Mozgásban
A RENAULT “ÚJ HULLÁMA”
A Groupe Renault a Renaulution terv bemutatásával egyben lerántotta a leplet a következő 5 évet érintő stratégiájáról. A Renaulution segítségével a Renault márka magáévá teszi az autóipar változásait.
„Nouvelle Vague”-jával a Renault mondernebbé teszi az autókonstruktőrök világát azáltal, hogy technológiai, szolgáltatáscentrikus és tiszta energiájú márkává válik. A Renault elektromos és hidrogénalapú megoldásai révén tovább őrzi vezető szerepét az energiafelhasználás átalakulásában, 2025-ig Európa legzöldebb választékát kínálva. Ami a technológiát illeti, a Renault kihasználja a szoftverek, adatok, kiberbiztonság és mikroelektronika iránt elkötelezett nyílt ökoszisztémát, a „Software République” -et. Ez fogja támogatni a Renault járműveit az online, felhőalapú szolgáltatásokkal. A további értékeket a C-szegmensre helyezett erősebb hangsúly, a csúcstechnológiák használata és a kiterjesztett életciklus új üzleti lehetőségeinek fejlesztése fogja megteremteni.
Támogatást megalapozó döntő érvek
Az innováció 120 éve a Renault vízióinak középpontjában áll. A márka jelentős eszközökkel szeretné biztosítani a „Nouvelle Vague” törekvését. A Renault vezető szerepet tölt be az európai EV-piacon, köszönhetően a több mint 10 éves, alapos tapasztalatnak az elektromos mobilitásban, a szolgáltatások terén és több mint 300000 értékesített járműnek. A Renault házon belüli fejlesztése az E-TECH hibrid technológiát is, amely több mint 150 szabadalmat tartalmaz, és a márka elektromos és F1 tapasztalataira támaszkodik. A Software Factory több mint 1000 mérnököt gyűjt össze, akik szoftverekre, adat- és felhőszolgáltatásokra szakosodtak, és csapat tovább bővül. Egyedülálló ipari létesítmény, a Flins Re-Factory, Európa első mobilitásra specializálódott körforgásos gazdasági elveken működő gyára, szintén a Renault modernségét testesíti meg. De mindez csak a kezdet…
„A Renault-nál felülünk a változás hullámaira, és létrehozzuk saját „Nouvelle Vague”-unkat, ezzel modernitást hozva az autóiparba. Energiamárkává válunk, megerősítve az EV vezető szerepünket az Electro Pole projekt segítségével és beruházva a hidrogén alapú kutatásokba, amelynek célja Európa legzöldebb modellpalettájának létrehozása 2025-re. Technikai márka is leszünk, a házon belüli innováció és a Software République révén, mely egy nyitott ökoszisztéma, amelynek célja az európai szakértelem fejlesztése olyan kulcsfontosságú területeken, mint az adatok vagy a kiberbiztonság. Ez biztosít versenyképességet számunkra, úgy is mint egy igazán szolgáltatáscentrikus márka, csúcstechnológiával összekapcsolt szolgáltatásokkal, mind belső, mint külső partnerek számára nyújtott szolgáltatásokkal. Tudjuk, hogy a lelkünk és az erőnk az örökségünkben rejlik, ezért a modernitás vízióját Franciaországban alapozzuk meg. Az új R5 a mi Nouvelle Vague-nk: szorosan összekapcsolódik a történelmével, és mégis a jövőt jelenti, hiszen célja, hogy népszerűvé tegye az elektromos autókat.”
– Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója
A versenyképesség három területe
A Renault-ból:
- tech-márka lesz, ökoszisztéma-megközelítéssel, amelynek célja a világelső, új generációs mobilitási OEM-gyártók és beszállítók létrehozása. Ez a „Software République” elnevezésű ökoszisztéma lehetővé teszi a Renault, más alapító tagok és leendő partnerek számára, hogy közös szakértelmük alapján európai know-how-t építsenek, és megvédjék szuverenitásunkat a legfontosabb technológiákban, a big data-tól az elektronikáig. Ez lehetővé teszi a Renault számára, hogy járműveit a legmodernebb mesterséges intelligencia és kiberbiztonsági rendszerekkel szerelje fel.
- egy szolgáltatásközpontú márka lesz, amely a legjobb összekapcsolhatóságot és csúcstechnológiai szolgáltatásokat kínálja járműveinkbe beépítve. 2022-ben a mutatja be a Renault a My Link nevű új információs és szórakoztató rendszert a Google Built-in segítségével. A Renault lesz az első autógyártó, amely tömeggyártású autókba építi a Google szolgáltatásait.
A napról napra egyre intelligensebbé váló járműveink idővel értékesebbé válnak, ezért az életciklusuk is kitolódik. Ezenkívül a Renault megpróbálja megtörni a fogyasztói ciklust és értéket teremteni a járművek élettartamának végéig, mindezt a flins-i (Franciaország) Re- Factory-nak köszönhetően. Az üzem évente több mint 100000 használt autót fog felújítani, újraéleszti a dízel kishaszonjárműveket, majd biogázzá és tiszta EV alapúvá alakítja azokat. A Renault egyértelmű előnnyel rendelkezik az akkumulátorok újrahasznosítása és második élettartamának kihasználása terén is. Az értékteremtési lánc ezen részeinek felügyelete új üzleti modelleket és értéket generálhat.
- a Tiszta Energiájú márkává lesz, ezzel az energetikai változás vezetője lesz. A forradalmian új E-TECH technológiának köszönhetően a Renault példát mutat versenytársainak a hibrid piacokon. A Renault a két dedikált CMF-EV és CMF-B EV elektromos platformon alapuló új termékcsaláddal tartja fenn vezető szerepét az elektromos mobilitás piacán. A márka emellett piacképes, end-to-end hidrogén-megoldásokat is kínálni fog a kishaszongépjárművek számára. A cél az európai piac legzöldebb választékának elérése.
Ami a választékot illeti, a Renault duplázik mind a villamosítás, mind a paletta javításának terén. Az újrapozícionált kínálat segít a márkának visszaszerezni a vezető szerepét a C-szegmensben, miközben elősegíti a B-szegmensbéli vezető szerep megerősödését. A Renault 2025-ig 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C / D szegmensű jármű) azzal a céllal, hogy a felső szegmensek az eladások 45% -át tegyék ki.
Renault 5 prototípus: A kultautó újjászületik, és modernebb, mint valaha
A márka lelke gyökereiben és történelmében található. Anélkül, hogy a cég túlságosan a múltba révedne, újra kapcsolatba kell lépnie azzal, és tudnia kell inspirálódnia a dicsőséges idők szelleméből. Ezt a célt szolgálja a Renault 5 prototípus, amely elérhetővé teszi Európában az elektromos autózást, úgy, hogy a népszerű és nélkülözhetetlen jellemzőkkel bíró autót modern tulajdonságokkal ruházza fel. A Renault 5 prototípus egy aranyos, apró, városi autó, amely a Renault egyik időtlen sikerét alakítja modern, 100%-ban elektromos autóvá. Megtartotta a vidám, válságellenes és huncut oldalát, a sárga részleteinek feltűnésével. Gilles Vidal tervezőcsapatát a Renault múltjából származó világhírű kultmodell, az R5 inspirálta. A Renault 5 prototípus az eredeti kialakítás karakteres tulajdonságait veszi át. A modern megközelítés egyből látszik a kivitelezésben és anyagválasztásban is, amelyeket az elektronika, a bútorok és a sport világa ihletett.
„A Renault 5 prototípus tervezésénél az inspirációt örökségünk kultikus modellje, az R5 adta. Ez a prototípus egyszerűen a modernitást testesíti meg, a korának megfelelő járművet: városi, elektromos, vonzó.”
– Gilles Vidal, a Renault tervezési igazgatója
Az R5 jellegzetes vonalai azonnal felismerhetőek, de a korszerű vonalaknak és a futurisztikus részleteknek (fények, orr-rész…) köszönhetően az eredmény határozottan a jelenek szól. Az eredeti kialakításból átvett stíluselemek nagyon modern funkciókat rejtenek: a motorházfedél légbeömlője elrejti a töltőnyílást, a hátsó lámpák tartalmaznak aero-elemeket, a lökhárítóban található ködlámpák pedig nappali menetfények is. Még található néhány vonás, amely az R5 modell előtt tiszteleg például az oldalsó légbeömlőn, a kerekeken és a hátsó logón. Az első részt és a textil tetőt a bútorok világa inspirálta, ezekből árad a „francia sárm”, egy kis huncutsággal vegyítve, ezzel melengetve az emberi szíveket. Az első és a hátsó logók kigyulladnak, életre keltve az autót. A visszapillantó tükrökben található francia zászló emlékeztet az autó eredetére, a fejtámla lámpái és a műszerfalon lévő kis átlátszó képernyőn megjelenő név szinte invitálja a felhasználót, hogy ugorjon be egy körre.
Mozgásban
Sandberg utazási kiegészítők
Akár hétvégi kiruccanásra, akár hosszabb utazásra indulsz, egy dolog biztos: a kütyüidet nem hagyhatod otthon. Telefon, tablet, laptop, fülhallgató – mindegyik életmentő lehet egy-egy unalmas vonatúton, reptéri várakozásnál vagy sátorban töltött éjszakán. De mit sem érnek, ha lemerülnek, és nincs a közelben konnektor. A Sandberg pont ezekre a helyzetekre kínál szuper megoldásokat – most megnéztük, melyek azok az eszközök, amiket érdemes bedobni a táskába, ha útra kelsz.
Sandberg 3in1 TravelCharger USB-C/A 65W
A klasszikus utazóbarát töltő: kicsi, erős és mindenhol bevethető. A legjobb benne, hogy a csomagban megtalálod az összes fontos régiós adaptert (USA, UK, EU, AUS), így tényleg bárhova viszed, használhatod. A két USB-C és egy USB-A porttal egyszerre három eszközt tölthetsz, ráadásul a 65 W teljesítménynek köszönhetően a laptop sem marad ki a buliból. Nem kell többé töltőhegyekkel bajlódni – ez az egyetlen elég lesz a bőröndbe.
- Adaptálható dugók: EU, UK, US, AUS átalakító fejek a csomagban
- 65 W összteljesítmény, két USB-C PD port és egy USB-A QC port — akár nagyobb laptop, mobil és headset is tölthető egyszerre
- LED töltésjelző, 5 év garancia – egy igazi megbízható útitárs
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg Mag Wireless Powerbank 10000 ALU
Ez az a powerbank, ami a mágnesességgel hódít. Ha van MagSafe-kompatibilis iPhone-od, csak rápattintod, és már tölt is kábel nélkül. Persze ha nem iPhone-od van, akkor sincs gond: kábeles csatlakozással ugyanúgy működik. A 10 000 mAh kapacitás pont ideális egy napos városnézéshez, fesztiválozáshoz. Alumínium háza prémium érzetet ad, és elég strapabíró is ahhoz, hogy bedobd a táskádba anélkül, hogy féltenéd.
- 10 000 mAh kapacitás: bőven elég egy iPhone többszöri feltöltésére.
- Vezeték nélküli, mágneses rögzítés: csak rápattintod, és tölti a telefont, kábel nélkül.
- Könnyű, alumínium test, mindössze 184 g — zsebre vágva is hordható
- Prémium kinézet és tartósság.
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg Survivor Powerbank 10000 PD30W
Ha a terepre mész, túrázni, kempingezni indulsz, és nem tudod, mi vár rád, akkor a Survivor lesz a társad. Ez egy igazi túlélő powerbank: IP65 szabvány szerint víz- és porálló, tehát esőben, poros túraútvonalon vagy akár sáros kaland közben sem hagy cserben. A 30 W-os PD gyorstöltéssel pillanatok alatt feltolja a telefonod, és még a kisebb tableteket is simán életre kelti. Kalandoroknak kötelező darab.
- Masszív, strapabíró burkolat: víz- és porálló, bírja a terepet.
- 30W Power Delivery: gyorsan tölti a mobilt vagy akár kisebb tabletet/laptopot.
- Beépített lámpa: este a sátornál vagy áramszünetben életmentő.
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg Solar 4-Panel Powerbank 25000
Na, ez az igazi outdoor csúcskütyü. Egy 25 000 mAh-s powerbank már önmagában sem rossz, de itt jön a trükk: négy napelem panellel és egy kis napsütéssel is fel tudod tölteni. Persze ne várd, hogy percek alatt csurig lesz, de ha mondjuk, horgászol, kempingezel vagy egész nap a szabadban vagy, folyamatosan szívja magába az energiát. Így nemcsak te sütteted magad a napon, hanem a powerbank is. Ideális hosszabb túrákra, ahol nincs minden sarkon konnektor.
- 25 000 mAh kapacitás: rengeteg energia tartalékban.
- 4 napelem panel: kirakod a napra, és töltődik magától.
- USB-A és USB-C kimenetek: több eszközt is elbír egyszerre
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg Car Charger 3in1 130W USB-C PD
Az autós töltő, ami tényleg mindent visz. 130 W összteljesítmény, két USB-C és egy USB-A port – ez már nemcsak telefonra, hanem laptopra is elég. Ha többen utaztok, senki nem marad töltés nélkül: a gyerek hátul tableten mesét néz, te navigálsz a telefonról, a laptop pedig közben tölt. Hosszabb autós utakhoz alapdarab, főleg ha szeretnéd, hogy mindenki jókedvűen érkezzen meg.
- Három port (USB-C + USB-A): egyszerre több eszköz.
- 130W összteljesítmény: laptop, tablet és telefon simán mehet együtt.
- Kompakt kialakítás: nem lóg ki, stabilan ül a szivargyújtóban.
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg 3in1 Wireless Charger Stand
Ez az egyetlen, ami nem feltétlenül utazós, inkább otthon vagy irodában jön jól. Egy helyen töltheted vele a telefonod, a vezeték nélküli fülhallgatód és az okosórád. Így akár mégiscsak praktikus darab lehet utazás során is egy hotel éjjeliszekrényén. Nem kell három külön kábelt vinni magaddal, keresgélni, minden szépen elfér rajta. Modern asztali kiegészítő, amivel nemcsak praktikusabb, hanem rendezettebb is lesz az élettered.
- MagSafe kompatibilis és Qi támogatás
- Telefon, okosóra és fülhallgató töltés egyszerre,
- USB-C bemenet (5/9 V), max 15 W teljesítmény
- Alumínium + edzett üveg, elegáns külső, kompakt méret (13×7×1 cm), 199 g
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg USB-C AC Charger + Lightning kábel 20W
Ha Apple-készüléket használsz, akkor ezzel a kompakt kis töltővel nem lőhetsz mellé. A 20 W teljesítményű USB-C hálózati adapter villámgyorsan feltölti az iPhone-odat vagy iPad-edet, ráadásul a dobozban egy 1 méteres Lightning kábelt is találsz hozzá. Kis méretének köszönhetően könnyen elfér a táskában, így utazások során sem kell aggódnod, hogy lemerül a mobilod. Egyszerű, praktikus és megbízható megoldás a mindennapokra és az utakra is.
- 20 W teljesítmény: gyors és biztonságos töltés iPhone-hoz és iPad-hez
- 1 m Lightning kábel a csomagban — nem kell külön vásárolnod
- Kompakt méret, fehér dizájn — könnyű bedobni az utazótáskába
További információt itt talál a termékről>>
Sandberg, ha mindig mozgásban vagy
A Sandberg töltői és powerbankjei pont arra lettek kitalálva, hogy egy utazás során se kelljen azon aggódnod, mikor merül le a telefon, a tablet vagy a laptop. Legyen szó repülőútról, autós kirándulásról, városnézésről, fesztiválozásról, vagy erdei túráról, mindegyik helyzetre van egy jól eltalált kütyü. Ha szeretsz biztonsággal útnak indulni, ezek közül legalább egy biztosan ott lesz a táskádban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nagyobb fenntarthatóság lítiumion technológiával
Innovatív megoldások a modern logisztikához a CEVA Logistics-nál.
A CEVA Logistics a világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója, amely egyértelműen a fenntarthatóságra és a hatékonyságra összpontosít. Az átfogó fenntarthatósági stratégia központi alkotóeleme a járműpark átállítása savas ólomakkumulátorról lítiumion meghajtásra, amely zöld árammal működik. Ehhez a Jungheinrichben találták meg a tökéletes partner.
LOGISZTIKAI KÖZPONT HOZZÁADOTT ÉRTÉKKEL ÉS JÖVŐKÉPPEL
A belgiumi Grobbendonkban található európai elosztóközpont öt, egyenként 10 000 négyzetméter alapterületű csarnokból áll és a világ egyik legnagyobb cipőgyártója számára a B2B logisztika központjaként szolgál. Átlagosan naponta tizenkét konténert szállítanak ide az antwerpeni kikötőből a szomszédos konténerterminálba. A telephely a raktározáson és szállításon kívül értéknövelt szolgáltatásokat is kínál, és innovatív technológiákra támaszkodik a jövőbiztos logisztikai folyamatok érdekében.
ZÖLD ÁRAM A NAGY TELJESÍTMÉNYŰ TECHNOLÓGIÁÉRT.
A CEVA világszerte arra törekszik, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és fenntarthatóbbá tegye működését. „A fenntarthatóság elengedhetetlen számunkra” – nyilatkozta a telephely vezetője. A logisztikai szolgáltató célja, hogy néhány éven belül világszerte mindenhol átálljon a lítiumion technológiára. Ez itt Grobbendonkban már megtörtént.
54 Jungheinrich lítiumionos targoncával és 20 napenergiával működő energiatárolóval.
Az akkumulátorokat a vállalat saját, 40 000 négyzetméter nagyságú, a tetőre telepített napelemes rendszeréből származó villamos energiával töltik, ami egy újabb lépés a kibocsátásmentes logisztika felé.
EGY LÉPÉS, SOK ELŐNY
A lítiumion akkumulátorokra történő átállással a CEVA Logistics nemcsak fenntartható, hanem előremutató lépést is tett. Az átállás ugyanis számos előnnyel jár. Először is, nincs szükség többé az ólomsavas akkumulátorok időigényes és mindig kockázatos cseréjére. Ehelyett az új lítiumion akkumulátorok fixen a gépekbe vannak beépítve, rugalmasan és kényelmesen tölthetők akár rövid szünetekben is, így elegendő kapacitással rendelkeznek a két műszakos üzemhez.
MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY
Az energiaellátás alapjául egy teljesen új és központosított töltési infrastruktúra szolgál: a Jungheinrich minden egyes töltőállomást powerbankokkal lát el, amelyek a tetőn lévő napelemekhez csatlakoznak. A Jungheinrich összesen 20 darab, egyenként 32,5 kWh tárolókapacitású energiatárolót szállított. Ezáltal sikeresen elkerülhetők a hálózati csúcsterhelések. De ez még nem minden: az optimalizált targoncaflotta az erőforrások intelligens felhasználásának kiváló példája.
A több mint 60 jármű és a hasonlóan nagyszámú cserélhető akkumulátor helyett most 54 korszerű targonca elegendő. A gépek nagy része a POWERLiNE sorozatból származik. Ezeket a targoncákat a beépített lítiumion akkumulátor köré tervezték, ezért kompaktabbak, fordulékonyabbak és könnyebben kezelhetőek. Ez egy igazi pluszpont a felhasználók számára, és fontos szempont a Jungheinrich javára történő döntéskor.
NAGYOBB SZABADSÁG: BÉRLÉS A BEFEKTETÉS HELYETT
A Jungheinrich innovatív bérleti modellje maximális rugalmasságot kínál: a CEVA könnyen a változó igényekhez igazíthatja flottáját. Legyen szó szezonális csúcsokról vagy új kihívásokról, a skálázható megoldás garantálja a maximális rendelkezésre állást és csökkenti a felesleges költségeket. Ugyanakkor a proaktív flottakezelés biztosítja, hogy a CEVA mindig egy lépéssel előrébb járjon, anélkül, hogy kapacitást veszítene. És ezzel a koncepcióval a Jungheinrich nem is annyira a tényleges teherautókat, hanem elsősorban a flotta bevetésének optimalizálásán alapuló szolgáltatást nyújt.
ENERGIÁVAL A JÖVŐÉRT
A CEVA továbbá előre gondolkodik. Az elosztóközpont tetején lévő 40 000 négyzetméteres napelemes rendszer lényegesen több energiát szolgáltat, mint amennyire jelenleg az energiabankok és a járművek számára szükség van. A következő lépés? A Jungheinrich és a CEVA együtt dolgozik azon, hogy ezt a többlet zöldenergiát a válogatórendszerek, a szállítópályák és más folyamatok számára hasznosítsák. Így Grobbendonk nem csak a fenntartható logisztika zászlóshajójává válik, hanem a teljes mértékben hatékony energiafelhasználás úttörőjévé is, ami valódi elkötelezettség a jövőre nézve.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég
Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.
A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.
A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.
A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.
A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.
Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Papírhatású kijelzővel és 2.5K felbontással érkezik a HUAWEI MatePad 11.5
-
Okoseszközök2 hét ago
NUKI Smart Lock Pro – a szerkesztőség új biztonsági kedvence
-
Okoseszközök2 hét ago
A Lenovo bemutatja az AI-alapú eszközök és élmények teljes portfólióját a fogyasztói, üzleti és mobil szegmensben
-
Okoseszközök2 hét ago
Nincs megállás, újabb innovatív megoldásokkal rukkolt elő James Dyson!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung egy új, személyre szabott, „A-65%” energiabesorolású mosógépet mutat be az IFA 2025 kiállításon
-
Gazdaság2 hét ago
Drágulnak a használt autók, mégis nagyobb az érdeklődés irántuk
-
Ipar2 hét ago
A kockázatkezelés nem játék, de tanulhat a sakkból – öt párhuzam a tábla és a tőkepiacok között
-
Okoseszközök2 hét ago
Ezért fontos odafigyelni a kávéfőző karbantartására