Mozgásban
A világjárvány megerősítette a négy keréken töltött vakáció iránti vágyat
A legfrissebb Continental Mobilitási Tanulmány arra jutott, hogy az emberek biztonságosan, kényelmesen és fenntartható módon szeretnének utazni a nyaralások során, illetve szabadidejükben is.
A pandémia következtében az autók jelentősége megnövekedett, és sokak utazási és szabadidős szokásainak szerves részévé vált. Ez az egyik legfontosabb megállapítása a 2022-es reprezentatív Continental Mobilitási Tanulmánynak, amelyet a neves piackutató cég, az infa végzett el a világ több pontján a Continental megbízásából. Ennek érdekében 2022 májusában ezer 18 és 70 év közötti német állampolgár személyes mobilitási igényeit vizsgálták meg. A tanulmány szerint a német emberek nagy része autóját a közlekedés, emellett a személyes élettere alapvető részének tekinti. A válaszadók 54 százaléka egyfajta mentsvárként tekint autójára. A megkérdezettek több mint fele (53%) kisbusszal/lakókocsival utazik nyaralásra. A repülőtereken tapasztalható hosszú várakozás és sorban állás, valamint a tömegközlekedés során előforduló törölt járatok, illetve az emelkedő üzemanyagárak mérséklése érdekében Németországban bevezetett 9 eurós havi bérlet következtében fellépő zsúfoltság miatt a német válaszadók 61%-ának már többet ad a saját autó biztonsága és kényelme, amikor a vakációról van szó. Azon megkérdezettek túlnyomó többsége, akik arról számoltak be, hogy a járvány ideje alatt utaztak, a felmérésben azt nyilatkozták, hogy a pandémia elmúlta után is továbbra szeretnék használni vagy autójukat (84%) vagy kisbuszukat/lakókocsijukat (60%) ugyanakkora, vagy akár még nagyobb mértékben.
Az emberek biztonságban, kényelemben és szabadon szeretnének utazni
Ez a tanulmány által feltárt általános tendencia. Az emberek azt akarják, hogy a vezetés biztonságosabb és kényelmesebb, ugyanakkor fenntarthatóbb legyen – és közben illeszkedjen a személyes életstílusukhoz. A felmérésben résztevők több mint fele (55%) használta autóját gyakrabban a pandémia kitörése óta.
A változó mobilitási szükségletekre szabott megoldások
Termékportfóliójával és innovációival a Continental személyre szabott megoldásokat kínál a mobilitással szemben támasztott változó követelményekhez. Jó példát jelentenek erre azok a technológiai- és rendszerelemek, amelyeket a Continental az új Volkswagen ID. Buzz számára szállít. A VW híres mikrobuszcsaládjának legújabb tagja új mércét állít fel az egyre tudatosabb életstílus és mobilitás területén, amelynek központjában a szabadság áll, ám emellett a fenntarthatóságra is összpontosít.
A Volkswagennel hosszú évek óta szorosan együttműködő fejlesztőpartnerként a Continental jelentős szerepet játszott az ID. Buzz tervezésében és fejlesztésében. A technológiai vállalat a kultikus kisbusz gyakorlatilag minden területén jelentős technológiai hozzájárulást nyújtott, többek közt a szoftvertől a központi számítógép-architektúrán keresztül a fékekig és az akkumulátorok hűtésére szolgáló kifinomult hőkezelési rendszerig.
VW ID. Buzz: A Continental különféle technológiai- és rendszerelemeket szállít
A Continental számos nagy teljesítményű, saját fejlesztésű komponenst szállít az ID. Buzz számára, beleértve az autón belüli applikációs szervert is (ICAS 1). Egy teljes mértékben hálózatba kapcsolt szerverként az ICAS 1 egy központi adatcenterként funkcionál a járműben, és interfészként szolgál az ID. Buzz és a digitális világ között.
A Coninental által, leányvállalatával az Elektrobittel szoros együttműködésben kifejlesztett, az operációs rendszert is biztosító központi, nagy teljesítményű számítógép vezeték nélküli kapcsolaton keresztül bármikor lehetővé teszi az új szoftverfunkciók és biztonsági frissítések telepítését a járműbe. Mindeközben az ICAS 1 hatótávra optimalizált útvonaltervezést is kínál, valamint töltőállomásokat keres az elektromos mikrobusz számára, amivel megkönnyíti és kényelmesebbé teszi az „elektromos” utazást.
A Continental az ICAS 1-hez kifejlesztett egy úgynevezett „plug-and-charge” funkciót is, amellyel csatlakoztatás után a szerver szoftvere képes hitelesíteni a regisztrált járművet a támogatott töltőállomásokon, bel- és külföldön egyaránt, és a tárolt töltési szerződésnek megfelelően gondoskodik a töltési folyamatról és fizetésről.
Emellett a Continental technológiai szakértelmével az ID. Buzz hőkezelési rendszerének, a gumiabroncsainak és a beltérben használt anyagainak kialakításához is hozzájárult. A járművet gyárilag a Continental EcoContact 6 Q nyári gumiabroncsaival szerelték fel, 19 és 20 colos felnikre. A kimondottan alacsony gördülési ellenállásuknak köszönhetően az abroncsok energiát takarítanak meg, és a lehető legnagyobb hatótávolságot biztosítják az ID. Buzz számára a töltési ciklusok között. A ContiSeal technológia is tökéletesen megfelel az ID. Buzz által felállított követelményeknek. A legfeljebb öt milliméter átmérőjű tárgyak által okozott defektek esetén megbízhatóan tömíti a gumiabroncs futófelületét, így előzve meg a gumiabroncs károsodásának körülbelül 90 százalékát. A gumiabroncsok cseréjéhez és a hideg évszakokban való használathoz a Continental teljes téli és négyévszakos gumiabroncs-kínálata is rendelkezésre áll.
Az elektromos járművek különösen magas követelményeket támasztanak a hőszabályozási rendszerekkel szemben, mivel az akkumulátorokhoz több hűtőkörre van szükség a megnövelt hatótávolság és a hosszú akkumulátor-élettartam érdekében. Egyéb elemek mellett a Continental szállítja az ID. Buzz akkumulátorérzékelőit és hűtőfolyadék-vezetékeit. Az utastérben alkalmazott bőrmentes anyagok – például az ajtóbetétekhez használt Acella PVC műbőr – kombinációjának kiválasztásakor a Continental a VW T2 mikrobusz alapján kifejlesztett AMBIENC3 koncepciójármű segítségével szerzett tapasztalatokra támaszkodott. A felületek szakértőjeként a technológiai vállalat a tisztán funkcionális járműbelsők helyett a trendi, mobil lakó- és munkaterekre helyezi a hangsúlyt.
A Continental és a mikrobusz modellek közös múltja több mint hét évtizedre nyúlik vissza
Az 1950-ben piacra dobott mikrobuszsorozat legelső modellje, a T1, egész pontosan a VW Type 2 T1, hamar a mobilitás és a szabadidős kultúra szimbólumává vált a német gazdasági felemelkedés éveiben. A Continental és leányvállalatai – az akkoriban még független cégként működő VDO és Teves – már akkor is számos alkatrésszel járultak hozzá a T1-hez, beleértve a gumiabroncsokat, a műszerek alkatrészeit, a fékeket és további kisebb járműalkatrészeket. A mikrobusz egy analóg járműből a digitális ID. Buzz-re való fejlesztése – melyet a vállalat szorosan végigkísért és támogatott az évek során – meggyőzően demonstrálja azt is, ahogyan a Continental puszta beszállítóból technológiai vállalattá fejődött.
A tanulmány eredményeinek teljes közzététele
A 2022-es kiadáshoz 2022 májusában Németországban, Franciaországban, Norvégiában, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában összesen 6000 18 év feletti embert kérdeztek meg személyes mobilitási igényeiről mind a mindennapi életben, mind az utazás és szabadidő kontextusában. Kína kivételével, ahol a megkérdezettek a városi lakosságot reprezentálják, a minta minden országban reprezentatív a teljes lakosságra. Az immár hetedik alkalommal megjelenő Continental Mobilitási Tanulmány célja, hogy nemzetközi összehasonlítást nyújtson az emberek hozzáállásáról a mobilitás jelenlegi és jövőbeli fejlesztéseihez, valamint személyes használati szokásaikról. Az idei Mobilitási Tanulmány témái között az általános mobilitási igények, az autókkal kapcsolatos gazdasági és technológiai fejlesztések, illetve a fenntarthatósági szempontokhoz, különös tekintettel az elektromos mobilitáshoz való hozzáállás található. A koronavírus-járványra való tekintettel a tanulmány különösen nagy hangsúlyt fektetett az autók lehetséges menedékként vagy elvonulásra alkalmas helyként, az utazással és nyaralással kapcsolatosan szerepére.
Mozgásban
A Continental a jövő világítási ökoszisztémáját hozza el az autóiparba
A Continental a biztonságot és a vezetési élményt új szintre emelő világítástechnikai megoldásokat helyezi fókuszba az idei Auto Shanghai kiállításon, amelyet április 23. és május 2. között rendeznek meg Kínában. A technológiai vállalat a járművilágítási megoldások teljes skáláját mutatja be: az alacsonyabb költségű megoldásoktól – mint például a Headlamp Control Module (HCM) Air vezérlőegység – kezdve, az intelligens szoftverfunkciókon – például az automatikus tompított fényszóró-szintezésen – át, egészen a csúcstechnológiás újdonságokig, mint a jármű környezetére vetítő lézeres rendszer (LBS). A technológia jelentősen kibővíti a jelenlegi vetítési megoldások lehetőségeit a színek használatával, nagyobb mélységélességgel és élesebb felbontással.
„Teljes ökoszisztémát kínálunk a prémium autóipari világítási megoldásokhoz – az egyedi aktuátoroktól a digitális megoldásokig, beleértve az elektronikai és szoftveres integrációt is”
– hangsúlyozta Jean-François Tarabbia, a Continental E/E architektúrákért és hálózati megoldásokért felelős vezetője.
Lézeralapú technológia nyit új távlatokat a közeli vetítésekben
A Continental új fejlesztésű LBS technológiája rugalmas, hatékony és precíz megoldást kínál a jármű közvetlen környezetébe vetített dinamikus képek és információk megjelenítésére. A nagy felbontású, fókuszmentes mélységélességgel rendelkező rendszer képes navigációs útmutatást, biztonsági figyelmeztetéseket vagy személyre szabott vezetői üzeneteket a talajra vetíteni – akár színes (RGB) formában is.
Kiemelkedő képélessége, gyors reakcióideje és különböző felületeken is stabil megjelenítési teljesítménye megkülönbözteti más közeli vetítési technológiáktól. Az autógyártók számára további előnyt jelent a rendszer rendkívül rugalmas integrálhatósága: az LBS modulok mindössze 40 x 50 x 30 mm méretűek, így kis helyigényüknek köszönhetően a jármű bármely sarkában könnyedén elhelyezhetők.
„A Vision Zero iránti elkötelezettségünk azt jelenti, hogy nemcsak az utastérben ülők, hanem a jármű környezetében tartózkodók biztonságát is javítani szeretnénk. Ügyfeleink visszajelzései alapján ezért továbbfejlesztettük közeli vetítési rendszerünket, hogy még hatékonyabban csökkenthessük a balesetek és sérülések számát”
– mondta Maximilian Austerer, a Continental világítástechnikai innovációs vezetője.
Szoftveralapú újítások az intelligens világítási funkciókért
A hardverek mellett a Continental a szükséges szoftveres megoldásokat is biztosítja – úgynevezett SaaP (Software as a Product) formájában –, amelyek lehetővé teszik az új világítási funkciók zökkenőmentes integrálását a járműrendszerekbe. Ilyen például a szenzorfúziós elven működő automatikus fényszóró-szintezés, amely 2027-től minden új típusú jármű esetében kötelező lesz Európában. A megoldás lehetővé teszi a gyártók számára, hogy csökkentsék az elektronikus vezérlőegységek és szenzorok számát a járműben. A funkció célja, hogy a jármű a lehető legnagyobb megvilágítási távolságot biztosítsa anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt. A Continental algoritmusa a gyorsulás- és giroszkópadatok alapján generál vezérlési jelet a fényszóró dőlésének szabályozásához. A megoldás a már meglévő szenzorok jeleit használja, így nincs szükség új kábelezésre vagy extra hardverre – ezzel pedig csökken a rendszer súlya és költsége. Emellett a Continental különálló vezérlőegységet is kínál, amely saját inerciális mérőegységgel működik.
Új vezérlőegységek a rugalmasabb rendszerkialakításért
Az aktuátorok és innovatív szoftverfunkciók mellett a Continental különböző világításvezérlő egységeket is bemutat.
Az egyik ilyen az új HCM Air, amely optimalizált hőtervezésével és rugalmasabb csatornakiosztásával még jobban támogatja a könnyűszerkezetes kialakítást, miközben csökkenti a rendszerköltségeket is. A vezérlőegység a Continental saját fejlesztésű Celsius LED-meghajtó chipjét használja, amely többféle alkalmazási követelménynek is megfelel: több mint 90%-os energiahatékonyságot, kiváló hőelvezetést és rugalmasan konfigurálható áram- és feszültségszabályozási módokat kínál.
A komplexebb igényekhez a Continental a Central Light Computer (CLC) intelligens központi egységet kínálja, amely egyfajta vezérlőközpontként működik: képes fogadni és feldolgozni a jármű különféle jeleit – például világítási utasításokat vagy szenzoradatokat –, valamint irányítani a hagyományos és nagy felbontású fényaktuátorokat, az interaktív külső kijelzőket, a dinamikus belső világítást és a közeli vetítőket. Az integrált szoftvermeghajtók zökkenőmentes kommunikációt biztosítanak az Edge típusú fényvezérlő egységekkel, így a rendszer prémium minőségű, rugalmasan skálázható és jövőbiztos világításvezérlést tesz lehetővé – a teljes körű, holisztikus fényélmény megvalósításához.
Continental az Auto Shanghai 2025 kiállításon
A Continental legújabb technológiai megoldásait öt fókuszterületen mutatja be: szoftveralapú járművek, autonóm mobilitás, biztonság, élményközpontú közlekedés, valamint fenntarthatóság. A vállalat standja a sanghaji National Exhibition and Convention Center 2.2-es csarnokában, a 2BC009-es standszámon látogatható 2025. április 23. és május 2. között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
A NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoporthoz tartozó cargo-partner sikeresen megszervezte a világ legnagyobb mozgatható (lengő) harangjának szállítását Lengyelországból Brazíliába.
A monumentális, Vox Patris – magyarul „Az Atya hangja” – névre keresztelt harang súlya 55 tonna és 4 méter magas, ami miatt a szállítása kiemelkedő precizitást és magas szintű logisztikai szakértelmet követelt meg.
Ez az összetett nemzetközi projekt – amelyet a cargo-partner helyi és nemzetközi partnereivel szoros együttműködésben valósított meg – remekül szemlélteti a vállalat szakértelmét a túlméretes szállítmányok kezelésében és szállításában.
„Számunkra ez egy különösen fontos megbízás volt”
– mondta Stanisław Bochenek, a cargo-partner lengyelországi ügyvezetője.
„A feladat mérete és összetettsége alapos előkészítést és összehangolt csapatmunkát igényelt. Büszkék vagyunk rá, hogy közreműködhettünk egy ilyen egyedülálló és jelentőségteljes szállításban.”
Vox Patris – a világ legnagyobb harangja
A Vox Patris lenyűgöző, 55 tonnás tömegével körülbelül tíz afrikai elefánt súlyának felel meg, magassága 4 méter, átmérője pedig 4,5 méter – ezzel jelentősen meghaladja például Lengyelország leghíresebb harangját, a krakkói Wawel-katedrálisban található Zsigmond-harangot, amelynél ötször nehezebb. A harang réz-ón ötvözetből készült, és hangzását, valamint megjelenését tekintve is különleges.
A harang útja
A szállítás Dél-Lengyelországból, a Jan Felczyński harangöntödéből indult, ahol a Vox Patris harang a Rduch Bells & Clocks közreműködésével készült el. A monumentális harangot daruval emelték teherautóra, majd gondos csomagolás után elszállították egy, a gdański Baltic Hub terminál közelében található raktárba. Innen indult tovább tengeren túlméretes (OOG) rakományként, két kisebb harang és a tartószerkezet egyes elemeinek kíséretében.
A raktárból kamion szállította a kikötőbe a harangot, amit közvetlenül a teherautóról emeltek át a hajóra, ahol három egymás mellé helyezett flat-rack konténerben, a hajófedélzet alatt rögzítették – fontos megjegyezni, hogy nem mindennapi intézkedéseket hoztak a rakomány stabilitásának biztosítása érdekében. A kisebb harangokat és kiegészítő elemeket egy flat-rack és két nyitott tetős (open-top) konténerben szállították. Az egyes konténerek bruttó tömege megközelítőleg 20–22 tonna volt.
A rakomány 2025. április 10-én hagyta el a Gdański kikötőt, úti célja a brazíliai Santos kikötő. Érkezés után a harang további több mint 1.600 kilométert tesz meg szárazföldön végső rendeltetési helyére, a közép-brazíliai Trindade városába. Ezt az útvonalat a brazil Windlog szállítmányozási cég koordinálja, amely megbízta a cargo-partner-t a harang előfutásának kezelésére és tengeri szállítására.
„Ekkora méretű és jelentőségű rakomány mozgatása rendkívüli precizitást, valamint a teljes logisztikai folyamat tökéletes összehangolását igényli”
– emelte ki Stanisław Bochenek.
„Csapatunk kiemelt figyelmet fordított arra, hogy a harang mind a szárazföldi, mind a tengeri szállítás során a lehető legnagyobb biztonságban jusson el rendeltetési helyére.”
A teljes logisztikai folyamatot a cargo-partner gdyniai irodája koordinálta, beleértve a lengyelországi közúti szállítást, az átrakodást és a vámkezelést a Baltic Hub kikötőben. A projekt újabb meggyőző példája annak, hogy a cargo-partner felkészült és tapasztalt szereplője a komplex, nemzetközi szállítmányozási feladatok teljes körű lebonyolításának.
Miután megérkezik Brazíliába, a Vox Patris egy 100 méter magas harangtoronyban, 30 méter magasan kap helyet a „Minden Örökkévaló Atyaisten” szentélyében, Trindadéban. Itt jelenleg is épül egy új katedrális, amely 12.000 hívő befogadására lesz alkalmas – ezzel a világ legnagyobb templomává válik. A zarándokhelyet már most is évente több mint négymillió hívő keresi fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forradalmi autómosási módszerek a jövő jegyében
Az autómosás világa gyorsan változik, a technológiai fejlődés itt is új utakat nyitott. Ám gondoltál már arra, hogy autódat végre anélkül tisztíthatod meg, hogy aggódnod kéne a vízfüggőség vagy az eszközigény miatt? Az innovatív megoldások között egyre inkább teret nyer a gyors autómosás technikája, amely elhozza neked a jövő technológiáját, miközben csökkenti az ökológiai lábnyomot.
Működik megújuló energiák nélkül?
A hagyományos autómosók által használt százliteres vízfelhasználást a gyors autómosás váltotta fel, amely mindössze fél liter vizet igényel. De hogyan lehetséges ez? A nanotechnológia segítségével a tisztítószerek molekulái olyan hatékonyan oldják fel és vonják körbe a szennyeződéseket, hogy azok egyszerűen letörölhetők, karcolások nélkül. Az ilyen innovációval dolgozó csapatok igyekeznek bebizonyítani, hogy a jármű tisztítása nem jelent egyet a pazarlással. Emellett az eszközeik többsége akkumulátoros, így az áramhasználatot is minimalizálják.
Védelem a karcolások ellen
Többen kérdezik, nem rongálja-e a fényezést ez az új módszer? Gyakran hallani, hogy a hagyományos autómosó szivacsok karcolásokat hagynak a kocsi felületén. Ennek elkerülése végett a nanotechnológiás tisztítószerek védőréteget képeznek a szennyeződéseken, így azok nem karcolják a fényezést. A prémium mikroszálas törlőkendőkkel történő tisztítás pedig biztosítja, hogy járműved ragyogó és sértetlen maradjon.
Mobilitás a zsebben
Ahogyan az életünk egyre inkább a digitális térbe terelődik, úgy az autómosó szolgáltatások is átléptek erre a színtérre. Egy applikáció segítségével gyerekjáték megtekinteni a különféle szolgáltatásokat és árakat, majd akár a kanapéról időpontot foglalni. A rendszer automatikusan besorolja a járműved méretét, így biztosan az arányos díjszabás szerint fizetsz. Ha már a modern kényelemmel élünk, miért ne lehetne a tiszta autó is egy kattintásra?
Hogyan működik a fizetési rendszer?
A digitális korban a fizetési lehetőségek is átalakultak. Bár sokan még a készpénzhez ragaszkodnak, itt főként bankkártyás, valamint Google és Apple Pay opciók állnak rendelkezésre. Ez megkönnyíti a folyamatot, és az alkalmazás gyors és biztonságos tranzakciókat garantál. Elavult a készpénz, amikor a telefonod úgyis mindig nálad van, nem?
Hogyan talál rád az autómosó szakember?
Megvan a helyed, lefixáltad az időpontot. De mi történik akkor, ha megérkezik az autómosó szakember? A munkavállalók a megadott időben felveszik veled a kapcsolatot telefonon, így nem kell a távollét miatt aggódnod, hiszen minden gördülékenyen zajlik. A munka befejeztével szintén értesítenek, így átnézheted az elkészült munkát és elismerheted, hogy járműved tisztán és ragyogóan vár rád.
Mi van, ha extra szolgáltatásra lenne szükséged?
Előfordulhat, hogy az alap mosás mellett további tisztítási igényed merül fel a helyszínen. Ebben az esetben is egyszerű a dolog, elég szólnod a helyszínen lévő szakembernek, aki továbbítja a kérésedet. A további költségeket banki átutalással tudod rendezni, ezzel elkerülve a készpénzes fizetést.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
A SPAR új JBL hűségpromóciójával ismét veled mozdul a zene
-
Okoseszközök1 hét ago
Professzionális portrék és lehengerlő teljesítmény Megérkezett a vivo V50 széria
-
Ipar2 hét ago
Kiberbiztonsági ellenőrzés CNC gépekhez
-
Egészség2 hét ago
Még nem késő: itt az idő felkészülni a Balaton-átúszásra!
-
Okoseszközök5 nap ago
Immerzív gaming élmény az Evnia 34M2C5501A modellel
-
Gazdaság6 nap ago
Ismét drasztikusan csökkent az elektromos autók átlagára, és egyre többen keresik őket
-
Mozgásban5 nap ago
A cargo-partner szállította a világ legnagyobb harangját Brazíliába
-
Ipar4 nap ago
Daniella Electricity, a szakmai fejlődés, az innováció és a stratégiai partnerség központja a Construmán