Connect with us

Mozgásban

A világjárvány megerősítette a négy keréken töltött vakáció iránti vágyat

buzz

A legfrissebb Continental Mobilitási Tanulmány arra jutott, hogy az emberek biztonságosan, kényelmesen és fenntartható módon szeretnének utazni a nyaralások során, illetve szabadidejükben is.

A pandémia következtében az autók jelentősége megnövekedett, és sokak utazási és szabadidős szokásainak szerves részévé vált. Ez az egyik legfontosabb megállapítása a 2022-es reprezentatív Continental Mobilitási Tanulmánynak, amelyet a neves piackutató cég, az infa végzett el a világ több pontján a Continental megbízásából. Ennek érdekében 2022 májusában ezer 18 és 70 év közötti német állampolgár személyes mobilitási igényeit vizsgálták meg. A tanulmány szerint a német emberek nagy része autóját a közlekedés, emellett a személyes élettere alapvető részének tekinti. A válaszadók 54 százaléka egyfajta mentsvárként tekint autójára. A megkérdezettek több mint fele (53%) kisbusszal/lakókocsival utazik nyaralásra. A repülőtereken tapasztalható hosszú várakozás és sorban állás, valamint a tömegközlekedés során előforduló törölt járatok, illetve az emelkedő üzemanyagárak mérséklése érdekében Németországban bevezetett 9 eurós havi bérlet következtében fellépő zsúfoltság miatt a német válaszadók 61%-ának már többet ad a saját autó biztonsága és kényelme, amikor a vakációról van szó. Azon megkérdezettek túlnyomó többsége, akik arról számoltak be, hogy a járvány ideje alatt utaztak, a felmérésben azt nyilatkozták, hogy a pandémia elmúlta után is továbbra szeretnék használni vagy autójukat (84%) vagy kisbuszukat/lakókocsijukat (60%) ugyanakkora, vagy akár még nagyobb mértékben.

Az emberek biztonságban, kényelemben és szabadon szeretnének utazni

Ez a tanulmány által feltárt általános tendencia. Az emberek azt akarják, hogy a vezetés biztonságosabb és kényelmesebb, ugyanakkor fenntarthatóbb legyen – és közben illeszkedjen a személyes életstílusukhoz. A felmérésben résztevők több mint fele (55%) használta autóját gyakrabban a pandémia kitörése óta.

A változó mobilitási szükségletekre szabott megoldások

Termékportfóliójával és innovációival a Continental személyre szabott megoldásokat kínál a mobilitással szemben támasztott változó követelményekhez. Jó példát jelentenek erre azok a technológiai- és rendszerelemek, amelyeket a Continental az új Volkswagen ID. Buzz számára szállít. A VW híres mikrobuszcsaládjának legújabb tagja új mércét állít fel az egyre tudatosabb életstílus és mobilitás területén, amelynek központjában a szabadság áll, ám emellett a fenntarthatóságra is összpontosít.

A Volkswagennel hosszú évek óta szorosan együttműködő fejlesztőpartnerként a Continental jelentős szerepet játszott az ID. Buzz tervezésében és fejlesztésében. A technológiai vállalat a kultikus kisbusz gyakorlatilag minden területén jelentős technológiai hozzájárulást nyújtott, többek közt a szoftvertől a központi számítógép-architektúrán keresztül a fékekig és az akkumulátorok hűtésére szolgáló kifinomult hőkezelési rendszerig.

VW ID. Buzz: A Continental különféle technológiai- és rendszerelemeket szállít

A Continental számos nagy teljesítményű, saját fejlesztésű komponenst szállít az ID. Buzz számára, beleértve az autón belüli applikációs szervert is (ICAS 1). Egy teljes mértékben hálózatba kapcsolt szerverként az ICAS 1 egy központi adatcenterként funkcionál a járműben, és interfészként szolgál az ID. Buzz és a digitális világ között.

A Coninental által, leányvállalatával az Elektrobittel szoros együttműködésben kifejlesztett, az operációs rendszert is biztosító központi, nagy teljesítményű számítógép vezeték nélküli kapcsolaton keresztül bármikor lehetővé teszi az új szoftverfunkciók és biztonsági frissítések telepítését a járműbe. Mindeközben az ICAS 1 hatótávra optimalizált útvonaltervezést is kínál, valamint töltőállomásokat keres az elektromos mikrobusz számára, amivel megkönnyíti és kényelmesebbé teszi az „elektromos” utazást.

A Continental az ICAS 1-hez kifejlesztett egy úgynevezett „plug-and-charge” funkciót is, amellyel csatlakoztatás után a szerver szoftvere képes hitelesíteni a regisztrált járművet a támogatott töltőállomásokon, bel- és külföldön egyaránt, és a tárolt töltési szerződésnek megfelelően gondoskodik a töltési folyamatról és fizetésről.

Emellett a Continental technológiai szakértelmével az ID. Buzz hőkezelési rendszerének, a gumiabroncsainak és a beltérben használt anyagainak kialakításához is hozzájárult. A járművet gyárilag a Continental EcoContact 6 Q nyári gumiabroncsaival szerelték fel, 19 és 20 colos felnikre. A kimondottan alacsony gördülési ellenállásuknak köszönhetően az abroncsok energiát takarítanak meg, és a lehető legnagyobb hatótávolságot biztosítják az ID. Buzz számára a töltési ciklusok között. A ContiSeal technológia is tökéletesen megfelel az ID. Buzz által felállított követelményeknek. A legfeljebb öt milliméter átmérőjű tárgyak által okozott defektek esetén megbízhatóan tömíti a gumiabroncs futófelületét, így előzve meg a gumiabroncs károsodásának körülbelül 90 százalékát. A gumiabroncsok cseréjéhez és a hideg évszakokban való használathoz a Continental teljes téli és négyévszakos gumiabroncs-kínálata is rendelkezésre áll.

Az elektromos járművek különösen magas követelményeket támasztanak a hőszabályozási rendszerekkel szemben, mivel az akkumulátorokhoz több hűtőkörre van szükség a megnövelt hatótávolság és a hosszú akkumulátor-élettartam érdekében. Egyéb elemek mellett a Continental szállítja az ID. Buzz akkumulátorérzékelőit és hűtőfolyadék-vezetékeit. Az utastérben alkalmazott bőrmentes anyagok – például az ajtóbetétekhez használt Acella PVC műbőr – kombinációjának kiválasztásakor a Continental a VW T2 mikrobusz alapján kifejlesztett AMBIENC3 koncepciójármű segítségével szerzett tapasztalatokra támaszkodott. A felületek szakértőjeként a technológiai vállalat a tisztán funkcionális járműbelsők helyett a trendi, mobil lakó- és munkaterekre helyezi a hangsúlyt.

A Continental és a mikrobusz modellek közös múltja több mint hét évtizedre nyúlik vissza

Az 1950-ben piacra dobott mikrobuszsorozat legelső modellje, a T1, egész pontosan a VW Type 2 T1, hamar a mobilitás és a szabadidős kultúra szimbólumává vált a német gazdasági felemelkedés éveiben. A Continental és leányvállalatai – az akkoriban még független cégként működő VDO és Teves – már akkor is számos alkatrésszel járultak hozzá a T1-hez, beleértve a gumiabroncsokat, a műszerek alkatrészeit, a fékeket és további kisebb járműalkatrészeket. A mikrobusz egy analóg járműből a digitális ID. Buzz-re való fejlesztése – melyet a vállalat szorosan végigkísért és támogatott az évek során – meggyőzően demonstrálja azt is, ahogyan a Continental puszta beszállítóból technológiai vállalattá fejődött.

A tanulmány eredményeinek teljes közzététele

A 2022-es kiadáshoz 2022 májusában Németországban, Franciaországban, Norvégiában, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában összesen 6000 18 év feletti embert kérdeztek meg személyes mobilitási igényeiről mind a mindennapi életben, mind az utazás és szabadidő kontextusában. Kína kivételével, ahol a megkérdezettek a városi lakosságot reprezentálják, a minta minden országban reprezentatív a teljes lakosságra. Az immár hetedik alkalommal megjelenő Continental Mobilitási Tanulmány célja, hogy nemzetközi összehasonlítást nyújtson az emberek hozzáállásáról a mobilitás jelenlegi és jövőbeli fejlesztéseihez, valamint személyes használati szokásaikról. Az idei Mobilitási Tanulmány témái között az általános mobilitási igények, az autókkal kapcsolatos gazdasági és technológiai fejlesztések, illetve a fenntarthatósági szempontokhoz, különös tekintettel az elektromos mobilitáshoz való hozzáállás található. A koronavírus-járványra való tekintettel a tanulmány különösen nagy hangsúlyt fektetett az autók lehetséges menedékként vagy elvonulásra alkalmas helyként, az utazással és nyaralással kapcsolatosan szerepére.

Mozgásban

Öt csapat is Bridgestone abroncsokon száguld a „motorsport Le Mans-jának” számító FIM Endurance Világbajnokságon

A Bridgestone 2025-ben is csúcskategóriás Bridgestone BATTLAX motorkerékpár-abroncsokkal szereli fel csapatait a FIM Endurance World Championship (EWC) versenysorozatában.

A világ legnagyobb endurance, azaz hosszútávú motorversenyének idei szezonjában a vállalat immár öt csapat kizárólagos abroncspartnere lesz, köztük a BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM és a Kawasaki Webike Trickstar csapaté is.

A Bridgestone elkötelezetten támogatja a motorsportkultúrát világszerte, a professzionális versenysorozatoktól a helyi amatőr futamokig. A vállalat 2017 óta biztosítja csúcstechnológiás versenyabroncsait az EWC teljes szezonjára nevező csapatok számára, amelyek nagyfokú tapadást, tartósságot és kiváló kezelhetőséget kínálnak. A Bridgestone által támogatott Yoshimura SERT Motul csapat 2024-es bajnoki győzelme már zsinórban a negyedik, összesen pedig az ötödik alkalom, amikor Bridgestone abroncsokkal versenyző csapat nyerte az EWC-t. 2025-ben a vállalat a következő öt lelkes csapat kizárólagos partnere:

  • F.C.C. TSR Honda France – Az első japán csapat, amely elnyerte az FIM Endurance Világbajnoki címet a 2017–2018-as szezonban. 2025-ben Alan Techer korábbi EWC-bajnok, a Supersport versenyeken kiemelkedő sebességéről ismert Corentin Perolari, valamint a feltörekvő japán tehetség, Taiga Hada alkotja a csapatot.
  • YART YAMAHA Official EWC Team – Az osztrák központú csapat évek óta az endurance versenyek élmezőnyébe tartozik. 2025-ben Marvin Fritz és Karel Hanika, tapasztalt versenyzők mellett Jason O’Halloran, a British Superbike Championship mezőnyéből érkező újonc is csatlakozik a csapathoz.
  • Yoshimura SERT Motul – A francia–japán együttműködésben működő csapat többszörös bajnokként vág neki a következő szezonnak. 2025-ben is Gregg Black, Étienne Masson és Dan Linfoot képviseli a csapatot, míg Cocoro Atsumi tartalékos versenyzőként áll készenlétben.
  • BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM – A 2019 óta versenyző csapat gyorsan a bajnokság meghatározó szereplőjévé vált. 2025-ben Markus Reiterberger, Superbike-világbajnok Sylvain Guintoli, a dél-afrikai endurance specialista Steven Odendaal és az észt motoros, Hannes Soomer alkotja a csapatot.
  • Kawasaki Webike Trickstar – A japán csapat az ázsiai motorsport egyik meghatározó szereplője, különösen az Asia Road Racing Championship és a Suzuka 8 órás versenyen. 2025-ben Christian Gamarino mellett az endurance versenyek tapasztalt pilótája, Mike Di Meglio, a többszörös Bol d’Or győztes Gregory Leblanc és a különböző motoros kategóriákban bizonyított Roman Ramos erősíti a csapatot.

„A Bridgestone mélyen elkötelezett a motorsportok iránt, az FIM Endurance Világbajnokság pedig az abroncsteljesítmény, a tartósság és az innováció legmagasabb szintű próbatétele”

– mondta el Nico Thuy, a Bridgestone EMEA motorkerékpár-részlegének igazgatója.

„Büszkék vagyunk rá, hogy 2025-ben tovább bővíthetjük támogatásunka. Három kiváló csapattal folytatjuk a meglévő együttműködést, további kettőt, a BMW-t és a Kawasakit pedig immár a Bridgestone családjában üdvözölhetjük. Hiszünk benne, hogy versenyabroncsaink ismét kulcsszerepet játszanak majd a kitartás és teljesítmény határainak feszegetésében.”

A Bridgestone számára a motorsport nem csupán kihívás, hanem egyben a kiválóságra való törekvés és a jövő innovációinak táptalaja is. A „Passion to Turn the World” üzenetük révén a vállalat az endurance versenyeket mozgó laboratóriumként kezeli, ahol extrém körülmények között tökéletesíti technológiáit, majd ezeket az újításokat a „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció mentén az utcai abroncsok fejlesztésébe is átülteti. A Bridgestone elkötelezett a fenntartható mobilitás támogatása mellett, miközben prémium márkáját tovább építi a motorsportok világában.

Extrém körülmények, maximális teljesítmény

A FIM EWC a versenyző és a gép végső próbatétele, a 8–24 órás versenyek óriási terhelést jelentenek a gumiabroncsoknak, és kivételes tartósságot követelnek meg.

Mivel a Bridgestone versenyabroncsok ilyen szélsőséges körülményeknek vannak kitéve, fejlett technológiával és anyagokkal tervezték őket, hogy maximális tapadást, kezelhetőséget és tartósságot biztosítsanak, lehetővé téve a csapatok számára, hogy a verseny teljes időtartama alatt a legjobb teljesítményt nyújtsák. A Bridgestone versenyabroncsokat úgy tervezték, hogy a különböző időjárási körülmények között is kiválóan megállják a helyüket, hogy a versenyzők magabiztosan feszegethessék határaikat.

2025-ös FIM EWC versenynaptár:

  • 2025. április 19–20.: 24 Heures Motos, Le Mans, Franciaország
  • 2025. június 7.: 8 Hours of Spa Motos, Circuit de Spa-Francorchamps, Belgium
  • 2025. augusztus 3.: Suzuka 8 Hours, Suzuka versenypálya, Japán
  • 2025. szeptember 20–21.: Bol d’Or, Circuit Paul Ricard, Franciaország

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A HERE 3D-ben térképezi fel Magyarországot

here 3d térképezés
kép: Freepik

A HERE, a helyalapú felhőszolgáltató, júliustól rendkívül pontosan, 3D-ben térképezi fel Magyarország egy részét, hogy a világ legfejletteb térképét biztosítsa.

A HERE azzal kezdi, hogy a legújabb technikával felszerelt autókkal járják be az utakat, és nagy pontossággal rögzítik az útadatokat, így az útburkolati jeleket és a KRESZtáblákat egyaránt. Az egyértelműen azonosítható HERE autók 3D-ben is rögzítenek, valamint utcaszintű képeket hoznak létre a látványosságokról, az üzletekről, benzinkutakról és éttermekről.

Az információkat egy részletgazdag Magyarország-térképen fogják használni, melyet az önvezető autókhoz és egyéb fejlett szolgáltatásokhoz terveztek, amik növelik a közlekedésbiztonságot, enyhítik a forgalmi dugókat és megkönnyítik a városi navigációt.

A következő hetekben a HERE autói az ország összes fontosabb útját bejárják. A felmérés nem zavarja a rendes forgalom menetét.

A HERE elkötelezett a magánszféra tiszteletben tartása iránt. A rögzített képek csak az autóban tárolódnak, majd később, titkosított formában kerülnek át egy biztonságos tárhelyre. Ezután elkezdődik a feldolgozásuk az iparágban vezető szoftver és egy fejlett algoritmus segítségével. A képek csak az után lesznek elérhetőek, hogy az arcokat és rendszámokat elhomályosították.

Abban a ritka esetben, ha a képen látható személy vagy rendszám felismerhető maradt, bárki egyszerűen jelentheti ezt a HERE felé. Nézze meg az online képet, majd kattintson a térképen a “Report Image” linkre a bal alsó sarokban.

További információkért, kérjük, látogassa meg a https://here.com/en/drive-schedule weboldalt, ahol megtudhatja, hogy a HERE, hogyan óvja magánéletét.


A HERE-ről

A HERE Technologies, a helyalapú felhőszolgáltató, valós idejű navigációs szolgáltatást nyújt a hétköznapi emberek, a közlekedési eszközök, a vállalkozások és városok számára. A HERE mögött a vezető autóipari cégek konzorciuma áll. Ha szeretne rólunk többet megtudni, látogassa meg weboldalunkat: http://360.here.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! A cikkben partnerünk volt az instant.co.hu. Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Út a vadonba: igazi porfelhőt kavarnak a Hankook abroncsai

A 2025-ös FIA Rally Világbajnokság (WRC) harmadik fordulóját, a legendás Szafari Rally-t március 20. és 23. között rendezik meg a kenyai Naivasha és Nakuru megyék területén.

A prémium gumiabroncsokat gyártó Hankook a WRC hivatalos abroncsszállítójaként támogatja a világ legjobb rallycsapatait, akik ezen a hétvégén a WRC versenynaptár egyik legkeményebb megmérettetésével néznek szembe.

A végeláthatatlan, vadregényes tájakon zajló Szafari Rally híres arról, hogy a végsőkig próbára teszi mind a versenyzőket, mind a rallyautókat. A kimerítő sziklás utak, a mély homokrétegek, a perzselő hőség, a hirtelen esőzések és a vadon élő állatok kiszámíthatatlansága mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a verseny – közel 385 kilométeres versenytávval és 21 szakasszal – a kitartás, az irányítás és a teljesítmény igazi próbája legyen.

A Hankook a kenyai Szafari Rally-n a csapatokat az extrém terepre készült rallyabroncsával, a Dynapro R213-mal látja el. Az abroncsot kifejezetten úgy tervezték, hogy a burkolatlan útfelületeken is csillapítsa az ütéseket, miközben kiemelkedő élettartamot és tapadást biztosít extrém körülmények között is. Megerősített szerkezete ellenáll a vágásoknak és a defekteknek, míg az optimalizált tapadás és a precíz kezelhetőség a kiszámíthatatlan terepen is nagy magabiztosságot nyújt a pilótáknak. A rally extrém körülményeihez igazodva a Dynapro R213 két változatban érhető el: lágy és kemény gumikeverékben, biztosítva a legjobb teljesítményt a különböző utakon és hőmérsékleti viszonyok között.

A Hankook 2023 óta működik együtt az FIA-val és a résztvevő gyártókkal, így több mint 2000 kilométernyi valós körülmények közötti tesztelést végzett a nagy teljesítményű rallyabroncsok fejlesztése és minősítése érdekében. Ez az intenzív fejlesztési folyamat biztosítja, hogy a pilóták a Hankook prémium abroncstechnológiájára támaszkodhassanak a kenyai Szafari Rally zord körülményei között is.

A Rally Sweden-en szerzett győzelmüket követően a bajnoki tabellán jelenleg Elfyn Evans és navigátora, Scott Martin (Toyota GAZOO Racing World Rally Team) vezet 61 ponttal.

A Hankook a WRC mellett jelenleg mintegy 70 globális motorsporteseményre szállít versenyabroncsokat, és számos csapatot támogat. A versenyekről érkező adatok felhasználásával a vállalat folyamatosan fejleszti abroncstechnológiáját, és az így szerzett kulcsfontosságú ismereteket mind a nagy teljesítményű versenyabroncsok, mind a fogyasztói abroncsok fejlesztésében alkalmazza, biztosítva az iparágvezető minőséget és teljesítményt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss