Szórakozás

Hamarosan megrendezésre kerül az IT Fest

IT fest
Kép: Hercegfalvi Zoltán - IT Fest

Fergeteges visszatérés a Covid után, avagy az idei év legnagyobb IT rendezvénye a Lupa Beachen.

Nemsokára itt az IT Fest. Mindannyian ki vagyunk éhezve egy vérbeli offline eseményre, ráadásul Tóth Gergely, az IT Fest alapítója, és kis csapata, igazán kiemelkedő helyszínnel és programmal rukkolt elő, hogy az IT társadalom méltó módon ünnepelhesse meg a vírushelyzet utáni szabadságot.

Computerworld: Gergő, honnan jött a helyszín ötlete? Miért éppen a Lupa Beach?
Tóth Gergely: Tavalyi szerelem. Az elmúlt nyáron itt tartottuk a HR Festet. Szuper volt. A közönség imádta és bennem is mély nyomokat hagyott a helyszín. Nem volt kérdés, hogy az idei rendezvényünket is itt fogjuk megtartani. Az exkluzivitás és a lazaság különleges elegye járja át a partot és az épületeket. Semmihez sem hasonlítható.

CW: IT Fest és HR Fest. Mi különbözteti meg a ti rendezvényeiteket az egyéb, hasonló eseményektől?
TG: Ismertük a HR piacot, a rendezvényeket, és már a kezdetektől az volt a cél, hogy valami mást, kiemelkedőt alkossunk. Ahogy most az IT-szegmens, akkor a HR piac volt dinamikus változásban. Mindenképpen olyan rendezvényt akartunk csinálni, ahol ez a dinamizmus erősebben van jelen. Olyan előadókat hívtunk, akik nyitottak voltak a változásokra, új koncepciókkal álltak elő, és hittek abban, hogy a fiatalos lendület, a más perspektíva, gyökeres változásokat hozhat a HR területén. Az elmúlt 5 év azt igazolja, működőképes ötlet volt.

CW: Az idei év javarészt a Covid árnyékában telt. Milyen koncepcióval jön ezek után az IT Fest?
TG: Úgy gondoljuk, hogy már egy ideje, de a pandémia ideje alatt különösen újra kell gondolni a CTO/CIO szerepeket. Mivel minden cég tulajdonképp tech cég lesz, főkép az üzleti partnerség oldalról megközelítve érdemes arról beszélgetni, hogy például a digitális transzformáció milyen befolyással van egy nagyvállalat és azon belül a vállalati vezetők döntésire és életére. Míg régen a CTO/CIO-k “csak” egy osztály vezetői voltak, ma már komoly szerepet kell vállalniuk a top menedzsment döntéseiben, és interakcióiban. Ez hatalmas lehetőség, de nagyon nagy teher is egyben. Erről szól elsősorban az IT Fest.

Forrás: Computerworld

Szórakozás

Hazánkban egyértelműen a Netflix a csúcstartó

netflix

A felnőtt magyar internetezők 20 százaléka, nagyjából 1,3 millió ember rendelkezik hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához, 14 százalék pedig használja a hazai online TV-k valamelyikét – derül ki GKI Digital májusi kutatásából.

A megkérdezettek 32 százaléka ugyan ismeri az ilyen típusú platformokat, de még nem próbálta ki őket.

A magyarok körében a legismertebb és leginkább használt streaming felület a Netflix, az online TV szolgáltatások közül pedig az RTL Most.

Mindkét szolgáltatási forma arra az igényre épít, hogy a tartalmakat online bármikor, bárhonnan, bármilyen ütemben meg lehessen nézni.

Az adatok alapján a 2019 óta magyarul is nézhető Netflixet az internetezők 81 százaléka ismeri, a 2011 óta itthonról is nézhető HBO GO esetében az arány 70 százalék. A Netflixet a megkérdezettek 59, a HBO GO-t pedig 37 százaléka használja. A kutatás résztvevői által 16 százalékban ismert RTL Mostot 2009-ben hozták létre, 2018 óta pedig egyre több, a YouTube-ról és a streaming platformokról kölcsönzött elemmel bővült. 2019-ben a prémium változata is elérhető vált, ez az RTL Most+.

A legtöbb előfizetéses platform a közelmúltban indult el hazánkban, a jövőben pedig egyre több új szereplő, például a Disney+ léphet be a piacra. Az RTL Most fő riválisa, a TV2 Play idén februárban startolt.

A pandémia és az otthonmaradás a tartalomfogyasztást is befolyásolta. Az elmúlt másfél évben a legtöbb magyar felhasználó arányaiban a Netflixhez, a TV2 Play-hez és az RTL Most+-hoz csatlakozott. A hagyományos tévézés és a lineáris adások követése ugyanakkor továbbra is az egyik legfőbb tartalomfogyasztási forrás. Az internetezők 48 százaléka néz tévét a mindennapokban, közülük 10 százalék „folyamatosan” teszi ezt, 76 százalékuk pedig naponta.

Egyre fontosabb a YouTube

A streaming mellett a podcast is egyre népszerűbb – ugyan már a 2000-es évek elején megjelent a műfaj, de csak jóval később futott fel. Magyarországon az internetezők 9 százaléka szokott ilyen típusú műsort hallgatni, ezen a téren igen erőteljes a generációs szakadék: a podcast inkább a fiatalok körében népszerű.

A YouTube videók nézése, hallgatása mára a Facebook használata után az egyik leggyakoribb tartalomfogyasztási formává vált itthon.

A megkérdezettek 51 százaléka használja a videómegosztót. A YouTube-ozás a podcasthez hasonlóan inkább a fiatalabb, 18-39 éves korosztály és a nagyobb városokban élők elfoglaltsága.

A GKI Digital szerint a következő évek egyik nagy kérdése, hogy a hagyományos és a digitális média különböző felületei és szolgáltatói hogyan találják meg egymás mellett a helyüket, felváltva vagy éppen kiegészítve egymást. Az adatok alapján az már megállapítható, hogy hazánkban is beköszöntött a streaming kora, ami egyelőre nem jár a hagyományos média kiszorulásával.

Szinte elengedhetetlen, hogy a hagyományos médiumok digitális platformokat is létrehozzanak, a fogyasztókért és az előfizetésekért vívott harc azonban nem skálázható a végtelenségig. Jelenleg az internetezők átlagosan 1-2 féle streaming vagy online TV szolgáltatásra fizetnek elő, ami 3-5 ezer forintos havi kiadást jelenthet. Az egyéb online szolgáltatásokkal együtt az összeg háztartásonként könnyen elérheti a 15-20 ezer forintot is.

Forrás: 24.hu

Tovább

Szórakozás

Ilyen monitorral nem lesz nehéz elérni a tökéletes játékélményt

odyssey-neo-g9

A gaming monitorok piacának egyik vezető vállalata, a Samsung, bemutatja újgenerációs ívelt készülékét, a Quantum Mini LED technológiával készült Odyssey Neo G9 monitort.

A G95NA modell a népszerű Odyssey sorozat legújabb tagja, amely a Mini LED kijelzővel és a magával ragadó Quantum HDR 2000 megjelenítéssel új szintre emeli a játékélményt.

A 2020-ban bemutatott Odyssey G9 monitorral a Samsung lenyűgöző képminőséget és kiemelkedő teljesítményt hozott el a gaming monitorok piacára. A vállalat első Quantum Mini LED ívelt kijelzőjével most a játékok részletessége újra szintet lép, az Odyssey Neo G9 megváltoztathatja az iparágat. A Quantum Matrix technológiának és a szupergyors válaszidőnek, valamint a frissítési rátának köszönhetően az Odyssey Neo G9 számára a dinamikus jelenetek megjelenítése sem jelent problémát, a teljesítményt pedig minden játékos imádni fogja.

„A Samsung Odyssey monitorcsaládja még a legelhivatottabb játékosok számára is kínált nagyszerű megoldásokat a tavalyi bemutatásakor – mondta el Hyesung Ha, a Samsung vizuális kijelzők üzletágának alelnöke. – Az új Odyssey Neo G9, a Quantum Mini LED kijelzővel egy valódi csúcskészülék, amellyel a felhasználók különleges játékélményt ismerhetnek meg.”

Az Odyssey Neo G9 ugyanazt a Mini LED technológiát alkalmazza, amely a Samsung legújabb Neo QLED kínálatában is megtalálható. Ez az újgenerációs kijelzőtechnológia a különleges fényforrásnak, a Quantum Mini LED-nek köszönheti az egyediségét, amelynek mérete a hagyományos LED-ek 1/40-ed része[2]. A Quantum Mini LED hihetetlenül vékony mikrorétegekből épül fel, amelyek rengeteg apró LED-del vannak feltöltve.

A Quantum Matrix technológia, a fényforrás hatékonyabb irányításához a továbbfejlesztett 12 bites regisztert használja, a Quantum Mini LED-ek pedig a sötéteket még sötétebbé, a világos területeket pedig világosabbá teszik a 2048 külön vezérelhető zónával, így a felhasználói élmény új szintje érhető el. A Quantum HDR 2000 maximális fényereje 2000 nites, így elnyerte a VDE (Német Elektrotechnikusok Szövetsége) tanúsítványát, a statikus kontrasztaránya pedig 1 000 000:1. A Samsung élvonalbeli képminősége ideális fekete- és fehérszinteket biztosít, a páratlan kontrasztért és a makulátlan részletekért.

Az Odyssey G9-ben bemutatkozott nagy teljesítményű technológián alapuló Odyssey Neo G9 ultraszéles, 49 hüvelykes, 32:9 képarányú kijelzővel érkezik, amely Dual Quad HD (DQHD; 5,120 × 1 440) felbontást kínál gyors, 240 Hz-es frissítési ráta és 1 ms válaszidő mellett[3]. A monitor futurisztikus és magával ragadó 1000R íveltségét a TÜV Rheinland, a vezető nemzetközi minősítő intézet Szemkímélő tanúsítványával díjazta.

Az Odyssey Neo G9 Adaptive Sync megoldásokat kínál DP1.4 és HDMI2.1 VRR (változó frissítési ráta) portokon keresztül az NVIDIA G-SYNC kompatibilitás és az AMD FreeSync Premium Pro segítségével. A monitor dinamikus és akadozásmentes képet biztosít a lehető legjobb játékélmény érdekében.

A kijelző remekül illeszkedik a legtöbb játékállomáshoz vagy otthoni környezethez a fényes fehér külsejével és a futurisztikus, hátsó világítási rendszerével, amely 52 színt és öt különböző fényhatást képes megjeleníteni. A monitorhoz tartozik a CoreSync szolgáltatás is, amely a többszínű üzemmódokkal teszi lehetővé a felhasználók számára, hogy személyre szabják a beállításokat.

A Samsung Odyssey Neo G9 Quantum Mini LED technológiával Magyarországon augusztus végétől lesz elérhető 669.900 forintos ajánlott fogyasztói áron.

A Samsung gaming monitorairól további információ a https://www.samsung.com/hu/monitors/gaming/ weboldalon érhető el.

Tovább

Szórakozás

Az ember hülye fejeket vág és egyből 10 millióan követik

Anthony és Michael Tartaglia Fotó: TikTok MadTrinity

Egy 28 éves olasz ikerpár, Anthony és Michael Tartaglia lett Olaszország második legtöbb követővel rendelkező influencere.

A TikTokon MadTrinity néven futó srácok receptje egyszerű: túlzó mimikával gyártanak burleszkeket.

A burleszk képtelen helyzetekre, torzításokra, kiélezett helyzetkomikumra épít, s esetlen szereplői, hősei irreálisan viselkednek. A film megjelenésekor és a filmkészítés kezdeti szakaszában a burleszk az egyik legelterjedtebb műfajnak számított, mivel – lévén némafilmekről volt szó – az elnagyolt mozgás és pantomim áthidalta a szótlanságot.

A műfaj eredetileg nem kizárólag szórakoztatásra született, filozofikus, tanító jellege volt, gondoljunk csak Chaplin Charlie figurájára, aki úri kellékekkel kezében és testén maga az élet perifériáján nyomorgó, életét kötéltáncként leélő, de minden nehézség után talpra álló kisember.

Lehet sikere a burleszknek a TikTokon?

A Madtrinity jelenléte azt mutatja, hogy nagyon is. Az 1993-ban a lombardiai Melzóban született srácok 2018-ban kezdték a közösségi platformra a videók gyártását eredetileg unokatestvérükkel kiegészülve – innen ered nevükben a trinity, vagyis háromság –, viszont ő kilépett, csak az ikrek maradtak.

Komolyabban 2019-ben, a Joker című filmdráma hatására kezdtek el a TikTokkal foglalkozni, állítják. A Joaquin Phoenix játszotta Joker által ihletett videójuk volt az első, ami felrobbant az interneten. Igaz, a rövid videó sikere nem volt osztatlan, a Reddit Cringetopia és Hittable Faces (Ütnivaló Arcok) fórumain is megszavazták a legkellemetlenebb, szekunder szégyent keltő alkotások közé több ezer vokssal.

A testvérpárt azonban ez nem vetette vissza, állításuk szerint csak az építő jellegű kritikákkal foglalkoznak, a negatív, támadó véleményeket nem veszik magukra. Internetes sikerüket szeretnék felhasználni arra, hogy felfedezzék őket és humorista-színész karriert fussanak be.

Forrás: Index

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss