Mozgásban

Csúszós út, köd, vizes falevelek – Legyél profi sofőr ősszel is!

ősszel

Egyre rövidebbek a nappalok, egyre gyakoribb a ködös, esős időjárás, sőt olykor már fagyok is előfordulnak.

A falevelek elkezdtek sárgulni, hullani. Bár mindez akár szép is lehet, az autósok számára mégis veszélyforrást jelentenek. Szeretnéd magad és családodat biztonságban tudni az utakon ősszel is? A Mio™ megmutatja, hogyan álld meg a helyed a volán mögött az év utolsó hónapjaiban is!

Míg nyáron főleg a tűző nap, a heves zivatarok, a hőség nehezíti a vezetést, addig ősszel a szeles, ködös, esős időjárás, a vizes, falevelekkel borított utak adják fel a leckét az autóvezetőknek. Rajtad azonban ezek sem foghatnak ki! A Mio™ most abban segít, hogyan birkózz meg a kihívásokkal az őszi utakon!

  1. Hideg, nedves útfelszín. Ha falevelek hullottak rá, még jobban csúszhat az út, az abroncsok tapadása és a fékezési képesség pedig megváltozik. Kerüld ilyenkor a hirtelen, erős fékezést! És lassan érdemes a szervizbe is időpontot foglalni gumicserére.
  2. Esős időjárás. A szitáló esőtől a heves viharig bármi előfordulhat ősszel. A legjobb fegyvered ellene a jó minőségű, jól működő ablaktörlő. Cseréld le, ha kell, mert akár 20-30 százalékkal is ronthatja a kilátást egy elhasználódott ablaktörlő!
  3. Sűrű köd. Rossz látási viszonyok esetén tarts nagyobb távolságot az előtted haladótól, és vedd kisebbre a tempót, hogy bármikor biztonsággal meg tudj állni. Jól jöhetnek ködös időben az olyan vezetéstámogató funkciók, mint a sávtartó asszisztens vagy a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, amelyek megtalálhatók többek között a Mio MiVue™ 818 és 866 menetrögíztő kameráiban.
  4. Hideg, pára, fagy. Árnyékos útszakaszokon hideg időben gyakori a páralecsapódás, amin megcsúszhat az autó. Tarts kétszeres követési távolságot az úton, és néha fékezz finoman, hogy a fékbetétek nedvessége „kiszáradjon”. Reggelente pedig akár fagyos, jeges foltokkal is találkozhatsz, erre elsősorban hidakon, felüljárókon, árnyékos részeken számíthatsz. Itt is legyél körültekintő!
  5. Rövidülő nappalok. December 21-ig kell kibírnod, utána ismét nőni fog a világos órák száma. Addig azonban még jobban ügyelj rá, hogy az autó fényszórói, irányjelzői és ködlámpája tiszta legyen! Ha pedig szeretnéd, hogy sötétben is jó minőségű felvételeket rögzíts az autó előtt zajló eseményekről, akkor válasz olyan Mio™ fedélzeti kamerát, amely a Sony kiváló minőségű STARVIS CMOS érzékelőjének köszönhetően még gyenge látási viszonyok között is nagy kontrasztú, tiszta és színekben gazdag képet biztosít. Így este, ködben, esőben is olyan felvételek készülnek majd, amik akár bizonyítékként is megállják a helyüket. Válaszd ehhez például a Mio MiVue™ C450, C440, 798 Pro menetrögíztő kamerát!
  6. Felbukkanó vadállatok. Ősszel a vonulási, párzási időszakban gyakrabban tévedhetnek vadak az utakra. Ha vadveszélyre figyelmeztető táblát látsz, vezess körültekintően, figyeld folyamatosan az út szélét, hogy ne érjen váratlanul, ha eléd ugrik egy őz vagy szarvas. Ha pedig mégis meglepne egy vad, ne rántsd félre a kormányt, hanem tartsd biztosan két kézzel, és fékezz erősen!

Mozgásban

Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket

verstappen

Max Verstappen még a szezon előtt bepattant a tisztán elektromos üzemű Honda e:Ny1 volánja mögé, hogy lenyűgözze az ifjú gokartversenyzőket, majd egy meglepetéstalálkozón személyesen is elbeszélgetett velük.

A háromszoros F1-világbajnok egy Oracle Red Bull Racing RB20 versenyautóval áll rajthoz, amelyben a Honda által fejlesztett, RBPTH002 típuskódú, 1,6 literes, V6-os, hibrid hajtáslánc dolgozik. A fejlesztése során nyert tapasztalatokat az e:Ny1 tervezésekor is felhasználták a Honda mérnökei, így amellett, hogy kényelmes és könnyen használható, menetteljesítményei is lenyűgözőek, hiszen 412 km-es hatótávval rendelkezik.

Verstappen titokban átment a Red Bull Technologies Campusból a közeli fedett gokartpályára, és megfigyelte a pályán köröző fiatal versenyzőket. Később arra is időt szakított, hogy tanácsot adjon nekik, illetve megossza emlékeit saját motorsport-pályafutásának kezdeti éveiről.

Nagy élmény látni, ahogy a fiatal versenyzők gyűrik a kilométereket, és próbálják beküzdeni magukat a motorsport világába – árulta el Verstappen. – Öröm nézni a mosolyt az arcukon, és nagyszerű találkozni a rajongókkal – tette hozzá.

Tekintse meg az eseményen forgatott „Hogyan készült?” videót és kövesse a Honda európai közösségimédia-csatornáit, nehogy lemaradjon a Verstappen titkos látogatásáról forgatott teljes film megjelenéséről.

– Igencsak meglepődtem… nagyon nagy élmény volt – mesélte Emeli Jordan (17). – Felmerült bennem a gondolat, hogy itt lesz a Red Bull egyik munkatársa, mérnöke, valaki. de azt álmomban sem gondoltam volna, hogy maga Max Verstappen az. Még a szavam is elakadt, fogalmam sem volt, hogy mit mondjak.

– Hatalmas meglepetés volt, mikor befordultam a sarkon, és megláttam Max Verstappent – nyilatkozott Sid Smith (17). – Nagy álmom volt, hogy egyszer találkozzak vele. És most sikerült… hatalmas élmény volt. Ráadásul én is kaptam egy aláírt sapkát, szóval erre a napra biztosan örökké emlékezni fogok.

A 2024-es FIA F1-évad több szempontból is fontos: 20 éves az Oracle Red Bull Racing csapat és hatvan éve, hogy a Honda először állt rajthoz a Formula-1-ben. Első futamuk az 1964-es Német GP volt, amelyen a legendás RA271-gyel indult a japán cég.

A páratlanul fejlett hajtásláncairól ismert Honda RBPT motorját használó Oracle Red Bull Racing nagy reményekkel fut neki a február 29-én Bahrainben rajtoló, 2024-es szezonnak, ugyanis szeretné bebiztosítani negyedik egyéni és harmadik konstruktőri címét.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon

dodo

Az okoslogisztikai vállalat több mint 6 millió megrendelést szállított ki Európa 88 városában, és rekorderedményekkel zárta a múlt évet

Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel zárta a tavalyi évet; 63 millió eurós pénzügyi forgalmat ért el, piacra lépett két nyugati országban, több kulcsfontosságú partneri kapcsolatot kötött – többek között Magyarországon -, valamint olyan előremutató újításokat vezetett be, mint a dinamikus árazás és az AI megrendelés-előrejelző modell.

2023-ban kiélezett gazdasági helyzettel és az e-kereskedelemben tapasztalható visszaeséssel néztek szembe a piac résztvevői. A DODO-nak azonban ennek ellenére is sikerült felülmúlnia az előző évi adatait; forgalmát 20 százalékkal, több mint 63 millió euróra növelte, bruttó profitja 39 százalékkal nőtt, a magyarországi piaci részesedése pedig 13 százalékos bevétel-növekedést mutatott. Mindezt elsősorban a hatékony flottakihasználásnak, a kézbesítőhálózat bővítésének, valamint az új piacok működési folyamatainak optimalizálása terén elért további előrelépésnek köszönheti.

Nemzetközi okoslogisztikai vállalatként a DODO hat európai piacon van jelen, az előző évhez képest pedig 76-ról 88-ra nőtt azoknak a városoknak a száma, ahol házhoz szállítást végez, továbbá piacra lépett Németországban és Ausztriában. Összesen 14 különböző szegmensben tevékenykedik az élelmiszerektől az elektronikai cikkeken és a drogériákon át, egészen a gyógyszerekig. A legnagyobb éves növekedést az európai piacon az élelmiszer-szegmensben tapasztalták, ahol a DODO Európa egyik legsikeresebb kiszállító cégévé vált. Ez a tendencia itthon is megfigyelhető, sőt, a fellendülés nem átmeneti, a Statista Market Insights előrejelzései alapján ugyanis ebben a szegmensben az elkövetkező időszakban évente 6 százalék feletti növekedés várható. A DODO tavalyi, reprezentatív magyarországi kutatása pedig arra is rávilágít, hogy az online élelmiszervásárlás során várják el a vásárlók a legnagyobb (75 százalékos) arányban az aznapi, vagy 90 percen belüli kiszállítást.

Piaci terjeszkedés és új együttműködések

Az ételkiszállítás mellett, a DODO a gyors és pontos aznapi kézbesítés iránti növekvő igényre reagálva, tavaly elsőként vezette be a szolgáltatást olyan új szegmensekben, mint a sport, az elektronikai és a barkács területek. A hazánkban több mint 30 városban működő vállalat legismertebb ügyfelei közé tartozik a Tesco, a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, akikkel tavaly egyedülálló megoldást találtak a vény nélküli gyógyszerek aznapi kiszállítására. Nemzetközi partnerei körét bővíti többek között a Decathlon, Csehországban pedig az előző évben kötött együttműködési megállapodást a kulcsfontosságú élelmiszer-kiszállítási szegmens meghatározó szereplőjével, a Billa üzletlánccal, amelynek vásárlóit egy újonnan nyílt webáruházból szolgálja ki.

„Bár az e-kereskedelem tavaly általános visszaeséssel küzdött, vállalatunk jelentős növekedést tudott elérni, és tovább folytatta terjeszkedését a főbb nyugati piacokon. Sikeresen megvetettük a lábunkat Németországban és Ausztriában, és erős menedzsmentcsapatot építettünk ki a teljes DACH-régióban. A tavalyi év sikerese zárása azt jelzi, hogy idén ismét növekedés várható az e-kereskedelemben, amelyet terveink szerint piaci pozíciónk további erősítésére használhatunk. 2024-ben tovább fejlesztjük az élelmiszer-kiszállítás szegmenst, ehhez új, megbízható partnereket szeretnénk megnyerni. Emellett célunk, hogy szabványosított egynapos kiszállítási megoldást kínáljunk az e-boltoknak, és tovább növekedjünk azokon a piacokon, ahol már jelen vagyunk”

– mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.

A DODO tavaly több mint 6 millió megrendelést teljesített. Legforgalmasabb napján hat országban összesen 29 075 megrendelést szállított ki, és naponta átlagosan körülbelül 16 400 kézbesítést teljesített. Magyarországon december 22-én szállították ki a legtöbb rendelést, a kézbesítések száma aznap az éves napi átlag több mint kétszeresét érte el. A magyarországi futárok a tavalyi házhoz szállítások során naponta átlagosan 12 866 kilométert tettek meg. Legrövidebb szállítási útvonaluk 8,4 méter, a leghosszabb pedig közel 60 kilométer volt, az előbbi során egy gyorséttermimenüt, utóbbinál pedig egy közel negyven tételből álló élelmiszervásárlást kézbesítettek. A hazai élelmiszerszegmens rendeléseinek száma, közel 55 ezerrel, délelőtt 10 és 11 óra között tetőzött, míg napok tekintetében a szombat bizonyult a legforgalmasabbnak.

Technológiai újítások és a mesterséges intelligencia használata

A további növekedés és új szegmensekben történő terjeszkedés mellett, a DODO egyre inkább az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az adatelemzés technológiai innovációjára összpontosít. Tavaly a vállalat több olyan újítást vezetett be, amelyek célja a hatékonyság növelése és a szállítási költségek csökkentése, figyelembe véve a környezetet és a városok közlekedési helyzetét.

„A DODO-nál mindig nagy hangsúlyt fektettünk a saját logisztikai platformunk, valamint a mesterséges intelligencia alapú technológiák fejlesztésére, mivel hisszük, hogy az ilyen jellegű innovációk révén építhetjük a logisztika jövőjét. Tavaly kezdtük el ügyfeleink körében tesztelni az AI-alapú megrendelés-előrejelző modellünket, amely akár órára pontosan, két hétre előre meg tudja jósolni a megrendeléseket, de 2023-ban vezettük be a dinamikus árazás gyakorlatát is, vagyis az aktuális kereslet alapján optimalizált kézbesítési díjakat”

mondta Kordás Sándor, a DODO magyarországi értékesítési vezetője, aki azt is hozzátette, céljuk az iparág technológiai vezető szerepének betöltése és az e-kereskedelmi trendek meghatározása.

A DODO 2023-ban több szakmai elismerésben is részesült: az AI Prediktor (mesterséges intelligencia alapú megrendelés-előrejelző) és a zóna logisztikai koncepciójáért elnyerte a The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 verseny első és harmadik díját, a neves cseh gazdasági napilap, az Ekonom nívós logisztikai versenyén, az Impuls Logistikán pedig két első helyezést ért el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

50 év után, 2024. február 22-én landolt a NASA által indított Nova-C holdra szálló

nova

50 év után, 2024. február 15-én ismét holdra szállást hajtott végre a NASA, nem is akárhogyan.

A Nova-C holdra szálló megépítésében és elindításában a világszerte ismert Columbia Sportswear ruházati márka is részt vett egy olyan speciális anyagával, amely ellenáll a Hold szélsőséges időjárásának. A holdra szálló 2024. február 22-én érkezett meg a Holdra.

A Nova-C holdra szálló, amelyet az Intuitive Machines amerikai vállalat tervezett kis, kereskedelmi rakományok szállítására a Hold felszínére, a hét minden napján, napi 24 órában képes adatokat fogadni és továbbítani, valamint akár 130 kg-os teherbírásra is képes. 50 év után tehát az Amerikai Egyesült Államok ismét Holdra szállt, azonban különleges partnerrel tette mindezt.

Hétköznapi viseletként használt anyag tudományos misszióban

A kilövés előtti laboratóriumi szimulációk során az Intuitive Machines kutatói megállapították, hogy a Columbia Omni-Heat Infinity aranyszínű fémfóliája hatékony a Nova-C szigetelésében a Hold szélsőséges, akár -250 és 250 Celsius fokos hőmérsékleteivel szemben. Az aranyszínű fóliás megoldás számos Columbia őszi-téli ruházatában – kabátban, aláöltözőben, sapkában, kesztyűben – megtalálható. A technológia különlegessége az aranyszínű pöttyökben rejlik, amik nagy arányban képesek visszaverni és megtartani a mozgás közben termelt testhőt. Így az alatta elhelyezett szintetikus béléssel kiegészítve kimagasló szigetelő hatást és melegérzetet biztosít.

“Az együttműködés nem mindennapi. Az Omni-Heat Infinity innovatív technológiáját egyébként éppen a NASA egyes ruhadarabjai ihlettek, így ez az együttműködés tökéletes összhangot jelent a márka és a szervezet között”

– mondja Szabó János, a Columbia regionális márkamenedzsere.

A Nova-C egy SpaceX Falcon 9 rakétával indult útnak 2024. február 15-én. A beépített 3D nyomtatott folyékony oxigén- és metánmotorral működő holdra szálló 21 napos küldetését három 12 fős csapat ellenőrzi és irányítja. Ez az első houstoni holdraszállás az 1972-es Apollo 17 óta.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss