Szórakozás

Így kövesd a labdarúgó EB-t, ha nincs időd élőben nézni

labdarúgó

A koronavírus-járvány miatt egy évvel elhalasztották a labdarúgó Európa-bajnokságot, de az esemény nem marad el szerencsére.

A labdarúgó EB első mérkőzésérere 2021. június 11-én került sor, a döntőt pedig kereken egy hónappal később rendezik a magyar válogatott részvételével. Akinek nincs akkora szerencséje, hogy élőben nézze a találkozókat, annak sem kell elkeserednie, hiszen jó pár egyéb módon nyomon követheti a történéseket. Ezeket gyűjtöttük most össze!

TV-közvetítés

A legjobb megoldás a televíziós közvetítés segítségével nézni a mérkőzéseket. Az MTVA 2021-ben is segítséget nyújt ebben, hiszen az M4 élőben adja az összecsapásokat. Amennyiben valaki előfizetett valamelyik szolgáltató televíziós csomagjára, akkor nincs is más dolga, mint odakapcsolni, bekészíteni a szotyit, tökmagot, és drukkolni.

Amennyiben nem rendelkezik előfizetéssel, akkor sincs gond, hiszen a műsorok a digitális földfelszíni sugárzás révén ingyenesen is elérhetőek. A modern tévék már rendelkeznek beépített digitális (DVB-T típusú szükséges) tunerrel, tehát elég csak rádugni egy antennát a készülékre, elindítani a csatornahangolást, és ezt követően kiválasztani az M4 adót. Ha valakinek régebbi, tehát például hagyományos CRT televíziója van, akkor sem kell kétségbe esnie. Ilyenkor ugyanis egy olyan külső egységet kell rádugnia a SCART porton keresztül, amely tartalmazza a szükséges alkatrészeket. Ezek az úgynevezett set-top boxok már pár ezer forintért beszerezhetőek. Magától értetődően ilyenkor a set-top boxhoz kell csatlakoztatni a megfelelő teljesítményű külső antennát.

Már létezek olyan DVB-T tunerek, amelyek USB-csatlakozóval is rendelkeznek, ezek révén pedig számítógépen is elérhetőek a digitális tv-adások, így például az M4 műsora. Tehát csak egyszerűen be kell dugni az asztali PC-be vagy laptopba az eszközt, mint egy pendrive-ot, és máris lehet nézni a mérkőzéseket.

Internetes adás

Az MTVA Médiaklikk internetes oldalán online streaming, azaz internetes közvetítéssel is sugározzák majd a mérkőzéseket. Viszont ehhez megfelelő sávszélesség szükséges, amely a WiFi mellett akár mobilnettel is elérhető. Ám azt érdemes figyelembe venni, hogy az ilyen típusú tartalomfogyasztás komoly adatforgalmat generál. Tehát, ha valaki nem figyel, akkor hamar kimerítheti a rendelkezésre álló keretet. Az internetes közvetítéssel kapcsolatos másik probléma lehet, hogy ha egyszerre sokan próbálnak csatlakozni, akkor előfordulhat, hogy “megfagy” az adás, vagy borzalmas lesz a képminőség, mert a szerverek túl sok beérkező igényt próbálnak egyszerre kielégíteni.

Itt kell megemlíteni azt is, hogy több olyan weboldal van, amely azzal kecsegtet, hogy regisztráció, vagy reklámokra történő kattintások után engedi nézni a mérkőzések közvetítését, illegálisan. Azonban ezeknek nem szabad bedőlni. Jó esetben csak az időnket vesztegetjük azzal, hogy hirdetéseket nézegetünk, de akár az is előfordulhat, hogy vírust telepítenek a gépünkre.

Rádiós közvetítés

A közszolgálati Petőfi Rádió új rovattal is készül a labdarúgó Európa-bajnokságra, tehát ha valakinek nincs lehetősége arra, hogy tévén vagy számítógépen nézze a meccseket, akkor követheti ily módon is az eseményeket. Egyébként mi a Körkapcsoláson nőttünk fel, és egyszerűen imádtuk, szóval lehet, hogy már csak a nosztalgia kedvéért is fogunk rádiózni egy picit, annak ellenére, hogy természetesen a nagy tévé is be van állítva már.

Internetes oldalak

És ha már itt tartunk: az Origo Sport rovata kiemelten foglakozik a labdarúgó Európa-bajnoksággal, és élő közvetítéssel is készülnek a munkatársak a mérkőzésekről. Emellett természetesen ipari mennyiségű elemzés, értékelés, hír, valamint beszámoló is várható a rendezvénnyel, a csapatokkal, a játékosokkal, a meccsekkel és az eredményekkel kapcsolatban.

Szabadtéri kivetítők

A közterületen felállított kivetítőkön is lehet követni az eseményeket, ráadásul a szabadtéri meccsnézés nem minősül rendezvénynek, arra a vendéglátó teraszokra vonatkozó szabályok irányadóak. Vagyis védettségi igazolvány nélkül is lehet ott tartózkodni, és élvezni a foci-Eb-t.

Forrás: Origo

Szórakozás

Nemsokára érkezik a hivatalos Reszkessetek Betörők LEGO

LEGO

Ha valami felfoghatatlan oknál fogva idén egyetlen tévécsatorna sem adná le a klasszikus Reszkessetek, betörők! filmet, akkor sem maradunk Kevin nélkül, hiszen a LEGO bejelentette, hogy 2021. november 1-től világszerte elérhetővé válik a LEGO 21330 – Home Alone szett, amit természetesen a McCallister család karácsonyi kálváriáját bemutató film inspirált.

A készlet az Ideas termékcsalád tagja, ami azt jelenti, hogy a dán játékgyártó egy rajongói ötlet nyomán készítette el a hivatalos szettet, az ötletgazda ezúttal az ukrán Alex Storozhuk, aki – a magyar „kollégájához” hasonlóan – részesülni fog az eladásokból befolyó bevételből.

A 3955 alkatrészt számláló készletből a sokgyerekes família otthona, a McCallister ház mása lesz megépíthető, középen kinyitható homlokzattal, így belül láthatóvá válnak a film ikonikus jelenetei, természetesen kocka verzióban. Az épület mellé jár öt minifigura (Kevin, Kate, Harry, Marv és a kissrácot kezdetben megrettentő, lapátos Marley), illetve a szett része a betörők furgonja, továbbá az a fa, amin a főszereplő bunkere található, és nem hiányzik a házhoz vezető kötélpálya sem.

Az építmény belsejében további utalások találhatók az itthon is hatalmas népszerűségnek örvendő filmre, így LEGO formában visszaköszön a hatalmas tarantula, a fürdőszoba, ahol Kevin először próbálja ki az arcszeszt, Marv arcán látszik a vasaló nyoma, csillan Harry aranyfoga, sőt még azt a tévét is megkapjuk, amiből elhangzik a Reszkessetek, betörők! legemlékezetesebb mondata, a

“Tartsd meg az aprót, te mocskos állat!”

A megépített végeredmény elég méretes, 34 cm széles, 34 cm mély, illetve 27 cm magas, és az ára sem elhanyagolható, hiszen a LEGO Európában 250 eurót kér érte, ami azt jelenti, hogy hazánkban nagyjából 90 ezer forint környékén lesz beszerezhető a McCallister család kockaotthona.

Forrás: 24.hu

Tovább

Szórakozás

Ezt művelik a magyarok online manapság

online

A koronavírus idején átalakultak a szokásaink az online térben, általánossá váltak olyan tevékenységek, amik addig csak időszakosan voltak jelen, remek példa erre az online bevásárlás és ügyintézés, valamint a streaming tartalmak fogyasztása.

Az Allianz Hungária által készített felmérés arra kereste a választ, hogy mik az ideiglenes és a maradandó változások. Az egyik fontos megállapítás, hogy a magyarok a nemzetközi átlagnál (7 óra) kevesebb időt töltenek az interneten: a legtöbben (52%) 3-5 órát töltenek a digitális térben naponta korosztálytól függetlenül. A megkérdezettek 18 százaléka több, mint nyolc órát internetezik egy nap, 17 százalékuk pedig valamilyen formában, lényegében egész nap online van. Mindössze 4 százalék, aki kevesebb mint napi 1 órát szán ilyen tevékenységre.

Az egyes generációkat vizsgálva azonban már kissé árnyaltabb kép körvonalazódik. Nem meglepő módon a Z generáció körében a legdominánsabb az egész napos jelenlét: 29 százalékukra igaz. Szorosan követi őket az Y generáció, akik leggyakrabban több, mint 8 órát vannak online (26 százalék). A kor előrehaladtával egyértelműen csökken az interneten töltött idő. A baby boomerek (48 százalékban), az X generáció tagjai (36 százalékban) már átlagosan inkább csak 3 órát töltenek virtuálisan.

A járvány mindazonáltal egyik korosztály internetezési szokásait sem befolyásolta jelentősen. A felmérésben résztvevők többsége (71%) ugyanis újra ugyanannyi időt tölt online, mint a COVID előtt.

Vannak azért kivételek: a kutatásban résztvevők 22 százaléka kevesebb időt tölt digitálisan, mint COVID alatt, de többet, mint COVID előtt. Ennek oka, hogy több mindent intéznek online, mint korábban. 7% számára viszont felértékelődtek a személyes élmények a járványhelyzet hatására, így kevesebb időt töltenek digitálisan, mint COVID előtt.

Erre használjuk az internetet

Leginkább (32 százalékban) munkára használjuk az internetet, amit szorosan követi az ügyintézés (31%) a második helyen. A harmadik, negyedik, illetve ötödik helyen a szabadidős tevékenységek (27%), a kapcsolattartás (26%), illetve a tanulás, információ megszerzése (26%) szerepelnek fej fej mellett.

Ami a rendszeres tevékenységeket illeti, a hírek olvasása (81%) a leggyakoribb gyakran ismétlődő tevékenységünk. 62 százalékunk vásárol, 49 százalékunk hallgat zenét, 42 százalékunk szervez programot, 37 százalékunk fogyaszt videós tartalmakat rendszeresen az interneten.

Úgy tűnik, hogy legkevésbé az online társkeresés szivárgott be a mindennapjainkba (9%), ennél még podcastot (10%) is rendszeresebben hallgatunk.

A járványhelyzet hatására olyan területeken is elérhetővé vált az online ügyintézés, ahol ez korábban nem volt jellemző. A különböző szolgáltatók, bankok, biztosítók egyaránt siettek digitális alternatívát kínálni az ügyfeleiknek. A fogyasztók élnek a digitális lehetőségekkel, és ezt támasztja alá a kutatásban elért előkelő második helye is. A többség (46%) számára egyértelmű, hogy az online ügyintézési lehetőséget választja, amikor lehet, mert gyorsnak, biztonságosnak, és kényelmesnek látja. A megkérdezettek 31 százaléka korlátozások idején a bevásárlás és a pénzügyei intézése során került jobban kapcsolatba különböző mobilos appokkal, webes felületekkel. Maradtak viszont olyan helyzetek, amikor a személyes ügyintézést választják inkább, elővigyázatosságból. 23% továbbra is igyekszik személyesen intézni az ügyeit, mert akkor a legnyugodtabb.

És ennyire félünk

A digitális tevékenységünket több szempontból is az online biztonságérzetünk határozza meg. A megkérdezettek 62 százaléka tart attól, hogy adathalászat áldozata lehet a digitális térben, leginkább a baby boomerek (72%). A Z generáció körében viszont közel annyian félnek tőle, mint ahányan nem (53%). Nemzetközi szinten viszont csak a lakosság 33 százaléka tart a személyes adatokkal való visszaélésektől. Ennél is jobban félünk viszont az álhírektől. A megkérdezettek kétharmada, összesen 67% tart ugyanis tőle, hogy a digitális térben fake newsokkal vezethetik félre. Ettől már a Z generáció tagjai is jobban félnek (67%), náluk csak a baby boomer generáció tagjai ódzkodnak jobban az álhírektől (78%). Mi magyarok ebben a tekintetben is jobban tartunk a fake newstól a nemzetközi átlagnál, világszerte ugyanis mindössze 56 százalékban tartanak ettől az emberek.

A kutatásban résztvevők 72 százaléka nem szokta engedélyezni a személyre szabott online hirdetéseket, a nemzetközi felmérésben résztvevők válaszai alapján globálisan ez a szám kevesebb, 43 százalék. Ennek legfőbb okai, hogy a magyarok úgy érzik, túl sok hirdetés van az interneten (19%), ezek idegesítőek, irrelevánsok számukra (15%), illetve nem akarják, hogy használják a személyes adataikat (14%).

A nemzetközi kutatásában is ugyanazok az indokok szerepelnek az első két helyen. Viszont, míg nálunk dobogós helyet foglal el az adathalászattal kapcsolatos ellenérzés, globális viszonylatban ez csak az utolsó indok a hirdetések letiltásánál. Hazánkban a Z generáció 41 százalékban választja a perszonalizált opciót, ők a leglazábbak ebben a kérdésben az összes korosztály közül. Akik preferálják, leginkább azért engedélyezik őket, mert úgy vannak vele, ha már hirdetésekkel találkoznak, azok olyanok legyenek, amelyek akár érdekelhetik is őket.

Forrás: 24.hu

Tovább

Szórakozás

A Sony új funkciókkal bővíti a BRAVIA XR okostelevíziókat

bravia xr

Hamisítatlan újgenerációs játékélmény a BRAVIA XR televíziók vadonatúj, PlayStation®5 számára fejlesztett funkcióival.

A Sony elindítja „Perfect for PlayStation®5” kampányát azon BRAVIA XR tévékészülékeknél, amelyeket kifejezetten úgy terveztek, hogy tökéletesen működjenek a PlayStation 5 (PS5™) játékkonzol rendszerével, fantasztikus játékélményt nyújtsanak, magával ragadó képpel és hangzással.

A „Perfect for PlayStation 5” televíziók két vadonatúj, PS5-exkluzív funkciót tartalmaznak: az automatikus HDR Tone mapping, valamint az Auto Genre Picture Mode funkciót. A kompatibilis játékoknál a HDMI 2.1 szabványban meghatározott szuperéles 4K felbontásban akár 120fps képkockasebességet is támogatnak. Emellett a Z9J modelleknél a mindössze 6,0 ms Input Lag-nek köszönhetően rendkívüli egyenletesség és reakciókészség érhető el a harci, sport- és a nagy teljesítményű, pörgős akciójátékok esetében.

A Sony BRAVIA XR televíziók lenyűgözően valósághű, élénk színekkel és szemet gyönyörködtető kontraszttal teli képet kínálnak. Mindez kiegészül a képernyő egyedi hangtechnológiájával, amely az akció kellős közepébe helyezi a felhasználót, játék és film közben egyaránt.

„Perfect for PlayStation®5” BRAVIA XR-exkluzív funkciók

Automatikus HDR Tone Mapping

Az automatikus HDR Tone Mapping funkció azonnal optimalizálja a HDR-beállításokat a PS5 üzembe helyezése során. A konzol automatikusan felismeri az egyes BRAVIA TV-modelleket, és ennek megfelelően kiválasztja a televízió számára legmegfelelőbb HDR-beállítást. A BRAVIA kijelző specifikációjának megfelelő optimalizált HDR-Tone Mapping szintnek köszönhetően döntő fontosságú részletek és színek válnak láthatóvá még a nagy kontrasztú jelenetekben is. A Gran Turismo™ 7 esetében a pályán lévő objektumok sokkal kidolgozottabban jelennek meg, így a játékos könnyebben reagálhat a játékbeli történésekre.

Gran Turismo 7: TM & © Sony Interactive Entertainment Inc. Developed by Polyphony Digital Inc.

Auto Genre Picture Mode

A BRAVIA XR TV-k képesek felismerni, hogy a felhasználó éppen játékot játszik vagy filmet/sorozatot néz. Az Auto Genre Picture Mode funkcióval a készülék játék esetén automatikusan átvált játék üzemmódba, amely minimalizálja az Input Lag-et, lehetővé téve a gyors reagálást a képernyőn történő akcióra. A PS5 konzolon keresztül, streaming-szolgáltatókon vagy Ultra HD Blu-ray™ lemezen történő filmfogyasztás esetén a standard üzemmód a képfeldolgozásra helyezi át a hangsúlyt a kifejezőbb képi megjelenítés érdekében.

Az Auto Genre Picture Mode egy jövőbeli szoftverfrissítésen keresztül lesz elérhető a PS5 és a BRAVIA televíziókon 2021 végén.

A Sony termékei új szintre emelik a hangzás élményét

A Sony BRAVIA XR televíziók kiválóan illeszkednek a Sony több hangtechnikai termékhez, köztük a HT-A9 házimozi rendszerhez vagy a HT-A7000 és HT-A5000 hangfalakhoz. A közvetlenül a PS5 konzolhoz csatlakoztatható termékekkel megtapasztalhatók a BRAVIA XR készülékek automatikus HDR Tone Mapping és Auto Genre Picture Mode funkciói.

További, a „Perfect for PlayStation 5” BRAVIA XR televíziókkal kapcsolatos információk elérhetők az alábbi oldalon: https://www.sony.hu/electronics/tevek-jatekokhoz-teremtve

A Sony 30 ezer forint értékű PlayStation™Store ajándékkártyát biztosít a BRAVIA XR TV-t vásárlók számára

A Sony Europe B.V és a Sony Interactive Entertainment (SIE) közös vásárlói promóciójának keretein belül húsz országban (Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Hollandia, Belgium, Svájc, Ausztria, Lengyelország, Görögország, Románia, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Dánia, Norvégia, Svédország és Finnország) a promócióban részt vevő BRAVIA XR televíziókat vásárlók számára 30 ezer forint értékű PlayStation™ Store ajándékkártyát biztosít. Az ajánlat minden, a résztvevő kiskereskedőknél a promóciós időszak alatt vásárolt vásárlásra vonatkozik.

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss