Mozgásban
Így akadályoznák meg, hogy valaki ittasan üljön a teherautó volánja mögé
Hamarosan újabb vezetéstámogató rendszerek válnak kötelezővé a tehergépkocsiknál.
A közúti balesetek többsége általában mindig valamilyen emberi tényezőre vezethető vissza. Az Európai Unióban a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetnek a lehető legkorszerűbb technológiák alkalmazására annak érdekében, hogy nullára csökkentsék a halálos kimenetelű baleseteket. 2024 júliusától minden újonnan értékesített teherautónak és nyerges vontatónak teljesíteni kell a legújabb Általános Járműbiztonsági Rendelet előírásait (GSR).
A járművek kötelező biztonsági elemeivel kapcsolatos előírások 2019-ben frissültek utoljára. Idén viszont számos olyan elemmel bővült a GSR, amelyek minden gyártó számára kötelezővé tesznek olyan vezetéstámogató rendszereket, amelyeket jelenleg opcionálisan lehet rendelni a teherautókhoz.
„Az Európai Unió számításai szerint 2038-ig több mint 25 ezerrel csökkenthető a balesetek száma. Ez ambiciózus szám és elsősorban a veszélyeztetett úthasználók, valamint a kamionok közötti incidensek csökkentésére fókuszál”
– tette hozzá Nagy Zsolt, a magyar tulajdonú Inventure Automotive vezérigazgatója.
Nem lehet ittasan volán mögé ülni
2024 júliusától összesen 8 vezetéstámogató rendszer és biztonsági fejlesztés válik kötelezővé. Ezek közül talán az egyik legfontosabb, hogy az alapfelszereltség része lesz az alkoholszonda („Alkolock”), amely már 2005 óta megtalálható az egyik legnagyobb svéd haszonjárműgyártó kínálatában. Ez a rendszer megakadályozza, hogy valaki ittasan indítsa be a motort, ezzel pedig jelentős mértékben hozzájárul az alkoholfogyasztásból fakadó közúti balesetek csökkentéséhez.
„Ugyancsak jelentős előrelépés lehet a balesetek csökkentése szempontjából, hogy kötelezővé válik a holttérfigyelő rendszer, ami figyelmezteti a sofőrt a kamion mellett felbukkanó kerékpárosokra, gyalogosokra, illetve járművekre”
– tette hozzá az Inventure Automotive vezérigazgatója. Ez komoly segítség lehet a gépjárművezető számára több esetben is, többek között például, ha sávot vált, vagy ha jobbra kíván kanyarodni. Mindemellett az olyan tolatássegítő megoldások, mint a szenzorok, vagy tolatókamerák használata is kötelezővé válik az újonnan forgalomba helyezett teherautóknál és nyerges vontatóknál.
Ráfutásos balesetek elkerülése
Autópályákon, illetve városi utakon időről-időre előfordul, hogy a dinamikusan haladó forgalmat hosszabb-rövidebb időre megakasztja egy-egy forgalmi helyzetből adódó torlódás. Ebben az esetben jöhet jól a hátsó vészhelyzeti vészféklámpa, ami azt a célt szolgálja, hogy jelezze a közlekedés többi résztvevője felé, ha a teherautónak hirtelen meg kell állnia. Ezt a vészhelyzeti vészféklámpa a hátsó lámpák folyamatos villogásával jelzi, így elkerülhetők a ráfutásos balesetek, hiszen a kamionok mögött érkezők időben érzékelhetik, amikor a sofőrnek vészfékezést kell végrehajtania. A helyes sebesség megválasztása érdekében pedig az intelligens sebesség asszisztens is kötelezővé válik, amely figyelmezteti gépjárművezetőket, ha túllépik az adott útszakaszra vonatozó sebességhatárt.
Érdekesség, hogy 2024 júliusától a gumiabroncs nyomás figyelő rendszer, ismertebb nevén a TPMS is az alapfelszereltség része lesz, ami a személyautóknál 2014 óta előírásnak számít. Az Európai Unió ugyanakkor az évtized második felében még tovább szigorítja a haszonjárművek biztonsági előírásait. 2026-tól ugyanis kötelezővé válik a gépjárművezető figyelemelterelését felismerő és megelőző rendszer, az ADDW.
„Ez lényegében egy olyan megoldás, amely egy infravörös kamerával figyeli a sofőr fejmozgását, valamint azt, hogy a szemei nyitva vannak-e. Ha a vezetéstámogató rendszer rendellenességet észlel, akkor azonnal figyelmezteti a sofőrt. Az ADDW azt a célt szolgálja, hogy a sofőrök figyelmét ne terelhessék el az okostelefonok, vagy egyéb kütyük, illetve, hogy ne aludjanak el a volánnál”
– emelte ki Nagy Zsolt.
2029-től pedig a fekete doboz is szériatartozék lesz, illetve az évtized végére a haszonjárműveknek nagyot kell előre lépniük a holtterek megszüntetése érdekében. Bár Nagy-Britannia már nem tagja az Európai Uniónak, de London ezen a téren már most is vezető szerepre tör, ott ugyanis 2024-től csak azok a tehergépjárművek hajthatnak be a város útjaira, amelyek minimum három csillagos minősítéssel rendelkeznek a Direct Vision Standard (DVS) előírásai szerint.
A szakember felhívta arra is a figyelmet, hogy az új vezetéstámogató rendszerek mellett várhatóan számolni kell az új hajtásláncok széleskörű elterjedésévével.
„Éppen ezért mi már most lehetővé tesszük az elektromos hajtáslánc monitorozását, így például az akkutöltöttség, valamint az áramfelhasználás nyomon követését. A hidrogén hajtás terén pedig már lehetővé vált a hidrogén tank nyomásának monitorozása a CAN-busz olvasási és feldolgozási megoldásokkal”
– hangsúlyozta Nagy Zsolt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
You may like
-
Nagyon megdrágultak a céges bankszámlák költségei
-
Változások a Magyar Telekom felsővezetésében
-
Becsengettek! Vezessünk óvatosan!
-
A legnagyobb gyártók a legmodernebb gumiabroncsokat kínálják
-
A cargo-partner új utakon: e-teherautókat tesztel az elő- és utófutások során
-
A laprugók fejlődése: mit tud nyújtani ez az alkatrész?
Mozgásban
Fedezze fel a megújult Honda HR-V dinamikus stílusát!
A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a külső és a belső formatervet, a színeket és tökéletesítette a vezethetőséget – valamint egy új kiadást is kínál.
Reagálva a korábbi vásárlók visszajelzéseire az eredmény a Honda jelenlegi legkelendőbb európai modelljének továbbfejlesztett változata, amely változatlanul egy középkategóriás hibrid SUV minden előnyét kínálja.
Megújult külső és belső kialakítás
Valamennyi felszereltségi szinthez tartozik egy új, markánsabb első lökhárító és átalakított hűtőrács, amely kristályfekete felső díszítéssel és sötétített fényszóróbelsővel rendelkezik. Ezek az elemek erőteljesebb, karakteresebb megjelenést kölcsönöznek az autónak, ami még jobban kiemeli az autó stílusát és modern arculatát.
A HR-V első lökhárítójához egy magasfényű fekete, alsó szegélyrész kapcsolódik, amellyel elegánsabbnak hat. Az autó új fényszórói hangsúlyosabb nappali menetfénnyel (DRL) rendelkeznek, melyek belső elemeit sötétebb színű bevonattal látták el, ezzel biztosítva a modern megjelenést. Az Advance felszereltségtől fölfelé a vezető az Adaptív menetfényszóró (ADB) előnyeit is élvezheti, ami a rendszer automatikus alkalmazkodását jelenti az adott forgalmi körülményekhez.
A gépkocsi hátulján található, a teljes szélességet átfogó LED-lámpatest belső szerkezete szintén megújult, az autó új színei pedig tovább fokozzák a jármű formatervezési jegyeinek hangsúlyosságát. A paletta három új árnyalattal bővül – Sage Green, Seabed Blue és Urban Grey – így kínálnak további lehetőséget a vásárlóknak az autó személyre szabásához.
A műszerfal középső alsó részét és a magasfényű, zongoralakk fekete felülettel rendelkező középső konzolt áttervezték, hogy mind a vezető, mind az utas könnyebben hozzáférhessen a vezeték nélküli töltőhöz; mely laposabbá vált és egyben ergonomikusabb is, megkönnyítve a használatát. A felhasználói élmény érdekében további belső módosításokat eszközöltek a japán gyártó mérnökei, például növelték az utastér hangszigetelését ezáltal csökkentve a zajszintet, így fokozva a kényelmet.
Az új Advance Style Plus panoráma üvegtetővel rendelkezik, emellett minden felszereltségi szinthez alapfelszereltségként jár a sötétített üveg, amely a melegebb napokon védelmet nyújt a napsütés ellen, ugyanakkor nagyobb biztonságot és kényelmet biztosít az utasok számára.
Vadonatúj Advance Plus felszereltség
A megújult HR-V megjelenésével egyidőben Honda bemutatja az Advance Plust, amely különleges stílusjegyekkel rendelkezik.
Ennek a kivitelnek az alapja az Advance Style felszereltség, melyet különleges fényezéssel látták el. Az alsó lökhárítók, a kerékívek és az alsó ajtó díszlécei a karosszéria színével harmonizálnak, ami egységes, esztétikus megjelenést kölcsönöz a modellnek. A harmóniát a „Crystal Black” hűtőrács ellensúlyozza, amely kontrasztot teremt és kiemeli a jármű karakterét. Az autó egyedi könnyűfém keréktárcsákat kapott, amelyek még inkább hangsúlyozzák a HR-V exkluzív stílusát.
Átgondolt helykihasználás hibrid hatékonysággal ötvözve
A legújabb HR-V megőrizte azt a rendkívül variálható belső terét, amely a korábbi generációk védjegyévé vált. Mivel az üzemanyagtartály az alváz közepén kapott helyet, így sokkal több tér maradt az első ülések alatt. Ez a kialakítás lehetővé teszi a hátsó „Magic Seats” ülésrendszer használatát, amely igény szerint lehajtható vagy felhajtható, így növelve a csomagtér módosítását.
Köszönhetően a Honda erőteljes és hatékony kétmotoros (az egyik meghajt, a másik generátorként működik) hibrid e:HEV hajtásláncának, amely kiemelkedő üzemanyag-takarékosságot biztosít, a legújabb HR-V dinamikus vezetési élményt is kínál.
Honda SENSING – az átfogó menetbiztonsági csomag
A HR-V e:HEV kategóriájában a legátfogóbb fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszereket kínálja, beleértve a többnézetű kamerarendszert (Multi View Camera System) is. A központi érintőképernyőn aktiválható rendszer 360°-os panorámaképet mutat a jármű környezetéről, választható oldal- vagy felülnézetben.
A széles látószögű, nagyfelbontású kamera lehetővé teszi a jármű környezetének pontosabb észlelését, például a padka nélküli szegélyek és út menti közlekedési jelzések felismerését. Az aktív biztonsági rendszerek felülvizsgálata során arra törekedtek a mérnökök, hogy ezek a rendszerek kevésbé befolyásolják a pilótát, így zavartalanul adhassa át magát a vezetés páratlan élményének.
Az új Forgalmi Torlódás Asszisztens, (Traffic Jam Assist) már 0 km/órától is működik, ami csökkenti a forgalmi dugók okozta fáradtságot. További előny, hogy a rendszernek köszönhetően jobb lett az ütközés elleni védelem, így még magasabb szintű biztonságot nyújt.
A megújult Honda HR-V e:HEV 2025 év elejétől érhető el a hazai márkakereskedésekben.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Erre is fel kell készülniük az e-járművásárlási támogatást igénylőknek
Az e-járművek terjedésével a speciális tűzvédelmi irányelvekre is érdemes figyelni.
A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret, és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt, 2026-ra pedig várhatóan ez ismét megduplázódik. Ehhez az is hozzájárult, hogy a vállalatok tavaly februártól, október óta pedig könnyített feltételekkel igényelhetnek állami támogatást tisztán elektromos személyautó, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez. Ezzel a lehetőséggel 2024-ben mintegy 4600 vállalkozás élt, akik összesen 5400 gépkocsi megvásárlásához pályáztak a támogatásra az Energiaügyi Minisztérium 2025. január 1-jén közölt adatai alapján.
Ez amellett, hogy hozzájárul az ország CO2-kibocsátásának csökkentéséhez,
„számos vállalat, illetve épület- és irodaház-üzemeltető számára új kihívást is jelent: az e-járművek által használt parkolóházaknak ugyanis speciális tűzbiztonsági megfontolásoknak is eleget kell tenniük. 2024-ben a katasztrófavédelem tűzvédelmi műszaki irányelvei is frissültek”
– hívja fel a figyelmet Seres Zoltán, a Siemens Zrt. tűzvédelmi szakértője.
„Az ezeknek való megfelelés, tehát a magas szintű tűzbiztonság megteremtése érdekében az üzemeltetőknek mielőbb érdemes lépniük, többek közt a még gyorsabb tűzérzékelést és beavatkozást lehetővé tevő tűzvédelmi megoldások alkalmazása felé.”
Mit kell tudni a tűzvédelmi műszaki irányelvekről?
A BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság által publikált tűzvédelmi műszaki irányelvek az országos tűzvédelmi rendeletben (OTSZ) előírt követelmények teljesítésére tartalmaznak gyakorlati megoldásokat. Az irányelvek alkalmazása ugyan önkéntes, de ezeknek az ajánlásoknak a megfogadásával az épületek üzemeltetői, valamint a gyártók, tervezők és más, érintett szereplők biztosak lehetnek benne, hogy megfelelnek a rendeletben előírt biztonsági szintnek. Az irányelvek között útmutatást találhatunk többek között az épületek kiürítésére, a beépített tűzjelző és tűzoltó berendezések tervezésére, illetve telepítésére, a szabadtéri rendezvények védelemre, valamint a robbanások elleni védekezésre vonatkozóan is. Emellett pedig a témaspecifikusan foglalkoznak a Li-ion akkumulátorok gyártásával, tárolásával az akkumulátorgyárak területén, valamint az elektromos személyautók töltésével és tárolásával a gépjárműtárolókban.
- Megállítani a láncreakciót: tűzterjedés elleni védelem
A 2024-ben közzétett irányelvek az épületszerkezetet, a parkoló elrendezését, valamint a hő- és füstelvezetést tekintve is új ajánlásokat fogalmaznak meg, és kiemelten foglalkoznak az elektromos járművek által használt gépjárműtárolókban való tűzterjedés elleni védelemmel. E téren a korai tűzérzékelés kulcsfontosságú, amelyhez a hagyományos eszközökön túl, már innovatív, még hatékonyabb megoldások is rendelkezésre állnak.
Az egyik ilyen lehetőség a levegőmintavételes füstérzékelő (ASD) technológia. Ez az integrált füstérzékelő rendszer a védendő, akár több mint 6 ezer négyzetméteres beltéri területet fokozott érzékenységgel, folyamatosan monitorozza, úgy, hogy a csőhálózatán elhelyezett lyukakon keresztül levegőmintákat szív be, és ezeket értékeli ki egyetlen központban. Ezt a megoldást egy épületmenedzsment rendszerrel összekötve, füst érzékelése esetén, akár további tűzvédelmi intézkedések is automatikusan életbe léphetnek: lekapcsolható például az érintett e-töltősor áramellátása, vagy azonnal elindítható a HVAC-rendszeren keresztül a füstelvezetés, ezekkel is csökkentve az esélyét a tűz elterjedésének, illetve további károk keletkezésének.
„Ezt a védelmet kiegészíthetik továbbá az olyan pontszerű füstérzékelők, amelyek az intelligens jelkiértékelő algoritmusok alapján alkalmasak a zavaró tényezők, például a por vagy a kipufogógáz kiszűrésére. Azaz valóban csak a „megfelelő típusú” füst esetén jelezzenek, megbízhatóbbá téve így az egész rendszert.”
– magyarázza a szakértő.
Speciális tűzbiztonsági megfontolások e-járművek esetén
Bár többször fordulnak elő a hagyományos járművekhez kapcsolódó tűzesetek, az EV-akkumulátorok tüze kémiai energiát szabadít fel, ami a hőmérséklet gyors emelkedését, ún. „hőmegfutást” okoz. Ez az akkumulátor elektrolitgőzének robbanásszerű égését eredményezi, ami miatt a tűz, különösen a zsúfolt parkolóházakban, könnyen átterjedhet a környező járművekre is. Ezért jellemzően nehezebb és hosszabb ideig tart eloltani az EV-tüzeket, mint a hagyományos autókban keletkezetteket, és tudnak akár strukturális kárt is okozni egy épületben. Egy másik kritikus tűzbiztonsági pont lehet az infrastruktúra (pl. akkumulátoros energiatároló berendezések) és a töltőállomások védelme is, ahol például túlfeszültség, túlmelegedés vagy egy sérült kábel is okozhat tüzet.
- Észlelni a problémát: vizuális füst- és lángérzékelés
„Azzal is értékes másodpercek takaríthatóak meg a tűzterjedés elleni védekezésben, ha nem csak a füstöt, hanem már a parázsló tüzet is felismeri a tűzvédelmi rendszer. – mutat rá Seres Zoltán. – „Erre képesek már a képváltozásokat egy algoritmus alapján folyamatosan analizáló, videós tűzérzékelő kamerák. Ezek optikai úton, folyamatosan pásztázva és elemezve a környezetet azonosítják akár a legapróbb füst- és lángforrásokat, szintén különbséget téve azok forrása között.”
Ez a megoldás nagy belmagasságú, félig nyitott terek esetén vagy akár kültéren is alkalmazható, mivel a légáramlás nem tudja megzavarni az optikai érzékelőket, és alacsony intenzitású megvilágítás esetén is működik. Azaz ideális kiegészítő védelmet biztosít például kültéri e-töltőknél, ahol a nagyértékű berendezések és a járművek védelmét más módon egyáltalán nem, vagy csak nagyon körülményesen lehetne megoldani.
- Ha már megtörtént a baj: oltás vízköddel
A korai tűzérzékelést korszerű oltási technológiákkal párosítva az akkumulátoroknál keletkező tüzek is hatékonyan megfékezhetőek. Magasnyomású vízködös – azaz magas nyomáson porlasztott vízzel történő – oltással gyorsan lehűthetőek az akkumulátorcellák, megszakítva ezzel az égési láncreakciót, és megakadályozva a tűz átterjedését.
Ennél az oltási technológiánál a hűtési hatás elérése érdekében a rendszer akár négyszázszorosára is képes megnövelni egy vízcsepp felszínét, ezzel is megsokszorozva a víz hűtési és oltási hatékonyságát. Az akkumulátortüzeknél pedig különösen fontos a hűtés így elért folyamatossága, mivel a tűz újragyulladásának kockázata is magas.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Digitális lopásvédelmet mutatott be az elektromos kerékpárok akkumulátoraihoz a Bosch eBike Systems
Aki elektromos kerékpár vásárlása mellett dönt, a lehető leghatékonyabban szeretné megvédeni járművét lopás ellen.
Annak érdekében, hogy még jobban megnehezítse a tolvajok dolgát, a Bosch eBike Systems az akkumulátorokra is kiterjeszti a digitális lopásvédelmet. A Bosch a CES 2025 szakkiállításon mutatta be akkumulátorzár (Battery Lock) megoldását. Ez a piacon egyedülálló funkció gondoskodik arról, hogy lopás esetén az elektromos kerékpár akkumulátora használhatatlanná, így a tolvajok számára értéktelenné váljon. Az új megoldás kiegészíti az eBike Lock és az eBike Alarm funkciók köré épülő intelligens rendszer digitális lopásvédelmi portfólióját.
„Az akkumulátor az eBike egyik legértékesebb alkatrésze. Az akkumulátorzárral az elektromos kerékpárok tulajdonosai egy olyan intelligens biztonsági funkcióhoz juthatnak, amellyel járművüket még hatékonyabban védhetik a lopástól”
– ismertette Gregor Dasbach, a Bosch eBike Systems digitális részlegének vezetője.
„Digitális lopásvédelmi portfóliónk bővítésével nagy lépést tehetünk víziónk felé, amely szerint a jövőben már egyetlen Bosch-rendszerrel szerelt elektromos kerékpárt sem lophatnak el.”
Akkumulátorzár: az eBike akkumulátor kiegészítő digitális védelme
A kivehető akkumulátorokat – mint például a PowerTube és a PowerPack – mechanikus zár biztosítja, az új akkumulátorzár (Battery Lock) digitálisan egészíti ki ezt a védelmet. Amint az eBike Flow alkalmazásban aktiválják az akkumulátorzár funkciót, az akkumulátor az eBike leállításakor automatikusan lezárul. Ha ezt egy másik, szintén intelligens rendszerrel felszerelt elektromos kerékpárba helyezik, a rendszer automatikusan megszakítja a motor energiaellátását, ezzel a teljes kerékpárt használhatatlanná teszi a felhasználó számára. Így a lopott akkumulátor értékesítése is értelmetlenné válik, ami tovább csökkenti a lopás kockázatát.
Teljes rugalmasság: az intelligens rendszerben minden akkumulátorral, illetve akkumulátorkombinációval kompatibilis
Az akkumulátorzár (Battery Lock) funkcióhoz több digitális kulcs, így az eBike Flow alkalmazással rendelkező okostelefon, valamint a Kiox 300 vagy a Kiox 500 kijelző is használható egyidejűleg. Az eBike Flow alkalmazással ezek a digitális kulcsok rugalmasan kezelhetők, így az akkumulátorzár akár ki is kapcsolható, ha a tulajdonos például barátaival vagy családtagjaival szeretné megosztani az akkumulátort. Az akkumulátorzár emellett az intelligens rendszerben minden akkumulátorral, illetve akkumulátor-kombinációval kompatibilis, illetve a DualBatteries technikával és a PowerMore 250 hatótávnövelővel (Range Extender) is működik.
Optimális kiegészítő lopásvédelem
Új akkumulátorzár (Battery Lock) funkcióval a Bosch eBike Systems tovább bővíti digitális biztonsági portfólióját, még hatékonyabb lopásvédelmet kínál az elektromos kerékpárok tulajdonosai számára. A már elérhető eBike Lock funkció esetében az okostelefon, valamint a Kiox 300 és Kiox 500 kijelzők szolgálnak digitális kulcsként a motor energiaellátásának aktiválásához. Az eBike Alarm funkció a kerékpár pontos helyéről tájékoztatja a felhasználókat, és gyanús mozgás esetén riasztást ad. Az eBike eltulajdonításakor a felhasználó push-értesítést kap okostelefonjára, és elindul a helymeghatározás. Eltulajdonítás esetén a lopási jelentés foglalja össze az elektromos kerékpár azonosítóit és a bűncselekménnyel kapcsolatos összes fontos adatot, amely azután az élő nyomkövetés linkjével együtt továbbítható a rendőrség felé. Az eBike Pass egyfajta digitális járműnyilvántartási okmányként szolgál, amely az eBike-tulajdonosok a kerékpár összes fontos adatát könnyen és egyszerűen áttekinthetik.
2025 nyarától elérhető
Az akkumulátorzár (Battery Lock) funkció az eBike Flow alkalmazáson keresztül táveléréssel (Over the Air) telepíthető az intelligens rendszerrel rendelkező Bosch eBike modellekre. A Flow+ előfizetés részeként 2025 nyarától jelenik meg a kínálatban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Egészségünk a legfontosabb, az év minden napján
Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát
A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint
Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben
SZEnergy Team: három világrekord után sem áll le a fejlesztésekkel a Széchenyi-egyetem csapata
Nemzetközi projektekben dolgozik együtt a HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat és a Széchenyi István Egyetem
Hogyan segít csökkenteni a mezítlábas cipő a neuropátiás fájdalmat?
Jászberényből indulhat a méhészet globális reformja
Gazdasági érdek és lehetőség a fenntartható építés Magyarországon
Minden századik magyart érintett már idén pénzügyi csalás
Technokrata.hu
A napelemek energiájának kihasználásához nyújt útmutatást egy új jelentés
A Samsung látványos hologrammal vetíti előre az új mobilinterakciókat a 2025-ös Galaxy Unpacked előtt
Ez a német üzem adhat példát a hazai iparvállalatoknak
Új ügyvezető igazgató a rácalmási Hankook üzem élén
A HONOR Tony Bellew bokszolólegendával izzítja be a HONOR Magic7 széria európai startját
Erre is fel kell készülniük az e-járművásárlási támogatást igénylőknek
Újabb villamos alállomást modernizáltak a Dunántúlon
Új fejezet nyílik a filmgyártásban Magyarországon
Egyre több felújított mobilt vásárolunk
Már januárban érdemes nyilatkozni a megemelt családi adókedvezmény érvényesítéséhez
Műszaki-Magazin.hu
Ez a német üzem adhat példát a hazai iparvállalatoknak
Vendégmunkás-helyzet a rendeletmódosítások után
Márciusban indul az MI egyetemi oktatása
Használt műszert online aukcióról?
Erre is fel kell készülniük az e-járművásárlási támogatást igénylőknek
Együttműködési megállapodást kötött a Messer a Pécsi Tudományegyetemmel
Fontos mérföldköveket ünnepel a Schneider Electric
Több teljesítmény az igényes alkalmazásokhoz az SXR családdal
Újabb villamos alállomást modernizáltak a Dunántúlon
Megalakult a Fénymúzeum Alapítvány
Ajánljuk
Friss
-
Ipar1 hét ago
Az ABB és a Környezettudatos Építési Egyesületek Világtanácsa egész Európában együttműködik a fenntartható, energiahatékony épületek létesítésének ösztönzése érdekében
-
Okoseszközök2 hét ago
Samsung Vision AI és további újítások a CES 2025 First Look eseményén
-
Gazdaság2 hét ago
Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon
-
Okoseszközök2 hét ago
CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak
-
Gazdaság6 nap ago
A vezetékes- és a mobilinternet forgalom is emelkedett a Telekomnál az ünnepi időszakban az elmúlt évhez képest
-
Okoseszközök2 hét ago
Mesterséges intelligencia segíti az ételkészítést és a főzési folyamat videós megörökítését az LG új háztartási gépeiben
-
Okoseszközök2 hét ago
A vadonatúj HONOR Magic7 Lite-tal új értelmet nyer a strapabíróság és a tartósság
-
Okoseszközök2 hét ago
Járművekbe integrálható vezérlőplatformot mutat be az LG a 2025-ös CES-en