Connect with us

Okoseszközök

Már elérhető Európában a Sony XH95 4K HDR

A Sony egyedülálló X1™ Ultimate képfeldolgozó processzora tiszta és pontos képminőséget biztosít az elképesztően élethű élmény megteremtése érdekében, melynek részét képezi a kiemelkedő hangzásvilág, amit az új modellekben a Sound-from-Picture Reality™ technológia biztosít. A funkció aktiválásával a felhasználók úgy érzik majd, mintha a hang közvetlenül a képernyő irányából érkezne.

Az XH95 televíziók rendelkeznek Netflix Kalibrált és IMAX Enhanced™ móddal, melyek megnövelt kép- és hangminőséggel hozzák el a valódi IMAX® élményt nappalikba.

Az XH95 televíziókban bemutatkozik a Sony új Ambient Optimization technológiája, amely a nézői környezettől függően szabályozza a televízió képi és hangzásvilágát. A funkció a tökéletes nézői élmény megteremtése érdekében automatikusan a szoba természetes megvilágításához igazítja a fényerősséget, világosabb terekben megnövelve, sötétebb szobákban pedig csökkentve azt. A technológia képes felismerni a függönyöket, bútorokat és egyéb tárgyakat is, amelyek elnyelik vagy visszaverik a hangokat, és ennek segítségével finomhangolja a film hangbeállításait.

A környezeti szabályozás mellett további újítás a Sony Immersive Edge kialakítási koncepciója: a képernyő szélén egy alig észrevehető, apró állvány található, ami abban segít, hogy a nézők akadálytalanul merülhessenek el a filmezés élményében.

Az XH81 és az XH80 Android TV operációs rendszert használ és kompatibilis a Google Asszisztenssel[1], a Google Play Áruházzal, valamint beépített Chromecasttal rendelkezik, amellyel a felhasználók könnyedén hozzáférhetnek tartalmakhoz, szolgáltatásokhoz és eszközökhöz. Az egyszerűbb mindennapi használat érdekében a Sony eredeti felhasználói felülete és hangvezérlési funkciói is tovább fejlődtek. A Google Asszisztens[2] és az Amazon Alexa[3] kompatibilitásnak köszönhetően a felhasználók hangvezérléssel irányíthatják televíziójukat és böngészhetnek YouTube videók között a Google Home segítségével, valamint csatornát és hangerőt válthatnak az Amazon Alexával kompatibilis eszközökkel. Az Apple® AirPlay® 2-vel rendelkező felhasználók egyszerűen elérhetik és a televízió képernyőjén megtekinthetik iPhone®, iPad® vagy Mac® készülékeiken tárolt filmjeiket, zenéiket és fényképeiket. Az Apple HomeKit™ technológia egyszerű és biztonságos lehetőséget teremt arra, hogy a nézők iPhone®, iPad® vagy Mac[4]® készülékeikkel irányítsák a televíziót.

Sony XH95 4K HDR terület vezérelt teljes háttérvilágítású TV: Főbb jellemzők

Elérhető képernyőméretek: 85”, 75”, 65”, 55” and 49”

  • Az X1™ Ultimate képfeldolgozó processzor az objektum alapú felbontásnövelővel és HDR remasterrel, a Super Bit Mapping™ 4K HDR-rel és a két adatbázisos képfeldolgozással kiemelkedő 4K HDR nézői élményt biztosít
  • Az X-tended Dynamic Range™ PRO funkció tompító háttérvilágítása a hagyományos LED TV-khez képest hatszoros kontrasztot képes megjeleníteni
  • Az X-Wide Angle technológia betekintési szögtől függetlenül élénk és valósághű színeket jelenít meg, és más LED televíziókhoz képest hatékonyabban őrzi meg a színvilágot és a világosságot, így a szoba bármely pontjából élvezhetjük a mély és részletes képtartományt. Az X-Wide Angle funkcióval rendelkező XH95 4K Terület vezérelt teljes háttérvilágítású TV 55” és nagyobb méretben is elérhető lesz, ami további választási lehetőséget biztosít a felhasználóknak.
  • Javított Acoustic Multi-Audio és Sound-from-Picture Reality™ funkció bi-amp (kettős erősítésű) rendszerrel, amely különállóan kezeli a fő és a rejtett hangszórókat, valamint az újonnan kialakított, X-Balanced hangszórót, amely keskeny kialakítással biztosítja a tökéletesen tiszta hangzást (a kettős erősítésű X-Balanced hangszóró csak az 55”-os 65”-os és 75”-os méretű készülékeknél elérhető, az Acoustic Multi-Audio az 55”-nál nagyobb méretű készülékeknél)
  • A sík felületű kialakítás letisztult, keretmentes megjelenítést tesz lehetővé (csak 55”, 65” és 75” méretű készülékeknél)
  • Az új Ambient Optimization technológia a nézői környezettől függően optimalizálja a kép- és hangminőséget. A technológia a tökéletes élmény megteremtése érdekében automatikusan a szoba természetes megvilágításához igazítja a fényerősséget, világosabb terekben megnövelve, sötétebb szobákban pedig csökkentve azt
  • A TRILUMINOS™ technológia felel a színek, árnyékok és egyéb apró részletek valósághű megjelenítéséért
  • Dolby Vision™ és Dolby Atmos™ kompatibilitás
  • Érintésmentes vezérlési funkciók (55” vagy nagyobb méretű készülékeknél)
  • Egyszerű kapcsolódási lehetőség számos készülékkel, mint például az Apple AirPlay 2, és a HomeKit
  • Gyors hozzáférés tartalmak és szolgáltatások széles választékához az Android TV operációs rendszerrel
  • Egyedi beállítási mód, amely a Sony egyéb Kalibrált funkcióival együtt számos megtekintési opciót biztosít, élethűen adja vissza az alkotók elképzeléseit és igazodik a legkülönbözőbb felhasználói igényekhez

További termékinformációkért kérjük, látogasson el a https://www.sony.hu/electronics/televiziok/xh95-series weboldalra.

[1] A funkció elérhetősége országonként és a kompatibilis eszközök elérhetőségétől függően változhat.

[2] A külön értékesített Google Home készülék kompatibilis az Android TV rendszert futtató Sony TV-kkel. A kompatibilis eszközöknek ugyanarra a vezeték nélküli hálózatra kell kapcsolódniuk. A Google Home applikáció az iPhone App Store-ból vagy a Google Play Áruházból érhető el. Az alkalmazás használatához további felhasználási feltételek elfogadása szükséges. A hangvezérlés használatához a felhasználóknak csatlakoztatniuk kell kompatibilis eszközeiket. A letöltést követően szükséges engedélyezni a Google Home alkalmazás kapcsolódását a Sony eszközhöz a hangvezérlés használatához.

[3] A külön értékesített Amazon Alexa eszközök kompatibilisek az Android TV rendszert futtató Sony TV-kkel. A használathoz Amazon fiók szükséges. A kompatibilis eszközök használatához internetkapcsolat szükséges. Az Amazon, az Echo, az Alexa és minden kapcsolódó logó az Amazon.com, Inc. bejegyzett védjegye.

[4] Az Apple® AirPlay® 2 és a HomeKit™ funkciók a 2019-es pénzügyi évben megjelenő Z9F, A9F, Z9G, A9G, X950G and X850G (85”, 75”, 65” and 55”) készülékeken, valamint a 2020-as pénzügyi évben megjelenő Z8H, A9S, A8H, X950H, X900H készülékeken lesznek elérhetők. Az AirPlay 2 és a HomeKit funkciók használatához egy legalább 12.3 verziószámú iOS rendszerű készülék, vagy egy legalább 10.14.5.-ös verziószámú macOS operációs rendszerű Mac készülék szükséges. Az Apple, az AirPlay, a HomeKit, az iPhone, az iPad, a Mac, és a macOS az Apple Inc. Egyesült Államokban és más országokban bejegyzett védjegyei. A folyamatos használathoz hálózati rendszerfrissítés szükséges.

Okoseszközök

Az LG OLED tévéinek legfontosabb AI és személyreszabhatósági innovációi mutatkoznak be az új QNED TV-modellekben

Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával.

A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel.  Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül. Az LG kettős stratégiájának részeként a piacvezető OLED mellett a QNED evo sorozatot helyezi előtérbe. Utóbbi egy prémium kategóriás LCD tévé termékcsalád, amely tartalmazza az OLED televíziókban megtalálható legmodernebb innovációkat, mint például a fejlett AI-képességek és a vezeték nélküli csatlakozás lehetősége.

A 2025-ös QNED evo tévészéria a korábbi modellekhez képest továbbfejlesztett színmegjelenítésre képes az LG új, szabadalmaztatott Dynamic QNED Color Solution technológiájának köszönhetően, amely a kvantumpontos megoldást váltja fel. Ez az egyedülálló technológia lehetővé teszi, hogy a háttérvilágításból származó fényekkel a készülék a korábbinál tisztább, valósághűbb színeket jelenítsen meg.

A Dynamic QNED Color Solution integrálásával a teljes 2025-ös QNED evo termékcsalád az Intertek for Color Volume globális tesztelő szervezet tanúsítványával rendelkezik, ami igazolja, hogy a képernyő képes torzítás nélkül megjeleníteni az eredeti képek színeit.

A 2025-ös QNED evo (QNED9M) True Wireless 4K technológiával érkezik. Ez a fejlesztés tavaly még kizárólag a csúcskategóriás OLED evo modellekhez (M sorozat) tartozott, mostantól viszont elérhető lesz a QNED evo esetében is. Az innovatív megoldás lehetővé teszi a nézők számára, hogy vezeték nélkül élvezhessék a nagyfelbontású, 4K tartalmakat anélkül, hogy a képminőségben vagy a válaszidőben kompromisszumot kellene kötniük. A vezeték nélküli megoldás a különálló Zero Connect Boxszal továbbítja a nagy felbontású, akár 4K-s és 144 Hz-es frissítési frekvenciájú videójelet, maga a tévé pedig csak egy tápkábelt igényel, ezzel pedig jelentős hely szabadítható fel.

A vállalat ezen felül tovább fejleszti QNED evo termékcsaládjának kép- és hangminőségét saját fejlesztésű mesterségesintelligencia-processzorainak erősebb kiadásaival. A széria 2025-ös modelljei α8 AI processzorral vannak felszerelve, amely közel 70 százalékos javulást kínál az előző évi AI teljesítményhez képest.

Ezek az AI-funkciók fejlettebb felskálázást, az arcok, tárgyak, szövegek és a hátterek valósághűbb megjelenítését eredményezik, valamint a filmek esetében az alkotói koncepció elemzése után, a szándéknak megfelelően módosítják a képi beállításokat. A Dynamic Tone Mapping Pro zónákra bontja az egyes jeleneteket, finomhangolja a HDR-hatásokat és a fényerőt. Ezen kívül a készülék mesterséges intelligencia segítségével a kétcsatornás hangforrásokat virtuális 9.1.2 csatornás hanggá alakítja a gazdagabb térbeli hangzást elérve. Ezenkívül megkülönbözteti a háttérhangokat és a beszédhangokat, tisztábbá és természetes hatásúvá téve azokat.

A 2025-ös QNED evo készülékek AI Magic Remote távirányítóján egy új mesterségesintelligencia-gomb kapott helyet: a tévénézési preferenciák hatékony elemzéséért, illetve annak érdekében, hogy az eszköz a felhasználók számára releváns tartalmakat és alkalmazásokat javasolhasson. A személyre szabhatóságot tovább fokozza a Generative AI Gallery, valamint a testreszabott TV kép- és hangminőségi módok. A gomb rövid megnyomásával megjelennek a felhasználók számára releváns kulcsszavak és funkciók, míg hosszan lenyomva személyre szabottan kereshetnek egy nagy nyelvi modell (LLM) segítségével. Például, ha egy felhasználó franciaországi utazást tervez, megkérdezheti a távirányítóján keresztül, hogy a rendszer milyen filmeket ajánl hozzá. Az AI megérti a kontextust, és a francia fővárosban játszódó filmeket javasol a felhasználó filmnézési szokásainak figyelembevételével.

Az LG saját fejlesztésű, szabadalmaztatott okostévéplatformja, a webOS25 magasabb szintre emeli a felhasználói élményt azáltal, hogy teljes mértékben személyre szabott szolgáltatásokat és tartalmakat kínál AI funkciói, valamint a webOS Re:New Program keretében nyújtott öt éven át tartó rendszeres webOS frissítések révén.

Az LG az ultranagy méretű, prémium kategóriás LCD tévék iránti vásárlói igényekre válaszolva egy 100 hüvelykes készülék bevezetésével bővíti QNED-kínálatát, így a 2025-ös QNED-termékcsalád modelljei 40-100 col közötti méretvariációkban lesznek elérhetőek.

„Megújult 2025-ös LG QNED evo termékcsaládunk az OLED modellektől megörökölt kiváló képminőséggel, valamint a valódi vezeték nélküli csatlakozási lehetőséggel büszkélkedhet, mindemellett pedig rendkívüli mértékben személyre szabott megoldásokat tartalmaz azért, hogy olyan kiemelkedő, vizuális élményt nyújthasson, amelyre egyetlen másik LCD tévé sem képes” – mondta Hyoung-sei Park, az LG Media Entertainment Solution Company vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Az LG will.i.am segítségével hangzás és dizájn szempontból is újragondolta az xboom hangszórómárkát

Új audio-termékcsaládot dob piacra az LG Electronics (LG) és a kreatív művészként, többszörös platinalemezes zenészként és technológiai vállalkozóként is jól ismert will.i.am.

Az xboom by will.i.am egy jövőt megidéző, urbánus márkává formálja az xboom-ot, ráadásul teljesen új hangzásélménnyel. 

Az együttműködés jegyében will.i.am lett az LG xboom ún. „élménytervezője”: kulcsfontosságú szerepe lesz abban, hogy az xboom márkanév új teret kapjon az audio eszközök piacán. Will.i.am a popkulturális és technológiai tapasztalataiból inspirációt merítve például stratégiai tanácsokkal látja el az LG xboom termékfejlesztőit, dizájnereit és marketingcsapatát. Az LG fejlett technológiai megoldásainak és a világhírű will.i.am egyedülálló meglátásainak ötvözésével ez a partnerség új kreatív értékkel ruházza fel az LG xboom termékeket.

„Az LG-vel való együttműködésben olyan úttörő, dinamikus élmények előtt nyitjuk meg az ajtót, amelyek a zenerajongók széles körét szólítják majd meg”

– mondta will.i.am.

„Azzal, hogy csúcstechnológiánkat és egyedülálló kreatív elképzeléseinket az xboom márkanévvel egyesítjük, egy olyan kultúra létrejöttét szeretnénk elősegíteni, amiben az emberek egy teljesen új módon, akár másokkal közösen is felfedezhetik a zene iránti szenvedélyüket.”

A 2025-ös xboom by will.i.am termékcsaládot, köztük Bluetooth-hangszórókat és vezeték nélküli fülhallgatókat a januári CES kiállításon mutatják be. A termékcsaládból a vezeték nélküli xboom Buds fülhallgató lesz az első, amely piacra kerül.

Minden xboom by will.i.am termék will.i.am védjegyét viseli, aki részt vett a termékek jellegzetes, erőteljes basszusú, kiegyensúlyozott és lágy hangzásának megalkotásában. A kínálat minden tagja két különböző módban hallgatható: az egyik mód erőteljes basszusaival mozgatja meg a hallgatót, míg a másik nyugtató, harmonikus hangzást nyújt. Az xboom termékek esetében még a formatervezés is a zene élvezetét fokozza: a hangszórók olyan okosan kitalált díszítőelemeket kaptak, mint a kényelmes hordozhatóságot szolgáló pántok, vagy a zene ritmusához alkalmazkodó interaktív, színes fények. A fülhallgatók esetében a kényelmes és pontos illeszkedést – és ezzel az ideális hangzást – az ergonomikus kialakítású füldugók és kampók biztosítják.

„Vezeték nélküli fülhallgatóink és Bluetooth-hangszóróink ezzel az együttműködéssel egyetlen márka, az xboom név alatt egyesülnek”

– mondta Lee Jeong-seok, az LG Média és szórakoztatóelektronika üzletágának audiotermékekért felelős vezetője.

„Nagy örömmel jelentjük be a will.i.ammel való partnerséget, amely döntő szerepet játszik majd az LG xboom új identitásának megszilárdításában.”

Az összes xboom by will.i.am termékbe integrálni fogják will.i.am RAiDiO.FYI nevű, mesterséges intelligencia alapú interaktív audioélményét, amellyel egyúttal a hallgatók egy új generációja ismeri majd meg az infotainment előnyeit. A RAiDiO.FYI egyedülálló opciókat ad a hallgatóknak: személyre szabhatják és kétirányú, valós idejű beszélgetést folytathatnak kedvenc, témaalapú csatornáikkal. A beszélgetés alapú médiaplatform az eddig ismert formátumokhoz képest teljesen új dimenzióba helyezi a hangalapú tartalomstreaminget, és mélyebb kapcsolatot teremt a hallgatók, illetve kedvenc zenéik, rádióműsoraik és kulturális tartalmaik között.

Az LG és will.i.am a 2025-ös, január 6-10. között megrendezésre kerülő CES kiállításon termékbemutatókkal és kreatív demonstrációkkal ünnepli az új partnerséget. Az xboom by will.i.am márkáról további információ az új termékcsalád weboldalán érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Huawei vezeti a globális okosórapiacot az IDC adatai szerint

A Huawei szállította a legtöbb okosórát világszerte az idei első három negyedévben az IDC friss jelentése szerint. A Huawei az egy évvel korábbi eladásaihoz képest 44,3 százalékkal több okosórát adott el, és 16,9 százalékos részesedéssel tartja piacvezető pozícióját az okosórák piacán. A gyártó idén több újdonsággal is megragadta a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel.

Az információs technológia, a távközlés és a fogyasztói technológia piacának egyik vezető globális piacelemző, adat- és eseményszolgáltatója, az IDC közzétette legfrissebb összesítését az okosórák globális piacáról. Eszerint a Huawei rendelkezett 2024 első három negyedévében a legnagyobb szállítói részesedéssel világszerte. Az innovatív egészségfigyelő- és fitneszfunkciókat divatos kialakítással ötvöző csúcstechnológiás termékeiről ismert Huawei számára az egymást követő három negyedévben megszerzett piacvezető pozíció azt bizonyítja, hogy az iparág egyik legmeghatározóbb szereplője.

Több mint negyven százalékos növekedést ért el a Huawei

A Huawei figyelemre méltó, a tavalyi évhez képest 44,3 százalékos éves növekedést ért el a globális szállítások terén, 16,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat 2024 első háromnegyed évében rendre az első helyen szerepelt a szállítási volumen alapján, ezzel tovább erősítve meghatározó szerepét és szakértelmét az okos viselhető eszközök szegmensében.

2024 kiemelt viselhető eszközei

Idén a Huawei több úttörő termékkel is magára irányította a vásárlók figyelmét, köztük a HUAWEI WATCH FIT 3, a HUAWEI WATCH GT 5 és a HUAWEI WATCH D2 modellekkel, amelyek új mércét állítanak a technológiai innováció terén.

A HUAWEI WATCH D2 24 órás dinamikus vérnyomásmérést biztosíthat, a HUAWEI WATCH FIT 3 az általános egészségfejlesztést szolgálhatja kalóriafigyeléssel és táplálkozási elemzéssel[1]. A HUAWEI WATCH GT 5 pedig a korszerű HUAWEI TruSense rendszerét ötvözi fejlett sportfunkciókkal és elegáns dizájnnal, a készülék így világszerte sikert aratott és a vezető szaklapok is elismerően nyilatkoztak róla.

A helyi igényekhez igazítják a stratégiát

A Huawei hatalmas előrelépést tett a nemzetközi piacokon, különösen Európában, Latin-Amerikában, az ázsiai-csendes-óceáni térségben, valamint a Közel-Keleten és Afrikában. A helyi igényekhez igazított stratégiáival és hatékony marketingkampányaival még közelebb tudott kerülni a fogyasztókhoz.

A Huawei olyan ismert nagykövetekkel, mint Sir Mo Farah és Pamela Reif, valamint nagyszabású termékbemutató eseményekkel – például Dubajban, Barcelonában és Brazíliában – erősítette meg globális jelenlétét, és hatalmas figyelmet keltett legújabb okosóráival.

A stratégiai lépések révén a Huawei megerősítette vezető szerepét a viselhető eszközök piacán, amellett, hogy továbbra is egyedülálló felhasználói élményt kínál, amely újra és újra elnyeri a fogyasztók bizalmát.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss