Connect with us

Tippek

SDC19: A Samsung partnereivel és szoftverfejlesztőkkel közösen hozza el a jövő technológiáit

Új fejlesztői lehetőségek a nyitott, skálázható mesterséges intelligencia és IoT platformokon

A 2019-es Samsung Fejlesztői Konferencia (SDC19) eseményén a mobil- és csatlakoztatott életmód víziójának megosztásával a vállalat arra inspirálja a fejlesztőket, vállalkozókat és a felhasználókat, hogy kihasználják az innovatív lehetőségeket, amelyeket a mindennapokban kulcsszerepet játszó eszközök nyújtanak.

„Nagy öröm számunkra, hogy a világ legjobb fejlesztőivel és szoftvertervezőivel dolgozhatunk együtt és közösen egy kiterjedt és biztonságos ökoszisztémát hozhatunk létre eszközeink és szolgáltatásaink integrációjával. Célunk, hogy továbbra is olyan innovatív mobil élményeket hozzunk létre, amelyek folyamatosan a felhasználók rendelkezésére állnak.”

– mondta DJ Koh a Samsung mobil és IT divíziójának elnök-vezérigazgatója.

Új fejlesztői lehetőségek a nyitott, skálázható mesterséges intelligencia és IoT platformokon

A Samsung idén elindította a Bixby Marketplace-t, ahol a felhasználók még több Bixby lehetőséget fedezhetnek fel. A felületen a fejlesztők több millió Bixby felhasználónak mutathatják be a platformra szánt szolgáltatásaikat. Az elmúlt hat hónapban a Bixby fejlesztői közössége megkétszereződött. A 2020-as évtől kezdve a Bixby Marketplace szélesebb körben lesz elérhető, így a fejlesztők még több Samsung eszközön mutathatják be szolgáltatásaikat.

A konferencián a vállalat bejelentette, hogy AI platformján a fejlesztők munkáját megkönnyítve, további funkciókkal bővíti a Bixby Developer Studiot:

  • Új Bixby Template-ekk teszik gyorsabbá a kapszulák elkészítését, így nem szükséges minden fejlesztést az elejéről újraindítani.
  • Továbbfejlesztett Bixby Views segítik a fejlesztőket abban, hogy platformokon átívelő konzisztens látványvilágot teremtsenek az okostelefonokon túl is, akár a televíziókon, tableteken, okosórákon vagy éppen a hűtőszekrényeken is.
  • Mostantól minden Bixby szolgáltatást regisztrálni lehet a Természetes Nyelvi Kategóriák Natural Language Categories) szerint. Így, ha egy felhasználó egy kategóriához (például hírek, rádió vagy navigáció) kapcsolódóan kér segítséget a Bixbytől, az asszisztens anélkül tud neki megfelelő szolgáltatásokat ajánlani, hogy meg kellene adni az alkalmazás pontos nevét.

Egyre több felhasználó tapasztalja meg, milyen előnyökkel jár a mindennapi életben egy zökkenőmentesen kapcsolódó eszközökből és szolgáltatásokból álló ökoszisztéma. A Samsung IoT platformján, a SmartThingsen keresztül bárki fejlesztheti eszközeit és kompatibilis szolgáltatásait. A fejlesztők és a Samsung partnerei eddig több mint 45 millió aktív felhasználó és több ezer eszköz számára hozták el a csatlakoztatott életmóddal járó előnyöket. A platformon további növekedés várható a WASH (Work as a SmartThings Hub) programon keresztül, amely lehetővé teszi SmartThings Hub szoftverek beépítését akár a hálózati szolgáltatók eszközeibe is.

A vállalat több olyan újdonságot is bejelentett az SDC Samsung Fejlesztői Konferencia rendezvényen, amelyeknek köszönhetően a fejlesztők integrálhatják korábbi eszközeiket a SmartThings platformba.

  • A tervezők a Rules API-val új, automatizált okos otthon funkciókat hozhatnak létre, amelyek az összes SmartThings eszközön alkalmazkodnak az egyedi felhasználói igényekhez.
  • A Samsung 2020 elején indítja el a SmartThings Device SDK Beta programot, hogy a jövőben is minél több SmartThings kompatibilis eszköz készülhessen.

A Samsung arra bíztatja a fejlesztőket, hogy legyenek aktív részesei az ökoszisztéma építésének és több különböző ösztönző programmal is támogatja a fejlesztői közösséget, mint például a Best of Galaxy Store Díj, a Samsung Mobile Design Competition, a Bixby DevJam és a Samsung Mobile Security Reward program.

Eszközökön átívelő új, inspiráló élmények

A Samsung új szintre emeli a mobilos felhasználói élményt, így a készülékek tulajdonosai arra koncentrálhatnak, ami igazán fontos számukra. A One UI 2 olyan új funkciókkal teszi rendezettebbé a felhasználói felületet, amelyek természetesebb interakciót tesznek lehetővé a készülékkel és emellett a szemet is kímélik. A fejlesztői és felhasználói élmény egységesítése érdekében a vállalat kiterjeszti a One UI 2 használatát az okostelefonokon kívül a tabletekre, a viselhető okoseszközökre és az innovatív kialakítású készülékekre is, mint például a kihajtható eszközök.

A Galaxy Fold mobileszköz a Samsung olyan egyedülálló fejlesztése, amely a kialakításán túl is különleges élményt kínál a felhasználóknak. A vállalat több száz fejlesztővel és partnerrel közösen olyan kihajtható ökoszisztémát hozott létre, amely folyamatosan növekszik és új lehetőségeket teremt a felhasználók számára. Ahogy erre a tavalyi Fejlesztői Konferencián is ígéretet tett, a vállalat további, egyedi kialakítású kihajtható okoseszközök fejlesztésébe kezd.

Az elérhető legjobb televíziós élmény érdekében a vállalat folyamatosan fejleszti 8K technológiáit. Az AI ScaleNet opció alacsonyabb sávszélesség mellett is lehetővé teszi a magas minőségű 8K videók streamelését. A Samsung olyan új eszközöket jelentett be, amelyekkel a fejlesztők egyedi élményeket hozhatnak el a közel 100 millió Tizen operációs rendszerrel működő Smart TV képernyőire.

  • A Wits automatikusan feltölti a kódban történt módosításokat a tévére, így a fejlesztők szinte azonnal láthatják a javításaikat, ezzel jelentősen rövidülhet a fejlesztési idő.
  • Az EasyST megkönnyíti a tartalom-visszajátszás tesztelését, hiszen a fejlesztőknek nem kell saját tesztkörnyezetet vagy applikációt létrehozniuk a tartalom előnézetének ellenőrzésére.
  • A TIFA (Tizen Identifier for Advertising) segítségével a felhasználók limitálhatják a hirdetések nyomon követését a tévén vagy akár le is állíthatják a célzott hirdetéseket.
  • A Samsung más TV gyártók számára is elérhetővé teszi a Tizen TV OS operációs rendszert.

Végpontok közötti biztonság minden megoldásban

Az olyan fejlődő technológiák, mint az IoT, az AI vagy az 5G új lehetőségeket hoznak a fejlesztői közösség számára. A Samsung számára ez azt jelenti, hogy olyan innovatív eszközöket és programokat adhat a fejlesztők kezébe, amelyekkel biztonságos és megbízható megoldásokat hozhatnak létre.

A Secure Development Lifecycle a fejlesztési, ellátási- és gyártási folyamatok minden szakaszáról rendszerezett áttekintést ad. A Knox SDK a fejlesztők és a felhasználók biztonságáról is gondoskodik, hiszen lehetővé teszi a partnerek és az alkalmazásfejlesztők számára, hogy szolgáltatásaikba magas szintű biztonsági megoldásokat integráljanak. A Samsung ezen felül a német kormányzati szervekkel, különösen a BSI-vel (Szövetségi IT-Biztonsági Hivatal), illetve iparági partnerekkel együttműködve fejleszti tovább mobil-barát eID megoldását. Ezzel a digitális szolgáltatók építhetnek ki egy stabil alapot a felhasználók és kormányzat számára is megbízható azonosítási rendszerek felé.

A Samsunggal való együttműködési lehetőségekről és a 2019-es SDC19 Samsung Fejlesztői Konferencia eseményről további információ az sdc.developer.samsung.com weboldalon, illetve a Twitteren (@samsung_dev), az #SDC19 hashtag használatával érhető el.

Tippek

Szeptemberben indul a Digitális Tudatosság Hete

2025. szeptember 22–28. között első alkalommal valósul meg a Digitális Tudatosság Hete (DT7), a Neo Interactive és a Carbon.Crane közös kezdeményezése.

A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a digitális világ ökológiai lábnyomára, illetve a kiberbiztonság fontosságára. Tekintve, hogy egy átlagos felhasználó évente 229 kg CO2-t bocsát ki az online térben — a felmelegedési határ évi 501 kg/fő —, a leggyakrabban használt jelszó pedig még mindig az 123456, a közös gondolkodásra és tudásátadásra minden eddiginél nagyobb szükség van.

Látható problémák, láthatatlan lábnyom

A DT7 célja, hogy tudatosítsa: az online jelenlét is károsanyag-kibocsátással jár, viszont némi odafigyeléssel mindannyian tehetünk ellene. A kampány egyaránt célozza a lakosságot (például a social media használat csökkentésére való felhívással és interaktív karbonlábnyom méréssel), illetve a vállalatokat (weboldal auditokkal és mérésekkel). A szemléletformáló kezdeményezés egy olyan problémára világít rá, amelyről bár kevésszer beszélünk, egyre nagyobb terhet jelent a környezetünk számára. Az online tér kibocsátását jól érzékelteti, hogy csak a digitális marketing karbonlábnyoma nagyobb, mint a teljes globális légiközlekedésé. A Digitális Tudatosság Hetének másik apropója, hogy  felhívja a figyelmet a kiberbiztonság és a körültekintő hírfogyasztás fontosságára. Az AI térnyerésének kapcsán olyan új problémák ütötték fel a fejüket, amelyekkel korábban nem találkoztunk: míg néhány évvel ezelőtt egészen egyszerű volt megállapítani, hogy valódi képet, hanganyagot, vagy hírt fogyasztunk-e, manapság sokkal nehezebb elválasztani a hiteles tartalmakat a mesterséges intelligencia által generáltaktól. Kutatások is bizonyítják, hogy az érzelmet kiváltó címek sokkal nagyobb eséllyel bírják kattintásra az olvasókat, még akkor is, ha nem feltétlenül igazak.

Közösen mindannyiunk jövőjéért

A kezdeményezés mögött álló Carbon.Crane és Neo Interactive a hazai digitális tudatosság legkiemelkedőbb képviselői közé tartoznak. A Carbon.Crane a digitális karbonlábnyom mérés és csökkentés szakértője, amelyhez egy nemzetközi szinten is egyedi és elismert, Bureau Veritas által validált szoftvert hoztak létre, a  Neo Interactive pedig Magyarország egyik legrégebbi digitális ügynöksége. A két szervezet közös víziója egy olyan digitális ökoszisztéma létrehozása, amely hatékony, mégis fenntartható és mindenki számára biztonságos.

A Digitális Tudatosság Hete természetesen a fizikai térben is megjelenik. Szeptember 26-án, a Kutatók Éjszakája keretein belül a Corvinuson és a BME-n is találkozhatnak az érdeklődők a Digitális Tudatosság Hete eseményeivel.

Miközben a technológia egyre nagyobb szerepet játszik az életünkben, sokszor fogalmunk sincs róla, hogy a digitális eszközök használata milyen hatást gyakorol a környezetünkre, vagy éppen saját magunkra. Nagyon hiányzik a digitális önismeret, amikor tisztában vagyunk a saját felhasználási szokásainkkal, és a pozitív élmények és értékek mellett tudjuk, milyen károkat okozunk, vagy okozhatunk, illetve milyen veszélyeknek vagyunk kitéve és hogyan csökkenthetők ezek a kockázatok.

emelte ki Huszics György, a Carbon.Crane társalapítója.

Litkai Gergely is kiáll a digitális tudatosság mellett

A kampány házigazdája Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa, aki már jól ismert a zöld kezdeményezések iránti elkötelezettségéről. A kezdeményezés további támogatók számára is nyitott, a szervezők örömmel várják olyan vállalatok és magánszemélyek jelentkezését, akik szívesen tennének a digitális fenntarthatóságért.

„A digitális világot a legtöbben láthatatlannak érzékeljük – hiszen nem szennyez, nem füstöl, nem hagy maga után kupacokat. Mégis óriási lábnyoma van, amelyet nap mint nap mindannyian növelünk. A Digitális Tudatosság Hete számunkra arról szól, hogy ezt a lábnyomot láthatóvá tegyük, és megmutassuk: kis lépések is számítanak. Legyen szó arról, hogy öt perccel kevesebbet görgetünk a telefonunkon, vagy arról, hogy egy vállalat optimalizálja a digitális működését – minden döntésünk hozzáad egy darabot a jövőnkhöz. Ez a kampány egyszerre edukáció és cselekvésre hívás, mert hisszük, hogy a digitális jövő csak tudatosan lehet fenntartható és biztonságos.”

 mondta Kepes Katinka, a Neo Interactive cégvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Így védheti cége pénzügyeit hatékonyabban a kibertámadásoktól

A K&H Bank közel fél éve segíti vállalati ügyfeleit egy teljesen költségmentes biztonságtudatossági kezdeményezéssel, amely október végéig tart.

A program célja, hogy a cégek könnyebben felismerjék és kezeljék a digitális fenyegetéseket, miközben erősítik saját kiberbiztonsági felkészültségüket. Az akció három, egymást kiegészítő elemből épül fel, amelyek a gyakorlatban is jól hasznosítható tudást adnak.

A kezdeményezés egyik alappillére a Mastercard által fejlesztett My Cyber Risk megoldás, amely segítségével a vállalkozások feltérképezhetik és rangsorolhatják weboldaluk és nyilvános alkalmazásaik sérülékenységeit. A szoftver több mint 40 szempont alapján, kilenc biztonsági területet lefedve értékeli a kockázatokat. Noha maga a megoldás költségtérítéses (60 euró), a K&H ügyfelek egy speciális kuponkód használatával egy évig térítésmentesen férhetnek hozzá.

A második elem egy interaktív, történetalapú tanulási forma, amely játékos feladatokon keresztül ismerteti a felhasználókkal a kiberbiztonság alapjait. Éles helyzetek szimulációi során megszerzett tudásukat teszttel ellenőrizhetik.

A harmadik pillért hírlevél-sorozat adja, ami bemutatja és elmagyarázza a legjellemzőbb visszaélési módszereket és tippeket ad azok elkerülésére. A gyakorlati tanácsok mellett a bank saját, biztonságosabb mindennapi pénzügyekhez kapcsolódó funkcióit is bemutatja. A hírlevél előfizetői egy online szakmai konferenciára is meghívást kapnak.

„Tapasztalataink szerint nemcsak a kiberbiztonság társadalmi jelentősége, hanem az ügyfelek érdeklődése is számottevően megnőtt a témában, ezért döntöttünk úgy, hogy a biztonságos IT technológia használatában megszerzett széleskörű tudásanyagunkkal támogatjuk vállalati ügyfeleinket. Az elmúlt időszakban a pénzügyi visszaélések már a vállalati ügyfélkört sem kímélik, akár 10-100 millió forint értékű csalási kísérletek is előfordulnak. Mivel ezek jellemzően erős ügyfélhitelesítéssel jóváhagyott tranzakciók voltak, kiemelten fontos a közös védekezés banki és ügyfél oldalon egyaránt. Hisszük, hogy a megelőzés és a felkészültség az első védelmi vonal a digitális fenyegetésekkel szemben, ezért segítjük ügyfeleinket abban, hogy magabiztosabban mozogjanak az online térben”

– mondta el Bodor Tibor, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

„A kiberbűnözők folyamatosan keresik akár a legkisebb réseket is a digitális védelemben – függetlenül attól, hogy kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról van-e szó. A biztonságos működés ma már elképzelhetetlen a rendszereink állapotának pontos ismerete nélkül. A K&H Bankkal közösen azon dolgozunk, hogy a magyar vállalatok valós képet kapjanak arról, milyen sebezhetőségek (pl. elavult szoftverek, lejáró tanúsítványok) látszanak róluk a kibertérben, és hogyan tudnak ezekre időben reagálni. Célunk, hogy a digitális világban is magabiztosan és biztonságosan növekedhessenek”

– mondta Nemes Máté, a Mastercard kibervédelmi szolgáltatásokért felelős igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss