A kijelző jobb átláthatóságot, és így nagyobb biztonságot nyújt bonyolult közlekedési helyzetek esetén.
A Continental villamosok számára fejlesztett szem elé vetített kijelzőt (head-up display – HUD). A Continental Engineering Services (CES) házon belüli fejlesztési és gyártási szolgáltató központ kijelzőmegoldásának célja a városon belüli közlekedés biztonságosabbá tétele azáltal, hogy a villamosvezetők teljes figyelmüket az úton zajló eseményekre összpontosíthatják. Ez lehetővé teszi például a vészfékezések számának csökkentését is. A villamosok többnyire zsúfolt, és gyakran kihívásokkal teli belvárosi forgalomban közlekednek, olyan környezetben, ahol a kerékpárok, elektromos rollerek és mopedek népszerűségének emelkedésével egyre csak növekszik a védtelen közlekedők száma. Továbbá sok forgalomban részt vevő gyalogos figyelmét a mobiltelefon használat is elvonja, ami a közlekedési szolgáltatók információi szerint egyre több, gyakran villamosokat is érintő balesethez vezet.
Egy vasúti járműgyártó megbízásából a Continental Engineering Services jelenleg azon dolgozik, hogy gyártásra kész szintre fejlessze az innovatív kijelzőt, amit az idei év közepétől fognak használni Európában. A CES fontos úttörő munkát végez ezzel, hiszen mindeddig a vasúti közlekedésben nem léteztek valódi szem elé vetített kijelzők. A kijelző kulcsfontosságú elemei – például az erős fényforrás – a Continental autóipari portfóliójából származnak, és már több nagy autógyártó különböző járműmodelljében megtalálhatók alapfelszerelésként.
„A villamosok szem elé vetített kijelzőjének fejlesztésével jelentős lépést teszünk a városi kötöttpályás közlekedés nagyobb biztonsága felé”
– magyarázza Dr. Christoph Falk-Gierlinger, a CES ügyvezető igazgatója.
„A korábban a különböző műszerfalakon megjelenített információk mostantól a vezető látóterébe helyezhetők a központi szem elé vetített kijelző segítségével. A figyelem így nem kerül el a forgalomról és az utazás a villamosvezetők és az utasok számára egyaránt biztonságosabbá válik.”
Az új szem elé vetített kijelző segít megelőzni a közlekedés során előforduló ütközéseket
A szem elé vetített kijelzők használata a vasúti járművekben hatalmas előnyökkel jár. Akárcsak az autóiparban, a tendencia az egyre nagyobb szélvédők és ennek következtében az alacsonyabban rögzített műszerfalak irányába mutat. Ebben az esetben azonban a szükséges fejmozdulatok elterelhetik a figyelmet a forgalmi helyzetekről. Ezen felül a szemnek folyamatosan váltania kell a közelre és távolra fókuszálás között, mivel a vezető tekintete a műszerfal és az út között kell, hogy mozogjon. Mindez rendkívül kimerítő a vezető számára. A létfontosságú információk – például a figyelmeztető jelzések, a sebesség, vagy a következő megállóig fennálló távolság – közvetlen kivetítése a látótérbe viszont kényelmesebbé teszi a vezetést, ami emellett nagyobb biztonsághoz is vezet. Ez azért működik, mert az információ úgy jelenik meg virtuálisan, mintha egy bizonyos távolságra helyezkedne el a jármű előtt. Így a szemnek nem kell folyamatosan újrafókuszálnia.
Az új Combiner szem elé vetített kijelző a vezető látóterében egy külső átlátszó képernyőn jeleníti meg az információkat. Ez lehetővé teszi a technológia költséghatékony használatát márkától és gyártótól függetlenül, mind az új fejlesztésű járművekben, mind a meglévő modellek utólagos felszerelése esetén. Amellett, hogy a vezetők egyszerre követhetik figyelemmel az utat és a vezetőhely kijelzőjét, az információ úgy jelenik meg, hogy látszatra mindig ugyanolyan távolságban marad. Emellett az is lényeges, hogy a rendkívül erős LED-eknek köszönhetően az autóiparban már prémium megoldásként bevált Continental szem elé vetített kijelzője erős napsütésben is megfelel a legmagasabb szintű fény- és képminőségi követelményeknek.
A CES mélyreható ismeretekkel és szakértelemmel rendelkezik a nagyüzemi gyártásból származó autóipari technológiák új alkalmazási területekre történő adaptálásában. Az innovatív szem elé vetített kijelző mellett a CES vasúti járműveket érintő technológiai portfóliójában egyéb rendszertechnológiai megoldások is szerepelnek, mint amilyen például a vezető állapotának figyelése – amely egy kamera segítségével követi figyelemmel a sofőrt –, vagy a szemből, illetve oldalról érkező ütközésre figyelmeztető rendszer. Ezeket a technológiákat már sikeresen bevezették a személy- és haszongépjárművek ágazataiban.
A CES mérnökei részletesen megvizsgálták a villamosok működését és vezérlését, a műszaki kihívásokat, valamint a villamosok vezetőhelyeinek kialakításait ahhoz, hogy megfelelően felhasználhassák a technológiát a villamosokban. Az egyik vezető vasúti járműgyártóval szoros együttműködésben történő fejlesztési projekt első lépése egy az autóipari minőségi szabványoknak megfelelő, innovatív és a vasúti közlekedésre optimalizált szem elé vetített kijelzőmegoldás létrehozása volt. A jövőben további felhasználási területek is elképzelhetők, mivel a technológia vonatokon is alkalmazható.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A nagyszabású fejlesztéshez 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
Franciaországban 2022-ben közel 200 ezer új elektromos járművet regisztráltak, ami 26 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Így 2022 végén több mint 1,1 millió elektromos és plug-in hibrid jármű közlekedett Franciaországban, 2030-ra pedig akár 35 százalékra emelkedhet az elektromos autók aránya a francia utakon. Ez a CO2-kibocsátást és a klímacélok elérését tekintve mindenképpen jó hír, az azonban kihívást jelenthet, hogy ilyen mennyiségű elektromos jármű számára biztosítva legyen a megfelelő töltőinfrastruktúra.
Franciaországban ezért a töltőállomások országos hálózatának megerősítése és bővítése kulcsfontosságú a jövő mobilitásának megteremtéséhez. 2023 májusában az ország át is lépte a 100 ezer nyilvános töltőállomás mérföldkövét. Ebben a munkában talált partnerre az ENGIE Vianeo e-mobilitási vállalat a Siemensben, miután a tavalyi év során 64 franciaországi autópálya-pihenőt szereltek fel, összesen 320 darab, nagy teljesítményű, Siemens elektromos jármű (EV) töltővel.
Az országszerte négy autópálya-hálózaton (SANEF, APRR, AREA és VINCI Autoroutes hálózatok) telepített töltők között 251 darab 300 kW teljesítményű, ultragyors SICHARGE D modell és 69 darab 160kW-os, de skálázhatóságának köszönhetően akár ugyanúgy 300 kW-ra fejleszthető SICHARGE D töltő kapott helyet. Egy-egy csomópontnál így akár 24 töltőpont is elérhető, megelőzve ezzel azt, hogy a töltésre várakozók feltorlódjanak.
Ezek a töltőállomások az autópályás közlekedés igényeinek megfelelve, akár 20 perc alatt 80 százalékra képesek feltölteni az EV-ket. Minden töltőállomás képes egyidejűleg két jármű között dinamikusan elosztani a rendelkezésre álló teljesítményt, a könnyű használatot pedig a 24 hüvelyk átmérőjű, felhasználóbarát kezelőképernyők biztosítják.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott.
A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A szaklap szerint a SportContact 7 „meggyőző sport abroncs, szinte tökéletes mutatókkal”. A szerkesztők dicsérték a „precíz kormányreakciót, a dinamikus kezelhetőséget vizes és száraz úton, a kiváló egyensúlyt, a rövid féktávokat és a jó aquaplaning-, azaz vízen felúszást megelőző képességet”.
A SportContact 7 maximális pontot ért el vizes úttartásban, kanyarodásban és fékezésben is. 100 km/óráról 49,2 méteres féktávjával a Continental abroncs pontosan egy méterrel előzte meg a másodikat, valamint 19,1 méterrel az utolsó helyen végzett alacsonyabb minőségű, ázsiai abroncsot. A vizes teszteken elért 1-es köztes pontszámával jóval versenytársai előtt vezeti a mezőnyt.
A száraz teszteken a hannoveri gyártó abroncsa 38,5 méter után állt meg 100 km/órás sebesség mellett. Összességében az abroncs 2+ köztes pontszámot ért el az öt száraz versenyszámban, beleértve egy erős első helyezést is.
A SportContact 7-et kifejezetten nagy teljesítményű, sportos, elektromos vagy hagyományos meghajtású járművekhez tervezték. Számos gyártó hagyta jóvá, 18 és 24 coll közötti méretekben kapható. A fejlesztés során a Continental minden teljesítménykritériumban a tökéletességre összpontosított, annak érdekében, hogy a vezetési élményt a maximális biztonsággal ötvözze.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az új Opel Frontera: tágas és élvezetes SUV, akár tisztán elektromos hajtással is
Az Opel új fejezetet nyit a vállalat hosszú és sikeres történetében: a rüsselsheimi márka ma nyilvánosságra hozta az új Opel Frontera első fotóit.
A tágas és élvezetes új “villámos” SUV már piaci bevezetése pillanatától elérhető lesz tisztán akkus-elektromos hajtással is, ugyanakkor a vásárlók 48 V-os hibrideket is választhatnak.
“Karakteres formáival, tágasságával, okos megoldásaival és magas hatásfokú hajtásláncaival az új Opel Frontera mindenki számára vonzó, aki ki szeretne tűnni a tömegből. Tökéletesen illik a városi-, elővárosi életformához, miközben rengeteg élvezetet kínál használóinak.”
– mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.
Az új Frontera első látásra is izgalmas, erőteljes megjelenésével az Opel határozott és letisztult formafilozófiájának legterepesebb megtestesülése. A meredek orral és egyedi arányú első résszel induló karosszéria tágas és funkcionális, minden ízében modern utasteret rejt. Az új Opel “Blitz” sorozatgyártásban az új Fronterán látható először, az orron, a fekete színű és az automatikus távfénykapcsolású Eco LED fényszórókat is magába foglaló Opel Vizor központi formaelemeként. A Vizor alsó harmadába trapéz alakú hűtőnyílást vágtak, ez határozottságot és robosztus megjelenést ad az orrképnek. A jól ismert “Opel szárny” motívum itt különösen modern formában jelenik meg, három, a karosszéria színére fényezett felületekkel elválasztott világítóegységgel. Az oldalnézet feltűnő eleme a C-oszlop, amely vizuálisan kettéosztja az utasteret. A határozott vonalú kerékjárati ívek szinte az úthoz tapasztják az autó modern formáit.
Okostelefon tükrözés és Intelli-Seat: okos konnektivitás és kényelem
A modern környezet az utastérben okos és praktikus megoldásokkal találkozik. Az ajtók és a műszerfal vízszintes díszítőelemei vizuálisan is szélesítik az eleve tágas teret. Az immár Opel jellegzetességnek számító, teljesen digitális Pure Panel műszerfal két, egyenként 10 colos képernyőből épül fel, Multimedia infotainment rendszerrel. Az Opel következetesen a maximális kényelemre, és az utasok felesleges információk nélküli kiszolgálására törekszik, a cél a letisztult információszolgáltatás, mindenféle digitális stressz nélkül. Az új Frontera elegáns vonalú kormánya szintén új elem.
Az újdonság azoknak is a kedvében jár, akik saját okoskészüléküket kívánják használni az autóban. Miután a készüléket az erre szolgáló applikáción keresztül az autó rendszerére csatlakoztattuk, a telefon az infotainment kezelőfelületévé alakul, és a kormánykerék gombjaira is reagál. Az Opel az első üléseknél is kínál különlegességet az új Fronterában: az Intelli-Seat ülésben – egy a farkcsont terhelését csökkentő kialakítás révén – a leghosszabb utak is kényelmesen, fáradtság nélkül teljesíthetők. Az ülések nem csak kidolgozottságukkal és anyaghasználatukkal kínálnak különlegeset, kontrasztos varrásaik szintén látványosak. Újrahasznosított anyagokból készített üléshuzatok is elérhetők.
Az újdonság élvezeti értékét egy sor okos megoldás fokozza. A mobilkészülékek töltése most egyszerűbb, mint valaha a beépített és hűtött vezeték nélküli töltőn, valamint a két, hátsó USB csatlakozón keresztül. A flexibilis rögzítőpántnak köszönhetően a nagyobb méretű eszközök is kényelmesen és biztonságosan rögzíthetők, tárolhatók a középkonzolban. A gumibélésű nyitott tárolórekeszek könnyen elnyelik a mindennapi holmikat, miközben azok nem zörögnek és csúszkálnak bennük. A második sor utasainak készülékeit beépített okostelefon zsebek várják az első ülések támláin.
Tágas, hatékony és okos: a fenntartható és aktív életmód ideális partnere
Az új Frontera csomagtartója alapméretében is tágas, több mint 460 literes. A hátsó üléstámlák ledöntésével a teljes méret akár 1,600 literig bővíthető, a 60:40 arányú támlaosztás alapáras, akárcsak a csomagtartó emelhető padlóeleme. A tető több mint 200 kilogrammal terhelhető, a tetősínek rendelhetők.
Az Opel többi modelljéhez hasonlóan az új Frontera nem csak megjelenésével kápráztat el, menetteljesítményei is különlegesek. A vásárlók a tisztán elektromos mellett magas hatásfokú 48 V-os hibrid hajtásláncokat is választhatnak. Egyedi futóműhangolása révén valamennyi hajtáslánc kiváló vezetési élményt kínál. A fejlesztőmérnökök különös figyelmet fordítottak arra, hogy jellegzetesen Opeles menetjellemzőkkel vértezzék fel az újdonságot, így az új Frontera is természetes módon „autópálya biztos”, azaz a nagysebességű németországi autópályákon is kényelmes, dinamikus és biztonságos.
Látványos formáival, okos és élvezetes megoldásaival, választható elektromos, vagy hibrid hajtásával az új Frontera is ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az Opel komolyan veszi a villamosítást, és célja, hogy villamosított modelljei a lehető legszélesebb vásárlói körhöz eljussanak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!