Connect with us

Mozgásban

A GE által fejlesztett digitális sportorvosi rendszer tarol Tokióban

GE Healthcare

A GE bejelentette, hogy a GE sportmenedzsment-rendszere, az úgynevezett „Athlete Management Solution” (AMS – Sportorvosi Management Rendszer) biztosítja, hogy az orvosok és egészségügyi szakemberek a 2020-as XXXII. Nyári Olimpiai Játékok során valós idejű információkat kapjanak a versenyzők egészségi állapotáról és hatékonyabban felismerhessék a lehetséges sérüléseket és betegségeket, beleértve a Covid-19-et is.

A digitális megoldást a GE Healthcare a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) együttműködve tervezte és fejlesztette. Az alkalmazást a GE magyar szakemberei a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal és a Tokiói Olimpia- és Paralimpia Szervezőbizottságával együtt fejlesztették tovább, hogy a kibővített funkciói révén még több és sokoldalúbb információt biztosítson az orvosok és adatelemzők számára, emellett a szervezőket és a sportolókat pedig hozzásegítse egy még biztonságosabb Olimpia megvalósításához.

 A Tokiói Nyári Olimpiai Játékok 2020 során a GE Sportorvosi Management Rendszere („Athlete Management Solution” (AMS) – monitorozza és kezeli a sportolók egészségügyi adatait. A papír alapú jelentéseket kiváltva többféle információt gyűjt össze és tesz könnyen elérhetővé egy helyen és egy felületen. Többek között kezeli a sportolók sérüléseinek és betegségeinek adatait, beleértve a sportolók vizsgálati eredményeit és diagnózisát, a képalkotó vizsgálatok (röntgen, MRI, stb.) eredményét, és más edzéssel kapcsolatos információkat is. Ezen jellemzők és adatok alapján a Tokiói Nyári Olimpiai Játékok 2020 egészségügyi személyzete átfogó képet kaphat a sportolók egészségi állapotáról, és gyors döntéseket hozhat egy szükséges beavatkozásról vagy a kezelés módjáról.

„Az egészségügyi adatok és adatelemzések felbecsülhetetlen értékűek, segíthetnek csökkenteni a sérülések valószínűségét, és javítani tudják a betegellátást az Olimpiai Játékok alatt. A NOB 2016 óta működik együtt a GE Healthcare-rel a Sportorvosi Management Rendszer (AMS) fejlesztésében: ez egy digitális, kulcsrakész megoldás, amelyet a Játékok során használnak. A Tokiói Nyári Olimpiai Játékok 2020 valamennyi orvosi létesítménye, valamint az összes résztvevő nemzeti NOB használja az AMS-t mindennapi gyakorlatában a betegek vizsgálatához, a sportolók ellátáshoz, valamint a sérülések és a betegségek jelentéséhez. Mindezek az egészségügyi adatok támogatják azon erőfeszítéseinket, hogy segítsük az egészségügyi szakembereket a kezelések személyre szabásában, a megelőző intézkedések kidolgozásában és végrehajtásában, valamint a sportolók számára biztonságos versenykörülmények létrehozásában a játékokon”

– mondta Dr. Richard Budgett, a NOB orvosi és tudományos igazgatója.

Még több orvosi adat, még nagyobb biztonság

A GE Healthcare alkalmazását elsőként a dél-koreai Phjongcshangban megrendezett Téli Olimpiai Játékokon használták, valamint 2020 januárjában a Lausanne-i Ifjúsági Téli Olimpiai Játékokon is igénybe vették.

„Az AMS a Tokióban végzett mintegy 200 ezer sportorvosi vizsgálatból származó információra építve különféle adatokat bocsát rendelkezésre egyetlen alkalmazásban, amely lehetővé teszi az olimpiai játékok átfogó, valós idejű elemzését, valamint az orvosok számára a sérülések és betegségek gyors és hatékony kezelését. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy a tényleges felhasználói számnak megfelelően rugalmasan tudunk reagálni a potenciális megnövekedett adatterhelésre”

– emelte ki Ferik Attila, a GE Healthcare szenior szoftverfejlesztési igazgatója.

„A felhasználók és a betegek kényelmesen, bármilyen eszközről és bárhonnan elérhetik ezt a biztonságos alkalmazást”

– tette hozzá Ferik Attila. Az AMS segítséget nyújt a Tokió 2020 szervezőinek abban, hogy hatékonyan nyújtsanak egészségügyi ellátást, egyben biztosítja az egészségügyi nyilvántartások biztonságos elérését.

„Az AMS emellett azt is lehetővé teszi az összes részt vevő nemzeti olimpiai bizottság számára, hogy a rendszert a napi sérülésekről és betegségekről szóló jelentéseikhez használják. Mindkét felhasználói csoport tehát ugyanabba a rendszerbe és adatbázisba rögzítheti az adatokat, utat engedve az adatok nagymértékben leegyszerűsített tisztításához és későbbi elemzéséhez”

– fejtette ki Torbjorn Soligard, a NOB tudományos vezetője.

10 nyelv, anyanyelvű szaklektorok a többrétűbb felhasználásért

„Figyelembe véve az Olimpiai Játékok összetettségét, az AMS rendszere hatalmas támogatást jelent a szervezőknek és a gyakorló orvosoknak abban, hogy a lehető legmagasabb szinten tudjanak ellátást nyújtani a sportolóknak akár a poliklinikán, akár bármely versenyhelyszínen Tokiói Nyári Olimpiai Játékok 2020 alatt. A rendszer jelenleg 10 különböző nyelven érhető el, és különösen nagyra értékeljük a több lépcsőben validált, rendkívül jó japán fordítást. Az orvosok között sok a japán, és ez nagyon nagy segítség a multinacionális csapatokkal való együttműködésben”

– mondta Koichi Kii, a TOCOG Orvosi Rendszerek igazgatója.

A Sportorvosi Management Rendszerben használt kifejezéseket és adatokat anyanyelvi lektorok szerkesztették és validálták. A digitális rendszerben további információk is elérhetők, például gyógyszerek leírása a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség (WADA) által tiltott gyógyszerek megjelölésével. A magyar IT szakemberek által fejlesztett AMS tükrözi a GE Healthcare elkötelezettségét a testre szabott egészségügy fejlesztése iránt, a betegellátás holisztikus megközelítésével, amely magában foglalja az orvosi diagnosztikát, a kezelést és a monitorozást is. Ezáltal a megfelelő időben, a megfelelő döntések és intézkedések születhetnek meg minden egyes beteg számára. Az alkalmazás figyelembe veszi az eltéréseket a sportoló kórtörténetében, edzés-környezetében és sportágában.

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss