Mozgásban
Bemutatkozott a Maserati GT2 Stradale, a márka legújabb szupersportkocsija
Végre leleplezték a nagyközönség előtt a Maserati várva várt új modelljét a sportkocsirajongók egyik legjelentősebb találkozóján, a Monterey Car Week-en.
A Maserati GT2 Stradale tisztelgés a sporthagyományok legjava előtt, technikai jellemzőit és stílusát tekintve pedig a Maserati GT2, a márka GT-versenyekhez való visszatérését szimbolizáló mestermű és a Maserati MC20, a gyártó ikonikus, összetéveszthetetlen formajegyekkel rendelkező modelljének találkozása.
A Maserati olyan autót tervezett, amely képes ötvözni a márka verseny- és sorozatgyártásának legjavát, átadni a pályamodell jellegzetességeit, miközben új szintre emeli legkedveltebb szupersportkocsiját. A Maserati GT2 Stradale a versenyautó-teljesítmény mögött álló legtisztább technológiát egyesíti az MC20 belső tulajdonságaival, így kifogástalan stílust és kiváló versenyteljesítményt képvisel, miközben ideális érzést és kényelmet biztosít minden menetkörülmény között, anélkül, hogy feláldozná a Maserati márkára jellemző összehasonlíthatatlan vezetési élményt.
Több mint 320 km/h végsebességével, 640 lóerőre növelt maximális teljesítményével (10 lóerővel több, mint az MC20 esetében), 60 kg-mal csökkentett tömegével és azzal, hogy mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a Maserati GT2 Stradale páratlan vezetési élményt és kiváló teljesítményt ígér, részben kifinomult aerodinamikájának és a versenyautó „testvérétől” örökölt vonzó formatervének köszönhetően. Ennek köszönhetően a vezető úgy érezheti, hogy az egyik leghihetetlenebb pályaautót vezeti, miközben lehetősége van kihozni belőle a maximumot az utakon, a világ bármely pontján.
A Maserati GT2 Stradale legvonzóbb tulajdonságai közé tartozik az opciók széles választéka, a teljesítménynövelést szolgáló extra csomagok által kínált testreszabási lehetőségek, a merészebb, agresszív esztétikára való törekvés, az exkluzív Fuoriserie tartalom és az egyedi konfigurációk (melyek elérhetősége piaconként változhat).
Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója elmondta:
„A Maserati GT2 Stradale egy egyedülálló modell, amely magában hordozza a márka kiemelkedő versenysportos örökségét, egyúttal a Maserati egyik legikonikusabb járműve, az MC20 evolúcióját is képviseli. Ezt a mindennapi vezetésre szánt modellt az a törekvés hívta életre, hogy egyre többet kínáljunk ügyfeleinknek a technológiai kiválóság, az innováció, a formatervezés és az érzelmek terén a közúti vezetéshez: egyrészt olyan kifinomult megoldásokat használunk, amelyeket hagyományosan kizárólag a versenypályára tervezett modelleknek tartanak fenn, a Maserati versenyzői DNS-ének megtestesítőjeként; másrészt optimális kényelmet garantálunk a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerekkel párosítva. A Maserati GT2 Stradale egy olyan szupersportkocsi, amely a legigényesebb rajongók igényeit is képes kielégíteni és márkánk teljes esszenciáját is kifejezi.”
A Maserati GT2 Stradale világpremierjén, a „The Quail” exkluzív helyszínén a márka másik két modellje is megjelenik: az MC20 Icona, amely most először látható Észak-Amerikában, valamint az MCXtrema. A Maserati „fenevadjának” első ügyfélmodelljét a Laguna Seca versenypályán külön neki szentelt eseményen adják át tulajdonosának.
Az idén júniusban bemutatott MC20 Icona egy különleges sorozat, amelyet a márka GT-bajnokságba való visszatérésének 20. évfordulója alkalmából készítettek. A 20 darabos limitált szériában, a jellegzetes Bianco Audace Matte és Blu Stradale fényezéssel gyártott MC20 Icona a múlt egy olyan Maserati modellje előtt tiszteleg, amelyet a versenyautó- rajongók töretlenül imádnak: a 2004-es MC12 Stradale a 12 hengeres Ferrari motorral a Maserati legszélsőségesebb menetteljesítményét képviselte, és kifejezetten a nemzetközi GT-versenyeken való típusengedélyezésre készült.
A tavalyi világpremiert követően az MCXtrema 2024-ben ismét mérföldkőhöz érkezik: augusztus 18-án a WeatherTech Raceway Laguna Seca versenypályán átadják az első ügyfélnek a Maserati legerősebb, csak versenypályára szánt szupersportkocsiját, melyből mindössze 62 darabot gyártottak. 730 lóerős teljesítményével és merész, kifinomult formatervével az MCXtrema kivételes vezetési élményt kínál és exkluzívan egy a teljesítmény és a műszaki kiválóság szempontjából is rendkívül igényes ügyfélkörnek szánják
A V6-os 3,0 literes, duplaturbós Nettuno versenymotort az észak-amerikai közönség hallhatja először felbúgni, az első köröket pedig Andrea Bertolini, a Maserati vezető tesztpilótája teszi majd meg, aki az MC12-vel négy világbajnoki címet szerezve a GT-osztály egyik legsikeresebb versenyzője és aki kulcsszerepet játszott az MCXtrema szigorú szimulációs teszteken keresztül vezető fejlesztésében. Bertolini ezt követően átadja majd a kulcsot a jármű új tulajdonosának, jelképezve az autó figyelemre méltó útját a koncepciótól a megvalósításig. A Maserati MCXtrema ma az olasz márka legerősebb pályaautója, egy minden szempontból izgalmas szuperkocsi, amely arra hivatott, hogy új tempót diktáljon a márka jövőjében és még magasabb szintre emelje annak versenyhagyományait.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon
A Tesla megnyitotta első V4 Supercharger állomását Magyarországon a pécsi Shopland Bevásárlóparkban, a Makay István úton. Az új töltőponton 8 oszlop áll az autósok rendelkezésére, amelyek egyenként akár 250 kW teljesítményre is képesek.
A töltők nemcsak a Tesla alkalmazáson keresztül érhetők el, és nem kizárólag Tesla-tulajdonosok számára, más elektromos járművek vezetői is használhatják őket. A hosszabb töltőkábeleknek köszönhetően nőtt a kompatibilitás, sőt hamarosan bankkártyával, applikáció nélkül is lehet fizetni. Mindössze 15 perc alatt akár 275 kilométer hatótáv tölthető.
A töltőállomás közelében számos üzlet és étterem várja a látogatókat, a helyszínt a Tesla ügyfél-szavazásos „Voting Winner” programja alapján választották ki. Ez a 11. Supercharger állomás Magyarországon, és jól mutatja a Tesla V4 töltők folyamatos terjeszkedését az országban. Jelenleg több mint 120 töltőpont üzemel 11 különböző lokáción.
A pécsi töltőpont az első olyan Tesla töltőállomás, amely a Shopper Park Plus Nyrt-vel együttműködésben valósult meg. A zöld ingatlanbefektetéseket előnyben részesítő vállalat célja a portfóliójához kapcsolódó ökológiai lábnyom csökkentése. A Shopper Park Plus az Adventum Grouppal közösen támogatja a Teslát a stratégiailag fontos helyszínek kiválasztásában és a töltőhálózat bővítésében, ezzel megkönnyítve az e-mobilitást a gyorsan növekvő felhasználói kör számára.
A Tesla ezzel új szolgáltatást nyújt a bevásárlópark látogatóinak, és a forgalmat is növeli.
Meghívó a nyitóeseményre
Az ünnepélyes megnyitó alkalmából a Tesla különleges eseményt szervez, ahol a látogatók kipróbálhatják a legújabb Tesla modelleket és az új töltőállomásokat.
Időpont: 2025. október 17.
Helyszín: Shopland Pécs
7634 Pécs, Makay István út 7.
További információk:
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kupé és cabrio kivitelben is megérkezett a Maserati új szupersportautója, az MCPURA
A Maserati az idei nyáron a Goodwood Festival of Speed keretében mutatta be új modelljét a nemzetközi közönségnek – most pedig hazai környezetben, a 2025-ös Torinói Autószalonon (Salone Auto Torino) debütál az MCPURA, kupé és cabrio kivitelben egyaránt.
Az új szupersportautó olaszországi premierjének a rendezvény méltó helyszínt biztosít: a Maserati az MCPURA bemutatásával ismét a teljesítmény és az olasz formatervezés iránti elkötelezettségét hangsúlyozza – a modell büszkén viseli a 100%-ban Made in Italy jelzést.
A torinói Piazza Reale szívében a Maserati legújabb modelljének kétféle karaktere is bemutatkozik: az MCPURA exkluzív Ai Acqua Rainbow árnyalatban érkezik, matt felülettel a kupé, fényes kivitelben pedig a Cielo változat. Mindkét modell a Maserati Fuoriserie személyre szabási programjának keretében készült, egyedi konfigurációban.
A Torinói Autószalon idén második alkalommal kerül megrendezésre, és rövid idő alatt a nemzetközi autóipar egyik fontos találkozóhelyévé vált. A rendezvény Torinó – az olasz autógyártás fővárosaként számon tartott város – különleges atmoszférájában zajlik, nem csupán kiállításként, hanem egyfajta szabadtéri színpadként, ahol az autók iránti szenvedély valódi élménnyé válik.
Ebben az egyedi környezetben a Maserati ismét központi szerepet kap, miközben tovább erősíti a kapcsolatot Torino, a Motor Valley és Modena – a márka otthona – között. A márka ezzel is az olasz luxus hiteles értékeit helyezi előtérbe. A Torinói Autószalon nem pusztán egy hagyományos járműkiállítás, hanem élményalapú rendezvény, ahol a teljesítmény iránti szenvedély a motorok jellegzetes hangján keresztül is testet ölt.
A háromnapos esemény egyik leginkább várt pillanata a szombati felvonulás (szeptember 27-én), amely a Reggia di Venaria történelmi királyi rezidenciától indul. A program itt egy exkluzív látogatással és közös ebéddel veszi kezdetét, majd Superga érintésével Torinó belvárosában, a Piazza San Giovanni téren zárul.
A felvonulást a Maserati Forza Torino ügyfelei vezetik olyan ikonikus modellek volánja mögött, mint a GranTurismo és az MC20. Az eseményen különleges vendégként részt vesz Cristina Chiabotto modell és televíziós műsorvezető is, aki egy GranCabrio utasaként képviseli az olasz eleganciát.
|
Az új Maserati MCPURA
Az ikonikus MC20 természetes evolúciójaként megalkotott MCPURA a szupersportautók új dimenzióját képviseli: teljesítményben és egyediségben is magasabb szintre emeli elődjét.
A modell kupé és cabrio kivitelben is elérhető, és olyan technikai megoldásokkal tűnik ki, amelyek a Maserati mérnöki tudásának legjavát jelenítik meg. A karbon szálas monocoque vázszerkezet egyszerre garantál kivételes szilárdságot és alacsony tömeget, így a jármű összsúlya 1500 kilogramm alatt marad. A 630 lóerős Nettuno V6-os motor szabadalmaztatott előkamrás égéstechnológiával működik, és kategóriájában kiemelkedő, 2,33 kg/lóerő tömeg-teljesítmény arányt eredményez. A „Butterfly” típusú ajtók és – a Cielo változat esetében – a visszahúzható elektrokromatikus üvegtető a formanyelv és a funkcionalitás különleges egységét képviselik. Az MCPURA a Maserati hiteles márkaértékeinek legtisztább megnyilvánulása, és az olasz luxusipar nemzetközi szimbóluma.
A modell bemutatkozásához választott árnyalat, az Ai Acqua Rainbow, egy különleges azúrkék fényezés, amely napfényben szivárványszerű színhatással változik. A prizmából inspirálódva a fehér fényt színeire bontva jeleníti meg annak minden árnyalatát. A víz ihlette alapárnyalatra építve ez a különleges festés érzelmi és látványos hatást kelt – ritka, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett pigmentekkel készül.
A kiállított, különleges példány a Maserati Fuoriserie program keretében készült, amely az egyedi igényekhez igazodó konfigurációkat és exkluzív kiviteleket kínál. Az MCPURA gyártása, fényezése és személyre szabása teljes egészében Modenában, a történelmi Viale Ciro Menotti üzemben történik – ugyanitt készül a Nettuno motor, a GT2 Stradale, valamint 2025 végétől az új GranTurismo és GranCabrio modellek is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Visszakapott dobogós helyezés adhat új lendületet Molnár Martin bajnoki reményeinek a brit F4-ben
A magyar versenyző visszatér a brit motorsport bölcsőjébe, az idei utolsó előtti versenyhétvégére.
Ritka esemény történt Molnár Martinnal a brit Forma–4-ben: a magyar pilóta az előző fordulóban begyűjtött büntetései közül az egyiket utólag törölték, így Martin visszakapott egy elveszettnek hitt 2. helyet, ami új lendületet adhat neki a silverstone-i folytatásra.
Molnár Martin és a brit F4 mezőnye a hétvégén visszatér a brit motorsport bölcsőjébe, hiszen Silverstone-ban rendezik az idei szezon utolsó előtti fordulóját. A Virtuosi Racing magyar pilótája az idén már harmadik alkalommal fog versenyezni a legendás helyszínen, hiszen a második fordulóban a Grand Prix-nyomvonalon csapott össze a riválisokkal, júliusban pedig részt vett a Forma–1-es Brit Nagydíj betétfutamain ugyanitt.
Az 5891 méter hosszú Grand Prix-pálya helyett azonban most a mindössze 2639 méteres, 18 helyett csupán 6 kanyarból álló National-nyomvonal ad otthont a küzdelemnek, amelyet Martin a tavalyi szezonból már szintén jól ismer, de azért jól jött neki, hogy szimulátorban is tudott készülni a hétvégére.
„A Silverstone-hoz közel eső futamok előtt általában ellátogatunk a pályától nem messze levő szimulátorba, így ez most sem volt másként. Ilyenkor van időnk felvenni az adott pálya ritmusát, belőni a referenciapontokat, helyre tenni az íveket, szóval vezetéstechnikai szempontból minden olyan beidegződést kialakítani, amivel aztán a szabadedzéseken már nem kell foglalkozni, mert automatikusan előhívható”
– mutatott rá a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
„Ami ezt a rövidebb vonalvezetést illeti, az idén sikerült elég jól ráéreznem és megszeretnem a Grand Prix-pályát, így nem bántam volna, ha most is azon versenyzünk, de most a National nyomvonal következik, úgyhogy ezen kell jól szerepelni. Szárazon sok előzésre nem kell készülni, mert csak gyors és középgyors kanyar található a pályának ezen a konfigurációján, de az eső hozhat némi izgalmat”
– tekintett előre Martin, aki két nehezebb hétvége után az elmúlt időszakban teljesen „félretette” az autósportot és kerékpározással, illetve nyaralással töltődött a szezonhajrára.
Mindezek mellett pedig az is lendületet adhat a magyar versenyzőnek, hogy a legutóbbi, Donington Parkban rendezett forduló mégsem sikerült olyan rosszul a számára, mint azt egy ideig hitte. Martin ugyanis abban a tudatban jött el az előző hétvégéről, hogy elveszítette 2. helyét az összetettben és nőtt a hátránya a listavezető Fionn McLaughlinnal szemben.
A Virtuosi Racing azonban fellebbezett pilótája utolsó doningtoni futamon pályaszélesítésért kapott 10 másodperces büntetése ellen, a brit F4 felügyelői pedig igazat adtak a csapatnak.
„Visszanézték a teljes versenyt, és kiderült, hogy eggyel kevesebbszer hagytam el a pályát, így a tíz másodperces büntetést utólag visszavonták, aminek köszönhetően ugyanott végeztem, ahol átszeltem a célvonalat.”
Martint így a 9. helyett a 2. helyen rangsorolták az utolsó futamban, azaz két dobogós helyezéssel zárta a hétvégét, és ami ennél is fontosabb, 6 ponttal többet gyűjtött McLaughlinnál, azaz 6 futammal a vége előtt 34,5 pontos hátrányban a második helyen áll az összetettben. Ami természetesen nem kevés, de ahhoz elég, hogy ne legyen lefutott a küzdelem.
„Természetesen örülök, hogy így nem csúsztam hátrébb egy helyet és még faragtam is a hátrányomon, de továbbra sem számolgatom a pontokat, mert nincs értelme. Az utóbbi, felemásan sikerült hétvégék után arra fogok törekedni, hogy hibátlan teljesítményt nyújtsak az időmérőn és a futamokon, és vasárnap este úgy hagyhassuk el Silverstone-t, hogy nincs keserű szájízünk. Ha ez sikerül, azzal elégedett leszek.”
Az összetettben jelenleg Fionn McLaughlin vezet 274,5 ponttal, a második helyen Martin áll 240 egységgel, míg a harmadik pozíciót James Piszcyk foglalja el 229 ponttal.
A hétvége 2. és 3. futamát a brit F4 hivatalos YouTube-csatornáján lehet élőben követni.
A silverstone-i versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:
Szombat
11:40 – 12:05: Időmérő edzés
15:55 – 16:15: 1. futam
Vasárnap
10:55 – 11:15: 2. futam
16:25 – 16:50: 3. futam
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Huawei-újdonságok Párizsból: számos új okoseszköz debütált a vállalat termékbemutatóján, köztük a WATCH GT 6 sorozat
-
Zöld2 hét ago
Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái
-
Gazdaság2 hét ago
Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?
-
Ipar2 hét ago
Magyar víztisztító projekt Egyiptomban
-
Gazdaság2 hét ago
Minden ötödik igénylőnek kevés az Otthon Start 50 milliója
-
Ipar2 hét ago
Cooptech – Gyógyszeripari beruházás Costa Ricában
-
Mozgásban2 hét ago
Visszakapott dobogós helyezés adhat új lendületet Molnár Martin bajnoki reményeinek a brit F4-ben
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai megállapodás a jövő gazdasági szakembereiért