Connect with us

Okoseszközök

Nem kímélik a gamereket: Itt a legújabb Dell és Alienware élmény

A Dell többek között technikai szakemberekkel és megoldásokkal juttatja el az esport élményét az oktatási intézményekbe

Az Alienware és a Dell a Computex 2019 kiállításon bemutatta gamer portfóliójának legújabb tagjait.

g3-15-3590_open-top-view-inside-keyboard

Az új Alienware m15 és m17, illetve a Dell G3 15 a vállalat első olyan gamerlaptopjai, amelyek az új dizájnelemek mellett a PC-s játékélményt felpörgető processzorokat kaptak. A képet két Alienware márkájú headset és több olyan kijelzőtechnológia teszi teljessé, mint például az alacsony kékfényt kibocsátó képernyő. Mindemellett az oktatás területén új esportberuházásokat is bejelentett a vállalat.

Vékonyabb és erősebb Alienware m15 és m17 laptopok

Az Alienware bemutatta eddigi legvékonyabb, 15 és 17 colos, 2,13 kg, illetve 2,63 kg* kezdősúlyú gamerlaptopjait, az újratervezett Alienware m15 és m17 modelleket, amelyek fejlettebbek és erősebbek az elődeiknél. Az új számítógépek a CES-en bemutatott Legend dizájn mellett minden eddiginél kifinomultabb megoldásokra épültek.

Az Alienware m15 és m17 olyan játékosoknak készültek, akiknek fontos a mobilitás, de nem kötnek kompromisszumot a kiemelkedő teljesítményt illetően, amelyről az Intel processzorok és NVIDIA GPU-k gondoskodnak. Számos kijelzőtechnológia javítja a játékélményt. Az m15 a világ első Tobii szemmozgás-figyeléssel rendelkező 15 colos, az m17 pedig a világ első Eyesafe®-kijelzős laptopja, amely az élénk színvilág megtartása mellett is kevesebb kék fényt bocsát ki. A játékosok ezenkívül az újonnan elérhető OLED-kijelzők 144 Hz-es és 240 Hz-es verziói közül választhatnak. A hűtésteljesítmény javítása érdekében a legújabb Alienware-ek Cryo-Tech 3.0 új, optimalizált hőmodulos kialakítást kaptak, amely 20 százalékkal növeli a légáramlást az előző generációs m15 laptophoz, és 25 százalékkal az előző m17 modellhez képest. A további dizájnelemek közé tartozik a teljes magnézium ház, a lekerekített él, a keskeny keret, az átalakított billentyűzet, a precíziós üveg érintőpad, a kizárólag SSD-alapú tárolás és a billentyűzetenkénti RGB LED AlienFX világítás.

g3-15-3590_group-shot-both-color

Belépő játékélmény: Dell G3 15

A G sorozat elsősorban azokat a játékosokat célozza, akiknek ez lesz az első gamerlaptopja. Az idei Computexen bemutatkozó Dell G3 15 még többet nyújt, miközben az ára továbbra is versenyképes marad. A megfelelő erő és teljesítmény érdekében az új Game Shift szolgáltatás egyetlen gombnyomással engedélyezi a maximális ventilátor-fordulatszámot, hogy a processzorteljesítmény az intenzív játék során is optimális legyen. A 15 colos G3 a külseje is megnyerő: vékony és karcsú ház, vékony keret, a játékosoknak szánt, opcionális 144 Hz-es kijelzővel és 4 zónás RGB-háttérvilágítású billentyűzettel is elérhető. Az új, S ívű kialakításnak köszönhetően pedig nagyobb méretű portok is elférnek a hátoldala közelében.

Kiemelkedő teljesítmény

A 9. generációs Intel Core mobile CPU-k asztali számítógéppel összemérhető teljesítményt nyújtanak a gamer- és alkotói laptopokban: akár 5.0 GHz Turbo órajelen 8 magot és 16 szálat működtetnek. Megállják a helyüket a teljesítményigényes AAA-játékokban és a nagy terhelést jelentő kreatív szerkesztési és renderelési munkafolyamatokban, akár utazás közben is. Ezt kiegészítik a lenyűgöző grafikus teljesítményt nyújtó, választható NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti, RTX 2060, 2070 vagy 2080 videokártyák. A mindehhez elérhető HyperEfficient VR technológia akár 8 fázisú grafikus feszültségszabályozást és 6 fázisú processzor-feszültségszabályozást kínál a hosszabb ideig tartó csúcsteljesítmény érdekében.

aw-headsets-aw510h-side-shot-dark-side-of-the-moon

Két egyedi Alienware audioeszköz

Az Alienware bemutatta a játékosoknak tervezett vezetékes headsetjeinek új generációját – az Alienware 7.1 Gaming Headsetet és az Alienware Stereo Gaming Headsetet.

Az új fejhallgatók nagy érzékenységű, kézileg hangolható driverrel rendelkeznek, amelyek előre behangoltan vásárolhatók meg a tiszta hangzás érdekében. Mindkét modell fülpárnái műbőrből, sportruházati szövetekből és memóriahabból állnak, amelyek zajszűrő tulajdonságaik mellett hozzájárulnak a csúcsminőségű hangélményhez. A szövet fejpánt optimális szellőzést, kényelmet és zajszűrést biztosít, és rejtett elemek segítségével a fülhallgatók mérete is állítható, a boommikrofon pedig visszahúzható. Egy-egy ilyen headset viselése még a maratoni játékmenetek során sem válik kényelmetlenné, ráadásul elegáns, egyedi Alienware Legend dizájnnal rendelkezik.

Eyesafe® kijelző alacsony kékfény-kibocsátással

A 17 colos Dell G7 és az Alienware m17 laptopok rendelhetők elsőként a kék fény kibocsátásának csökkentésére optimalizált Eyesafe® kijelzővel. Júniustól már elérhető az Alienware Area-51m modellhez is, az azt követő hónapokban pedig a teljes Alienware-kínálathoz.

Az Eyesafe® úgy csökkenti a nagy energiájú kék fény kibocsátását, hogy közben nem rontja a színtartományt. A megoldás a káros kék fényt szelektíven, már a forrásnál csökkenti, és szétszórja a fényspektrumban. A játékosok sok időt töltenek a képernyő előtt, és egy átlagos kijelző esetében a tartós kékfény hatása egészségügyi következményekkel járhat, ami lehet szemszárazság, irritáció, alvászavar, homályos látás, csökkent figyelem és koncentrációzavar1.

alienware-m17_tobii_left-open

Az esport élményét az oktatási intézményekbe

Az Alienware befektetőként, képviselőként és rajongóként már régóta szerves része az esportot űző közösség életének, valamint a versenyzők és profi játékosok egyik kedvelt választása világszerte. Ahogy az esport népszerűsége egyre nő, az egyetemek kezdik felismerni az erre a területre specializálódott technológiai tanácsadók szerepét és a megoldások előnyeit, így azért, hogy az esportot beilleszthessék a tananyagba a Dell Technologieshoz fordulnak segítségért. A National Association of Collegiate Esports szövetség által kiadott adatok alapján az érdeklődés egyre nagyobb. A szövetségnek több mint 130 felsőoktatási intézmény a tagja, több mint 475 egyetemnek van esportklubja, és Észak-Amerikában már 800 középiskola tagja a High School Esports League szervezetnek, amellyel a tanulók és az intézmények számára is számos lehetőség nyílik meg.

A Dell Technologies elkötelezetten támogatja a technológiai műveltség terjedését a fiatalok körében, ezért teljes körű megoldásokat kínál az Egyesült Államok oktatási intézményeinek. A cél, hogy az iskolák egyetemi esportküzdőtereket alakíthassanak ki, esportklubokat indíthassanak vagy olyan többcélú termeket építhessenek, amelyekben az oktatást, a tanulást és az esportot is támogató környezet teremthető meg. Akár Alienware-eken versenyeznek, akár Dell Precision munkaállomásokon terveznek játékokat, az esport lehetőséget biztosít a tanulóknak olyan kulcsfontosságú képességek fejlesztésére, mint az együttműködés, a stratégia, a kommunikáció vagy a kritikus gondolkodás. Ezek a valóéletben is jól használható készségek segítenek felkészíteni a diákokat a digitális korszak karrierlehetőségeire.

Okoseszközök

Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával.

A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül. Az LG kettős stratégiájának részeként a piacvezető OLED mellett a QNED evo sorozatot helyezi előtérbe. Utóbbi egy prémium kategóriás LCD tévé termékcsalád, amely tartalmazza az OLED televíziókban megtalálható legmodernebb innovációkat, mint például a fejlett AI-képességek és a vezeték nélküli csatlakozás lehetősége.

A 2025-ös QNED evo tévészéria a korábbi modellekhez képest továbbfejlesztett színmegjelenítésre képes az LG új, szabadalmaztatott Dynamic QNED Color Solution technológiájának köszönhetően, amely a kvantumpontos megoldást váltja fel. Ez az egyedülálló technológia lehetővé teszi, hogy a háttérvilágításból származó fényekkel a készülék a korábbinál tisztább, valósághűbb színeket jelenítsen meg.

A Dynamic QNED Color Solution integrálásával a teljes 2025-ös QNED evo termékcsalád az Intertek for Color Volume globális tesztelő szervezet tanúsítványával rendelkezik, ami igazolja, hogy a képernyő képes torzítás nélkül megjeleníteni az eredeti képek színeit.

A 2025-ös QNED evo (QNED9M) True Wireless 4K technológiával érkezik. Ez a fejlesztés tavaly még kizárólag a csúcskategóriás OLED evo modellekhez (M sorozat) tartozott, mostantól viszont elérhető lesz a QNED evo esetében is. Az innovatív megoldás lehetővé teszi a nézők számára, hogy vezeték nélkül élvezhessék a nagyfelbontású, 4K tartalmakat anélkül, hogy a képminőségben vagy a válaszidőben kompromisszumot kellene kötniük. A vezeték nélküli megoldás a különálló Zero Connect Boxszal továbbítja a nagy felbontású, akár 4K-s és 144 Hz-es frissítési frekvenciájú videójelet, maga a tévé pedig csak egy tápkábelt igényel, ezzel pedig jelentős hely szabadítható fel.

A vállalat ezen felül tovább fejleszti QNED evo termékcsaládjának kép- és hangminőségét saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-processzorainak erősebb kiadásaival. A széria 2025-ös modelljei α8 AI processzorral vannak felszerelve, amely közel 70 százalékos javulást kínál az előző évi AI teljesítményhez képest.

Ezek az AI-funkciók fejlettebb felskálázást, az arcok, tárgyak, szövegek és a hátterek valósághűbb megjelenítését eredményezik, valamint a filmek esetében az alkotói koncepció elemzése után, a szándéknak megfelelően módosítják a képi beállításokat. A Dynamic Tone Mapping Pro zónákra bontja az egyes jeleneteket, finomhangolja a HDR-hatásokat és a fényerőt. Ezen kívül a készülék mesterséges intelligencia segítségével a kétcsatornás hangforrásokat virtuális 9.1.2 csatornás hanggá alakítja a gazdagabb térbeli hangzást elérve. Ezenkívül megkülönbözteti a háttérhangokat és a beszédhangokat, tisztábbá és természetes hatásúvá téve azokat.

A 2025-ös QNED evo készülékek AI Magic Remote távirányítóján egy új mesterségesintelligencia-gomb kapott helyet: a tévénézési preferenciák hatékony elemzéséért, illetve annak érdekében, hogy az eszköz a felhasználók számára releváns tartalmakat és alkalmazásokat javasolhasson. A személyre szabhatóságot tovább fokozza a Generative AI Gallery, valamint a testreszabott TV kép- és hangminőségi módok. A gomb rövid megnyomásával megjelennek a felhasználók számára releváns kulcsszavak és funkciók, míg hosszan lenyomva személyre szabottan kereshetnek egy nagy nyelvi modell (LLM) segítségével. Például, ha egy felhasználó franciaországi utazást tervez, megkérdezheti a távirányítóján keresztül, hogy a rendszer milyen filmeket ajánl hozzá. Az AI megérti a kontextust, és a francia fővárosban játszódó filmeket javasol a felhasználó filmnézési szokásainak figyelembevételével.

Az LG saját fejlesztésű, szabadalmaztatott okostévéplatformja, a webOS25 magasabb szintre emeli a felhasználói élményt azáltal, hogy teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásokat és tartalmakat kínál AI funkciói, valamint a webOS Re:New Program keretében nyújtott öt éven át tartó rendszeres webOS frissítések révén.

Az LG az ultranagy méretű, prémium kategóriás LCD tévék iránti vásárlói igényekre válaszolva egy 100 hüvelykes készülék bevezetésével bővíti QNED-kínálatát, így a 2025-ös QNED-termékcsalád modelljei 40-100 col közötti méretvariációkban lesznek elérhetőek.

„Megújult 2025-ös LG QNED evo termékcsaládunk az OLED modellektől megörökölt kiváló képminőséggel, valamint a valódi vezeték nélküli csatlakozási lehetőséggel büszkélkedhet, mindemellett pedig rendkívüli mértékben személyre szabott megoldásokat tartalmaz azért, hogy olyan kiemelkedő, vizuális élményt nyújthasson, amelyre egyetlen másik LCD tévé sem képes” – mondta Hyoung-sei Park, az LG Media Entertainment Solution Company vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát

Új audio-termékcsaládot dob piacra az LG Electronics (LG) és a kreatív művészként, többszörös platinalemezes zenészként és technológiai vállalkozóként is jól ismert will.i.am.

Az xboom by will.i.am egy jövőt megidéző, urbánus márkává formálja az xboom-ot, ráadásul teljesen új hangzásélménnyel. 

Az együttműködés jegyében will.i.am lett az LG xboom ún. „élménytervezője”: kulcsfontosságú szerepe lesz abban, hogy az xboom márkanév új teret kapjon az audio eszközök piacán. Will.i.am a popkulturális és technológiai tapasztalataiból inspirációt merítve például stratégiai tanácsokkal látja el az LG xboom termékfejlesztőit, dizájnereit és marketingcsapatát. Az LG fejlett technológiai megoldásainak és a világhírű will.i.am egyedülálló meglátásainak ötvözésével ez a partnerség új kreatív értékkel ruházza fel az LG xboom termékeket.

„Az LG-vel való együttműködésben olyan úttörő, dinamikus élmények előtt nyitjuk meg az ajtót, amelyek a zenerajongók széles körét szólítják majd meg”

– mondta will.i.am.

„Azzal, hogy csúcstechnológiánkat és egyedülálló kreatív elképzeléseinket az xboom márkanévvel egyesítjük, egy olyan kultúra létrejöttét szeretnénk elősegíteni, amiben az emberek egy teljesen új módon, akár másokkal közösen is felfedezhetik a zene iránti szenvedélyüket.”

A 2025-ös xboom by will.i.am termékcsaládot, köztük Bluetooth-hangszórókat és vezeték nélküli fülhallgatókat a januári CES kiállításon mutatják be. A termékcsaládból a vezeték nélküli xboom Buds fülhallgató lesz az első, amely piacra kerül.

Minden xboom by will.i.am termék will.i.am védjegyét viseli, aki részt vett a termékek jellegzetes, erőteljes basszusú, kiegyensúlyozott és lágy hangzásának megalkotásában. A kínálat minden tagja két különböző módban hallgatható: az egyik mód erőteljes basszusaival mozgatja meg a hallgatót, míg a másik nyugtató, harmonikus hangzást nyújt. Az xboom termékek esetében még a formatervezés is a zene élvezetét fokozza: a hangszórók olyan okosan kitalált díszítőelemeket kaptak, mint a kényelmes hordozhatóságot szolgáló pántok, vagy a zene ritmusához alkalmazkodó interaktív, színes fények. A fülhallgatók esetében a kényelmes és pontos illeszkedést – és ezzel az ideális hangzást – az ergonomikus kialakítású füldugók és kampók biztosítják.

„Vezeték nélküli fülhallgatóink és Bluetooth-hangszóróink ezzel az együttműködéssel egyetlen márka, az xboom név alatt egyesülnek”

– mondta Lee Jeong-seok, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának audiotermékekért felelős vezetője.

„Nagy örömmel jelentjük be a will.i.ammel való partnerséget, amely döntő szerepet játszik majd az LG xboom új identitásának megszilárdításában.”

Az összes xboom by will.i.am termékbe integrálni fogják will.i.am RAiDiO.FYI nevű, mesterséges intelligencia alapú interaktív audioélményét, amellyel egyúttal a hallgatók egy új generációja ismeri majd meg az infotainment előnyeit. A RAiDiO.FYI egyedülálló opciókat ad a hallgatóknak: személyre szabhatják és kétirányú, valós idejű beszélgetést folytathatnak kedvenc, témaalapú csatornáikkal. A beszélgetés alapú médiaplatform az eddig ismert formátumokhoz képest teljesen új dimenzióba helyezi a hangalapú tartalomstreaminget, és mélyebb kapcsolatot teremt a hallgatók, illetve kedvenc zenéik, rádióműsoraik és kulturális tartalmaik között.

Az LG és will.i.am a 2025-ös, január 6-10. között megrendezésre kerülő CES kiállításon termékbemutatókkal és kreatív demonstrációkkal ünnepli az új partnerséget. Az xboom by will.i.am márkáról további információ az új termékcsalád weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint

A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.

Az információs technológia, a távközlés és a fogyasztói technológia piacának egyik vezető globális piacelemző, adat- és eseményszolgáltatója, az IDC közzétette legfrissebb összesítését az okosórák globális piacáról. Eszerint a Huawei rendelkezett 2024 első három negyedévében a legnagyobb szállítói részesedéssel világszerte. Az innovatív egészségfigyelő- és fitneszfunkciókat divatos kialakítással ötvöző csúcstechnológiás termékeiről ismert Huawei számára az egymást követő három negyedévben megszerzett piacvezető pozíció azt bizonyítja, hogy az iparág egyik legmeghatározóbb szereplője.

Több mint negyven százalékos növekedést ért el a Huawei

A Huawei figyelemre méltó, a tavalyi évhez képest 44,3 százalékos éves növekedést ért el a globális szállítások terén, 16,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat 2024 első háromnegyed évében rendre az első helyen szerepelt a szállítási volumen alapján, ezzel tovább erősítve meghatározó szerepét és szakértelmét az okos viselhető eszközök szegmensében.

2024 kiemelt viselhető eszközei

Idén a Huawei több úttörő termékkel is magára irányította a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak a technológiai innováció terén.

A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosíthat, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel[1]. A HUAWEI WATCH GT 5 pedig a korszerű HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal, a készülék így világszerte sikert aratott és a vezető szaklapok is elismerően nyilatkoztak róla.

A helyi igényekhez igazítják a stratégiát

A Huawei hatalmas előrelépést tett a nemzetközi piacokon, különösen Európában, Latin-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten és Afrikában. A helyi igényekhez igazított stratégiáival és hatékony marketingkampányaival még közelebb tudott kerülni a fogyasztókhoz.

A Huawei olyan ismert nagykövetekkel, mint Sir Mo Farah és Pamela Reif, valamint nagyszabású termékbemutató eseményekkel – például Dubajban, Barcelonában és Brazíliában – erősítette meg globális jelenlétét, és hatalmas figyelmet keltett legújabb okosóráival.

A stratégiai lépések révén a Huawei megerősítette vezető szerepét a viselhető eszközök piacán, amellett, hogy továbbra is egyedülálló felhasználói élményt kínál, amely újra és újra elnyeri a fogyasztók bizalmát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss