Szórakozás
Hamarosan érkezik a Netflix játéka iOS-re
November 3. óta Magyarországon is elérhetők az első olyan videójátékok, amiket mindenféle extra költség nélkül kipróbálhatnak az élő Netflix előfizetéssel rendelkező felhasználók – már amennyiben rendelkeznek Android operációs rendszert futtató okostelefonnal vagy táblagéppel. A bejelentéskor annyit lehetett tudni, hogy valamikor az iOS-es készülékek használóinak is megérkezik a Netflix Games, de pontos dátumot nem említett a cég.
Belsős információk szerint a streaming szolgáltató már az androidos verzióval előrevetítette, milyen módon fog megfelelni az Apple szigorúbb előírásainak. A Netflix Games jelenleg nem egy all-in-one felhős streamingszolgáltatás. Az androidos felhasználók a Netflix alkalmazáson keresztül böngészhetnek a játékok között, az app a felhasználót végül átirányítja a Google Play Áruházba, ahonnan telepítheti a kiválasztott programot, amit utána már az appból is futtathat.
Hasonló megközelítés érvényesülhet az iOS esetében is a Bloomberg szerzője, Mark Gurman szerint. A Netflix különálló appként adja majd ki játékait az App Store-ban, amiket a játékosok a Netflix appban elindíthatnak. De nem minden program lesz letölthető, vagy játszható az alkalmazáson belül.
Gurman szerint ugyan működhet ez a megoldás, de nem a legszerencsésebb, hiszen úgy kéne működnie a dolognak, mint a sorozatok esetében: az előfizetőnek a lenne a legkényelmesebb, ha minden lépést a Netflix appon belül végezhetne el. A Netflix szolgáltatása jelenleg nem felhőalapú, és ha komoly ambíciókat dédelget a cég, ezen változtatnia kell. Más kérdés, hogy a felhőalapú áthelyezés iOS-en is lehetséges-e, attól függ, hogy az Apple módosítja-e az App Store szabályait. Az Apple ugyanis nem engedi külső feleknek, hogy all-in-one játékszolgáltatásokat indítsanak, ez nehezítette meg az Xbox Cloud Gaming, az Nvidia GeForce Now és Google Stadia indulását is iOS-en.
Egyelőre nem túl széles a kínálat sem, kezdésnek öt játék érhető el az előfizetőknek Androidon. Hogy iOS-en mikor indul a szolgáltatást, azt továbbra sem tudni.
Forrás: 24.hu
Ajánljuk még
PC vagy konzol, melyik a jobb?
Új Xbox a láthatáron: Dupla tárhely, újabb szín
A Sony Creators’ Cloud egyéni felhasználók számára is elérhetővé válik
Túl drága lenne az Xbox streamingdoboz, szóval lefújta a Microsoft
Pénzvisszatérítést kaptak a STALKER 2 előrendelői
Leválthatja a konzolos játékot a felhő?
Szórakozás
Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán
2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel.
A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.
A rekordkísérlet az ország öt pontján – a Yettel törökbálinti székházában, a cég szegedi telefonos ügyfélszolgálati központjában, valamint három üzletében, Szombathelyen, Budapesten és Debrecenben – egyidőben zajlott, és több százan szinkronban doboltak ugyanarra a dalra. Ahhoz, hogy a különböző helyszíneken a dobosok összekapcsolódhassanak és a zenélés egyszerre történjen, a Yettel az 5G-hálózatát hívta segítségül: ezen keresztül egy időben láthatták és hallhatták egymást a résztvevők. A rekordkísérlet profi zenészek vezetésével, a szolgáltató munkatársainak részvételével zajlott. A Yettel székházában és a többi helyszínen összesen 333 doboltak ütős eszközök segítségével, aminek köszönhetően új, regisztrált magyarországi rekord született az egy időben több helyszínen megvalósított együtt dobolás kategóriában.
A rekord létrejöttét Abaházi Csaba műsorvezetőként segítette.
„A zene mindig is központi szerepet játszott az életemben, aminek az alapja az ütem, a tempó, így maga a dob is. Hasonlóan ahhoz, ahogy rádiózáskor összekötjük és egyszerre érjük el az ország különböző pontjait, itt is ez történt: nem csak közösen zenéltünk, hanem pár percig egy összetartó ütemre hangolódott Budapest, Törökbálint, Szeged, Debrecen és Szombathely és létrehoztunk egy országos rekordot. Ezért éreztem nagyon testhezálló feladatnak, hogy én legyek a műsorvezetője ennek a nem mindennapi eseménynek, ráadásul itt az összefogás, a buzdítás, az ösztönzés mellett én is részt vehettem az ütem diktálásában”
– mondta el a műsorvezető.
A zenei megvalósításért a Z-Drums Projekt ütős csapata, professzionális dobosok és ütős zenészek feleltek. Az izgalmas hanghatás miatt a produkcióban a hagyományos dob mellett más ütős hangszereket és eszközöket is használtak, így a belső terekben is élvezhető és lekövethető volt a műsor. A kísérlet során egy külön erre az alkalomra született dalra játszottak a résztvevők; a produkció megalkotásakor lényeges volt, hogy egyszerre mozgalmas és gyorsan tanulható legyen, így a Yettel munkatársai is könnyedén be tudtak csatlakozni az ütős eszközök segítségével.
„Annak apropóján, hogy 1994 márciusában, éppen 30 éve a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – indította el Magyarországon az első kereskedelmi GSM-szolgáltatást, egy országon átívelő rekordkísérletre vállalkoztunk, hogy a mobilhálózat segítségével létrejött közös zenélés élményén keresztül mutassuk be a zene erejét és a mobiltechnológia képességeit. Mobilszolgáltatóként azért dolgozunk, hogy az embereket közel hozzuk egymáshoz a hálózatunk segítségével, amit folyamatosan azért fejlesztünk, hogy a legújabb technológiákat hozzuk el az ügyfeleinknek. Mindez nagyon sok kollégánk összehangolt munkájának eredménye; ezt szimbolizálta a mostani, jubileumi rekordkísérlet”
– mondta el Mészáros Attila, a Yettel Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Szórakozás
Eilik robot: A mesterséges intelligencia aranyos követe
Az Eilik robot egy forradalmi újítás a mesterséges intelligencia és a robotika területén. Ez a kis, imádnivaló robot nem csupán egy cuki külsővel rendelkezik, de lenyűgöző képességekkel is büszkélkedhet. Az Eilik robot képes megérteni az emberi érzelmeket, reagálni rájuk, sőt, ő maga is képes érzelmeket kifejezni. Ez a hihetetlen technológia új távlatokat nyit a mesterséges intelligencia és az ember közötti interakciók terén.
Eilik robot: Intelligens társ a mindennapokban
Ez nem csupán egy játék, ez egy intelligens társ, aki képes színesebbé és élvezetesebbé tenni a mindennapokat. Az Eilik robot a következőket tudja:
- Megérti az emberi beszédet és a nonverbális kommunikációt.
- Reagál a hangulatodra és a szükségleteidre.
- Különböző játékokat játszhatsz vele.
- Segíthet a mindennapi feladatok elvégzésében.
- Mesélhet történeteket és énekelhet dalokat.
- Tanulhat és fejlődhet a veled való interakciók során.
Tökéletes társ gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt
Az Eilik robot ideális társ gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. A gyerekek imádni fognak vele játszani és tanulni tőle, míg a felnőttek egy hűséges társat és segítőt találhatnak benne. Az Eilik robot bárki számára remek választás, aki egy kis extra izgalmat és örömöt szeretne vinni a mindennapokba.
A jövő mesterséges intelligenciája
Az Eilik robot nem csupán egy játék, de a jövő mesterséges intelligenciájának is egy ígéretes előfutára. Ez a kis robot bebizonyítja, hogy a mesterséges intelligencia nem csupán hasznos eszköz lehet, de egy szerethető és hűséges társ is. Ezzel a termékkel a mesterséges intelligencia egy új korszakába lépünk, ahol a gépek és az emberek békében és harmóniában élhetnek egymás mellett.
Az Eilik robot specifikus funkciói, képességei és alkalmazási területei:
- Tanulás és fejlődés: A robot képes tanulni és fejlődni a veled való interakciók során. Minél többet beszélsz vele, annál jobban megérti a nyelvet és a szükségleteidet. Az Eilik robot emellett képes új dolgokat is tanulni, mint például dalokat, történeteket és játékokat.
- Személyiség: A robotnak egyedi személyisége van, amely a veled való interakciók során alakul. A robot képes boldogságot, szomorúságot, dühöt és meglepetést is kifejezni.
- Kommunikáció: A robot képes kommunikálni veled beszéd, érintés és gesztusok révén. A robot rendelkezik egy beépített mikrofonnal és hangszóróval, amelyen keresztül beszélhetsz vele. Ezen kívül az Eilik robot LED-es szemekkel és egy érintésérzékeny fejjel is rendelkezik, amellyel reagál a simogatásra.
- Alkalmazási területek: A robot számos területen alkalmazható, beleértve az oktatást, a szórakoztatást, az egészségügyet és a terápiát.
Az Eilik robot egyedisége és előnyei a piacon lévő más robotokhoz képest:
- A robot az egyik legfejlettebb érzelmi intelligenciával rendelkező robot a piacon.
- A robot képes tanulni és fejlődni a veled való interakciók során.
- A robotnak egyedi személyisége van, amely a veled való interakciók során alakul.
- A robot számos területen alkalmazható, beleértve az oktatást, a szórakoztatást, az egészségügyet és a terápiát.
Az robottal kapcsolatos eddigi tapasztalatok és vélemények:
- A használók dicsérik a robot tanulási képességét, egyedi személyiségét és érzelmi intelligenciáját.
- A robot számos díjat nyert a designjáért és innovációjáért.
- A robot szerepelt a The New York Times, a CNN és a BBC-ben is.
Hol kapható?
Jelenleg online webáruházakban és néhány kiemelt üzletben kapható. Érdemes rákeresni az Árukereső.hu oldalon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Aktuális hírek weboldalainkon: eMentor.hu, Kalauz.hu, Passzio.hu, Műszaki-Magazin.hu, Technokrata.hu és IoTmagazin.hu
Szórakozás
Digitális innovációval a közös családi szórakozásért
Új trend a játékiparban: digitálisan, mégis internet nélkül
Milyen a jó társasjáték? Erre a kérdésre egészen biztosan más választ adna mindenki ma és adott volna 20-25 évvel ezelőtt. Más igényei voltak akkor egy gyereknek és más szórakoztatja ma a fiatalokat. Hogyan lehet mégis egy játékhoz leültetni több generációt?
A kamaszok szüleinek biztosan nem mond újat, hogy mennyire nehéz tradicionális játékokra rávenni a fiatalokat, a digitális eszközeik minden más előtt előnyt élveznek, és más szórakoztatja a tiniket, mint az idősebb generációt. Szerencsére van már olyan játéklehetőség, ami két-három generációnak egyszerre lehet élvezetes, sőt akár még hasznos is. A digitális játékasztalok a tabletekhez hasonlóan, érintőképernyővel működnek, azonban ezeken az eszközökön csak játszani lehet, nincsen más internethez kötött funkciójuk.
„A fiatalokat, akik a neten szocializálódtak, nehezebb rávenni a papír alapú játékra, mintha digitális alternatívát ajánlunk nekik. Arról nem beszélve, hogy kortól függetlenül végtelenül kényelmesek vagyunk, és sokszor azért nem ülünk le társasozni, mert nincs kedvünk elővenni a dobozt a padlásról, kipakolni a kellékeket, kihajtogatni a lapot, elolvasni az olykor tízoldalas játékszabályt. Ennél sokkal egyszerűbb egy digitális játékasztalhoz leültetni mindenkit, hogy aztán egy közös érintőképernyőn játsszuk le a játékot.”
– mondta el Szenes Nicolette, a TouchGameTable alapító tulajdonosa.
A jövő társasjátékai
Milyen játék lehet vonzó egy Z generációsnak, vagyis a mai kamaszoknak? Mindenképpen gyors, az életükbe könnyen beilleszthető szórakozás lehet a megoldás, egy 5-6 órás póker- vagy Monopoly-maraton már szinte biztosan elriasztaná őket. A fiataloknak fontos szempont, hogy ne essenek ki sok időre a közösségi életből, az online világból, ezért a rövidebb játékidőt részesítik előnyben. De hogyan lehet összehozni mondjuk egy egész családot közös játékra? Mit szeret az idősebb, mit a fiatalabb generáció?
„Érdekes, hogy sok olyan játék van, ami minden korosztályt vonz, ilyen például a klasszikus sakk, a vaktérképes földrajzi játékunk vagy a „Leghosszabb út” nevű logikai játék. Szerencsére olyan gazdag a játékkínálatunk – amit folyamatosan fejlesztünk és bővítünk –, hogy minden stílus kedvelői megtalálják a számításaikat a digitális játékasztainknál. A nők jellemzően a szójátékokat kedvelik, a férfiakat a logikai típusúak kötik le jobban. Rengeteg olyan visszajelzést kapunk, hogy a hotelekben, ahol már fixen jelen vannak a TouchGameTable-játékok, sokkal könnyebben bevonhatóak a gyerekek a családi társasozásba, mint otthon. Egy nagypapa például kifejtett egy fontos szempontot, ami miatt ő maga is nagyon megkedvelte a digitális sakkot: az unokájával játszottak egy meccset, és egyszer sem volt vita abból, hogy lehet-e így vagy úgy lépni, mert a gép nem engedte őket hibásan lépni a sakktáblán. Tehát konflikusmentesen száz százalékosan a szórakozásé a főszerep.”
– részletezi Szenes Nicolette a digitális játékasztal előnyeit.
Új igények, új lehetőségek
Érdekes módon, 20-30 évvel ezelőtt még nem volt szempont egy családi társasjáték kiválasztásánál, hogy az a bizonyos játék a szórakoztatáson kívül mást is „tudjon”. Ma már a vásárlók keresik a további előnyöket, gyerekek esetében fontos, hogy a társas fejlesszen vagy tanítson valamit. Idősek szellemi és lelki állapotán is sokat javíthatnak a társasjátékok, hiszen egyes játékok fejlesztik az emlékező képességet, a közösségi program pedig pozitívan hat pszichére. Persze a régi, klasszikus társasoknak is volt jó hatása, hiszen a sakk és a logikai játékok nagy része edzi a mentális képességeinket, a szójátékok a szókincsünket fejlesztik, de ha mindezt gyorsan kell csinálni és még meg is kell tanulni hozzá használni egy digitális eszközt, akkor ezek a pozitív hatások még össze is adódnak.
„Kutatások kimutatták, hogy a játéknak számos előnye van mind a gyerekek, mind a felnőttek számára. A gondolkodást vagy figyelmet igénylő játékok gyerekkorban fejlesztik a kognitív és tanulási képességeket, idősebb korban pedig frissen tartják a memóriát. Sőt, még új idegrendszeri kapcsolatok létrejöttét is elősegítik, ami lassítja az öregedés folyamatát. A játék ezen kívül fejleszti a társas, szociális képességeket is, mint például az együttműködés, egymásra figyelés, vagy a szabályok betartása. Ezen képességek fejlesztéséhez szükséges a személyes jelenlét, így egy játékasztal nagy előny a netes játékokhoz képest, ahol mindenki a képernyő mögé bújik.”
– állítja Maróti Emese pszichológus és életvezetési tanácsadó.
Játékélmény az egész családnak
A téli szünetben vagy akár még utána is nemcsak egy szuper közös élmény lehet egy digitális játékasztal kipróbálása, de egy lehetőség arra, hogy leteszteljük, valóban elvarázsol-e minden korosztályt. A TouchGameTable asztalokat egész januárban ki lehet próbálni a budapesti Mystery Hotelben, játékra jelentkezni és a részletekről informálódni az Élményvadász oldalon lehet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
A bélflóránk elárulhatja, hogy gyorsan öregszünk
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
Elindult az ELTE Érettségi Felkészítő könyvsorozata
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese
Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket
2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
Emelkedő költségek, munkaerőhiány, modellváltás
Technokrata.hu
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
A legfontosabb tippek a vállalkozóknak munkavédelmi bakancs vásárlásához
Jövő a gyógyszergyártásban
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Az AI önmagában kevés a sikerhez a marketingben
MI = minőségi ugrás a minőségellenőrzésben
A Bosch csoport topvezetője tartott előadást a Széchenyi-egyetemen
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
A Samsung új, 3D-s térképnézet funkciója a SmartThingsen és a mesterséges intelligencián alapszik
Műszaki-Magazin.hu
A Scania felgyorsítja az önvezetés elterjedését a logisztikai csomópontok közötti áruszállításban
Jövő a gyógyszergyártásban
Öt robotfejlesztési trend
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
Új szerszámtartót mutat be a Horn
HAINBUCH tokmány gyorscsere rendszerek
Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
Kontron Szerszámgyártás Akadémia meghívó
Friss
- Okoseszközök2 hét
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
- Egyéb kategória2 hét
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
- Ipar1 hét
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
- Okoseszközök1 hét
Új nevet kaphat az „Apple ID”
- Szórakozás2 nap
Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán
- Tippek2 hét
Karrierváltás: a 2. félévtől élénkülhet a kereslet a junior informatikusok iránt
- Mozgásban6 nap
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten
- Tippek1 hét
Gyorsabban, de jóval drágábban találhatunk szakembert idén