Mozgásban
Megújul a carVertical Magyarországon
Részletesebb információkkal bővítette járműtörténeti adatszolgáltatását a hazánkban is működő litván cég.
A carVertical 2022-es felmérése szerint felhasználóik többsége úgy gondolja, hogy szolgáltatása leginkább a professzionális autóvásárlóknak, autós szakiknak vagy a műszaki dolgokban jártas fogyasztóknak szól, pedig az autótörténeti jelentések legalább annyira hasznosak a hétköznapi autóvásárlók vagy eladók számára is. A felhasználók szélesebb körének támogatása érdekében a carVertical mostantól teljesen megújul a régióban, így Magyarországon is, nemcsak új megjelenéssel, de kártörténeti jelentéseiben való számos változtatással is támogatva felhasználóit.
2022-ben a carVertical átfogó felmérést végzett ügyfelei igényeiről és motivációiról.
„Megkérdeztük, miért használják a járműtörténeti jelentéseket, mit tartanak hasznosnak szolgáltatásunkban, hogyan látják országuk használtautó-piacát, és hogyan vásárolnak használt autót”
– mondja Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója.
A felmérés szerint hazánkban a járművezetők 76%-a tudja, mi az az alvázszám, és az autóvásárlás során, az üzletkötés előtt ellenőrizte már a kinézett autó előtörténetét. Sok vevő azonban továbbra is a szerencsében bízik, amikor használt járművet vásárol. Mivel a magyarok 43 százaléka maximum 3000 eurót költ autóra, egy rossz üzlet esetén jelentős veszteségeket kockáztat.
Az országok közötti felhasználói különbségekbe való betekintés mellett az eredmények arra is utaltak, hogy a legtöbben a járműtörténeti jelentéseket továbbra is főként az autóguruk és gépjárműszakértők számára nyújtott szolgáltatásnak tekintik.
„Mint kiderült, számos felhasználónk jól ért a technológiához és a járművekhez, és bár kedveljük az autórajongó közösségünket, a carVertical egyik fontos küldetése az, hogy a használt járművek piacát azon hétköznapi autósok számára is biztonságossá és vonzóvá tegye, akiket esetleg nem érdekelnek az autók műszaki szempontjai”
– magyarázza Rokas Medonis.
A vállalat hangsúlyozza, hogy a jármű előéletének ellenőrzése nem csak az autóvásárlók számára fontos, hanem hasznos lehet a gépkocsijukat karbantartani igyekvő tulajdonosok és eladók számára is. A carVertical ezért folyamatosan újít, eszközöket fejleszt és új funkciókat vezet be, hogy a járműadatok világát mindenki számára elérhetővé tegye.
Az új logó, színek és a felhasználókat segítő hasznos márkakarakterek mellett a carVertical újratervezte fő szolgáltatását, a járműtörténeti jelentést, amely a weboldalon és a megújult alkalmazáson keresztül lesz elérhető.
A carVertical működésének kezdete óta Magyarország mindig is az egyik vezető piac volt a vállalat számára. Az országban 9-ből 1 autó tekert órás, így a kártörténeti jelentés értékes eszköz a csalók elleni küzdelemben.
„Ahhoz, hogy átláthatóbbá tegyük a magyarországi használtautó-piacot, szélesebb közönséget kell megszólítanunk, nem csak a profi hozzáértőket és a gépjárművek rajongóit. Ezért továbbfejlesztettük megjelenésünket, és jelentős frissítéseket vezettünk be az alkalmazásunkban és a jelentésünkben”
– mondja Medonis.
Az új járműtörténeti jelentést az alapoktól kezdve fejlesztették ki, mostantól átláthatóbb és könnyebben érthető megjelenítésben a hétköznapi felhasználók számára is. Az új jelentés többek között részletesebb, rendszerezettebb és mélyebb magyarázatot tartalmaz a kárfelvételi adatokról, valamint tippeket, tájékoztató grafikákat és tanácsokat is magában foglal.
„Szeretnénk a jelentést vizuálisabb élménnyé tenni, segítve a felhasználókat az őket érdeklő járművekkel kapcsolatos gyorsabb döntések meghozatalában. Az új dizájn ezen kívül segít abban is, hogy a jövőben új típusú információkat biztosítsunk a felhasználók részére”
– állítja Medonis.
Az új jelentéshez és alkalmazáshoz megújult blog is érkezik, amely hasznos tippeket, szakértői tartalmat, infografikákat és videós ajánlókat kínál.
Ezek a változtatások még a tapasztalatlan felhasználóknak is segítenek abban, hogy jó járműveket vásároljanak, megfelelően karbantartsák vagy épp előnyös áron eladják azokat.
A carVertical legfőbb küldetése az átláthatóság, és a jelen változások bevezetése egy újabb lépés ebbe az irányba. A vállalat vezérigazgatója szerint azonban még mindig hosszú út áll előttünk.
„A járműtörténeti jelentések fontosak, de nem elegendőek. Javítani kell a piacon lévő járművek minőségén, ami először is a megfelelő karbantartásról szóló edukációt jelenti. Másrészt új utakat kell találni és új eszközöket kell kiépíteni annak érdekében, hogy az autóipari adatok pontosak legyenek és megfelelően működjenek. Fontos piaci szereplőként minden innovációnkkal arra törekszünk, hogy utat nyissunk az átláthatóság felé, amely mindannyiunk közös érdeke”
– mondja Medonis.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ajánljuk még
-
Kényelmetlen és fájdalmas sok készülékkel ingázni
-
Miről ismerhető fel az árvízkárosult autó?
-
Virágzik a használt termékek piaca
-
Megváltozik a gazdálkodás, így hat a magyar mezőgazdaságra a klímaváltozás
-
75 éves Magyarország legnagyobb múltú építészirodája, a KÖZTI
-
Idén is bizonyítottak Magyarország legjobb kamionsofőrjei
Mozgásban
A Honda megalkotta a világ legezüstebb CIVIC-jét
A Honda 25 évvel ezelőtt, 1999-ben mutatta be Európában első hibrid modelljét, az Insightot.
A mérföldkőnek tekinthető esemény megünnepléséhez most egy Civic e:HEV egyedi, úgynevezett legjobban csillogó ezüst fényezést kapott.
A hibrid technológia negyedszázados évfordulójára a Civic teljesen egyedi, ezüst színű külsőt kapott, amelynek kidolgozásában a neves művész és színmester, Stuart Semple működött közre, aki Culture Hustle nevű stúdiójában már számos egyedi színt dolgozott ki, így például a Pinkest Pink, a Goldest Gold és a Blackest Black néven ismert árnyalatokat. A színek mestere most ehhez a modellhez elkészítette a „Silveriest Silver”, azaz a legezüstebb ezüst tónust.
Stuart szenvedélyesen törekszik arra, hogy csak a legjobb anyagokkal dolgozzon. Egyediségének titka, hogy a színek létrehozásához a pigmenteket és a nemesfémekből származó mikroszkopikus darabokat akrilos oldatba vegyíti; jelen esetben 64%-ban valódi ezüst pelyheket használt. Festékei minden felületre felvihetőek, ahol tömör arany vagy ezüst látszatát keltik, lehetővé téve a művészek számára, hogy olyan alkotásokat hozzanak létre, amelyek ezeket a színeket valósághűen ábrázolják.
A festéket, kikeverését követően, átadták a Bournemouthban lévő The Syrup Room műhely szakembereinek, hogy ők vigyék fel a Civic karosszériájára. Itt a mesterek egy klimatizált helyiségben három napon keresztül, alapos munkát végezve készítették elő a gépkocsi karosszériáját a fényezésre, majd több rétegben vitték fel a különleges védő- és eltávolítható festéket. Végül egy nagy pontosságú szóróberendezéssel felhordták a Silveriest Silver utolsó rétegét, hogy megszülethessen az ünnepi Civic.
Nik Pearson, a Honda Motor Europe munkatársa így nyilatkozott:
„Ebben az iparágban a Honda szakértelme páratlan a hibridek terén. 1999-ben nekiláttunk – üzemanyag-felhasználás szempontjából – a világ legtakarékosabb autójának, a forradalmi Insight értékesítésének, amely az első benzines-elektromos hibrid gépkocsi volt Európában. Mára termékválasztékunk legfőbb modelljei elektrifikáltak, melynek tagjai az innovatív e:HEV hajtásláncunkkal rendelkeznek. A hibrid technológia 25. évfordulóját mindenképpen méltó módon szerettük volna megünnepelni, ezért döntöttünk úgy, hogy a születésnapra a legezüstebb fényezést kapja a Civic. Fantasztikusan néz ki, ugye?”
A Honda immáron negyedszázada gyárt hibrid járműveket és a japán márka mérnökei ez idő alatt nagyon sok munkát fektettek az ilyen típusú hajtásláncok fejlesztésébe, amelynek gyümölcse a jelenleg is futó alternatív (értsd teljesen elektromos vagy hibrid) meghajtású modellek sorozata.
A Civic e:HEV és a Honda úttörő hibrid technológiája
A 2022-ben bemutatott legújabb Civic hibrid rendszerének szíve az e:HEV hajtáslánc, amelynek alapja a 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű, Atkinson-ciklusú benzines erőforrás, melyhez két kompakt, de erős villanymotor kapcsolódik, valamint egy nagy teljesítményű lítiumion-akkumulátor, egy Teljesítményszabályozó Egység (Power Control Unit, PCU) és egy Intelligens Energiatároló Egység (Intelligent Power Unit, IPU).
A hibrid Jazz, HR-V, ZR-V és CR-V modell mellett a 11. generációs Civic a Honda elektrifikált járműcsaládjának illusztris része, amely tökéletesen ötvözi a lenyűgöző teljesítményt és a villámgyors reagálást a zökkenőmentes teljesítményleadás és a kimagasló hatékonyság mellett, mindezt anélkül, hogy a vezetés örömének (Joy of Driving) rovására menne.
A Honda hibrid története előtt továbbra is fényes jövő áll, hiszen az ikonikus Prelude a következő években benzines-elektromos hajtáslánccal tér vissza. Az ígéretek szerint tökéletes egyensúlyt teremt mind a vezetési élmény és a kiemelkedő hatékonyság, mind a védjegyévé vált stílus és kifinomultság között – egy újabb példa arra, hogy a Honda Európa-szerte elhozza a vezetés örömét a vásárlóknak.
A Honda hibrid technológia nagyszerűségére remek példa, hogy a márka a turbó hibridek megjelenésének kezdetén, 2015-ben motorgyártóként visszatért a Forma-1 világába. Az erőforrást folyamatosan módosították, így végül, számost kihívást leküzdve, Max Verstappen 2021-ben az Oracle Red Bull színeiben világbajnoki címet szerzett. 2022-ben és 2023-ban is Honda motorok hajtották a csapat autóit, így ezekben az években megszerezték mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Az AUTO BILD, Németország vezető autós magazinja által közzétett legújabb téli gumiabroncsteszt eredményei alapján a Continental WinterContact TS 870 kiemelkedő teljesítménnyel, „példás” minősítéssel és 1,2-es összpontszámmal bizonyult a teszt győztesének.
A vizsgálat során 53 európai, amerikai és ázsiai gyártó 205/55 R 16 méretű abroncsát értékelték, a tesztjármű egy Volkswagen Golf volt.
Az AUTO BILD szakértői a WinterContact TS 870 teljesítményét a legmagasabb követelményekhez mérten értékelték:
„Tesztgyőztes, kiegyensúlyozott abroncs, amely minden időjárási körülmény között megbízható teljesítményt nyújt, rövid fékúttal és kivételes futásteljesítménnyel”
– hangsúlyozták a tesztelők.
A WinterContact TS 870-et mini- és középkategóriás járművekhez fejlesztették, azonban a sportos kompakt autók is biztonságosan közlekedhetnek vele a téli időszakban. Az abroncsok széles méretválasztékban érhetők el: 14 és 18 coll közötti átmérővel, 40 és 70 közötti profilaránnyal, valamint 155 és 225 milliméter közötti szélességgel. A termékek között megtalálhatók a peremvédős abroncsok, valamint az XL jelöléssel ellátott modellek is, amelyek nagyobb terhelhetőséget biztosítanak. Az abroncsok sebességhatára eléri a 240 km/h-t.
A Continental-csoport további márkái is kiemelkedő eredménnyel szerepeltek
A Continental-csoporthoz tartozó Semperit, Uniroyal és Barum márkák szintén figyelemreméltó eredményeket értek el a teszten. A Semperit Speed-Grip 5 téli abroncs „példás” minősítéssel és 1,4-es összpontszámot kapott:
„Kedvező árú második márka, amely minden időjárási körülmény között megbízható, magas futásteljesítménnyel és alacsony gördülési ellenállással”
– olvasható a szakértők értékelésében. Az Uniroyal WinterExpert „jó” minősítést kapott:
„kiegyensúlyozott teljesítmény, biztonságos kezelhetőség vizes útfelületen, jó futásteljesítmény, alacsony gördülési ellenállás”.
A Barum Polaris 5 abroncs pedig „kielégítő” minősítést szerzett.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó eredeti felszerelésként szállítja az új BMW M5-ös modellhez a speciálisan erre a célra kifejlesztett Ventus S1 evo Z UUHP (ultra ultra-nagy teljesítményű) gumiabroncsot.
A nagy teljesítményű szedán hetedik generációja különösen összetett gumiabroncs-beállítást követelt. A BMW M GmbH luxusmodell – 40 éves fennállása óta először – elektromos rendszerrel rendelkezik, emiatt a gumiabroncsoknak különleges igényeknek kell megfelelniük. lyen követelmény többek között a PHEV (plug-in hibrid) modell könnyed kezelhetőségét biztosító nagy teherbírás. Másfelől fontos volt a kiváló tapadás, hogy a V8-as motor, az 535 kW/727 LE teljesítmény, valamint az 1000 netwonméteres maximális rendszernyomatékot is kontrolláltan továbbítsa az útra.
Ugyanakkor a Hankook mérnökeinek figyelembe kellett venniük a BMW M5 legmeghatározóbb jellemzőjét, és kifejezetten arra hangolni a Ventus S1 evo Z gumiabroncsot, hogy gyors és pontos reakcióképességet biztosítson a kanyarokban a közutakon és a versenypályán egyaránt. Eredmény: 285/40 ZR20 az első tengelyen és 295/35 ZR21 a hátsó tengelyen. Az eltérő méretű abroncsok ideális kombinációt adnak a reaktív kanyarodáshoz, tökéletes átvitelt a kanyarodási erőkhöz és az M modellekre jellemző vezetési dinamikákhoz. Ugyanakkor az alacsony gördülési ellenállással a fejlesztőknek sikerült hozzájárulniuk a mérsékelt üzemanyag- és energiafogyasztáshoz. Mint minden olyan gumiabroncs, amelyet kifejezetten a BMW M modellekhez vagy BMW járművekhez való eredeti felszerelésként ismernek el, ezek is ☆ címkével vannak ellátva az oldalukon – ehhez a gyártó szigorú feltételeket ír elő. A Ventus S1 evo Z gumiabroncsokat a Hankoook európai üzeme gyártja Magyarországon.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW M-mel szoros együttműködésben tökéletes abroncsot fejlesztettünk ki egy olyan legendás járműhöz, mint az M5”
– mondta Klaus Krause, a Hankook hannoveri műszaki központjának alelnöke és európai vezetője.
“Egyértelmű célunk volt, hogy a nagy teljesítményű szedán egyedi menetdinamikáját anélkül adjuk át az útra, hogy a gördülési ellenállás terén kompromisszumokra kényszerülnénk. Ezt háromévnyi fejlesztés alatt sikerült elérnünk.”
Ventus S1 evo Z: Nagy teherbírású gumiabroncs egyedi futófelülettel a tökéletes kormányozhatóság érdekében
A kizárólag a BMW M modellekhez tervezett gumiabroncsoknak a legmagasabb elvárásoknak kell megfelelniük minden vezetési tulajdonság tekintetében, legyen szó kormányozhatóságról, gördülési ellenállásról vagy hosszútávú teljesítményről a teljes életciklus során. Annak érdekében, hogy az új BMW M5 esetében az M modellek jól ismert jellemzőit tökéletesen át lehessen ültetni az útra, az első lépés a Ventus S1 evo Z gumiabroncs nagy teherbírással való felszerelése volt, hogy a szedán kiváló kormányozhatóságát még sportos vezetési stílus esetén is biztosítsa. Az új futófelület rendkívül nagy méretű tapadófelülettel és átalakított lineáris barázdákkal rendelkezik, amelyek segítik a gyors visszajelzést a kormánymozdulatokra, még akkor is, ha a járművet versenypályán tesztelik. A széles futófelületi blokkok támogatják az agilis vezetési stílust.
Emellett a BMW M5-höz készült Ventus S1 evo Z megerősített aramid hibrid övvel látták el, amely tovább fokozza a teljesítményt, különösen a száraz utakon. Ez nagy sebességnél megakadályozza a gumiabroncs – centrifugális erők miatti – nem kívánt deformálódását, a sebességindex (Y) pedig jelzi, hogy az abroncs 300 km/h feletti végsebességre is alkalmas. A méretstabil aramidszálak továbbá minimalizálják a futófelület oldalirányú erők okozta deformációját irányváltáskor, ami elősegíti a mindenkori neutrális kezelhetőséget és irányíthatóságot.
A BMW M5 kiemelkedő teljesítménye ellenére, még akkor is, ha a versenypályán a határait feszegetik, a Hankook Ventus S1 evo Z fejlesztői a mindennapi vezetés során is a maximális kényelemre összpontosítottak. Ennek köszönhetően még a hosszú, mérsékelt sebességű autóutak is pihentető kikapcsolódást nyújtanak. Emellett sikerült a gumiabroncs kiváló menetdinamikáját kombinálni az alacsony gördülési ellenállással.
Egyedi anyagkeverék az egyedi teljesítményért
A kifejezetten a BMW M5-höz tervezett Ventus S1 evo Z futófelületéhez egyedileg tervezett anyagkeveréket használtak, amelyet pontosan a nagy teljesítményű szedán jellemzőire szabtak, a különböző nagy teljesítményű gyanták hozzáadása pedig optimális tapadást biztosít széles hőmérsékleti skálán. Emellett az egymással összekapcsolt, szerves töltőanyagokból álló innovatív struktúra a teljes menetidő alatt egyenletesen stabil teljesítményt biztosít.
Kompromisszummentes tesztelés – AI által támogatott virtuális térben és versenypályán
A Ventus S1 evo Z fejlesztése során a Hankook mérnökei AI által támogatott algoritmusokat is használtak a kívánt kezelhetőség elérése érdekében. A fő szempont az optimális erőelosztás volt a gumiabroncs futófelületén a nagy igénybevételt jelentő kanyarodási manőverek során. Az AI előrejelzések a Hankook számtalan abroncstesztből származó átfogó adathalmazán alapulnak.
A kellemes vezetési élmény, a biztonság és a kanyarodási dinamika ideális elegyének meghatározásához számtalan kört tettek meg a Nürburgring Nordschleife pályán, valamint az egyedülálló nagy sebességű pályán Nardóban.
iON i*cept téli gumiabroncsok a biztonságos vezetésért a télen
A téli időszakban is mindig biztonságos, élvezetes vezetés érdekében a Hankook iON i*cept prémium téli gumiabroncs a nagyteljesítményű szedánhoz is megrendelhető. Az eredetileg tisztán elektromos autókhoz kifejlesztett téli gumiabroncs tökéletesen illeszkedik a plug-in hibrid teljesítményjellemzőihez, és a kiváló téli tulajdonságokat jelző 3PMSF jelöléssel rendelkezik. A nyári gumiabroncsokhoz hasonlóan a téli gumiabroncsok oldalfalán is megtalálható a ☆ jelzés, amely azt jelzi, hogy az abroncsot jóváhagyták eredeti felszerelésként a BMW M és a BMW járművekhez.
A kizárólag a BMW M GmbH-járművekhez tervezett gumiabroncsoknak nemcsak ideális kezelhetőségi tulajdonságokkal kell rendelkezniük téli útviszonyok között, hanem száraz és nedves úton is közvetíteniük kell a nagy teljesítményű szedánok összetéveszthetetlen menetdinamikáját. A BMW M5-höz készült Hankook iON i*cept ezért a hagyományos téli gumiabroncsokhoz képest szilárdabb futófelületi keverékkel rendelkezik. Emellett az egyedülálló iON futófelületi kialakítás segít biztosítani a magas forgatónyomaték biztonságos átvitelét az útra minden körülmények között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Maradandó problémákat okozhat a gyerekek túl korai és túlzott okoseszköz használata
Nagysebességű oválpálya-elemet építenek a ZalaZONE járműipari tesztpályán
Felhasználónként évente akár 250 dollárjába is kerülhet az ügyfélszolgálatoknak a jelszóvisszaállítás
Red Bull Basement: Tokióban várják a fiatal, magyar feltalálókat
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
Bemutatkozott az Eaton új elektromosautó-töltője
Stabilan magas a fővárosi új építésű lakások négyzetméterára
Idén is bizonyítottak Magyarország legjobb kamionsofőrjei
A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Bepörög az őszi szüretszezon – Okostelefonnal még a borozás is jobb
Technokrata.hu
Megújul és új helyszínen lesz a 2025-ös BME Egyetemi Napok
Mihályi Magdolnát választotta a Minősített HR Szolgáltatók Szekció elnökének a VOSZ
Egy készülék mindenek felett – 6 évesek a hajlítható készülékek, de mostanra értek meg igazán
Tudatosabb vásárlókat és 160 milliárdos forgalmat hozhat idén a Black Friday
Öt új karórát mutatott be a Casio
Szorul a munkaerőpiaci hurok, az emberközpontú vezetés a kiút
2024 végére 20 nyelven lesz elérhető a Galaxy AI
A cargo-partner fennállásának 30. évfordulóját ünnepli Magyarországon
Új világrekordot döntött a Kingston FURY Renegade DDR5 CUDIMM!
A mesterséges intelligencia segít könyvet választani a Bookline oldalán
Műszaki-Magazin.hu
DACHSER Chem Logistics: Vegyi anyagok biztos kezekben
Az EVE Power csúcstechnológiás gyárat épít Debrecenben
Stratégiai megállapodás az akkumulátoripari hulladékok feldolgozása területén
Kiemelkedő kiberbiztonsági minősítést kapott a Schneider Electric megoldása
Elkészült a Sensirion legújabb logisztikai központja Debrecenben
A világ vezető közlekedési szakvására sikeres rendezvényt zárt
Hazánkban is bemutatták a forradalmian új hybrid kamiont
Optimisták a munkaadói várakozások – a cégek 45%-a létszámbővítést tervez 2025-ben
Teljes adatátláthatóság az ipari automatizálásban
Egészségünk és gazdaságunk jövőképe: berobbant a bionika mérnöki tudománya
Ajánljuk
Friss
-
Gazdaság1 hét
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
-
Mozgásban2 hét
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
-
Szórakozás2 hét
Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás
-
Tippek2 hét
A GDPR semmi volt ehhez képest: közeleg a NIS2
-
Mozgásban2 hét
Mi köze van Habsburg Ferdinándnak az ebesi focicsapathoz?
-
Ipar2 hét
Új, villámgyors 3D nyomtató és még számos fejlesztés a Formlabs-tól
-
Gazdaság2 hét
Együttműködési megállapodást kötött a PwC a Debreceni Egyetemmel
-
Gazdaság2 hét
A cégvezetők 90%-a bízik az informatikában, de csak 39%-uk felkészült a jövőre