Okoseszközök
Fontos banki alkalmazással bővült az AppGallery
A világ egyik legnagyobb fintech vállalata, a Revolut alkalmazása is elérhető decembertől a HUAWEI saját alkalmazásáruházában, az AppGalleryben.
Az új partnerségnek köszönhetően a HMS-alapú készüléket használók ma már szinte minden fontos banki applikációhoz hozzáférnek, és NFC-s mobilfizetési megoldást is használhatnak. A vállalat emellett bejelentette, hogy megújult navigációs alkalmazása, a Petal Maps is, amely interaktív és intelligens funkciókkal bővült. Továbbá az utasszállító applikáció, a Bolttal történt közös fejlesztéssel is kiegészült a HUAWEI térkép.
Több mint 65 millió lakossági és több mint 500 ezer vállalkozói felhasználójával a Revolut a világ egyik legnagyobb fintech vállalata, amely 2015-ös indulása óta világszerte több mint 35 országban érhető el.
A Revoluttal való együttműködés újabb fontos mérföldkő a HMS-alapú készülékek banki és fizetési megoldásai terén. A HUAWEI mindössze két hónapja jelentette be, hogy együttműködik a brit Curve Pay fintech céggel, így már teljes körű NFC-s mobilfizetési megoldást is kínál, amely a legtöbb hazai bankkártyával költség nélkül használható.
Ingyenes prémium előfizetés két hónapig
A Revolut és a HUAWEI partnerségével mostantól az AppGallery 560 millió aktív felhasználója hozzáfér a fintech cég egyablakos pénzügyi szolgáltatásaihoz. A Revolut alkalmazásával a felhasználók egyszerűen áttekinthetik a bevételeiket és kiadásaikat, a megtakarításukat és a befektetéseiket is, teljesen kézben tudják tartani pénzügyeiket. A Revolut a kiskereskedők támogatására is törekszik, és olyan üzleti funkciót is kínál, amely lehetővé teszi a kiskereskedők számára, hogy jobb fizetési élményt nyújtsanak ügyfeleinek.
A kezdeti időszakban a Revolut az AppGallery felhasználóinak ingyenes hozzáférést kínál prémium előfizetéséhez, legfeljebb két hónapig, közel 11.000 forint értékben. A lehetőség világszerte, így Magyarországon is elérhető, és 2021. december 13-tól a hónap végéig igényelhető.
Dupla védelem
A HUAWEI és a Revolut nagy hangsúlyt fektet a biztonságra. Az alkalmazás egyedi, csalásmegelőző és biztonsági rendszereit úgy tervezték, hogy a nap 24 órájában őrizzék az ügyfelek pénzét. Emellett az AppGallery saját protokollcsomaggal is rendelkezik a pénzügyek biztonsága érdekében, amelyet partnerei a platformon való induláskor használhatnak. A Revolut a HUAWEI számos innovatív HMS alapcsomagját integrálta, beleértve azokat is, amelyek elsősorban a biztonság javítására összpontosítanak, mint például a Safety Detect Kit, az Awareness Kit és az Identity Kit.
„Nagy örömünkre szolgál, hogy olyan izgalmas funkciókkal rendelkező alkalmazást kínálhatunk globális AppGallery közönségünknek, mint amilyen a Revolut”
– mondta Siri G. Borsum, a HUAWEI Fogyasztói Üzletágának globális pénzügyi fejlődésért és együttműködésekért felelős alelnöke. „Az olyan banki platformok, mint a Revolut, összhangban vannak azzal a célunkkal, hogy világszerte több magánszemélynek biztosítsunk hozzáférést a banki alkalmazások és szolgáltatások legjobb választékához”, tette hozzá Borsum.
A Petal Térkép is megújul
A pénzügyek mellett fontos újdonság, hogy már elérhető az AppGalleryn a Petal Térkép következő verziója, amely még egyszerűbbé teszi a navigációt. A Petal Térkép 2.0 vadonatúj megjelenéssel és interaktív funkciókkal frissült, többek között segíti a sofőrt az optimális sávválasztásban és már offline módban is elérhetők az alkalmazás navigációs és keresési funkciói. A Petal Maps 2.0-át vadonatúj megjelenéssel és interaktív funkciókkal szerelték fel, élénkebb színekkel, valamint fejlettebb utcaszintű és építészeti részletekkel bír, mint elődje.
Bolt a Petal Térképen
A Bolt, a népszerű mobilitási platform, az egyik első nagy márka volt, amely az AppGalleryhez csatlakozott. Egy újabb közös fejlesztésnek köszönhetően a Bolt applikáció még könnyebben elérhetővé válik a felhasználók számára. A felhasználók ugyanis egy újabb opciót választhatnak, amikor az utazás idejét, irányát és hosszát tervezik a Petal Maps alkalmazásban. Az autózás, tömegközlekedés, séta és biciklizés mellett most már a Bolt is megjelenik. Amint a felhasználó rákattint az ikonra, automatikusan átkerül a Bolt alkalmazásába, ahol sofőrt foglalhat, ellenőrizheti a sofőr adatait, helyzetét, és megnézheti, mennyibe kerül majd az utazás.
Lendületesen bővül az AppGallery
Az AppGallery a HUAWEI saját alkalmazásáruháza több mint 170 országban és régióban érhető el, és már több mint 560 millió havi aktív felhasználóval rendelkezik. A világon 5.1 millió fejlesztő partnerrel dolgozik együtt a vállalat, hogy újabbnál újabb alkalmazások legyenek elérhetőek a platformon. Az appok száma 2021 októberében elérte a 173 ezret, ma már a Google Playben elérhető appok 90%-a megtalálható az AppGalleryben. Az alkalmazásáruház mellett a Petal is komoly eredményeket könyvelhet el: a HUAWEI Petal Maps már havi 7 millió aktív felhasználóval rendelkezik Európában, a HUAWEI Petal Search pedig 32 millió aktív havi felhasználóval és 3000 partnerrel bír világszerte.
Okoseszközök
A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát
A Kingston Digital Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások vezető nemzetközi gyártójának, a Kingston Technology Company, Inc.-nek a flash memóriákra specializálódott társvállalata, a mai napon bejelentette, hogy a korábbi 2280-as modell mellett bevezetett egy új formátumot azon felhasználók számára, akik nagy sebességű, alacsony fogyasztású NVMe-tárhelybővítést szeretnének kompatibilis laptopokhoz és kézi játékkonzolokhoz. Ez a NV3 PCIe 4.0 NVMe M.2 2230 SSD.
A Kingston NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 egy kis méretű, egyoldalas M.2 2230-as (22 x 30 mm) kialakítású SSD, amely a korlátozott tárhellyel rendelkező rendszereknek kínál akár 2 TB-os2 tárhelybővítést. A Gen 4×4 NVMe-vezérlővel felszerelt NV3 2230 akár 6000/5000 MB/s3 olvasási/írási sebességre képes. A használatával kialakított rendszerek sokkal jobban reagálnak, és képesek különböző méretű terhelések kezelésére.
„Örömünkre szolgál, hogy új taggal bővíthetjük NV3 2230 SSD-ink családját, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a készülékek képességeinek javítása mellett a felhasználói élmény tekintetében is szintet léphessenek, legyen szó akár munkáról, akár játékról”
– mondta Tony Hollingsbee, a Kingston EMEA-régiójának SSD-üzletért felelős vezetője, majd hozzátette:
„Az NV3 2230-at a sebesség és a megbízhatóság jellemzi, így egyaránt ideális mindazon alkotók és játékosok számára, akik készen állnak a jobb teljesítményre.”
Az NV3 2230 SSD 500 GB-tól 2 TB-ig terjedő kapacitásban biztosít tárhelyet számos alkalmazás, fájl, játék és egyebek számára. Az NV3-hoz 1 éves, ingyenes Acronis® True Image for Kingston szoftver, valamint a Kingston SSD Manager alkalmazás is jár, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a meghajtóállapot és a lemezhasználat figyelését, a meghajtó firmware-jének frissítését és az adatok biztonságos törlését.
További információkért látogass el a kingston.com címre.
Az NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 SSD jellemzői és műszaki adatai:
- Formátum: 2 2230
- Interfész: PCIe 4.0 x4 NVMe
- Kapacitás: 500 GB, 1 TB, 2 TB
- Szekvenciális olvasás/írás:
- 500 GB – 5000/3000 MB/s
- 1 TB – 6000/4000 MB/s
- 2 TB – 6000/5000 MB/s
- NAND: 3D
- Tartósság (írt bájtok összesen):
- 500 GB – 160 TB
- 1 TB – 320 TB
- 2 TB – 640 TB
- Tárolási hőmérséklet: –40 °C ~ 85 °C
- Működési hőmérséklet: 0 °C ~ 70 °C
- Méret: 22 mm x 30 mm x 2,3 mm
- Súly:
- 500 GB – 2,6 g
- 1 TB és 2 TB – 2,8 g
- Üzemen kívüli rezgés: 20 G (20–1000 Hz)
- MTBF: 2 000 000 óra
- Garancia/támogatás: Korlátozott 5 éves garancia ingyenes műszaki támogatással
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak
Több száz hazai önkormányzat kaphat hamarosan új, AI alapú ügyfélszolgálati munkatársat.
Az új „kollégák” 0-24 órában elérhetők e-mailen és telefonon, 5 másodpercen belül válaszolnak, minden nyelven beszélnek, és miközben olcsóbbak, komoly terheket vesznek le a hivatalban dolgozók válláról.
Világszerte rohamosan terjed az ügyfélszolgálati munka AI alapú kiszolgálása, a felhasználói visszajelzések alapján pedig a válaszok, valamint a kiszolgálás minősége és tempója ezzel lényegesen emelkedett.
„A megfelelően felkészített, önkormányzati AI operátor semmilyen módon nem keverhető össze a már megszokott chatbotokkal”
‒ ismertette az újdonságot Czinger Erik, okos kommunikációs önkormányzati rendszereket üzemeltető Munipolis magyarországi vezetője. Az itthon is több száz önkormányzat által használt rendszer és a fejlesztés Csehországból indult, és alapos kutatás előzte meg. Ennek eredménye szerint az önkormányzatok mintegy 63%-a nem tudja időben megválaszolni a lakosok összes kérdését, ráadásul ezeknek 87%-a olyan információ, amelyet az érdeklődő akár önállóan is megtalálhatna a település honlapján vagy más nyilvános forrásból. Az hivatalban dolgozók a kisebb településeken így átlagosan nagyjából havi két munkanapot (17,3 órát) töltenek el ilyen rutinkérdések megválaszolásával, míg a 10 ezer főnél népesebb városok esetében a válaszadásra fordított idő havi értéke akár több százezer Ft is lehet.
Ehhez képest a most fejlesztett és rohamosan terjedő alkalmazás mindössze néhány tízezer Ft havonta, jellemzően 2-3 hét alatt feltanítható, a lakossági visszajelzések alapján pedig 10 pontból 9,4-et ért el, ami összevethető vagy jobb, mint a korábbi, élőerős megoldások.
Az AI olyan összetett kérdéseket is értelmez és megválaszol, mint pl. „Mennyit kell fizetnem a kutya után, ha 65 éves vagyok és lakótelepi lakásban élek?”, „Miért vágták ki a fát a főtéren?” „Hogy kell beíratni a gyereket az óvodába?” stb. Mindezt filippínó, angol, lényegében bármilyen nyelven, e-mail-ben és „élő” szóban, telefonon is.
Az AI képes az ügyet továbbítani a hivatal megfelelő munkatársához is, miközben nem zavarja a rossz kiejtés vagy helyesírás, és az azonosított sürgős/veszélyes eseteket továbbítja a megfelelő helyre, pl. a rendőrséghez.
Az alkalmazás különösen hasznos nyáron, amikor az eleve létszámhiánnyal küszködő önkormányzatok kapacitásait a szabadságolások tovább szűkítik. A rendszer a hivatali alkalmazottak mentális jólétéhez is hozzájárul. Az leterhelt munkatársaknak megkönnyebbülés, ha nem kell sokadjára válaszolniuk ugyanarra a kérdésre, vagy ha a betelefonáló nem rajtuk, hanem a mindig udvarias AI-n vezeti le az ingerültségét. Csehországban már minden 5. önkormányzat használ valamilyen AI segítséget az ügyfélszolgálati munkához, 5%-uk pedig már egészen összetett ügyintézési feladatokra is használja ezeket ‒ sikerrel.
„A mesterséges intelligencia hatása az önkormányzatok esetében azonnal érzékelhető: az AI hivatalnok olyan feladatokat old meg egy szempillantás alatt, amelyek korábban órákat vagy napokat vettek igénybe. Azonnal működőképes, illeszkedik a település kommunikációs stílusához, és minden válasszal tovább fejlődik”
– tette hozzá a Munipolis hazai vezetője.
Várakozások szerint a rendszer Csehországban öt éven belül lefedi az önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció 80%-át, különösen, hogy a használatához semmilyen különleges informatikai megoldás, vagy szaktudás nem kell.
A Munipolis azt is vizsgálta, hogy a települési hivatalok mit tartanak a legnagyobb előnynek az AI hivatalnokokkal kapcsolatban. Az első helyen toronymagasan az időmegtakarítás végzett (89%) – vagyis az, hogy az alkalmazottak fontosabb feladatokra koncentrálhatnak. Ezt követte az a képesség, hogy munkaidőn kívül is, a nap 24 órájában tud válaszolni (85%).
További előny, hogy a megoldás rendszerezetten gyűjti és vizualizálja, milyen témákkal kapcsolatban érkezik kérdés, mely információk nem világosak, és mik a leginkább problémás ügyek, így a település pontosabb képet kap a helyi lakosok valós igényeiről. Ezek alapján hatékonyabban tervezhet kommunikációt, fejlesztéseket és közszolgáltatásokat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Okoseszközök
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
Június 28-tól új funkció, az RTT, azaz a Real-Time Text (valós idejű szöveg) jelenhet meg készüléktől függően mobiltelefonunkon a hívások közben.
A Real-Time Text (valós idejű szöveg) egy kommunikációs technológia, mely lehetővé teszi, hogy telefonhívás közben a gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén anélkül, hogy külön alkalmazást használnának, vagy a chat funkcióknál megszokott küldés gombra kellene kattintani a gépelést követően. A technológia készüléken történő megjelenítése mobilgyártónként eltérő, és a megoldás egyelőre a Telekomos hívószámok között használható.
Real-Time Text, azaz valós idejű szöveg funkciót indít június 28-án a Magyar Telekom ügyfelei számára. A mobilhívások közben aktív technológia lényege, hogy a hívó és a hívott fél között valós idejű szövegátvitel történhet – vagyis a szöveges üzenet, amit az egyik fél begépel mobilkészülékén, a másik félnél azonnal megjelenik anélkül, hogy chatre kellene váltani, és az ott megszokott küldés gombra kellene kattintani. Az RTT használatához nem kell külön alkalmazást letölteni, és internet előfizetés nélkül is működik. Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, illetve az akadálymentesség megteremtésében – ha például egy időpontfoglalásra csak telefonszám elérhető, de valaki beszédében akadályozott vagy hallássérüléssel éli mindennapjait.
A Real-Time Text funkciónál a hang és a gépelés egyszerre lehet jelen, ráadásul valós időben. A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe a Magyar Telekom ügyfelei és egyelőre csak a Telekomos hívószámok között elérhető. A Real-Time Text (RTT) funkció különböző mobilkészülékeken eltérő módokon jelenik meg: mindig látható lesz az RTT gomb Apple és TPhone telefonok esetében; hívás közben látható a Honor mobiloknál; és alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható a Samsung készülékek esetében. Xiaomi, TCL, Pixel és Lenovo mobiloknál a funkció egyelőre nem látható.
A Real-Time Text Android és iOS operációs rendszerek estében különböző módokon használható.
Egyes készülékeken automatikusan megjelenik majd a készülék szoftverének frissítését követően, máshol először be kell kapcsolni a funkciót. A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni, vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza is lehet váltani hanghívásra. A megoldás a digitális akadálymentesítési szabályozás eleme, mely egyelőre a Telekom hálózatán, a vállalat ügyfelei között elérhető, amíg a többi szolgáltató el nem indul ugyanezen szolgáltatással. A technológia alkalmazásához arra van szükség, hogy a hívó és a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat. Az RTT aktiválásának pontos módját az alábbi linken érik el az ügyfelek: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/keszulekbeallitasok/valos-ideju-szoveg-rtt
A Telekom törekszik az olyan megoldások kidolgozására és megvalósítására, amelyekkel fogyatékossággal élő ügyfelek számára is teljeskörű hozzáférhetőséget biztosíthat szolgáltatási szegmenseiben. Az inkluzivitás jegyében 2023 szeptembere óta a vállalat kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára, a televíziós és online reklámjait pedig minden alkalommal felirattal látja el. Emellett idén nyárra speciális matricákkal jelöli meg országszerte több mint 80 üzletének kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, valamint fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan és könnyen megközelíthetőek legyenek az üzletek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Szórakozás1 hét ago
A Balaton Park Circuit készen áll a MotoGP-re és a World Superbike-ra
-
Ipar1 hét ago
Rangos elismerést kapott a Hankook a dunaújvárosi Semmelweis-napi ünnepségen
-
Gazdaság2 hét ago
Bitget – Ez lesz az új Revolut?
-
Gazdaság2 hét ago
Határok nélkül: új szintre lépett a verseny a magyar e-kereskedelemben
-
Okoseszközök1 hét ago
Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül
-
Mozgásban3 nap ago
A Forma–1-es Brit Nagydíjon versenyez Molnár Martin a hétvégén
-
Tippek2 hét ago
Pénzfelvétel külföldön? Ennyibe kerülhet egy rossz döntés
-
Ipar2 hét ago
A Williams Forma–1-es csapat mérnöke, dr. Kling Sándor is oktatja a Széchenyi István Egyetem motorsportmérnök-hallgatóit