Okoseszközök

Így tévéznek a magyarok

Gyakran elhangzik az utóbbi években, hogy a minőségi tartalmakat kínáló online videótáraknak és alternatív adásoknak köszönhetően újra a tévé aranykorát éljük.

Az otthon töltött tavaszi hetekben az egyik legnagyobb streaming szolgáltató rekordszámú új regisztrációt ért el, de a Forbes szerint majdnem minden új generációs platform népszerűsége növekszik. A streaming és VOD felületek hazánkban is egyre nagyobb teret nyernek, a Samsung legújabb kutatásában pedig ezek mellett a magyarok kedvenc műfajait és műsorait is vizsgálta.

A felmérés eredményei alapján a magyar háztartásokban is egyre sokoldalúbban használják a televíziókat és megfigyelhető az elmozdulás a hagyományos, műsorrendhez kötött adásoktól, az egyéni igényekre szabott kínálat felé. A Samsung tavaszi kutatásában a digitalizáció és a televízióhasználati szokások mellett a hazai tévénézők ízlésére is kíváncsi volt és a jól ismert klasszikusok mellett több érdekes műsor is felkerült a magyarok listájára. A reprezentatív kutatásból a felhasználók preferenciái mellett korábban már kiderült, hogy a nagyobb képátlójú készülékek népszerűbbek itthon, a közös tévézés pedig jó hatással lehet a társas kapcsolatokra.

Élő közvetítés, amikor mi akarjuk 

A magyar nézők szokásain is érezhető a nemzetközi trendek hatása, több mint egynegyedük néz online videókat vagy streaming platformokat a tévéjén, a 40 év alattiak között ez az arány már a 40 százalékhoz közelít. Ugyanakkor itthon továbbra is jelentős szerepe van a hagyományos tévéadásnak, amelyet még mindig a felhasználók háromnegyede követ valamilyen szinten. A streaming tartalmak és online videómegosztók a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében a legnépszerűbbek (40%), az általános iskolát végzettek között feleannyian nézik ezeket. Nem járt még le teljesen a DVD-filmek ideje sem, a magyarok 22 százaléka választja ezt a megoldást rendszeresen, 2 százalék pedig, nagyrészt férfiak, kizárólag játékkonzolja mellé választ tévét.

A különböző streaming platformok mellett az okostévéken rengeteg különböző applikáció érhető el, amelyekkel a felhasználók például munka vagy sportolás közben is hasznát vehetik a készülékeknek. A hazai adatok alapján ezeket elsősorban a fiatalabb korosztály használja ki, a 40 év alattiak közel fele indít el rendszeresen applikációkat a tévéjén. A budapesti, magasabban képzett felhasználók technológiai érettsége itt is megmutatkozik, 45, illetve 47 százalékuk használ alkalmazásokat. A YouTube szinte minden hazai okostévén használatban van és a zenei alkalmazások között is vezető helyen található a YouTube Music (60%), amelyet több nő használ, míg a konkurens Spotify inkább a férfiak kedvelt szolgáltatása. Más megoldás mellett mindössze a felhasználók 1-8 százaléka dönt.

Streaming versenyhelyzet     

A nézők kegyeiért rengeteg szolgáltató versenyez Magyarországon is, a megszokott adók mellett egymás után tűnnek föl az újabb csatornák, az online térben pedig legalább ennyire kiélezett a verseny. A magyar interneten közel fej-fej mellett halad a rendkívül széles kínálattal rendelkező Netflix és a díjnyertes saját gyártású tartalmakat kínáló HBO Go. A kutatásban részt vevők közül ezeket a fiatalok használják legnagyobb arányban, de összességében is több mint a felhasználók 40 százaléka nézi a műsoraikat. Az olyan, egyedi tartalmat kínáló, főként az USA-ban népszerű platformokat, mint az Apple TV+ vagy az Amazon Prime, még nem népesítették be a magyarok, mindössze a megkérdezett okostévé tulajdonosok 6, illetve 2 százaléka választja ezeket.

Műfajok tekintetében a hagyományos adók és streaming szolgáltatók kínálatában is találhatók népszerű elemek, de az egyértelmű vezető szerep a filmeknek jut. Ahogy maguk a készülékek is egyre inkább emlékeztetnek a mozik hatalmas kivetítőire és minőségben akár meg is előzik azokat, a tartalmak között is főként a mozifilmeket keresik a felhasználók. A magyarok háromnegyede néz filmeket a tévéjén, emellett 50 százalékos népszerűség fölött vannak a sorozatok és a hírműsorok is. A sztereotípiáknak valamelyest megfelelve, a férfiak jelentősen nagyobb része követ sporteseményeket (37%, a nőknél 20%), míg több nő követ különböző sorozatokat. A fiataloknál megfigyelhető a sokoldalúbb érdeklődés, a 40 év alattiak 14% százaléka játszik a tévén, az idősebbek pedig gyakrabban néznek hírműsorokat (68%) és kulturális adásokat (35%).

A megkérdezettek több mint felének van kedvenc műsora, amelyet rendszeresen néz a tévében, az ő válaszaik alapján van, ami nem változik; még mindig a napi sorozatok az ország kedvencei. Nagy veterán a kedvencek között Columbo hadnagy a 22. helyen, vagy az NCIS elnyűhetetlen nyomozói a 14-en. A top ötben szerepelnek még hírműsorok, élő sportközvetítések de a Top 25-ben megtalálhatók olyan klasszikusok, mint a már-már ikonikus Jóbarátok, vagy a földönkívüliekkel foglalkozó Ősi idegenek. A nők esetében a sportokat megelőzik az Agymenők tudósai, de előkelő helyet foglalnak el olyan külföldi sikerek is, mint a Don Matteo vagy a Cobra11. Főként a streaminget gyakrabban használó budapestiek és felsőfokú végzettségűek listáin találunk Netflix vagy HBO sorozatokat, a legjobb helyezéseket A nagy pénzrablás, a Csernobil, a Trónok harca vagy éppen a Vaják érték el.

„Ahogy a nemzetközi piacokon, úgy hazánkban is tapasztalható a tévés tartalomfogyasztás átalakulása és a fiatalabbak egyre több online szolgáltatást és alkalmazást használnak a készülékeiken – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja, hogy olyan eszközöket biztosítson a felhasználóknak, amelyekkel a legújabb streaming szenzációk és a régi nagy kedvencek egyaránt kiváló minőségben élvezhetők. Szeretnénk, ha mindenki a saját igényeinek leginkább megfelelő tévét választhatna, ezért folyamatosan egyedülálló képességű modellekkel bővítjük a kínálatunkat.”

A Samsung kutatását a Pulzus piackutatási applikáció felhasználói körében végezte, egyes esetekben telefonos adatfelvétellel kiegészítve, 2020 májusában. A felmérés 1189 fős mintája a 18 éves és annál idősebb magyar lakosságra nézve reprezentatív.

A vállalat 2020-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.

Okoseszközök

Nem csak a padlóról, de a kutyánkról is porszívózhatjuk ezentúl a szőrszálakat

Dreame Z30 porszívó

A Dreame Technology Z30 vezeték nélküli porszívó az egyik legerősebb szívóerővel rendelkezik a piacon

A Dreame Technology legújabb vezeték nélküli porszívója egy speciális, kutyaszőr kefével is rendelkezik, amellyel közvetlen a kedvencünkről tudjuk a laza szőrszálakat kifésülni. A Z30 intelligens szennyeződés érzékeléssel, fejlett szűrőkkel és az egyik legerősebb szívóteljesítménnyel rendelkezik a piacon, amely igazodik a szennyeződések méretéhez és mennyiségéhez is.

Kiszűri a baktériumokat és vírusokat is

A lenyűgöző 150 000 fordulat/perc sebességgel pörgő motorral felszerelt Dreame Z30 az egyik legerősebb porszívónak számít. Intelligens szennyeződésérzékelő technológiája a szennyeződésrészecskék mennyiségének és méretének megfelelően automatikusan igazítja a szívóteljesítményt. A Z30 emellett HEPA H14 szűrőkkel rendelkezik, amelyek a 0,1 mikron méretű részecskék 99,99%-át felfogják, így képesek a baktériumok és vírusok 99,9%-át kiszűrni, jelentősen javítva az otthon levegőminőségét.

Tökéletes a háziállat-tulajdonosok számára

Öko üzemmódban az akkumulátor megszakítás nélküli működést garantál, a Z30-cal egyetlen feltöltéssel akár 300 m² területet is kiporszívózhatunk. A háziállat-tulajdonosok igényei szerint tervezett készülék speciális, mind a négy sarkában szívócsatornával ellátott állatszőrkefét is tartalmaz, amely biztosítja a laza szőr hatékony eltávolítását kedvencünkről, és kifogástalanul tisztán tartja az otthont.

Cserélhető kefék és LED-világítás a kosz ellen

A Dreame Z30 cserélhető keféi és rugalmas adaptere a szélek és a díszlécek mentén is biztosítja a könnyed és alapos porszívózást. A többfelületű kefe szőnyegekhez és keménypadlókhoz egyaránt ideális, míg a puha hengerkefe kiválóan alkalmas a szélek tisztítására, hiszen a sarkokban akár 7 mm-re is elér. A beépített LCD-képernyő valós időben mutatja a tisztítási eredményeket, a kefék LED-világításával pedig könnyebben észrevehetőek a sarkokban megbúvó szennyeződések. A Z30 ergonomikus kialakítású, 0,6 literes portartálya könnyen üríthető. A mindössze 2,2 kg súlyú, padlóra állítható töltőállomással ellátott készülék kényelmesen tárolható bárhol a lakásban.

További információkért látogasson el a https://global.dreametech.com/, https://www.instagram.com/dreame.magyarorszag/ vagy  https://shop.dreame-hungary.hu/  weboldalakra.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Kövesse híreinket a közösségi médiában is és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Robotokkal tanulnak programozni a fiatalok az INFO Kitchen innovatív informatikai műhelyében

Robotokkal tanulnak programozni a 10-16 éves fiatalok Magyarország legújabb, élményalapú technológiai képzésén.

A robotika alapú programozási és informatikai kurzusok célja, hogy gyakorlati ismereteken keresztül készítsék fel a gyerekeket a jövő kihívásaira és a technológiai fejlődés felelős, innovatív alakítóivá válhassanak. A nyíregyházi LEGO Játékvároson bemutatkozó projekt első képzései Budapesten és Szegeden indulnak szeptember végén, az alapítók célja az iskola elindítása minden megyeszékhelyen.

Milyen képességekre és tudásra van szükség a jövő informatikai világában? Mit tehet egy szülő, hogy gyereke innovatív, gyakorlati és felelős használójává és egyben formálójává váljon a jövő technológiájának? Hogy lehet száraznak tűnő programozási képességeket úgy megszerezni, hogy közben gondolkodni, alkotni és együttműködni tanulunk és azonnal látjuk munkát kézzelfogható eredményét? Ezekre a kérdésekre keresték a választ az INFO Kitchen megalkotói, akik a fejükbe vették, hogy létrehozzák azt az informatikai műhelyt, ami ezekre a kérdésekre egyszerre ad választ.

Újszerű módon szeretnénk megnyitni az informatika és a robotprogramozás világát a jövő technológiájának felhasználói és formálói számára. Hosszú évek óta foglalkozunk robotikával és olyan műhelyt alkottunk, ahol a bonyolultnak látszó feladatokat kreatív, szórakoztató és gyakorlatias módon oldják meg a gyerekek, miközben együttműködési, problémamegoldási és alkotói készségeik egyszerre fejlődnek

– tájékoztat Jámbor Kornél, az INFO Kitchen ügyvezetője.

A sokéves tapasztalattal rendelkező oktatók keze alól így került ki a Spicy Robots kurzus, ami a robotika legújabb innovációin keresztül vezeti be a gyerekeket a programozás világába, míg a Robochef Kurzus a kreatív és technológiai tudás fejlesztését veszi célba a robotika segítségével.

A kurzusokon használt LEGO robotok programozása minden programnyelv megtanulását lehetővé teszi, játékos formában.  A gyakorlatias képzés előnye, hogy a fiatalok azonnal látják a programozás eredményét: a robot elindul, világít, vagy akár kirakja az összekevert Rubik-kockát.

Az INFO Kitchen a nyíregyházi LEGO Játékvároson indult útjára, és szeptember végén Budapesten, illetve Szegeden nyitja első műhelyeit  Mindkét városban tartanak nyílt napokat, szeptember 16-án, illetve 23-án. Az alapítók célja, hogy a következő két évben minden megyeszékhelyen elérhető legyen a diákok számára.  A délutáni, szakkörszerű képzések a 10-16 éves fiatalokat várják, 10 hónapos kurzusokkal.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat

Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.

A Jövőálló Akadémia egyik alappilléreként szolgáló kutatás – a mai fiatalok vágyai, motivációi mellett – a közösségi médiához kapcsolódó szokásaikat is megvizsgálta. Többek közt arra keresték a választ, hogy milyen szempontok vezérlik a korosztályt, amikor bekövetnek egy személyt vagy oldalt egy-egy social media felületen. Az indokok eltérést mutatnak a különféle fiatal generációs rétegeknél.

Míg az Alfa és a középiskolás Z generáció körében magasan a vicces tartalmakat követik be legtöbben, az idősebb Z generációnál már a hasznosság legalább olyan fontos, sőt még fontosabb is lehet, mint a humor. 44%-ukra jellemző, hogy olyan praktikus tartalmat részesít előnyben, amelyből tanulni tud, lehet ez például tananyag, illetve sport vagy akár divat is. Emellett őket foglalkoztatja legkevésbé, hogy a barátaik esetleg követik-e az adott oldalt, valamint az, hogy ne maradjanak le valami népszerű dologról, jelenségről.

Az idősebb Z generáció esetében a kikövetés top 3 indokai közt szerepel a hiteltelenné válás, valamint az erőltetett reklámozás és a nézetbeli eltávolodás is. Ezek az eredmények jól példázzák a Z generációra jellemző tudatosságot és a tudásszerzésre való igényüket. A Jövőálló Akadémia kreatív, valamint edukatív online és offline programjainak népszerűsége is tanúskodik arról, hogy a fiatalok számára fontos az új ismeretek, az előremutató attitűdök elsajátítása.

A jó párkapcsolat monogám, A siker pénzben mérhető, A pornó rossz hatással van a szexuális életünkre, Olyan nemű vagy, amilyennek érzed magad, A social media rossz hatással van az emberi kapcsolatokra. A Jövőálló.Hang eseményen, a Jövőálló Akadémia második offline rendezvényén a Miskovits Marci vezette K-OSZ Podcast Jövőálló.Hang különkiadás témái az idézett állítások mellett érintették a hangadás fontosságát és kihívásait. A beszélgetőpartnerek Trunk Tomi, Gyarmati Fanni és Valkusz Milán influenszerek voltak.

A DiSPUTA című vitaműsor a vitakultúra fejlesztésére szolgáltat példát: az egyes adásokban szabályozott keretek között zajlanak a szóbeli „összecsapások”. A speciális műsorformátumban főszerepet kap a tudatosság, a pro és kontra érvek körbejárása, valamint az objektív szempontok figyelembevétele, amelyek egytől egyig alapelemei lehetnek a hatékony kommunikációnak. A DiSPUTA a Jövőálló.Hang során is nagy aktivitást váltott ki a fiatal közönségből, akik az esküdtszék szerepét betöltve szavazták meg, ki érvelt meggyőzőbben a helyszínen lezajlott vitában. Az önkifejezés fontosabb, mint a társadalmi normák betartása: izgalmas és gondolatindító beszélgetés alakult ki az előzetesen online megszavazott tételmondat kapcsán.

Szintén nagy érdeklődést kaptak a rendezvény mindennapi ismereteket és rátermettséget építő workshopjai, ahol többek közt az érveléstechnika fejlesztéséhez és az állásinterjún való helytálláshoz kaphattak muníciót az érdeklődők, illetve különböző Samsung okoskészülékeket is interaktív módon kipróbálhattak.

A Jövőálló.Hang és a teljes Jövőálló Akadémia kezdeményezés sikere, a résztvevő fiatalok visszajelzései is azt igazolhatják, hogy az új generáció tagjai nyitottak a jövőálló értékek és eszközök elsajátítására, még több beszélgetésre, nem csak online, de offline is, és nem utolsósorban egy még élhetőbb holnap építésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss