Mozgásban
Magyar srácok kezében a zeneipar jövője?
A Musiverse NFT az egyik legizgalmasabb startup, ami az elmúlt években a látókörünkbe került.
A projekt a zeneipar és a web3 találkozásán alapul, ráadásul az alapötlet két tehetséges magyar fiataltól származik. Már megszokhattuk, hogy a magyarok rendszeresen a világ élvonalában szerepelnek tudományos és kreatív területeken, de talán meglepő lehet, hogy a web3 következő nagy dobásának, a Musiverse NFT kitalálói is innen indultak. Sára Barnabás és Ványi Márió még a nagyatádi óvodában ismerkedett meg egymással, majd 2022-ben olyan közös vállalkozást alapítottak, ami egyedülálló világszerte.
„A zene jövője, a jövő zenéje”
A két srác lételeme a zene, így nem volt kétség, hogy közös startupjuk is ötvözni fogja az érdeklődési területeiket, tehát a web3 és a zene világát. Céljuk az, hogy hidat képezzenek a két terület között, és a valóságban is kézzelfoghatóvá tegyék az NFT-k hasznát. A Musiverse-zel egy Web3–zeneipari ökoszisztémát építenek, amelynek küldetése, hogy a zeneipart felkészítsék a Web3 megoldások adaptációjára, és ezzel egy hatékonyabb, automatizáltabb, fenntarthatóbb és demokratikusabb zenei szcénát tudjanak nyújtani a nemzetközi zeneiparnak.
„2022 januárban jött az ötlet, hogy összekössem azt a 3 szakmai vonalat és érdeklődési kört, amiben 24 évem alatt szereztem némi tapasztalatot. Ez a 3 irány volt a zeneipar, mivel producerként dolgoztam amerikai énekesekkel, a kriptópiac, mert kereskedőként kerültem bele 2020-ban a bull-market elején, és a start-up világ, mert startupmenedzsment módszertanokból írtam a szakdolgozatom a Corvinuson. Ekkor jött a felismerés, hogy a zenei NFT-k nagyban meghatározhatják a jövő zeneiparát, ahogyan elkezdtem beleásni magam a lehetőségekbe”
– meséli Sára Barnabás, hogyan is jött az ötlet.
„2022 nyarán ismerkedtünk meg egy 18 éves kora óta New Yorkban élő magyar producerrel, Mátéval, akivel a történetei és az első találkozás alapján egyből tudtuk, hogy gyümölcsöző együttműködés elé nézünk – veszi át a szót Ványi Márió. – Nekiálltunk egy közös NFT kollekciónak, amiben a Housematic tehetséges zenészeinek exkluzív kiadásaihoz tud majd hozzáférni az NFT birtokosa. Így jutottunk oda, hogy ezt a utilityt is bevezetjük a kollekcióba, így 2023 elején startoló NFT albumhoz kizárólagos hozzáférése lesz majd a holdereinknek. Ha pedig már party-NFT, akkor kell buli is – fogalmazódott meg bennünk a gondolat.”
Így alakult ki a Musiverse NFT végső küldetése, miszerint fenntartható, decentralizált és közös érdekeken alapuló ökoszisztémát építsen ki a Web3 piacok és a zeneipar között. Sok más induló projekttel ellentétben ők a való életben is használható úgynevezett utilityt nyújtanak (ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy milyen hasznot nyújt a felhasználónak), tehát nemcsak virtuálisan lesz használható az általuk kibocsátott NFT-kollekció: tulajdonosaiknak ugyanis életreszóló VIP-belépést biztosít mindenkori zenei és Web3 rendezvények sorozatára világszerte. Ezek lehetnek egyetemi bulik, világraszóló party-k, fesztiválok, de akár komolyabb szakmai konferenciák is, így mindenki megtalálja a neki tetszőt.
A nagyszabású terveknek pedig itt nincs vége: a 2023-ban startoló zenei NFT Marketplace és DAO Token lehetőséget ad majd zenészek, zeneszeretők és befektetők számára, hogy együtt profitáljanak egy közös érdekeket támogató, decentralizált rendszer keretein belül.
De mi az az NFT, hogy működik egy marketplace és hogy képzeljük el a DAO-t?
Az NFT, ami többek között a Musiverse egyik alapját is képezi, az angol non-fungible token kifejezés rövidítése, tükörfordításban nem-helyettesíthető tokenek. Az NFT-k tulajdonképpen digitális vagyontárgyak, egyedülállóságuk a blokklánc-technológián alapul. A projekt egy ‘Keys to the Universe” néven futó, 500 darabos Genesis NFT-kollekcióval indul Ethereum hálózaton, és ahogy a neve is mutatja, tényleg valódi kulcsot nyújt a tulajdonosoknak a zene birodalmához.
A készülő Musiverse marketplace úgy látható át leginkább, ha elképzelünk egy olyan skálát, amelynek az egyik véglete teljesen nyitott, Opensea-típusú, ahova bárki feltölthet bármit, viszont nincs minőséggarancia, így nagyobb a csalás lehetősége is. A skála másik végén pedig az erősen kurált marketplace-platformok állnak, ahol a minőséggarancia garantált, azonban nem jelenhet mindenki meg. Márió és Barnabás ezt a két modellt szeretnék ötvözni úgy, hogy decentralizált és közösség által kurált platform legyen, amihez a token nyújtja az egyik eszközt.
A DAO röviden decentralizált autonóm szervezetet jelent. A Musiverse esetében úgy épülne fel, hogy adott egy közösség által irányított, decentralizált zenei NFT marketplace, a utility tokennel együtt megvalósul a self-governance, azaz önigazgatás, a kettő együtt pedig DAO-ként funkcionál. A fiúk jövőre tervezik a $MSV Token bevezetését, mint hivatalos fizetőeszközt, ami egyben a marketplace valutája is lesz, melynek nem titkolt célja, hogy a nemzetközi zeneipar DAO valutáját képezhesse.
Mikor válik mindez valósággá?
Nagyon hamar: az NFT kulcsok ugyanis napokon belül, 2022. December 14-től lesznek elérhetőek 0,05 ETH árfolyamon. Az NFT kollekció megjelenését pedig stílszerűen egy nagyszabású rendezvénnyel ünneplik meg december 28-án, melyen ingyenesen részt vehet minden NFT tulajdonos. A kulcs azonban nem csupán egy esemény látogatására biztosítja be a tulajdonosok helyét; a megvásárolt NFT-vel életreszóló jegyet váltanak a Musiverse zenei és Web3 rendezvények sorozatára világszerte.
így az érdeklődők azonnal olyan helyszínekhez kapják meg a „kulcsot”, mint London, Párizs, Amsterdam, Madrid, Ibiza, Prága és Berlin. Európán kívül pedig New York a fő bázis, illetve Miami, de Márió és Barni idővel szeretne keletre valamint egzotikus vidékek felé is nyitni, így Fülöp-szigetek, Cayman-szigetek, Izrael, Új-Zéland, Dubai és Szingapúr is célkeresztbe került, Magyarországon pedig folyamatosan folytatódnak a partyk, konferenciák és meetupok.
„A bulik mellett pedig elkezdjük felépíteni a Musiverse DAO-t és ökoszisztémát, melynek célja, hogy széles körű elterjedést tegyen lehetővé a zenei NFT és a zeneipari tokenizáció területén – veszi át a szót Sára Barnabás, aki szerint minderre már 2023 elején sor kerül. – Emellett fontos számunkra az edukáció, így nekiállunk a Web3-as Zenei Ügynökség kialakításának, melyben tapasztalt zeneipari szakértelmet, karriermenedzsment szolgáltatásokat és teljes körű Web3 edukációt nyújtunk majd olyan zenészeknek, akik rálépnének a Web3 karrierépítés útjára. A többi a jövő zenéje, illetve a zene jövője.”
Az NFT nyitóbuli részletei ide kattintva érhetőek el.
Kredit: Csákvári Péter
Forrás: Santos Productions
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Budapestre érkezett a LEGO® F1 pilótaparádé egyik sztárja
A 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíj közeledtével a LEGO Csoport és a Formula 1 egyedülálló installációval készül az Allee Bevásárlóközpontban, július 25. és augusztus 5. között.
A látogatók most testközelből csodálhatják meg azt az életnagyságú LEGO® F1 autót, amely nemcsak méretében és részletgazdagságában lenyűgöző, hanem valódi versenypályás múltja miatt is figyelemre méltó.
A LEGO® Mercedes-AMG F1® W15 autó közel 400 000 LEGO kockából épült, több mint 1500 kg-ot nyom, és akár 20 km/h-s sebességgel is képes haladni. A LEGO Csoport csehországi Kladnóban található gyárában készült építményen 26 LEGO tervező, mérnök és építő dolgozott. A modell szinte teljesen megegyezik egy valódi 2024 Mercedes-AMG Petronas Forma–1-es autó méretével, és olyan részleteket is tartalmaz, mint a szponzorlogók vagy az eredeti Pirelli gumik. Az autó működő motorral rendelkezik, George Russell és Andrea Kimi Antonelli vezették a 2025-ös Formula 1 Miami Nagydíj hivatalos pilótaparádéján. A különleges verseny után a LEGO Mercedes-AMG Petronas F1 autót megőrizték az eredeti, verseny utáni állapotában, és most először látható Magyarországon.
A Miami Nagydíj pilótaparádéja több szempontból is mérföldkő volt a LEGO Csoport számára: először fordult elő, hogy egyszerre több megépített és vezethető, életnagyságú LEGO autó vonult fel a versenypályán, amelyek mindegyike egy-egy F1-es istállót képvisel, és a csapatok pilótái vezették.
„A LEGO Csoportnál mindig keressük az új lehetőségeket arra, hogy hogyan tudjuk izgalmas módokon ötvözni a kreativitást és a mérnöki gondolkodást”
– mondta Oláh Péter, a LEGO Hungária marketingigazgatója.
„Ezzel a budapesti installációval valami különlegeset szerettünk volna nyújtani a hazai LEGO és Forma–1 rajongóknak – egy egyedi élményt, amely fokozza az izgalmakat a Magyar Nagydíj előtt.”
A 2025-ös Formula 1 Magyar Nagydíjat megelőzően július 25-27. között, illetve a versenyhétvégén augusztus 1-3. között különleges, ingyenes programokkal várják a látogatókat az Alleeban. Az érdeklődők megépíthetik saját versenyautójukat LEGO elemekből, majd az elkészült járgányokat egy rámpás versenypályán próbálhatják ki. A vezetés szerelmesei egy ügyességi pályán irányíthatják a kis méretű LEGO F1 versenyautókat, ahol pontosságra és finom mozdulatokra lesz szükség. A gyorsaságé lesz a főszerep a reflexjátéknál, ahol bárki próbára teheti a reakcióidejét – akárcsak egy igazi F1-es pilóta. Emellett egy mini kiállításon is megcsodálhatók lesznek a LEGO F1 készletek, ahol a LEGO® Speed Champions, LEGO® City, valamint a legkisebbeknek készült LEGO DUPLO sorozat darabjai is helyet kapnak.
A program ingyenes és mindenki számára elérhető július 25. és augusztus 5. között az Allee Bevásárlóközpont földszintjén. A rendezvény célja, hogy a 2025-ös Formula 1® Magyar Nagydíjhoz kapcsolódóan interaktív élményt nyújtson a LEGO rajongóknak és az autósport szerelmeseinek egyaránt.
A LEGO Csoport és a Forma–1 2025-ben indított partnersége egyedülálló módon ötvözi a kreatív építés élményét a Forma-1 iránti rajongással, valamint a családokhoz is közelebb hozza a sport izgalmas világát. Az együttműködés nemcsak az innovációt, a technológiát és a mérnöki gondolkodást népszerűsíti, hanem egyúttal inspirálja a fiatalabb generációt, és szórakoztató élményt nyújt minden korosztály számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Forró aszfalt és aquaplaning: fontos tanácsok a Hankooktól
Nincs is jobb érzés egy napsütéses nyári napon, mint amikor beülünk az autóba, feltekerjük a hangerőt és átadjuk magunkat az utazás örömének.
Ugyanakkor a nagy szabadságban sem feledkezhetünk meg arról, hogy az autózás nyáron is hatalmas felelőséggel jár, hiszen a nyári forróság számos váratlan veszélyt tartogathat a felkészületlen autósok számára. A tikkasztó hőség, a hirtelen lecsapó záporok és zivatarok, valamint a városokban és autópályákon megnövekedett forgalom mind hozzájárulnak a fokozott baleseti kockázathoz. A Hankook szakértői idén is összegyűjtötték a legfontosabb tanácsokat, tippeket, amelyek segítségével felkészülhetünk a napsütéses évszak sajátos kihívásaira.
Az idei nyáron Európa-szerte számítani kell a szélsőséges időjárási jelenségek, így a rendkívüli hőhullámok és az azokat hirtelen megszakító, heves zivatarok gyakori váltakozására. Ezek a körülmények jelentősen növelik a közúti közlekedés kockázatait, és fokozott körültekintést követelnek a gépjárművezetőktől. A biztonságos célba érés érdekében – különösen a hosszabb, külföldi utazások során, ismeretlen útvonalakon – elengedhetetlen a járművek megfelelő műszaki állapota és a sofőrök mentális felkészültsége.
Az emberi tényező: koncentráció a kánikulában
A nyári vezetés a szokásosnál is nagyobb koncentrációt igényel. Az extrém hőség bizonyítottan lassíthatja a reakcióidőt, miközben az olyan kihívások, mint a vakító napsütés, a megnövekedett forgalom vagy a gyakori útfelújítások miatt kialakult torlódások folyamatosan próbára teszik a figyelmet. Külföldi utazás során ehhez adódnak az ismeretlen szabályok és a hazaitól eltérő helyi vezetési stílusok. Éppen ezért a túlzott magabiztosság helyett a higgadt, körültekintő közlekedés, valamint a megfelelő követési távolság tartása létfontosságú.
Műszaki kockázatok: A jármű felkészítése
A hőség nemcsak a sofőrt, hanem a járművet is megviseli, ahol a legkritikusabb pontot az abroncsok jelentik. A forró aszfalton az abroncsok túlmelegedhetnek, ami deformációhoz és a menettulajdonságok veszélyes romlásához vezethet. A balesetek megelőzése érdekében ezért elengedhetetlen a kifogástalan állapotú és megfelelően karbantartott nyári abroncsok használata.
Felkészülés a váratlanra
A hirtelen érkező nyári záporok azonnali és tudatos reakciót követelnek a sofőröktől. A csúszóssá váló utakon, a jelentősen romló látási viszonyok mellett a vízen felúszás (aquaplaning) jelenti a legnagyobb veszélyt. Ennek elkerülése érdekében elengedhetetlen a sebesség csökkentése, a követési távolság növelése és a fényszórók megfelelő használata. A nedves útfelületen történő hirtelen fékezés önmagában is kockázatos, de a nem megfelelő gumiabroncs drámaian ronthat a helyzeten.
A helyes abroncsválasztás fontosságára Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője is felhívja a figyelmet:
„Fontos megérteni, hogy a téli gumik, melyek hidegben nyújtanak kiváló tapadást, a nyári melegben jelentősen megnövelik a féktávot, ami komoly veszélyforrást jelenthet. Ezért létfontosságú a nyári gumiabroncs használata, amelyeket kifejezetten a meleg aszfaltra terveztek. A nyári gumik jobb tapadást és rövidebb féktávot biztosítanak, ami egy vészfékezésnél döntő tényező lehet a biztonságos megálláshoz.”
A nyári hónapok a kiszámíthatatlan időjárás és a megnövekedett forgalom miatt fokozott fegyelmet és tudatos felkészülést igényelnek a járművezetőktől. A biztonságos és gondtalan utazás alapfeltétele a körültekintő vezetés és a kifogástalan műszaki háttér. A Hankook prémium nyári abroncsait kifejezetten úgy tervezték, hogy forró aszfalton és hirtelen érkező záporok idején egyaránt megbízható teljesítményt nyújtsanak, így ideális és megbízható felszereltséget biztosítanak a nyári utazások során.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia EV5 az elektromos mobilitást az európai vezetők igényeihez szabja
A Kia EV5 az elektromos innovációt hozza el az európai C-SUV szegmensbe, amely a kontinens legnagyobb és leggyorsabban növekvő járműszegmense.
A Hyundai Motor Group dedikált EV platformjára, az Electric-Global Modular Platformra (E-GMP) épülő EV5 400V technológiával ötvözi a merész SUV-stílust, a való életben is használható praktikusságot és a legkorszerűbb technológiát. Masszív, ugyanakkor kifinomult formatervezésével, tágas és rugalmas utasterével, valamint fejlett elektromos funkcióival az EV5 az európai ügyfelek elvárásaihoz és életstílusához igazodik.
Stratégiai modell a Kia elektromos stratégiájában
A Kia globális „Plan S” elektromos járművekre vonatkozó terveiben az EV5 kulcsszerepet játszik a vállalat vezető pozíciójának megerősítésében az európai fenntartható mobilitás területén.
„Az EV5 a Kia európai növekedési stratégiájának sarokköve”
– mondja Sjoerd Knipping, a Kia Europe operatív igazgatója.
„Európa legversenyképesebb elektromos jármű szegmensében egy olyan modellel lépünk piacra, amely ötvözi ikonikus ‘Opposites United’ dizájnunkat, a mindennapi praktikusságot és az elektromos mobilitásban gyökerező innovációt. Ezzel megerősítjük elkötelezettségünket a fenntartható mobilitás iránt, amely az európaiak életmódjához, munkájához és vezetési szokásaihoz igazodik.”
Európára szabott tervezés
Hűen a Kia „Opposites United” dizájnfilozófiájához, az EV5 esztétikája egyszerre masszív és kifinomult, az európai ízléshez igazítva. Az autó erős, dobozszerű sziluettel, hangsúlyos Doszloppal és a Kia „Star Map” világításával rendelkezik elől és hátul. Három kerékméret közül lehet választani: az alapmodellhez 18 vagy 19 colos kerekeket, a stílusos EV5 GT-Line-hoz 19 colos kerekeket, később pedig a sportos EV5 GT-hez 20 colos kerekeket, amelyek egyszerre nyújtanak vizuális és funkcionális előnyt is.
Az utastér szintén az európai életmód gyakorlati igényeit szolgálja. A hátsó ülések teljesen síkba dönthetők, maximálva a csomagtér kapacitását, amely akár 2 méter hosszú pakolóteret is biztosít. A szervezési megoldások, például a fiókos középkonzol tároló, ideálissá teszik az autót mind városi, mind szabadtéri használatra, zökkenőmentesen alkalmazkodva az urbánus élethez és a természetjáráshoz.
Az EV5 utastere egy “lounge-like” hangulatot teremt. A kényelem-fókuszú ülések a vezető számára masszázsfunkcióval rendelkeznek, négy irányú deréktámasszal, fűtéssel és szellőztetéssel. Az utastér anyagai között újrahasznosított PET található az üléseken és szőnyegeken; biohab az üléseken, középkonzolon és fejtámlákon; valamint BTX-mentes festék az ajtókon, műszerfalon és középkonzolon.
Európai utakra és éghajlatra tervezve
Az európai vezetők olyan teljesítményt várnak, amely alkalmazkodik a változó körülményekhez. A 81,4 kWh-s nagy kapacitású akkumulátorral az EV5 akár 530 kilométeres tisztán elektromos hatótávolságot kínál (WLTP szerint). Az alapmodell és a GT-Line változat is támogatja a gyorstöltést, amely 10-ről 80%-ra mindössze 30 perc alatt tölthető.
Az E-GMP platformra építve az EV5 megbízható i-Pedal 3.0 rendszerrel rendelkezik az egyszerű egypedálos vezetéshez. A Smart Regeneration System Plus fokozza az energiahatékonyságot és a kényelmet, a navigációs adatok alapján automatikusan igazítja a fékezést és a sebességet kereszteződésekhez, sebességkorlátozásokhoz és egyéb helyzetekhez. A következő generációs akkumulátor fűtési és hűtési rendszer nemcsak hatékonyabbá teszi az utastér fűtését, hanem hideg időben is megőrzi a hatótávot, garantálva az akkumulátor megbízható működését a kontinens változatos éghajlatán – az északi telektől a mediterrán nyarakig.
A kétirányú töltési funkció, köztük a Vehicle-to-Load (V2L) akár 3,6 kW teljesítménnyel, lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autó akkumulátorát külső eszközök áramellátására és töltésére használják belső csatlakozóval vagy külső adapterrel. A modell a Vehicle-to-Grid (V2G) hardverrel is rendelkezik, amely az infrastruktúra vagy az egyes országok szabályozásának engedélyezése után válik működőképessé.
„Az EV5 fejlesztése során az európai vásárlókat tartottuk szem előtt”
– mondja Pablo Martínez Masip, a termékfejlesztés és marketing alelnöke.
„A sokoldalú ülésektől a teljes évre optimalizált akkumulátor teljesítményéig, a masszív SUV-stílusig és a fejlett ccNC rendszerig minden részlet az európai vezetők egyedi elvárásait tükrözi, akik nemcsak a funkciókat, hanem a megjelenést is értékelik.”
Okos technológia a kiváló kapcsolódásért
Az EV5 a Kia legújabb ccNC (connected car Navigation Cockpit) rendszerével van felszerelve, amely egy panorámás széles kijelzőt tartalmaz: egy 12,3 colos műszerfal-kijelzőt, egy 12,3 colos képernyőt és egy 5,3 colos klímavezérlő kijelzőt. Az OTA frissítések és a Kia Upgrades platform azt biztosítják, hogy az autó a jövőben is új funkciókkal és szolgáltatásokkal bővíthető legyen.
A csatlakoztathatóságot továbbfejlesztették, különösen az útvonaltervezést. Az EV5 Online Navigációval rendelkezik, amely élő térképadatokat biztosít az autónak, és négyhetente frissül.
A klímaberendezés háromzónás, mely minden utas számára kényelmet biztosít. Az egyszerűsített fizikai kezelőfelület letisztult megjelenést kínál, csak néhány alapvető gombbal. A kényelmet és a biztonságot tovább növeli a Digital Key 2.0, az ujjlenyomat-azonosítás és a Harman Kardon prémium hangrendszer, amelyek az európai vásárlók intuitív, prémium technológiára irányuló igényeit tükrözik.
Az európai elvárásoknak megfelelő biztonság
Az európai utak magas biztonságot és agilitást igényelnek. Az EV5 hét légzsákkal, szerkezeti megerősítésekkel és a Kia legfrissebb Fejlett Vezetőtámogató Rendszereivel (ADAS) van felszerelve. Az EV5 az elsők között kapja meg a Kia legújabb Intelligens Sebességkorlátozó Asszisztens (ISLA) rendszerét, amely a vásárlói visszajelzések alapján fejlett hangjelzésekkel szolgál a vezető kényelméért.
Az intelligens sebességszabályozás (Smart Cruise Control 2, SCC2) vészhelyzetben képes a teljes megállásra, amennyiben a vezető nem reagál.
Ezen túlmenően a Parkolási Ütközéselkerülő Asszisztens (PCA) most már az első és oldalsó területekre is kiterjed (PCA-F/S/R), érzékelők és kamerák segítségével segítve az ütközések megelőzését parkolás közben.
A Highway Driving Assist 2 kézfelismeréssel (HDA 2 with HOD) támogatja a vezetőt a biztonságos követési távolság megtartásában, a sáv közepén maradásban, a sávváltásban és az oldalsó pozíció beállításában.
Végül a Remote Smart Parking Assist 2.0 (RSPA 2.0) lehetővé teszi a vezetők számára, hogy akár az autóból kiszállva is be- vagy kihajtsanak parkolóhelyről.
Magabiztos lépés az elektromos mobilitás felé
A Kia EV5 az elektromos mobilitás következő korszakára készült Európában. Merész SUV dizájnjával, kényelmi funkcióival és az európai vezetők által elvárt teljesítménnyel ideális elektromos társ. Magabiztos lépés a Kia és Európa növekvő elektromos jármű közössége számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
Hazai cég biztosít automata raktárrendszert egy amerikai gyárnak
-
Ipar2 hét ago
A Magyar Telekom és a BME sikeresen tesztelte az 50GPON hálózatot
-
Gazdaság2 hét ago
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
-
Szórakozás2 hét ago
Így képzeli a világ a jövőt – Beszámoló az Expo 2025-ről
-
Okoseszközök2 hét ago
A Hisense lett az elmúlt 5 év leggyorsabban növekvő soundbar márkája
-
Ipar2 hét ago
Forma–1: a Hungaroring stratégiai partnereként a Magyar Nagydíjon mutatja be technológiai tevékenységeit a Széchenyi István Egyetem
-
Gazdaság2 hét ago
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
-
Gazdaság1 hét ago
Karrierváltás: a bruttó hazai átlagkeresetet is meghaladhatja a junior informatikusok kezdő fizetése