Okoseszközök
Így tévéznek a magyarok
Gyakran elhangzik az utóbbi években, hogy a minőségi tartalmakat kínáló online videótáraknak és alternatív adásoknak köszönhetően újra a tévé aranykorát éljük.
Az otthon töltött tavaszi hetekben az egyik legnagyobb streaming szolgáltató rekordszámú új regisztrációt ért el, de a Forbes szerint majdnem minden új generációs platform népszerűsége növekszik. A streaming és VOD felületek hazánkban is egyre nagyobb teret nyernek, a Samsung legújabb kutatásában pedig ezek mellett a magyarok kedvenc műfajait és műsorait is vizsgálta.
A felmérés eredményei alapján a magyar háztartásokban is egyre sokoldalúbban használják a televíziókat és megfigyelhető az elmozdulás a hagyományos, műsorrendhez kötött adásoktól, az egyéni igényekre szabott kínálat felé. A Samsung tavaszi kutatásában a digitalizáció és a televízióhasználati szokások mellett a hazai tévénézők ízlésére is kíváncsi volt és a jól ismert klasszikusok mellett több érdekes műsor is felkerült a magyarok listájára. A reprezentatív kutatásból a felhasználók preferenciái mellett korábban már kiderült, hogy a nagyobb képátlójú készülékek népszerűbbek itthon, a közös tévézés pedig jó hatással lehet a társas kapcsolatokra.
Élő közvetítés, amikor mi akarjuk
A magyar nézők szokásain is érezhető a nemzetközi trendek hatása, több mint egynegyedük néz online videókat vagy streaming platformokat a tévéjén, a 40 év alattiak között ez az arány már a 40 százalékhoz közelít. Ugyanakkor itthon továbbra is jelentős szerepe van a hagyományos tévéadásnak, amelyet még mindig a felhasználók háromnegyede követ valamilyen szinten. A streaming tartalmak és online videómegosztók a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében a legnépszerűbbek (40%), az általános iskolát végzettek között feleannyian nézik ezeket. Nem járt még le teljesen a DVD-filmek ideje sem, a magyarok 22 százaléka választja ezt a megoldást rendszeresen, 2 százalék pedig, nagyrészt férfiak, kizárólag játékkonzolja mellé választ tévét.
A különböző streaming platformok mellett az okostévéken rengeteg különböző applikáció érhető el, amelyekkel a felhasználók például munka vagy sportolás közben is hasznát vehetik a készülékeknek. A hazai adatok alapján ezeket elsősorban a fiatalabb korosztály használja ki, a 40 év alattiak közel fele indít el rendszeresen applikációkat a tévéjén. A budapesti, magasabban képzett felhasználók technológiai érettsége itt is megmutatkozik, 45, illetve 47 százalékuk használ alkalmazásokat. A YouTube szinte minden hazai okostévén használatban van és a zenei alkalmazások között is vezető helyen található a YouTube Music (60%), amelyet több nő használ, míg a konkurens Spotify inkább a férfiak kedvelt szolgáltatása. Más megoldás mellett mindössze a felhasználók 1-8 százaléka dönt.
Streaming versenyhelyzet
A nézők kegyeiért rengeteg szolgáltató versenyez Magyarországon is, a megszokott adók mellett egymás után tűnnek föl az újabb csatornák, az online térben pedig legalább ennyire kiélezett a verseny. A magyar interneten közel fej-fej mellett halad a rendkívül széles kínálattal rendelkező Netflix és a díjnyertes saját gyártású tartalmakat kínáló HBO Go. A kutatásban részt vevők közül ezeket a fiatalok használják legnagyobb arányban, de összességében is több mint a felhasználók 40 százaléka nézi a műsoraikat. Az olyan, egyedi tartalmat kínáló, főként az USA-ban népszerű platformokat, mint az Apple TV+ vagy az Amazon Prime, még nem népesítették be a magyarok, mindössze a megkérdezett okostévé tulajdonosok 6, illetve 2 százaléka választja ezeket.
Műfajok tekintetében a hagyományos adók és streaming szolgáltatók kínálatában is találhatók népszerű elemek, de az egyértelmű vezető szerep a filmeknek jut. Ahogy maguk a készülékek is egyre inkább emlékeztetnek a mozik hatalmas kivetítőire és minőségben akár meg is előzik azokat, a tartalmak között is főként a mozifilmeket keresik a felhasználók. A magyarok háromnegyede néz filmeket a tévéjén, emellett 50 százalékos népszerűség fölött vannak a sorozatok és a hírműsorok is. A sztereotípiáknak valamelyest megfelelve, a férfiak jelentősen nagyobb része követ sporteseményeket (37%, a nőknél 20%), míg több nő követ különböző sorozatokat. A fiataloknál megfigyelhető a sokoldalúbb érdeklődés, a 40 év alattiak 14% százaléka játszik a tévén, az idősebbek pedig gyakrabban néznek hírműsorokat (68%) és kulturális adásokat (35%).
A megkérdezettek több mint felének van kedvenc műsora, amelyet rendszeresen néz a tévében, az ő válaszaik alapján van, ami nem változik; még mindig a napi sorozatok az ország kedvencei. Nagy veterán a kedvencek között Columbo hadnagy a 22. helyen, vagy az NCIS elnyűhetetlen nyomozói a 14-en. A top ötben szerepelnek még hírműsorok, élő sportközvetítések de a Top 25-ben megtalálhatók olyan klasszikusok, mint a már-már ikonikus Jóbarátok, vagy a földönkívüliekkel foglalkozó Ősi idegenek. A nők esetében a sportokat megelőzik az Agymenők tudósai, de előkelő helyet foglalnak el olyan külföldi sikerek is, mint a Don Matteo vagy a Cobra11. Főként a streaminget gyakrabban használó budapestiek és felsőfokú végzettségűek listáin találunk Netflix vagy HBO sorozatokat, a legjobb helyezéseket A nagy pénzrablás, a Csernobil, a Trónok harca vagy éppen a Vaják érték el.
„Ahogy a nemzetközi piacokon, úgy hazánkban is tapasztalható a tévés tartalomfogyasztás átalakulása és a fiatalabbak egyre több online szolgáltatást és alkalmazást használnak a készülékeiken – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja, hogy olyan eszközöket biztosítson a felhasználóknak, amelyekkel a legújabb streaming szenzációk és a régi nagy kedvencek egyaránt kiváló minőségben élvezhetők. Szeretnénk, ha mindenki a saját igényeinek leginkább megfelelő tévét választhatna, ezért folyamatosan egyedülálló képességű modellekkel bővítjük a kínálatunkat.”
A Samsung kutatását a Pulzus piackutatási applikáció felhasználói körében végezte, egyes esetekben telefonos adatfelvétellel kiegészítve, 2020 májusában. A felmérés 1189 fős mintája a 18 éves és annál idősebb magyar lakosságra nézve reprezentatív.
A vállalat 2020-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.
Okoseszközök
5 iPhone-kiegészítő a még jobb hatékonyságért
Egy vezető napja az aprónak tűnő részleteken dől el: a készülék legyen elegáns és praktikus, a csatlakozás stabil, a töltés észrevétlen.
Öt olyan kiegészítőt mutatunk be, amelyek prémium minőségben biztosítják a megbízható működést az autóban, a tárgyalóban és az üzleti utakon. A kifejezetten iPhone-okhoz kifejlesztett termékekkel még többet lehet kihozni a készülékekből és így a munkából is.
Valódi bőrből készült prémium tok
A DVICED prémium tokjai megbízható védelmet nyújtanak számos Apple készülékhez, így a legújabb iPhone 17-hez is. Mindegyik tokban megtalálható a MagSafe-technológiához kialakított mágneses gyűrű, amellyel stílusos vezeték nélküli power bankek, töltők vagy akár kártyatartók is csatlakoztathatók a készülékhez.
A prémium bőrből készült tokok puha, természetes tapintásuk és elegáns megjelenésük mellett hatékonyan védenek a karcolások, ütések és leejtések ellen. A gondosan kiválasztott, időtálló színek között mindenki megtalálhatja a saját stílusához illőt.
Prémium bőr kártyatartó
Ha a telefon az egyetlen biztos dolog, ami mindig veled van, akkor a DVICED kártyatartóit Neked találták ki. Erős mágnesével stabilan csatlakozik a MagSafe technológiás telefonokhoz, vagy tokokhoz, elfér benne a hitelkártyád, a személyid és még egy hűségkártya is. A puha tapintású, felületkezelt bőr ellenáll a karcolásoknak, miközben elegáns megjelenést biztosít. Az innovatív, kihajtható kialakításnak köszönhetően a kártyatartó egyetlen mozdulattal funkcionális állvánnyá alakítható.
MagSafe vezeték nélküli töltő autóba
Ez a MagSafe autós telefontartó és töltő letisztult designjával egyaránt illeszkedik bármelyik autó belső kialakításához és a legújabb telefonokhoz. A mágnes még rázós úton is stabilan tartja a készüléket, a töltési teljesítmény pedig automatikusan alkalmazkodik a telefon energiafelvételéhez – 15W, 10W, 7,5W vagy 5W értékekkel. A csomag része egy kis öntapadós fém karika, mellyel a vezeték nélküli töltésre alkalmas, de még nem MagSafe technológiás telefonok számára is biztosítható a gyors és biztonságos töltés.
Kijelzővédő Üvegfólia
A prémium AntiHeat edzett kijelzővédő üvegfólia akár 10 °C-kal is csökkentheti a telefon hőmérsékletét, így az hosszabb használat során is megőrzi teljesítményét. Különleges bevonata jelentősen mérsékli az ujjlenyomatok megjelenését, véd a karcolásoktól, és vízlepergető réteggel is ellátták. Egyszerre csökkenti a használat közbeni sérülések és szennyeződések kialakulását, valamint a túlmelegedést. Tartósságát jól mutatja, hogy kibírja egy 64 grammos golyó 100 cm-es ejtési tesztjét is. A mellékelt applikátor egyszerű, buborékmentes és pormentes felhelyezést biztosít.
USB C kábel irodába, autóba, otthonra 25 centitől 3 méterig.
Az E-Mark funkcióval ellátott USB 2.0 C-C kábel biztosítja az optimális teljesítményt és a biztonságot telefonod számára. Az ABS héj és a nejlon textil borítás tartós, rugalmas és meggátolja az összegubancolódásokat. A kábel akár 20V/5A (100W) teljesítményt is támogat és 480 Mbps adatátviteli sebességre képes.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Elektromos borotva férfiaknak, ami új szintre emeli a reggeli rutint – bemutatkozik a Braun Series 9 Pro+
Az igényes férfi számára a borotválkozás több, mint kötelesség – ez a nap első lépése a magabiztosság felé. A Braun Series 9 Pro+ a modern technológia és a kifinomult dizájn találkozása: egy elektromos borotva férfiaknak, amely makulátlanul sima bőrt és kompromisszummentes kényelmet nyújt.
Makulátlan eredmény minden mozdulattal
A borotválkozás alapja a penge precizitása. A Braun Series 9 Pro+ ultravékony, stabil pengéi minden mozdulattal egyenletesebben vágják le a szőrszálakat – anélkül, hogy a bőrt feleslegesen irritálnák.
A stabilabb penge kevesebb húzást és kevesebb áthaladást jelent, ami nemcsak gyorsabb, de kíméletesebb borotválkozást is eredményez.
Intelligens borotválkozás mesterszintre emelve
A modern férfi elvárja, hogy az eszközei okosak legyenek – és ez az elektromos borotva férfiaknak pontosan ezt nyújtja. A továbbfejlesztett Pro SensoAdapt technológia másodpercenként 300 alkalommal elemzi a szakáll sűrűségét, és automatikusan hozzáigazítja a borotva teljesítményét.
Ez az intelligens rendszer garantálja, hogy minden területen az ideális vágási erőt alkalmazza, így még a sűrű szakáll sem jelent kihívást.
Egy pillantás, és mindent tud: az új LED-kijelző
Az új teljesítményasszisztens LED-kijelző a borotva agya. Mutatja az akkumulátor állapotát, figyelmeztet a tisztítási és fejcserélési időre, valamint jelzi, ha a Pro SensoAdapt technológia aktív.
A nagyobb, színes ikonokkal minden funkció átlátható és könnyen követhető – egyszerűbbé téve a reggeli rutint, mint valaha.
Karbantartás? Egy gombnyomás – a 6 az 1-ben SmartCare egység
A Braun Series 9 Pro+ a kényelemről sem feledkezik meg. A 6 az 1-ben SmartCare egység tisztít, szárít, tölt és karbantart – önnek csak használnia kell.
A rendszer a baktériumok 99,9%-át eltávolítja, így a borotva minden nap higiénikus, friss és teljesítményre kész marad.
Német mérnöki minőség, prémium kivitel
Ez az elektromos borotva férfiaknak Németországban készült, a precizitás és tartósság jegyében. 100%-ban vízálló, nedves és száraz használatra is alkalmas. A beépített ProTrimmer előnyíró segít a részletek formázásában, a bajusz és az oldalszakáll pontos igazításában.
A lítiumion-akkumulátor akár 60 perces üzemidőt kínál, míg a PowerCase tok utazás közben is biztosítja az energiát – akár 6 hétig.
A borotválkozás új szintje
A Braun Series 9 Pro+ több, mint egy egyszerű borotva – ez a prémium elektromos borotva férfiaknak, akik nem érik be kevesebbel.
Precíz, kíméletes és intelligens – pontosan olyan, amilyennek a modern férfi technológiáját elképzeljük.
Fedezze fel a részleteket és a garancia feltételeit: Braun.hu
Műszaki részletek:
- üzemidő: 60 perc
- teljes feltöltés: 60 perc
- gyorstöltés: 5 perc
- borotva tömeg: 207g
- borotva méretei: 168x66x44
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A magyar diákok megcsinálták: a Samsung nemzetközi kihívásának győztesei között a csapat
A jövőt meghatározó ötleteket kereste a Samsung a Megoldások a holnapért[i] első európai döntőjén Milánóban.
A nemzetközi kezdeményezés célja, hogy a fiatal innovátorokat technológiára épülő, kreatív megoldások kidolgozására ösztönözze, amelyekkel akár globális problémákra is reagálhatnak. A versenyen 10 európai döntős csapat képviselői lehettek ott, akik közül öt nyertest választott ki a zsűri.
A milánói eseményen 10 európai országból[ii] vettek részt fiatalok, akiket a korábbi évek legjobbjai közül választott ki a nemzetközi zsűri. Magyarországot a hazai döntőn 2024-ben dobogós Én Hormonom csapat képviselte, akik azóta is aktívan dolgoztak a női hormonális egyensúly témáját feldolgozó projektjükön. A céljuk az volt, hogy pótolják a közegészségügyi oktatás hiányosságait a női egészség területén, azóta pedig egy saját mobilalkalmazás fejlesztésébe kezdtek. Az európai döntőn most nemcsak ezt mutathatták be a nemzetközi közönségnek, hanem közös workshopokon és kulturális programokon is részt vehettek.
A döntősökhöz a Together for Tomorrow, Enabling People (Együtt a holnapért, lehetőség az embereknek) kezdeményezés keretében a Samsung és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság szakértői is csatlakoztak. Ennek a programnak a célja, hogy a fiatal generációt bevonva, a sport és technológia segítségével pozitív változást érjen el a világban. Ez a célkitűzés egybeesik a Samsung és az Olimpiai Bizottság közös jövőképével: inspirációt nyújtani a fiataloknak, hogy a sport egyesítő erejével és élvonalbeli innovációk segítségével változást indítsanak és hozzájáruljanak a fenntartható fejlődéshez.
A győztes csapatok és fejlesztéseik
- Curastep – Raye és Sarah (Egyesült Királyság): Okos IoT biometrikus cipő, amely segíti a lábproblémákkal küzdő cukorbetegeket az aktív életmód fenntartásában.
- Liova – Evan és Simon (Franciaország): Egy használt eszközök alkatrészeiből, ökodizájnnal készült hordozható töltő.
- Én Hormonom – Petra és Zóra (Magyarország): Átfogó oktatási anyag a női hormonális egyensúlyról, pótolva a közegészségügyi ismeretek hiányosságait.
- SkillFIT – Alicia és Gabriel (Németország): AI alapú platform, amelynek célja az esélyegyenlőség biztosítása az iskolai testnevelésben.
- VisionNex – Jakub és Jakub (Csehország): Megfizethető okosszemüveg, amely a minket körülvevő világ képét szöveges leírássá alakítja, segítve a látássérülteket a környezetükben való aktívabb részvételben.
A döntőn Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője és Cristina Mangiarotti, a Samsung Olaszország CRM- és médiavezetője is értékes tanácsokkal segítette a csapatokat, csakúgy, mint az IOC Fiatal Vezetők program[iii] résztvevői. A diákok prezentációs képességeiket fejlesztő workshopokon is részt vehettek.
„Nagyszerű élmény volt látni a fiatal innovátorok tehetségét és kreativitását.”
– mondta el Benjamin Braun, a Samsung európai marketingvezetője.
,, A Megoldások a holnapért verseny azt bizonyítja, hogy a technológia igenis képes pozitív változást hozni. Büszkék vagyunk rá, hogy támogathatjuk a diákok munkáját, amellyel egy jobb jövőt teremthetnek mindannyiunk számára.”
„Rendkívül büszke vagyok arra, hogy Európa ad otthont az első nemzetközi Megoldások a holnapért versenynek. Örömmel támogatom az Olympism365 elveit és ezeket a tehetséges európai fiatalokat, akikből a jövő vezetői lehetnek. Szeretnénk tovább bővíteni a Megoldások a holnapért programot, hogy még több hasonló lehetőséget teremthessünk nekik.”
– nyilatkozta Simon Sung, a Samsung európai elnök-vezérigazgatója.
„Az olimpiai eszme nem csak a versengésről szól. A célunk, hogy egy jobb világot építsünk a sporton keresztül.”
– mondta Ollie Dudfield, az Olimpiai Bizottság Olympism365 programjának társigazgatója, aki gratulált a Samsungnak a Megoldások a holnapért programhoz és az együttműködéshez.
,,Az Olympism365-höz hasonló kezdeményezéseken keresztül megvalósuló közös jövőképünk képessé teszik a fiatalokat arra, hogy a sport és az innováció segítségével oldjanak meg globális kihívásokat.”
Győztesek között a magyar csapat
Az Én Hormonom csapat a 2024-es magyar kihíváson került a dobogósok közé, de itt nem álltak meg. A program vége után is folytatták a projektjüket, és az ötletüket a középiskola befejezése után, az egyetem mellett sem engedték el. Végül 2025 áprilisában kezdtek újra aktívan dolgozni az ötletükön, és megálmodták a Valery applikációt, amely a későbbiekben a cikluskövetés mellett abban is segítheti a felhasználókat, hogy megismerjék a saját testük hormonális működését és tudatosabban foglalkozhassanak az egészségükkel. Az appon ezen felül oktatóanyagok is elérhetők lesznek majd, valamint segítheti a nyitottabb kommunikációt a szülők és gyermekeik, később pedig a partnerek között. A fejlesztés most az európai döntőn is győzelmet ért.
„Attól a pillanattól kezdve, hogy bejutottunk az európai döntőbe, arról álmodtunk, hogy bekerülünk a legjobb öt csapat közé. Hihetetlen érzés látni, ahogy az ötleteink életre kelnek, és megosztani ezt a pillanatot mindenkivel, aki hitt bennünk.”
– nyilatkozta a milánói eredményről Hargitai Petra és Cserni Zorka, a csapat tagjai és a Valery létrehozói.
A Megoldások a holnapért programról
A Megoldások a holnapért kezdeményezés arra ösztönzi a fiatalokat, hogy a technológia segítségével kreatív, innovatív megoldásokat dolgozzanak ki globális kihívásokra. Az európai döntő jelentős mérföldkő a program történetében, amellyel a Samsung célja, hogy támogassa a jövőt formálók következő generációját. Az 5 győztes lehetőséget kap, hogy 2026-ban meglátogassa a Samsung dél-koreai központját, ahol további inspirációt gyűjthetnek a projektjeik kidolgozásához. Magyarországon már a Megoldások a holnapért kihívás 6. évada indul el, amelyre a Samsung és az EdisonKids november 27-ig várja a diákcsapatok jelentkezését.
[i] A Samsung Megoldások a holnapért programja egy 2010-ben indult globális problémamegoldó kihívás, amelynek keretében a fiatalok STEM (természettudomány, technológia, mérnöki tudomány és matematika) ismereteiket felhasználva világszerte oldhatják meg közösségeik valós problémáit, és építik együtt a jövőt. Az elmúlt 15 évben több mint 68 országban közel 2,8 millió diák vett részt a programban. A 2010-ben, az Egyesült Államokban indult program 2019-ben kezdte meg európai terjeszkedését, elsőként Németországban, Svájcban és Olaszországban. 2020-tól pedig már Magyaroszágon is elérhető. Idén a program már 20 európai országban elindult, a résztvevők száma pedig 2024-ben elérte a 38 000-et.
[ii] A döntősök a következő országokból érkeztek: Németország, Egyesült Királyság, Lengyelország, Olaszország, Magyarország, Franciaország, Litvánia, Románia, Görögország, Csehország.
[iii] A Fiatal Vezetők program a Nemzetközi Olimpiai Bizottság egyik kiemelt kezdeményezése, amelynek célja, hogy a fiatalokat a sporton keresztül pozitív változások elindítására inspirálja, ahogyan ez a szervezet Olympism365 stratégiájában is szerepel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál
-
Ipar2 hét ago
Évente 250 milliárd eurót takaríthatna meg Európa az elektrifikációval a Schneider Electric új elemzése szerint
-
Tippek2 hét ago
Újra startol a Megoldások a holnapért kihívás
-
Okoseszközök2 hét ago
Jelszó nélküli bejelentkezések és mesterséges intelligencia által vezérelt biztonság
-
Tippek2 hét ago
Nemcsak zavaró, de károkat is okoz a rossz beltéri mobil-lefedettség
-
Okoseszközök2 hét ago
Megváltoztak a TV választás szempontjai, új modellel válaszol a Hisense
-
Gazdaság2 hét ago
Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása
-
Ipar2 hét ago
A Continental növeli az újrahasznosított PET, acél és COKOON arányát abroncsaiban






