Connect with us

Mozgásban

Így akadályoznák meg, hogy valaki ittasan üljön a teherautó volánja mögé

Hamarosan újabb vezetéstámogató rendszerek válnak kötelezővé a tehergépkocsiknál.

A közúti balesetek többsége általában mindig valamilyen emberi tényezőre vezethető vissza. Az Európai Unióban a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetnek a lehető legkorszerűbb technológiák alkalmazására annak érdekében, hogy nullára csökkentsék a halálos kimenetelű baleseteket. 2024 júliusától minden újonnan értékesített teherautónak és nyerges vontatónak teljesíteni kell a legújabb Általános Járműbiztonsági Rendelet előírásait (GSR).

A járművek kötelező biztonsági elemeivel kapcsolatos előírások 2019-ben frissültek utoljára. Idén viszont számos olyan elemmel bővült a GSR, amelyek minden gyártó számára kötelezővé tesznek olyan vezetéstámogató rendszereket, amelyeket jelenleg opcionálisan lehet rendelni a teherautókhoz.

„Az Európai Unió számításai szerint 2038-ig több mint 25 ezerrel csökkenthető a balesetek száma. Ez ambiciózus szám és elsősorban a veszélyeztetett úthasználók, valamint a kamionok közötti incidensek csökkentésére fókuszál”

– tette hozzá Nagy Zsolt, a magyar tulajdonú Inventure Automotive vezérigazgatója.

Nem lehet ittasan volán mögé ülni

2024 júliusától összesen 8 vezetéstámogató rendszer és biztonsági fejlesztés válik kötelezővé. Ezek közül talán az egyik legfontosabb, hogy az alapfelszereltség része lesz az alkoholszonda („Alkolock”), amely már 2005 óta megtalálható az egyik legnagyobb svéd haszonjárműgyártó kínálatában. Ez a rendszer megakadályozza, hogy valaki ittasan indítsa be a motort, ezzel pedig jelentős mértékben hozzájárul az alkoholfogyasztásból fakadó közúti balesetek csökkentéséhez.

„Ugyancsak jelentős előrelépés lehet a balesetek csökkentése szempontjából, hogy kötelezővé válik a holttérfigyelő rendszer, ami figyelmezteti a sofőrt a kamion mellett felbukkanó kerékpárosokra, gyalogosokra, illetve járművekre”

– tette hozzá az Inventure Automotive vezérigazgatója. Ez komoly segítség lehet a gépjárművezető számára több esetben is, többek között például, ha sávot vált, vagy ha jobbra kíván kanyarodni. Mindemellett az olyan tolatássegítő megoldások, mint a szenzorok, vagy tolatókamerák használata is kötelezővé válik az újonnan forgalomba helyezett teherautóknál és nyerges vontatóknál.

Ráfutásos balesetek elkerülése

Autópályákon, illetve városi utakon időről-időre előfordul, hogy a dinamikusan haladó forgalmat hosszabb-rövidebb időre megakasztja egy-egy forgalmi helyzetből adódó torlódás. Ebben az esetben jöhet jól a hátsó vészhelyzeti vészféklámpa, ami azt a célt szolgálja, hogy jelezze a közlekedés többi résztvevője felé, ha a teherautónak hirtelen meg kell állnia. Ezt a vészhelyzeti vészféklámpa a hátsó lámpák folyamatos villogásával jelzi, így elkerülhetők a ráfutásos balesetek, hiszen a kamionok mögött érkezők időben érzékelhetik, amikor a sofőrnek vészfékezést kell végrehajtania. A helyes sebesség megválasztása érdekében pedig az intelligens sebesség asszisztens is kötelezővé válik, amely figyelmezteti gépjárművezetőket, ha túllépik az adott útszakaszra vonatozó sebességhatárt.

Érdekesség, hogy 2024 júliusától a gumiabroncs nyomás figyelő rendszer, ismertebb nevén a TPMS is az alapfelszereltség része lesz, ami a személyautóknál 2014 óta előírásnak számít. Az Európai Unió ugyanakkor az évtized második felében még tovább szigorítja a haszonjárművek biztonsági előírásait. 2026-tól ugyanis kötelezővé válik a gépjárművezető figyelemelterelését felismerő és megelőző rendszer, az ADDW.

„Ez lényegében egy olyan megoldás, amely egy infravörös kamerával figyeli a sofőr fejmozgását, valamint azt, hogy a szemei nyitva vannak-e. Ha a vezetéstámogató rendszer rendellenességet észlel, akkor azonnal figyelmezteti a sofőrt. Az ADDW azt a célt szolgálja, hogy a sofőrök figyelmét ne terelhessék el az okostelefonok, vagy egyéb kütyük, illetve, hogy ne aludjanak el a volánnál”

– emelte ki Nagy Zsolt.

2029-től pedig a fekete doboz is szériatartozék lesz, illetve az évtized végére a haszonjárműveknek nagyot kell előre lépniük a holtterek megszüntetése érdekében. Bár Nagy-Britannia már nem tagja az Európai Uniónak, de London ezen a téren már most is vezető szerepre tör, ott ugyanis 2024-től csak azok a tehergépjárművek hajthatnak be a város útjaira, amelyek minimum három csillagos minősítéssel rendelkeznek a Direct Vision Standard (DVS) előírásai szerint.

A szakember felhívta arra is a figyelmet, hogy az új vezetéstámogató rendszerek mellett várhatóan számolni kell az új hajtásláncok széleskörű elterjedésévével.

„Éppen ezért mi már most lehetővé tesszük az elektromos hajtáslánc monitorozását, így például az akkutöltöttség, valamint az áramfelhasználás nyomon követését. A hidrogén hajtás terén pedig már lehetővé vált a hidrogén tank nyomásának monitorozása a CAN-busz olvasási és feldolgozási megoldásokkal”

– hangsúlyozta Nagy Zsolt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát

A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.

A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.

A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.

A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.

A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.

„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”

– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss