Connect with us

Mozgásban

A RENAULT “ÚJ HULLÁMA”

A Groupe Renault a Renaulution terv bemutatásával egyben lerántotta a leplet a következő 5 évet érintő stratégiájáról. A Renaulution segítségével a Renault márka magáévá teszi az autóipar változásait.

„Nouvelle Vague”-jával a Renault mondernebbé teszi az autókonstruktőrök világát azáltal, hogy technológiai, szolgáltatáscentrikus és tiszta energiájú márkává válik. A Renault elektromos és hidrogénalapú megoldásai révén tovább őrzi vezető szerepét az energiafelhasználás átalakulásában, 2025-ig Európa legzöldebb választékát kínálva. Ami a technológiát illeti, a Renault kihasználja a szoftverek, adatok, kiberbiztonság és mikroelektronika iránt elkötelezett nyílt ökoszisztémát, a „Software République” -et. Ez fogja támogatni a Renault járműveit az online, felhőalapú szolgáltatásokkal. A további értékeket a C-szegmensre helyezett erősebb hangsúly, a csúcstechnológiák használata és a kiterjesztett életciklus új üzleti lehetőségeinek fejlesztése fogja megteremteni.

Támogatást megalapozó döntő érvek

Az innováció 120 éve a Renault vízióinak középpontjában áll. A márka jelentős eszközökkel szeretné biztosítani a „Nouvelle Vague” törekvését. A Renault vezető szerepet tölt be az európai EV-piacon, köszönhetően a több mint 10 éves, alapos tapasztalatnak az elektromos mobilitásban, a szolgáltatások terén és több mint 300000 értékesített járműnek. A Renault házon belüli fejlesztése az E-TECH hibrid technológiát is, amely több mint 150 szabadalmat tartalmaz, és a márka elektromos és F1 tapasztalataira támaszkodik. A Software Factory több mint 1000 mérnököt gyűjt össze, akik szoftverekre, adat- és felhőszolgáltatásokra szakosodtak, és csapat tovább bővül. Egyedülálló ipari létesítmény, a Flins Re-Factory, Európa első mobilitásra specializálódott körforgásos gazdasági elveken működő gyára, szintén a Renault modernségét testesíti meg. De mindez csak a kezdet…

„A Renault-nál felülünk a változás hullámaira, és létrehozzuk saját „Nouvelle Vague”-unkat, ezzel modernitást hozva az autóiparba. Energiamárkává válunk, megerősítve az EV vezető szerepünket az Electro Pole projekt segítségével és beruházva a hidrogén alapú kutatásokba, amelynek célja Európa legzöldebb modellpalettájának létrehozása 2025-re. Technikai márka is leszünk, a házon belüli innováció és a Software République révén, mely egy nyitott ökoszisztéma, amelynek célja az európai szakértelem fejlesztése olyan kulcsfontosságú területeken, mint az adatok vagy a kiberbiztonság. Ez biztosít versenyképességet számunkra, úgy is mint egy igazán szolgáltatáscentrikus márka, csúcstechnológiával összekapcsolt szolgáltatásokkal, mind belső, mint külső partnerek számára nyújtott szolgáltatásokkal. Tudjuk, hogy a lelkünk és az erőnk az örökségünkben rejlik, ezért a modernitás vízióját Franciaországban alapozzuk meg. Az új R5 a mi Nouvelle Vague-nk: szorosan összekapcsolódik a történelmével, és mégis a jövőt jelenti, hiszen célja, hogy népszerűvé tegye az elektromos autókat.”

– Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója

A versenyképesség három területe

A Renault-ból:

  • tech-márka lesz, ökoszisztéma-megközelítéssel, amelynek célja a világelső, új generációs mobilitási OEM-gyártók és beszállítók létrehozása. Ez a „Software République” elnevezésű ökoszisztéma lehetővé teszi a Renault, más alapító tagok és leendő partnerek számára, hogy közös szakértelmük alapján európai know-how-t építsenek, és megvédjék szuverenitásunkat a legfontosabb technológiákban, a big data-tól az elektronikáig. Ez lehetővé teszi a Renault számára, hogy járműveit a legmodernebb mesterséges intelligencia és kiberbiztonsági rendszerekkel szerelje fel.
  •  egy szolgáltatásközpontú márka lesz, amely a legjobb összekapcsolhatóságot és csúcstechnológiai szolgáltatásokat kínálja járműveinkbe beépítve. 2022-ben a mutatja be a Renault a My Link nevű új információs és szórakoztató rendszert a Google Built-in segítségével. A Renault lesz az első autógyártó, amely tömeggyártású autókba építi a Google szolgáltatásait.

A napról napra egyre intelligensebbé váló járműveink idővel értékesebbé válnak, ezért az életciklusuk is kitolódik. Ezenkívül a Renault megpróbálja megtörni a fogyasztói ciklust és értéket teremteni a járművek élettartamának végéig, mindezt a flins-i (Franciaország) Re- Factory-nak köszönhetően. Az üzem évente több mint 100000 használt autót fog felújítani, újraéleszti a dízel kishaszonjárműveket, majd biogázzá és tiszta EV alapúvá alakítja azokat. A Renault egyértelmű előnnyel rendelkezik az akkumulátorok újrahasznosítása és második élettartamának kihasználása terén is. Az értékteremtési lánc ezen részeinek felügyelete új üzleti modelleket és értéket generálhat.

  • a Tiszta Energiájú márkává lesz, ezzel az energetikai változás vezetője lesz. A forradalmian új E-TECH technológiának köszönhetően a Renault példát mutat versenytársainak a hibrid piacokon. A Renault a két dedikált CMF-EV és CMF-B EV elektromos platformon alapuló új termékcsaláddal tartja fenn vezető szerepét az elektromos mobilitás piacán. A márka emellett piacképes, end-to-end hidrogén-megoldásokat is kínálni fog a kishaszongépjárművek számára. A cél az európai piac legzöldebb választékának elérése.

Ami a választékot illeti, a Renault duplázik mind a villamosítás, mind a paletta javításának terén. Az újrapozícionált kínálat segít a márkának visszaszerezni a vezető szerepét a C-szegmensben, miközben elősegíti a B-szegmensbéli vezető szerep megerősödését. A Renault 2025-ig 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C / D szegmensű jármű) azzal a céllal, hogy a felső szegmensek az eladások 45% -át tegyék ki.

Renault 5 prototípus: A kultautó újjászületik, és modernebb, mint valaha

A márka lelke gyökereiben és történelmében található. Anélkül, hogy a cég túlságosan a múltba révedne, újra kapcsolatba kell lépnie azzal, és tudnia kell inspirálódnia a dicsőséges idők szelleméből. Ezt a célt szolgálja a Renault 5 prototípus, amely elérhetővé teszi Európában az elektromos autózást, úgy, hogy a népszerű és nélkülözhetetlen jellemzőkkel bíró autót modern tulajdonságokkal ruházza fel. A Renault 5 prototípus egy aranyos, apró, városi autó, amely a Renault egyik időtlen sikerét alakítja modern, 100%-ban elektromos autóvá. Megtartotta a vidám, válságellenes és huncut oldalát, a sárga részleteinek feltűnésével. Gilles Vidal tervezőcsapatát a Renault múltjából származó világhírű kultmodell, az R5 inspirálta. A Renault 5 prototípus az eredeti kialakítás karakteres tulajdonságait veszi át. A modern megközelítés egyből látszik a kivitelezésben és anyagválasztásban is, amelyeket az elektronika, a bútorok és a sport világa ihletett.

A Renault 5 prototípus tervezésénél az inspirációt örökségünk kultikus modellje, az R5 adta. Ez a prototípus egyszerűen a modernitást testesíti meg, a korának megfelelő járművet: városi, elektromos, vonzó.”

– Gilles Vidal, a Renault tervezési igazgatója

Az R5 jellegzetes vonalai azonnal felismerhetőek, de a korszerű vonalaknak és a futurisztikus részleteknek (fények, orr-rész…) köszönhetően az eredmény határozottan a jelenek szól. Az eredeti kialakításból átvett stíluselemek nagyon modern funkciókat rejtenek: a motorházfedél légbeömlője elrejti a töltőnyílást, a hátsó lámpák tartalmaznak aero-elemeket, a lökhárítóban található ködlámpák pedig nappali menetfények is. Még található néhány vonás, amely az R5 modell előtt tiszteleg például az oldalsó légbeömlőn, a kerekeken és a hátsó logón. Az első részt és a textil tetőt a bútorok világa inspirálta, ezekből árad a „francia sárm”, egy kis huncutsággal vegyítve, ezzel melengetve az emberi szíveket. Az első és a hátsó logók kigyulladnak, életre keltve az autót. A visszapillantó tükrökben található francia zászló emlékeztet az autó eredetére, a fejtámla lámpái és a műszerfalon lévő kis átlátszó képernyőn megjelenő név szinte invitálja a felhasználót, hogy ugorjon be egy körre.

Mozgásban

Mozogj, és keress vele! Fitnesz újtítás forradalmasítja a Web3 világát

A Bitget stratégiai partnerséget kötött a SWEAT-tel a Web3 mozgásgazdaság fellendítése érdekében

A vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, a Bitget bejelentette stratégiai partnerségét a SWEAT-tel, a mozgásgazdaság úttörő ökoszisztémájával. A partnerség célja, hogy csökkentse a belépési korlátokat a Web2 közönség számára, miközben zökkenőmentesen kapcsolja őket a Web3 világához. Az együttműködést a 2025-ös Dubai Esports Festivalon (DEF) jelentették be, ahol a résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a jövőt olyan interaktív aktivitások révén, amelyek a fizikai mozgást kriptó jutalommá alakítják.

A Dubai repülőtéren át egészen a Sheikh Zayed Road-ig, a város legismertebb hirdetőtáblái most egy erőteljes üzenetet közvetítenek: Birtokold a mozgásod. Töltsd fel a tárcád.

„A fizikai aktivitást pénzügyi erőforrássá alakítjuk”

– nyilatkozta Oleg Fomenko, a SWEAT társalapítója és vezérigazgatója.

„Ez arról szól, hogy a legtermészetesebb emberi viselkedést, a mozgást digitális tulajdonnal jutalmazzuk.”

A Bitget operatív igazgatója, Vugar Usi Zade, hozzátette:

„Küldetésünk mindig is az volt, hogy hidat képezzünk a Web2 és Web3 között – és mi lehetne univerzálisabb, mint a mozgás? Ez a partnerség emberközeli módon teszi elérhetővé a kriptót – a mindennapi mozgásunk révén”

– tette hozzá.

A partnerség új innovációkat mutat be, többek között a SWEAT mesterséges intelligenciával működő mozgásedzőjét, Miát, valamint a többláncú tárcafunkciók bővítését. A Bitget számára ez az együttműködés újabb stratégiai lépést jelent azon vízió felé, hogy zökkenőmentesen kapcsolja össze a hagyományos és decentralizált digitális gazdaságokat.

„Hidakat építünk, nem falakat”

– hangsúlyozta Vugar.

„Azáltal, hogy ott találkozunk a felhasználókkal, ahol már most is jelen vannak – jelen esetben a napi mozgásuk során –, a Web3 felé vezető leghitelesebb belépési pontokat teremtjük meg. Legyél akár fitneszrajongó, akár a kripto világa iránt érdeklődő, ez a partnerség megkönnyíti és jutalmazza az átmenetet.”

Ez nem csupán egy újabb iparági partnerség – ez egy fitnesz és pénzügy találkozásából születő mozgalom, amely újradefiniálja, hogyan lépünk kapcsolatba a digitális eszközökkel. A SWEAT és a Bitget a hétköznapi mozgást pénzügyi lehetőséggé alakítva írja a kriptovaluták mainstream elfogadásának következő fejezetét. Ahogy Dubai égboltját egyre több SWEAT x Bitget óriásplakát világítja meg, egy dolog biztos: a Web3 jövője nem csupán a képernyő előtti elemzésről szól – néha meg is kell mozdulni, hogy bizonyítsd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban

A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.

Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.

Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.

Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.

„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”

– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.

„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”

Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.

„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”

A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”

– értékelt Martin.

„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”

– összegzett Mark Salmon.

„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”

– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.

A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg

Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.

A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.

Egy úton anya és lánya

A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.

Pályáról a vezetői székbe

A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.

Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.

A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.

Boldog anyák napját kíván a Hankook!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss