Részletesebb információkkal bővítette járműtörténeti adatszolgáltatását a hazánkban is működő litván cég.
A carVertical 2022-es felmérése szerint felhasználóik többsége úgy gondolja, hogy szolgáltatása leginkább a professzionális autóvásárlóknak, autós szakiknak vagy a műszaki dolgokban jártas fogyasztóknak szól, pedig az autótörténeti jelentések legalább annyira hasznosak a hétköznapi autóvásárlók vagy eladók számára is. A felhasználók szélesebb körének támogatása érdekében a carVertical mostantól teljesen megújul a régióban, így Magyarországon is, nemcsak új megjelenéssel, de kártörténeti jelentéseiben való számos változtatással is támogatva felhasználóit.
2022-ben a carVertical átfogó felmérést végzett ügyfelei igényeiről és motivációiról.
„Megkérdeztük, miért használják a járműtörténeti jelentéseket, mit tartanak hasznosnak szolgáltatásunkban, hogyan látják országuk használtautó-piacát, és hogyan vásárolnak használt autót”
– mondja Rokas Medonis, a carVertical vezérigazgatója.
A felmérés szerint hazánkban a járművezetők 76%-a tudja, mi az az alvázszám, és az autóvásárlás során, az üzletkötés előtt ellenőrizte már a kinézett autó előtörténetét. Sok vevő azonban továbbra is a szerencsében bízik, amikor használt járművet vásárol. Mivel a magyarok 43 százaléka maximum 3000 eurót költ autóra, egy rossz üzlet esetén jelentős veszteségeket kockáztat.
Az országok közötti felhasználói különbségekbe való betekintés mellett az eredmények arra is utaltak, hogy a legtöbben a járműtörténeti jelentéseket továbbra is főként az autóguruk és gépjárműszakértők számára nyújtott szolgáltatásnak tekintik.
„Mint kiderült, számos felhasználónk jól ért a technológiához és a járművekhez, és bár kedveljük az autórajongó közösségünket, a carVertical egyik fontos küldetése az, hogy a használt járművek piacát azon hétköznapi autósok számára is biztonságossá és vonzóvá tegye, akiket esetleg nem érdekelnek az autók műszaki szempontjai”
– magyarázza Rokas Medonis.
A vállalat hangsúlyozza, hogy a jármű előéletének ellenőrzése nem csak az autóvásárlók számára fontos, hanem hasznos lehet a gépkocsijukat karbantartani igyekvő tulajdonosok és eladók számára is. A carVertical ezért folyamatosan újít, eszközöket fejleszt és új funkciókat vezet be, hogy a járműadatok világát mindenki számára elérhetővé tegye.
Az új logó, színek és a felhasználókat segítő hasznos márkakarakterek mellett a carVertical újratervezte fő szolgáltatását, a járműtörténeti jelentést, amely a weboldalon és a megújult alkalmazáson keresztül lesz elérhető.
A carVertical működésének kezdete óta Magyarország mindig is az egyik vezető piac volt a vállalat számára. Az országban 9-ből 1 autó tekert órás, így a kártörténeti jelentés értékes eszköz a csalók elleni küzdelemben.
„Ahhoz, hogy átláthatóbbá tegyük a magyarországi használtautó-piacot, szélesebb közönséget kell megszólítanunk, nem csak a profi hozzáértőket és a gépjárművek rajongóit. Ezért továbbfejlesztettük megjelenésünket, és jelentős frissítéseket vezettünk be az alkalmazásunkban és a jelentésünkben”
– mondja Medonis.
Az új járműtörténeti jelentést az alapoktól kezdve fejlesztették ki, mostantól átláthatóbb és könnyebben érthető megjelenítésben a hétköznapi felhasználók számára is. Az új jelentés többek között részletesebb, rendszerezettebb és mélyebb magyarázatot tartalmaz a kárfelvételi adatokról, valamint tippeket, tájékoztató grafikákat és tanácsokat is magában foglal.
„Szeretnénk a jelentést vizuálisabb élménnyé tenni, segítve a felhasználókat az őket érdeklő járművekkel kapcsolatos gyorsabb döntések meghozatalában. Az új dizájn ezen kívül segít abban is, hogy a jövőben új típusú információkat biztosítsunk a felhasználók részére”
– állítja Medonis.
Az új jelentéshez és alkalmazáshoz megújult blog is érkezik, amely hasznos tippeket, szakértői tartalmat, infografikákat és videós ajánlókat kínál.
Ezek a változtatások még a tapasztalatlan felhasználóknak is segítenek abban, hogy jó járműveket vásároljanak, megfelelően karbantartsák vagy épp előnyös áron eladják azokat.
A carVertical legfőbb küldetése az átláthatóság, és a jelen változások bevezetése egy újabb lépés ebbe az irányba. A vállalat vezérigazgatója szerint azonban még mindig hosszú út áll előttünk.
„A járműtörténeti jelentések fontosak, de nem elegendőek. Javítani kell a piacon lévő járművek minőségén, ami először is a megfelelő karbantartásról szóló edukációt jelenti. Másrészt új utakat kell találni és új eszközöket kell kiépíteni annak érdekében, hogy az autóipari adatok pontosak legyenek és megfelelően működjenek. Fontos piaci szereplőként minden innovációnkkal arra törekszünk, hogy utat nyissunk az átláthatóság felé, amely mindannyiunk közös érdeke”
– mondja Medonis.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett
A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.
Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.
A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.
Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.
Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:
Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!