Connect with us

Okoseszközök

Itt a légtisztítók nagy tesztje!

tesla

Első helyre a cseh Tesla okos készüléke ért be!

A belélegzett levegő tisztasága nagyban befolyásolja életminőségünket, jelentős hatással van az egészségünkre is. Szerencsére ma már nem kell egészen a hegyekig mennünk a friss levegőért, hiszen a légtisztítóknak köszönhetően már otthonunk kényelmében is élvezhetjük azt. De hogyan válasszunk okosan légtisztítót, mit vegyünk figyelembe vásárlás előtt? Ebben segít a FÉBÉSZ (Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség) friss tesztje, ahol 12 különböző légtisztító készüléket vettek górcső alá. A teszt győztese a cseh Tesla okosotthon márka Pro M légtisztító készüléke lett.

Mi alapján válasszunk készüléket?

Fontos tisztázni, miért szeretnénk ilyen készüléket. A kellemetlen szagokat szeretnénk semlegesíteni? Vagy gyakran szmogos vagy dohányfüsttel teli a levegő? Allergiában vagy asztmában szenvedünk, esetleg szeretnénk a levegőben lévő kórokozókat is semlegesíteni? Fontos paraméter az is, hogy hány négyzetméter levegőt szeretnénk megtisztítani, szeretnénk-e a párát is szabályozni, vagy épp távolról irányítani a készüléket okos alkalmazás segítségével – hívja fel a figyelmet friss terméktesztjében a Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség (FÉBÉSZ).

Szűrők – ezt érdemes tudni róluk!

A légtisztító kiválasztása során az egyik legfontosabb kérdés, hogy milyen szűrővel, szűrökkel rendelkezik az adott készülék, mert ez meghatározza a levegő tisztítás módját is! A HEPA szűrő garantált hatékonysága például 99% fölötti. Ez a szűrőtípus akár a 0,3 mikron (milliméter ezred része) méretű részecskéket is képes kiszűrni, azaz alkalmas pollenek, penész spórák és a finomabb részecskék szűrésére is, így allergiában vagy asztmában szenvedőknek jó választás lehet. Előnyös, ha termék rendelkezik valamilyen előszűrővel vagy porszűrővel, amely felfogja a nagyobb porszemeket, hajszálakat és állatszőröket. Az előszűrővel ellátott készülékek nem csak a levegőt teszik kellemesebbé, de a HEPA szűrőjüket is védik az gyors elporosodástól. A szénszűrő szintén gyakori eleme a légtisztító berendezéseknek. Ez a szűrőtípus akkor jön jól, ha a például forgalmas helyen lakunk, ahol számolnunk kell a kipufogó füst jelenlétével, vagy a dohányfüst szűrésével. A katalitikus szűrő funkciót is érdemes figyelembe venni: ennek lényege, hogy nemcsak megköti a levegőben lévő illékony szerves vegyületeket, hanem széndioxidra és vízre is bontja azokat. Kaphatóak még baktériumok és vírusok kiszűrésére is alkalmas szűrők és UV lámpával ellátott készülékek, amelyek sterilizálják a levegőt – ez különösen jól jöhet a megfázásos időszakokban.

Mekkora legyen a teljesítmény?

Érdemes előre meghatározni, hogy hány köbméter levegőt kell a készüléknek egy óra alatt megtisztítani, és ehhez választani a légtisztítót! – írja a teszt. Ezt az értéket a gyártók m³/h-ban jelölik. Szakértők szerint az az ideális, ha a készülék a helyiség levegőjét óránként 2-3 alkalommal átszűri. Ezért egy egyszerű számítással megállapíthatjuk, hogy megfelelő-e számunkra a kiválasztott légtisztító, mégpedig úgy, hogy a helyiség térfogatát megszorozzuk 2,5-tel. Allergiásoknak jobb, ha erősebb gépet választanak, ilyenkor célszerű 2,5 helyett 4-gyel szorozni.

Mire érdemes még figyelni?

A FÉBÉSZ tesztjén szereplő légtisztító készülékek 17 és 62 dB közötti zajterhelést bocsájtanak ki. Előnyös, ha a gép rendelkezik éjszakai üzemmóddal, ami jóval csendesebb működést tesz lehetővé. Az éjszakai üzemmódban működő gépek hangja jellemzően 30 dB alatti működést jelent. Viszonyításképpen a beszélgetések zajszintje 60 dB körül van. Olyan plusz funkciók, mint a levegő minőségének folyamatos monitorozása, távolról való irányíthatóság, páratartalom szabályozás, tovább emelhetik az eszköz élvezeti és hasznossági értékét.

A teszt győztese

A FÉBÉSZ tesztje 12 terméket vett górcső alá és hasonlított össze a következő szempontok alapján: egynél több szűrőért, légtisztító funkciókért, mobilos vagy hangvezérlésért, 200 m³/h feletti teljesítményért plusz pont járt, levonás viszont a magas zajszintért. Ezek alapján a teszt győztese a Tesla okos légtisztó Pro M légtisztító lett, ami öt különféle szűrővel, valamint levegő ionizáló funkcióval is rendelkezik, összekapcsolható mobilalkalmazással, és a számos hasznos funkció mellett ár-érték arányát tekintve is jó választást jelenthet.

A teszten első három helyen végzett légtisztítók főbb tulajdonságai
Összehasonlítási szempont/légtisztító Tesla okos légtisztító Pro M Concept CA2000 Elektrolux Pura A9
Ár 67.590 Ft 91.490 Ft 217.190 Ft
Teljesítmény 210 m³/h 320 m³/h 620 m³/h
Szűrők HEPA, szén, UV lámpás, katalitikus, előszűrő porszűrő, katalitikus, antibakteriális, HEPA, UV fertőtlenítő lámpa EPA 12, szénszűrő, antibakteriális, mechanikus
Funkciók Időzítő, teljesítmény-szabályozás, automatikus üzemmód, levegő ionizálás, levegőminőség jelzés, porérzékelő, gyerekzár Időzítő, éjszakai mód, levegő ionizálás, levegőminőség jelzés, gyerekzár, hőmérséklet kijelzés teljesítmény-szabályozás, automatikus üzemmód, levegő ionizálás, éjszakai mód, levegő minőség jelzés
Szobaméret 25 m2 40 m2 129 m2

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 

Okoseszközök

A Kingston új formátummal bővíti NV3 PCIe 4.0 NVMe SSD-i választékát

A Kingston Digital Europe Co LLP, a memóriatermékek és technológiai megoldások vezető nemzetközi gyártójának, a Kingston Technology Company, Inc.-nek a flash memóriákra specializálódott társvállalata, a mai napon bejelentette, hogy a korábbi 2280-as modell mellett bevezetett egy új formátumot azon felhasználók számára, akik nagy sebességű, alacsony fogyasztású NVMe-tárhelybővítést szeretnének kompatibilis laptopokhoz és kézi játékkonzolokhoz. Ez a NV3 PCIe 4.0 NVMe M.2 2230 SSD.

A Kingston NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 egy kis méretű, egyoldalas M.2 2230-as (22 x 30 mm) kialakítású SSD, amely a korlátozott tárhellyel rendelkező rendszereknek kínál akár 2 TB-os2 tárhelybővítést. A Gen 4×4 NVMe-vezérlővel felszerelt NV3 2230 akár 6000/5000 MB/s3 olvasási/írási sebességre képes. A használatával kialakított rendszerek sokkal jobban reagálnak, és képesek különböző méretű terhelések kezelésére.

„Örömünkre szolgál, hogy új taggal bővíthetjük NV3 2230 SSD-ink családját, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy a készülékek képességeinek javítása mellett a felhasználói élmény tekintetében is szintet léphessenek, legyen szó akár munkáról, akár játékról”

– mondta Tony Hollingsbee, a Kingston EMEA-régiójának SSD-üzletért felelős vezetője, majd hozzátette:

 „Az NV3 2230-at a sebesség és a megbízhatóság jellemzi, így egyaránt ideális mindazon alkotók és játékosok számára, akik készen állnak a jobb teljesítményre.”

Az NV3 2230 SSD 500 GB-tól 2 TB-ig terjedő kapacitásban biztosít tárhelyet számos alkalmazás, fájl, játék és egyebek számára. Az NV3-hoz 1 éves, ingyenes Acronis® True Image for Kingston szoftver, valamint a Kingston SSD Manager alkalmazás is jár, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a meghajtóállapot és a lemezhasználat figyelését, a meghajtó firmware-jének frissítését és az adatok biztonságos törlését.

További információkért látogass el a kingston.com címre.

Az NV3 PCIe 4.0 NVMe 2230 SSD jellemzői és műszaki adatai:

  • Formátum: 2 2230
  • Interfész: PCIe 4.0 x4 NVMe
  • Kapacitás: 500 GB, 1 TB, 2 TB
  • Szekvenciális olvasás/írás:
    • 500 GB – 5000/3000 MB/s
    • 1 TB – 6000/4000 MB/s
    • 2 TB – 6000/5000 MB/s
  • NAND: 3D
  • Tartósság (írt bájtok összesen):
    • 500 GB – 160 TB
    • 1 TB – 320 TB
    • 2 TB – 640 TB
  • Tárolási hőmérséklet: –40 °C ~ 85 °C
  • Működési hőmérséklet: 0 °C ~ 70 °C
  • Méret: 22 mm x 30 mm x 2,3 mm
  • Súly:
    • 500 GB – 2,6 g
    • 1 TB és 2 TB – 2,8 g
  • Üzemen kívüli rezgés: 20 G (20–1000 Hz)
  • MTBF: 2 000 000 óra
  • Garancia/támogatás: Korlátozott 5 éves garancia ingyenes műszaki támogatással

További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

A magyar önkormányzatok is hamarosan új ügyfélszolgálatot kapnak

Több száz hazai önkormányzat kaphat hamarosan új, AI alapú ügyfélszolgálati munkatársat.

Az új „kollégák” 0-24 órában elérhetők e-mailen és telefonon, 5 másodpercen belül válaszolnak, minden nyelven beszélnek, és miközben olcsóbbak, komoly terheket vesznek le a hivatalban dolgozók válláról.

Világszerte rohamosan terjed az ügyfélszolgálati munka AI alapú kiszolgálása, a felhasználói visszajelzések alapján pedig a válaszok, valamint a kiszolgálás minősége és tempója ezzel lényegesen emelkedett.

„A megfelelően felkészített, önkormányzati AI operátor semmilyen módon nem keverhető össze a már megszokott chatbotokkal”

‒ ismertette az újdonságot Czinger Erik, okos kommunikációs önkormányzati rendszereket üzemeltető Munipolis magyarországi vezetője. Az itthon is több száz önkormányzat által használt rendszer és a fejlesztés Csehországból indult, és alapos kutatás előzte meg. Ennek eredménye szerint az önkormányzatok mintegy 63%-a nem tudja időben megválaszolni a lakosok összes kérdését, ráadásul ezeknek 87%-a olyan információ, amelyet az érdeklődő akár önállóan is megtalálhatna a település honlapján vagy más nyilvános forrásból. Az hivatalban dolgozók a kisebb településeken így átlagosan nagyjából havi két munkanapot (17,3 órát) töltenek el ilyen rutinkérdések megválaszolásával, míg a 10 ezer főnél népesebb városok esetében a válaszadásra fordított idő havi értéke akár több százezer Ft is lehet.

Ehhez képest a most fejlesztett és rohamosan terjedő alkalmazás mindössze néhány tízezer Ft havonta, jellemzően 2-3 hét alatt feltanítható, a lakossági visszajelzések alapján pedig 10 pontból 9,4-et ért el, ami összevethető vagy jobb, mint a korábbi, élőerős megoldások.

Az AI olyan összetett kérdéseket is értelmez és megválaszol, mint pl. „Mennyit kell fizetnem a kutya után, ha 65 éves vagyok és lakótelepi lakásban élek?”, „Miért vágták ki a fát a főtéren?” „Hogy kell beíratni a gyereket az óvodába?” stb. Mindezt filippínó, angol, lényegében bármilyen nyelven, e-mail-ben és „élő” szóban, telefonon is.

Az AI képes az ügyet továbbítani a hivatal megfelelő munkatársához is, miközben nem zavarja a rossz kiejtés vagy helyesírás, és az azonosított sürgős/veszélyes eseteket továbbítja a megfelelő helyre, pl. a rendőrséghez.

Az alkalmazás különösen hasznos nyáron, amikor az eleve létszámhiánnyal küszködő önkormányzatok kapacitásait a szabadságolások tovább szűkítik. A rendszer a hivatali alkalmazottak mentális jólétéhez is hozzájárul. Az leterhelt munkatársaknak megkönnyebbülés, ha nem kell sokadjára válaszolniuk ugyanarra a kérdésre, vagy ha a betelefonáló nem rajtuk, hanem a mindig udvarias AI-n vezeti le az ingerültségét. Csehországban már minden 5. önkormányzat használ valamilyen AI segítséget az ügyfélszolgálati munkához, 5%-uk pedig már egészen összetett ügyintézési feladatokra is használja ezeket ‒ sikerrel.

„A mesterséges intelligencia hatása az önkormányzatok esetében azonnal érzékelhető: az AI hivatalnok olyan feladatokat old meg egy szempillantás alatt, amelyek korábban órákat vagy napokat vettek igénybe. Azonnal működőképes, illeszkedik a település kommunikációs stílusához, és minden válasszal tovább fejlődik”

– tette hozzá a Munipolis hazai vezetője.

Várakozások szerint a rendszer Csehországban öt éven belül lefedi az önkormányzatok és lakosság közötti kommunikáció 80%-át, különösen, hogy a használatához semmilyen különleges informatikai megoldás, vagy szaktudás nem kell.

A Munipolis azt is vizsgálta, hogy a települési hivatalok mit tartanak a legnagyobb előnynek az AI hivatalnokokkal kapcsolatban. Az első helyen toronymagasan az időmegtakarítás végzett (89%) – vagyis az, hogy az alkalmazottak fontosabb feladatokra koncentrálhatnak. Ezt követte az a képesség, hogy munkaidőn kívül is, a nap 24 órájában tud válaszolni (85%).

További előny, hogy a megoldás rendszerezetten gyűjti és vizualizálja, milyen témákkal kapcsolatban érkezik kérdés, mely információk nem világosak, és mik a leginkább problémás ügyek, így a település pontosabb képet kap a helyi lakosok valós igényeiről. Ezek alapján hatékonyabban tervezhet kommunikációt, fejlesztéseket és közszolgáltatásokat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Okoseszközök

Indul a Real-Time Text, vagyis a valós idejű szöveg a Telekom hálózatán belül

Június 28-tól új funkció, az RTT, azaz a Real-Time Text (valós idejű szöveg) jelenhet meg készüléktől függően mobiltelefonunkon a hívások közben.

A Real-Time Text (valós idejű szöveg) egy kommunikációs technológia, mely lehetővé teszi, hogy telefonhívás közben a gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén anélkül, hogy külön alkalmazást használnának, vagy a chat funkcióknál megszokott küldés gombra kellene kattintani a gépelést követően. A technológia készüléken történő megjelenítése mobilgyártónként eltérő, és a megoldás egyelőre a Telekomos hívószámok között használható.

Real-Time Text, azaz valós idejű szöveg funkciót indít június 28-án a Magyar Telekom ügyfelei számára. A mobilhívások közben aktív technológia lényege, hogy a hívó és a hívott fél között valós idejű szövegátvitel történhet – vagyis a szöveges üzenet, amit az egyik fél begépel mobilkészülékén, a másik félnél azonnal megjelenik anélkül, hogy chatre kellene váltani, és az ott megszokott küldés gombra kellene kattintani. Az RTT használatához nem kell külön alkalmazást letölteni, és internet előfizetés nélkül is működik. Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, illetve az akadálymentesség megteremtésében – ha például egy időpontfoglalásra csak telefonszám elérhető, de valaki beszédében akadályozott vagy hallássérüléssel éli mindennapjait.

A Real-Time Text funkciónál a hang és a gépelés egyszerre lehet jelen, ráadásul valós időben. A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe a Magyar Telekom ügyfelei és egyelőre csak a Telekomos hívószámok között elérhető. A Real-Time Text (RTT) funkció különböző mobilkészülékeken eltérő módokon jelenik meg: mindig látható lesz az RTT gomb Apple és TPhone telefonok esetében; hívás közben látható a Honor mobiloknál; és alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de bekapcsolható a Samsung készülékek esetében. Xiaomi, TCL, Pixel és Lenovo mobiloknál a funkció egyelőre nem látható.

A Real-Time Text Android és iOS operációs rendszerek estében különböző módokon használható.

Egyes készülékeken automatikusan megjelenik majd a készülék szoftverének frissítését követően, máshol először be kell kapcsolni a funkciót. A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni, vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza is lehet váltani hanghívásra. A megoldás a digitális akadálymentesítési szabályozás eleme, mely egyelőre a Telekom hálózatán, a vállalat ügyfelei között elérhető, amíg a többi szolgáltató el nem indul ugyanezen szolgáltatással. A technológia alkalmazásához arra van szükség, hogy a hívó és a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat. Az RTT aktiválásának pontos módját az alábbi linken érik el az ügyfelek: https://www.telekom.hu/lakossagi/ugyintezes/keszulekbeallitasok/valos-ideju-szoveg-rtt

A Telekom törekszik az olyan megoldások kidolgozására és megvalósítására, amelyekkel fogyatékossággal élő ügyfelek számára is teljeskörű hozzáférhetőséget biztosíthat szolgáltatási szegmenseiben. Az inkluzivitás jegyében 2023 szeptembere óta a vállalat kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára, a televíziós és online reklámjait pedig minden alkalommal felirattal látja el. Emellett idén nyárra speciális matricákkal jelöli meg országszerte több mint 80 üzletének kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, valamint fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan és könnyen megközelíthetőek legyenek az üzletek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Booking.com
 
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement Booking.com
 

Friss