Connect with us

Tippek

SDC19: A Samsung partnereivel és szoftverfejlesztőkkel közösen hozza el a jövő technológiáit

Új fejlesztői lehetőségek a nyitott, skálázható mesterséges intelligencia és IoT platformokon

A 2019-es Samsung Fejlesztői Konferencia (SDC19) eseményén a mobil- és csatlakoztatott életmód víziójának megosztásával a vállalat arra inspirálja a fejlesztőket, vállalkozókat és a felhasználókat, hogy kihasználják az innovatív lehetőségeket, amelyeket a mindennapokban kulcsszerepet játszó eszközök nyújtanak.

„Nagy öröm számunkra, hogy a világ legjobb fejlesztőivel és szoftvertervezőivel dolgozhatunk együtt és közösen egy kiterjedt és biztonságos ökoszisztémát hozhatunk létre eszközeink és szolgáltatásaink integrációjával. Célunk, hogy továbbra is olyan innovatív mobil élményeket hozzunk létre, amelyek folyamatosan a felhasználók rendelkezésére állnak.”

– mondta DJ Koh a Samsung mobil és IT divíziójának elnök-vezérigazgatója.

Új fejlesztői lehetőségek a nyitott, skálázható mesterséges intelligencia és IoT platformokon

A Samsung idén elindította a Bixby Marketplace-t, ahol a felhasználók még több Bixby lehetőséget fedezhetnek fel. A felületen a fejlesztők több millió Bixby felhasználónak mutathatják be a platformra szánt szolgáltatásaikat. Az elmúlt hat hónapban a Bixby fejlesztői közössége megkétszereződött. A 2020-as évtől kezdve a Bixby Marketplace szélesebb körben lesz elérhető, így a fejlesztők még több Samsung eszközön mutathatják be szolgáltatásaikat.

A konferencián a vállalat bejelentette, hogy AI platformján a fejlesztők munkáját megkönnyítve, további funkciókkal bővíti a Bixby Developer Studiot:

  • Új Bixby Template-ekk teszik gyorsabbá a kapszulák elkészítését, így nem szükséges minden fejlesztést az elejéről újraindítani.
  • Továbbfejlesztett Bixby Views segítik a fejlesztőket abban, hogy platformokon átívelő konzisztens látványvilágot teremtsenek az okostelefonokon túl is, akár a televíziókon, tableteken, okosórákon vagy éppen a hűtőszekrényeken is.
  • Mostantól minden Bixby szolgáltatást regisztrálni lehet a Természetes Nyelvi Kategóriák Natural Language Categories) szerint. Így, ha egy felhasználó egy kategóriához (például hírek, rádió vagy navigáció) kapcsolódóan kér segítséget a Bixbytől, az asszisztens anélkül tud neki megfelelő szolgáltatásokat ajánlani, hogy meg kellene adni az alkalmazás pontos nevét.

Egyre több felhasználó tapasztalja meg, milyen előnyökkel jár a mindennapi életben egy zökkenőmentesen kapcsolódó eszközökből és szolgáltatásokból álló ökoszisztéma. A Samsung IoT platformján, a SmartThingsen keresztül bárki fejlesztheti eszközeit és kompatibilis szolgáltatásait. A fejlesztők és a Samsung partnerei eddig több mint 45 millió aktív felhasználó és több ezer eszköz számára hozták el a csatlakoztatott életmóddal járó előnyöket. A platformon további növekedés várható a WASH (Work as a SmartThings Hub) programon keresztül, amely lehetővé teszi SmartThings Hub szoftverek beépítését akár a hálózati szolgáltatók eszközeibe is.

A vállalat több olyan újdonságot is bejelentett az SDC Samsung Fejlesztői Konferencia rendezvényen, amelyeknek köszönhetően a fejlesztők integrálhatják korábbi eszközeiket a SmartThings platformba.

  • A tervezők a Rules API-val új, automatizált okos otthon funkciókat hozhatnak létre, amelyek az összes SmartThings eszközön alkalmazkodnak az egyedi felhasználói igényekhez.
  • A Samsung 2020 elején indítja el a SmartThings Device SDK Beta programot, hogy a jövőben is minél több SmartThings kompatibilis eszköz készülhessen.

A Samsung arra bíztatja a fejlesztőket, hogy legyenek aktív részesei az ökoszisztéma építésének és több különböző ösztönző programmal is támogatja a fejlesztői közösséget, mint például a Best of Galaxy Store Díj, a Samsung Mobile Design Competition, a Bixby DevJam és a Samsung Mobile Security Reward program.

Eszközökön átívelő új, inspiráló élmények

A Samsung új szintre emeli a mobilos felhasználói élményt, így a készülékek tulajdonosai arra koncentrálhatnak, ami igazán fontos számukra. A One UI 2 olyan új funkciókkal teszi rendezettebbé a felhasználói felületet, amelyek természetesebb interakciót tesznek lehetővé a készülékkel és emellett a szemet is kímélik. A fejlesztői és felhasználói élmény egységesítése érdekében a vállalat kiterjeszti a One UI 2 használatát az okostelefonokon kívül a tabletekre, a viselhető okoseszközökre és az innovatív kialakítású készülékekre is, mint például a kihajtható eszközök.

A Galaxy Fold mobileszköz a Samsung olyan egyedülálló fejlesztése, amely a kialakításán túl is különleges élményt kínál a felhasználóknak. A vállalat több száz fejlesztővel és partnerrel közösen olyan kihajtható ökoszisztémát hozott létre, amely folyamatosan növekszik és új lehetőségeket teremt a felhasználók számára. Ahogy erre a tavalyi Fejlesztői Konferencián is ígéretet tett, a vállalat további, egyedi kialakítású kihajtható okoseszközök fejlesztésébe kezd.

Az elérhető legjobb televíziós élmény érdekében a vállalat folyamatosan fejleszti 8K technológiáit. Az AI ScaleNet opció alacsonyabb sávszélesség mellett is lehetővé teszi a magas minőségű 8K videók streamelését. A Samsung olyan új eszközöket jelentett be, amelyekkel a fejlesztők egyedi élményeket hozhatnak el a közel 100 millió Tizen operációs rendszerrel működő Smart TV képernyőire.

  • A Wits automatikusan feltölti a kódban történt módosításokat a tévére, így a fejlesztők szinte azonnal láthatják a javításaikat, ezzel jelentősen rövidülhet a fejlesztési idő.
  • Az EasyST megkönnyíti a tartalom-visszajátszás tesztelését, hiszen a fejlesztőknek nem kell saját tesztkörnyezetet vagy applikációt létrehozniuk a tartalom előnézetének ellenőrzésére.
  • A TIFA (Tizen Identifier for Advertising) segítségével a felhasználók limitálhatják a hirdetések nyomon követését a tévén vagy akár le is állíthatják a célzott hirdetéseket.
  • A Samsung más TV gyártók számára is elérhetővé teszi a Tizen TV OS operációs rendszert.

Végpontok közötti biztonság minden megoldásban

Az olyan fejlődő technológiák, mint az IoT, az AI vagy az 5G új lehetőségeket hoznak a fejlesztői közösség számára. A Samsung számára ez azt jelenti, hogy olyan innovatív eszközöket és programokat adhat a fejlesztők kezébe, amelyekkel biztonságos és megbízható megoldásokat hozhatnak létre.

A Secure Development Lifecycle a fejlesztési, ellátási- és gyártási folyamatok minden szakaszáról rendszerezett áttekintést ad. A Knox SDK a fejlesztők és a felhasználók biztonságáról is gondoskodik, hiszen lehetővé teszi a partnerek és az alkalmazásfejlesztők számára, hogy szolgáltatásaikba magas szintű biztonsági megoldásokat integráljanak. A Samsung ezen felül a német kormányzati szervekkel, különösen a BSI-vel (Szövetségi IT-Biztonsági Hivatal), illetve iparági partnerekkel együttműködve fejleszti tovább mobil-barát eID megoldását. Ezzel a digitális szolgáltatók építhetnek ki egy stabil alapot a felhasználók és kormányzat számára is megbízható azonosítási rendszerek felé.

A Samsunggal való együttműködési lehetőségekről és a 2019-es SDC19 Samsung Fejlesztői Konferencia eseményről további információ az sdc.developer.samsung.com weboldalon, illetve a Twitteren (@samsung_dev), az #SDC19 hashtag használatával érhető el.

Tippek

Így oldható az őszi feszültség a munkahelyeken

Az ősz a legtöbb munkahelyen az év legsűrűbb, legstresszesebb időszaka: ez jelenti az utolsó lehetőséget az év elején kitűzött célok teljesítésére, az ünnepek közeledtével ráadásul mindenhol nő a forgalom, ami az ügyfélszolgálatokra is jelentős terhet ró. Nem véletlen tehát, hogy ilyenkor feszültebb a helyzet az irodákban.

A TOPdesk szakértője most összegyűjtötte azokat a tippeket és eszközöket, amelyek megoldást jelenthetnek a problémára.

Komoly gazdasági következményei lehetnek annak, ha hosszabb ideig stresszesek a munkavállalók: a feszültség rövid távon a teljesítmény romlásához, hosszabb távon pedig akár magasabb fluktuációhoz is vezethet. Miközben az alkalmazottak megpróbálnak megbirkózni az őszi időszakban tapasztalható, fokozott stressz-szinttel, kevesebb személyes erőforrásuk marad a konstruktív tevékenységekre, mivel kapacitásuk nagy részét a különféle általuk érzékelt stresszorok kezelésére kell fordítaniuk. Zakrzewski Anita, a TOPdesk szakértője szerint ezek a stresszorok azonban nagyban csökkenthetők néhány egyszerű megoldással.

Tudásbázis

Szoros határidők mellett az egyik legjelentősebb stresszforrást az jelentheti, ha a munkavállalók nem kapnak időben választ a kérdéseikre, és másokra kell várniuk egy feladat megoldásához. Erre jelenthet megoldást egy digitális, bárki számára hozzáférhető belső tudásbázis, ahol a gyakran felmerülő kérdésekre a kollégák azonnal, további munkatársak bevonása nélkül megtalálják a válaszokat. A tudásbázis fokozatosan is kiépíthető, így létrehozása még egy sűrűbb időszakban sem jelent nagy időbefektetést.

Önkiszolgáló felület

Ez a módszer nem csak házon belül alkalmazható jól: ha egy vállalat ügyfelekkel dolgozik, rengeteg értékes időt szabadíthat fel a saját munkavállalói számára, ha a gyakori kérdésekre az ügyfelek is egyszerűen – plusz kérdésfeltevés nélkül – megtalálják a válaszokat egy önkiszolgáló portálon. Az így felszabadult időt a kollégák összetettebb problémák megoldására fordíthatják, ami nem csak nyugodtabbá, de érdekesebbé is teszi a munkát számukra.  „Minden probléma vagy kérdés, ami többször felmerül az ügyfelek részéről, rögzíthető egy önkiszolgáló portálon” – mondta el Zakrzewski Anita a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment platform marketing- és értékesítési vezetője. „A kollégák egyetlen felületen azonnal megtalálhatják az ilyen típusú kérdésekre a válaszokat, amivel nem csak a saját munkájukat könnyítik meg, de kevésbé terhelik – azaz lassítják – a többi csapattagot is. Egy önkiszolgáló portál tehát a teljes csapat hatékonyságát növeli, ami a sűrűbb időszakokban kulcsfontosságú tényező a munkahelyi stressz szempontjából.”

Chatbot

A szakértő szerint természetes, hogy az önkiszolgáló megoldások nem képesek teljes mértékben helyettesíteni a közvetlen kapcsolatfelvételt, hiszen mindig lesz olyan kolléga vagy ügyfél, aki inkább személyes segítségre vágyik. Ez azonban tipikusan az ügyfélszolgálatokon azt eredményezheti, hogy a kollégák újra és újra ugyanazokat a kérdéseket válaszolják meg. Itt jelenthet nagy segítséget egy ma már megbízhatóan működő chatbot, ami képes az egyszerűbb kérdésekre önállóan, a tudásbázis vagy a GYIK alapján megadni a válaszokat. Egy chatbot elemzi a kérdés szövegét, értelmezi annak jelentését, és ez alapján pontosan tudja, mit kérdezzen vagy mondjon a kérdezőnek. Ez pedig mindenki számára előnyös: a kérdező hamarabb kap választ, a munkatársak pedig több időt tudnak a valóban értékes munkára fordítani. „A legideálisabb megoldás az, ha ezeket az eszközöket kombináljuk, több csatornán kvázi automatizálva a feladatvégzést” – teszi hozzá a szakértő. „A hatékonyságnövelő, tehercsökkentő módszerek pedig kényelmesen kezelhetőek és átláthatóak, ha egyetlen szolgáltatásmenedzsment-rendszerbe vannak integrálva.”

Munkavállalói jóllét

Az ősz minden hatékonyságnövelő eszköz mellett is sűrű időszak, ezért érdemes ilyenkor még nagyobb hangsúlyt fektetni a munkavállalói jóllétre. A dolgozók mentális és fizikai egészségét számos módszerrel támogathatja egy vállalat: céges masszázs, sétáló meetingek, nassolnivaló – akár ezek az apró szívességek is nagyot lendítenek majd a munkavállalók elégedettségén a stresszes napokon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Kitörni a buborékból: divatossá tennék a fenntarthatóságot

Ariana Grande, Selena Gomez és Kylie Jenner – csak néhány sztár, aki az elmúlt időszakban buborékszoknyát viselt.

Népszerűsége nem véletlen, hiszen többek között a 2024-es Koppenhágai Divathéten a buborékszoknya volt az egyik legnagyobb sláger. Utána több mint 700 százalékkal nőttek meg az eladásai – derült ki nemrég a Dumaszínházban rendezett Bubble Day-n.

„Ezt a ruhadarabot még Pierre Cardin tervezte 1954-ben. A neve onnan származik, hogy angolul bubble skirt-nek nevezték. Jelenleg többféle stílusú hódít belőle, de a skandináv buborékszoknyák is kifejezetten népszerűnek számítanak”

– hangsúlyozta Domonkos Aida, a budapesti Metropolitan Egyetem divattervező szakos hallgatója, valamint a SodaStream Bubble Day műsorvezetője.

A buborékszoknya jó példa arra, hogyan tudnak túlélni tetszetős és kreatív ötletek éveket, vagy évtizedeket. A SodaStream is ilyen, amelynek megszületése egy londoni ginfőzde tulajdonosának is köszönhető. A szénsavas víz otthoni előállításának ötletét George Gilbey dolgozta ki 1903-ban. Találékonysága révén napjainkban már otthon is olthatjuk a szomjunkat buborékos vízzel.

A szénsavasvíz sohasem megy ki a divatból, de fontos, hogy fenntarthatóvá tegyük a fogyasztását.

„Bár tény és való, hogy egy ideje vissza lehet váltani az eldobható PET-palackokat, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy például egy félliteres, egyszerhasználatos műanyag-palack előállításához 2-3 liter vízre van szükség”

– hangsúlyozta a Palackvisszaváltás keservei – Repontozásos vereség? című előadásában Litkay Gergely humorista. Hozzátette: egy 1,5 literes palack gyártásához körülbelül 0,3 kWh energia szükséges. 2500 darab  palack esetében ez 750 kWh áram, ami körülbelül egy átlagos magyar háztartás éves fogyasztásának felel meg. A legjobb megoldás, ha az eldobható PET-palackokat le sem kell gyártani.

„A SodaStream hosszú ideje a nehéz üdítős csomagok cipelésének, valamint az üvegvisszaváltás egyik legjobb alternatívája. Egy komplex, életmódváltással felérő rendszert kínálunk, amellyel a fogyasztók csökkenthetik ökológiai lábnyomukat”

– hangsúlyozta Széll-Szőke Krisztina, a SodaStream termékmenedzsere.

A SodaStream az eseményen több újdonságot is bemutatott azok számára, akik számára a fenntarthatóság nemcsak egy divatos szó. Lerántották a leplet a márka új thermo palackjáról, a Fizz&Go-ról, amely akár 12 órán át is melegen, vagy hidegen tudja tartani a betöltött italokat, de szintén a Dumaszínházban debütált a SodaStream Enso két új – matt fekete és homok színű – változata.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Ezek a használt autók kelnek el a leghamarabb

A Használtautó.hu legfrissebb elemzése azt vizsgálta, mely modellek cserélnek gazdát a leggyorsabban a magyar használtautó-piacon.

A forgási sebességet – vagyis a „turnover” értéket – úgy számolták, hogy átlagosan hány nap telik el a hirdetés felkerülésétől a levételéig. A turnover adatok alapján az Ignis, a Wagon R+, az SX4 és a Swift egyaránt a legkeresettebb autók közé tartoznak. A leggyorsabban eladható autók toplistáját, valamint az életkor és hajtáslánc szerinti turnover-adatokat vizsgálta 2025 januártól augusztusig a Használtautó.hu.

A Suzuki kisautói pár hét alatt gazdára találnak, de egy régi Peugeot is meglepően gyorsan elkel

A Használtautó.hu friss, 2025 január–augusztusi adatai alapján egyértelmű, hogy a magyar használtautó-piacon egyes modellek szó szerint napok alatt gazdára találnak. A leggyorsabban eladható típusok listáját a Suzuki vezeti: az Ignis mindössze 14,9 napos átlagos eladási idővel áll az első helyen, szorosan mögötte a Wagon R+  – 15,5 nap,  és az SX – 16,6 nap. A negyedik helyen a Suzuki Swift található 18 napos átlagos turnover-idővel, míg az ötödik leggyorsabban eladható modell a Peugeot 307, 18,1 napos értékkel.

„A magyar használtautó-piacon az ár a legmeghatározóbb tényező a vásárlási döntésekben, de a márka megítélése is kulcsszerepet játszik. Nem véletlen, hogy a Suzuki az egyik leggyorsabban gazdát cserélő márka: széles körben kedvelt, egyszerű felépítésének köszönhetően megbízható, szervizelése pedig olcsó és kiszámítható. Ezek miatt nemcsak a 15 évnél idősebb, hanem a 10–14 éves kategóriában is kiemelkedően népszerű. Érdekes adat továbbá, hogy a Peugeot 307 bizonyult az egyik leggyorsabban eladható modellnek. A Peugeot régebbi típusait sokan minőségi előrelépésként tekintik a Suzukikhoz képest, ráadásul széles motor- és karosszériaválasztékuk is vonzóvá teszi őket a használtpiacon”

– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.

Meglepő módon a legöregebb autók kelnek el a leggyorsabban a magyar piacon. A 15 évnél idősebb járművek átlagosan 21,9 nap alatt cserélnek gazdát, míg a 10–14 éves autók már 25,9 napos értéket mutatnak. Az 5–9 év közötti autók 27,5 napos átlaga is viszonylag jó, de a 0–4 éves, tehát újszerű autók már csak 42,5 nap alatt kelnek el, vagyis kétszer lassabban, mint az idősebb társaik.

Ez részben az árkülönbségekkel magyarázható: az idősebb autók alacsonyabb ára és olcsóbb fenntartása sok esetben gyorsabb döntésre ösztönzi a vevőket.

A benzinesek a legkapósabbak

Ha a hajtáslánc szerint nézzük az adatokat, az derül ki, hogy a hagyományos benzin- és dízelüzemű autók kelnek el a leggyorsabban a magyar piacon: a benzines járművek átlagosan 25,9 nap, míg a dízelek 26,4 nap alatt cserélnek gazdát. Ehhez képest az elektromos autóknál az átlagos eladási idő 33,3 nap, a hibridek esetében pedig még ennél is hosszabb, 35,4 nap.

Ez azt jelenti, hogy bár a villanyautók és hibrid modellek iránti érdeklődés fokozatosan nő, a piacon továbbra is a klasszikus hajtásláncok dominálnak, ha gyors értékesítésről van szó. Ennek oka lehet a hagyományos autók ismertsége, javíthatósága és alacsonyabb ára, illetve az alternatív hajtású modellekkel kapcsolatos fenntartási vagy töltési kérdések is.

Összefoglalva, a turnover-adatokból egyértelműen kirajzolódik, hogy az ismert, könnyen fenntartható modellek kelnek el a leggyorsabban a magyar használtautó-piacon. A Suzuki modelljei nemcsak az alsó árkategóriában népszerűek, de technikai egyszerűségük és országos szervizhálózatuk miatt is keresettek. A Peugeot 307 példája pedig arra világít rá, hogy még a régebbi típusok is versenyképesek lehetnek, ha praktikus kialakításuk és elérhető áruk van.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss