Mozgásban
Magyar srácok kezében a zeneipar jövője?
A Musiverse NFT az egyik legizgalmasabb startup, ami az elmúlt években a látókörünkbe került.
A projekt a zeneipar és a web3 találkozásán alapul, ráadásul az alapötlet két tehetséges magyar fiataltól származik. Már megszokhattuk, hogy a magyarok rendszeresen a világ élvonalában szerepelnek tudományos és kreatív területeken, de talán meglepő lehet, hogy a web3 következő nagy dobásának, a Musiverse NFT kitalálói is innen indultak. Sára Barnabás és Ványi Márió még a nagyatádi óvodában ismerkedett meg egymással, majd 2022-ben olyan közös vállalkozást alapítottak, ami egyedülálló világszerte.
„A zene jövője, a jövő zenéje”
A két srác lételeme a zene, így nem volt kétség, hogy közös startupjuk is ötvözni fogja az érdeklődési területeiket, tehát a web3 és a zene világát. Céljuk az, hogy hidat képezzenek a két terület között, és a valóságban is kézzelfoghatóvá tegyék az NFT-k hasznát. A Musiverse-zel egy Web3–zeneipari ökoszisztémát építenek, amelynek küldetése, hogy a zeneipart felkészítsék a Web3 megoldások adaptációjára, és ezzel egy hatékonyabb, automatizáltabb, fenntarthatóbb és demokratikusabb zenei szcénát tudjanak nyújtani a nemzetközi zeneiparnak.
„2022 januárban jött az ötlet, hogy összekössem azt a 3 szakmai vonalat és érdeklődési kört, amiben 24 évem alatt szereztem némi tapasztalatot. Ez a 3 irány volt a zeneipar, mivel producerként dolgoztam amerikai énekesekkel, a kriptópiac, mert kereskedőként kerültem bele 2020-ban a bull-market elején, és a start-up világ, mert startupmenedzsment módszertanokból írtam a szakdolgozatom a Corvinuson. Ekkor jött a felismerés, hogy a zenei NFT-k nagyban meghatározhatják a jövő zeneiparát, ahogyan elkezdtem beleásni magam a lehetőségekbe”
– meséli Sára Barnabás, hogyan is jött az ötlet.
„2022 nyarán ismerkedtünk meg egy 18 éves kora óta New Yorkban élő magyar producerrel, Mátéval, akivel a történetei és az első találkozás alapján egyből tudtuk, hogy gyümölcsöző együttműködés elé nézünk – veszi át a szót Ványi Márió. – Nekiálltunk egy közös NFT kollekciónak, amiben a Housematic tehetséges zenészeinek exkluzív kiadásaihoz tud majd hozzáférni az NFT birtokosa. Így jutottunk oda, hogy ezt a utilityt is bevezetjük a kollekcióba, így 2023 elején startoló NFT albumhoz kizárólagos hozzáférése lesz majd a holdereinknek. Ha pedig már party-NFT, akkor kell buli is – fogalmazódott meg bennünk a gondolat.”
Így alakult ki a Musiverse NFT végső küldetése, miszerint fenntartható, decentralizált és közös érdekeken alapuló ökoszisztémát építsen ki a Web3 piacok és a zeneipar között. Sok más induló projekttel ellentétben ők a való életben is használható úgynevezett utilityt nyújtanak (ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy milyen hasznot nyújt a felhasználónak), tehát nemcsak virtuálisan lesz használható az általuk kibocsátott NFT-kollekció: tulajdonosaiknak ugyanis életreszóló VIP-belépést biztosít mindenkori zenei és Web3 rendezvények sorozatára világszerte. Ezek lehetnek egyetemi bulik, világraszóló party-k, fesztiválok, de akár komolyabb szakmai konferenciák is, így mindenki megtalálja a neki tetszőt.
A nagyszabású terveknek pedig itt nincs vége: a 2023-ban startoló zenei NFT Marketplace és DAO Token lehetőséget ad majd zenészek, zeneszeretők és befektetők számára, hogy együtt profitáljanak egy közös érdekeket támogató, decentralizált rendszer keretein belül.
De mi az az NFT, hogy működik egy marketplace és hogy képzeljük el a DAO-t?
Az NFT, ami többek között a Musiverse egyik alapját is képezi, az angol non-fungible token kifejezés rövidítése, tükörfordításban nem-helyettesíthető tokenek. Az NFT-k tulajdonképpen digitális vagyontárgyak, egyedülállóságuk a blokklánc-technológián alapul. A projekt egy ‘Keys to the Universe” néven futó, 500 darabos Genesis NFT-kollekcióval indul Ethereum hálózaton, és ahogy a neve is mutatja, tényleg valódi kulcsot nyújt a tulajdonosoknak a zene birodalmához.
A készülő Musiverse marketplace úgy látható át leginkább, ha elképzelünk egy olyan skálát, amelynek az egyik véglete teljesen nyitott, Opensea-típusú, ahova bárki feltölthet bármit, viszont nincs minőséggarancia, így nagyobb a csalás lehetősége is. A skála másik végén pedig az erősen kurált marketplace-platformok állnak, ahol a minőséggarancia garantált, azonban nem jelenhet mindenki meg. Márió és Barnabás ezt a két modellt szeretnék ötvözni úgy, hogy decentralizált és közösség által kurált platform legyen, amihez a token nyújtja az egyik eszközt.
A DAO röviden decentralizált autonóm szervezetet jelent. A Musiverse esetében úgy épülne fel, hogy adott egy közösség által irányított, decentralizált zenei NFT marketplace, a utility tokennel együtt megvalósul a self-governance, azaz önigazgatás, a kettő együtt pedig DAO-ként funkcionál. A fiúk jövőre tervezik a $MSV Token bevezetését, mint hivatalos fizetőeszközt, ami egyben a marketplace valutája is lesz, melynek nem titkolt célja, hogy a nemzetközi zeneipar DAO valutáját képezhesse.
Mikor válik mindez valósággá?
Nagyon hamar: az NFT kulcsok ugyanis napokon belül, 2022. December 14-től lesznek elérhetőek 0,05 ETH árfolyamon. Az NFT kollekció megjelenését pedig stílszerűen egy nagyszabású rendezvénnyel ünneplik meg december 28-án, melyen ingyenesen részt vehet minden NFT tulajdonos. A kulcs azonban nem csupán egy esemény látogatására biztosítja be a tulajdonosok helyét; a megvásárolt NFT-vel életreszóló jegyet váltanak a Musiverse zenei és Web3 rendezvények sorozatára világszerte.
így az érdeklődők azonnal olyan helyszínekhez kapják meg a „kulcsot”, mint London, Párizs, Amsterdam, Madrid, Ibiza, Prága és Berlin. Európán kívül pedig New York a fő bázis, illetve Miami, de Márió és Barni idővel szeretne keletre valamint egzotikus vidékek felé is nyitni, így Fülöp-szigetek, Cayman-szigetek, Izrael, Új-Zéland, Dubai és Szingapúr is célkeresztbe került, Magyarországon pedig folyamatosan folytatódnak a partyk, konferenciák és meetupok.
„A bulik mellett pedig elkezdjük felépíteni a Musiverse DAO-t és ökoszisztémát, melynek célja, hogy széles körű elterjedést tegyen lehetővé a zenei NFT és a zeneipari tokenizáció területén – veszi át a szót Sára Barnabás, aki szerint minderre már 2023 elején sor kerül. – Emellett fontos számunkra az edukáció, így nekiállunk a Web3-as Zenei Ügynökség kialakításának, melyben tapasztalt zeneipari szakértelmet, karriermenedzsment szolgáltatásokat és teljes körű Web3 edukációt nyújtunk majd olyan zenészeknek, akik rálépnének a Web3 karrierépítés útjára. A többi a jövő zenéje, illetve a zene jövője.”
Az NFT nyitóbuli részletei ide kattintva érhetőek el.
Kredit: Csákvári Péter
Forrás: Santos Productions
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9
A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.
Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.
A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.
A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.
A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Dróntechnológia mesterfokon
A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.
Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.
A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.
„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”
– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.
A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.
„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”
– mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.
A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.
Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.
„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”
– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”
Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában
A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.
A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.
Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában
A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.
A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.
Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve
Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.
A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába