Mozgásban

A Daimler és a Visa megoldása az autón belüli digitális vásárlásra

daimler

A Daimler Mobility és a Visa új globális technológiai együttműködésének eredményeként a Daimler autóba épített natív fizetési megoldást kínál majd ügyfeleinek.

Mindez azt jelenti, hogy a jelszavak és mobiltelefonos fizetési hitelesítések ideje hamarosan lejárhat, mivel a Visa delegált hitelesítési technológiájának (Delegated Authentication) köszönhetően maga a gépjármű is biometrikus fizetési eszközzé válik.

2022 tavaszától az Egyesült Királyságban és Németországban, majd további európai országokban is, a Mercedes-Benz ügyfelei az autóban elhelyezett ujjlenyomat-érzékelő segítségével fizethetnek majd. A vásárlást közvetlenül a gépjárművek MBUX multimédiás rendszerén keresztül tudják lebonyolítani az ügyfelek. Ez a megoldás várhatóan elérhető lesz később más piacokon is világszerte.

Az autóba épített digitális vásárlási szolgáltatás a luxus ügyfélélmény szerves részévé vált. A Daimler Mobility globális fizetési platformja, a “Mercedes pay” például lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az autójukban ülve vásároljanak különböző árukat és szolgáltatásokat, beleértve a “Mercedes me” szolgáltatásait, üzemanyag vásárlását, vagy parkolást.

Antony Cahill, a Visa európai régiókért felelős ügyvezető igazgatója:

“A Daimler Mobility régi partnereként rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy közösen indíthatjuk útjára az első olyan natív megoldást, amely az autóban történő fizetésre szolgál. Fontos kiemelni, hogy a kísérleti tesztelésre és a kezdeti bevezetési tevékenységekre is Európában kerül sor, amely mind a fizetéstechnológiai mind az autóipari innováció egyik legfontosabb központja a világon. Ez egy rendkívül jó példája annak, hogy a digitális fizetések terén globális vezető Visa, valamint a világ első autógyártója hogyan képes ötvözni technológiáit, annak érdekében, hogy a mobilitási ágazat számára létrehozza az intelligens megoldások következő generációját és egy teljesen új, autóba integrált vásárlási élményt nyújtson a járművezetők és utasok számára.”

Franz Reiner, vezérigazgató, Daimler Mobility:

“Az autóba épített fizetési kompetenciaközpontunk, a “Mercedes pay” segítségével ügyfeleink részére olyan digitális szolgáltatásokat kínálunk világszerte, amelyek tökéletesen illeszkednek a Mercedes-Benz ökoszisztémájába. A Visával együttműködve, a Daimler arra törekszik, hogy olyan autógyártó vállalattá váljon, amely ügyfelei részére biztonságos, felhasználóbarát, a kétfaktoros hitelesítési követelményeknek is megfelelő autóba épített fizetési lehetőséget kínál. Nincs kényelmesebb fizetési hitelesítés az ujjlenyomatnál. A luxus ügyfélélményhez természetesen a biztonság is hozzátartozik. Mi ezt a gépjárművekbe épített fizetési rendszerünkkel biztosítjuk. Nem csak a vezetés, de a fizetés során is biztonságot nyújtunk ügyfeleink részére.”

Az autóba épített digitális vásárlás mögött álló technológia

A “Mercedes pay” a Daimler mobilitási és digitalizációs stratégiájának egyik eleme, valamint a Daimler Mobility üzletág része. A Daimler lesz az első olyan autóipari vállalat, amely Visa Cloud Token keretrendszert épít járműveibe. A Visa Cloud Token Framework egy olyan felhőalapú biztonsági technológia, amely nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé több eszközön is. A megoldás védi és eltávolítja a fizetési folyamatból a bizalmas adatokat úgy, hogy az azokat tokenekké alakítja és biztonságosan tárolja. Lehetővé teszi továbbá több eszköz párosítását az autóban és azon kívül is, amelyeket közvetlenül az ügyfél banki hitelesítő adataival integrál. Az eredmény egy sokkal zökkenőmentesebb vásárlási élmény, amely kiküszöböli az egyes vásárlások előtti hosszadalmas adatbevitelt, valamint azt, hogy a fizetések hitelesítéséhez eszközt kelljen váltani. A megoldás a kétfaktoros hitelesítés elindítására szolgál.

Ígéretes jövő az autóba épített digitális vásárlás számára  

Csak a következő két évben a hálózatba kapcsolt autók száma világszerte több, mint 352 millióra nő majd a becslések szerint. Az autós fizetések volumene 2025-re várhatóan megközelíti a 86 milliárd dollárt.

Az elektromos járművekhez, az autómegosztáshoz, az önvezető gépkocsikhoz és az internetre kapcsolt autókhoz köthető globális mobilitási trendekkel együtt növekszik az igény az áruk és szolgáltatások járművön belüli kifizetésének innovatív megoldásai iránt is. Ma a gépkocsival kapcsolatos szolgáltatások vásárlásakor sok esetben az autósnak egy külön készülék segítségével be kell jelentkeznie egy weboldalra vagy applikációba. A Daimler és a Visa célja, hogy a felhasználók ugyanezeket az árukat és szolgáltatásokat fennakadás nélkül vásárolhassák meg az autón keresztül, miközben bővítik a választékot és az elérhető élmények minőségét is.

Mozgásban

Beindította az ufóvadász irodáját az USA

AOIMSG

Az amerikai védelmi minisztérium bejelentette, új munkacsoportot hozott létre az azonosítatlan légköri objektumok vizsgálatára.

Alig egy hete szivárgott ki a hír, hogy az amerikai kongresszus egy olyan új hivatalt szeretne tető alá hozni, ami az úgynevezett ufóaktákat göngyölítené fel. Bár az információt hivatalosan nem erősítették meg, a jelek szerint valóban nem kacsa volt a hír. Az amerikai védelmi minisztérium szerdán bejelentette: megalakult az Airborne Object Identification and Management Synchronization Group (AOIMSG) nevű szervezet (magyarul nagyjából: a légi objektumok azonosításával és kezelésével foglalkozó munkacsoport), mely az amerikai haditengerészet azonosítatlan légi jelenségekkel foglalkozó munkacsoportjának munkáját veszi át és viszi tovább. A minisztérium közlése szerint az AOIMSG a minisztérium és a tágabb értelemben vett amerikai kormányzat munkáját hangolja majd össze annak érdekében, hogy észleljék és azonosítsák azokat a repülő objektumokat, valamint, hogy felderítsék a repülést és az amerikai nemzetbiztonságot érintő fenyegetéseket.

A szervezet megalakítása mellett azután tették le a voksukat a döntéshozók, hogy júniusban napvilágot látott egy jelentés, ami 144 “azonosítatlan légi jelenség” vizsgálati eredményét tartalmazta. Ezek közül egy kivételével mindegyik megmagyarázatlan maradt.

A vizsgálat azzal az ajánlással zárult, hogy ha az Egyesült Államoknak esélye van megismerni a jelenségek hátterét, akkor arra érdemes lenne további erőforrásokat dedikálni. A védelmi minisztérium ezt az ajánlást fogadta meg, így mostantól nagyobb elánnal vizsgálják majd ki a jelenleg nem megmagyarázott eseteket.

Forrás: HVG

Tovább

Mozgásban

Az Alza fél órán belül ki fogja szállítani, amit rendelsz

alza

A DoDo Magyarország harmadik legnagyobb forgalmú webáruházától, az Alza.hu-tól kapott megbízást az online megvásárolt termékek aznapi kiszállításának támogatására. A rendelések kézbesítésébe egyelőre Budapest területén bevont logisztikai partner, a DoDo mesterséges intelligencia alapú tervezéssel, és az „utolsó 2 kilométeres” elv érvényesítésével képes jelentősen lerövidíteni az online áruházon keresztül megrendelt termékek kézbesítési idejét. Az új megoldás egyben a környezeti hatások csökkentésével fenntarthatóbbá is teszi a szállítási feladatok teljesítését.

A webáruházakkal szembeni egyik legfontosabb vásárlói elvárás a kiszállítás felgyorsítása: már nem napokban, hanem órákban mérik az áru megrendelése és kézhez vétele között eltelt időt. A DoDo megbízásával Magyarország egyik legnagyobb e-kereskedője, az Alza.hu egy olyan partnert von be a szállítási feladatok teljesítésébe, amely az elmúlt években innovatív fejlesztésekkel és egy új megközelítés, az „utolsó két kilométeres elv” bevezetésével ért el látványos eredményeket a rendelések kézbesítésének felgyorsítása terén.

A cseh startup által kifejlesztett egyedülálló logisztikai platform mesterséges intelligencia segítségével hangolja össze a különböző futárfeladatok teljesítését. A folyamat minden elemében adatvezérelt: a kereslet, az aktuális forgalmi helyzet és a flottakapacitás várható alakulásának egyidejű elemzése révén a DoDo képes a feleslegesen vagy párhuzamosan megtett utak kiküszöbölésére. Ezzel pedig nemcsak a kiszállítást gyorsítja fel, de csökkenti a rendelések kézbesítésének ökolábnyomát is. A kézbesítési idő lerövidítését segíti emellett az „utolsó 2 kilométeres” elv követése, ami azt jelenti, hogy a DoDo futárjai kisebb távolságokat tesznek meg.

Az új szállítási megoldás novembertől elérhető az Alza.hu vásárlói számára, egyelőre Budapesten. A DoDo kifejezetten gyors kézbesítésre dedikált flottája közvetlenül a vásárlói címekre, az áruház bemutatótermeibe, valamint a nemrég jelentősen megnövelt számú AlzaBox önkiszolgáló csomagautomatákba kézbesíti a megrendeléseket.

A házhozszállítás rohamtempóban fejlődik, egyre gyorsabb és pontosabb kézbesítési módok állnak rendelkezésünkre. Az adatvezérelt logisztikai megoldások pedig olyan perspektívát nyitnak az e-kereskedelem résztvevői előtt, amellyel a vásárlói igényeket a lehető legteljesebb mértékben kielégítve tudják fejleszteni szolgáltatásaikat. A DoDo adatvezérelt, mesterséges intelligencia alapú rendszere a különböző információk összesítése és valós idejű elemzése révén gyorsítja fel az olyan jelentős piaci szereplőkhöz beérkező megrendelések teljesítését, mint amilyen az Alza webáruház”

– mondta el Sáfár Károly, a DoDo magyarországi képviselője.

Az Alzánál folyamatosan új lehetőségeket keresünk, hogy ügyfeleinket minél magasabb színvonalon szolgáljuk ki. AlzaBox-hálózatunk bővítése mellett, a hagyományosabb szállítási módok, így a futárszolgálatokkal végzett házhozszállítás továbbfejlesztésére is összpontosítunk. Köszönhetően a cseh DoDo logisztikai startuppal való együttműködésnek, valamint a nemrég megnyitott új budapesti helyi elosztóközpontunknak, a fővárosi vásárlók az AlzaExpres szolgáltatásunk igénybevételével a korábbiaknal sokkal gyorsabban, de továbbra is a hagyományos kiszállítás árán vehetik kézhez megrendeléseiket

– mondta el Takács Csaba, az Alza.hu magyarországi vezetője.

Tovább

Mozgásban

Önvezető szupervonatot mutattak be Japánban

japán

A japánok attól tartanak, hogy a jövőben mozdonyvezető-hiány lesz, ezért önvezető szuperexpressz vonatot tesztelnek.

Az East Japan Railway Company által üzemeltetett 12 kocsiból álló Shinkansent automata rendszerrel szerelték fel. A teszt során egy 5 kilométeres szakaszt tett meg oda-vissza a vonat, egyelőre csak 100 kilométer/órás sebességgel. A mozdonyvezető bent ült a fülkében, de az indítást és a fékezést is az automata rendszer végezte.

A cég azért fejleszti az önvezető szuperexpresszt, mert attól tartanak, hogy a japán társadalom elöregedése miatt nem lesz elegendő mozdonyvezető. (NHK)

Forrás: 444

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss