Világelsőként fejlesztett mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozót egy magyar startup – A gépi tanulás beköltözik az otthonainkba!
Robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni „okoseszközök” piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek, a szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti. Az okosmegoldásokat kidolgozó magyar startup, a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval jelent meg a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is elnyertek forrást.
A nemzetközi piacokon is sikeresen mutatkoztak be, jelenleg második körös befektetőt keresnek a nemzetközi terjeszkedés elősegítése érdekében, legalább 400 millió forintot vonnának be a bővülésre. A cég tulajdonosa Szarvas Péter szerint a magyar szakemberek és a magyar vállalkozások ezen a területen meghatározó szereplői lehetnek a piacnak, az innovatív megoldásoknak. Az új technológia energiát, pénzt takarít meg, a Chameleon okoslakását pedig hamarosan bárki kipróbálhatja, akár ki is bérelheti néhány napra.
A smart home egy komplex számítógépes rendszer, amely hatékonyan, saját igényeinkre szabva működteti otthonunk fűtési és hűtési rendszerét, a világítást, az árnyékolástechnikát, a biztonsági rendszereket, a kerti eszközöket, az audiovizuális eszközöket, és számos más technikai eszközt. Az okosmegoldásokat egy magyar startup, a Chameleon Smart Home fejlesztéseinek köszönhetően ma már nem csak az újlakást vásárlók élvezhetik, de a rendszer a használt lakásokba, lakótelepekre, társasházakba utólag is telepíthető. A cég több világújdonsága áttörést hozott az okosotthonok piacán: mivel valamennyi gyártó termékével kompatibilis, utólag is beszerelhető megoldás, és a terméket nem csak lakásokra, de nagyobb lakásrendszerekhez is kínálják, ezzel a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló „okostársasházak” és „okoslakóparkok”. A cég ugyancsak világelsőként, a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is piacra lép.
Szarvas Péter, a Chameleon Smart Home tulajdonosa elmondta:
„A legújabb jelentős fejlesztésük egy mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési algoritmus, amelynek a piacra dobásához a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán nyertek 50 millió forintot. A világújdonságnak számító modell segít kiegyenlíteni a lakásban a hőmérsékletet (számos paraméter figyelembe vételével), amivel a komfort növelhető és a rezsiszámla csökkenthető. A saját fejlesztésű mesterséges intelligencia képes a hőmérsékleti adatok gyűjtése után „megtanulni” az épület energetikai viszonyait és megjósolni az optimális időpontokat a fűtés/hűtés ki és bekapcsolására. A megoldás előnye a piacon kapható más termékekhez képest, hogy a hőmérsékleti adatokon kívül képes figyelembe venni az okosotthontól származó egyéb információkat is (otthon vannak-e, nyitva van-e az ablak, le van-e húzva a redőny, külső hőmérsékleti adatok, időjárás előrejelzésből származó adatok, stb.), így az adatok feldolgozásával egyre pontosabb és hatékonyabb fűtési és hűtési rendszert kapunk. Beüzemelés után pár héttel már kellően „felokosodik” a vezérlés és eléri az ideális működést, hőérzetet. Fűtés és hűtés esetén is működik, a rendszer öntanuló, így annak beállításaival, menedzselésével nem kell foglalkoznunk.”
„További újdonság, hogy a technológia a Microsoft Azure felhő alapú szolgáltatása segítségével minden átalakítás nélkül elérhető azoknál a rendszereknél, amelyek csatlakoznak a platformhoz. A Chameleon Smart Home egy nyitott szolgáltatás formájában fogja nyújtani az öntanuló fűtés vezérlést, így nemcsak a saját okosotthon rendszereiben lesz elérhető a megoldás. Magasabb komfortérzetet ad, mivel a hőmérsékletet a kívánt értéken tartja és az intelligens vezérlés révén csökken az energiafogyasztás, így hozzájárul a környezet védelméhez is. Jelenleg hasonlóan összetett, öntanuló megoldás nincs a piacon, a felhő alapú vezérlési algoritmus világújdonságnak számít. Ősztől a fűtési szezon beindulásával teszt jelleggel ingyenesen elérhetővé tesszük rendszerünket minden az NGBS (az ország egyik legjelentősebb felület fűtés-hűtés tervezésével, gyártásával és kivitelezésével foglakozó cége) által telepített lakásban. Megfelelő gépészeti háttér esetén több ezer háztartásba kerülhet be a technológia egyetlen gombnyomással, minden plusz beépítési költség nélkül”
– hangsúlyozta Szarvas Péter.
https://www.youtube.com/watch?v=Zb9Xe98J1G0
A márkafüggetlen alkalmazást kidolgozó Chameleon fejlesztése nem csak a magyar piacot hódítja meg, ahol több tízezer építkezés van folyamatban, de sikeresen mutatkozott be külföldön, sőt a tömeggyártást is elindították Kínában. A cég idén nyit az irodai és a szállodai piac felé, elkezdik az első okosiroda és szálloda felszerelését. Az NGBS-sel közösen egy új termékcsaládot is kidolgoztak 6000 társasházi lakás felszerelésére, valódi okosotthon szolgáltatással, amiből 100 lakást bekábeleztek. Szarvas Péter nem véletlenül emelte ki a valódi okosotthon szolgáltatás kifejezést, hiszen ezen a területen még sok a félreértés. Ma egy okosizzóval ellátott lakásra is gyakran használják az okos jelzőt, pedig egy okosotthon ennél sokkal többet jelent.
A Chameleon olyan egyszerű felületet hozott létre, ahol előre megírt modulokból lehet összerakni egy ház funkcióit csatlakozva továbbra is más rendszerekhez, ami korlátlan bővíthetőséget jelent, és nem kell órákat tölteni a programozással. A Chameleon Smart Home rendszer a világon elsőként képez hidat a ház eszközei és más gyártók smart home rendszerei, az érzékelők, és a beavatkozók között. Nevéhez hűen kapcsolódni tud a legtöbb nagy gyártó rendszereihez és elfedi a gyártók közötti kommunikációs problémákat.
Egyszerűségének köszönhetően a rendszerrel be tudják hozni azokat a szakembereket is az okosotthon piacra, akik eddig például csak villanyt szereltek. A szolgáltatásuk itt is egyedi, hiszen a szerelők az átjárhatóság miatt több piaci rendszert is megismerhetnek egy időben.
Az okosmegoldások területén a képzésben is aktívan vesz részt a startup: rendszeres oktatásokon mutatják be a villanyszerelőknek és a szakembereknek a rendszert, vezetik be őket egy szakmába. Indítottak egy gyakornoki programot is az Óbudai Egyetemmel, hogy a fiatal munkaerőt be tudják vonzani az új területre.
A rendszert a beruházók a villanyszereléssel együtt tudják egyszerűen telepíteni. A fejlesztők előre bekábelezik a házat, konnektorok, kapcsolók mögé húznak be a jelkábeleket, amely stabil és biztonságos alapja lehet a legtöbb itthon kapható smart home-rendszernek. Ez a megoldás azoknak is jó, akik nem szeretnének most beruházni egy okosotthonra, de szeretnék megtartani a lehetőséget a jövőben a kiépítésre. Egy ilyen előkészítés lakásonként akár 500 Ft/m2 áron elérhető.
Építés alatt áll az első bemutató lakásuk is: az egész társasház okos lesz Zuglóban (5 lakás), és az egyik tetőtéri okosotthont bárki kipróbálhatja. A cég kézzelfoghatóvá akarja tenni az okosotthonokat, így akár egy hétvégére is kibérelhető a lakás, ahol egyszerre akár több okosotthon rendszer is kipróbálható – mondta Szarvas Péter.
A cég további hazai terjeszkedését a januárban kapott 75 millió forint kockázatitőke-befektetés biztosítja. A Chameleon Smart Home jelenleg második körös befektetőt keres a nemzetközi terjeszkedés elősegítése érdekében – az ebben a körben bevonni kívánt összeg legalább 400 millió forint. A cég jelentős növekedéssel számol, hiszen a hazai okosotthon piac mérete becslések szerint megháromszorozódik a következő három évben, miközben a hazai smart home penetráció a jelenlegi 4 százalékról közel 13 százalékra emelkedik 2021-re. Európában a smart home beruházások összértéke évente átlagosan 39 százalékkal emelkedett az elmúlt időszakban, míg 2020-ra az európai piac mérete várhatóan meghaladja a 23 milliárd eurót. A cég tervei között szerepel, hogy két éven belül piacra lépnek az Egyesült Államokban, mely globális szinten jelenleg a legnagyobb smart home piac, 24 milliárd euró, azaz közel 8,000 milliárd forint értékkel. A magyar startup idén 250-300 millió forint árbevételt remél, a tavalyi közel 50 millió forint után.
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.
A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével.
A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.
Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.
A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.
Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.
„A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!”
– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.
A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.
Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.
A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.
A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.
A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.
A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.
A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.
A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.
A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.
Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.
Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights
Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.
Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:
„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra.Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében.A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt.Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”
„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része”
– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.
„Mivelaz online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása.Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként.Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”
Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!