Connect with us

Okoseszközök

Így tévéznek a magyarok

Gyakran elhangzik az utóbbi években, hogy a minőségi tartalmakat kínáló online videótáraknak és alternatív adásoknak köszönhetően újra a tévé aranykorát éljük.

Az otthon töltött tavaszi hetekben az egyik legnagyobb streaming szolgáltató rekordszámú új regisztrációt ért el, de a Forbes szerint majdnem minden új generációs platform népszerűsége növekszik. A streaming és VOD felületek hazánkban is egyre nagyobb teret nyernek, a Samsung legújabb kutatásában pedig ezek mellett a magyarok kedvenc műfajait és műsorait is vizsgálta.

A felmérés eredményei alapján a magyar háztartásokban is egyre sokoldalúbban használják a televíziókat és megfigyelhető az elmozdulás a hagyományos, műsorrendhez kötött adásoktól, az egyéni igényekre szabott kínálat felé. A Samsung tavaszi kutatásában a digitalizáció és a televízióhasználati szokások mellett a hazai tévénézők ízlésére is kíváncsi volt és a jól ismert klasszikusok mellett több érdekes műsor is felkerült a magyarok listájára. A reprezentatív kutatásból a felhasználók preferenciái mellett korábban már kiderült, hogy a nagyobb képátlójú készülékek népszerűbbek itthon, a közös tévézés pedig jó hatással lehet a társas kapcsolatokra.

Élő közvetítés, amikor mi akarjuk 

A magyar nézők szokásain is érezhető a nemzetközi trendek hatása, több mint egynegyedük néz online videókat vagy streaming platformokat a tévéjén, a 40 év alattiak között ez az arány már a 40 százalékhoz közelít. Ugyanakkor itthon továbbra is jelentős szerepe van a hagyományos tévéadásnak, amelyet még mindig a felhasználók háromnegyede követ valamilyen szinten. A streaming tartalmak és online videómegosztók a felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében a legnépszerűbbek (40%), az általános iskolát végzettek között feleannyian nézik ezeket. Nem járt még le teljesen a DVD-filmek ideje sem, a magyarok 22 százaléka választja ezt a megoldást rendszeresen, 2 százalék pedig, nagyrészt férfiak, kizárólag játékkonzolja mellé választ tévét.

A különböző streaming platformok mellett az okostévéken rengeteg különböző applikáció érhető el, amelyekkel a felhasználók például munka vagy sportolás közben is hasznát vehetik a készülékeknek. A hazai adatok alapján ezeket elsősorban a fiatalabb korosztály használja ki, a 40 év alattiak közel fele indít el rendszeresen applikációkat a tévéjén. A budapesti, magasabban képzett felhasználók technológiai érettsége itt is megmutatkozik, 45, illetve 47 százalékuk használ alkalmazásokat. A YouTube szinte minden hazai okostévén használatban van és a zenei alkalmazások között is vezető helyen található a YouTube Music (60%), amelyet több nő használ, míg a konkurens Spotify inkább a férfiak kedvelt szolgáltatása. Más megoldás mellett mindössze a felhasználók 1-8 százaléka dönt.

Streaming versenyhelyzet     

A nézők kegyeiért rengeteg szolgáltató versenyez Magyarországon is, a megszokott adók mellett egymás után tűnnek föl az újabb csatornák, az online térben pedig legalább ennyire kiélezett a verseny. A magyar interneten közel fej-fej mellett halad a rendkívül széles kínálattal rendelkező Netflix és a díjnyertes saját gyártású tartalmakat kínáló HBO Go. A kutatásban részt vevők közül ezeket a fiatalok használják legnagyobb arányban, de összességében is több mint a felhasználók 40 százaléka nézi a műsoraikat. Az olyan, egyedi tartalmat kínáló, főként az USA-ban népszerű platformokat, mint az Apple TV+ vagy az Amazon Prime, még nem népesítették be a magyarok, mindössze a megkérdezett okostévé tulajdonosok 6, illetve 2 százaléka választja ezeket.

Műfajok tekintetében a hagyományos adók és streaming szolgáltatók kínálatában is találhatók népszerű elemek, de az egyértelmű vezető szerep a filmeknek jut. Ahogy maguk a készülékek is egyre inkább emlékeztetnek a mozik hatalmas kivetítőire és minőségben akár meg is előzik azokat, a tartalmak között is főként a mozifilmeket keresik a felhasználók. A magyarok háromnegyede néz filmeket a tévéjén, emellett 50 százalékos népszerűség fölött vannak a sorozatok és a hírműsorok is. A sztereotípiáknak valamelyest megfelelve, a férfiak jelentősen nagyobb része követ sporteseményeket (37%, a nőknél 20%), míg több nő követ különböző sorozatokat. A fiataloknál megfigyelhető a sokoldalúbb érdeklődés, a 40 év alattiak 14% százaléka játszik a tévén, az idősebbek pedig gyakrabban néznek hírműsorokat (68%) és kulturális adásokat (35%).

A megkérdezettek több mint felének van kedvenc műsora, amelyet rendszeresen néz a tévében, az ő válaszaik alapján van, ami nem változik; még mindig a napi sorozatok az ország kedvencei. Nagy veterán a kedvencek között Columbo hadnagy a 22. helyen, vagy az NCIS elnyűhetetlen nyomozói a 14-en. A top ötben szerepelnek még hírműsorok, élő sportközvetítések de a Top 25-ben megtalálhatók olyan klasszikusok, mint a már-már ikonikus Jóbarátok, vagy a földönkívüliekkel foglalkozó Ősi idegenek. A nők esetében a sportokat megelőzik az Agymenők tudósai, de előkelő helyet foglalnak el olyan külföldi sikerek is, mint a Don Matteo vagy a Cobra11. Főként a streaminget gyakrabban használó budapestiek és felsőfokú végzettségűek listáin találunk Netflix vagy HBO sorozatokat, a legjobb helyezéseket A nagy pénzrablás, a Csernobil, a Trónok harca vagy éppen a Vaják érték el.

„Ahogy a nemzetközi piacokon, úgy hazánkban is tapasztalható a tévés tartalomfogyasztás átalakulása és a fiatalabbak egyre több online szolgáltatást és alkalmazást használnak a készülékeiken – mondta el Samu Zsófia, a Samsung Magyarország kommunikációs vezetője. – Vállalatunk célja, hogy olyan eszközöket biztosítson a felhasználóknak, amelyekkel a legújabb streaming szenzációk és a régi nagy kedvencek egyaránt kiváló minőségben élvezhetők. Szeretnénk, ha mindenki a saját igényeinek leginkább megfelelő tévét választhatna, ezért folyamatosan egyedülálló képességű modellekkel bővítjük a kínálatunkat.”

A Samsung kutatását a Pulzus piackutatási applikáció felhasználói körében végezte, egyes esetekben telefonos adatfelvétellel kiegészítve, 2020 májusában. A felmérés 1189 fős mintája a 18 éves és annál idősebb magyar lakosságra nézve reprezentatív.

A vállalat 2020-as Smart TV kínálatáról és a készülékek okos funkcióiról további információ a https://www.samsung.com/hu/tvs/qled-tv/highlights/ weboldalon érhető el.

Okoseszközök

A HONOR a hardverfejlesztéshez használható hasznos kiegészítőkkel tréfálta meg a Samsungot

A HONOR a közelmúltban több humoros tartozékkicsomagoló videót tett közzé, amik játékosan hívják fel a figyelmet arra, hogy a Samsung Galaxy S25 sorozata a HONOR Magic7 Pro-hoz képest nemigen hoz jelentős fejlesztéseket.

Az ajándékdoboz tele van az S25 hardveres továbbfejlesztéséhez szükséges kiegészítőkkel, köztük távcsővel, power bankkel és hűtőventilátorral. Az újonnan bemutatott HONOR Magic7 Pro hardveres kiválóságával és fejlett AI képességével száll szembe a Samsung Galaxy S25 Ultrával, így két “reális” lehetőség van: használni a kiegészítőket, vagy beszerezni egy HONOR Magic7 Pro-t.

Alább részletesebb információkat találsz a HONOR Magic7 Pro és a Samsung Galaxy S25 összehasonlításáról.

  • Kényelmesebb szolgáltatás-hozzáférés a Magic Portal segítségével a külsős alkalmazásokon keresztül: A továbbfejlesztett portál lehetővé teszi a kívánt alkalmazások gyors elérését (150+ alkalmazás támogatott), ehhez pedig egy egyszerű körmozdulat elég.
  • Részletgazdagabb fotók a HONOR AI szuperzoomjával: A HONOR a felhőalapú AI-t kihasználva 30x-os zoomnál is többre képes, így emelve a tájakról készült távoli felvételek képminőségét. A HONOR AI Super Zoom ráadásul sokkal tisztább és részletgazdagabb képet képes rögzíteni, mint a Samsung Space Zoomja.
  • Jobb portré és tisztább képminőség a gyors fotóknál: A HONOR AI Enhanced Portrait és Harcourt Portrait az iparágban elsőként használ a készülékre telepített modellt, hogy lenyűgöző portrék születhessenek. A HD Super Burst és az AI mozgásérzékelés megmutatja, hogy miért is a HONOR az első a gyors rögzítésben.
  • AI asszisztens: A HONOR az IFA24-en mutatta be az iparág első készülékre telepített AI asszisztensét a nyílt ökoszisztéma számára. Kínában a YOYO AI Agent fejlett képességekkel rendelkezik, mint például az AI keresés, az automatikus kávérendelés és az automatikus információkitöltés.
  • Egyéb előnyök: IP68+IP69, 100W vezetékes SuperCharge + 80W vezeték nélküli SuperCharge; az iparág első kettős 3D-s biometrikus biztonsági élménye 3D ultrahangos ujjlenyomat-feloldással és 3D ToF arczárral.

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Európa legpechesebb fociklubjai

A labdarúgó átigazolási-időszak közeledtével készített a HONOR egy elemzést, amiből kiderül, hogy milyen hatást gyakorolnak az európai futballklubokra a játékosaik sérülései, illetve, hogy kik járhatnak igazán jól a játékos-átigazolásokkal a február 14-i határidő előtt.

A HONOR megbízta Daniel Wold labdarúgó-adatelemzőt és Dr. Tom Crawfordot, az Oxfordi Egyetem matematikusát, hogy az adatok elemzésével tárják fel, hogy hogyan befolyásolják a sérülések a bajnokság félidei állását és a ponttáblázatot. Ez alapján beazonosították a 24/25-ös futballszezon első felének 28 „legszerencsétlenebb európai futballklubját” (2024. augusztus – 2025. január 5.) – amelyeknél statisztikailag magas volt a váratlan sérülések száma.

Az elemzésből kiderült, hogy melyik csapatoknak válna hasznára, ha a február 14-i határidő előtt biztosítanák a játékosok átigazolását, és javaslatot tesz arra is, hogy hol lehet gyorsan stratégiai átigazolási döntésekre szükség a klubok teljesítményét befolyásoló sérülések hatásának mérséklése érdekében.

Az elemzés szerint a magyar bajnokságban, így az európai rangsorban is, a Debreceni VSC a legpechesebb magyar csapat, 5220 sérülés miatt elvesztegetett játékperccel, amellett, hogy a 23/24-es szezonhoz képest tizenkét pontot és hat pozíciót veszített. Mindez azt jelzi, hogy új igazolásokra van szükség ahhoz, hogy a csapat javíthasson a jelenlegi pozícióján.

Annak ellenére, hogy a Paksi FC játékosai kevesebb sérülést szenvedtek el, a sérülések miatt 4230 percet vesztett csapat, miközben négy pozíciót és hét pontot esett vissza – itt talán még sürgetőbb új játékosok igazolása.

A kutatás egyik vezetője, Dr. Tom Crawford szerint a téli átigazolási időszak közeledtével fokozottan résen kell lenniük ezeknek a csapatoknak. Néhány kulcsfontosságú átigazolás biztosítása megadhatná a szükséges löketet a teljesítményüknek a szezon második felében”.

Az idei szezon legszerencsétlenebb európai klubjai közül a sérülésnapok, a pontok és a pozícióvesztések közötti összefüggés azt mutatja, hogy a túlzott sérülések jellemzően rontják egy csapat esélyeit a sikerre.

  •  Átlagosan minden 177 sérüléssel töltött nap után egy pontot veszít a csapat. Ez 0,0057 pont veszteséget jelent minden egyes napra, amikor egy játékos távolmarad a pályától.
  • A bajnoki pozícióra gyakorolt hatás: A klubok jellemzően minden 542 sérülés miatt kiesett nap után egy pozíciót veszítenek a bajnoki tabellán. Ez 0,0018 bajnoki pozícióvesztést jelent sérülésenként.

Az elemzés hangsúlyozza a klubok az átigazolási időszakban hozott stratégiai döntéseinek jelentősségét, hogy olyan csapatokat építsenek, amelyek elég rugalmasak ahhoz, hogy ellenálljanak a fizikai sérülések következményeinek. Avikar Jolly, a HONOR európai marketingigazgatója elmondta: „Az átigazolási határidő közeledtével érdekes látni, hogy a klubok hogyan vészelték át a túlzott sérülések okozta nehézségeket, és hogy kik az egyértelmű nyertesek és vesztesek. A labdarúgás kemény játék, a sérülések részei a sportnak, a HONOR Magic7 Lite-hoz hasonlóan pedig itt is arról van szó, hogy bírjuk a csapásokat, és elég erősek legyünk ahhoz, hogy folytassuk a játszmát.”

Vannak azonban olyan csapatok is, akik annak ellenére, hogy túllépték a szélsőséges sérülésküszöböt, ez mégsem jelentett pont- és pozícióvesztést. Esetükben mindez erőről és strapabíróságról árulkodik.

Vegyük például a szerb Red Star Belgrade-ot. Annak ellenére, hogy az európai országok közül ők szenvedték el a legtöbb váratlan sérülést, figyelemre méltó rugalmasságról árulkodik,  hogy sikerült növelniük mind pontjaikat (+9), mind pozíciójukat (+1). Ezzel ők lettek az elemzés kiemelkedő csapata. A Real Madrid pedig a két pontvesztéssel járó kisebb visszaesés ellenére is megtartotta bajnoki pozícióját a La Ligaban.

A HONOR Magic7 bemutatja: Európa 28 „legpechesebb futballklubja”

Azoknak pedig, aki ebben a szezonban készülék-átigazoláson gondolkodnak, a HONOR Magic7 Lite, amely számos AI funkcióval, rendkívüli tartóssággal, kiváló kamerával, hosszú akkumulátor-üzemidővel és elegáns kialakítással rendelkezik.

A HONOR Magic7 széria tagjai most féléves extra garanciával szerezhetők be egyéb ajándékok kíséretében. A HONOR Magic7 Lite mellé 20 ezer Ft értékű, míg a HONOR Magic7 Pro mellé 80 ezer Ft értékű LEGO vásárlási utalvány jár január 27-e és március 31-e között – a készlet erejéig.

További információk a HONOR hivatalos honlapján lesznek elérhetők: www.honor.com.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Mesterséges intelligencia a mobilokban: Itt a jövő, megérkeztek az okos asszisztenssel felvértezett telefonok!

Eljött a mobiltelefonok új korszaka: a mesterséges intelligencia (MI) beépítése gyökeresen megváltoztatja a készülékek használatát.

A legújabb generációs készülékek, mint a Samsung Galaxy S25 sorozat tagjai egy látványosan okosabb, könnyebben kezelhető és mindenkinek a saját igényeire szabott mobil élmény előfutárai.

A mesterséges intelligenciával felvértezett okostelefonok minden felhasználó számára érezhető, jelentős változásokat hoznak. Ezek a készülékek minden eddiginél jobban képesek alkalmazkodni tulajdonosaik szokásaihoz és igényeihez. Az MI-algoritmusok a háttérben folyamatosan optimalizálják a telefon működését, legyen szó a kijelző beállításairól, az akkumulátor üzemidejéről, vagy a különböző alkalmazások közötti gördülékeny váltásról.

A felhasználók számára a legszembetűnőbb változás minden kétséget kizáróan a beszéd és a beírt szöveg korábbinál sokkal jobb, életszerű megértése lesz. Az MI-alapú asszisztensek már nem csak egyszerű hangutasításokat képesek értelmezni, hanem megértenek összetett, komplikáltabb kéréseket is. Ezáltal a telefonnal való kommunikáció sokkal természetesebbé és hatékonyabbá válik. A felhasználók például élő szóban tudják elmondani a telefonnak, hogy melyik képet szeretnék megkeresni a galériából és sokkal egyszerűbb, természetesebb módon vezérelhetik a készülék különböző funkcióit anélkül, hogy bonyolult menü rendszerekben kellene navigálniuk. Eljött az olyan telefonok korszaka, amelyek megértik, amit mondunk és az alapján hajtják végre az utasításainkat.

A Samsung Galaxy S25-ben például elég bekarikázni a kijelzőn látható bármilyen információt, képet és ez alapján indít keresést. Ezek lehetnek például telefonszámok, e-mail címek, weboldalak, amelyeket pillanatok alatt felismer. Ha kérjük, szó szerint leírja, vagy összefoglalja, a telefonbeszélgetésink tartalmát, de tud segíteni a szövegszerkesztésben és a rajzolásban, kreatív ötletek megvalósításában is.

Miután érzékeny adatokat elemez a telefon, fontos tudni, hogy a biztonság terén is komoly előrelépések történtek, például jelent a poszt-kvantum titkosítás alkalmazásával, amely a legmagasabb szintű adatvédelmet garantálja.

Az új Samsung Galaxy S25 telefonok már elérhetők a MediaMarkt áruházakban és a webshopban is.

“Kiemelten fontos számunkra, hogy a vásárlóink megismerjék és meg tudják vásárolni nálunk a legmodernebb eszközöket. Az AI-telefonok megjelenése ráadásul nemcsak egy technológiai ugrás, hanem új szintre is emeli a felhasználói élményt.”

– közölte a MediaMarkt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss