Gazdaság
Jelenleg ilyen irányba tart a Machine to Machine technológia
Előrejelzés az M2M megoldások élvonalába tartozó TELL és a Telenor szakembereitől
2001-ben a GPRS technológia nyitotta meg a kaput a gépek közötti kommunikáció, azaz az Machine to Machine (M2M) megoldások értelmes alkalmazása előtt.
Mára milliós nagyságrendben kommunikálnak gépek egymás között a magyarországi mobilhálózatokon. Az M2M megoldásokra mind üzleti mind lakossági oldalon erősödik az igény, az ötödik generációs (5G) mobilhálózatok pedig a 2001-es induláshoz hasonló mérföldkövet jelenthetnek az M2M megoldások elterjedésében. A felhasználási trendeket a nagy gyártók – mint például a Google vagy az Amazon – platformjaival való kompatibilitás határozhatja meg.
Az 1996-ban alapított, mára milliárdos éves forgalommal és folyamatos fejlesztéssel az M2M megoldások élvonalát kínáló TELL Kft. és a Telenor szakemberei üzleti és lakossági területen is elemezték az M2M megoldások térhódítását, valamint az 5G mobilhálózatok érkezésével a technológia lehetséges fejlődési irányait.
Kezdjük az elején
2001-ben a GPRS technológia bevezetésével megnyílt az út a mobilhálózaton történő értelmes adatátviteli megoldások előtt, ami korábban elképzelhetetlen távlatokat nyitott a mobileszközök közötti kommunikációban. A Telenor első M2M-típusú megoldásait egy flottakövetési rendszert fejlesztő cégnek biztosította. Ez az iparág azóta is dinamikusan fejlődik, az akkor tesztkártyákkal kísérletező cég mára több mint 60 ezer Machine to Machine (M2M) SIM-kártyát használ végpontjai összeköttetéséhez. Ez nemcsak a kártyák számában hatalmas ugrás: a flottakövetési megoldások fejlődésével az alkalmazások által generált, egy SIM kártyára eső adatmennyiség is nőtt.
Forrás: NMHH mobilpiaci jelentés 2015-2018
A Machine to Machine (M2M) fejlődési útja eleinte nem volt egyértelmű. Rendelkezésre állt egy technológia, a fejlesztéshez pedig fokozatosan nyíltak meg a lehetőségek: a piaci-felhasználói igények, ötletek nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a szolgáltatók is finomhangolják az M2M-megoldások kiszolgálására nyújtott megoldásaikat. A Telenor kezdetben nemcsak kapcsolatot, „connectivity”-t nyújtott, hanem dotálta az M2M-fejlesztések piaci kidolgozását is. Az adatkapcsolattal szemben támasztott követelmények, elvárások a lakossági adathasználathoz képest az M2M esetében fordítottak: kevésbé számít az adatátviteli sebesség, a legfontosabb, hogy az adat biztosan megérkezzen. Az M2M-specifikus megoldások ezt biztosítják, amihez alapvetően a GPRS, azaz a második generációs mobilhálózati megoldások is kiváló alapot nyújtanak.
Aktuális helyzet és a közeljövő Magyarországon M2M szempontból
A TELL szakemberei szerint míg korábban az M2M-technológián alapuló üzleti megoldások kiválasztásakor a megtakarítási szempontok voltak fontosak, mára egyes iparágakban – mint például a fuvarozás –, el sem indítható a vállalkozás egy megbízható M2M flottamenedzsment-rendszer nélkül. A TELL tapasztalata szerint a lakossági M2M-szolgáltatások iránt is egyre nagyobb érdeklődés és nyitottság tapasztalható. A lakossági megrendelők egyértelmű célja, hogy saját okostelefonjukon, egy egyszerű app-on keresztül kezelhessék lakásuk, nyaralójuk, biztonsági rendszereit, vagy éppen folyamatos rálátásuk legyen idősebb szeretteik biztonságára. Álláspontjuk szerint az otthoni szolgáltatások esetében a globális nagyvállalatok okosotthonra fejlesztett platformjaival, például az Amazon Alexával, a Google Home-mal, vagy az Apple Home-mal kompatibilis megoldásokat érdemes fejleszteni, mivel a végfelhasználók saját okoseszközeikről ezeket, a várhatóan széles körben elterjedő technológiákat tudják majd a legkényelmesebben használni.
Az M2M-nek tekinthető eszközök és szolgáltatások piaca Magyarországon is dinamikusan bővül – mára milliós nagyságrendben kommunikálnak gépek egymás között a magyarországi mobilhálózatokon –, ami tovább növekvő adatforgalmat és növekvő számú végpontot jelent. A növekedés megfelelő kiszolgálásában várhatóan komoly szerepet töltenek be az 5G mobilhálózatok, amely technológia a korábbinál lényegesen nagyobb számú kliens egyidejű kiszolgálására képes, miközben a lakossági, sokszor átmenetileg hatalmas sávszélességi igényeket is képes lesz kielégíteni.
You may like
-
Az LG megnyitja a ThinQ API-t az okosotthonok fejlődése érdekében
-
Az ESG elsősorban kommunikációs kérdés – de nem úgy, ahogy sokan gondolják
-
A címke, mint hatékony marketing eszköz
-
Az ABB bemutatja OneTouch okosotthon-termékét
-
Maradandó problémákat okozhat a gyerekek túl korai és túlzott okoseszköz használata
-
Eszközkövetés az RFID technológia segítségével
Gazdaság
AI-területen kötött stratégiai megállapodást az LG és a Microsoft
Az LG a 2025-ös CES-en mindenki számára kézzelfogható és átélhető módon mutatta be, hogy miként képzeli el a mesterséges intelligencia szolgáltatásaival átitatott hétköznapokat, illetve bejelentette, hogy stratégiai partnerségi megállapodást kötött a Microsofttal.
William Cho, az LG elnök-vezérigazgatója Los Angelesben, a CES kiállításon megtartott LG World Premiere sajtótájékoztatón bejelentette, hogy az LG Electronics (LG) stratégiai partnerségi megállapodást kötött a Microsofttal. A tervek szerint az együttműködés keretében a partnerek az LG különböző szektorokból – például az otthoni, a mobilitási és a kereskedelmi szférából – származó termék-, valamint ügyfélismereteit a Microsoft mesterségesintelligencia-technológiájával ötvözik azzal a céllal, hogy vezető szerepet tölthessenek be az empatikus, integrált AI-szolgáltatások megvalósításában.
A két vállalat különböző terek, többek között otthonok, járművek, szállodák és irodák „AI-ügynökeinek” továbbfejlesztésén dolgozik. Az LG már jelenleg is a Microsoft hangfelismerő és beszédszintetizáló technológiáit alkalmazza az önvezérlő AI Home Hubhoz. E technológiák lehetővé teszik, hogy az intelligens otthoni központ megértse a különböző akcentusokat, kiejtéseket és köznyelvi kifejezéseket. A tervek között szerepel olyan AI-ügynökök kifejlesztése is, amelyek nemcsak megértik az ügyfeleket és interakcióba lépnek velük, hanem igényeiket és preferenciáikat is képesek előre jelezni.
A 2025-ös CES-en azt is bejelentették a felek, hogy az AI-adatközpontok gyorsan növekvő piacán szintén együttműködnek a jövőben. E partnerség célja, hogy LG AI-adatközpontokra optimalizált hőmenedzsment-rendszereinek és fejlett hűtési technológiáinak révén növelje az energiahatékonyságot az AI-infrastruktúra kritikus fontosságú pontjain. Az együttműködő felek a partnerség keretében azt tervezik, hogy hatékonyabb és fenntarthatóbb, újgenerációs adatközpontokat hoznak létre.
“Gondoskodó intelligencia”
Az LG a CES-en mindenki számára látványos, kézzelfogható és átélhető módon is bemutatta, hogyan is képzeli el az AI-szolgáltatásaival átitatott hétköznapokat. Az LG ún. „gondoskodó intelligencia” koncepciója újradefiniálja a mesterséges intelligencia hagyományos, technikai értelmezését azáltal, hogy az ügyfélélmény paradigmájának forradalmasítására összpontosít. Ez a koncepció az AI-technológiát használja fel annak érdekében, hogy jobban megértse az ügyfeleket, minél inkább felismerje az érzéseiket, ezáltal személyre szabottabb és differenciáltabb élményeket nyújtson számukra.
„Az LG-nél a mesterséges intelligenciát a minket körülvevő fizikai életterekbe integráljuk. A teret ugyanakkor nem pusztán fizikai helyként, hanem – legyen szó az otthonról, a mobilitás világáról, a kereskedelmi területekről, vagy akár a virtuális terekről – olyan környezetként fogjuk fel, ahol holisztikus élmények kelhetnek életre”
– mondta William Cho. A vezérigazgató szerint e vízió megvalósításához három alapvető elemre van szükség: összekapcsolt eszközökre, vezérlésre alkalmas AI-ügynökökre, valamint integrált szolgáltatásokra.
Az összekapcsolt eszközök, amelyeken keresztül a mesterséges intelligencia kapcsolatba léphet a felhasználókkal, az LG egyik legnagyobb értékét jelentik. Egyrészt azért, mert világszerte immár több száz millió LG okoseszközt használnak, másrészt pedig az okosotthon-megoldásokat kínáló Athom tavalyi felvásárlásának köszönhetően az LG jelenleg már több mint 170 globális márka IoT-eszközeivel kínál zökkenőmentes kapcsolódási lehetőséget.
Ami az AI-ügynököket illeti, az LG továbbfejleszti FURON nevű mesterségesintelligencia-ügynökét, amely a nagy nyelvi modellekre épülő generatív AI erejét kombinálja a valós idejű térérzékeléssel és a felhasználói szokásmintákról szóló ismeretekkel. Ez az innovatív AI-ügynök valós időben képes megérteni a felhasználói helyzeteket és azok kontextusait, könnyedén koordinálva az eszközöket és szolgáltatásokat, hogy személyre szabottabb és reszponzívabb felhasználói élményt nyújtson, mindezt a személyes adatok maximális védelme mellett.
Hogyan is nézhet ki mindez a hétköznapok során?
FURON, az LG AI-ügynöke, ha reggel megfázásra utaló jeleket – például köhögést – érzékel, felajánlhatja a szoba hőmérsékletének emelését. Ha pedig munkába menet az utastérbe épített érzékelők azt veszik észre, hogy a kávés termoszunk nélkül ültünk be az autóba, rákérdezhet, hogy betervezzen-e az útvonalba egy közeli kávézót. Ez nem minden, hiszen a biometrikus adatokat figyelve felismeri, ha egy munkamegbeszélés előtt megemelkedik a vezető pulzusa, a stressz enyhítése érdekében ekkor megnyugtató hatású zenéket játszhat le az autó hangrendszerén. Ha pedig baleset vagy dugó nehezíti a közlekedést, alternatív útvonalakat ajánl fel, illetve lehetővé teszi, hogy akár a kocsiból vegyünk részt egy videokonferencián.
Munka után, otthon az AI-technológiával felszerelt tévé emeli még magasabb szintre a szórakozás élményét. Elemzi a néző környezetét, szokásmintáit és múltbeli választásait, amelyek alapján személyre szabott tartalmakat ajánlj. Ha pedig a felhasználó megemlíti, hogy nehezen hallja a párbeszédet egy videós tartalomban, a mesterséges intelligencia módosít a hangzáson, és a háttérzajoktól elkülönítve javítja a hang tisztaságát, ami ráadásul úgy hallatszik, mintha a tévéképernyő közepéről szólna.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Megújuló üzlethálózattal és egyedi tarifákkal indul a One Magyarországon
A One Magyarország a budapesti Westend bevásárlóközpontban nyitotta meg első referencia üzletet. Az új kiskereskedelmi és ügyfélkiszolgálási koncepció mellett a One az új otthoni szolgáltatásportfólióját is bemutatta.
„A One márka bevezetésével a lehető legkiválóbb, egyéni igényekhez igazított szolgáltatást kívánjuk nyújtani ügyfeleinknek. Célunk, hogy a magyarországi távközlési szolgáltatók közül a One márkanévhez híven az elsődleges választást jelentsük a lakossági és természetesen az üzleti előfizetők számára is. Ez a cél vezérelt minket, amikor megalkottuk üzlethálózatunk új koncepcióját, és ez a cél vezérelt bennünket új otthoni szolgáltatásportfóliónk létrehozása során is. Egy kézből a piacon elérhető legjobb minőségű és a lehető legkedvezőbb szolgáltatásokat kívánjuk nyújtani”
– hangsúlyozta Bányai Tamás, a One Magyarország vezérigazgatója az üzlet átadó ünnepségén.
Gigabit sebességű internet több mint 2 millió háztartásban
Az otthoni szolgáltatások kiemelkedő eleme a gigabit sebességű internet, amely a korábbi Vodafone és DIGI egyesített hálózatán keresztül érhető el. A szolgáltató a folyamatos hálózatfejlesztések eredményeként hamarosan már több mint 2 millió háztartásban teheti elérhetővé a Gigabit sebességű hálózatát. Az ügyfelek a Home GigaNet tarifacsomagban az akár 1000 Mbps-os letöltési sebességet – amennyiben a saját eszközeik is alkalmasak erre – és a WiFi6 képes eszközt akár 7 490 Ft-os havidíjon vehetik igénybe.
Újgenerációs televíziós és kombinált szolgáltatások
A One a televíziós, illetve a kombinált – vezetékes internetszolgáltatással kiegészített televíziós – csomagok tekintetében kínálja a legnagyobb újdonságokat. Az ügyfelek 2 televíziós alapcsomag közül választhatják ki a számukra legideálisabbat, de a személyre szabhatóság érdekében a csomagok különböző, streaming tartalmakkal bővített verzióiból is választhatnak.
A TV Family elnevezésű ajánlatban az ügyfelek 8 490 Ft-os havidíjon 114 lineáris csatorna műsorait tekinthetik meg. Az új TV csomagok az ügyfelek számára személyre szabható élő adásokat, médiaboxról elérhető applikációkat, beépített streaming tartalmakat, valamint OneTV mobilapplikációs szolgáltatást nyújtanak. A TV Family csomag műsorvisszajátszó funkciót is tartalmaz, amelynek köszönhetően az ügyfelek 7 napig visszajátszhatják a kiválasztott adást, emellett a műsorokat az előfizetők rögzíthetik és tárolhatják akár 90 napig külön díj nélkül.
Emellett a TV Family csomag korlátozás mentes hozzáférést biztosít az RTL+ streaming platform Prémium csomagjához is. Ennek köszönhetően a One az egyetlen hazai távközlési szolgáltató, amely csomagajánlataiban külön díj nélkül biztosítja az RTL+ Premium teljes kínálatát. Az ügyfelek így extra költség nélkül férhetnek hozzá az UEFA mérkőzésekhez, többek között a Bajnokok Ligája, az Európa Liga és a Konferencialiga közvetítéseihez, továbbá az RTL exkluzív saját gyártású tartalmaihoz, valamint nemzetközi filmekhez és sorozatokhoz.
Amennyiben az ügyfelek TV és vezetékes internetszolgáltatást is igénybe vesznek a One-nál, úgy extra kedvezményben részesülhetnek. Például a Home Giganet 1000 és a TV Family csomagajánlatot 11 490 Ft-os havidíjon érhetik el, amely a szolgáltatónál érvényesíthető sávos kedvezménnyel, akár 9 192 Ft-os havidíjra is mérsékelhető. A csomaghoz teljes 2025. évre vonatkozó árgarancia is jár.
Különleges mobiltarifa a meglévő ügyfeleknek
A One mobiltarifái január 1-jével nem változtak alapjában véve: egyes csomagokat más néven találnak meg az ügyfelek, de a csomagok tartalma és díjszabása megegyezik a korábbi Vodafone és DIGI tarifacsomagokéval. A szolgáltató ugyanakkor egy különleges akcióval készült a meglévő ügyfelek számára: Vodafone-os, vagy DIGI-s vezetékes szolgáltatással rendelkező előfizetők, most korlátlan beföldi adatforgalmat és beszélgetést tartalmazó mobil előfizetést is választhatnak vezetékes szolgáltatásuk mellé mindössze 9 990 Ft-ért, ami jelenleg a piacon elérhető egyik legkedvezőbb korlátlan ajánlat. Ez az ajánlat is teljes 2025. évre vonatkozó árgaranciával vehető igénybe.
A feltöltőkártyás ügyfelei számára is tartogat újdonságot a szolgáltató. Szintén január 1-jével indult el az új Tuti Feltöltőkártya szolgáltatás, amely új ügyfeleknek 1500 Ft-os kezdő SIM kártya csomaggal érhető el és rugalmas, egyszerű megoldásokat kínál, külön díj nélküli extrákkal kiegészítve. A kezdőcsomag 3 GB mobil adatot és 10 perc lebeszélhetőséget tartalmaz (mindkettő 30 napon belül használható fel), ezen felül pedig kiemelkedően alacsony 19 Ft-os percdíjakkal használható. A szolgáltató továbbá hétfőnként 60 perc beszélgetést ad külön díj nélkül ügyfeleinek, valamint havonta 100 MB felhasználható mobiladatot. Az ügyfelek személyes preferenciáihoz igazodva választhatnak adat- és beszédopciók közül, valamint a SIM-kártyájuk feltöltés nélkül is érvényes marad egy évig. Az új ajánlat további különlegessége, hogy a feltöltőkártyákat ingyenesen, futárral is kiszállítják a kért címre, így az ügyintézést teljes mértékben online is végezhetik az ügyfelek.
Üzlettér, ahol a technológia és az emberi kapcsolatok találkoznak
A One üzleteket egy teljesen új koncepció mentén alakították ki, ami az első pillanattól kezdve az ügyfélélményt szolgálja, beleértve a gyors és hatékony szakmai segítségnyújtást, valamint az ügyfelekkel a közvetlen kapcsolat kialakítását.
„Szakítottunk a hagyományos telekommunikációs üzletek kialakításával, helyette a londoni KVB Design nemzetközi szakértőivel, a Room Design Studio, illetve a 4iG csapatával közösen olyan térkoncepciót alkottunk meg, amelyet az egyszerűség, az érthetőség és az átláthatóság jellemez. Három zónát hoztunk létre, más-más szolgáltatási céllal, hogy „támogató szakértő” filozófiánkat követve minél kényelmesebben, gyorsabban és hatékonyabban szolgálhassuk ki az ügyfeleinket. Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink jól érezzék magukat nálunk és megkapjanak minden támogatást annak érdekében, hogy megtalálják a számukra leginkább megfelelő megoldásokat”
– mondta Csáki Richárd, a One Magyarország kereskedelmi és értékesítési vezérigazgató-helyettese.
A márka országszerte 98 településen, 135 üzlettel lesz jelen. A márkához hűen az új üzlettér vizuális kialakításában is az egyszerűségre, természetességre, érthetőségre és az átláthatóságra törekedtek, miközben minden elem az ügyfélélményt szolgálja és a digitális megoldások összekapcsolódnak az üzlettérrel. Az ügyfelek kipróbálhatják, megismerhetik a legújabb eszközöket, gyártók szerint csoportosítva, a hozzájuk tartozó kiegészítőkkel, tartozék elemekkel, miközben szakértő segítséget, egyszerű és gyors megoldásokat kaphatnak az üzletekben.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Minden századik magyart érintett már idén pénzügyi csalás
Egyre kifinomultabb pénzügyi csalásokkal szemben kell felkészülni. Ez csak akkor lehet eredményes, ha a felhasználók is tudatosabbak, és nem engednek a csalók trükkjeinek.
Gyorsan nő a pénzügyi visszaélések száma és értéke hazánkban. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) statisztkái szerint 2024. első félévében 109 ezer bankkártyával történő visszaélés történt, a főként a netbankos visszaéléseket jelentő elektronikus pénzforgalmi sikeres visszaélések száma kilencezer felé növekedett.
Amikor emailt, sms-t, Messenger, Viber, WhatsApp vagy más üzenetet kapunk, nem szabad rögtön megnyitni a hivatkozásokat, nehogy áldozattá váljunk. Érdemes odafigyelni, mert a bankkártyás csalásokban 5 milliárd forint, az elektronikus fizetési visszaélések során 19 milliárd forintot emeltek el sikeresen a csalók az idei első félévben magyar számlákról.
A bűnözők ma már sokkal eredményesebbek, ha a felhasználók adatait próbálják megszerezni netbankjukhoz, mintha a bankkártyáik adatait próbálnák ellopni. A netes vásárlásoknál a kétfaktoros azonosítás elterjedése miatt alig van esélyük a kártyákkal csalni a bűnözőknek, ezért inkább a felhasználónevet és jelszót próbálják a digitális banki csatornákhoz megszerezni.
A FOXPOST és a Mastercard közös társadalmi edukációs kampányt hirdetett azért, hogy minél kevesebben váljanak csalások áldozatává. A legfontosabb tanácsokat egy blogbejegyzésben ismertetik. A FOXPOST biztosította 250 csomagautomatájának felületét, hogy az edukatív kampány minél nagyobb körben, a lehető legtöbb embert érje el különböző (offline és online) csatornákon egyaránt.
Mindig legyünk résen!
A főszabály: „Gondold át kétszer, kattints egyszer!” A pénzügyi csalások során bankinak álcázott emailekkel, sms-ekkel és hanghívásokkal próbálják rávenni a bűnözők a felhasználókat, hogy vagy adják meg a felhasználónév és jelszó párosukat, vagy egy bankinak látszó oldalra lépjenek be.
Pénzügyeknél aranyszabály: soha ne kattintsunk ismeretlen linkekre, és ne hagyjuk magunkat sürgetni. Bankkártyával csak megbízható webáruházakban fizessünk, utalást pedig mindig a megszokott módon, netbankunkba belépve indítsunk! Legyünk óvatosak a túl kecsegtető ajánlatokkal vagy nyereményekkel szemben, a pénzügyeink mellett akár az online ismerkedés, a nyereményjátékok, de akár furcsa állásajánlatok kapcsán is!
Érdemes a biometrikus azonosítást bekapcsolni a netbanki okostelefonos applikációkban, így még ha be is jutnak a netbankba a csalók, nem tudnak utalást kezdeményezni a szükséges jóváhagyás nélkül.
Ha mégis megtörténik a baj, fontos a gyorsaság. Érdemes előre megnézni, hogy hogyan lehet akár bankkártyánkat felfüggeszteni, netbankunkat letiltani. Erre ma már a legtöbb banknál az applikációból is van lehetőség, így nem megy el idő az ügyfélszolgálat hívásával. Előrelátó módon érdemes a fizetési és utalási limiteket módosítani – inkább néhány alkalommal emeljük meg, ha több pénzt kell fizetnünk, utalni, minthogy egyszerre százezreket, milliókat emelhessenek le csalók a számlánkról!
A mesterséges intelligencia fejlődése a csalások módszereire is hat
Magyarországon az elmúlt másfél-két évben ugrott meg a pénzügyi csalások száma. Korábban védelmet biztosított a magyar nyelv, nem érte meg a fordítással vesződni a csalóknak. A mesterséges intelligencia azonban olcsó és hatékony segítséget adott a visszaélésekhez: chaten, emailen valós időben tudnak szinte tökéletesen magyarra fordítani.
Érdemes nem csak magunkat, családtagjainkat is felkészíteni: az idősebbek különösen védtelenebbek lehetnek a digitális csatornákon. E-mailben, telefonon és chaten is jöhet a csalási próbálkozás. Igen népszerű az online apróhirdetési platformokon keresztüli kísérlet, hiszen itt könnyen tudnak egy valós tárgyhoz kapcsolódni, jellemzően utánvétes fizetési megoldásnak álcázva akarnak bankkártya vagy banki adatokhoz hozzáférni.
Mivel a csalók ma már szinte tökéletesen másolják a hivatalos oldalakat, fontos a folyamatos ellenőrzés. Sokszor csak egy karakter eltérés van az email címben, a linkben. Sőt a látható szövegben valós linket adnak meg, csak az egeret felé húzva látható, hogy csaló oldalra akarnak vinni. A csalások elkerülése érdekében érdemes többször is megnézni a FOXPOST és a Mastercard társadalmi edukációs kampányának oldalán található tippeket, amelyek tíz különböző területen kínálnak hasznos tanácsokat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Mekkora lesz jövőre a béremelés? Három tényező, ami meghatározza a magyar munkaerőpiac alakulását
Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legjelentősebb alternatív takarmányfehérje üzeme
Nők az informatika élén: Digitális átalakulás támogatása a cargo-partnernél
Erdei szalonka táplálkozási helyeit vizsgálták a MATE kutatói
Kamu karácsonyi ajándék, kamu weboldal, valódi tanulság
AI és személyreszabhatósági innovációk az LG QNED TV-modellekben
Széles körben elterjedhet jövőre az időablakos házhoz szállítás
ViewSonic M1X hordozható projektor a tökéletes útitárs a valódi szabadságot kedvelőknek
Digitális felügyeleti megoldás biztosítja a finn kórház áramellátásának kifogástalan állapotát
Forradalom a légi közlekedésben
Technokrata.hu
WWCOTY kompakt SUV kategóriájának 2025-ös győztese a Kia EV3
Molnár Martin bajnoki reményekkel folytatja útját az F1 felé
Az MI-kompatibilis érzékelők megváltoztatják a felhasználási lehetőségeket
Audiovizuális fesztivállal nyílik meg újra a Zene Háza 360 fokos vetítőterme
High-tech megoldásként születik újjá a panelház
A Samsung CES 2025 kiállításon bemutatkozó C-Lab startupjai úttörő szerepet töltenek be az AI, az IoT, a digitális egészség és a robotika terén
Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain
A Honda 0 Saloon és a Honda 0 SUV prototípusának világpremierje a CES 2025 kiállításon
Elkelt a 10 négyzetméteres lakás, és a 700 milliós villa is
Műszaki-Magazin.hu
Ingyenes webinár – Robotok és PLC-k a stabil termelésért
A Schaeffler a CES 2025 kiállításon mutatja be a mozgástechnológia új korszakát
A Boston Maratont szervező B.A.A. fenntarthatósági partnere lett a Schneider Electric
Felgyorsul a Rainbow Robotics robotfejlesztése
Rendszerbe állt a BMW Group új aeroakusztikai központja
A Mewa alkatrészmosói fenntarthatóak és csökkentik a munkahelyi veszélyeket
A CATL technológiája a biztonságosabb elektromos autóit hozza el
Ipari szakkiállítás naptár 2025
MI-jóslatok: 2025-től már csapattagként dolgozik velünk a mesterséges intelligencia
Autonóm palettakezelés új méretekben
Ajánljuk
Friss
-
Tippek2 hét ago
Hogyan segít csökkenteni a mezítlábas cipő a neuropátiás fájdalmat?
-
Ipar2 hét ago
Jászberényből indulhat a méhészet globális reformja
-
Gazdaság2 hét ago
Minden századik magyart érintett már idén pénzügyi csalás
-
Okoseszközök2 hét ago
Az LG megkezdi a világ első átlátszó, vezeték nélküli 4K OLED televíziójának értékesítését
-
Egészség2 hét ago
Az elszíneződött metszőfog kezelése lépésről lépésre
-
Okoseszközök5 nap ago
CES 2025 – A Bosch termékei a hétköznapok minden területén jelen vannak
-
Okoseszközök6 nap ago
Samsung Vision AI és további újítások a CES 2025 First Look eseményén
-
Okoseszközök1 hét ago
Xiaomi kijelző csere: már az újabb modellek sérült képernyője is orvosolható!