Mozgásban
Bemutatkozott a Maserati GT2 Stradale, a márka legújabb szupersportkocsija
Végre leleplezték a nagyközönség előtt a Maserati várva várt új modelljét a sportkocsirajongók egyik legjelentősebb találkozóján, a Monterey Car Week-en.
A Maserati GT2 Stradale tisztelgés a sporthagyományok legjava előtt, technikai jellemzőit és stílusát tekintve pedig a Maserati GT2, a márka GT-versenyekhez való visszatérését szimbolizáló mestermű és a Maserati MC20, a gyártó ikonikus, összetéveszthetetlen formajegyekkel rendelkező modelljének találkozása.
A Maserati olyan autót tervezett, amely képes ötvözni a márka verseny- és sorozatgyártásának legjavát, átadni a pályamodell jellegzetességeit, miközben új szintre emeli legkedveltebb szupersportkocsiját. A Maserati GT2 Stradale a versenyautó-teljesítmény mögött álló legtisztább technológiát egyesíti az MC20 belső tulajdonságaival, így kifogástalan stílust és kiváló versenyteljesítményt képvisel, miközben ideális érzést és kényelmet biztosít minden menetkörülmény között, anélkül, hogy feláldozná a Maserati márkára jellemző összehasonlíthatatlan vezetési élményt.
Több mint 320 km/h végsebességével, 640 lóerőre növelt maximális teljesítményével (10 lóerővel több, mint az MC20 esetében), 60 kg-mal csökkentett tömegével és azzal, hogy mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a Maserati GT2 Stradale páratlan vezetési élményt és kiváló teljesítményt ígér, részben kifinomult aerodinamikájának és a versenyautó „testvérétől” örökölt vonzó formatervének köszönhetően. Ennek köszönhetően a vezető úgy érezheti, hogy az egyik leghihetetlenebb pályaautót vezeti, miközben lehetősége van kihozni belőle a maximumot az utakon, a világ bármely pontján.
A Maserati GT2 Stradale legvonzóbb tulajdonságai közé tartozik az opciók széles választéka, a teljesítménynövelést szolgáló extra csomagok által kínált testreszabási lehetőségek, a merészebb, agresszív esztétikára való törekvés, az exkluzív Fuoriserie tartalom és az egyedi konfigurációk (melyek elérhetősége piaconként változhat).
Davide Grasso, a Maserati vezérigazgatója elmondta:
„A Maserati GT2 Stradale egy egyedülálló modell, amely magában hordozza a márka kiemelkedő versenysportos örökségét, egyúttal a Maserati egyik legikonikusabb járműve, az MC20 evolúcióját is képviseli. Ezt a mindennapi vezetésre szánt modellt az a törekvés hívta életre, hogy egyre többet kínáljunk ügyfeleinknek a technológiai kiválóság, az innováció, a formatervezés és az érzelmek terén a közúti vezetéshez: egyrészt olyan kifinomult megoldásokat használunk, amelyeket hagyományosan kizárólag a versenypályára tervezett modelleknek tartanak fenn, a Maserati versenyzői DNS-ének megtestesítőjeként; másrészt optimális kényelmet garantálunk a legfejlettebb vezetéstámogató rendszerekkel párosítva. A Maserati GT2 Stradale egy olyan szupersportkocsi, amely a legigényesebb rajongók igényeit is képes kielégíteni és márkánk teljes esszenciáját is kifejezi.”
A Maserati GT2 Stradale világpremierjén, a „The Quail” exkluzív helyszínén a márka másik két modellje is megjelenik: az MC20 Icona, amely most először látható Észak-Amerikában, valamint az MCXtrema. A Maserati „fenevadjának” első ügyfélmodelljét a Laguna Seca versenypályán külön neki szentelt eseményen adják át tulajdonosának.
Az idén júniusban bemutatott MC20 Icona egy különleges sorozat, amelyet a márka GT-bajnokságba való visszatérésének 20. évfordulója alkalmából készítettek. A 20 darabos limitált szériában, a jellegzetes Bianco Audace Matte és Blu Stradale fényezéssel gyártott MC20 Icona a múlt egy olyan Maserati modellje előtt tiszteleg, amelyet a versenyautó- rajongók töretlenül imádnak: a 2004-es MC12 Stradale a 12 hengeres Ferrari motorral a Maserati legszélsőségesebb menetteljesítményét képviselte, és kifejezetten a nemzetközi GT-versenyeken való típusengedélyezésre készült.
A tavalyi világpremiert követően az MCXtrema 2024-ben ismét mérföldkőhöz érkezik: augusztus 18-án a WeatherTech Raceway Laguna Seca versenypályán átadják az első ügyfélnek a Maserati legerősebb, csak versenypályára szánt szupersportkocsiját, melyből mindössze 62 darabot gyártottak. 730 lóerős teljesítményével és merész, kifinomult formatervével az MCXtrema kivételes vezetési élményt kínál és exkluzívan egy a teljesítmény és a műszaki kiválóság szempontjából is rendkívül igényes ügyfélkörnek szánják
A V6-os 3,0 literes, duplaturbós Nettuno versenymotort az észak-amerikai közönség hallhatja először felbúgni, az első köröket pedig Andrea Bertolini, a Maserati vezető tesztpilótája teszi majd meg, aki az MC12-vel négy világbajnoki címet szerezve a GT-osztály egyik legsikeresebb versenyzője és aki kulcsszerepet játszott az MCXtrema szigorú szimulációs teszteken keresztül vezető fejlesztésében. Bertolini ezt követően átadja majd a kulcsot a jármű új tulajdonosának, jelképezve az autó figyelemre méltó útját a koncepciótól a megvalósításig. A Maserati MCXtrema ma az olasz márka legerősebb pályaautója, egy minden szempontból izgalmas szuperkocsi, amely arra hivatott, hogy új tempót diktáljon a márka jövőjében és még magasabb szintre emelje annak versenyhagyományait.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9
A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.
Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.
A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.
A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.
A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Dróntechnológia mesterfokon
A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.
Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.
A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.
„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”
– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.
A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.
„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”
– mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.
A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.
Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.
„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”
– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”
Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában
A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.
A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.
Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában
A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.
A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.
Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve
Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.
A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság1 hét ago
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
-
Okoseszközök2 hét ago
Így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
-
Szórakozás2 hét ago
Átadták a 44. Magyar Filmszemle díjait
-
Okoseszközök2 hét ago
Érkezik a tavasz, nyílnak a virágok és a lehetőségek is
-
Mozgásban2 hét ago
Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera
-
Egészség2 hét ago
Magyar fejlesztések is segítik a jövő olimpikonjait
-
Ipar2 hét ago
Új, közvetlen járatot indít a DACHSER Hungary Kecskemétről Bulgáriába