Connect with us

Mozgásban

Legyen olcsó és gyors! – Lakossági elvárások a csomagküldőkkel szemben

csomagküldő

Az ár a legmeghatározóbb tényező akkor, amikor online vásárlás során több csomagküldő szolgáltató közül is lehet választani – derült ki a Reacty Digital 18-79 éves korosztályt érintő áprilisi kutatásából.

Azt, hogy egy online vásárló mennyit hajlandó fizetni a szállítási szolgáltatásért, erősen befolyásolja, hogy házhoz, vagy csomagautomatába rendeli a terméket.

A pénztárcájára jobban hallgat az online vásárló, mint az ismerőseire

A felsorolt hétből átlagosan hat tényezőt vesznek figyelembe az online vásárlók, mikor egy internetes vásárlás során több csomagküldő szolgáltató közül van lehetőség választani. A szolgáltató által kínált ár a leginkább meghatározó, a vásárlók kétötöde (42%) helyezte a fontossági sorrend élére, összességében pedig tízből kilencen vélték lényegesnek ezt a szempontot. Az ár mellett a fizetési- (pl. készpénzes vagy készpénzmentes) és átvételi (pl. csomagautomata, házhozszállítás) lehetőségek állnak a szempontrendszer második és harmadik helyén, azonban itt már egyenletesebb eloszlás van abban, hogy hányadikként szerepelnek az egyéni fontossági sorrendben. Sokak számára meghatározó a korábbi személyes tapasztalat, a várható szállítási idő és a csomag érkezésére kijelölt idősáv is. Az ismerősök ajánlása is tízből hét embert befolyásol, azonban ez a legtöbbeknek csak sokadlagos szempont.

Házhozszállításért magasabb összeget hajlandóak fizetni az emberek, mint csomagautomatáért

A csomagküldő szolgáltató kiválasztásakor az ár a leginkább meghatározó, azonban nem mindegy, hogy csomagautomatába vagy házhoz történő kiszállításról van-e szó. Összességében kijelenthető, hogy az online vásárlók magasabb összeget hajlandóak fizetni a házhozszállításért, mint a csomagautomatába történő kézbesítésért. Ennek egyik oka lehet, hogy a házhozszállítás egy bővebb és kényelmesebb szolgáltatást foglal magába, hiszen a lakásból sem kell kimozdulni a rendelés átvételéért. Szintén befolyásolhatja a hozzáállást a korábbi tapasztalat is: általában olcsóbban kínálja a szolgáltató, a csomagautomatás átvételt. Az internetes vásárlók fele 1000 forint felett már drágának érzi a csomagautomatába történő kiszállítást, ezzel szemben a házhozszállítás esetében ez a határ 1400 forintnál van, átlagosan nagyjából plusz 3-400 forintot ér a vásárlónak a házhozszállítás kényelme. Amennyiben a szállítási költség eléri vagy meghaladja az 1400 forintot csomagautomata, illetve 1800 forintot házhozszállítás esetén, a rendelők fele kezdi mérlegelni, hogy inkább más megoldást keres a termék megvásárlására (pl. másik webáruházból rendel, vagy személyesen, üzletből szerzi be).

A nők türelmesebbek a szállítási időt illetően

A termék kiszállításának gyorsasága meghatározó tényező, amit a vevői elvárások is tükröznek. Az online vásárlók 45 százaléka szeretné az árut legfeljebb egy héten belül megkapni belföldi rendelés esetében. Ugyanakkor mindössze tízből hárman kezdenek mérlegelni, hogy más megoldást keresnek a termék megvásárlására, ha az várhatóan egy héten belül nem érkezik meg. A férfiak 16 százaléka már a 2-3 napos szállítási időt is hosszúnak érzi, a nők esetében ez az arány mindössze 8 százalék. A „hosszú” szállítási idő miatti más alternatíva keresésében is megfigyelhető eltérés a két nem között, a férfiak tizede, míg a nők 4 százaléka fontolja meg már akár 2-3 napos szállítási idő esetén, hogy más megoldást választ.

A vásárlók legalább azt tudni szeretnék, hogy délelőtt vagy délután érkezik-e a futár

Online vásárlás házhozszállítása esetén nemcsak a szállítási idő a kulcsfontosságú, hanem az is, hogy a szolgáltató milyen pontosan határozza meg a termék kézbesítésének időablakát. Míg az online vásárlók mindössze kilencede szerint elég, ha a kiszállítás napját megadják, felük 4 órán belüli intervallumot szeretne a szállításra. Tízből ketten már a két órát meghaladó időkeretet is soknak érzik és 16 százalék efölött megfontolja, hogy más megoldást keres a termék megvásárlására. Ezekben a kérdésekben a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, valamint a nők bizonyulnak rugalmasabbnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Mozgásban

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines fenntartható repülőgép-finanszírozásáért

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég -, elismerve azt az úttörő jelentőségű tranzakcióját, amely elsőként integrált fenntarthatósághoz kötött hitelstruktúrát egy többdevizás JOLCO finanszírozási modellbe, két új generációs, üzemanyag-hatékony Airbus A321neo repülőgép beszerzése kapcsán.

A Societe Generale által lebonyolított innovatív tranzakció a finanszírozás feltételeit a Turkish Airlines fenntarthatósági teljesítménycéljaihoz köti, különös tekintettel a flotta szén-dioxid-intenzitásának csökkentésére.

A díj kapcsán a Turkish Airlines Igazgatósági és Végrehajtó Bizottsági tagja, valamint pénzügyi igazgatója (CFO), Murat Şeker így nyilatkozott:

„Büszkék vagyunk arra, hogy nemzetközi elismerést kaptunk azért, mert fenntarthatóságra épülő finanszírozási modellt integráltunk repülőgép-finanszírozási stratégiánkba. Meggyőződésünk, hogy ez a struktúra nemcsak flottamegújítási és növekedési céljainkat támogatja, hanem hosszú távú elkötelezettségünket is megerősíti amellett, hogy 2050-re karbonsemleges légitársasággá váljunk.”

A Turkish Airlines az elmúlt tíz évben mintegy 16 milliárd amerikai dollár értékben hajtott végre repülőgép-finanszírozási tranzakciókat és eddig több mint 30 nemzetközi díjat nyert el rangos szervezetektől, köztük a Global Transport Finance, az Airline Economics, az Airfinance Journal és a Bonds, Loans & Sukuk Türkiye elismeréseit. A most elnyert „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díj tovább erősíti a nemzeti légitársaság vezető szerepét a fenntarthatósági szempontok integrálásában a légiközlekedési finanszírozás területén.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Jungheinrich PowerCube – világpremier Svájcban

Jungheinrich PowerCube

Raktározási kapacitásának és versenyképességének növelése érdekében a Schönenberger, az elektromos, dekorációs és világítástechnikai termékek nagykereskedője úgy döntött, hogy a világ első Jungheinrich PowerCube rendszerét telepíti a mellingeni logisztikai központjába – egy lenyűgöző, 11 méter magas, 18 000 tárolóhelyet, nyolc szatellit kocsiból és óránként akár 150 komissiózási teljesítményt biztosító tárolórendszert. Az anyagmozgatást vezérlő Jungheinrich WMS rendszerrel és a gyors hibaelhárításhoz szükséges professzionális szervizzel, valamint támogatással kombinálva az automatizált kompakt konténerraktár a modern logisztika alapját képezi, amely rugalmasan együtt nő az ügyféllel, és teret ad a jövőbeni további elképzeléseinek.

Jungheinrich PowerCube targonca

MÉRETEZHETŐ KOMPAKT TÁROLÓRENDSZER

Automatizált, ultrakompakt és méretezhető – a Jungheinrich PowerCube segítségével a Schönenberger megtalálta a korábban kézzel szervezett komissiózás ideális helyettesítőjét. A hosszú gyaloglási távolságok és a magas hibaarány sok időt vettek igénybe, amelyet most hatékonyabban tud kihasználni a rendkívül innovatív PowerCube-nak köszönhetően. A Jungheinrich mindössze 400 m2 alapterületen egy nagy teljesítményű és fenntartható logisztikai rendszert valósított meg, amely óránként akár 150 be- és kitárolási műveletet is könnyedén képes elvégezni. Akár 20 szatellit kocsi alkalmazásával ez a teljesítmény szükség esetén még tovább növelhető.

A HATÉKONYSÁG ÚJ DIMENZIÓJA

A Jungheinrich PowerCube tárolórendszer akár 12 méteres magasságával a legmagasabb kompakt raktár kategóriájában. A tárolóládák 33 tárolási szinten vannak egymásra pakolva, és a nagy teljesítményű lítiumion akkumulátorokkal felszerelt, energiatakarékos PowerCube szatellit kocsik 4 méter/másodperc sebességgel szállítják őket rendeltetési helyükre. A munkaállomásokon történő köztes töltési lehetőségének köszönhetően a kocsik a nap 24 órájában üzemkészek, állásidő nélkül.

„A PowerCube segítségével naponta 30%-kal több terméket tudunk kikomissiózni ugyanannyi munkaerővel” – meséli lelkesen Enzo Guzzo, a Schönenberger ellátási láncának vezetője.

Jungheinrich PowerCube rendszer

SZEMÉLYRE SZABOTT BELSŐ LOGISZTIKA

Annak érdekében, hogy megfeleljenek a szigorú tűzvédelmi előírásoknak a PowerCube oxigéncsökkentett konstrukcióval rendelkezik, amelybe füstérzékelő érzékelőket építettek be. Ezek riasztást adnak, mielőtt az egyik könnyen gyúlékony komponens lángra kapna. A rendszer üzembe helyezése során az ügyfelet oktatásban részesültek arról, hogy az esetleges hibákat akár saját maga is el tudja hárítani.

„Ha probléma merül fel, az irodámból vagy akár otthonról is meg tudom javítani” – számol be lelkesen Enzo Guzzo.

Ezen kívül a szatellit kocsik a folyamatos működés érdekében a rendszeren kívül, külön-külön is karbantarthatók, miközben a többi kocsi továbbra is teszi a dolgát.

SIKERES KÍSÉRLETI PROJEKT

A Schönenberger a világ első PowerCube   rendszerének választásával úttörő szerepet vállalt az ultrakompakt tárolás területén. Az integrált logisztikai megoldás segít az ügyfélnek az áruforgalom növelésében, miközben csökkenti a hibaarányt. Emellett egyedülálló helykihasználásának köszönhetően feleslegessé teszi a további külső raktárakat, és nagy fejlődési lehetőségeket kínál az ügyfél számára. A PowerCube segítségével a Jungheinrich a legmodernebb szoftvereket használja a hatékony folyamatok és az innovatív hardverek közötti kapcsolat megteremtéséhez. Összességében az első PowerCube megépítése értékes tanulási tapasztalat volt a projektben részt vevők számára, amely során Enzo Guzzo szerint igazi barátságok szövődtek.

Jungheinrich PowerCube jármű

További információ: www.jungheinrich.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook

A Hankook Tire a Környezetvédelmi Világnap alkalmából ismételten megerősíti elköteleződését a fenntarthatóság és bolygónk védelme mellett. A vállalat folyamatos erőfeszítéseket tesz a bolygó védelme és a fenntartható jövő megteremtése érdekében, ahogy erről 2024-es ESG (Környezeti, Társadalmi és Irányítási) jelentésében is részletesen beszámol.

A Hankook célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Ennek érdekében a vállalat 2030-ra a gyártási fázisból származó Scope 1 és 2 üvegházhatású gázkibocsátásokat 46,2%-kal, míg a Scope 3 kibocsátásokat 27,5%-kal tervezi csökkenteni a 2019-es bázisévhez képest. Ezt a tudományosan is megalapozott karboncsökkentési célkitűzést az SBTi (Science Based Targets initiative) is hitelesítette, összhangban a Párizsi Megállapodás 1,5°C-os céljával.

Kibocsátáscsökkentés és energiahatékonyság

A vállalat 2023-ban a gyártási fázisban 79 energiatakarékossági intézkedést vezetett be, ami 4,45%-os éves csökkenést eredményezett a Scope 1 és 2 kibocsátásokban. Emellett a Hankook aktívan dolgozik a megújuló energiaforrások használatának növelésén.

Körforgásos gazdaság és fenntartható anyagok

A Hankook elkötelezett a körforgásos gazdaság modelljének kiterjesztése mellett. Ennek a törekvésnek a részeként 2023 novemberében indították el 13 vállalat részvételével a Tire-to-Tire Circular Economy Model-t, amelynek célja, hogy újrahasznosítás révén állítson elő fenntartható nyersanyagokat. A vállalat rácalmási üzeme már sorozatgyártásban állít elő 45%-ban fenntartható alapanyagokból készült, ISCC PLUS tanúsítvánnyal rendelkező abroncsokat. Az abroncsgyártó célja, hogy 2050-re minden Hankook abroncs 100%-ban fenntartható alapanyagokból készüljön.

Fenntartható termékfejlesztés

A vállalat folyamatosan kutatja az innovatív technológiákat a fenntartható termékek fejlesztése érdekében. Ez magába foglalja az abroncsok súlyoptimalizálását, ami csökkenti a gyártás energiaigényét, és a fém 3D nyomtatási technológia alkalmazását az abroncsformák gyártásában, ami 60%-os hulladékcsökkenést és több mint 80%-os energiamegtakarítást eredményezhet. Mindemellett a vállalat bővíti a felújított abroncsok gyártását és kínálatát is, csökkentve ezzel a hulladék mennyiségét és megőrizve az alapanyagokat.

Vízgazdálkodás és hulladékcsökkentés

A Hankook folyamatosan törekszik a fenntartható működésre a globális abroncsiparban, fejleszti gyártási folyamatait, hogy ezzel csökkentse az energia- és vízfelhasználást valamint a gyártási hulladékot. Ennek az eredményeként 2021-ben a vállalat koreai Geumsan gyára az iparágban elsőként szerezte meg az ISCC PLUS tanúsítványt, melyet 2023 augusztusában a cég rácalmási gyára is elnyert. A magyar gyár 2024-ben ráadásul vízgazdálkodása elismeréseként a HVG és a Planet Fanatics’ Network közös listáján elnyerte a „Minden csepp víz számít” különdíját.

A vállalat továbbra is elkötelezett a fenntartható jövő építése mellett, együttműködve partnereivel, munkavállalóival és a közösségekkel egy zöldebb és élhetőbb bolygóért.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss