Mozgásban

A világjárvány megerősítette a négy keréken töltött vakáció iránti vágyat

buzz

A legfrissebb Continental Mobilitási Tanulmány arra jutott, hogy az emberek biztonságosan, kényelmesen és fenntartható módon szeretnének utazni a nyaralások során, illetve szabadidejükben is.

A pandémia következtében az autók jelentősége megnövekedett, és sokak utazási és szabadidős szokásainak szerves részévé vált. Ez az egyik legfontosabb megállapítása a 2022-es reprezentatív Continental Mobilitási Tanulmánynak, amelyet a neves piackutató cég, az infa végzett el a világ több pontján a Continental megbízásából. Ennek érdekében 2022 májusában ezer 18 és 70 év közötti német állampolgár személyes mobilitási igényeit vizsgálták meg. A tanulmány szerint a német emberek nagy része autóját a közlekedés, emellett a személyes élettere alapvető részének tekinti. A válaszadók 54 százaléka egyfajta mentsvárként tekint autójára. A megkérdezettek több mint fele (53%) kisbusszal/lakókocsival utazik nyaralásra. A repülőtereken tapasztalható hosszú várakozás és sorban állás, valamint a tömegközlekedés során előforduló törölt járatok, illetve az emelkedő üzemanyagárak mérséklése érdekében Németországban bevezetett 9 eurós havi bérlet következtében fellépő zsúfoltság miatt a német válaszadók 61%-ának már többet ad a saját autó biztonsága és kényelme, amikor a vakációról van szó. Azon megkérdezettek túlnyomó többsége, akik arról számoltak be, hogy a járvány ideje alatt utaztak, a felmérésben azt nyilatkozták, hogy a pandémia elmúlta után is továbbra szeretnék használni vagy autójukat (84%) vagy kisbuszukat/lakókocsijukat (60%) ugyanakkora, vagy akár még nagyobb mértékben.

Az emberek biztonságban, kényelemben és szabadon szeretnének utazni

Ez a tanulmány által feltárt általános tendencia. Az emberek azt akarják, hogy a vezetés biztonságosabb és kényelmesebb, ugyanakkor fenntarthatóbb legyen – és közben illeszkedjen a személyes életstílusukhoz. A felmérésben résztevők több mint fele (55%) használta autóját gyakrabban a pandémia kitörése óta.

A változó mobilitási szükségletekre szabott megoldások

Termékportfóliójával és innovációival a Continental személyre szabott megoldásokat kínál a mobilitással szemben támasztott változó követelményekhez. Jó példát jelentenek erre azok a technológiai- és rendszerelemek, amelyeket a Continental az új Volkswagen ID. Buzz számára szállít. A VW híres mikrobuszcsaládjának legújabb tagja új mércét állít fel az egyre tudatosabb életstílus és mobilitás területén, amelynek központjában a szabadság áll, ám emellett a fenntarthatóságra is összpontosít.

A Volkswagennel hosszú évek óta szorosan együttműködő fejlesztőpartnerként a Continental jelentős szerepet játszott az ID. Buzz tervezésében és fejlesztésében. A technológiai vállalat a kultikus kisbusz gyakorlatilag minden területén jelentős technológiai hozzájárulást nyújtott, többek közt a szoftvertől a központi számítógép-architektúrán keresztül a fékekig és az akkumulátorok hűtésére szolgáló kifinomult hőkezelési rendszerig.

VW ID. Buzz: A Continental különféle technológiai- és rendszerelemeket szállít

A Continental számos nagy teljesítményű, saját fejlesztésű komponenst szállít az ID. Buzz számára, beleértve az autón belüli applikációs szervert is (ICAS 1). Egy teljes mértékben hálózatba kapcsolt szerverként az ICAS 1 egy központi adatcenterként funkcionál a járműben, és interfészként szolgál az ID. Buzz és a digitális világ között.

A Coninental által, leányvállalatával az Elektrobittel szoros együttműködésben kifejlesztett, az operációs rendszert is biztosító központi, nagy teljesítményű számítógép vezeték nélküli kapcsolaton keresztül bármikor lehetővé teszi az új szoftverfunkciók és biztonsági frissítések telepítését a járműbe. Mindeközben az ICAS 1 hatótávra optimalizált útvonaltervezést is kínál, valamint töltőállomásokat keres az elektromos mikrobusz számára, amivel megkönnyíti és kényelmesebbé teszi az „elektromos” utazást.

A Continental az ICAS 1-hez kifejlesztett egy úgynevezett „plug-and-charge” funkciót is, amellyel csatlakoztatás után a szerver szoftvere képes hitelesíteni a regisztrált járművet a támogatott töltőállomásokon, bel- és külföldön egyaránt, és a tárolt töltési szerződésnek megfelelően gondoskodik a töltési folyamatról és fizetésről.

Emellett a Continental technológiai szakértelmével az ID. Buzz hőkezelési rendszerének, a gumiabroncsainak és a beltérben használt anyagainak kialakításához is hozzájárult. A járművet gyárilag a Continental EcoContact 6 Q nyári gumiabroncsaival szerelték fel, 19 és 20 colos felnikre. A kimondottan alacsony gördülési ellenállásuknak köszönhetően az abroncsok energiát takarítanak meg, és a lehető legnagyobb hatótávolságot biztosítják az ID. Buzz számára a töltési ciklusok között. A ContiSeal technológia is tökéletesen megfelel az ID. Buzz által felállított követelményeknek. A legfeljebb öt milliméter átmérőjű tárgyak által okozott defektek esetén megbízhatóan tömíti a gumiabroncs futófelületét, így előzve meg a gumiabroncs károsodásának körülbelül 90 százalékát. A gumiabroncsok cseréjéhez és a hideg évszakokban való használathoz a Continental teljes téli és négyévszakos gumiabroncs-kínálata is rendelkezésre áll.

Az elektromos járművek különösen magas követelményeket támasztanak a hőszabályozási rendszerekkel szemben, mivel az akkumulátorokhoz több hűtőkörre van szükség a megnövelt hatótávolság és a hosszú akkumulátor-élettartam érdekében. Egyéb elemek mellett a Continental szállítja az ID. Buzz akkumulátorérzékelőit és hűtőfolyadék-vezetékeit. Az utastérben alkalmazott bőrmentes anyagok – például az ajtóbetétekhez használt Acella PVC műbőr – kombinációjának kiválasztásakor a Continental a VW T2 mikrobusz alapján kifejlesztett AMBIENC3 koncepciójármű segítségével szerzett tapasztalatokra támaszkodott. A felületek szakértőjeként a technológiai vállalat a tisztán funkcionális járműbelsők helyett a trendi, mobil lakó- és munkaterekre helyezi a hangsúlyt.

A Continental és a mikrobusz modellek közös múltja több mint hét évtizedre nyúlik vissza

Az 1950-ben piacra dobott mikrobuszsorozat legelső modellje, a T1, egész pontosan a VW Type 2 T1, hamar a mobilitás és a szabadidős kultúra szimbólumává vált a német gazdasági felemelkedés éveiben. A Continental és leányvállalatai – az akkoriban még független cégként működő VDO és Teves – már akkor is számos alkatrésszel járultak hozzá a T1-hez, beleértve a gumiabroncsokat, a műszerek alkatrészeit, a fékeket és további kisebb járműalkatrészeket. A mikrobusz egy analóg járműből a digitális ID. Buzz-re való fejlesztése – melyet a vállalat szorosan végigkísért és támogatott az évek során – meggyőzően demonstrálja azt is, ahogyan a Continental puszta beszállítóból technológiai vállalattá fejődött.

A tanulmány eredményeinek teljes közzététele

A 2022-es kiadáshoz 2022 májusában Németországban, Franciaországban, Norvégiában, az Egyesült Államokban, Japánban és Kínában összesen 6000 18 év feletti embert kérdeztek meg személyes mobilitási igényeiről mind a mindennapi életben, mind az utazás és szabadidő kontextusában. Kína kivételével, ahol a megkérdezettek a városi lakosságot reprezentálják, a minta minden országban reprezentatív a teljes lakosságra. Az immár hetedik alkalommal megjelenő Continental Mobilitási Tanulmány célja, hogy nemzetközi összehasonlítást nyújtson az emberek hozzáállásáról a mobilitás jelenlegi és jövőbeli fejlesztéseihez, valamint személyes használati szokásaikról. Az idei Mobilitási Tanulmány témái között az általános mobilitási igények, az autókkal kapcsolatos gazdasági és technológiai fejlesztések, illetve a fenntarthatósági szempontokhoz, különös tekintettel az elektromos mobilitáshoz való hozzáállás található. A koronavírus-járványra való tekintettel a tanulmány különösen nagy hangsúlyt fektetett az autók lehetséges menedékként vagy elvonulásra alkalmas helyként, az utazással és nyaralással kapcsolatosan szerepére.

Mozgásban

Az Opel bemutatta következő generációs Grandland SUV modelljét

grandland

Stílusos és dinamikus, tágas és sokoldalú, tisztán elektromos hajtáslánccal – ez az új Opel Grandland, a rüsselsheimi központú autógyár ma bemutatott modellje.

Több, az Opel Experimental koncepcióautón látott dizájnelem ezen a sorozatgyártásban készülő autón jelenik meg először. Ezek közé tartozik a 3D Vizor a középen markánsan megjelenő, megvilágított Blitz logóval, és a folyamatosan megvilágított hátsó “OPEL” márkafelirat. Újdonság az akkumulátoros-elektromos STLA  közepes padlólemez, az új, alacsony beépítésű 98 kWh kapacitású akkucsomag valamint a több mint 50,000 szegmensből álló Intelli-Lux Pixel HD fényszórórendszer. A Grandland Electric akár 700 kilométeres lokálisan károsanyag-kibocsátás mentes elektromos hatótávot kínál (WLTP).

“Az új Grandland mérföldkövet jelent az Opel történetében. Immár kivétel nélkül minden modellünk elérhető elektromos kivitelben, ez óriási előrelépés villamosítási offenzívánkban. Az új Grandlandot Rüsselsheimben terveztük és fejlesztettük és Eisenachban gyártjuk majd. Az autó kapcsolatát az Opel Experimental koncepcióval nem lehet nem észrevenni. Olyan innovációkat kínál a Grandland, amelyeket először ebben a különleges koncepcióautóban mutattunk meg. Az új Grandland emiatt is tovább fogja erősíteni pozíciónkat az oly fontos C-SUV szegmensben,”

– mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Az akkumulátoros-elektromos modellekhez fejlesztett platform használatával elérhető az akár 700 km-es tisztán elektromos hatótáv (WLTP1)

Az új generációs Grandland óriási lépést jelent az Opel márka azon törekvésében, hogy az elektomos mobilitást még vonzóbbá tegye. Ez az első Opel modell, amely a Stellantis STLA közepes akkumulátoros-elektromos platformjára  épül. Az akár 98 kWh-s akkumulátorok alacsony beépítésének, az új generációs elektromos motornak, és az energiát megtakarító funkcióknak -mint a hőszivattyú- köszönhetően az új Grandland Electric akár 700 kilométeres lokális károsanyag-kibocsátás nélküli elektromos hatótávot WLTP1 biztosít. Ráadásul a gyors töltés is garantált, köztéri gyorstöltőkön az akkumulátor kb. 26 perc alatt 80%-ra telíthető.

3D Vizor, megvilágított Blitz logó, Edge Light technológia és Intelli-Lux Pixel Matrix HD fényszóró rendszer

Az új alapok egyedülálló lehetőségeket biztosítottak a tervezőknek, az új Grandland lenyűgöző kiállása az első pillanatban feltűnik. Az elődjéhez képest 173 mm-rel nagyobb hosszúságnak, 19 mm-rel nagyobb magasságnak és a 64 mm plusz szélességnek köszönhetően az új modell határozottságot és magabiztosságot sugároz (hosszúság: 4650 mm, szélesség: 1905 mm, magasság: 1660 mm). Mindez, az akár 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal együtt azt jelenti, hogy a modell megérdemelten foglalja el az Opel SUV palettájának csúcsát. A kivételes megjelenést tovább erősíti az Opel márkaarcának új megmutatkozása: a 3D Vizor. Ez a megvilágított Opel Blitz logóval együtt jelenik meg, amelyet az Edge Light technológia tesz még feltűnőbbé. Az új Grandlandon jelenik meg az a továbbfejlesztett “Opel Compass” formaterv amely az Experimental koncepcióautón volt először látható.  A középső él a vertikális tengely, minden funkció vízszintesen helyezkedik el és középpontjukban áll a “villamosított Blitz” logó.

A megvilágított logó mellett egy új, a rüsselsheimi mérnökök által kifejlesztett iparági vezető világítási innováció, az Intelli-Lux Pixel Matrix HD rendszer is bemutatkozik. A HD fényminőséget biztosító rendszer több mint 50,000 szegmensből áll (pontosabban 51,200 szegmensből, 25,600 darab mindkét oldalon) és ebben a modellben ünnepelhetjük megjelenését. Az adott forgalmi szituációban felbukkanó járműveket és tárgyakat kamera érzékeli, az Intelli-Lux Pixel Matrix HD rendszer pedig a hagyományos Matrix Light technológiánál pontosabban takarja ki ezeket, emellett sokkal világosabb és homogénebb fénymintázatot ad, mindezt úgy, hogy a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el. Emellett, a jármű előtt megjelenő kísérőfények, a köszöntő és búcsúzó grafikus animációk már a jövőbeni lehetőségekbe is bepillantást nyújtanak.

A kéttónusú tető és a kontrasztos karosszéria vizuálisan egyedi és elegáns megjelenést biztosít. A jármű kialakítása rendezett és struktúrált, mindeközben formája áramvonalas és organikus. A határozott kerékív vonalak végigfutnak az autón és vizuálisan kiemelik a kerekek formatervét. Mindez a karosszéria alsó részén levő burkolt elemek robosztusságával egészül ki. A 2,784 mm-es hosszú tengelytávolság és a meredek csomagtérajtó kiemeli az utastér és a csomagtartó megnövekedett tágasságát. A hátsó ülések 40:20:40 arányban lehajthatóak, így a csomagtér 1,641 literesre bővíthető.

A hátul elhelyezett, megvilágított Compass része a szintén megvilágított “OPEL” felirat, ebben a formában ez is először jelenik meg sorozatgyártású modellen. Emellett, az Opel Greenovation megközelítéssel összhangban, amely takarékosan kezeli az autókhoz felhasznált forrásokat és eszközöket, a modell neve nem krómozott betűkkel jelenik meg, hanem kidomborítva a csomagtér ajtaján.

Tágas belső tér, 16 colos központi kijelző, AGR ülések és okos tárolási megoldások

Az új Grandland belső terében az utasokat merész és letisztult részletek valamint kellemes, meleg hangulat fogadja. A kialakítás a horizontális térérzetet erősíti, a műszerfalon keresztül az ajtók felé futó vonalak fokozzák a szélesség és a tágasság érzetét, a finoman a vezető felé fordított 16 colos központi kijelző és a magas középkonzol sportos érzetet biztosít. A kormánykerék mögött elegáns, széles és teljesen digitális műszerfal jeleníti meg a fontos információkat, lehetővé téve, hogy a vezető az autózás élményét élvezhesse, az Intelli-HUD head-up display pedig segíti, hogy tekintete mindig az úton maradhasson. A vezető manuálisan vagy automatikusan is aktiválhatja az úgynevezett Pure működési módot. Ez csökkenti a kijelzőkön megjelenő információmennyiséget, nem vonja el a vezető figyelmét esti vagy esős időben történő vezetéskor sem. Az Opel hagyományt megőrizve, a gyakran használt funkciók, mint pl. a klímaszabályozás, továbbra is intuitív módon, fizikai gombok segítségével manuálisan állíthatóak.

Az oldalsó szellőzőnyílások az ajtókba vannak beépítve, ez a megoldás vizuálisan megnöveli a műszerfal szélességét. Az attraktív műszerfal felső része kétféle felületre oszlik, ezzel is igazodva a modell egészének formatervéhez. Az ez alatt megjelenő “élfény” ugyanazzal a technológiával működik mint a Vizor, finom üvegszerű hatást adva a színeknek és a fényeknek. A beltér különleges hangulatát tovább erősítik a műszerfali hangulatfények és az ajtóbetétek. A műszerfal középső része szövettel borított, ez vizuálisan kapcsolódik az ajtókárpithoz, így esztétikus, finom érintésű egységgé válik a vezetőtér.

A belső térben még egy, a vezetési élményt fokozó elem található: az Opel díjnyertes ergonomikus AGR ülései a hagyományokat megőrizve az új Grandland modellben is elérhetőek. Az “Aktion Gesunder Rücken e. V.” (“Egészséges Hát Munkacsoport) minősítésű üléseken új kényelmi funkció mutatkozik be: az elektromos oldaltámasz. Ez a funkció nagyban segíti az oldalkényelem kialakítását, beállítását, a háttámla oldalain található két pneumatikus zsebnek köszönhetően. Az üléseken a masszázs és szellőzés funkció is működik. Emellett a hátsó üléseknél az elődmodellhez képest 20 mm-rel nagyobb a lábtér. Alapfelszereltség az első ülések szabadalmaztatott Intelli-Seat funkciója -amely csökkenti a farokcsontra nehezedő nyomást és kiemelkedő kényelmet biztosít a hosszú, autópályán történő utazások során is. Fontos információ, hogy a belső térben használt minden kárpit újrahasznosított anyagból készül!

Mivel családi autóról van szó, a tervezők nagy hangsúlyt fektettek a belső tér sokoldalúságára is. A cél nem csak annyi volt, hogy sok tároló legyen a járműben, hanem olyan innovatív megoldások alkotása és alkalmazása, amelyek megkönnyítik az utasok életét és növelik kényelmüket. Az okos megoldások egyik kiemelkedő eleme a Pixel Box. A megvilágított áttetsző üveg és a konzolt körülvevő szövet borítás nemcsak  esztétikusabbá teszi a konzol megjelenését, hanem hasznos funkciója is van. A vezeték nélküli okostelefon-töltő az üvegfal mögött helyezkedik el, így a készülék biztonságosan tárolható töltés közben. Az, hogy a telefon mindig látható, segít abban, hogy a felhasználó kiszálláskor ne felejtse a készüléket az autóban. Összesen 35 liter belső pakolóhely található a Grandland belső terében – a Pixel Boxtól kezdve az első ülések háttámláján lévő telefontartó zsebeken át a középkonzol alatti nagy tárolóhelyig, ahol megtalálható a 12 V-os csatlakozó aljzat is.

További hajtásláncok, frekvenciaszelektív lengéscsillapítási technológia, vezetőtámogató rendszerek

Nem csak a tisztán elektromos hajtásláncot kereső vezetők találják meg a nekik való kivitelt az immár teljesen villamosított portfólióban. Az új Grandland plug-in hibrid lokális zéró károsanyag kibocsátással 85 km-es hatótávot (WLTP) kínál, a Grandland hibrid pedig 48 V-os hibrid rendszerével nyújt kivételes vezetési élményt, egyben kisebb fogyasztást és COkibocsátást.

Miközben az új Grandland károsanyag-kibocsátása alacsonyabb, az autó továbbra is kényelmes és dinamikus vezetési élményt nyújt. Ezt többek között a frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszert használó futómű teszi lehetővé. Ez az egyedülálló technológia egy második hidraulikus kört hoz létre a lengéscsillapító hengerben, amely mechanikusan igazítja a csillapító erőt a rezgéshez. A közlekedési szituációtól, az útfelület állapotától és a vezetési stílustól függően különböző, egyedi csillapítási karakterisztikát alakít ki a kényelmes utazás érdekében, nagy ütéseknél – pl. macskakövön vagy csatornafedélen- csakúgy, mint kisebb rezgéseknél. A frekvencia-szelektív lengéscsillapító rendszer a sportos vezetési stílushoz is alklamazkodik, közvetlenebb, erősebb tapadást tesz lehetővé. A Grandland azonnal és közvetlenül reagál a vezető utasításaira, és az Opel modellekre jellemző módon stabil marad fékezéskor, kanyarodáskor és autópályán történő gyors haladás közben is.

Az Opel új, csúcskategóriás SUV modellje által kínált vonzó csomagot vezetőtámogató rendszerek széles skálája teszi teljessé, melyeknek része a Stop & Go funkcióval működő automata sebességtartó, az intelligens közúti jelzőtábla felismerés, intelligens sebességadaptáció, és a másodlagos ütközést megakadályozó fékrendszer; mindegyik funkció alapfelszereltség. Opcionálisan elérhető az Intelli-Drive 2.0 rendszer, amelyben számos elektromos asszisztens integráltan dolgozik és az ajánlott sebességhatárhoz történő igazodással valamint a félautomata sávváltás-asszisztenssel kombinálva működik. Amennyiben a megcélzott sáv szabad, az asszisztens kis kormánymanőverekkel odakormányozza az autót. Az adott sebességhatárhoz igazodás biztosítja, hogy

– amennyiben a vezető azt jóváhagyja – a Grandland az adott értékhez igazodva csökkentse vagy a sebességhatárig növelje sebességét. Az Intelli-Drive 2.0 a szenzorokon kívül felhőből nyert információkat is használ. A parkolást és a manőverezést elöl és hátul is parkolássegítő könnyíti meg, a hátsó kamerán automata tisztító funkció és 360 fokos Intelli-Vision kamera működik.

A korszerű új platformnak, az innovatív új technológiáknak és az először az Opel Experimental koncepcióautón látott dizájnelemeknek köszönhetően az új Grandland megérdemelten áll az Opel SUV palettájának csúcsán, új szintet jelent a márka folyamatosan fejlődő villamosítási, az elektromos autózás szabadságát hirdető stratégiájában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

PostNL – Spring: HVO100 bioüzemanyag az európai közúti fuvarozásban

A mai naptól a PostNL – a hollandiai székhelyű postai és logisztikai cég – és nemzetközi leányvállalata, a Spring mintegy négymillió liter HVO100 bioüzemanyaggal látja el a közúti fuvarozást kiszolgáló európai dízel töltőállomás-hálózatot.

Ez fontos előrelépés a tisztább és fenntarthatóbb szállítási megoldások irányába, mivel 12 ezer tonnával csökkenti az éves szén-dioxid-kibocsátást, ami körülbelül 5000 benzinüzemű autó tizenkét havi használatából eredő mennyiségnek felel meg.* Ezzel a kezdeményezéssel a PostNL és a Spring hozzájárulnak ahhoz, hogy jelentősen csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás a fuvarozási ágazatban.

A PostNL és nemzetközi leányvállalata Hollandiában már most is előnyben részesíti a levél- és csomagkézbesítés során a gyalogos kézbesítést, valamint a kerékpár és az elektromos járművek használatát. Emellett a HVO100 megújuló üzemanyagot használják azon nagyobb volumenű szállítások esetén, amelyeket még nem elektromos járművekkel végeznek. A HVO100 jelentősen csökkenti az olyan káros anyagok kibocsátását, mint a szén-dioxid (CO2), a nitrogén-oxidok (NOx) és az egyéb káros részecskék. A HVO100 használatával akár 90%-kal kevesebb a CO2-kibocsátás, mint a hagyományos dízel üzemanyag esetén.

Egyedülálló és jelentős előrelépés

A nemzetközi távolsági közúti szállítás esetében a fenntarthatóság különösen nagy kihívást jelent: az elektromos teherautók hatótávolsága még nem elég nagy, a szükséges infrastruktúra még fejletlen, ezen felül a HVO100 üzemanyag Hollandián kívül csak nagyon korlátozottan áll rendelkezésre. Van azonban megoldás: a HVO100 integrálható a meglévő európai dízel töltőállomás-hálózatba. A PostNL és a Spring, partnereikkel együttműködve, megtalálták egy módját annak, hogy miként használhatják a HVO100-at Európán belüli nemzetközi közúti fuvarozásra. Ez egyedülálló és jelentős előrelépést jelent a logisztikai ágazatban.

HVO100 az európai hálózatban

Tijs Reumerman, a PostNL határokon átívelő megoldásokért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: „Innovatív megoldást találtunk arra, hogy miként használhatjuk a HVO100-at, és reméljük, hogy ez a kezdeményezés másokat is inspirálni fog. A jövőben annyi bioüzemanyagot fogunk vásárolni, amennyi az összes, Európán belüli nemzetközi közúti fuvarozásunk fedezésére elégséges lenne. Az így megvásárolt magas minőségű HVO100-at a mai naptól európai üzemanyag-kiskereskedők részére átadjuk, akik ezt a hagyományos üzemanyagárszinten értékesítik. Ezzel a fenntartható üzemanyag ebben a mennyiségben kiváltja a hagyományos üzemanyagot az európai fogyasztók szintjén. Ez a megoldás annyival csökkenti a károsanyag kibocsátást, mintha teherautóink – amelyek rendszeres útvonalaikon többnyire nem jutnak hozzá a fenntartható üzemanyaghoz – közvetlenül HVO100-at használnának. Rendkívül büszke vagyok erre a jelentős lépésre. Ügyfeleinkkel, last-mile partnereinkkel és a teljes logisztikai ágazattal szorosan együttműködve, szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy Európa teljes közúti közlekedése fenntarthatóbbá váljon, és ez a kezdeményezésünk ennek egy jó gyakorlati példája. Minden ügyfelünk közvetlenül részesül a csökkentett szén-dioxid-kibocsátás előnyeiből, pluszköltségek nélkül.”

Egy évtizeddel korábban elérni a nettó nulla kibocsátást

Az Európa-szerte kiterjedt hálózattal rendelkező piacvezető vállalatként a PostNL közvetlen felelősséget érez, hogy hozzájáruljon a fenntartható társadalomhoz. A vállalat nap mint nap azon dolgozik, hogy javítsa környezeti lábnyomát a teljes kézbesítési láncban, többek között a kibocsátásmentes logisztikára való áttéréssel és azzal, hogy együttműködik a piaccal körforgásos gazdasági megoldások megvalósításában. A PostNL továbbfejlesztette klímastratégiáját, és ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátási célokat nyújtott be a Science Based Targets (SBT = Tudományos Alapú Célkitűzések) kezdeményezéshez. A vállalat célja, hogy 2040-re gyakorlatilag nulla hatást gyakoroljon az éghajlatra és a környezetre, megelőzve ezzel egy évtizeddel az elfogadott klímavédelmi megállapodásokat. A társaság a fenntartható üzemanyag felhasználásának kiterjesztésével újabb jelentős lépést tett e cél megvalósítása felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

utcakép

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.

A Google Utcaképnek köszönhetően a felhasználók bárhonnan felkereshetik a magyar városok túlnyomó részét, megtekinthetnek számos várat és kastélyt, valamint a digitális térben akár nemzeti parkokat is bejárhatnak. Hazánkban a Google Térkép Utcakép szolgáltatása 2013 óta érhető el, a mindenki által látható képanyagot rendszeresen frissítik azóta, ezáltal biztosítva, hogy hűen tükrözze a valóságot. A folyamatos frissítésnek köszönhetően a felhasználók még jobban eligazodhatnak, amikor új helyeket keresnek fel. Az Utcakép 360 fokos képeket mutat az utcákról, valamint a természeti és kulturális nevezetességekről.

A Google Utcakép autói április 23-án indulnak el Magyarországon és kisebb-nagyobb városokat egyaránt bejárnak majd. A lakosok találkozhatnak velük például a Dunántúlon Veszprémben, Sopronban, Szombathelyen, Esztergomban és Szekszárdon, míg a keleti országrészből többek között Egerben, Orosházán, Kecelen, Dabason és Sárospatakon.

Az utcák és utak mellett a Google több magyar város gyalogos zónáit is rögzítette, valamint más, autóval megközelíthetetlen helyeket. Ennek köszönhetően a felhasználók virtuálisan sétálhatnak Pécs vagy Debrecen utcáin, ellátogathatnak a Balaton partra , az Aggteleki Nemzeti Parkba, vagy elkirándulhatnak az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkba is.

A Google kiemelten elkötelezett a személyes adatok védelme iránt. A személyes adatok védelméhez való jogok érvényesülése érdekében a közzétételt megelőzően a képeket egy speciális eljárás alá vetik, amely elhomályosítja az emberek arcát, illetve a rendszámokat, így azok  nem lesznek beazonosíthatók. Az Utcakép lehetőséget kínál a felvételek közzétételét követően is további részletek (egyének, házak, autók, stb.)  elhomályosítására, ezt a képek jobb alsó sarkában található  „Hiba bejelentése” gombra kattintva lehet kérni.

A Google Térkép népszerű funkciója az Utcakép, amely jelenleg a világ több mint 220 országában érhető el, beleértve az Antarktiszt és az Északi-sarkot is. Elérhető asztali számítógépeken, mobileszközökön, valamint a Google Earth programban.

További információ az Utcaképről itt található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss