Connect with us

Mozgásban

A RENAULT “ÚJ HULLÁMA”

A Groupe Renault a Renaulution terv bemutatásával egyben lerántotta a leplet a következő 5 évet érintő stratégiájáról. A Renaulution segítségével a Renault márka magáévá teszi az autóipar változásait.

„Nouvelle Vague”-jával a Renault mondernebbé teszi az autókonstruktőrök világát azáltal, hogy technológiai, szolgáltatáscentrikus és tiszta energiájú márkává válik. A Renault elektromos és hidrogénalapú megoldásai révén tovább őrzi vezető szerepét az energiafelhasználás átalakulásában, 2025-ig Európa legzöldebb választékát kínálva. Ami a technológiát illeti, a Renault kihasználja a szoftverek, adatok, kiberbiztonság és mikroelektronika iránt elkötelezett nyílt ökoszisztémát, a „Software République” -et. Ez fogja támogatni a Renault járműveit az online, felhőalapú szolgáltatásokkal. A további értékeket a C-szegmensre helyezett erősebb hangsúly, a csúcstechnológiák használata és a kiterjesztett életciklus új üzleti lehetőségeinek fejlesztése fogja megteremteni.

Támogatást megalapozó döntő érvek

Az innováció 120 éve a Renault vízióinak középpontjában áll. A márka jelentős eszközökkel szeretné biztosítani a „Nouvelle Vague” törekvését. A Renault vezető szerepet tölt be az európai EV-piacon, köszönhetően a több mint 10 éves, alapos tapasztalatnak az elektromos mobilitásban, a szolgáltatások terén és több mint 300000 értékesített járműnek. A Renault házon belüli fejlesztése az E-TECH hibrid technológiát is, amely több mint 150 szabadalmat tartalmaz, és a márka elektromos és F1 tapasztalataira támaszkodik. A Software Factory több mint 1000 mérnököt gyűjt össze, akik szoftverekre, adat- és felhőszolgáltatásokra szakosodtak, és csapat tovább bővül. Egyedülálló ipari létesítmény, a Flins Re-Factory, Európa első mobilitásra specializálódott körforgásos gazdasági elveken működő gyára, szintén a Renault modernségét testesíti meg. De mindez csak a kezdet…

„A Renault-nál felülünk a változás hullámaira, és létrehozzuk saját „Nouvelle Vague”-unkat, ezzel modernitást hozva az autóiparba. Energiamárkává válunk, megerősítve az EV vezető szerepünket az Electro Pole projekt segítségével és beruházva a hidrogén alapú kutatásokba, amelynek célja Európa legzöldebb modellpalettájának létrehozása 2025-re. Technikai márka is leszünk, a házon belüli innováció és a Software République révén, mely egy nyitott ökoszisztéma, amelynek célja az európai szakértelem fejlesztése olyan kulcsfontosságú területeken, mint az adatok vagy a kiberbiztonság. Ez biztosít versenyképességet számunkra, úgy is mint egy igazán szolgáltatáscentrikus márka, csúcstechnológiával összekapcsolt szolgáltatásokkal, mind belső, mint külső partnerek számára nyújtott szolgáltatásokkal. Tudjuk, hogy a lelkünk és az erőnk az örökségünkben rejlik, ezért a modernitás vízióját Franciaországban alapozzuk meg. Az új R5 a mi Nouvelle Vague-nk: szorosan összekapcsolódik a történelmével, és mégis a jövőt jelenti, hiszen célja, hogy népszerűvé tegye az elektromos autókat.”

– Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója

A versenyképesség három területe

A Renault-ból:

  • tech-márka lesz, ökoszisztéma-megközelítéssel, amelynek célja a világelső, új generációs mobilitási OEM-gyártók és beszállítók létrehozása. Ez a „Software République” elnevezésű ökoszisztéma lehetővé teszi a Renault, más alapító tagok és leendő partnerek számára, hogy közös szakértelmük alapján európai know-how-t építsenek, és megvédjék szuverenitásunkat a legfontosabb technológiákban, a big data-tól az elektronikáig. Ez lehetővé teszi a Renault számára, hogy járműveit a legmodernebb mesterséges intelligencia és kiberbiztonsági rendszerekkel szerelje fel.
  •  egy szolgáltatásközpontú márka lesz, amely a legjobb összekapcsolhatóságot és csúcstechnológiai szolgáltatásokat kínálja járműveinkbe beépítve. 2022-ben a mutatja be a Renault a My Link nevű új információs és szórakoztató rendszert a Google Built-in segítségével. A Renault lesz az első autógyártó, amely tömeggyártású autókba építi a Google szolgáltatásait.

A napról napra egyre intelligensebbé váló járműveink idővel értékesebbé válnak, ezért az életciklusuk is kitolódik. Ezenkívül a Renault megpróbálja megtörni a fogyasztói ciklust és értéket teremteni a járművek élettartamának végéig, mindezt a flins-i (Franciaország) Re- Factory-nak köszönhetően. Az üzem évente több mint 100000 használt autót fog felújítani, újraéleszti a dízel kishaszonjárműveket, majd biogázzá és tiszta EV alapúvá alakítja azokat. A Renault egyértelmű előnnyel rendelkezik az akkumulátorok újrahasznosítása és második élettartamának kihasználása terén is. Az értékteremtési lánc ezen részeinek felügyelete új üzleti modelleket és értéket generálhat.

  • a Tiszta Energiájú márkává lesz, ezzel az energetikai változás vezetője lesz. A forradalmian új E-TECH technológiának köszönhetően a Renault példát mutat versenytársainak a hibrid piacokon. A Renault a két dedikált CMF-EV és CMF-B EV elektromos platformon alapuló új termékcsaláddal tartja fenn vezető szerepét az elektromos mobilitás piacán. A márka emellett piacképes, end-to-end hidrogén-megoldásokat is kínálni fog a kishaszongépjárművek számára. A cél az európai piac legzöldebb választékának elérése.

Ami a választékot illeti, a Renault duplázik mind a villamosítás, mind a paletta javításának terén. Az újrapozícionált kínálat segít a márkának visszaszerezni a vezető szerepét a C-szegmensben, miközben elősegíti a B-szegmensbéli vezető szerep megerősödését. A Renault 2025-ig 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C / D szegmensű jármű) azzal a céllal, hogy a felső szegmensek az eladások 45% -át tegyék ki.

Renault 5 prototípus: A kultautó újjászületik, és modernebb, mint valaha

A márka lelke gyökereiben és történelmében található. Anélkül, hogy a cég túlságosan a múltba révedne, újra kapcsolatba kell lépnie azzal, és tudnia kell inspirálódnia a dicsőséges idők szelleméből. Ezt a célt szolgálja a Renault 5 prototípus, amely elérhetővé teszi Európában az elektromos autózást, úgy, hogy a népszerű és nélkülözhetetlen jellemzőkkel bíró autót modern tulajdonságokkal ruházza fel. A Renault 5 prototípus egy aranyos, apró, városi autó, amely a Renault egyik időtlen sikerét alakítja modern, 100%-ban elektromos autóvá. Megtartotta a vidám, válságellenes és huncut oldalát, a sárga részleteinek feltűnésével. Gilles Vidal tervezőcsapatát a Renault múltjából származó világhírű kultmodell, az R5 inspirálta. A Renault 5 prototípus az eredeti kialakítás karakteres tulajdonságait veszi át. A modern megközelítés egyből látszik a kivitelezésben és anyagválasztásban is, amelyeket az elektronika, a bútorok és a sport világa ihletett.

A Renault 5 prototípus tervezésénél az inspirációt örökségünk kultikus modellje, az R5 adta. Ez a prototípus egyszerűen a modernitást testesíti meg, a korának megfelelő járművet: városi, elektromos, vonzó.”

– Gilles Vidal, a Renault tervezési igazgatója

Az R5 jellegzetes vonalai azonnal felismerhetőek, de a korszerű vonalaknak és a futurisztikus részleteknek (fények, orr-rész…) köszönhetően az eredmény határozottan a jelenek szól. Az eredeti kialakításból átvett stíluselemek nagyon modern funkciókat rejtenek: a motorházfedél légbeömlője elrejti a töltőnyílást, a hátsó lámpák tartalmaznak aero-elemeket, a lökhárítóban található ködlámpák pedig nappali menetfények is. Még található néhány vonás, amely az R5 modell előtt tiszteleg például az oldalsó légbeömlőn, a kerekeken és a hátsó logón. Az első részt és a textil tetőt a bútorok világa inspirálta, ezekből árad a „francia sárm”, egy kis huncutsággal vegyítve, ezzel melengetve az emberi szíveket. Az első és a hátsó logók kigyulladnak, életre keltve az autót. A visszapillantó tükrökben található francia zászló emlékeztet az autó eredetére, a fejtámla lámpái és a műszerfalon lévő kis átlátszó képernyőn megjelenő név szinte invitálja a felhasználót, hogy ugorjon be egy körre.

Mozgásban

A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát

A Kia Corporation ma, a Spanyolországban, Tarragona városában megrendezendő 2025-ös EV Day előtt bemutatta az új Kia PV5 személyszállító és áruszállító változatának formáit.

A 2024-es Consumer Electronics Show-n, Las Vegas-ban még tanulmány formájában, Concept PV5 néven kiállított újdonság a márka “platformon túlmutató” globális célú, feladatra épített járműsorozatának (PBV) első modellje. A cél a tér és a mobilitás újraértelmezése volt: a PV5 a Kia világszínvonalú villanyautó technológiáira épül, moduláris felépítésével korábban sosem látott rugalmasságot és személyre szabhatóságot kínálva vásárlóinak, használóinak. A Kia többféle kivitelben kínálja majd a PV5-öst; a paletta a két alapmodellre, a személyszállítóra és az áruszállítóra épül. Az EV Day eseménysorozatában további modellváltozatok is bemutatkoznak majd. A PV5 modern formavilága szűrten hozza el ma a hagyományos, könnyű áruszállítók formavilágát, friss esztétikát, flexibilitást és személyre szabhatóságot kínálva a moduláris felépítés alapjain.

“A PV5 háromféle felépítménnyel készül annak érdekében, hogy a lehető legszélesebb vásárlói kör számára kínálhasson megoldásokat, a változatok mindegyike azonos formafilozófia, az “egyesült ellentétek” alapján született meg.”

– ondta Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője. “Valamennyi változat határozott, erőteljes és futurisztikus karakter.”

A Kia PV5 legfontosabb külső formaelemei

A PV5 személy- és áruszállító változatának elölnézete hasonló, mindkettő feltűnő, futurisztikus és letisztult. A jellegzetes első fények az A-oszlopokba nyúlnak, a formák a Kia “Egyesült ellentétek” formafilozófiáját tükrözik: a karosszéria felső felületei letisztultak, míg az alsók robusztusok és erőteljesek. A fekete és szögletes vonalú kerékjárati és oldalsó burkolóelemek már-már terepes hangulatúak, az oldalkép pedig megmutatja, hogyan is definiálja újra a Kia PBV technológiája a tér és a mobilitás fogalmát. Az erős lökhárítók alsó elemei cserélhetők, és az esztétikai mellett védelmi szerepet is ellátnak.

Kia PV5 személyszállító

A PV5 személyszállító változatának geometrikus profilja modern, ugyanakkor alacsony övvonalából eredően nagyméretű üvegfelületeivel tökéletes átláthatóságot is kínál mind a vezető, mind pedig az utasok számára. Az ablakokat látványos, kontrasztos fekete elemek keretezik. A geometrikus vonalú sárvédő- és oldalburkolatok a Kia SUV modelljeit idézik, és így szinte terepjárós karakterrel ruházzák fel a PV5-öst, összekötve a high-tech kisugárzású felsőbb karosszériarészeket a robusztus alsó elemekkel. Az első fényszórók körüli finom vonalú fekete elemek kiemelik a PV5 modern megjelenését, az oldalak vízszintes vonalai pedig kihangsúlyozzák a profil geometrikus erőteljességét. A hátulnézet robusztus és modern, funkcionalitást sugároz, az elegáns D-oszlopok pedig az autó tágasságát emelik ki. A hátsó lökhárító formái az elsőt idézik, a csomagtartó ajtaja felfelé nyílik. A festett felület a karosszéria hátfalára is kiterjed, vizuálisan megnyújtva a felépítményt és keretbe foglalva a teljes formai egységet.

Kia PV5 áruszállító

Az áruszállító megjelenése alapjaiban a személyszállító változatéval azonos, formái mégis dobozszerűbbek, a kiváló térkihasználásra utalóan. Tiszta és modern esztétika, minden elemében céltudatos kialakítással, kiemelve a PV5-öt a hagyományos áruszállítók mezőnyéből. Az áruszállító fontos eltérése a személyszállító változathoz képest, hogy hátsó raktérajtaja kétszárnyú, így nem felfelé, hanem oldalirányban nyílik. Egyszerű és gyors a pakolás. A hátsó rész vonalai az oldalfalakéra rímelnek, összeszedett és modern tágasságot sugárzó összképet alkotva.

Hamarosan itt a 2025-ös Kia EV Day

A Kia 2025-ös EV Day elnevezésű eseményét Spanyolországban, Tarragona városában rendezik meg február 24-én. A Kia itt mutatja be a PV5 változatait, valamint ismerteti kiterjesztett villamosítási stratégiájának új elemeit is. A PV5 további részletei csak a modell február 27-én tartandó hivatalos bemutatója után lesznek publikusak. Az eseményről készített videó márciustól elérhető a Kia Worldwide YouTube csatornán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Érdemes időben gondolni az abroncsok szezonális cseréjére – figyelmeztet a Hankook szakértője

Bár még a hivatalos téli időszak utolsó hónapjában járunk, és a tavasz, valamint az igazán meleg időjárás még távolinak tűnik, a fokozatosan emelkedő hőmérséklet miatt érdemes időben felkészülni a nyári gumiabroncsok cseréjére.

A Hankook szakértője arra hívja fel az autósok figyelmét, hogy a tartósan 7°C feletti hőmérséklet esetén a téli abroncsok tapadása és teljesítménye fokozatosan csökken, ami befolyásolhatja a jármű stabilitását és fékteljesítményét.

„A tavaszi átállás sokak számára még korainak tűnhet, de érdemes előre gondolkodni és már most felmérni nyári abroncsaink állapotát. Egyenletes-e a kopásuk, megfelelő-e a maradvány profilmélységük, illetve látunk-e rajtuk sérülést. Így már a szezon előtt tisztán láthatjuk, szükségünk van-e friss abroncsokra, és elhasznóládás esetén megrendelhetjük azokat kedvenc gumiszervizünktől. Ezzel nem csak magunknak, de a szervizeknek is sokat segíthetünk, hiszen abroncsunk már „polcon lesz” mikor bejelentkezünk a szezonális gumicserére.”

– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.

A nyári abroncsok nem csupán a kopásállóságukban nyújtanak előnyt melegebb időben, hanem a fékutat és a kezelhetőséget is optimalizálják. A Hankook ajánlása szerint érdemes már február végén, március elején időpontot foglalni a gumicserére, hogy elkerüljük a szezonális torlódásokat a szervizekben.

A biztonság és a vezetési élmény szempontjából érdemes prémium minőségű nyári gumiabroncsokat választani, amelyek megfelelő tapadást és stabilitást biztosítanak a felmelegedő aszfalton. A Hankook nyári abroncskínálata kiváló teljesítményt nyújt mind száraz, mind nedves útfelületen, hozzájárulva a biztonságos és kényelmes utazáshoz a melegebb hónapokban.

További információért látogasson el a www.hankooktire.com weboldalra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9

A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.

Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.

A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.

A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.

A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss