Connect with us

Mozgásban

A Kékszalag egyik legfiatalabb esélyesét a BMW Wallis Motor támogatja a felkészülésben

wallis

Július 6. és 8. között ismét a Balatonra szegeződik majd a vitorlásvilág minden tekintete, amikor is rajthoz állnak a sportág szerelmesei az 55. Kékszalagon.

A korábban megszerzett dobogós helyezésekkel a mezőny egyik legnagyobb favoritja a Prospex Team, amely 30 évi alatti átlagéletkorával a megmérettetés legfiatalabb indulói között szerepel. A tapasztalt csapattagoknak és az innovatív szemléletnek köszönhetően a Prospex mégis abszolút esélyesnek számít az idei futamon, a maximumot pedig a BMW vezető hazai márkakereskedője, a Wallis Motor támogatásával hozhatja ki magából. A cél közös: elsőnek lenni, a dobogó legfelső fokán állni.

A hazai mezőny mára meghatározó szereplője a korrekorder Prospex Team, amely szemrevaló eredménylistát tudhat maga mögött: a Kékszalag dobogójának 2. és 3. fokát is meghódították már, bronzot szereztek az olasz tókerülőn, a Centomiglián, de egy Fehér Szalag győzelemmel is büszkélkedhetnek. A csapat katamarán karrierjét 2016-ban kezdte MKB Extreme Sailing Team névvel, majd 2020-ban Kaiser Kristóf és Lichtenberger Attila megalakította a ma versenyző formációt. A Prospex a Kékszalagon szinte minden évben az abszolút élbolyban hajózik, idén pedig úgy érzik, eljött az ő idejük – ebben tökéletes partnerre leltek a mindig az első helyre törekvő Wallis Motorban. A vitorlás sport egyébként sem idegen a piacvezető kereskedőtől, hiszen a MINI márkával a Team Kaálit támogatja a tókerülő versenyben.

„Csapatvezetőként régi vágyam volt, hogy a Prospex Teamnek legyen egy prémium autós partnere, a hajódesign tervezésekor még a vitorlafelületet is szabadon hagytuk ennek reményében. Az, hogy ez a partnerség éppen a BMW Wallis Motorral valósult meg, külön öröm, hiszen mind a csapatunkra, mind a minket támogató Seiko és a BMW márkákra jellemző a sportosság, fiatalosság, dinamizmus, elegancia, sőt, még a mottók is összecsengenek: „elsőnek lenni” (Wallis) és „egy lépéssel a többiek előtt” (Seiko). Bízunk benne, hogy mindkét fél üzleti érdekeit elősegítő partnerség indult el 2023-ban, és az túl fog mutatni a vízi sikereken”

– mondja Lichtenberger Attila, a Prospex Team vezetője.

A Prospex 2022-ben nagyot lépett előre, amikor egy megvásárolt AC45-ös platform (testek és kereszttartók) alapjára egy szinte teljesen új, 45 lábas katamaránt épített. A hajó, a vitorlázat felmérése és kiismerése azonban komoly feladat, így a tavalyi Kékszalagon még nem tudták volna a maximumot nyújtani. A csapat eddig egyébként kész hajókkal futott, melyeken csak kisebb átalakításokat végeztek, a most elkészült típus viszont már teljes mértékben a saját erősségeikhez és képességeikhez igazodik, így minden bizonnyal hű társuk lesz majd a siker felé vezető úton.

A fejlődés iránti igény és a tenni akarás a BMW járművek értékesítésében és szervizelésében közel 30 éve piacvezető Wallis Motor számára is alapértékek, nem meglepő, hogy évek óta elkötelezett támogatói olyan kitartásukról és sikereikről híres élsportolóknak, mint Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-versenyző és MotoGP világbajnok, Bondár Anna olimpikon, a legmagasabban jegyzett magyar női teniszező, valamint Kiss Norbert négyszeres Európa-bajnok kamionversenyző. Az innovációra és a lehető legjobb teljesítményre való törekvés vezette a Wallist, amikor tavaly nyáron megnyitotta az ország legnagyobb M-es szekcióját, hogy dedikált prémiumkörnyezetben kínálja ügyfelei számára a nagyteljesítményű BMW sportautókat. A folyamatos fejlesztés eredménye nem marad el: 2022-ben mintegy 30%-kal növelte a márka az „M High Performance” modellek értékesítését a hazai piacon.

Mátrabérci Sándor, a Wallis Motor ügyvezető igazgatója hozzáteszi:

„több ponton is összecseng a Wallis és a Prospex története, de a legfontosabb talán az, hogy egyikünk sem tud a babérjain ülni, mindig jobb és jobb teljesítmény várunk el magunktól. Nem lehet elégszer hangsúlyozni ugyanakkor, hogy mind az élsportban, mind a prémium járművek értékesítésében kulcstényező a csapatmunka. Igazán jó eredményt akkor érhetünk el, ha minden tag hozzáteszi a saját részét a sikerhez és a maximumra törekszik többek között ez a szemlélet hozott össze minket a Prospex Teammel is.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég

Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.

A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.

A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.

A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.

A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.

Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.

A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.

A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.

A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.

„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”

– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.

Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.

A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.

„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser

– fogalmazott.

Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.

A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kátyúk, hőség, teli csomagtartó: Így tegye rendbe autóját a nyári stresszteszt után

Az augusztus a nyári szezon csúcspontja és a nagy hazatérések időszaka.

Több ezer kilométernyi autópálya, forró aszfalt, szerpentines hegyi utak és tengerparti murvás bekötők után az autók és utasaik élményekkel feltöltődve érkeznek haza. De mi a helyzet az utazás csendes hőseivel, az abroncsokkal? A Hankook, a világ egyik vezető abroncsgyártója biztonságunk érdekében egy gyors, 5 perces átvizsgálást ajánl, amely sokat elárulhat autónk állapotáról és segíthet a jövőbeli tudatos abroncsválasztásban is.

A nyári családi nyaralás valóságos stresszteszt az abroncsok számára. A teljes terhelés (család és csomagok), a tartósan magas sebesség az autópályán és az akár 50-60 Celsius-fokosra hevült aszfalt mind extrém igénybevételt jelentenek. Még ha útközben minden rendben is volt a gépjárművel, a hazaérkezés után érdemes egy pillantást vetni a gumikra, hogy a hétköznapi közlekedés is gondtalan maradhasson.

Gondoljunk az abroncsokra úgy, mint egy jó túracipőre egy hosszú hegyi túra után. Lehet, hogy semmi baja, de egy alapos tisztítás és átvizsgálás után derül csak ki, hogy bírni fogja-e a következő kihívást. A nyaralás utáni ellenőrzés nem ördöngösség, bárki elvégezheti a garázsban vagy a következő tankolásnál. Az első és legfontosabb a guminyomás. Nyaralás előtt, a megpakolt autóhoz ideális, magasabb nyomásértéket hazaérkezés után állítsuk vissza a jármű B-oszlopán vagy a tanksapka ajtaján feltüntetett normál értékre. Ezzel nemcsak az üzemanyag-fogyasztásunk lesz kedvezőbb a hétköznapokban, de az abroncsok egyenletes kopását is biztosítjuk

– mondta el Tomin István, a Hankook Tire Budapest Kft. műszaki vevőszolgálatának vezetője.

A szakértő mindemellett egy gyors vizuális ellenőrzést is javasol, amely sokat elárulhat az abroncsok állapotáról.

Vizsgáljuk meg alaposan az abroncsokat! Keressünk apró vágásokat, dudorokat vagy a futófelületbe ékelődött idegen tárgyakat, például kavicsokat vagy üvegszilánkokat. Különösen figyeljünk a rendellenes, féloldalas kopásra! Ha a gumiabroncs valamelyik oldala kopottabb a másiknál, az a futómű hibás beállítására utalhat, amit egy-egy rosszabb minőségű úton összeszedett kátyú is okozhatott. Egy ilyen apró jel időben történő felismerése komolyabb kiadásoktól kímélheti meg a gépjármű tulajdonosokat

– tette hozzá Tomin István.

A jövőre nézve pedig a nyaralás tapasztalatai lehetnek a legjobb iránymutatók. Mennyire volt zajos az abroncs az autópályán? Hogyan viselkedett egy hirtelen jött nyári záporban? Stabilnak éreztük az autót a kanyargós utakon? Ezek a személyes tapasztalatok segítenek legközelebb olyan abroncsot választani, amely tökéletesen illeszkedik a vezetési stílusunkhoz és szokásainkhoz, legyen szó akár a csendes suhanásról, akár a sportos teljesítményről. A Hankook széles termékkínálatában minden autós megtalálhatja a számára ideális, a nyári kihívásokra kifejlesztett, megbízható társat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss