A kijelző minden okostelefonnál az egyik legsérülékenyebb alkatrésznek tekinthető. Dacára a folyamatosan fejlődő technológiáknak, bevonatoknak és védőtokoknak, elegendő egyetlen rossz mozdulat ahhoz, hogy a képernyő részben vagy teljes egészében használhatatlanná váljon.
Sokak számára ilyenkor nem is lehet kérdés, hogy a kijelző cseréjét egy megfelelő szervizre bízzák, azonban rengetegen vannak, akik megpróbálják saját maguk orvosolni a problémát és házilag kicserélni a törött alkatrészt.
Böröndy Péter, a Xiaomi Szerviz tulajdonosa szerint azonban ez az egyik legrosszabb döntés, amit ilyen esetekben meghozhatunk, hiszen szinte nem telik el úgy nap, hogy ne találkoznának legalább egy olyan okostelefonnal, ami azért válik teljesen javíthatatlanná, mert tulajdonosa saját maga próbálta orvosolni hibáját.
Hogy miért jelent mindez olyan nagy kockázatot? Az alábbiakban Péter intelmeit olvashatjuk a téma kapcsán!
Fontos a gyakorlat és a szakértelem
A legnagyobb probléma egy otthoni kijelző cserével általában az, hogy a telefontulajdonosoknak nincs elegendő gyakorlatuk és tapasztalatuk ahhoz, hogy megfelelően kivitelezzék a meglévő alkatrész kiszerelését, valamint a cserekijelző szakszerű beépítését.
Egy szervizben ugyanis a dolgozóknak a mindennapi rutin részét képezi a képernyő cseréje, így a hétköznapi emberek számára szokatlan vagy rendhagyó esetekkel is találkoztak már, pontosan tudják, hogy mivel és hová kell nyúlniuk ahhoz, hogy a cserét szakszerűen kivitelezhessék.
A gyakorlat mellett azonban a szaktudás sem elhanyagolható tényező. Youtube videók és internetes útmutatók alapján ugyanis nem lehet megtanulni a kijelző cseréjét, hiszen azon túl, hogy minden telefon más és más, gyakran a sérülés is befolyásolja, hogy miként kell szétszerelni az eszközt.
Egy okostelefon rengeteg apró alkatrészből, megannyi sérülékeny elemből áll össze, így elég egyetlen rossz mozdulat ahhoz, hogy a kijelző meghibásodása egy sor más egyéb alkatrész cseréjét tegye szükségessé.
Nem ritka, hogy már a szétszereléskor sokan akkora kárt tesznek a telefonjukban, hogy az teljesen használhatatlanná, javíthatatlanná válik, holott szakavatott kezek számára rutinfeladat lett volna az egész.
Xiaomi Szerviz – okostelefon kijelző csere
Speciális szerszámok és kiegészítők
Sokan bele sem gondolnak abba, hogy egy okostelefon kijelzőjének szétszereléséhez mennyi speciális szerszámra és kiegészítőre van szükség. Rögtön halálra ítéli a készülékét, aki egyetlen csavarhúzóval szeretne nekiállni a feladatnak, és rengetegen itt hibáznak hatalmasat.
A világháló ugyanis tele van olyan alternatív módszerekkel, melyek hétköznapi szerszámokkal is lehetővé teszik a kijelző cserét. A probléma azonban, hogy ezek többsége átverés, mégis szinte hetente kerül a Xiaomi Szervizbe is olyan készülék, amit nem megfelelő szerszámokkal akartak szétszerelni.
A kijelző cseréjének ugyanis vannak olyan lépései, amikor egyáltalán nem lehet fémszerszámot használni, vagy a miniatűr csavarokhoz speciális csavarhúzók meglétére van szükség, és akkor még nem is beszéltünk az összeszerelésről.
A cserefolyamat legnagyobb nehézségét ugyanis a kijelző beszerelése jelenti, hiszen ehhez például speciális tömítő ragasztót kell alkalmazni, aminek nemcsak a beszerzése jelenthet problémát magánszemélyek számára, hanem a megfelelő alkalmazás is.
A minőségi alkatrész hiánya rengeteg problémát okozhat
Különösen nagy gondot jelent az otthoni körülmények között elvégzett kijelző cseréjekor a megfelelő alkatrész kérdése. Az internet világában természetesen ma már nem nehéz beszerezni egy cserekijelzőt még egy régebbi okostelefonhoz sem, azonban ilyenkor igencsak komoly fejtörést okozhat a minőség kérdése.
A világ másik feléről rendelt alkatrészekkel ugyanis több probléma lehet. A leggyakoribb, hogy egyszerűen olyan kritikán aluli minőséget képviselnek, hogy telefonunk még törött állapotban is használhatóbb volt, mint az új alkatrésszel.
Ezen felül rengeteg gond adódhat az új kijelzővel a szállítás során is, de a leggyakoribb hiányosság gyakran a cserét követően derül csak ki: rengeteg esetben előfordul, hogy a kérdéses alkatrész azért annyira olcsó, mert valamilyen régebbi technológiára épül fel.
Példának okáért nagyon gyakran találkozni olyan esetekkel, amikor az AMOLED kijelzők helyére olcsóbb, és emiatt kevésbé jó minőségű IPS panelek kerülnek. Miközben az árcédula tekintetében ez valóban spórolás, valójában azonban telefonunk soha többé nem tudja ugyanazt a minőséget biztosítani, mint újkorában.
Egy megfelelő szerviznél ilyen nem fordulhat elő, legfeljebb az, hogy hozott alkatrész kerül beépítésre, de ilyenkor csak magára a szerelésre, a munkára van garancia, a kijelzőre nincs.
Xiaomi Szerviz – okostelefon kijelző csere
A garancia is kérdéses
Ha már szóba került a garancia, érdemes külön kiemelni néhány gondolat erejéig, hogy ez milyen fontos szempont abban az esetben, ha szeretnénk magunk végezni a kijelző cseréjét, hiszen ebben az esetben sem az alkatrészre, sem a munkavégzésre nincs szavatosság.
Ez több szempontból kifolyólag is komoly problémát jelent. Egyrészt a bizonytalan eredetű cserekijelzőknél az is legalább annyira bizonytalan, hogy milyen sokáig bírják majd a beépítést követően, így ha egy hónap után a képernyővel gondok akadnak, kénytelenek leszünk kifizetni egy újabb alkatrészt.
Kellemetlenebb a helyzet abban az esetben, ha a beszerelés során vétettünk hibát. Ha napokon belül elenged a ragasztás vagy kimozdul a helyéről a kijelző, azt senkin sem tudjuk behajtani – még akkor sem, ha valamelyik alkatrész megsérül –, így teljes költségen elölről kell kezdenünk a folyamatot.
Egy szervizben ilyen nem fordulhat elő, hiszen efféle háttér mellett nemcsak magára az alkatrészre, hanem a munkavégzésre is garanciát kapunk, ezáltal bármelyik tekintetben is legyen problémánk az első hónapokban, azt extra költségek nélkül javíttathatjuk ismételten.
Xiaomi telefont Xiaomi Szervizbe
Amennyiben törött vagy hibás kijelzős Xiaomi telefonnal rendelkezünk, és szeretnénk mentesülni a fenti problémák alól, akkor ne is kísérletezzünk az otthoni javítással, hanem válasszuk a Xiaomi Szerviz kijelző csere szolgáltatását.
Esetükben nemcsak tapasztalt munkatársak végzik el az új képernyő beépítését, hanem az elérhető árak mellett garantált a minőségi alkatrész és természetesen a garanciális munkavégzés is.
Az sem jelent problémát, ha nem Budapesten élünk, hiszen a szervizfutár szolgáltatás részeként vidékről, akár otthonunk kényelméből is lehetőségünk nyílik elintézni a teljes folyamatot.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA.
A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével.
A futurisztikus hangvételű videó, amely drónokkal történő kiszállítást és más elképzelt technológiai újításokat is bemutat, egy váratlan és játékos elemmel is szolgál: egy repkedő polip jelenik meg a történetben! Aggodalomra semmi ok, a polip valójában nem repül. Az igazi meglepetés az, hogy az áruházban a vásárlók valóban meglepő, forradalmi technológiai megoldásokkal találkozhatnak.
Az IKEA soroksári áruházában robotizált raktárterek, digitális tervező kioszkok, valamint okos alkalmazások segítik a vásárlókat, hogy még gyorsabban és kényelmesebben intézhessék vásárlásaikat. Az új Kompass alkalmazás például megmutatja, hol találják meg a kívánt termékeket, és azt is, hogyan juthatnak el hozzájuk a legrövidebb úton.
A CGI videó nemcsak az áruházat, hanem annak jövőbe mutató innovációit is kiemeli. A soroksári IKEA fejlesztései kifejezetten a vásárlói élmény magasabb szintre emelését szolgálják: az új digitális képernyők, vizuális falak és az interaktív tervező szoba lehetővé teszik, hogy a vásárlók előre betáplált IKEA terveket jelenítsenek meg a falakra vetítve, mindezt valós méretben.
Az IKEA számára fontos, hogy a vásárlók ne csak termékekkel, hanem élményekkel is gazdagodjanak. Az áruház a jövő technológiai újításait ötvözi a kényelmes, gyors és interaktív vásárlói élménnyel, amely szórakoztató és praktikus is.
„A CGI videó egy szórakoztató és figyelemfelkeltő módja annak, hogy bemutassuk áruházunk új, innovatív sajátosságait, amelyek már most elérhetőek minden vásárlónk számára. Szeretnénk, ha vásárlóink végre megtapasztalhatnák a jövő áruházának világát, miközben az új megoldásokat is felfedezik. A repülő polip ugyan csak a fantázia szüleménye, de az új, élményalapú szolgáltatások és innovációk valóban elérhetőek!”
– mondta Iva Pohlová az IKEA cseh–magyar–szlovák régiójának marketingkommunikációs vezetője.
A soroksári IKEA áruház nem csupán egy vásárlóhely, hanem egy élményközpont is, amely folyamatosan új ötletekkel és technológiai megoldásokkal törekszik forradalmasítani a vásárlói élményt.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki.
Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban.
A HONOR MagcicPad2 12,3 hüvelykes HONOR Eye Comfort kijelzője 144 Hz-es képernyőfrissítési frekvenciával rendelkezik, ami lenyűgöző vizuális élményt nyújt. A kettős TÜV tanúsítványú táblagép emellett olyan fejlett innovációkkal biztosítja az optimális szemvédelmet, mint az AI Defocus Display, a 4320 Hz-es nagyfrekvenciás PWM fénytompítás, a Circadian Night Display és a Dynamic Dimming funkciók.
A HONOR MagicPad2 nemcsak vizuális képességeivel, hanem hangélményével is kitűnik. A nagy amplitúdójú, nyolc hangszórós rendszerrel párosított, IMAX minősítésű eszköz bármikor és bárhol filmszerű audiovizuális élményt biztosít. A HONOR Spatial Audio Technology beépítésével a készülék elődjéhez képest 25%-kal szélesebb hangmezővel rendelkezik, még összetettebb lehetőségeket biztosítva.
A HONOR MagicPad2-t a Snapdragon® 8s Gen 3 mobil platform hajtja, amely prémium élményt nyújt, beleértve a nagy teljesítményű, készülékre telepített generatív AI-t és a hiperrealisztikus játékokat. A hatalmas, 10050mAh kapacitású akkumulátor erőteljes, megbízható alapot biztosít a munkához és a szórakozáshoz, amelyet a 66W-os gyorstöltési technológia egészít ki a hatékony energiafogyasztásért.
A HONOR MagicPad2-n az új MagicOS 8.0 rendszer fut, amely szándékalapú funkciókat biztosít, kiismerve a felhasználok szokásait és igényeit. Emellett erőteljes AI képességekkel rendelkezik, így példátlanul intelligens élményt kínál. A Magic Portal funkció képes előre megjósolni az igényeket, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy ütemterveket hozzanak létre vagy több feladatot osszanak ki egy hosszú lenyomással és húzással. A hangból szöveggé alakítástól a kézírás-szépítésen át a képletfelismerő képességekig az AI-vezérelt irodai programok tovább fokozzák a termelékenységet.
A HONOR MagicPad2 a MediaMarkt kínálatában lesz elérhető december elejétől, fekete színben, 139 990 Ft-os ajánlott fogyasztói áron.
További információk a HONOR hivatalos honlapján olvashatók: www.honor.com.
A Black November alkalmából a HONOR számos partnerüzlettel együttműködve kínálja kedvezményesen legjobb készülékeit, a csúcskategóriás, hajlítható HONOR Magic V2-től a HONOR 200 szérián és a HONOR Magic6 Pro-n át a megfizethető árú, megbízható HONOR X6b-ig és a HONOR tabletekig. Az akciókban a MediaMarkt, az Euronics és az Auchan vesznek részt, hogy a lehető legjobb áron kerülhessenek a fogyasztókhoz ezek az eszközök. A Telekomnál a HONOR 200 Pro-hoz ingyenes HONOR 200 Lite is jár december végéig, míg a HONOR 200-hoz egy HONOR Pad X8a. A HONOR Magic6 Lite-hoz ajándék HONOR Band 9 okoskarkötő jár. Részletek a konkrét termékekről és kedvezményekről a partnerüzletek kínálatában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be a márka és a felhasználók közötti kommunikáció biztonságának növelése érdekében
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében.
A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.
Az ellenőrző üzenetek zökkenőmentes módot biztosítanak az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) segítségével. A konverziók növelésére tervezett, kész sablonokkal a vállalkozások az SMS-eknél alacsonyabb költséggel és előre meghatározott kézbesítési időn belül küldhetnek titkosított OTP-ket. Amikor a felhasználók Viber hitelesítési üzenetet kapnak, a csevegésben található „másolás” gomb segítségével, akár a Viber megnyitása nélkül is azonnal lemásolhatják a PIN-kódot. Ezáltal gyors és zökkenőmentes lesz a hitelesítési folyamat.
A SecurePlus üzenetek magasabb biztonsági szintet adnak a címzett számának ellenőrzésével, amivel megerősíthetik, hogy azt nem jelölték meg potenciális csalás gyanújával. Magánjellegű és érzékeny információk, például tranzakciós adatok és bankszámlakivonatok csak akkor kerülnek továbbításra, ha a Rakuten Viber valós időben ellenőrizte a címzettet. Ezt a megoldást eredetileg Európa egyik vezető bankja, az Eurobank számára fejlesztették ki, de most már világszerte elérhető. Célja, hogy megfeleljen a pénzintézetek és más, érzékeny ügyféladatokat kezelő iparágak, köztük a biztosítási és gyógyszeripari ágazat igényeinek.
Female hands hold phone with isolated screen on background of street lights
Ezeket az új frissítéseket kiegészíti a Rakuten Viber nemrégiben megszerzett SOC 2 Type II tanúsítványa. Ez egy szigorú biztonsági ellenőrzés, amely igazolja az alkalmazás robusztus adatvédelmi intézkedéseit. A Rakuten Viber titkosítást biztosít az átvitel során a márkák és a felhasználók közötti kommunikációhoz, miközben a privát és csoportos csevegések, valamint a magánhívások esetében is végponttól végpontig tartó titkosítást biztosít. Éppen ezért választotta a Stiftung Warentest biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikének a Rakuten Vibert. Az alkalmazás fokozott védelmét az jelenti, hogy a privát üzeneteket soha nem tárolják a szuperalkalmazás szerverein, és minden kapcsolat HTTPS-biztos marad.
Sokratis Kalamatianos, az Eurobank digitális megoldásokért felelős munkatársa így nyilatkozott:
„Bankként a biztonság a legfontosabb számunkra.Az Eurobank számára igazán kifizetődő volt a Rakuten Viberrel való együttműködés az érzékeny információk védelmét fokozó termék kifejlesztésében.A folyamat során zökkenőmentes volt az utunk, amit a biztonság iránti közös elkötelezettségünk vezérelt.Innovatív együttműködésünk bizonyítéka, hogy ezt a megoldást a továbbiakban is használni fogjuk.”
„A biztonság a Rakuten Viber DNS-ének része”
– mondta Cristina Constandache, a Rakuten Viber bevételi igazgatója.
„Mivelaz online vásárlók 60%-a ma már a biztonságot és az átláthatóságot helyezi előtérbe a vállalkozásokkal való kommunikáció során, elengedhetetlen a bizalom újradefiniálása.Új megoldásaink megerősítik elkötelezettségünket minden márka-felhasználó interakció védelme mellett, miközben szilárdítjuk szerepünket biztonságos szuperalkalmazásként.Küldetésünk, hogy olyan platformot hozzunk létre, ahol mindenki zökkenőmentesen, a kommunikáció adatvédelmében és integritásában bízva vehet részt.”
Az új biztonsági megoldások igény szerint világszerte elérhetőek a vállalkozások számára.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!