Mozgásban
Bemutatkozik a Kia EV9
A Kia Corporation ma nyilvánosságra hozta az első fotókat a márka első, tisztán elektromos meghajtású nagyméretű SUV modelljének külsejéről és utasteréről.
A Kia fenntartható mobilitásszolgáltatóvá való átalakulásának útján különösen fontos mérföldkőnek számító EV9 kívül-belül feltűnő formákat és kifinomult eleganciát mutat.
A határozott megjelenés a Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának gyümölcse, amely a természet és a modernitás formavilága közötti feszültség révén teremt harmonikus, egységes egészet. A Kia formatervezői a sima felületek és a térformák kombinációjával alkottak határozott idomokat, így született meg a feltűnően mai, ugyanakkor tiszta és kiegyensúlyozott SUV megjelenés.
„A Kia EV9 új területre lép; fontos célunk vele formai alapvetéseink újradefiniálása mellett a konnektivitás, a használhatóság és a környezettudatosság új szintre emelése is.”
– mondta Karim Habib, a Kia globális formatervezési központjának vezetője, a márka alelnöke.
„Az EV9 különlegesen magas minőséget kínál vásárlóinknak, friss elektromos megközelítési módot a családi SUV szegmensben. Ez az új hozzáállás közvetlen élményeket és kiváló komfortot jelent nem csak a vezető számára, hanem valamennyi utasnak, az innovatív térkihasználás, a technológia és a dizájn révén.”
Külső: új utakon a jövő SUV formái felé
A márka ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiája alapján tevékenykedő fejlesztőcsapat mérnökeinek kiemelt célja volt, hogy minden korábbinál különlegesebb megjelenést alkossanak. Különösen a formairányzat ‘természetesen merész’ pillére kapott itt jelentős szerepet, hiszen a természet és az anyagi világ elemeinek kombinációja kulcsfontosságú volt az EV9 külső megjelenésének megalkotása során. A végeredmény egy olyan jármű, amely természetesen kombinálja a minden körülmények közepette megbízható képességeket az elektromos autók kifinomultságával, új irányt mutatva a jövő elektromos SUV generációinak.
Az EV9 orrkialakítását egyszerű, tiszta vonalvezetés és letisztult felületek jellemzik, egyszerre sugározva megbízhatóságot és nyugalmat. A hangsúlyos ‘digitális megvilágítású hűtőmaszk’ és a feltűnő, függőleges fényszórók által meghatározott ‘digitális tigrisarc’ futurisztikussá teszi a megjelenést. A digitális tigrisarc fontos eleme a fényszórók melletti, karosszériába épített kockalámpa sor. Az EV9 LED-es ‘csillagtérkép’ nappali menetfényei új fényhatást rajzolnak kifinomult animált világítási módjukkal, amely már a Kia eljövendő elektromos modelljeinek digitális tigrisorrát vetíti előre.
A többszögletű formanyelv által meghatározott oldalnézet határozottan és megkérdőjelezhetetlenül SUV vonalú, miközben légellenállása különösen alacsony. A dinamikus háromszögletű sárvédőelemek és a hangsúlyos, térbeli kerékjárati ívek határozott formai egységbe rendezik a formaelemeket. Az ajtók lemezébe simuló kilincsek és a lejtős tetővonal a kifinomult és hatékony mozgás érzetét kelti.
Az autó hátulján a csomagtérajtó egyszerű vonalai – a finom rajzolatú hátsó fényekkel, amelyek az elsők formáira rímelnek – kihangsúlyozzák az EV9 erős és összeszedett kiállását.
Belső: a tér új formái, kényelem és élmény valamennyi utasnak
A Kia ‘Egyesült Ellentétek’ formafilozófiájának ‘technológia az életért’ elnevezésű pillére garantálja az ember és gép közötti intuitív interakciókat, illetve az ezekben rejlő mobilitási előnyök lehető legteljesebb kiaknázását. Ezek az értékek különösen fontos szerepet kaptak az EV9 utasterének tervezése során, és lehetővé tették, hogy a Kia formatervezői a lehető legtágasabb, legkényelmesebb és magas szintű technológiákat felvonultató belsőt alakítsák ki valamennyi utas számára, újraalkotva mindazt, amit egy családi SUV kínálhat.
A Kia globális elektromos padlólemezére (az E-GMP-re) épített EV9 hosszú tengelytávja, alacsony övvonala és teljesen sík utastérpadlója nagyban segítette a tervezők munkáját a tágas utastér kialakításában. Mindhárom üléssorban kiemelkedő a kényelem. Az EV9 hat- és hétüléses változatban is piacra lép, az üléselrendezések kialakításánál a márka fejlesztői a családoktól érkező visszajelzéseket vették alapul annak érdekében, hogy a beltér valamennyi utas számára valóban kényelmes lehessen.
Az első két sor utasai hátra tudják dönteni üléseik támláját, így kényelmesen pihenhetnek a töltési idő alatt. A második sor ülései ezen kívül 180 fokban elforgathatók (megfordíthatók), így az itt ülők a leghátsó sorban utazókkal kényelmesebben kommunikálhatnak. Pohártartók, és a mobileszközök számára kialakított töltőcsatlakozók a harmadik üléssorban is találhatók.
A világos és tágas utastér formai és funkcionális részletei egyaránt elegánsak, egyszerűek, könnyen kezelhetők és prémium minőségűek. A nyitott, lebegő panoráma-műszerfal a kormánytól egészen az utastér középvonaláig nyúlik, két 12,3 colos képernyő, és az integrált 5 colos kijelző teszi teljessé a digitális élményt, miközben könnyű kezelhetőséget is kínál. A valós nyomógombok számát a minimumra korlátozták a tervezők. A középkonzolon sok a tárolóhely, az alsó rekesz különösen tágas. A középső tároló ajtajait úgy alakították ki, hogy működésükkel tovább fokozzák az utastér kifinomultságának érzését. Az EV9 széles, nagyfelbontású audiovizuális (AVNT) navigációs és telematikai kijelzője különleges felhasználói élményeket kínál. Ezen keresztül az utasok tökéletesen kapcsolódhatnak a digitális világhoz. A kijelző alatt egy sor rejtett érintőgombbal kezelhetők olyan funkciók, mint a startstop, a fűtés, a szellőzés és a légkondicionáló.
Közelgő világpremier: a Kia EV9 itt van, hogy átalakítsa közlekedésünket
Az új Kia EV9 hivatalos bemutatóját március végén rendezik, s a bemutatóval egyidőben a Kia nyilvánosságra hozza az újdonság valamennyi fontos részletét is. A bevezető kampány jelmondata így szól: ‘Az EV9 azért jött, hogy átalakítsa a közlekedésünket.’
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Mozogj, és keress vele! Fitnesz újtítás forradalmasítja a Web3 világát
A Bitget stratégiai partnerséget kötött a SWEAT-tel a Web3 mozgásgazdaság fellendítése érdekében
A vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, a Bitget bejelentette stratégiai partnerségét a SWEAT-tel, a mozgásgazdaság úttörő ökoszisztémájával. A partnerség célja, hogy csökkentse a belépési korlátokat a Web2 közönség számára, miközben zökkenőmentesen kapcsolja őket a Web3 világához. Az együttműködést a 2025-ös Dubai Esports Festivalon (DEF) jelentették be, ahol a résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a jövőt olyan interaktív aktivitások révén, amelyek a fizikai mozgást kriptó jutalommá alakítják.
A Dubai repülőtéren át egészen a Sheikh Zayed Road-ig, a város legismertebb hirdetőtáblái most egy erőteljes üzenetet közvetítenek: Birtokold a mozgásod. Töltsd fel a tárcád.
„A fizikai aktivitást pénzügyi erőforrássá alakítjuk”
– nyilatkozta Oleg Fomenko, a SWEAT társalapítója és vezérigazgatója.
„Ez arról szól, hogy a legtermészetesebb emberi viselkedést, a mozgást digitális tulajdonnal jutalmazzuk.”
A Bitget operatív igazgatója, Vugar Usi Zade, hozzátette:
„Küldetésünk mindig is az volt, hogy hidat képezzünk a Web2 és Web3 között – és mi lehetne univerzálisabb, mint a mozgás? Ez a partnerség emberközeli módon teszi elérhetővé a kriptót – a mindennapi mozgásunk révén”
– tette hozzá.
A partnerség új innovációkat mutat be, többek között a SWEAT mesterséges intelligenciával működő mozgásedzőjét, Miát, valamint a többláncú tárcafunkciók bővítését. A Bitget számára ez az együttműködés újabb stratégiai lépést jelent azon vízió felé, hogy zökkenőmentesen kapcsolja össze a hagyományos és decentralizált digitális gazdaságokat.
„Hidakat építünk, nem falakat”
– hangsúlyozta Vugar.
„Azáltal, hogy ott találkozunk a felhasználókkal, ahol már most is jelen vannak – jelen esetben a napi mozgásuk során –, a Web3 felé vezető leghitelesebb belépési pontokat teremtjük meg. Legyél akár fitneszrajongó, akár a kripto világa iránt érdeklődő, ez a partnerség megkönnyíti és jutalmazza az átmenetet.”
Ez nem csupán egy újabb iparági partnerség – ez egy fitnesz és pénzügy találkozásából születő mozgalom, amely újradefiniálja, hogyan lépünk kapcsolatba a digitális eszközökkel. A SWEAT és a Bitget a hétköznapi mozgást pénzügyi lehetőséggé alakítva írja a kriptovaluták mainstream elfogadásának következő fejezetét. Ahogy Dubai égboltját egyre több SWEAT x Bitget óriásplakát világítja meg, egy dolog biztos: a Web3 jövője nem csupán a képernyő előtti elemzésről szól – néha meg is kell mozdulni, hogy bizonyítsd.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.
Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.
Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.
Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.
„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”
– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.
„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”
Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.
„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”
A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”
– értékelt Martin.
„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”
– összegzett Mark Salmon.
„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”
– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.
A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.
A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.
Egy úton anya és lánya
A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.
Pályáról a vezetői székbe
A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.
Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.
A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.
Boldog anyák napját kíván a Hankook!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök1 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora
-
Ipar1 hét ago
Az e-kereskedelem átalakítja Európa logisztikai térképét
-
Mozgásban2 hét ago
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
-
Mozgásban2 hét ago
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
-
Ipar5 nap ago
Milliméteres pontosság és adatvezérelt működés
-
Tippek1 hét ago
Országos összefogásra hív a SPAR