Connect with us

Tippek

Íme pár tipp, hogyan növelhetjük az ügyfélélményt

Tegyük ügyfélközpontúbbá márkaüzeneteinket!

A digitális világból érkező információk lefordítása, megértése és beépítése üzleti előnyt jelent egy vállalat számára.

Ha ráhangolódunk és újra gondoljuk az ügyféligényeket, újszerű és ügyfélközpontúbb üzleti modelleket hozhatunk létre. Amint figyelembe vesszük, hogy a technológiai forradalom hatása, sebessége és mélysége teljesen átalakította egész társadalmunkat és ezeknek a tünetei mutatkoznak meg az üzleti életben is, akkor olyan mikro- és makroszinten növelhetjük meg a cégünkről alkotott ügyfél-véleményeket, amelyekkel kitágíthatjuk hűséges vásárlóink körét.

Az elkövetkező öt évben tíz vállalat közül legalább négy el fog tűnni a piacról, ha nem tudják a digitalizáció hatásait beépíteni a szervezetükbe vagy az eladási folyamataikba”

– fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. A fogyasztók ugyanis azt igénylik, hogy a brandek minden szolgáltatásukhoz vagy termékükhöz valamilyen plusz vásárlói élményt nyújtsanak, s ehhez az élményhez bármilyen csatornán hozzájuthassanak.

“Emiatt a trend miatt a vállalkozásoknak át kell gondolniuk márka-üzeneteik közlési módját”

– teszi hozzá. Ez a felhasználói logika jellemző számos üzleti megoldásnál, legyen szó kiskereskedelmi, pénzügyi vagy kormányzati szolgáltatásról.

“Digitálisan gondolkodni valójában nem csak egy trend, hanem egy hosszú távú innovációs stratégia, amely új üzleti lehetőségeket ígér egy cég imidzsének fejlesztéséhez és a felhasználóknak egyaránt”

véli Balogh Zsolt.

Ha ügyfél oldalról vizsgáljuk meg, vajon mi az, amit igényelnek az ügyfelek, s hogyan kapcsolódhatnak be ebbe a folyamatba a szolgáltatások, akkor arra kell a választ keresni, hogyan tudják a felhasználók egyszerre a weben, mobileszközön vagy más fizikai módon csatlakoztatott eszközeiken a lehető leggyorsabban elérni a terméket vagy szolgáltatást.

A válasz az ügyfélközpontú stratégiaépítésben rejlik, egy olyan stratégiában, amely megkülönböztet minket a többi márkától”

– mondja Balogh Zsolt.

Négy lépéses stratégia az ügyfélélmény fokozására

  1. Ismerjük meg a vásárlói célközönséget!

Fontos, hogy pontosan ismerjük vásárlóinkat és a módját, hogyan léphetünk velük kapcsolatba. Ehhez meg kell vizsgálnunk és elemeznünk a társadalmi és kulturális szokásokat és egyéb szempontokat. Az ügyfél-profilok tehát nem alapulhatnak karikatúrán vagy hamis elképzeléseken, hanem valós képet kell, hogy mutassanak a célcsoportról. A precízen felépített felhasználói profilokkal könnyebb megcélozni az aktuális vásárlói közönséget.

Öt alapvető tényező a profilalkotáshoz:

  1. A) Azonosítás: különítsük el a legfontosabb attribútumokat a többitől.
  2. B) Csoportosítás: hozzunk létre egy minimális számú csoportot, akikre igazak a jellemzők.
  3. C) Meghatározás: ruházzuk fel a csoportot különböző demográfiai jegyekkel, például pozíció, célok, kihívások.
  4. D) Ellenőrzés:  hangoljuk össze a célszemélyeket az üzleti célokkal.
  5. E) Integrálás:    jól láthatóan illesszük bele a vállalat stratégiájába a megkapott célcsoportot.
  1. Optimalizáljuk a vásárlói nyomvonalat!

Miért érdemes megvizsgálni a vásárlói nyomvonalat?

Ha megértjük a vásárlások kattintási útvonalát, akkor pontosabban felállítható a digitális stratégia”

– mondja Balogh Zsolt. A mérésekből megkapott apró mozaikokból összeállítható, hogy milyen rejtett szükségleteik vannak egy vásárlónak. Ha ezeket a digitális lábnyomokat beazonosítjuk, hozzárendelhetünk személyre-szabott termék-élményeket.

Milyen formában érdemes a legjobb kattintási arányt elérni? Vajon a bannerek vagy képek vonzzák jobban a vásárlókat? Mi az a három lépés, ami megelőzi a vásárlást?

“A tapasztalat az, hogy a gyors és személyre-szabott kínálat tartja a felhasználókat az oldalon, ahol azt érzik ők vannak a középpontban, nekik és róluk szól a digitális környezet.”

  1. Fenntartani a folyamatos érdeklődést

Nem egyszerű, de érdemes törekedni rá, hogy megengedjük az ügyfeleknek, bármilyen eszközről folyamatosan hozzáférhessenek a kosarukhoz. Ez is lehet egy módja, hogy fenntartsuk a folyamatos érdeklődésüket. Ha egy felhasználó például a webböngészőjén keresztül hozott létre egy kívánságlistát, akkor elvárja, hogy az okostelefonján is ugyanúgy hozzáférhessen.

Az ilyen jellegű többcsatornás szolgáltatások beillesztése szükséges az eladási folyamatba, de figyelni kell arra, hogy az ügyféladatok pontosan rögzüljenek”

magyarázza Balogh Zsolt.

A digitális vásárlói élmény valójában egy mozaikhoz hasonlít. Minden mozaik darabnak illeszkednie kell a másikhoz. Ha az ügyfelet negatív tapasztalat éri, sérül a brand értéke is.

“Tapasztalataink szerint a legoptimálisabb nyomvonal, ha mobilalkalmazásról juthatnak el a webhelyre.”

Az ügyfél és a cég közötti kommunikációhoz azonban több kell, mint a tartalmak optimalizálása a különböző képernyőméretekhez. A vállalatoknak mikro- és makro szinten is ki kell alakítaniuk a kommunikációs csatornájukat.

“Azok a cégek, amelyek legalább három kommunikációs csatornán – például web, social media, hírlevél – kapcsolódnak a vásárlókhoz, mintegy 81 százalékban elégedett ügyfeleket regisztrálhatnak, és 83 százalékban újravásárlást könyvelhetnek el”

– fűzi hozzá az ügyvezető.

  1. Házon belüli együttműködés az ügyfelek jobb kiszolgálásáért

Az ügyfélélmények fokozása, a webalkalmazás teljesítményének javítása és a digitális élmények szélesítése a legfontosabb prioritás piaci környezetben. A kellemes élmények hatására az ügyfelek hűségesek és elkötelezettek lesznek a márka iránt. A digitális stratégia részévé kell tenni, hogy az IT és a marketing terület együtt működjön.

“A rendszeres monitorozásnak köszönhetően a problémákat már a korai fázisban felismerhetik, s ennek köszönhetően kiszűrhető a termékhez és a szolgáltatáshoz kapcsolódó negatív kockázat.”

mondta Balogh Zsolt.

A Liferay által kínált digitális élmény-platform keretrendszer segítségével új üzleti modellel vághatnak neki a piaci versenynek a vállalkozások. A platform segítségével újragondolhatják a vásárlói interakciókat, élményközpontúvá alakíthatják a terméküket vagy szolgáltatásukat. A keretrendszer alkalmazásával könnyen monitorozhatóvá válnak a vásárlói szokások, átláthatóbbá a belépő vásárlók nyomvonalai, mindemellett a digitális folyamatok is egyszerűbben menedzselhetőbbé válnak.

A szolgáltatásról többet innen tudhat meg: www.liferay.com/products 
A szoftverrel kapcsolatban innen tájékozódhat: www.liferay.com/request-a-demo

Tippek

Elfogyott az adatkeret húsvét után? Most egy mozdulattal segíthetsz rajta

Az ünnepi hétvégék és hosszabb családi együttlétek után sokan szembesülnek vele, hogy az adatkeret nem minden esetben végtelen.

Legyen szó húsvéti videóhívásokról, közösen nézett online filmekről vagy útvonaltervezésről, könnyen előfordulhat, hogy egy barát vagy családtag net nélkül marad – épp a legrosszabb pillanatban. A Yettel legújabb innovációja, a „Dobj 1 gigát!” funkció pontosan erre kínál megoldást: egy teljesen díjmentes lehetőséget, amellyel a számlás ügyfelek havonta egyszer 1 GB adatot küldhetnek egy feltöltőkártyás ismerősüknek, pusztán néhány érintéssel a Yettel applikáción keresztül. 

Ez a funkció nemcsupán kényelmi szolgáltatás, hanem igazi újdonság a hazai telekommunikációs piacon. A szolgáltatás célja, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket a digitális térben is – hiszen sokszor elég egyetlen giga ahhoz, hogy elérjünk valakit, akinek fontos üzenetünk van, vagy aki épp úton van, net nélkül. 

Hogyan működik? 

A funkció használata rendkívül egyszerű. A Yettel app friss, 11.9.0-ás vagy újabb verzióját használva a főképernyőn, vagy a Szolgáltatások > Ajándékozás menüpont alatt érhető el az újítás. Innen néhány kattintással kiválaszthatjuk, kinek szeretnénk adatot küldeni, és az ajándék giga már landol is a kiválasztott feltöltőkártyás Yettel-előfizető adatkeretében – bármiféle extra költség, engedélykérés vagy beállítás nélkül. 

A „Dobj 1 gigát!” különösen aktuális most, amikor az emberek egyre tudatosabban használják a mobilinternetet – ugyanakkor egyre több az adatintenzív tevékenység is a mindennapokban. Egy ilyen apró, de jelentős figyelmesség igazi segítséget jelenthet,  hiszen legyen szó navigációról, egy fontos e-mail elküldéséről vagy akár csak egy videó megtekintéséről, néhány száz megabájt hiánya is nagy akadályt jelenthet – főleg akkor, ha a közelben nincs Wi-Fi. 

A Yettel fejlesztőcsapata ezzel a kezdeményezéssel nemcsak technológiai előnyt kínál, hanem egy újfajta közösségi gesztust is: egyetlen érintés most valódi segítséggé válhat. Az adatmegosztás ebben a formában nemcsak praktikus, hanem személyes, és kifejezi azt is, hogy figyelünk egymásra a digitális térben is. 

A funkció jelenleg minden lakossági számlás Yettel előfizető számára elérhető, és havonta egy alkalommal használható fel. A vállalat bízik benne, hogy ez az újítás sokak számára hoz majd könnyebbséget, és hogy egyre többen élnek majd a lehetőséggel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Magyarországon is elérhető a LEGO® Braille Bricks

A LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport Magyarországon is bemutatta a LEGO® Braille Bricks készletet. A program mára több mint harminc országban működik sikeresen világszerte.

A LEGO Braille Bricks célja, hogy a látássérült gyermekek számára befogadó és játékos módon tegye lehetővé a Braille-írás és -olvasás elsajátítását. A LEGO Alapítvány 2020 óta biztosít LEGO Braille Bricks készleteket olyan szervezeteknek, amelyek a látássérült gyermekek oktatására specializálódtak.

A Braille-írás tanulása játékos formában

A LEGO Braille Bricks speciálisan tervezett LEGO kockák, amelyek bütykei megfelelnek a Braille-ábécé betűinek és számainak, miközben teljes mértékben kompatibilisek a hagyományos LEGO kockákkal. Minden kockán megtalálható a megfelelő betű nyomtatott változata is, így a látássérült gyerekek és látó tanárok, diákok és családtagok együtt tanulhatnak és játszhatnak.

A készletet kifejezetten iskolai felhasználásra tervezték, és kiválóan ötvözhető a játékon keresztül történő tanulás pedagógiai módszerével: a készletekben a kockákra épülő feladatokhoz nyújtanak ötleteket a tanárok számára. Minden anyag elérhető a www.LEGOBrailleBricks.com weboldalon. A Braille-kockákkal a gyerekek fejleszthetik tapintási készségeiket, és új, szórakoztató formában tanulhatnak.

Kollaborációból született projekt

Számos javaslat érkezett az évek során egy Braille-írásra fókuszáló, LEGO kockákból álló készlet létrehozására. A LEGO Alapítvány kísérleti programja 2019-ben indult, az első ingyenes LEGO Braille Bricks készleteket pedig 2020 augusztusában, vakokat segítő partnerszervezetek közreműködésével juttatták el a diákokhoz. A program eddigi működése során több mint 56 000 gyermekhez jutott el, a LEGO Braille Bricks készletek 19 nyelven készültek el, beleértve a latin betűs ábécéket, a kínait és a vietnámit is. A készletek jelenleg 35 országban érhetők el, és több mint 54 000 képzett szakember, pedagógus és egyéb szakértő használja őket.

A magyar Braille-ábécét tartalmazó készlet fejlesztése és alkalmazása helyi szakértők bevonásával

A magyar LEGO Braille Bricks készlet fejlesztése 2021-ben kezdődött, szoros együttműködésben a Nyíregyházi Egyetemmel és a Vakok és Gyengénlátók Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Egyesületével.

Az Egyesület, a Nyíregyházi Egyetemen működő LEGO® Education Innovation Studio (LEIS) közreműködésével, március végén szakmai programot szervezett a Braille-írás 200. évfordulója alkalmából, és az eseményen mutatták be a magyar LEGO Braille Bricks készletet.

A Nyíregyházi Egyetemen működő LEGO® Education Innovation Studio (LEIS) szakmai vezetője és trénere, Szabó József Mihály már a kezdetektől részt vett a magyar Braille készlet fejlesztésében.

A többéves munkában résztvevőket mindvégig erős személyes indíttatás is vezérelte, a stábot pedig további elismert szakemberek erősítették

– mondja Szabó József Mihály.

Az első hazai készletet 2023-ban gyártotta le a LEGO Csoport. A magyar nyelvű készlet finomhangolását és a hozzá kapcsolódó módszertan kidolgozását az Egy sima, egy fordított – Egyesület az Inklúzióért munkatársai végezték látássérült gyermekek bevonásával.

A frissen kifejlesztett kockakészlet pilot programját az Egyesület az Inklúzióért a LEGO Csoport Helyi Közösségi Szerepvállalás csoportjával együttműködve indította el. „A célunk az volt, hogy ezt a sokoldalú eszközt a magyar nyelv sajátosságaira alakítva adaptálni tudjuk a nagy múltú hazai gyógypedagógiai hagyományhoz ” – mondta Tóth Adrienn Anita, az Egy sima egy fordított – Egyesület az Inklúzióért munkatársa.

A tapasztalataink nagyon jók, hiszen nemcsak a pedagógusok, hanem a látássérült és a tanulásban akadályozott látássérült gyerekek is szívesen használják a LEGO Braille Bricks készletet. A kockákhoz az alsó és a felső tagozatos általános iskolások számára külön módszertani csomagot dolgoztunk ki. Az oktatási anyagot öt kurzusra bontottuk, amelyek „hibrid“ formában, vagyis e-learning és jelenléti oktatás keretében elérhetők. Ezekre folyamatosan várjuk a gyógypedagógus kollégák jelentkezését. Szeretnénk egy olyan szakmai közösséget építeni, amelyben a látássérült gyerekek integrációját segítő aktív diskurzus alakulhat ki.

Az egyesület képviselője a szakmai közösségtől a tapasztalatok megosztását, a módszertani repertoár bővítését, valamint a pályaelhagyók számának csökkenését is reméli.

Tanulás és játék szabadon

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) becslései szerint világszerte körülbelül 19 millió gyermek él látássérültként, közülük mintegy 1,4 millió gyermek visszafordíthatatlan vaksággal. A LEGO Alapítvány és a LEGO Csoport elkötelezett amellett, hogy a játékon keresztüli tanulást minden gyermek számára elérhetővé tegye – függetlenül képességeiktől –, ezért a készleteket továbbra is ingyenesen biztosítják a kijelölt iskolák, intézmények és olyan szervezetek számára, amelyek látássérült gyermekekkel foglalkoznak.

A magyarországi hozzáférés

A LEGO Braille Bricks készletek Magyarországon a LEGO Csoport hivatalos partnerszervezetén keresztül, az Egy sima egy fordított – Egyesület az Inklúzióért közreműködésével érhetők el. Azok az iskolák és intézmények, amelyek szeretnének készletet igényelni, további információt a www.egysimaegyforditott.com weboldalon találnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Miért előnyös a fehér szín a lakásban?

fehér szín lakásban

Vannak, akik ódzkodnak a fehér színtől. Ennek legfőbb oka az, hogy hamar koszolódhat, de előfordul az is, hogy az orvosi rendelőkre asszociálunk a fehér bútorok és kiegészítők láttán. Pedig ettől jóval több érzelmet hordoz magában. Egyszerű, tiszta, minimalista. Éppen ezért kiválóan kombinálható minden színáranyalattal.

Ha fehérben gondolkodunk, akkor például a WhiteStore-nál elérhető gyerekszobai kisbútorok, tárolók tökéletes választásnak tűnnek. Egyrészt azért, mert szépek, másrészt pedig azért, mert praktikusak és mindenhová jól beilleszthetők. Az itt megtalálható Atmosphera for Kids termékek a prémiumminőség és a magas funkcionalitás szimbólumai. De mi minden szól még a fehér szín mellett? Cikkünkből kiderül, tarts velünk!

Stílusok, tulajdonságok és a fehér szín

Gyakorlatilag mindenhez passzol a fehér, de a skandináv, a modern, a tengerparti, a farmhouse és az eklektikus, illetve romantikus stílusok szerves részét képezi. Tulajdonképpen mindig divatos marad, bármilyen új irányzatról is legyen szó.

Ha ránézünk egy fehér bútorra vagy kiegészítőre, az ártalmatlanság, a frissesség és a tisztaság jut róla eszünkbe. Ugyanakkor a rendet is szimbolizálja, de van benne vitalitás és harmónia is. Összességében egy nagyon nyugtató színről van szó.

Törjük meg az egyhangúságot!

Ha a fehér színt főszínként használjuk a lakberendezésben, ügyeljünk arra, hogy ne legyen nagyon monoton. Játszhatunk például az alapanyagokkal vagy egy-egy bútorkiegészítővel. Használhatunk kontrasztos árnyalatokat, például a fekete fehérrel kombinálva nagyon elegáns benyomást kelt.

A fényes verzió rendkívül népszerű manapság, nagyon előkelő is, de ha minden fénylik, akkor túlságosan steril lesz az összhatás, és feszélyezve érezzük majd magunkat. Inkább törjük meg valamilyen fából készült elemmel vagy dísznövénnyel, dinamikusabb színű lakástextilekkel az egyhangúságot.

Úgy érezzük, túl szűk a tér a nappaliban? Használjunk több fehéret, mert világosabbá teszi, optikailag tágítja a helyiségeket! Számos tech kiegészítő is elérhető ebben a kivitelben, így a “gamerek” eszközei sem fognak elütni a szoba többi berendezésétől.

Színterápiában is használatos, méltán közkedvelt

A pszichológiában jól ismert gyógyító szín a fehér. Minden egyéb színt magába foglal, így ennek a legnagyobb a rezgésszáma. Lelki egyensúlyt teremt, megnyugtat, segít az indulatok csillapításában, ugyanakkor energetizál, ezáltal ad erőt a folytatáshoz.

Tippek a modern stílusú otthonhoz

Ha high-tech, modern otthont szeretnénk teremteni, akkor az okos technológiákon túl a színeket is tudatosan kell használni. A fehér ebben az esetben is tökéletes választás lehet. Hogy miért?

Mert elegáns, minimalista, higiénikus, letisztult, és még hosszan sorolhatnánk. Nézzünk körül a WhiteStore kínálatában, biztosan találunk itt számunkra megfelelő dekorációs elemeket, kiegészítőket!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss