A kijelző minden okostelefonnál az egyik legsérülékenyebb alkatrésznek tekinthető. Dacára a folyamatosan fejlődő technológiáknak, bevonatoknak és védőtokoknak, elegendő egyetlen rossz mozdulat ahhoz, hogy a képernyő részben vagy teljes egészében használhatatlanná váljon.
Sokak számára ilyenkor nem is lehet kérdés, hogy a kijelző cseréjét egy megfelelő szervizre bízzák, azonban rengetegen vannak, akik megpróbálják saját maguk orvosolni a problémát és házilag kicserélni a törött alkatrészt.
Böröndy Péter, a Xiaomi Szerviz tulajdonosa szerint azonban ez az egyik legrosszabb döntés, amit ilyen esetekben meghozhatunk, hiszen szinte nem telik el úgy nap, hogy ne találkoznának legalább egy olyan okostelefonnal, ami azért válik teljesen javíthatatlanná, mert tulajdonosa saját maga próbálta orvosolni hibáját.
Hogy miért jelent mindez olyan nagy kockázatot? Az alábbiakban Péter intelmeit olvashatjuk a téma kapcsán!
Fontos a gyakorlat és a szakértelem
A legnagyobb probléma egy otthoni kijelző cserével általában az, hogy a telefontulajdonosoknak nincs elegendő gyakorlatuk és tapasztalatuk ahhoz, hogy megfelelően kivitelezzék a meglévő alkatrész kiszerelését, valamint a cserekijelző szakszerű beépítését.
Egy szervizben ugyanis a dolgozóknak a mindennapi rutin részét képezi a képernyő cseréje, így a hétköznapi emberek számára szokatlan vagy rendhagyó esetekkel is találkoztak már, pontosan tudják, hogy mivel és hová kell nyúlniuk ahhoz, hogy a cserét szakszerűen kivitelezhessék.
A gyakorlat mellett azonban a szaktudás sem elhanyagolható tényező. Youtube videók és internetes útmutatók alapján ugyanis nem lehet megtanulni a kijelző cseréjét, hiszen azon túl, hogy minden telefon más és más, gyakran a sérülés is befolyásolja, hogy miként kell szétszerelni az eszközt.
Egy okostelefon rengeteg apró alkatrészből, megannyi sérülékeny elemből áll össze, így elég egyetlen rossz mozdulat ahhoz, hogy a kijelző meghibásodása egy sor más egyéb alkatrész cseréjét tegye szükségessé.
Nem ritka, hogy már a szétszereléskor sokan akkora kárt tesznek a telefonjukban, hogy az teljesen használhatatlanná, javíthatatlanná válik, holott szakavatott kezek számára rutinfeladat lett volna az egész.
Xiaomi Szerviz – okostelefon kijelző csere
Speciális szerszámok és kiegészítők
Sokan bele sem gondolnak abba, hogy egy okostelefon kijelzőjének szétszereléséhez mennyi speciális szerszámra és kiegészítőre van szükség. Rögtön halálra ítéli a készülékét, aki egyetlen csavarhúzóval szeretne nekiállni a feladatnak, és rengetegen itt hibáznak hatalmasat.
A világháló ugyanis tele van olyan alternatív módszerekkel, melyek hétköznapi szerszámokkal is lehetővé teszik a kijelző cserét. A probléma azonban, hogy ezek többsége átverés, mégis szinte hetente kerül a Xiaomi Szervizbe is olyan készülék, amit nem megfelelő szerszámokkal akartak szétszerelni.
A kijelző cseréjének ugyanis vannak olyan lépései, amikor egyáltalán nem lehet fémszerszámot használni, vagy a miniatűr csavarokhoz speciális csavarhúzók meglétére van szükség, és akkor még nem is beszéltünk az összeszerelésről.
A cserefolyamat legnagyobb nehézségét ugyanis a kijelző beszerelése jelenti, hiszen ehhez például speciális tömítő ragasztót kell alkalmazni, aminek nemcsak a beszerzése jelenthet problémát magánszemélyek számára, hanem a megfelelő alkalmazás is.
A minőségi alkatrész hiánya rengeteg problémát okozhat
Különösen nagy gondot jelent az otthoni körülmények között elvégzett kijelző cseréjekor a megfelelő alkatrész kérdése. Az internet világában természetesen ma már nem nehéz beszerezni egy cserekijelzőt még egy régebbi okostelefonhoz sem, azonban ilyenkor igencsak komoly fejtörést okozhat a minőség kérdése.
A világ másik feléről rendelt alkatrészekkel ugyanis több probléma lehet. A leggyakoribb, hogy egyszerűen olyan kritikán aluli minőséget képviselnek, hogy telefonunk még törött állapotban is használhatóbb volt, mint az új alkatrésszel.
Ezen felül rengeteg gond adódhat az új kijelzővel a szállítás során is, de a leggyakoribb hiányosság gyakran a cserét követően derül csak ki: rengeteg esetben előfordul, hogy a kérdéses alkatrész azért annyira olcsó, mert valamilyen régebbi technológiára épül fel.
Példának okáért nagyon gyakran találkozni olyan esetekkel, amikor az AMOLED kijelzők helyére olcsóbb, és emiatt kevésbé jó minőségű IPS panelek kerülnek. Miközben az árcédula tekintetében ez valóban spórolás, valójában azonban telefonunk soha többé nem tudja ugyanazt a minőséget biztosítani, mint újkorában.
Egy megfelelő szerviznél ilyen nem fordulhat elő, legfeljebb az, hogy hozott alkatrész kerül beépítésre, de ilyenkor csak magára a szerelésre, a munkára van garancia, a kijelzőre nincs.
Xiaomi Szerviz – okostelefon kijelző csere
A garancia is kérdéses
Ha már szóba került a garancia, érdemes külön kiemelni néhány gondolat erejéig, hogy ez milyen fontos szempont abban az esetben, ha szeretnénk magunk végezni a kijelző cseréjét, hiszen ebben az esetben sem az alkatrészre, sem a munkavégzésre nincs szavatosság.
Ez több szempontból kifolyólag is komoly problémát jelent. Egyrészt a bizonytalan eredetű cserekijelzőknél az is legalább annyira bizonytalan, hogy milyen sokáig bírják majd a beépítést követően, így ha egy hónap után a képernyővel gondok akadnak, kénytelenek leszünk kifizetni egy újabb alkatrészt.
Kellemetlenebb a helyzet abban az esetben, ha a beszerelés során vétettünk hibát. Ha napokon belül elenged a ragasztás vagy kimozdul a helyéről a kijelző, azt senkin sem tudjuk behajtani – még akkor sem, ha valamelyik alkatrész megsérül –, így teljes költségen elölről kell kezdenünk a folyamatot.
Egy szervizben ilyen nem fordulhat elő, hiszen efféle háttér mellett nemcsak magára az alkatrészre, hanem a munkavégzésre is garanciát kapunk, ezáltal bármelyik tekintetben is legyen problémánk az első hónapokban, azt extra költségek nélkül javíttathatjuk ismételten.
Xiaomi telefont Xiaomi Szervizbe
Amennyiben törött vagy hibás kijelzős Xiaomi telefonnal rendelkezünk, és szeretnénk mentesülni a fenti problémák alól, akkor ne is kísérletezzünk az otthoni javítással, hanem válasszuk a Xiaomi Szerviz kijelző csere szolgáltatását.
Esetükben nemcsak tapasztalt munkatársak végzik el az új képernyő beépítését, hanem az elérhető árak mellett garantált a minőségi alkatrész és természetesen a garanciális munkavégzés is.
Az sem jelent problémát, ha nem Budapesten élünk, hiszen a szervizfutár szolgáltatás részeként vidékről, akár otthonunk kényelméből is lehetőségünk nyílik elintézni a teljes folyamatot.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Samsung Smart Forward frissítések az otthoni készülékek továbbfejlesztéséért, jövőbiztosságáért és biztonságáért
A Samsung bemutatta, milyen új funkciókat kínál a Smart Forward, a kompatibilis Samsung háztartási készülékek hálózaton keresztüli frissítéseivel, amelyeket az év második felében vezetnek be.
A Smart Forward frissítések célja, hogy új életre keltsék a meglévő eszközöket – új funkciókkal, jövőbiztos megoldásokkal továbbfejlesztve.
„A többéves kutatás-fejlesztésünk után vezetjük be világszerte a Smart Forward frissítéseket a korábban megjelent készülékeinkhez – mondta Miyoung Yoo, a Samsung szoftverfejlesztési csoportjának vezetője és a digitális készülékekkel foglalkozó üzletágának alelnöke. – A Smart Forward által biztosított, kibővített funkcióknak, a meghosszabbított élettartamnak és a fokozott biztonságnak köszönhetően az okosotthon-élmény valóban a jövőbe mutat.”
Az új funkciók megváltoztathatják a konyhai élményeket
A Smart Forward frissítések számos új funkciót vezetnek be, amelyek célja, hogy új szintre emeljék a felhasználói élményt és a készülékek teljesítményét. A Family Hub™ hűtőszekrényen található az érintőképernyős panel, amely az ételek kezelését, a szórakozást és a kommunikációt szolgálja, és a frissítések után majd Quick Share adatátvitellel, Buds Auto Switch és Fridge Call (Hűtőszekrény hívás) funkciókkal fog gazdagodni, amelyek tovább erősítik a csatlakoztathatóságot és a zökkenőmentes használatot.
A Quick Share minden eddiginél egyszerűbbé teszi az emlékek és a receptek megosztását a konyhában, mivel a felhasználók néhány kattintással gyorsan, közvetlenül a mobileszközükről küldhetnek fényképeket a Family Hub™ kijelzőjére. Amikor a felhasználók a Galaxy Buds készüléküket a Family Hub™-hoz csatlakoztatják, hogy zenét hallgassanak vagy főzéssel kapcsolatos videókat nézzenek, a Buds Auto Switch funkció lehetővé teszi, hogy egyszerűen átválthassanak a mobileszközükre a bejövő hívások fogadásához, majd vissza, amikor a hívás befejeződik.
Végezetül a felhasználók a Fridge Call segítségével közvetlenül a Family Hub™ saját mikrofonjának és hangszórójának használatával fogadhatnak telefonhívásokat, így nem kell átmenniük egy másik szobába, hogy megkeressék a telefonjukat. Ez különösen akkor jelenthet segítséget, ha a felhasználók keze tele van főzés, mosogatás vagy takarítás közben: ezzel a funkcióval könnyebbé válik a multitasking, és továbbra is vonalban maradhatnak. Ezek az új funkciók nemcsak az új modellekben, hanem a 2017-től gyártott, Family Hub™ funkcióval ellátott hűtőszekrényekben is elérhetőek lesznek.
A Gyors távirányító (Quick Remote), egy olyan kiegészítő funkció, amellyel a felhasználók mobiltelefonja a csatlakoztatott Samsung készülékek távirányítójává válik. Ezt a 2023-tól gyártott hűtőszekrényekre is kiterjesztik, függetlenül attól, hogy azok tartalmaznak-e Family Hub™ kijelzőt vagy sem, illetve a szintén 2023-tól gyártott mosógépek és légkondicionálók is megkapják ezt a funkciót. A felhasználóknak elegendő mindössze a SmartThings-hez csatlakozó készülék közelébe menni, ekkor megjelenik a Galaxy telefonjuk képernyőjén az adott eszköz távirányító menüje. Ez a gördülékeny összekapcsolódás biztosítja, hogy a felhasználók könnyedén irányítsák otthonukat.
Biztonságosabb használat és energiahatékonyság
A biztonság és az energiahatékonyság jegyében a Samsung frissítéseket vezet be a régebbi modellekhez, többek között a 2021-ig visszamenőleg gyártott hűtőszekrényekre is, hogy a termékek a legfrissebb biztonsági követelményeknek is megfelelhessenek. Egy esetleges áramkimaradás, majd az áramellátás újraindulása után a hűtőszekrények észlelik, és a SmartThings alkalmazáson keresztül értesítik a felhasználókat arról, ha a belső hőmérséklet megemelkedett. Ez plusz óvintézkedést jelent, mivel felhívja a felhasználók figyelmét a tárolt élelmiszerek frissességét befolyásoló tényezőkre.
Emellett a felhasználók mostantól különböző csengőhangokat választhatnak a nyitott ajtóra figyelmeztető értesítésekhez, ezáltal még szélesebb körben ellenőrizhetik készülékük beállításait. Továbbá, a jégkészítő működését az alvó üzemmóddal éjszakára szüneteltethetik, ezzel megőrizhetik otthonuk nyugalmát, és megkímélhetik magukat a jég zavaró zörgésétől.
A Samsung mosogatógépek optimális ütemezéssel egészülnek ki, amely késlelteti a készülékek indítását, hogy azok ne a csúcsidőszakokban dolgozzanak, amikor a legnagyobb az energiafogyasztás vagy a szén-dioxid-kibocsátás. Ez a funkció segíthet a felhasználóknak az energiaköltségek optimalizálásában.
A Samsung a készülékek funkcionalitásának és teljesítményének folyamatos fejlesztésével biztosítja, hogy a felhasználóknak ne kelljen aggódniuk amiatt, hogy készülékeik elavulnak. Ez a megközelítés nemcsak az ügyfelek beruházásait védi, hanem összhangban van a vállalat azon törekvéseivel is, hogy csökkentse a rendszeres cserék szükségességét.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Légbuborékos fóliával bevont kocsmával lepte meg a focirajongókat Barcelonában a HONOR
A világ első légbuborékos fóliával bevont kocsmája biztonságban tartja a szurkolókat és telefonjaikat, mivel a kutatások szerint a sportesemények kockázatos környezetet jelentenek a készülékek számára.
Barcelonában megdöbbenhettek a futballrajongók, amikor egy népszerű sportbárt pukkanós fóliába csomagoltak azért, hogy a jelenlévő szenvedélyes szurkolók nyugodtan nézhessék a Barcelona-Bayern München Bajnokok Ligája összecsapást anélkül, hogy attól kellett volna tartaniuk: a lelkes ünneplés közben tönkremegy a telefonjuk.
A kocsma átalakításának apropóját az adta, hogy a kocsmák és bárok a meccsnézések legnépszerűbb helyszínei közé tartoznak, egy új kutatás szerint a futballmeccsek alatti ünneplésnek sokszor komoly ára van.
A HONOR által 1000 felnőtt körében végzett felmérés szerint a futballfanok 70 százaléka szenvedélyes szurkolónak vallja magát, és 81 százalékuk elismerte, hogy elragadtatja magát az izgalomtól. És amikor az izgalom szintje az egekbe szökik, minden második megkérdezett eldobja vagy elejti a holmiját a pillanat hevében.
Mindez rengeteg futballal kapcsolatos gondhoz vezet már: a szurkolók bevallása szerint okoztak már kárt azzal, hogy italt öntöttek a telefonjukra, vagy egy-egy futballmeccs utáni ünneplés során elvesztették tárgyaikat, például a napszemüvegüket vagy akár a ruhájukat is.
De a telefonok összetörése sem ritka ilyenkor. Ezek a meccsek nézése során bekövetkező gyakori balesetek rávilágítanak a tartósabb technológia iránti igényre. Azok a szerencsés rajongók, akik ellátogattak a buborékba csomagolt Sonara Sports Bárba, megtapasztalhatták a tartós készülékek jövőjét miután bejutottak a Magic V3IP területére. Ebben az exkluzív zónában megismerhették az új HONOR Magic V3-at és annak rendkívüli tartósságát.
A HONOR Magic V3 strapabíró váza a repülőgépipari minőségű szálakkal akár 40-szeresére növeli az ütésállóságot, míg a HONOR Super Steel Hinge könnyű, mégis erős gerincet alkot. A készülék a teljes 90 percet és a hosszabbítást is kibírja a legizgalmasabb meccsek során.
Nem csoda persze, hogy a sportesemények alatt a telefonok sérüléseket szenvedhetnek el, ugyanis a szurkolóknak számos indoka van arra, hogy kézben tartsák eszközeiket: az eredmények megtekintésétől (49%) és a közösségi média állapotfrissítésein át (25%) egészen a barátoknak/családtagoknak szóló üzenetekig (41%) és a fényképezésig (33%).
Persze néha a meccs okozta érzelmek minden mást felülírnak – a megkérdezettek 60 százaléka elismerte, hogy nem is törődött az ünnepléssel kapcsolatos veszélyekkel és azok negatív következményeivel, mivel a csapat gólja miatti érzelmek felülírtak mindent.
„Úgy tűnik, hogy a szurkolók úgy gondolják, hogy a meccs ideje alatt minden kockázat megéri, hogy a kedvenc csapat gólt lőjön. Örömmel segítünk a szenvedélyes futballrajongóknak, hogy élvezhessék a nagy meccset, miközben biztonságban tarthatják telefonjukat, hiszen nem minden telefon egyforma”
– mondta Avikar Jolly, a HONOR EUROPE CMO-ja.
„A HONOR Magic V3 a kiváló tartósságot lenyűgöző vékonysággal és könnyedséggel ötvözi, az összecsukható kijelzővel pedig a telefon, a táblagép és a laptop helyettesítésére is tökéletes készüléket kapunk. Kezdődhet a játék!”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Megreformálta kedvezményrendszerét a Yettel, az ügyfelek nyernek vele
A Yettel lakossági ügyfelei jelentős szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, mindezt erre vállalt hűségidő nélkül.
Bár a szolgáltatáscsomagok – tévé, internet, telefon összecsomagolása – már régóta elterjedtek a hazai piacon, a Yettel most egy új megközelítéssel érkezik: a szolgáltató ügyfelei mától szabadságot kapnak a kedvezmények eléréséhez szükséges szolgáltatások összeállításában, azt erre vállalt hűségidő nélkül érhetik el.
Az elmúlt két évtizedben a lakossági távközlési piac szerkezete jelentősen átalakult. A magyar háztartások egyre többféle digitális eszközt használnak, már a nagyszülői korosztály is online, és az új generáció digitális nyitottsága nem kérdés, hanem az életvitel alapvető része. A 2023-as Magyar Infokommunikációs Jelentés[1] szerint a háztartások 94 százaléka nem csak egyetlen távközlési szolgáltatást vesz igénybe, a legnagyobb arányban (38,1%) mind a négyet – azaz mobiltelefont, internetet, televíziót és fix vonalas telefont.
Rugalmasság a kedvezménycsomag elemeinek összeállításában
A kedvezményért együtt kínált szolgáltatások ugyanakkor jellemzően „előre csomagoltak”, és a fogyasztó hiába szeretné saját igényei szerint összeállítani annak összetevőit, erre csak korlátozottan van lehetőség, és sokszor olyan dolgokért is fizetnie kell, amire nincs is szüksége. A Yettel figyelembe veszi az ügyfelek igényeit és október 22-től egy új koncepciót vezet be: a Yettel Full szolgáltatáscsomagban akár 30% havidíjkedvezmény érvényesíthető lakossági Prime, vagy OtthonNet előfizetésre, de a csomaghoz hozzáadható TV vagy streamingszolgáltatás is. Ezek tehát azok a szolgáltatások, amik a kedvezménycsomagot alkothatják. A Yettel Full szolgáltatáscsomag esetében nem kötelező, hogy mind a három szolgáltatástípus – mobilelőfizetés, TV és otthoni internet – szerepeljen a csomagban, sőt a szolgáltatások bármely kombinációjával, már 2 előfizetéssel elérhető a kedvezmény; akár 2 mobilelőfizetéssel (bármely Yettel Prime-mal), vagy akár 2 otthoni internettel (bármely OtthonNettel). A csomag alkotóeleme lehet tehát a 15% kedvezménnyel választható Yettel TV is (kivéve Yettel TV XS csomag), sőt, ha az ügyfelek inkább streaminget néznek, a csomagban lévő Max előfizetésekre is 15% havidíjkedvezmény jár. A Yettel Full további előnye még, hogy nincsen a kedvezménycsomagra vonatkozó hűségidő és egy csomagban lévő mobilelőfizetések belföldön ingyen hívhatják egymást. A Yettel Full csomag kedvezménye mindaddig igénybe vehető, amíg az adott számlázási azonosítón a Prime és az OtthonNet tarifák közül legalább található és a számlázási azonosítón az adott számlázási ciklusban egyetlen szolgáltatás sincs felfüggesztve.
„Megnéztük a piacot és kutattuk az ügyfeleink igényeit, elegük van a felesleges kiadásokból, a mi ajánlatunk erre fókuszál. Ahogyan egy épületben lakunk, de a lakásaink különbözőek, ugyanez a helyzet a net, TV és mobilozási szokások terén is. A Yettel Full éppen ilyen kifinomultsággal, az emberek egyedi igényeihez próbál igazodni, rugalmasan alakítható a tartalma. Ügyfeleink már 2 Yettel termékkel is érzékelhető kedvezményt érhetnek el, több szolgáltatás bevonása – akár több előfizetés hozzáadásával – pedig nagyobb rendszeres kedvezményt, akár havonta 30% megtakarítást jelent”
– mondta Szafonov Olga, a Yettel Magyarország lakossági kereskedelmi igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!