Tippek

Acer ConceptD – Alkotóknak tervezve

Az Acer ConceptD termékcsalád egy egészen új világot nyit meg az amatőr és profi tartalomgyártással foglalkozók számára. Kimondottan az ő igényeiknek megfelelő eszközöket alkottak meg, melyekkel többé nem kell kompromisszumot kötni és kötöttségek nélkül, a fantáziájukat szabadjára engedve tudnak tervezni és dolgozni.

Eddig, ha valakinek komoly műveletekhez kellett készüléket választani, jobbára az agresszívabb dizájnnal rendelkező gamer gépekhez vezetett az út, hiszen ott volt adott minden feltétel (teljesítmény, gyorsaság, hűtés, stb.). Most viszont elérhetővé vált ez a prémium anyagokból összeállított, igazán letisztult és elegáns dizájnnal felvértezett ConceptD termékcsalád, ami az esetleges tárgyalásokon is a színtiszta profizmus érzetét kelti, már csak a megjelenésével is.

Ahogyan az lenni szokott, természetesen egy nagyobb skálából lehet választani a különböző készülékek közül (laptopok, PC és monitorok), így mindenki megtalálhatja a saját igényeihez, illetve munkájához szükséges erőművet. Legyen akár influenszer, grafikus, mérnök, építész, operatőr, modellező vagy éppen 3D animátor.

A laptopok túlnyomó többségénél 4K-s kijelző biztosítja a pontosságot a 100% Adobe RGB skálával, melyek a PANTONE által hitelesített színhűséggel rendelkeznek. Az Nvidia Quadro grafikus vezérlő könnyedén segíti a projektek elvégzését, már csak azt kell eldönteni, hogy a 4 GB GDDR5, a 6 GB GDDR6, vagy a 16 GB GDDR6-os változatra lesz szükség a tökéletes mű elkészítéséhez.

A mobilitás mellett az asztali PC verzió is elérhető komolyabb összeállításokban, mely nem csupán hűséges munkatárs lehet, hanem akár egy dekoratív elem is a szobában/irodában az igazán ízléses, letisztult dizájnnak köszönhetően.

Legyen szó akár egy már meglévő asztali gépről vagy egy ConceptD PC-ről, mi is lehetne jobb választás hozzá, mint egy szemet gyönyörködtető 4K-s kijelzőjű ConceptD monitor, ami tökéletes társ lehet bármilyen grafikai remekmű megalkotásában.

A döntés megkönnyítése érdekében kicsit közelebbről is megnézzük az egyes termékcsaládokat, hogy a részletesebb specifikáció ismeretében a megfelelő készülék kerüljön kiválasztásra.

 

ConceptD 3

Acer ConceptD 3

Tulajdonképpen minden sorozatnak van egy belépő szériája, ami már rendelkezik az adott feladatok elvégzéséhez kívánt hardverrel, de a nagyobb testvérekhez viszonyítva még azért kevésbé terheli meg az egyenlegünket. A ConceptD 3 pontosan erre szolgál, hiszen itt már vígan lehet beszélgetni grafikus tervezésről vagy éppen 4K-s videók készítéséről.

De lássuk mi is jár ezen a szinten: A tökéletes színhűséghez Pantone tanúsítvánnyal és 100% DCI-P3 színtérrel rendelkeznek, 15”-os FHD IPS megjelenítővel érkeznek.

Mindegyik változatot egy Intel Core i7-9750H hatmagos processzor hajt, amihez 16GB DDR4 ram társulhat 512GB NVMe SSD + 1TB HDD kíséretében.

Viszont ami igazán fontos, hogy kimondottan kreatív munkákhoz kifejlesztett Nvidia Quadro grafikus vezérlőkkel vannak szerelve. Jelen esetben a Quadro T1000 4GB GDDR5 dolgozik a ház alatt.

A ház igazán modern, letisztult és strapabíró lett, így útközben bármikor előkapható, hiszen már nem egy bitang nagy és nehéz gamer gépet kell cipelni. Ha valaki komoly teljesítményt szeretne belépő áron, azt megkaphatja ilyen elegáns formában is, fekete vagy éppen fehér színben.

ConceptD 5

Acer ConceptD 5

Természetesen mindig van felfelé, mindig van, akinek több és jobb kell, de hát ez van, ha egyszer a munka megköveteli. Igazán jó választás lehet komplexebb CAD munkákhoz, animációk készítéséhez vagy éppen szimulációs feladatokhoz a ConceptD 5 modelljei.

Itt már 15”, de akár 17” -os 4K UHD IPS kijelzőn is lehet alkotni, amit nagyban segít a 100% Adobe RGB színtér, Delta E<2 színhűséggel és persze Pantone minősítéssel.

Továbbra is egy Intel Core i7-9750H hatmagos processzor vezérli a munkálatokat, viszont a 16GB rammal szerelt gépek mellet már a 32GB-os változatok is megjelennek. Háttértárként pedig 512GB NVMe SSD + 1TB HDD vagy pedig egy winchester nélküli 1TB-os NVMe SSD kerül beszerelésre modelltől függően.

Grafikus vezérlőként még mindig elérhető az Nvidia Quadro T1000 4GB GDDR5-tel, azonban itt már megjelenik az Nvidia Quadro RTX 3000 6GB GDDR6 is, ami azért jóval komolyabb feladatok ellátására is képes.

Prémium minőségű munkaállomás, ami könnyedén hordozható, impozáns fekete megjelenésével pedig bárhol megállja a helyét.

ConceptD 7

Acer ConceptD 7

Rá lehet tenni még egy lapáttal? Rá bizony! Nagyon komplex tervezési és vizualizációs feladatok sem akaszthatják meg a munkavégzést, legyen szó akár 3D-s tevékenységről vagy professzionális tartalomgyártásról, hiszen ezek a gépek erre lettek kitalálva.

A ConceptD 7-es széria szintén a korábban már megismert 4K UHD IPS kijelzővel rendelkezik, ahogy illik 100% Adobe RGB színtérrel, Delta E<2 színhelyességgel és Pantone minősítéssel.

A már említett Intel Core i7-9750H hatmagos processzor itt is bekerült a házba, viszont mellé már 32GB DDR4 memóriát pakoltak be. Ehhez pedig 512GB NVMe SSD jár, illetve akik a komolyabb modellt választják, azok 2x1TB NVMe SSD-vel számolhatnak RAID-be kötve.

Az igazán nagy váltás pedig a GPU-nál keresendő, hiszen a korábban már említett Nvidia Quadro RTX 3000 6GB GDDR6 is egy elég izmos vezérlőnek mondható, viszont az erősebb változatba egy Nvidia Quadro RTX 5000 16GB GDDR6 került, aminek a teljesítményének talán még a képzelet sem tud határt szabni.

Azon felül, hogy az egész szériát joggal áthatja az elegáns jelző, a ConceptD 7 fehér színe igazán egyedivé is varázsolja a készüléket.

ConceptD 9

Acer ConceptD 9

Ha valamikor beszélhetünk csúcskategóriáról, akkor az most van! Tulajdonképpen a ConceptD 9-es széria mindent tartalmaz, amire bármelyik tervező, modellező, animátor vagy grafikus területen dolgozó ember vágyhat.

A 17”-os 4K UHD IPS forgatható érintő kijelző is ezt bizonyítja, mely 100% Adobe színtérrel rendelkezik, Delta E<2 színhelyességgel és Pantone minősítéssel. Ehhez tartozékként jár egy aktív toll is, mely még inkább leegyszerűsíti a munkavégzést.

Itt már egy 8 magos Intel Core i9-9980HK dolgozik a feladatokon, 32GB DDR4 memória és 2x1TB NVMe SSD RAID társaságában.

A grafikai feladatok zökkenőmentes ellátásáért egy Nvidia Quadro RTX 5000 16GB GDDR6 felel, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy minden akadályt legyőző társra talál, aki ezt a készüléket választja munkájához.

Továbbá kiemelendő extra a készülékben (a megannyi egyéb minőségi megoldás közül) a numerikus billentyűzetté változtatható touchpad, illetve a kitűnő minőségű mechanikus klaviatúra. Az erőmű hűtéséről pedig 4. generációs AeroBlade 3D gondoskodik.

ConceptD 500

Acer ConceptD 500

 

Előfordulhat olyan helyzet is, hogy nincs szükség laptopra, mert valaki otthonról szeretne dolgozni, viszont a komoly teljesítményt megköveteli a munka. Erre lett megalkotva a ConceptD 500 széria. Tulajdonképpen egy olyan PC-ről beszélünk, ami szintén követi az elegáns, letisztult vonalat, így ahelyett, hogy a számítógépasztal belső zugában lenne elrejtve, a minimalista dizájnnak köszönhetően akár a szoba egyik dísze is lehet.

A jelenlegi kínálatban 2 féle processzorral lehet választani az 500-as gépeket, ezekhez viszont többféle GPU-ból válogathatunk.

Intel Core i7-9700K 8 magos processzorral szerelt készülékek 16 GB DDR4 memóriával, 512GB PCIe SSD-vel és 2TB HDD-vel érkeznek. Ezen összeállítások Nvidia Quadro P2200 5GB GDDR5, Nvidia Quadro P4000 8GB GDDR5 vagy pedig Nvidia Quadro RTX 4000 8GB GDDR6 grafikus vezérlőkkel választhatóak.

A szintén 8 magos Intel Core i9-9900K vezérlőkkel szerelt gépek mellé 32GB DDR4 memória, 1TB PCIe SSD és 2TB HDD jár. Jelen esetben pedig modelltől függően az Nvidia GeForce RTX 2070 8GB GDDR6, az Nvidia Quadro P4000 8GB GDDR5 és az Nvidia Quadro RTX 4000 8GB GDDR6 hármasából lehet választani.

A ház elején elhelyezett fejhallgató tartó és a ház tetején elhelyezett Qi töltőpad pedig olyan extrák, amik egy igazán kényelmes felhasználást tesznek lehetővé.

ConceptD monitorok

Acer ConceptD monitor

A profi grafikai tervezés elengedhetetlen kelléke egy minőségi monitor. Nyilván egy asztali PC-hez ez szükségszerű, de komolyabb munkáknál bevett gyakorlat, hogy aki laptopon dolgozik, ő is egy nagyobb professzionális monitort használ az alkotáshoz.

Eddig főleg a gamer vonalról lehetett válogatni, hiszen azok a szériák rendelkeznek közel olyan tulajdonságokkal, amikre a médiatartalmak gyártóinak szüksége van. Viszont most az agresszív gamer külsőt le lehet cserélni egy sokkal letisztultabb formára, mely minőségi minimalista mivoltának köszönhetően kifejezetten mutatós tud lenni egy íróasztalon, akár egy ConceptD 500 PC társaságában.

Persze az impozáns külsőn túl bőven van miről beszélni a teljesítménnyel kapcsolatban is. A Pantone által hitelesített kijelzők megfelelő színhűséget kínálnak a 99% Adobe RGB skála, a Delta E<1 és a 93% DCI-P3 révén. A VESA tanúsítvánnyal rendelkező DisplayHDR™ 1000 határozza meg a HDR minőséget. Az élethű, intenzív színekkel minden multimédiás tartalom tökéletes minőségben jelenik meg a kijelzőn.

ConceptD CP3

Acer ConceptD CP3

Mi is lehetne jobb társ a munkához, mint egy nagyszerű 27”-os IPS monitor 4K UHD felbontással? Persze ezek az adatok sok más monitorra is jellemzőek, de nézzük mit is tud még ez a megjelenítő.

1ms (VRB) válaszidővel reagál, 100.000.000:1 dinamikus kontrasztarány mellett 400 cd/m2 maximális fényerővel. Az IPS panel révén 178/178 fokos betekintési szöggel rendelkezik. A maximális kényelem érdekében a magasság is állítható 180 mm-ig, sőt 90 fokban elforgatható, így akár állítva is használható, ami egyes feladatok elvégzését igazán megkönnyítheti.

1.07 billió szín megjelenítésére képes a 8bit+Hi-FRC panel 99% sRGB és 90% DCI-P3 színtér lefedettség mellett Delta E<1 színhelyességgel. Ezen csodálatos színek a 2 DisplayPort egyikén 120Hz, a másikon 144Hz képfrissítés mellett élvezhetőek, míg HDMI porton ez 60Hz.

Többek között olyan extrákkal rendelkezik, mint a Game Feature (G-Sync kompatibilis és támogatja az adaptív Syncet), DisplayHDR400, Flicker-Less (villódzásmentes), Blue Light Filter (kékfény szűrő), Low Dimming (akár alacsony fényerejű megjelenítés), Comfyview (tükröződésmentes bevonat), Super Sharpness (kiváló élesség), hogy csak néhányat említsünk a megannyi nagyszerű tulajdonság közül.

ConceptD CP7

Acer ConceptD CP7

A megjelenítők sorában is beszélhetünk nagyobb testvérről, ez a ConceptD Cp7 monitor. Igaz, jelen esetben szintén 27”-os 4K UHD kijelzőről van szó, viszont azért jó néhány technikai paraméterben felülmúlja a CP3 jelzésű modellt.

A válaszidő 4ms, 1.000:1 statikus kontrasztarány mellett 600 cd/m2 fényerővel működik, sőt HDR esetén ez a 1.000 cd/m2 is eléri. A betekintési szög 178/178, hiszen ismét IPS panelről van szó. -5 és 35 fok között dönthető, valamint 180 mm-ig állítható, hogy a lehető legkényelmesebb legyen a felhasználó számára.

Az 1.07 billió színért viszont itt már egy 10 bites panel felel, 99% Adobe RGB színtérrel, Delta E<1 színhelyességgel és természetesen Pantone minősítéssel. A DisplayPort 120Hz-es képfrissítéssel bír, de overclockkal ez 144Hz is lehet. A HDMI port továbbra is 60 Hz-et biztosít.

Csatlakozóit tekintve érdekesség, hogy egy USB 3.0 HUB is helyet kapott a kijelzőben, így nem kell minden perifériát az asztali gépbe vagy a laptopba dugni, bőven van hely a monitoron is. Természetesen rendelkezik minden extrával, mint a tudásban kisebb testvére, annyi eltéréssel, hogy a Game Feature itt már Ultimate G-Syncet jelent, valamint a DisplayHDR funkció is 1000-re változott a korábbi 400-ról.

A modellekben található Smart Light Sensor (fényérzékelő) és Light Shielding Hood (árnyékoló a monitor körül) további olyan professzionális extrák, melyek csak tovább erősítik a tényt, miszerint igazán minőségi megjelenítőkről beszélünk, amik bármilyen kreatív területen dolgozó ember számára tökéletes megoldásként szolgálhatnak az alkotás hosszú folyamatában.

További információ az Acer ConceptD termékcsaládról.

https://www.youtube.com/watch?v=dIibtA-OBI0

Tippek

Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás

Országos kutatás: még mindig keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.

A Betadine oldat országos, reprezentatív kutatás készítését kezdeményezte, hogy felmérje, mennyire tudatosak a hazai szülők gyermekeik internethasználatával kapcsolatban. Szinte minden 6-14 év közti gyermek használhat digitális eszközt, kétharmaduk ráadásul rendelkezik is sajáttal. A szülők tudomása szerint a leggyakrabban játszanak ezekkel a készülékekkel (73%), tanulnak, házi feladatot készítenek a segítségükkel (54%) vagy kapcsolatot tartanak másokkal (53%), de emellett minden harmadik gyermek közösségi oldalakat is használ. Utóbbi azért is érdekes, mert a szülők 60%-a gondolja a social mediát a legveszélyesebb nyilvános térnek, megelőzve ezzel a tömegközlekedést (48%) és az iskolát (26%). A válaszadók harmada ennek ellenére sem szokott beszélgetni a gyermekével az online tér veszélyeiről. A kutatás alapján a fő veszélyforrásnak a közösségi médiában az idegeneket és azokat a felnőtteket látják, akik gyereknek adják ki magukat (a diplomás válaszadók 79%-a teszi ezt az első helyre); emellett ugyancsak rizikósnak tartják az ismeretlen fiatalkorúakat és más, idegen gyerekeket is.

Nem tudunk eleget az online veszélyekről

A kitöltők több mint fele úgy érzi, nem elég tájékozott, vagy lenne még mit tanulnia a digitális biztonság témakörében. Ezt is mutatja, hogy míg a válaszadók jelentős része ismeri az adatlopás, az álprofil és az online zaklatás kifejezéseket, viszont a “FOMO” (félelem attól, hogy kimarad valamiből) vagy “grooming” (bizalomba férkőzés szexuális kizsákmányolás céljából) szavak jelentését már kevesen tudják. Emellett a háztartások felében nincsenek szabályok az eszközhasználatra vonatkozóan és a többség nem használja az elérhető biztonsági beállításokat a gyermekek védelmére: például csupán harmaduk állított be gyerekbarát szűrőt a digitális eszközökre.

Bántalmazottak és bántalmazók

Az online bántalmazás az egyik leggyakoribb internetes veszély, amely minden 5. gyereket érinthet. A Betadine oldat kutatásban résztvevők harmada ismer olyan fiatalt, akit ért már online bántalmazás; a 16-19 éves korosztálynál ez a válaszolók kétharmadára igaz. Emellett 10-ből 1 kitöltőnél előfordult már, hogy a saját gyermeküket érte bántalmazás, ami pedig jellemzően vagy úgy derült ki, hogy beszámolt róla az érintett, vagy gyanús lett a helyzet, és rákérdeztek a szülők. A legtöbben ezt úgy kezelték, hogy leültek közösen és átbeszélték a szituációt (59%) vagy beszélgettek a bántalmazóval (39%); minden ötödik szülő azonban nem tudta, miként lehetne megoldani egy ilyen helyzetet.

„Nagyon fontos, hogy a szülő az online bántalmazás előfordulása esetén ne essen pánikba, hanem gondolja végig, majd beszélje át gyermekével a lehetséges forgatókönyveket. Van néhány olyan praktikus eszköz, amely a probléma közvetlen kezelésére szolgál: például az érintett tartalmak eltávolíttatása az internetről, annak jelentése a lehetséges fórumokon (pl. Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline felület), a zaklató letiltása vagy szükség esetén eljárás indítása. Az eset kezelése azonban itt nem állhat meg, a gyereknek segíteni kell a feldolgozásban, továbblépésben is. Egy online bántalmazás áldozatává esett gyereknek az egyik legtöbbet az jelentheti, ha érzi, hogy a szülője, vagy más bizalmi felnőtt mellette áll, bizalommal fordulhat hozzá. Mindenekelőtt persze a nulladik lépést bármelyik nap megtehetjük, hogy sokszor beszélgetünk a gyerekünkkel arról, hogy pontosan mit csinál az online térben”

– tette hozzá dr. Rácz Dominika.

Bár ezt talán még nehezebben ismerik be a gyerekek, mégis tízből egy szülőnél az is előfordult már, hogy a gyermeke volt a bántalmazó – a fővárosban ez minden negyedik szülőre igaz. Legtöbbször ez úgy derült ki, hogy a szülő észrevette a jeleket és rákérdezett; és csupán az esetek harmadában mondta el a gyermek magától. A szülők harmada nem tudta, hogyan lehet kezelni a helyzetet vagy bízott abban, hogy megoldódik magától, pedig a válaszadók háromnegyede szerint a szülők feladata megelőzni az online bántalmazást.

A szülői tudatosság növelése érdekében a Betadine oldat és a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány közös küzdelembe fogott, melynek keretében elindítják a „Láthatatlan veszélyek ellen látható védelem. Az online térben is.” kampányukat.

„A Betadine oldat elsőszámú célcsoportja a szülők, így felelősségünknek érezzük, hogy olyan problémákra reagáljunk, amelyek aktuálisan foglalkoztatják őket. A digitális gyermekvédelem ilyen téma, amit a társadalmi felelősségvállalásunk keretében mi is fontosnak tartunk. Ahogy a Betadine oldat a seb körüli láthatatlan kórokozók ellen nyújt látható védelmet, úgy küzd a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a láthatatlan online veszélyek ellen is. Az együttműködésünk részeként segítünk a szülőknek felkészülni a digitális veszélyekre, hogy ezzel is megelőzzék vagy kezeljék a felmerülő problémákat. A tudatosító kampány mellett májusban minden patikában eladott 30 ml-es Betadine oldat után 100 forintot adunk az alapítványnak”

– mondta Valtner Vivien, az Egis Gyógyszergyár Zrt. vénynélküli gyógyszer üzletágának marketing menedzsere.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Legjobban a műszaki cikkeinket és a háztetőnket féltjük

műszaki

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást* végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat? Milyen szempontok alapján választunk lakásbiztosítást? Hol és hogyan szeretünk lakásbiztosítást kötni? A kutatásból kiderült.

Budapesten a szomszédtól félünk, vidéken a vihar a legnagyobb aggodalom-faktor 

Budapesten – vélhetően a társasházak nagyobb aránya miatt – a válaszadók legnagyobb aggodalma, hogy leáztatja őket a szomszéd, de a régi készülék által okozott elektromos tűz vagy egy nagyobb esőzés okozta tető beázás is előkelő helyen szerepel az otthonunkkal kapcsolatos félelmeink listáján. Vidéken a nagyobb viharoktól és az esőzések okozta tető károktól tartunk leginkább, míg a régi készülék okozta elektromos kár itt is a második helyen szerepel. A kerti munka vagy főzés során bekövetkezett kisebb-nagyobb otthoni balesetektől való aggodalom itt felkerült a lista harmadik helyére.

Otthonunkkal kapcsolatos aggodalmaink az életkorral is változnak: a 40 év alatti megkérdezettek elsősorban azon szoktak aggódni, hogy bezárták-e az ajtót, vagy véletlenül bekapcsolva felejtették-e a vasalót vagy a tűzhelyet. Az 50 felettiek inkább a természeti károktól, viharoktól féltik otthonukat, és az elektromos tűz miatt aggódnak.

Mitől tartunk igazán jónak egy lakásbiztosítást?

Lakóhelytől és életkortól függetlenül az egyöntetű vélemény az, hogy egy jó lakásbiztosítás betörés, üvegtörés és vízkárok esetén is térít, akár a szomszéd, akár egy nagyobb vihar okozza. Lakásbiztosítást elsősorban a biztosító ismertsége és megbízhatósága alapján választunk, a megkérdezettek 22%-ának ez a legfontosabb szempont, de a top 3-ban van a kedvező ár és a biztosítás saját igényeinkre való alakíthatósága is.

A kutatás rávilágít, hogy a lakásbiztosítás kötésnél továbbra is fontos az emberi hang és a szakértői segítség: a kérdőív kitöltőinek fele állítja azt, hogy lakásbiztosítást legszívesebben személyesen vagy telefonon, biztosítási tanácsadó segítségével köt; 30%-uk online összehasonlító oldalakon kalkulálja ki a díját, és vagy ott, vagy a kiválasztott biztosító weboldalán köti meg a biztosítást.

A válaszadók körében lakóhelytől függetlenül a műszaki cikkeinkre köthető kiterjesztett garancia kiegészítő biztosítást övezi a legnagyobb érdeklődés. A vidéki válaszadók a garázsban tárolt gépjárműre köthető kiegészítő biztosítást és a vészelhárításra szolgáló assistance szolgáltatást tartják további hasznos kiegészítőknek, míg a budapestiek körében az assistance szolgáltatás és az okoseszközökre köthető kiegészítő biztosítás mutatkozik népszerű szolgáltatásnak a kiterjesztett garancia mellett.

A hűségnek ára van

A legtöbb biztosító kedvezménnyel jutalmazza, ha 2-3 év hűséget vállalunk szerződésünkre, így kíváncsiak voltunk, milyen mértékű kedvezményért köteleződnének el a megkérdezettek.  A válaszadók több, mint fele 20-30% vagy akár annál magasabb díjkedvezményért cserébe tenne ígéretet arra, hogy 3 évig nem vált lakásbiztosítást más biztosítóhoz. Hűségünkért cserébe a kedvezményeken túl vásárlási utalványoknak és egyéb termékekre beváltható kuponoknak is örülünk.

Egyre tudatosabbak vagyunk?

A lakásbiztosítással kapcsolatos olyan fontos fogalom jelentésével, mint az alulbiztosítottság, a kitöltők 65%-a tisztában van. A lakásbiztosítás fontos téma, ez abból is látszik, hogy a kitöltők 60%-a életkortól és lakóhelytől függetlenül évente minimum egyszer felül szokta vizsgálni lakásbiztosítását, legalább akkor, amikor a biztosító küldi az évfordulós értesítőt. A megkérdezettek 43%-a kifejezett érdeklődést mutatott az évfordulótól független lakásbiztosítás váltás lehetősége iránt. Ez a kiemelt érdeklődés a Genertel Biztosító 2024. márciusi kötési statisztikáiban is megmutatkozott.

Tanulságos első kampány volt, a Genertel jó ajánlattal, sikeresen, állománynövekedéssel zárta ezt az időszakot. Sok érdeklődő keresett bennünket közvetlenül és az alkusz partnereinken keresztül, érezhető volt a kampány mobilizáló hatása.  Az új ügyfeleink a kampány segítségével a szükségleteikre jobban szabott, teljesebb körű biztosítást tudtak kötni”

– mondta Csikós Dániel, a Genertel Biztosító Értékesítési és marketing területért felelős igazgatója.

A részvevők számokban

A lekérdezés egybeesett az első országos lakásbiztosítás kampánnyal, így ebben az időszakban kiemelten nagy érdeklődés mutatkozott a téma iránt: közel 8400 fő válaszai kerültek feldolgozásra. A megkérdezettek közel 75%-a rendelkezik lakásbiztosítással, az arányban nincs különbség a vidéki és a fővárosi lakosság között. Talán nem meglepő, hogy az életkor előrehaladtával egyre több kitöltőnek van lakásbiztosítása, a 30 év alatti megkérdezettek 28.6%-a rendelkezik lakásbiztosítással, míg a 60 év feletti kitöltők közel 90%-a óvja otthonát biztosítással.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

A szexi foglalkozásnevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök között?

A gyakorlatban nem sok: az álláshirdetések többségében mindhárom megnevezés az értékesítő pozíciót jelenti, a különbség annyi, hogy másképp nevezik az egyes cégeknél. Ezt viszont az álláskeresők többsége nem tudja, így gyakran eszükbe sem jut jelentkezni az állásra. Ezzel pedig mindenki veszít.

A legtöbbet a munkáltató veszíti, mert kevesebb lesz a megfelelő jelölt, elhúzódik a toborzás ideje, nő a toborzás és a betöltetlen munkakör költsége (COV). Veszít a munkavállaló, mert kevesebb ajánlat közül választhat és elszalaszthatja a kedvező lehetőségeket. Veszít a társadalom is, mert rengeteg erőforrás, idő, pénz és tehetség megy így veszendőbe.

„Tömeges jelenség, hogy a vállalatok azért találnak kínkeservesen megfelelő jelöltet, mert rossz néven keresik, miközben tetemes összegeket fizetnek a tévesen megfogalmazott pozíciók hirdetésére”

– állítja Horányi-Kiss Annamária recruitment tanácsadó, a JIT Talent vezető tanácsadója.

A szakértő szerint a probléma abból ered, hogy az egyes pozíciók megnevezését az iparági sajátosságok mellett a vállalati méret és kultúra, és az éppen aktuális trend is befolyásolja. Máshogy nevezhetnek egy pozíciót az iparban és másképp a kereskedelemben. És megint másképp, ha a cég francia vagy ha amerikai, ha közepes cég, vagy ha globális nagyvállalat.

Az utóbbi évek trendje, a pozíciók minél hangzatosabb, izgalmasabb elnevezései, tovább bonyolítják az egyébként sem egyszerű helyzetet. A vállalatok vonzóvá akarják tenni a pozíciókat a munkavállalóik és ügyfeleik szemében, ezért jól csengő, imponáló neveket adnak a munkaköröknek. Így lett az álláshirdetésekben az értékesítő pozícióból sales manager, majd brand manager, azután sales executive, business developer, business coordinator, végül business development executive. Imponáló titulus ide vagy oda, a gyakorlatban mindegyik pozícióra értékesítőt kerestek a hirdetést feladó cégek.

„Hozzá kell tenni, hogy ez egy természetes folyamat, ami alól a HR szakma sem kivétel. Kezdetben toborzót vagy fejvadászt kerestek a cégek. Ma többnyire ugyanezt a feladatot végzi a recruitment consultant, a talent acquisition, a people and culture manager vagy az executive recruiter”

– tette hozzá némi öniróniával Horányi-Kiss Annamária.

A baj az, ha az így meghirdetett pozíció által sugallt presztízs nem áll összhangban azzal a tudással, tapasztalattal és személyiséggel, amire a pozíció betöltéséhez szükség lenne. Emiatt például túl- vagy éppen alulkvalifikált jelöltekkel terheli meg a HR-t, míg az alkalmas jelöltek távol maradnak.

De nem csak az imponáló megnevezés okoz gondot. Van, amikor a jelentkezők nem ütik meg a mércét a pozíció hibás megnevezése miatt, mert a betöltéséhez összetettebb tudás, nagyobb tapasztalat szükséges, mint ami a jelentkezőknek valójában megvan. Egy pozíciónál lényeges az iparági különbség is – más egy ügyfélszolgálat egy SSC-ben (Shared Services Center, azaz Megosztott Szolgáltatási Központ). Ha nem megfelelően keresünk ilyen kollégát, az óriási csalódásokat fog maga után vonni, miután az első jelentkezők anyagait átnézik vagy belekezdenek az interjúkba.

A tartalom fontosabb, mint a pozíció neve

Horányi-Kiss Annamária szerint a jelöltek személyiségére, tudására és tapasztalatára kell összpontosítani, ahelyett hogy a munkakörök megnevezésére helyeznék a hangsúlyt. Kritikusan fontos, hogy a vállalatok meghatározzák a keresett munkakörök jellemzőit, beleértve a feladatokat, az elvárásokat, a pozícióhoz szükséges kvalitásokat, a hosszú távú célkitűzéseket, valamint azt, hogy ezek hogyan illeszkednek a szervezeti struktúrába.

Egyes esetekben a pozíció pontos elnevezése és a feladat betöltéséhez szükséges feltételek közötti eltérés áthidalásához tanácsadói közreműködésre is szükség lehet. Különösen a nem közismert munkakörök esetében lehet ez indokolt. Például a sales representative, sales support és sales after, fiatalok feladatkörök, ezért nem közismertek. Ha meghirdetésre kerül e pozíciók valamelyike, előfordulhat, hogy a jelöltek nem ismernek magukra a pozíció megnevezésében, ezért nem is jelentkeznek. A másik probléma, hogy bár vannak különbségek e pozíciók között, a hirdetők gyakran ugyanazt a hirdetést használják, ezért nem azt az önéletrajzot kapják, amilyen sales funkcióra célzottan munkatársat keresnek.

Az üres pozíciók gyors és hatékony betöltése érdekében elengedhetetlen a munkaerőpiac, az iparági trendek, naprakész ismerete, tisztában kell lenni a munkakörök alakulásával. Egy iparági tapasztalattal rendelkező HR szakember segíthet abban, hogy a vállalat a pozíció megnevezése helyett a jelöltek valós készségeire és tapasztalataira összpontosítsan a toborzási folyamatban.

Végül Horányi-Kiss Annamária megjegyzi, hogy a jól csengő pozícióelnevezések alkalmazása bizonyos esetekben természetesen indokolt lehet, de a vállalatoknak mindig tudatában kell lenniük annak, hogy a pozíció elnevezése önmagában nem elegendő a megfelelő jelölt megszerzéséhez. A sikeres toborzás érdekében a jelöltek valódi képességeire és a szervezet hosszú távú céljaira kell összpontosítani.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss