Connect with us

Mozgásban

Nagyot szakíthatnak az autósok – Megérkezett a Cristo Share

Megdőlni látszik az a mítosz, miszerint magánszemélyként kockázatos vállalkozás bérbe adni az autónkat: a Cristo autós appot működtető Smartsurance Technologies Kft. egy olyan autómegosztó szolgáltatással állt elő, ami biztonságosabb alapokra helyezi a bérbeadás folyamatát. Az autótulajdonosokat, és a bérlőket összekötő applikáció a gépjárművek telemetriai adatainak közlésével készteti szabálykövetésre a felhasználókat.

Hazánkat is utolérte a carsharing-láz, ám a szolgáltatók jelentős többsége csak a bérlőket szolgálja ki. Mindössze egy szereplő vállalkozott arra a feladatra, hogy segít az autótulajdonosoknak bérbe adni a kocsijukat. Nem véletlenül alakult így a helyzet: nagyon sok magyar autós vonakodik attól, hogy egy vadidegenre bízza az autóját, mert hiányolják a folyamatból a megfelelő jogi és biztosítási hátteret. Legalábbis erre mutatott rá a Cristo autós appot üzemeltető Smartsurance Technologies Kft. kutatása, amely a magyar autósok bérbeadási kedvét vizsgálta. Még a látottak sem tántorították el a Cristo csapatát attól, hogy belépjenek a carsharing piacra: csavartak egyet a klasszikus autómegosztó platformok koncepcióján, és előrukkoltak egy olyan peer-to peer carsharing modellel, ami a bérbeadóknak, és a bérbevevőknek is biztonságosabb feltételeket kínál.

Így született meg a Cristo Share, ami egy applikáción keresztül köti össze az autótulajdonosokat, és a potenciális bérlőket egymással. A cég carsharing modelljének középpontjában a Cristo autós app felhasználói által már jól ismert Beat áll. Egy olyan telemetriai eszközről van szó, amely az OBD-porthoz csatlakoztatva információkat gyűjt az autó lokációjáról, és a megtett útról. Ez a pendrive-ra emlékeztető aprócska kütyü arra hivatott, hogy szabálykövető magatartásra ösztönözze a bérlőket. Mindennek úgy tesz eleget, hogy a bérlés legvégén jelentést küld a bérbeadónak a gépjármű biztonsága szempontjából releváns történésekről – elárulja, ha a bérlő elmulasztott parkolójegyet vagy autópálya matricát venni, és egy általános képet nyújt arról, mennyire közlekedett óvatosan a bérbevevő. Mindezt úgy kell elképzelni a gyakorlatban, hogy a Beat rögzíti, ha erős fékezés, hirtelen gyorsulás vagy éles kanyarvétel történik, és a látottak alapján pontszámmal jellemzi a sofőr vezetési stílusát, amit aztán a bérbeadó rendelkezésére bocsát.

A közösségi autómegosztó platformmal kapcsolatos tapasztalatok azt mutatják, hogy a bérlők sok esetben nem vigyáznak kellőképpen a bérleményekre. Ebből fakad az autótulajdonosok bérlőkkel szembeni bizalmatlansága. Fontos látni, hogy a Cristo-féle carsharing applikációk merőben más filozófia szerint működnek. Nálunk mindkét fél érdekelt abban, hogy ne legyen gond a bérlés ideje alatt, hisz az autó kulcsainak átadásakor szemtől-szemben is találkoznak a bérlők, és a bérbeadók, vagyis senki sem menekülhet el a felelősségvállalás elől. Hogy növeljük a felek egymásba vetett bizalmát, okmányalapú azonosításhoz kötöttük a regisztrációt, és lehetőséget biztosítottunk arra, hogy mind a bérlők, mind a bérbeadók értékelhessék egymást az applikációban – mondta Szota Szabolcs, a Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője.Hozzátette: “Nálunk 100 százalékban a bérbeadók diktálják a feltételeket – az értékelések, és az autóbérlésben szerzett tapasztalat alapján is megszűrhetik a potenciális érdeklődőket, sőt külön kikötéseket fogalmazhatnak meg a bérbeadással kapcsolatban.”

A szolgáltatás különlegességét adó Beat nemcsak a bérbeadók érdekeit szolgálja. A bérlők leginkább egy segítőkész útitársat látnak majd benne, hisz tájékoztatja őket, ha fizetős autópályaszakaszon közlekedtek vagy fizetős parkolási zónában álltak meg. Így a bérbevevők nem pusztán egy autót kapnak, hanem egy sor extra szolgáltatást is, melyek gördülékenyebbé teszik az utazásukat. De ez még nem minden. A Beat által kinyert adatok ugyancsak nagy jelentőséggel bírnak a bérlés során nem kötelező, de erősen ajánlott Cristo Casco elszámolásakor. Azok a bérbeadók, akik Cristo Cascot kötnek, rendkívül kedvező feltételek mellett gondoskodhatnak az autójuk biztonságáról: csak a kilométer-díj kerül pótdíjazásra, nem pedig a teljes évre vonatkozó díjat szorozzák fel, mint ahogyan az a hagyományos casco biztosításoknál szokás.

Aki szeretné megtapasztalni, milyen érzés pénzt keresni az autója bérbeadásával, most megteheti: a Cristo Share immáron a Google Play, az App Store, és a Huawei AppGallery alkalmazásboltokban is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

GreenGo: Még közelebb a repülőtérhez – új zóna nyílt a terminál mellett

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek.

Ez mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Termináljának bejáratától mindössze 4-5 perc sétára található Holiday Parkolóban is lehetséges, így az utazóknak mindkét irányban gyors és kiszámítható megoldás áll rendelkezésére.

A GreenGo évek óta kínál megoldást a repülőtérre való kijutásra: a vecsési Airport Hotel parkolójában kialakított zónából ingyenes transzferbuszokkal érhető el a terminál bejárata. Az ezt kiegészítő, újonnan nyíló, 15 GreenGo-t befogadni képes dedikált parkoló rész – a GreenGo applikációjában Reptéri Terminál Zónaként jelölt terület – pedig jelzi, hogy a carsharing szolgáltató folytatja elköteleződését a fenntartható városi mobilitás iránt, melynek része a repülőtérre való kényelmes, kiszámítható kijutás is. A repülőtéri transzfermegoldások globálisan is egyre inkább a kényelemre, a fenntarthatóságra és a multimodális közlekedésre összpontosítanak, amiknek mára komoly része az autómegosztás.

Növekvő igény, biztos elérés
A GreenGo eddigi repülőtéri szolgáltatását használók éves szintű 25-30%-os bővülése folyamatosan erősödő igényt jelez az autómegosztás által kínált költséghatékony és rugalmas alternatívára. Azoknak az utazóknak, akik garantált GreenGo elérhetőséget szeretnének mind Budapesten, mind a repülőtéren, a Comfort szolgáltatás kínál megoldást: az előre rendelés biztosítja, hogy mindig rendelkezésre álljon egy autó – akár induláskor, akár érkezéskor.

Árak és elérhetőségek
A Holiday Parkolóban található GreenGo Reptéri Terminál Zónában a bérlés indításának és zárásának folyamata a megszokott, a díjcsomagokhoz tartozó díjakon felül az alábbi felárral számolhatnak az utasok:

  • Repülőtérre induláskor: Green Premium díjcsomagban 2 490 Ft, a többi díjcsomagban 3 190 Ft
  • Repülőtérről induláskor: Green Premium díjcsomagban 990 Ft, a többi díjcsomagban 1 680 Ft

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt

Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen

Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.

A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.

„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”

Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:

  • Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.

  • A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!

  • A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.

A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.

„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”

– hangsúlyozta Bokodi Árpád.

„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA

A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.

Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.

A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.

– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.

A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss