Connect with us
Hirdetés

Szórakozás

Már nem a jövő zenéje: digitalizáció harmonikusan

digitalizáció

Elsőre furcsa kijelentésnek tűnhet, de a vállalati digitalizáció hasonló kihívás, mint a zongoratanulás.

Rengeteg dologgal kell egyszerre foglalkozni, miközben a show nem állhat le. A Micro Focus szakértői szerint a megfelelő, modern technológiák kiválasztásával és alkalmazásával csökkenthetők a terhek és a kockázatok, hogy a vállalatok az igazán fontos tevékenységeikre koncentrálhassanak.

Évek óta fontos buzzword a digitalizáció: napjainkban az a vállalat maradhat versenyképes, amely digitális alapokra helyezi működését. Csak így tud ugyanis gyorsan reagálni a változó piaci környezetre és fogyasztói igényekre. A digitális átalakítások során azonban a szervezeteknek rendkívül sok dologra kell figyelniük egyidőben, hiszen egy pillanatra sem állhatnak le, miközben modernizálják rendszereiket és folyamataikat.

Aki már próbált több dolgot csinálni egyszerre, az jól tudja, milyen nehéz feladat ez. Jó példa erre, amikor szeretnénk megtanulni zongorázni. Eltérő dolgokat kell végeznünk a két kezünk ujjaival, miközben a szemünkkel követjük a kottát, amit két kulcsban olvasunk. Az agyunknak pedig össze kell hangolnia a teljes folyamatot, és figyelnie kell a zenéhez kapcsolódó egyéb dolgokra is, például a ritmusra és a dinamikára, a művészi interpretációról már nem is beszélve.

Sok gyakorlásra van szükség, hogy ez mind jól és összehangoltan menjen. A vállalatok életében azonban nincs idő arra, hogy megvárják, míg beérik a gyakorlás gyümölcse az olyan fontos dolgoknál, mint például a digitális átállás. Meríthetnek azonban mások példáiból és tapasztalataiból. A Micro Focus szakértői öt tanáccsal segítenek a cégeknek a digitális átalakítással járó feszültségek csökkentésében.

  1. Leselejtezés helyett frissítsünk

A vállalatok komoly összegeket fektetnek a technológiákba, és nem szívesen válnak meg tőlük. Szerencsére a digitalizáció nem is jelenti feltétlenül azt, hogy mindent teljes egészében le kell cserélni. Régebbi technológiák esetében is van arra lehetőség, hogy fokozatosan digitalizálják őket. Jó példa erre a COBOL és a mainframe rendszerek, amelyeket még mindig számos nagyvállalatnál alkalmaznak. A Micro Focus és az Amazon együttműködésének köszönhetően elérhető olyan szolgáltatás, amely jelentős mértékben leegyszerűsíti a mainframe alkalmazások korszerűsítését és áthelyezését a felhőbe. Így a vállalatok modern platformon futtathatják jól megszokott alkalmazásaikat.

  1. Támaszkodjunk a visszajelzésekre

A „digitális bennszülött” fogyasztók hozzászoktak ahhoz, hogy visszajelzéseket adnak a termékekről és szolgáltatásokról, amit azután a gyártók és szolgáltatók felhasználnak a következő fejlesztésekhez. Ha egy vállalat képes ezeket az észrevételeket gyorsan és jól hasznosítani, és megtalálja a módját, hogyan tudja azokat beilleszteni a szoftverfejlesztési életciklusba, akkor megelőzheti versenytársait. Egy olyan eszközzel, mint például a Micro Focus Product and Portfolio Management ez egyszerűen megvalósítható, mivel a termék támogatja a szoftverfejlesztés modernizálását és felgyorsítását, az adatok felhasználását és a munkafolyamatok összehangolását.

  1. Teszteljünk

Csak akkor lehet lépést tartani a fejlődéssel és a változó igényekkel, ha az alkalmazások minden tekintetben megfelelnek az elvárásoknak. Ezt pedig csak akkor kivitelezhető, ha a szoftverfejlesztési életciklus szerves részét képezi a tesztelés is, méghozzá minden fontos területre kiterjedően. A Micro Focus portfóliójában megtalálható minden szükséges eszköz ahhoz, hogy a szervezetek egyszerűen és gyorsan ellenőrizzék az alkalmazások teljesítményét, funkcióit és biztonságát, megtalálják az esetleges hibákat és szűk keresztmetszeteket, és fontossági sorrendben javítsák azokat.

  1. Automatizáljunk a kockázatok csökkentéséért

Minden olyan munkafolyamatban benne van a hiba lehetősége, amelyet emberek végeznek, hiszen tévedni emberi dolog. Léteznek azonban olyan számítógépes robotok, amelyekkel automatizálhatók az egyszerűbb, repetitív feladatok. Így nemcsak a hibák kockázatát lehet kizárni, de a folyamatok is gyorsabbá és gördülékenyebbé válnak, az emberi munkaerő pedig foglalkozhat fontosabb dolgokkal. A Micro Focus robotizált folyamatautomatizáló megoldását (Robotic Process Automation – RPA) egyre több területen fogják munkára a pénzügyi és számviteli kimutatások készítésétől és a bérszámfejtéstől kezdve a megrendelések és a sales ügyletek kezelésén át a HR-osztály egyszerűbb folyamataiig.

  1. Használjuk ki a mesterséges intelligencia előnyeit

Korábban a szervezetek több ezer sor hosszúságú táblázatokba gyűjtötték az adatokat. A humán munkaerő ebből manuális munkával tudta kigyűjteni az üzlet fejlődést segítő, hasznos információkat. Ma már viszont a vállalatok adattavakban gyűjthetik az információkat, amelyekből mesterséges intelligenciára és gépi tanulásra támaszkodó analitikai megoldások segítségével sokkal hatékonyabban és átfogóbban elemezhetik az információkat, percek alatt feltárva a kritikus pontokat, és így támogatva az üzleti döntések meghozatalát. Ez a lehetőség egyre több területen elérhető, például szoftverfejlesztésnél vagy adatok rendszerezésénél, de olyan specifikus területeken is, mint a bűnüldözés.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Szórakozás

Ezek a Black Friday sztárjai Magyarországon

Itthon egy robotporszívó, Lengyelországban a legújabb csúcs iPhone vezeti a toplistát

Az ünnepi vásárlási szezont elindító, tengerentúli eredetű, kihagyhatatlan ajánlatokkal csábító Black Friday, vagyis fekete péntek – a nevével ellentétben – ma már messze nem az a kaotikus, egy napig vagy legfeljebb egy hétvégén át tartó akciós időszak, ami még néhány éve is volt. Magyarországon – és a környező régióban – a leárazások időszaka immár hetekig tart. A vásárlóknak így több idejük van tervezni, összehasonlítani az árakat, és átgondoltabb döntéseket hozni, a kereskedőknek több lehetőségük van az ajánlataik népszerűsítésére, és a futárcégek terhelése is jobban eloszlik.

És hogy mit vásárolunk ilyenkor?

A legnagyobb európai hátterű online piactér, az Allegro régiós összehasonlító adatai szerint a magyar vevők idén is inkább a praktikus, családcentrikus termékeket keresik. A legjobban teljesítő kategóriáknak itthon így a gyerekeknek szóló árucikkek, az elektronikai termékek és a sport- és szabadidős eszközök számítanak. Hasonló trend figyelhető meg Csehországban és Szlovákiában is, míg Lengyelországban az elektronikai termékek, a szupermarketes áruk, az otthoni dekorációs cikkek és irodai kiegészítők fogynak a legjobban az idén.

Ennél is érdekesebb különbségeket mutat, hogy az egyes országokban melyik termék az abszolút toplista-vezető. Az összesített forgalmi értéket tekintve Magyarországon ez egy, a hétköznapi háztartási munkát megkönnyítő, praktikus robotporszívó, konkrétan a Xiaomi Robot Vacuum X20+ modell. A cseh és a szlovák piacon ezzel szemben a Lego elsősorban felnőtteket célzó, híres épületeket, klasszikus járműveket, történelmi tárgyakat, művészeti alkotásokat vagy különleges növényeket megformáló Icons készletei vezetik az eladási listát. Lengyelországban megint más a kép: ott az összesített forgalmi értéket nézve az Apple iPhone 17 Pro a legkeresettebb termék az Allegro felületén.

A változó vásárlói preferenciákat követve a Black Friday immár az Allegro esetében is egy teljes hónapon át, egészen december 1-ig tart. Mivel a vásárlók fő célja általában is a legjobb ajánlatok felkutatása, azaz a spórolás, a webáruház egy különleges ajánlatot is összeállított a bevásárlási szezonra időzítve. Az új és regisztráló vásárlók első rendelésüket ingyenes kiszállítással* kapják meg, a jogosult felhasználók pedig feliratkozhatnak egy díjmentes próbaidőszakra, amely 8 hónap alatt 8 további ingyenes kiszállítást** biztosít. Emellett az Allegro 50% kedvezményt kínál az éves Smart! tagságra minden újonnan előfizető vagy megújító vásárló*** számára – így minden eddiginél könnyebbé téve a korlátlan számú ingyenes kiszállítás és visszaküldés igénybevételét a vásárlási szezonban.

Akár ajándékokat keres az ember, akár a tech kütyüket cserélné frissebbre, vagy csak a nagybevásárlást intézné egyszerűbben, az  Allegro meghosszabbított Black Friday időszaka és a Smart! ajánlatok most igazán okos megoldást nyújtanak.

*Az akció 2025.10.30. és 2026.01.14. között érhető el olyan új felhasználók számára, akik nem voltak még Allegro Smart!-tagok. Az akció Smart! jelzésű ajánlatokra érvényes (átvételi pontra történő min. 5000 Ft értékű megrendelés esetén; futár által kézbesített, eladónként min. 9000 Ft értékű megrendelés esetén). Tekintsd meg az Általános Szerződési Feltételeket.

**Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.

***Az ajánlat csak a jogosult vásárlók számára érhető el, 2026.01.14-ig.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

A Mattel pályára állítja az UNO Elite-et: megérkezett a Formula–1 hivatalos kiadása

UNO

Miközben a 2025-ös Formula 1® szezon a tetőfokára hág és közeledik a nagy finálé, a Mattel egy újabb nagy rajtot vett: ma bemutatta az UNO Elite™ legújabb tagját, az UNO Elite™ Formula 1® kiadást.

A vadonatúj, adrenalindús verzió a Forma–1 világát ülteti át a játékasztalra. A pakli mind a 10 F1® csapat pilótáit és autóit felvonultatja, kiegészítve csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal és ikonikus sisakokkal, míg az új Elite Akciókártyák minden leosztásba becsempészik a rajtrács feszültségét és drámáját.

Az UNO Elite Formula 1® mindent magában foglal, amit a rajongók szeretnek az UNO kártyajátékában, és ezt ötvözi a bolygó legnépszerűbb autóverseny-sorozatának sebességével, drámájával és taktikájával. Az első kiadás több mint 100 egyedi, a Forma–1 által inspirált Elite Akciókártyát tartalmaz, amelyek különböző színekben és speciális fóliás változatokban is elérhetők – összesen több mint 1 000 egyedi kártyával.

Ahhoz, hogy a versenyrajongók és az UNO-rajongók is zökkenőmentesen elrajtolhassanak, az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 112 kártyát tartalmaz, amelyek ugyanúgy játszhatók, mint a klasszikus UNO, továbbá két fóliázott Elite akciókártyát és négy játékpörgető csomagot foglal magában pilótákkal, autókkal, csapatfőnökökkel, tartalék pilótákkal, versenypályákkal és sisakokkal.

„Ez a bővítés az UNO Elite számára a motorsport csúcsának izgalmát hozza el a világ legnépszerűbb hagyományos játékába, egyedülállóan interaktív módon”

– mondta Ray Adler, a Mattel alelnöke, a játékok globális vezetője.

„Az UNO-nak és a Formula 1-nek is rendkívül szenvedélyes rajongótábora van, és ezek a partnerségek lehetővé teszik, hogy új rajongókat vonjunk be a saját világainkba.”

Az UNO Elite™ Formula 1® 2025 Core Edition Starter Pack 2026 januárjától elérhető lesz Magyarországon is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Szórakozás

Hollywoodi együttműködés emeli tovább a magyar filmipart

A United Illusions Virtual Production Studio stratégiai partnerségre lépett a Los Angeles-i Orbital Studios-szal.

A két stúdió a jövőben közösen dolgozik azon, hogy tapasztalataikra építve tovább fejlesszék azokat a technikai és produkciós folyamatokat, amelyek még hatékonyabbá tehetik a virtuális filmgyártást, illetve alapot adnak a közös projektek megvalósításához. A partnerség a tudásmegosztásra és a közös innovációra épül, új lehetőségeket teremtve mind az európai, mind az amerikai produkciók számára. Az együttműködés Magyarország pozícióját is tovább erősíti a globális filmiparban, hiszen a magas technológiai színvonal versenyképes gyártási feltételekkel párosul.

A United Illusions – Közép-Európa legnagyobb virtuális filmstúdiója – idén nyílt meg Fóton, és már a megnyitásakor megkapta az ARRI filmtechnológiai vállalat akkreditációját, amellyel világszerte kevesebb mint tíz stúdió rendelkezik. Az itt alkalmazott technológia lényege, hogy a virtuális díszleteket valós időben, LED-falakon vetítik a színészek köré, ami gyorsabb, költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártást tesz lehetővé. A technológia mára a modern filmgyártás szerves részévé vált, és számos produkcióban alkalmazzák. Aktuális példák között említhető James Gunn új Supermanje, a Brad Pitt főszereplésével készült Forma-1-es film vagy az HBO saját gyártású Sárkányok háza sorozata.

A virtuális filmgyártás lehetőségei ugyanakkor még messze nincsenek teljesen kiaknázva, ezért is kezdődött meg több mint egy éve a tárgyalássorozat a United Illusions és Hollywood egyik legnagyobb virtuális filmstúdiója, az Orbital Studios között. Az együttműködés megszületéséről Simon Zoltán, a fóti stúdió igazgatója mesélt:

„Külön megtiszteltetés számunkra, hogy az Orbital Studios bennünket választott első nemzetközi partnerének, miközben világszerte számos megkeresést kaptak hasonló együttműködésre. Már a stúdió tervezésekor is az volt a célunk, hogy olyan partnerrel dolgozhassunk, aki a virtual production élvonalát képviseli. Az Orbital Studios nemcsak ezt teljesíti, hanem a jövőképünk is ugyanaz: a tapasztalatokra építve tovább fejlesztjük a virtuális filmgyártás folyamatait, hogy még hatékonyabban használjuk ki a technológia kreatív és gyártási előnyeit. valamint a közös fejlesztések és projektek biztosítják, hogy a VP-innováció élvonalában maradjunk.”

A nemzetközi együttműködést november 11-én jelentették be Los Angelesben, a Creative Artists Agency székházában, az American Film Market szakmai eseményhez kapcsolódva. A gálán számos elismert rendező, operatőr és producer vett részt.

Fotó: Brian Nitzkin és Simon Zoltán

Brian Nitzkin, az Orbital Studios üzletfejlesztési alelnöke így fogalmazott:

„Amióta Zoltán néhány évvel ezelőtt először ellátogatott hozzánk Los Angelesbe, folyamatos párbeszédben maradtunk arról, hogyan támogathatnánk egymás munkáját. A virtual production egy olyan új technológia, amely azonnali és pozitív hatást gyakorol a szórakoztatóiparra – gondoljunk csak a kreatív rugalmasságra, a költséghatékonyságra vagy a fenntarthatóságra. Mind az Orbital Studios, mind a United Illusions élen jár abban, hogy ezeket a lehető leghatékonyabb módon beépítse a gyártási folyamatokba.”

A Visual Europe Group-hoz tartozó United Illusions ezzel tovább erősítette nemzetközi jelenlétét, és fontos lépést tett afelé, hogy Magyarország még vonzóbb célponttá váljon a nagy produkciók számára. A partnerség a technológiai fejlődés mellett a szakmai tudás megosztását is szolgálja, erről Botond Szabolcs, a Visual Europe Group vezérigazgatója beszélt:

„A cégcsoport alapítása óta következetesen az innovációt szolgáljuk, hogy ügyfeleink a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatást kapják. Ez a partnerség ennek egy újabb mérföldköve. Az Orbital Studios tapasztalt, elhivatott csapatával ráadásul nemcsak a technológiai képességeinket bővítjük, hanem közös képzésekkel a pályakezdő filmeseket is szeretnénk majd támogatni.”


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss