Connect with us

Tippek

Íme pár tipp, hogyan növelhetjük az ügyfélélményt

Tegyük ügyfélközpontúbbá márkaüzeneteinket!

A digitális világból érkező információk lefordítása, megértése és beépítése üzleti előnyt jelent egy vállalat számára.

Ha ráhangolódunk és újra gondoljuk az ügyféligényeket, újszerű és ügyfélközpontúbb üzleti modelleket hozhatunk létre. Amint figyelembe vesszük, hogy a technológiai forradalom hatása, sebessége és mélysége teljesen átalakította egész társadalmunkat és ezeknek a tünetei mutatkoznak meg az üzleti életben is, akkor olyan mikro- és makroszinten növelhetjük meg a cégünkről alkotott ügyfél-véleményeket, amelyekkel kitágíthatjuk hűséges vásárlóink körét.

Az elkövetkező öt évben tíz vállalat közül legalább négy el fog tűnni a piacról, ha nem tudják a digitalizáció hatásait beépíteni a szervezetükbe vagy az eladási folyamataikba”

– fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. A fogyasztók ugyanis azt igénylik, hogy a brandek minden szolgáltatásukhoz vagy termékükhöz valamilyen plusz vásárlói élményt nyújtsanak, s ehhez az élményhez bármilyen csatornán hozzájuthassanak.

“Emiatt a trend miatt a vállalkozásoknak át kell gondolniuk márka-üzeneteik közlési módját”

– teszi hozzá. Ez a felhasználói logika jellemző számos üzleti megoldásnál, legyen szó kiskereskedelmi, pénzügyi vagy kormányzati szolgáltatásról.

“Digitálisan gondolkodni valójában nem csak egy trend, hanem egy hosszú távú innovációs stratégia, amely új üzleti lehetőségeket ígér egy cég imidzsének fejlesztéséhez és a felhasználóknak egyaránt”

véli Balogh Zsolt.

Ha ügyfél oldalról vizsgáljuk meg, vajon mi az, amit igényelnek az ügyfelek, s hogyan kapcsolódhatnak be ebbe a folyamatba a szolgáltatások, akkor arra kell a választ keresni, hogyan tudják a felhasználók egyszerre a weben, mobileszközön vagy más fizikai módon csatlakoztatott eszközeiken a lehető leggyorsabban elérni a terméket vagy szolgáltatást.

A válasz az ügyfélközpontú stratégiaépítésben rejlik, egy olyan stratégiában, amely megkülönböztet minket a többi márkától”

– mondja Balogh Zsolt.

Négy lépéses stratégia az ügyfélélmény fokozására

  1. Ismerjük meg a vásárlói célközönséget!

Fontos, hogy pontosan ismerjük vásárlóinkat és a módját, hogyan léphetünk velük kapcsolatba. Ehhez meg kell vizsgálnunk és elemeznünk a társadalmi és kulturális szokásokat és egyéb szempontokat. Az ügyfél-profilok tehát nem alapulhatnak karikatúrán vagy hamis elképzeléseken, hanem valós képet kell, hogy mutassanak a célcsoportról. A precízen felépített felhasználói profilokkal könnyebb megcélozni az aktuális vásárlói közönséget.

Öt alapvető tényező a profilalkotáshoz:

  1. A) Azonosítás: különítsük el a legfontosabb attribútumokat a többitől.
  2. B) Csoportosítás: hozzunk létre egy minimális számú csoportot, akikre igazak a jellemzők.
  3. C) Meghatározás: ruházzuk fel a csoportot különböző demográfiai jegyekkel, például pozíció, célok, kihívások.
  4. D) Ellenőrzés:  hangoljuk össze a célszemélyeket az üzleti célokkal.
  5. E) Integrálás:    jól láthatóan illesszük bele a vállalat stratégiájába a megkapott célcsoportot.
  1. Optimalizáljuk a vásárlói nyomvonalat!

Miért érdemes megvizsgálni a vásárlói nyomvonalat?

Ha megértjük a vásárlások kattintási útvonalát, akkor pontosabban felállítható a digitális stratégia”

– mondja Balogh Zsolt. A mérésekből megkapott apró mozaikokból összeállítható, hogy milyen rejtett szükségleteik vannak egy vásárlónak. Ha ezeket a digitális lábnyomokat beazonosítjuk, hozzárendelhetünk személyre-szabott termék-élményeket.

Milyen formában érdemes a legjobb kattintási arányt elérni? Vajon a bannerek vagy képek vonzzák jobban a vásárlókat? Mi az a három lépés, ami megelőzi a vásárlást?

“A tapasztalat az, hogy a gyors és személyre-szabott kínálat tartja a felhasználókat az oldalon, ahol azt érzik ők vannak a középpontban, nekik és róluk szól a digitális környezet.”

  1. Fenntartani a folyamatos érdeklődést

Nem egyszerű, de érdemes törekedni rá, hogy megengedjük az ügyfeleknek, bármilyen eszközről folyamatosan hozzáférhessenek a kosarukhoz. Ez is lehet egy módja, hogy fenntartsuk a folyamatos érdeklődésüket. Ha egy felhasználó például a webböngészőjén keresztül hozott létre egy kívánságlistát, akkor elvárja, hogy az okostelefonján is ugyanúgy hozzáférhessen.

Az ilyen jellegű többcsatornás szolgáltatások beillesztése szükséges az eladási folyamatba, de figyelni kell arra, hogy az ügyféladatok pontosan rögzüljenek”

magyarázza Balogh Zsolt.

A digitális vásárlói élmény valójában egy mozaikhoz hasonlít. Minden mozaik darabnak illeszkednie kell a másikhoz. Ha az ügyfelet negatív tapasztalat éri, sérül a brand értéke is.

“Tapasztalataink szerint a legoptimálisabb nyomvonal, ha mobilalkalmazásról juthatnak el a webhelyre.”

Az ügyfél és a cég közötti kommunikációhoz azonban több kell, mint a tartalmak optimalizálása a különböző képernyőméretekhez. A vállalatoknak mikro- és makro szinten is ki kell alakítaniuk a kommunikációs csatornájukat.

“Azok a cégek, amelyek legalább három kommunikációs csatornán – például web, social media, hírlevél – kapcsolódnak a vásárlókhoz, mintegy 81 százalékban elégedett ügyfeleket regisztrálhatnak, és 83 százalékban újravásárlást könyvelhetnek el”

– fűzi hozzá az ügyvezető.

  1. Házon belüli együttműködés az ügyfelek jobb kiszolgálásáért

Az ügyfélélmények fokozása, a webalkalmazás teljesítményének javítása és a digitális élmények szélesítése a legfontosabb prioritás piaci környezetben. A kellemes élmények hatására az ügyfelek hűségesek és elkötelezettek lesznek a márka iránt. A digitális stratégia részévé kell tenni, hogy az IT és a marketing terület együtt működjön.

“A rendszeres monitorozásnak köszönhetően a problémákat már a korai fázisban felismerhetik, s ennek köszönhetően kiszűrhető a termékhez és a szolgáltatáshoz kapcsolódó negatív kockázat.”

mondta Balogh Zsolt.

A Liferay által kínált digitális élmény-platform keretrendszer segítségével új üzleti modellel vághatnak neki a piaci versenynek a vállalkozások. A platform segítségével újragondolhatják a vásárlói interakciókat, élményközpontúvá alakíthatják a terméküket vagy szolgáltatásukat. A keretrendszer alkalmazásával könnyen monitorozhatóvá válnak a vásárlói szokások, átláthatóbbá a belépő vásárlók nyomvonalai, mindemellett a digitális folyamatok is egyszerűbben menedzselhetőbbé válnak.

A szolgáltatásról többet innen tudhat meg: www.liferay.com/products 
A szoftverrel kapcsolatban innen tájékozódhat: www.liferay.com/request-a-demo

Tippek

Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete

2025. szeptember 22–28. között első alkalommal valósul meg a Digitális Tudatosság Hete (DT7), a Neo Interactive és a Carbon.Crane közös kezdeményezése.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ ökológiai lábnyomára, illetve a kiberbiztonság fontosságára. Tekintve, hogy egy átlagos felhasználó évente 229 kg CO2-t bocsát ki az online térben — a felmelegedési határ évi 501 kg/fő —, a leggyakrabban használt jelszó pedig még mindig az 123456, a közös gondolkodásra és tudásátadásra minden eddiginél nagyobb szükség van.

Látható problémák, láthatatlan lábnyom

A DT7 célja, hogy tudatosítsa: az online jelenlét is károsanyag-kibocsátással jár, viszont némi odafigyeléssel mindannyian tehetünk ellene. A kampány egyaránt célozza a lakosságot (például a social media használat csökkentésére való felhívással és interaktív karbonlábnyom méréssel), illetve a vállalatokat (weboldal auditokkal és mérésekkel). A szemléletformáló kezdeményezés egy olyan problémára világít rá, amelyről bár kevésszer beszélünk, egyre nagyobb terhet jelent a környezetünk számára. Az online tér kibocsátását jól érzékelteti, hogy csak a digitális marketing karbonlábnyoma nagyobb, mint a teljes globális légiközlekedésé. A Digitális Tudatosság Hetének másik apropója, hogy  felhívja a figyelmet a kiberbiztonság és a körültekintő hírfogyasztás fontosságára. Az AI térnyerésének kapcsán olyan új problémák ütötték fel a fejüket, amelyekkel korábban nem találkoztunk: míg néhány évvel ezelőtt egészen egyszerű volt megállapítani, hogy valódi képet, hanganyagot, vagy hírt fogyasztunk-e, manapság sokkal nehezebb elválasztani a hiteles tartalmakat a mesterséges intelligencia által generáltaktól. Kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmet kiváltó címek sokkal nagyobb eséllyel bírják kattintásra az olvasókat, még akkor is, ha nem feltétlenül igazak.

Közösen mindannyiunk jövőjéért

A kezdeményezés mögött álló Carbon.Crane és Neo Interactive a hazai digitális tudatosság legkiemelkedőbb képviselői közé tartoznak. A Carbon.Crane a digitális karbonlábnyom mérés és csökkentés szakértője, amelyhez egy nemzetközi szinten is egyedi és elismert, Bureau Veritas által validált szoftvert hoztak létre, a  Neo Interactive pedig Magyarország egyik legrégebbi digitális ügynöksége. A két szervezet közös víziója egy olyan digitális ökoszisztéma létrehozása, amely hatékony, mégis fenntartható és mindenki számára biztonságos.

A Digitális Tudatosság Hete természetesen a fizikai térben is megjelenik. Október 7-én, a kampány zárásaként az Internet Hungary keretein belül mutatják be a szervezők a tanulságokat, esettanulmányokkal kiegészítve.

Miközben a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, sokszor fogalmunk sincs róla, hogy a digitális eszközök használata milyen hatást gyakorol a környezetünkre, vagy éppen saját magunkra. Nagyon hiányzik a digitális önismeret, amikor tisztában vagyunk a saját felhasználási szokásainkkal, és a pozitív élmények és értékek mellett tudjuk, milyen károkat okozunk, vagy okozhatunk, illetve milyen veszélyeknek vagyunk kitéve és hogyan csökkenthetők ezek a kockázatok.

emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.

Litkai Gergely is kiáll a digitális tudatosság mellett

A kampány házigazdája Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa, aki már jól ismert a zöld kezdeményezések iránti elkötelezettségéről. A kezdeményezés további támogatók számára is nyitott, a szervezők örömmel várják olyan vállalatok és magánszemélyek jelentkezését, akik szívesen tennének a digitális fenntarthatóságért.

„A digitális világot a legtöbben láthatatlannak érzékeljük – hiszen nem szennyez, nem füstöl, nem hagy maga után kupacokat. Mégis óriási lábnyoma van, amelyet nap mint nap mindannyian növelünk. A Digitális Tudatosság Hete számunkra arról szól, hogy ezt a lábnyomot láthatóvá tegyük, és megmutassuk: kis lépések is számítanak. Legyen szó arról, hogy öt perccel kevesebbet görgetünk a telefonunkon, vagy arról, hogy egy vállalat optimalizálja a digitális működését – minden döntésünk hozzáad egy darabot a jövőnkhöz. Ez a kampány egyszerre edukáció és cselekvésre hívás, mert hisszük, hogy a digitális jövő csak tudatosan lehet fenntartható és biztonságos.”

 mondta Kepes Katinka, a Neo Interactive cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss