étterem várja a látogatókat, a helyszínt a Tesla ügyfél-szavazásos „Voting Winner” programja alapján választották ki. Ez a 11. Supercharger állomás Magyarországon, és jól mutatja a Tesla V4 töltők folyamatos terjeszkedését az országban. Jelenleg több mint 120 töltőpont üzemel 11 különböző lokáción.
A pécsi töltőpont az első olyan Tesla töltőállomás, amely a Shopper Park Plus Nyrt-vel együttműködésben valósult meg. A zöld ingatlanbefektetéseket előnyben részesítő vállalat célja a portfóliójához kapcsolódó ökológiai lábnyom csökkentése. A Shopper Park Plus az Adventum Grouppal közösen támogatja a Teslát a stratégiailag fontos helyszínek kiválasztásában és a töltőhálózat bővítésében, ezzel megkönnyítve az e-mobilitást a gyorsan növekvő felhasználói kör számára.
A Tesla ezzel új szolgáltatást nyújt a bevásárlópark látogatóinak, és a forgalmat is növeli.
Meghívó a nyitóeseményre
Az ünnepélyes megnyitó alkalmából a Tesla különleges eseményt szervez, ahol a látogatók kipróbálhatják a legújabb Tesla modelleket és az új töltőállomásokat.
Időpont: 2025. október 17.
Helyszín: Shopland Pécs
7634 Pécs, Makay István út 7.
További információk:
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai megállapodás a jövő gazdasági szakembereiért
-
Ipar2 hét ago
Miközben az AI-felkészültségünk javul, a mesterséges intelligencia iránti bizalmatlanságunk fokozódik
-
Okoseszközök2 hét ago
Így válhat a Samsung Galaxy Watch8 okosóra-széria a biohackerek ideális technológiai társává
-
Ipar2 hét ago
Új kutatásokat és kezdeményezést jelentett be a Schneider Electric a New York-i Klímahéten
-
Mozgásban2 hét ago
Kupé és cabrio kivitelben is megérkezett a Maserati új szupersportautója, az MCPURA
-
Tippek1 hét ago
A tudatos AI-használat a túlélőképesség záloga
-
Szórakozás1 hét ago
HackTheMall: Innovációs verseny a jövő vásárlói élményéért