Connect with us

Okoseszközök

Így tévéznek a magyarok

Gyakran elhangzik az utóbbi években, hogy a minőségi tartalmakat kínáló online videótáraknak és alternatív adásoknak köszönhetően újra a tévé aranykorát éljük.

Az otthon töltött tavaszi hetekben az egyik legnagyobb streaming szolgáltató rekordszámú új regisztrációt ért el, de a Forbes szerint majdnem minden új generációs platform népszerűsége növekszik. A streaming és VOD felületek hazánkban is egyre nagyobb teret nyernek, a Samsung legújabb kutatásában pedig ezek mellett a magyarok kedvenc műfajait és műsorait is vizsgálta.

A felmérés eredményei alapján a magyar háztartásokban is egyre sokoldalúbban használják a televíziókat és megfigyelhető az elmozdulás a hagyományos, műsorrendhez kötött adásoktól, az egyéni igényekre szabott kínálat felé. A Samsung tavaszi kutatásában a digitalizáció és a televízióhasználati szokások mellett a hazai tévénézők ízlésére is kíváncsi volt és a jól ismert klasszikusok mellett több érdekes műsor is felkerült a magyarok listájára. A reprezentatív kutatásból a felhasználók preferenciái mellett korábban már kiderült, hogy a nagyobb képátlójú készülékek népszerűbbek itthon, a közös tévézés pedig jó hatással lehet a társas kapcsolatokra.

Élő közvetítés, amikor mi akarjuk 

A magyar nézők szokásain is érezhető a nemzetközi trendek hatása, több mint egynegyedük néz online videókat vagy streaming platformokat a tévéjén, a 40 év alattiak között ez az arány már a 40 százalékhoz közelít. Ugyanakkor itthon továbbra is jelentős szerepe van a hagyományos tévéadásnak, amelyet még mindig a felhasználók háromnegyede követ valamilyen szinten. A streaming tartalmak és online videómegosztók a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében a legnépszerűbbek (40%), az általános iskolát végzettek között feleannyian nézik ezeket. Nem járt még le teljesen a DVD-filmek ideje sem, a magyarok 22 százaléka választja ezt a megoldást rendszeresen, 2 százalék pedig, nagyrészt férfiak, kizárólag játékkonzolja mellé választ tévét.

A különböző streaming platformok mellett az okostévéken rengeteg különböző applikáció érhető el, amelyekkel a felhasználók például munka vagy sportolás közben is hasznát vehetik a készülékeknek. A hazai adatok alapján ezeket elsősorban a fiatalabb korosztály használja ki, a 40 év alattiak közel fele indít el rendszeresen applikációkat a tévéjén. A budapesti, magasabban képzett felhasználók technológiai érettsége itt is megmutatkozik, 45, illetve 47 százalékuk használ alkalmazásokat. A YouTube szinte minden hazai okostévén használatban van és a zenei alkalmazások között is vezető helyen található a YouTube Music (60%), amelyet több nő használ, míg a konkurens Spotify inkább a férfiak kedvelt szolgáltatása. Más megoldás mellett mindössze a felhasználók 1-8 százaléka dönt.

Streaming versenyhelyzet     

A nézők kegyeiért rengeteg szolgáltató versenyez Magyarországon is, a megszokott adók mellett egymás után tűnnek föl az újabb csatornák, az online térben pedig legalább ennyire kiélezett a verseny. A magyar interneten közel fej-fej mellett halad a rendkívül széles kínálattal rendelkező Netflix és a díjnyertes saját gyártású tartalmakat kínáló HBO Go. A kutatásban részt vevők közül ezeket a fiatalok használják legnagyobb arányban, de összességében is több mint a felhasználók 40 százaléka nézi a műsoraikat. Az olyan, egyedi tartalmat kínáló, főként az USA-ban népszerű platformokat, mint az Apple TV+ vagy az Amazon Prime, még nem népesítették be a magyarok, mindössze a megkérdezett okostévé tulajdonosok 6, illetve 2 százaléka választja ezeket.

Műfajok tekintetében a hagyományos adók és streaming szolgáltatók kínálatában is találhatók népszerű elemek, de az egyértelmű vezető szerep a filmeknek jut. Ahogy maguk a készülékek is egyre inkább emlékeztetnek a mozik hatalmas kivetítőire és minőségben akár meg is előzik azokat, a tartalmak között is főként a mozifilmeket keresik a felhasználók. A magyarok háromnegyede néz filmeket a tévéjén, emellett 50 százalékos népszerűség fölött vannak a sorozatok és a hírműsorok is. A sztereotípiáknak valamelyest megfelelve, a férfiak jelentősen nagyobb része követ sporteseményeket (37%, a nőknél 20%), míg több nő követ különböző sorozatokat. A fiataloknál megfigyelhető a sokoldalúbb érdeklődés, a 40 év alattiak 14% százaléka játszik a tévén, az idősebbek pedig gyakrabban néznek hírműsorokat (68%) és kulturális adásokat (35%).

A megkérdezettek több mint felének van kedvenc műsora, amelyet rendszeresen néz a tévében, az ő válaszaik alapján van, ami nem változik; még mindig a napi sorozatok az ország kedvencei. Nagy veterán a kedvencek között Columbo hadnagy a 22. helyen, vagy az NCIS elnyűhetetlen nyomozói a 14-en. A top ötben szerepelnek még hírműsorok, élő sportközvetítések de a Top 25-ben megtalálhatók olyan klasszikusok, mint a már-már ikonikus Jóbarátok, vagy a földönkívüliekkel foglalkozó Ősi idegenek. A nők esetében a sportokat megelőzik az Agymenők tudósai, de előkelő helyet foglalnak el olyan külföldi sikerek is, mint a Don Matteo vagy a Cobra11. Főként a streaminget gyakrabban használó budapestiek és felsőfokú végzettségűek listáin találunk Netflix vagy HBO sorozatokat, a legjobb helyezéseket A nagy pénzrablás, a Csernobil, a Trónok harca vagy éppen a Vaják érték el.

„Ahogy a nemzetközi piacokon, úgy hazánkban is tapasztalható a tévés tartalomfogyasztás átalakulása és a fiatalabbak egyre több online szolgáltatást és alkalmazást használnak a készülékeiken – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja, hogy olyan eszközöket biztosítson a felhasználóknak, amelyekkel a legújabb streaming szenzációk és a régi nagy kedvencek egyaránt kiváló minőségben élvezhetők. Szeretnénk, ha mindenki a saját igényeinek leginkább megfelelő tévét választhatna, ezért folyamatosan egyedülálló képességű modellekkel bővítjük a kínálatunkat.”

A Samsung kutatását a Pulzus piackutatási applikáció felhasználói körében végezte, egyes esetekben telefonos adatfelvétellel kiegészítve, 2020 májusában. A felmérés 1189 fős mintája a 18 éves és annál idősebb magyar lakosságra nézve reprezentatív.

A vállalat 2020-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.

Okoseszközök

ZTE Watch K1 Pro: gyerekekre szabott okostechnológia – biztonság az iskolakezdéshez

A hazai piacon is debütált a ZTE gyerek okosóra, a Watch K1 Pro, amely megbízható, önálló kommunikációs eszközként működik, miközben fejlett biztonsági funkcióival a szülők számára is nyugalmat kínál.

A Nano SIM-kártyás, 4G-kompatibilis készülék a közelgő iskolakezdés időszakában különösen hasznos társ lehet, amikor sok kisgyermek először indul útnak egyedül iskolába, edzésre – egy ilyen óra egyszerre nyújt szabadságot a gyerekeknek és biztonságérzetet a családnak.

Mobilhálózaton működő kommunikáció – hívás és videóhívás

A ZTE Watch K1 Pro gyerek okosóra önálló 4G LTE kapcsolatot biztosít, így a gyermek saját telefonszámon keresztül indíthat és fogadhat hívásokat, küldhet SMS-t. A 2 MP-es előlapi kamera révén a videóhívások is HD minőségben zajlanak, így a szülők akár vizuálisan is kapcsolatba léphetnek gyermekükkel napközben.

Pontos helymeghatározás és mozgáskövetés

A beépített GPS-modul segítségével a szülők valós időben követhetik nyomon gyermekük tartózkodási helyét, a magyar nyelvű okostelefonos alkalmazás pedig az útvonalak visszanézésére is lehetőséget ad. A rendszer támogatja a biztonsági zónák beállítását: ezek elhagyásáról a szülő azonnali értesítést kap, így az iskolába járás vagy délutáni programok során is nagyobb biztonságban tudhatja gyermekét.

Vészhelyzet esetére tervezve

Az eszköz külön SOS-gombbal rendelkezik, amelyet vészhelyzet esetén a gyermek egyetlen mozdulattal aktiválhat. Az óra ekkor automatikusan értesíti a megadott sürgősségi kontaktot, gyors reagálást téve lehetővé. A híváslistát és elérhető kapcsolatok körét kizárólag a szülői alkalmazásból lehet kezelni, így ismeretlen számok nem hívhatják a gyermeket.

Strapabíró, gyerekbarát kialakítás

A ZTE Watch K1 Pro 1,83 hüvelykes IPS LCD érintőkijelzője élénk színeket és jó olvashatóságot kínál (240×284px felbontás), a nagy ikonokkal és letisztult kezelőfelülettel ellátott rendszer pedig gyorsan átlátható még a kisebb gyerekek számára is. A bőrbarát szilikon szíjjal és IP67 por- és vízállósággal ellátott készülékház mindennapi viselésre, játékra és kültéri használatra is alkalmassá teszi az órát. A modell kék és rózsaszín színben is elérhető.

Megbízható teljesítmény és hosszú üzemidő

A készülék 1 GB RAM-mal és 1 GB tárhellyel rendelkezik, ami stabil működést biztosít az alapfunkciókhoz és a beépített alkalmazásokhoz. Az energiatakarékos felépítés és a 800 mAh-s akkumulátor akár 100 órás készenléti időt is lehetővé tesz, míg normál használat mellett 1,5–2 napos működés érhető el egy töltéssel.

Szülői kontroll, gyerekbarát funkciók

A szülők számára készült, Android és iOS rendszeren is elérhető ZTE Kids mobilalkalmazás egyszerű hozzáférést biztosít minden biztonsági beállításhoz, helymeghatározási adathoz és kommunikációs funkcióhoz. A gyermekek számára az óra intuitív élményt nyújt, többek között olyan beépített funkciókkal, mint az ébresztő, emlékeztetők, lépésszámláló, kamera, galéria, zenelejátszó, számológép, stopper és tanórai „Iskola mód”.

A ZTE Watch K1 Pro gyerek okosóra már elérhető Magyarországon a legnagyobb műszaki áruházak kínálatában, valamint a One szolgáltatónál. Az okosóra ideális belépő a gyermekek digitális világába, miközben kiemelkedő biztonságot és kényelmes kommunikációt nyújt a család minden tagjának.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

7 okoseszköz, amitől pihentető lesz a nyár

A nyári napok nem mindig olyan gondtalanok, mint amilyennek látszanak. Legyen szó utazásról, otthoni kényelemről vagy produktivitásról a TCL ökoszisztémája – a mobiloktól az otthoni eszközökig – valódi igényekre kínál egyszerű és hatékony megoldásokat. Mutatunk 7 eszközt, amely valóban megkönnyíti a nyári napokat!

  1. Olvass a szabadban, hunyorgás nélkül

Nyáron sok időt töltünk a szabadban és gyakran az erős napfény miatt maximumra kell állítanunk a fényerőt vagy a kezünkkel kell árnyékolnunk, hogy el tudjunk olvasni egy üzenetet vagy egy cikket a telefonunkon. A TCL 60 SE NXTPAPER 5G kijelzője a papír textúrájára hasonlít – kíméli a szemet, még tűző napon is. Akár reggeli közben görgeted a híreket az erkélyen, akár grillezés közben olvasol egy receptet, nem kell hunyorognod. Ráadásul az eszköz 5G-t is támogat, így bárhol tudsz kapcsolódni – az akár két napos üzemidőnek köszönhetően pedig nem kell állandóan töltőt keresned.

  1. Tartsd az egyensúlyt a munka és a képernyőidő között

A NXTPAPER 11 Plus tablet ideális könnyed munkához vagy tervezéshez, ha épp nem az íróasztalodnál vagy. A tükröződésmentes kijelző hosszabb használat során is kíméli a szemet – például dokumentumok átnézésekor vagy jegyzeteléskor. Szülőknek is hasznos, akik kevesebb képernyőidőt szeretnének gyerekeiknek – például naplóíráshoz a teraszon vagy rajzoláshoz vacsora előtt. Akár 26 napos készenléti idejével mindig készen áll, és nem kell még egy töltőt bepakolnod, ha útnak indulsz.

  1. Nem kell többet aggódnod a Wi-Fi miatt

Egy kivett szobában vagy egy nyaralóban a jó internetkapcsolat kulcsfontosságú – főleg, ha a gyerekek sorozatot néznek, a felnőttek dolgoznak, és mindenki egyszerre tölt fel képeket. A LINKHUB HH515 router zökkenőmentesen kezeli a megosztott használatot. Mesterséges intelligenciával osztja el a sávszélességet az eszközök között, így nem kell várni az oldalak betöltésére vagy a videók elindulására. Egyszerűen telepíthető, intelligensen alkalmazkodik, és segít fenntartani a békét a nyári káoszban.

  1. Mozizz bárhol, bármikor

A TCL PlayCube projektor olyan spontán nyári pillanatokra készült, amelyek nem a tévé előtt történnek. Elég kicsi, hogy elférjen egy hátizsákban, de elég erős, hogy filmet vetítsen egy lakókocsi oldalára, hálószoba falára vagy kerti kerítésre. Akár 2,5 órányi lejátszást is biztosít töltés nélkül – tökéletes naplemente utáni kikapcsolódáshoz a hosszabbítókkal való bajlódás nélkül. Automatikus fókusz, azonnali beállítás és beépített okosfelület – ez a képernyőd, bárhol is legyél. A termék hamarosan Magyarországon is elérhető lesz.

  1. Tiszta kép, bármikor

A TCL Mini LED C-szériás tévéi – köztük a C6K, C7K és C8K – akkor is élvezhető képet nyújtanak, ha világos a szoba. Legyen szó nappaliról, amerikai konyháról vagy délutáni sorozatnézésről, ezek a tévék csökkentik a tükröződést, éles képet adnak, és kihozzák a legtöbbet az aktuális tartalomból. A megfizethetőbb C6K-tól a prémium C8K-ig (Bang & Olufsen hangszórókkal a nagyobb méreteken) minden igényre és pénztárcára találsz megoldást.

  1. Csendes társ a meleg napokon – friss levegő, nyugodt éjszakák

Európa nagy részén hőhullám tombol, így sokan keresik a módját, hogyan tartsák otthonukat hűvösen. A FreshIN 3.0 légkondicionáló sorozat nemcsak hűt, hanem friss levegőt is bejuttat a lakásba. Szűrt külső levegőt áramoltat be, így csökkenti a fülledt érzést. A közvetett légárammal elkerülhetők a hirtelen jeges fuvallatok, így könnyebb elaludni vagy koncentrálni. Akár dolgozol, akár a gyerekeket altatod, csendben, észrevétlenül végzi a dolgát.

  1. Akár BBQ, akár hétköznap – ez a hűtő tudja, mire van szükséged

A Mega Space hűtőszekrény megkönnyíti a nyári vendéglátást az akár 19%-kal* több belső térrel, anélkül, hogy több helyet foglalna a konyhában. Rugalmas rekeszei lehetővé teszik a BBQ party előkészítését vagy a friss zöldségek hosszabb tárolását. A Pure Air rendszer segít a szagok és baktériumok kordában tartásában. A konvertálható fiókban egyik nap italokat hűthetsz, másnap már húst tárolhatsz – ahogy épp szükséges.

Látogass el a TCL weboldalára, és fedezd fel a teljes kínálatot: https://www.tcl.com/hu/hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A Hisense lett az elmúlt 5 év leggyorsabban növekvő soundbar márkája

A Futuresource Consulting legfrissebb mérései alapján a Hisense lett az elmúlt 5 év leggyorsabban növekvő soundbar márkája világszerte. A márka új zászlóshajó soundbarjai pedig egy teljesen új technológiai megoldással emelik magasabbra a szórakozás minőségét.

Az elmúlt fél évtized alatt a Hisense egy olyan soundbar kínálatot épített fel, amely minden igényt kielégít, legyen szó moziszerű hangélményről, dinamikus játékhangzásról vagy tiszta, részletgazdag párbeszédekről. A U Series a stúdióminőségű hangzás szerelmeseinek kedvez, az AX Series igazi Dolby Atmos-élményt és gazdag, többrétegű térhangzást hoz el az otthonokba, míg az HS Series: kiemelt párbeszéd- és basszuskiemeléseivel minden tévénézést új szintre emel.

Még magasabb szintre lép az Atmos-hangzás

A Hisense új prémium soundbarjai, az AX5140Q és AX3120Q modellek a Hi-Concerto* technológiát alkalmazzák, amely zökkenőmentesen hangolja össze a hangfeldolgozást a Hisense televízió és a soundbar között. Ennek az innovációnak köszönhetően a soundbar és a TV egyszerre szólaltatja meg a hangot, ezáltal kiszélesítve a hangteret, így nyújt magával ragadó, térhatású élményt.

  • Az AX3120Q 3.1.2-csatornás, valódi Dolby Atmos és DTS:X hangot kínál, a 6,5 hüvelykes vezeték nélküli mélysugárzóval pedig minden film igazi élménnyé válik.
  • Az AX5140Q ezen túlmenően 5.1.4 csatornával, négy felfelé sugárzó hangszóróval és vezeték nélküli hátsó surround hangszórókkal 360°-os hangkörnyezetet teremt, miközben az AI-alapú Room Fitting Tuning automatikusan elemzi a helyiség akusztikáját, hogy mindig tökéletesen egyénre szabott legyen a hangzás.

Egyszerű kezelés, zökkenőmentes élmény

A modellek természetesen egyszerűen csatlakoznak minden Hisense TV-hez. Míg a Hi-Concerto filmszerű térhangzást garantál, a Game Pro funkció a játékosokat részletgazdag, dinamikus hangkörnyezetbe helyezi, az EzPlay 3.0 pedig lehetővé teszi, hogy a TV távirányítójáról egyszerűen válthassunk hangmódokat – nincs több keresgélés a menükben vagy külön távirányító után.

Az új modellek – az AX5140Q és az AX3120Q – augusztustól hazánkban is elérhetők.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss