Connect with us

Tippek

Mindig a természetességről papolnak, de a fotókon azért be van kapcsolva az öregedés elleni filter

Súlygyarapodás, kopaszodás, szem alatti karikák – az öregedés e jelei zavarják a leginkább a magyarokat, derül ki a Huawei legújabb kutatásából.

A gyártó több mint 700 okostelefon-tulajdonos körében végzett felmérésében többek között arra volt kíváncsi, hogy a 25-45 év közötti nők és férfiak elfogadják-e saját öregedésüket, illetve felvállalják-e vagy megpróbálják különböző filterekkel eltüntetni a kor látható jeleit a közösségimédia-felületeken.

Az eredmények alapján a felhasználók inkább a természetességet kedvelik, mégis negyedük szerkesztett már át fotót azért, hogy ne látszódjanak az arcán, vagy a testén az öregedés nyomai.

A magyarok közel fele inkább rossz véleménnyel van a szépítő filterek használatáról, mégis többségük csak jól beállított, előnyös fotókat tölt fel magáról a közösségi média oldalakra. A Huawei Észrevétlen szépség elnevezésű kampánya keretében – amely fókuszában az öregedés elfogadása és a természetesség áll – arról kérdezte a 25-45 év közötti mobilfelhasználókat, mit gondolnak a képmanipulációs alkalmazások használatáról, milyen a saját koruk előrehaladtához való viszonyuk és az idő múlásával megjelenő mely változásokat tartják a legzavaróbbnak saját magukon. A gyártó online és offline kutatásának eredményei szerint a nők megengedőbbek a retusált, szerkesztett fotókkal kapcsolatosan, a férfiak viszont csak ritkán módosítják filterekkel és egyéb alkalmazások segítségével a saját fotóikat.

A legfontosabb szempontok egykép posztolásánál

Online szokásaink

A Huawei online kérdőíves kutatásából kiderült, a felhasználók harmada havonta tölt fel magáról friss tartalmat a Facebook-ra vagy az Instagramra. Utóbbi esetében csak a férfiak 59 százalékának, illetve a nők 48 százalékának nyilvános a profilja. A megkérdezettek mintegy 40-40 százaléka nemtől függetlenül mindössze félévente cseréli a profilképét a közösségi oldalán, általában akkor, ha valamilyen látványos változást mutatna meg az előző profilfotóhoz képest (barnulás, fogyás stb). A felhasználók ennek leginkább a Facebook-on tulajdonítanak jelentőséget. A megkérdezettek a népszerű közösségi oldalakon a legkevésbé a reklámokat, az idézeteket, valamint a szelfiket kedvelik, viszont szívesen néznek természeti témájú, baráti összejöveteleken készült vagy sport- és étel tematikájú fotókat. A kutatás résztvevőinek 38 százaléka saját bevallása alapján szinte soha nem készít szelfit, közel 10 százalék azonban rendszeresen így örökíti meg önmagát.

A legzavaróbb öregedési jelek

Az idő vasfoga

Már a legfiatalabb válaszadók is beszámoltak apró ráncokról, a bőrük változásáról, amelyek kimondottan zavarják őket. A kitöltők 43 százaléka tapasztalt már magán az öregedést jelző sötét karikákat a szeme alatt, 38 százalék az őszüléssel küzd, a megkérdezettek harmada pedig a szarkalábakkal nincs kibékülve. A nők számára a súlygyarapodás és a narancsbőr a legzavaróbb jelek, a férfiakat pedig legjobban a kopaszodás és a regenerációs képességük csökkenése – egy megterhelő edzés vagy átmulatott éjszaka után – zavarja. A lekérdezésben résztvevők közel negyede használt már valamilyen fotómanipulációs alkalmazást arra, hogy a korral járó kellemetlen változásokat eltávolítsák a róluk készült képekről: vékonyították már a testrészeiket, arcukat, vagy eltüntették a ráncaikat.

A Huawei kutatása keretében kiderült többek között az is, hogy a népszerű társadalmi szépségmítosz, miszerint a két nem közül a férfiaknak áll jobban az öregedés, még mindig tartja magát. A résztvevők válaszaikban egyöntetűen azt fogalmazták meg, hogy míg „a férfiakhoz hozzátartoznak a ráncok és szarkalábak”, addig „a nőknél sajnos az a jellemző, hogy leírják őket, tehát eltűnnek, hogyha öregszenek”.

Filterhasználat megítélése

Filter vagy nem filter, ez itt a kérdés

Az online lekérdezésben résztvevők 42 százaléka inkább negatív véleménnyel van azokról az emberekről, akik filtereket használnak képeik feljavítása céljából. A téma megosztó mivoltát erősíti, hogy a második legnagyobb csoport a bizonytalanok tábora, akik a válaszadók egyharmadát adják. A lekérdezés során kiderült, a nők összességében majdnem kétszer annyian használnak filtereket (46 százalék), mint a férfi résztvevők. A hölgyek számára sokkal fontosabb az, hogy jól nézzenek ki egy képen és minél kevesebb testi- vagy bőrhibájuk látszódjon a fotókon.

A Huawei online kutatásában arról is megkérdezte a válaszadókat, hogy milyen szempontok a legfontosabbak számukra, mikor képet tesznek közzé magukról a közösségi médiában. A megkérdezettek mintegy 80 százalékának kifejezetten fontos, hogy minél természetesebb fotó készüljön róluk. Érdekes azonban, hogy a válaszadók ugyanilyen arányban tartják elengedhetetlennek, hogy jól nézzenek ki a fényképen, illetve kétharmaduk szerint az ütős fotó titka a jó beállítás.

Mások filter használatát illetően a nők bizonyultak megengedőbbnek: szerintük a képmanipuláció inkább játék, legtöbbször puszta kísérletezés a színekkel és fényekkel, a férfiak azonban mást gondolnak erről. Ők úgy látják, azok szerkesztik át a képeiket, akiknek alacsony az önbizalmuk és nincsenek rendben magukkal.

Szépítő filter használati gyakorisága

A kutatás során mindössze egy kérdésben nem volt bizonytalanság és megosztottság a válaszadók között: a résztvevők háromnegyede úgy gondolta, a képmódosító alkalmazások és a közösségi oldalak elterjedése kifejezetten rossz hatással van a fiatalok önképére.

A Huawei Észrevétlen szépség kampányának online kutatását és a hozzá tartozó, Trokán Nóra okostelefonos portréképeiből álló kiállítást a gyártó nemzetközi mobilfotós-versenye, az Infocus Arcok kategóriája ihlette. A tárlat szeptember 17-től 28-ig, keddtől szombatig minden nap, 12 és 20 óra között várja a látogatókat a Société Budapest-ben.

Tippek

Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete

2025. szeptember 22–28. között első alkalommal valósul meg a Digitális Tudatosság Hete (DT7), a Neo Interactive és a Carbon.Crane közös kezdeményezése.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ ökológiai lábnyomára, illetve a kiberbiztonság fontosságára. Tekintve, hogy egy átlagos felhasználó évente 229 kg CO2-t bocsát ki az online térben — a felmelegedési határ évi 501 kg/fő —, a leggyakrabban használt jelszó pedig még mindig az 123456, a közös gondolkodásra és tudásátadásra minden eddiginél nagyobb szükség van.

Látható problémák, láthatatlan lábnyom

A DT7 célja, hogy tudatosítsa: az online jelenlét is károsanyag-kibocsátással jár, viszont némi odafigyeléssel mindannyian tehetünk ellene. A kampány egyaránt célozza a lakosságot (például a social media használat csökkentésére való felhívással és interaktív karbonlábnyom méréssel), illetve a vállalatokat (weboldal auditokkal és mérésekkel). A szemléletformáló kezdeményezés egy olyan problémára világít rá, amelyről bár kevésszer beszélünk, egyre nagyobb terhet jelent a környezetünk számára. Az online tér kibocsátását jól érzékelteti, hogy csak a digitális marketing karbonlábnyoma nagyobb, mint a teljes globális légiközlekedésé. A Digitális Tudatosság Hetének másik apropója, hogy  felhívja a figyelmet a kiberbiztonság és a körültekintő hírfogyasztás fontosságára. Az AI térnyerésének kapcsán olyan új problémák ütötték fel a fejüket, amelyekkel korábban nem találkoztunk: míg néhány évvel ezelőtt egészen egyszerű volt megállapítani, hogy valódi képet, hanganyagot, vagy hírt fogyasztunk-e, manapság sokkal nehezebb elválasztani a hiteles tartalmakat a mesterséges intelligencia által generáltaktól. Kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmet kiváltó címek sokkal nagyobb eséllyel bírják kattintásra az olvasókat, még akkor is, ha nem feltétlenül igazak.

Közösen mindannyiunk jövőjéért

A kezdeményezés mögött álló Carbon.Crane és Neo Interactive a hazai digitális tudatosság legkiemelkedőbb képviselői közé tartoznak. A Carbon.Crane a digitális karbonlábnyom mérés és csökkentés szakértője, amelyhez egy nemzetközi szinten is egyedi és elismert, Bureau Veritas által validált szoftvert hoztak létre, a  Neo Interactive pedig Magyarország egyik legrégebbi digitális ügynöksége. A két szervezet közös víziója egy olyan digitális ökoszisztéma létrehozása, amely hatékony, mégis fenntartható és mindenki számára biztonságos.

A Digitális Tudatosság Hete természetesen a fizikai térben is megjelenik. Október 7-én, a kampány zárásaként az Internet Hungary keretein belül mutatják be a szervezők a tanulságokat, esettanulmányokkal kiegészítve.

Miközben a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, sokszor fogalmunk sincs róla, hogy a digitális eszközök használata milyen hatást gyakorol a környezetünkre, vagy éppen saját magunkra. Nagyon hiányzik a digitális önismeret, amikor tisztában vagyunk a saját felhasználási szokásainkkal, és a pozitív élmények és értékek mellett tudjuk, milyen károkat okozunk, vagy okozhatunk, illetve milyen veszélyeknek vagyunk kitéve és hogyan csökkenthetők ezek a kockázatok.

emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.

Litkai Gergely is kiáll a digitális tudatosság mellett

A kampány házigazdája Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa, aki már jól ismert a zöld kezdeményezések iránti elkötelezettségéről. A kezdeményezés további támogatók számára is nyitott, a szervezők örömmel várják olyan vállalatok és magánszemélyek jelentkezését, akik szívesen tennének a digitális fenntarthatóságért.

„A digitális világot a legtöbben láthatatlannak érzékeljük – hiszen nem szennyez, nem füstöl, nem hagy maga után kupacokat. Mégis óriási lábnyoma van, amelyet nap mint nap mindannyian növelünk. A Digitális Tudatosság Hete számunkra arról szól, hogy ezt a lábnyomot láthatóvá tegyük, és megmutassuk: kis lépések is számítanak. Legyen szó arról, hogy öt perccel kevesebbet görgetünk a telefonunkon, vagy arról, hogy egy vállalat optimalizálja a digitális működését – minden döntésünk hozzáad egy darabot a jövőnkhöz. Ez a kampány egyszerre edukáció és cselekvésre hívás, mert hisszük, hogy a digitális jövő csak tudatosan lehet fenntartható és biztonságos.”

 mondta Kepes Katinka, a Neo Interactive cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss