Okoseszközök
Igazi retro Grand Prix élményt hoz az új TAG Heuer
A mindössze 1.000 darabban limitált kiadású TAG Heuer Grand Prix de Monaco a veterán versenyautók hőskorszakot idéző futama előtt tiszteleg abból az alkalomból, hogy a kétévente megrendezett verseny hivatalos időmérője a motorsportokkal évtizedes barátságot ápoló svájci óragyártó lett.
A Formula 1 monacói nagydíj a széria legendás futama, az itt szerzett győzelmet minden pilóta különösen megbecsüli és nagyra tartja.
Közülük többeket a TAG Heuer nagyköveteként intettek le a kockás zászlóval: Niki Lauda, Jody Scheckter, Alain Prost, Mika Häkkinen, David Coulthard, Kimi Räikkönen, Fernando Alonso, Lewis Hamilton, vagy Daniel Ricciardo. A futam királya – King of Monaco – Ayrton Senna pedig még csak 60 éves lenne idén.
A Historique futamon gyártási év szerint sorolják összesen 7 kategóriába a veterán autókat, a háború előtti koroktól egészen 1980-ig. Az idei GP a pandémia miatt jövő áprilisban kerül megrendezésre, és minden esetben 2 héttel előzi meg a F1 nagydíj időpontját.
A TAG Heuer kollekciójában több modellcsalád is jól ismert versenypályák után kapta nevét. A Monaco mellett Silverstone és Monza is megtalálható, a Carrera név pedig a mexikói Carrera Pananamericana legendás és életveszélyes közúti versenyre utal. Nem utolsó sorban a Formula 1 az óra manufaktúra talán legkedveltebb modelljeit kínálja.
A tavalyi évben láthattuk mire képesek a TAG Heuer dizájnerei, amikor a Monaco kronográf vizuális megjelenését kell átgondolniuk. Az először 1969-ben megjelent időmérő 50. évfordulójára átalakították a vakmerő és újító stílusjegyeket felvonultató kronográfot, elképesztő érdeklődést gerjesztve ezzel az órakedvelő connoisseur-ök világában. A mostani kiadás méltó a korábbiakhoz és az ínyencségnek számító futamhoz is: a számlap karmazsinvöröst ezüsttel kombináló számlapja a korszak autócsodáinak festését idézi meg. A beépített stopper funkció képes a köridők mérésére, a perc- és óragyűjtők segítségével az eltelt időt könnyedén le tudjuk olvasni. A számlapon 1 óránál a Grand Prix de Monaco Historique apró veterán versenyautót ábrázoló logója fedezhető fel.
Az óra- és percmutatók Super-LumiNova® réteget kaptak, a központi másodpercmutató vörös lakkozást. A hátoldali zafírkristály üvegre a Monaco Grand Prix Historique felirat került, de így is megcsodálhatjuk a genfi csíkozással díszített automata szerkezet hídjait. A mennyiségi limitáció mindösszesen ezer darab, amit a „one of 1000” gravírozás, valamint az aktuális sorszám feltűntetése is bizonyít.
A gyönyörű szerkezet nem más, mint a TAG Heuer saját manufaktúra szerkezete. A Calibre Heuer 02 járástartaléka 80 óra, ami rendkívül kényelmes viselési kondíciót nyújt, különösen a megszokott 38-42 órához képest. A 31 milliméter átmérőjű óraszerkezet 39 milliméteres tokba került, ami a négyszögletes forma miatt jóval robusztusabb hatást kelt a csuklón. A gyárilag hozzá kapott fekete borjúbőr szíj utalásként az autósportokra lyuggatott kivitelű, rozsdamentes acél áthajlózárral csatolhatjuk fel.
Amennyiben sikerül hozzájutnunk, kockás zászlóval díszített piros dobozban vehetjük át, mely kifejezetten ehhez a modellhez készült. Modellszám: CBL2114.FC6486
Okoseszközök
A Hisense U7 PRO új szintre emeli a játék- és a sportélményt
A kifejezetten gamerek és sportrajongók számára tervezett Hisense ULED MiniLED U7 PRO televízió a hagyományos LED-ekhez képest fényesebb, élesebb képet és részletgazdagabb megjelenítést biztosít, tökéletes feketékkel és lenyűgöző fényerővel.
A Hisense új U7 PRO sorozata áprilistól elérhető Európában, 55, 65, 75, 85 és 100 colos méretekben, hogy minden otthonhoz tökéletesen illeszkedjen. (A méretválaszték régiónként eltérhet.)
A Hisense újdonsága az elődjéhez képest nagyobb csúcsfényerőt és sokkal több zónát kínál a fényerő szabályozásához, még intenzívebb HDR-élményt biztosítva. A precíz háttérvilágítás-vezérlésnek köszönhetően minden részlet kristálytisztán látható – legyen szó sötét vagy világos jelenetekről.
A Hisense Hi-View AI Engine PRO processzora 1,6-szor gyorsabb CPU-t, 2,2-szer gyorsabb GPU-t és 1,5-szer gyorsabb NPU-t kínál az előző generációhoz képest. Az AI-alapú képkocka-optimalizálásnak köszönhetően minden jelenet a lehető leglátványosabb módon elevenedik meg. A tükröződésmentes képernyő gondoskodik arról, hogy valamennyi részlet tökéletesen látszódjon még erős nappali fényben is, így nem a visszatükröződéseket, hanem a valódi képi élményt látja a felhasználó.
A 165Hz Game Mode Ultra teljesen új szintre emeli a játék és sportközvetítések élményét, biztosítva a gördülékeny, akadozásmentes mozgást. Az Auto Low Latency Mode (ALLM), az AMD FreeSync Premium Pro és a négy HDMI 2.1 port garantálja, hogy a legintenzívebb akciójelenetek is késleltetés és képtörés nélkül jelenjenek meg.
Az 2.1.2 csatornás térhatású hangzás, a Dolby Atmos és az AI Sound technológia gondoskodik arról, hogy minden apró neszt és robbanásszerű hanghatást tisztán halljunk. A Hisense egyedi „Tuned by Devialet®” minősítése még magával ragadóbb hangzást biztosít.
Az IMAX Enhanced, Dolby Vision és Filmmaker Mode funkciók gondoskodnak róla, hogy a filmeket és sorozatokat pontosan úgy élvezhessük, ahogyan azt az alkotók megálmodták. A Quantum Dot Colour és Pantone Validated Colour technológiák pedig elképesztően élethű, vibráló színeket biztosítanak, így minden képkocka élettel teli és valósághű lesz.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A Philips Monitors első modellje 5 év garanciával és TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal
A Philips Monitors bemutatja első TCO Certified, generation 10 tanúsítvánnyal rendelkező üzleti monitorát, a Philips 34B2U3600C modellt, 34 hüvelykes ívelt VA panellel és USB-C dokkolóval, ötvözve a nagy teljesítményű technológiát a fenntarthatósági funkciókkal.
A 34B2U3600C része a Philips Monitors folyamatos fenntarthatósági törekvéseinek, amely a termék teljes életciklusa során megfelel a környezeti felelősségvállalásra vonatkozó globális szabványoknak, és reagál a fenntartható termékek iránti növekvő keresletre. A TCO Certified, generation 10 egy globális fenntarthatósági tanúsítvány az IT-termékek számára, amely környezetvédelmi, társadalmi és körforgásos gazdasági kritériumokra terjed ki. A Philips Monitors által nemrég bevezetett 5 éves garancia kiterjed erre a kijelzőre, amely a termékek hosszú élettartama által tükrözi az elektronikai termékek környezeti lábnyomának csökkentésére irányuló folyamatos erőfeszítéseket.
Összefoglalva, a 34B2U3600C legfontosabb jellemzői a következők:
- 34 hüvelykes ívelt kijelző a kényelmes immerzív hatás érdekében
- VA panel UWQHD felbontással és 1,07 milliárd színnel a gazdag, élénk képekért
- 5 W-os hangszórók az egyszerű videokonferenciákhoz
- Extra csatlakoztathatóság a 90 W-os tápellátással rendelkező USB-C dokkolóval és RJ45 a biztonságos hálózati csatlakozáshoz
- Fokozott szemkényelem a TÜV Rheinland Eyesafe tanúsítvánnyal és a SoftBlue technológiával
- Az ergonomikus Compact Ergo Base lábazat magasságállítással, dönthetőséggel és elforgatási lehetőséggel gondoskodik a maximális megtekintési kényelemről
- A SmartKVM egy egyszerű billentyűparanccsal lehetővé teszi a zökkenőmentes forrásváltást
- MultiView egyidejű kettős csatlakozáshoz és megtekintéshez
A Philips 34B2U3600C már megvásárolható 439,00 € ajánlott fogyasztói áron.
A monitorról és annak jellemzőiről a Philips honlapján található termékoldalon található további információ: https://www.philips.hu/c-p/34B2U3600C_00/ivelt-uezleti-monitor-wqhd-monitor-usb-c-dokkoloval
További információk a Philips Monitors modellekről:
https://www.philips.hu/c-m-so/monitorok
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Hasznosnak tartjuk a mesterséges intelligenciát, mégsem élünk vele
Tisztában vagyunk vele, hogy a digitális világ számos lehetőséget nyit meg előttünk.
Azt is tudjuk, hogy a mesterséges intelligencia sok tekintetben a segítségünkre lehet mindennapi életünkben. Sőt annak is tudatában vagyunk, hogy a digitális jártasság hiánya akár komoly hátrányt is jelenthet a munkaerőpiacon. Mindezek ellenére minden második megkérdezett válaszolta a Telekom felmérésében, hogy digitális ismeretei további fejlesztésre szorulnak, és csak a válaszadók 37%-a használja a hétköznapokban a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket.
A magyarok bő háromnegyede (78%) szerzett már új ismeretet digitális tanulás révén, és minden negyedik magyar felnőttnek segített már megszerezni egy munkalehetőséget egy online tanulással elsajátított ismeret – ezek a legfontosabb megállapításai a Telekom megbízásából készült, a magyarok digitalizációval kapcsolatos véleményét vizsgáló attitűdkutatásnak. Az országosan reprezentatív, 18-65 év közöttieket kérdező felmérésben a válaszadók 89%-a nyilatkozott úgy, hogy egyetért a kijelentéssel, miszerint a digitális világ tele van lehetőségekkel. Kiemelkedően magas volt az egyetértés ezzel az állítással a jelenleg is munkát keresők körében. Szintén sokan vallják – a megkérdezettek 88%-a – hogy a digitális jártasság az élet számos területén jelent előnyt.
A többség úgy látja, hogy ha valakinek hiányosságai vannak digitális téren, az rosszabb eséllyel indul a munkaerőpiacon – még akkor is, ha egyébként minden szükséges képzettsége megvan. Mindezek ellenére minden második megkérdezett (54,6%) úgy érzi, fejlesztenie kellene digitális ismereteit. A nők közül szignifikánsan többen mondták a felmérés során, hogy szükségük lenne a digitális ismereteik fejlesztésére ahhoz, hogy magabiztosabban használják ezeket a megoldásokat. A digitális világban rejlő lehetőségeket felismerők és az ismereteik fejlesztésére szorulók aránya közötti különbség azt jelzi, hogy egyelőre még jóval többen látják a digitalizációban rejlő személyes előre lépési lehetőségeket, mint amennyien ténylegesen élnek is vele. Csak az 50 fölötti korosztály többsége gondolja úgy, hogy a digitális képességek manapság túlértékeltek.
Nagy egyetértést hozott az attitűdkutatás során a mesterséges intelligencia hasznosságára utaló kérdés is. A megkérdezettek 81%-a válaszolta azt, hogy a mesterséges intelligencia nagyon sok jól hasznosítható lehetőséget jelent, ugyanakkor a válaszadóknak csak a 37%-a használja rendszeresen a mesterséges intelligenciát mindennapi feladataihoz, például email vagy üzenetek írására. Ezt is elsősorban a fiatal, magasabban képzett városi lakosság és a diákok válaszolták. A felmérésben résztvevők 45%-a nyilatkozott úgy, hogy ismeri ugyan a mesterséges intelligencia fogalmát, de nem használja azt a mindennapjaiban. A megkérdezettek 14%-a vallotta, hogy hallott ugyan az AI-ról, de nem tudja pontosan, mi az, 4% pedig magát a fogalmat sem ismeri. A felmérés során minden 3. válaszadó (35%) mondta, hogy a mesterséges intelligenciát kifejezetten félelmetesnek tartja, ez adódhat a nem megfelelő ismeretből, a használatához szükséges tudás hiányából, vagy egyszerűen csak a mesterséges intelligencia megoldások újszerűségéből.
A felmérés eredményei alátámasztják annak a kísérletnek a tapasztalatait, amelyről a Telekom jelenleg is futó kampányfilmje szól: a filmre vett csoportaktivitás azt szemlélteti, hogy a különböző digitális érettséggel rendelkezők között milyen különbözőségek jelentkezhetnek, miközben a digitális képességek az egyén, a csoport és a társadalom szintjén is fejlődést hozhatnak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
A Sony bemutatja az új WF-C710N fülhallgatót
-
Ipar1 hét ago
Kik Európa innovátorai?
-
Mozgásban2 hét ago
Öt csapat is Bridgestone abroncsokon száguld a „motorsport Le Mans-jának” számító FIM Endurance Világbajnokságon
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung bemutatja a legújabb Odyssey gaming monitorokat
-
Gazdaság2 hét ago
Húsvéti felkészülés: csaknem 500 prémium termékét akciózta le a SPAR az ünnepi időszak előtt
-
Okoseszközök1 hét ago
A Samsung bemutatja az új hűtőszekrény-kínálatát
-
Ipar2 hét ago
3D nyomtatott sablonok és befogókészülékek az alapok
-
Tippek2 hét ago
Téli gumival autózni nyáron? Nem jó ötlet!