Tippek

Örülhetnek novemberben az Xbox felhasználók!

xbox

Az Xbox Game Pass nevű előfizetés olyan a gamereknek, mint a film- és sorozatrajongóknak a Netflix vagy az HBO GO.

A több mint száz játékból álló könyvtár időnként nemcsak a legfrissebb és legmenőbb címekkel bővül, hanem előző generációs alkotásokkal is próbát tehet az ember, ha mondjuk minden álma az volt, hogy a Dante’s Infernóban kaszaboljon, de az Xbox 360-as őrületből kimaradt.

NOVEMBERBEN BRUTÁLIS CÍMEKKEL BŐVÜL A GAME PASS KÍNÁLATA, JÖN A FORZA HORIZON 5, A FELÚJÍTOTT GRAND THEFT AUTO: SAN ANDREAS ÉS A FOOTBALL MANAGER LEGÚJABB RÉSZE IS.

Listánk egy rendkívül különleges alkotással, az It Takes Two című kooperatív családi játékkal indul, amely november 4-e óta játszható a platformon. A svéd Hazelight Studios csapata már az A Way Out című börtönös, osztott képernyőn játszható akciókalanddal letette a védjegyét. Ám az It Takes Two, amely idén márciusban jött ki, még jobb reakciókat kapott, és már a hárommillió eladott példányszámot is elérték vele. Nemsokára tehát a modern animációs mesefilmek látványvilágát idéző játék lekörözheti az A Way Out sikerét is, amelyből három és fél millió fogyott.

Az It Takes Two története egy olyan házaspárról szól, akinek a kapcsolata megromlott, így a válást fontolgatja. Elkeseredett és nagyon szomorú kislányuk kívánságára azonban apró játék babákká válnak. Cody és May tehát kénytelenek felfedezni házuk és kertjük veszélyesebb zugait is. A rendkívül ötletes sztori során, amely folyton változó játékmenetével kápráztat el, a férj és feleség közelebb kerül egymáshoz, és rejtélyes átalakulásuk végére jár.

Azoknak, akik a FIFA-nál komplexebb fociélményre vágynak, jó alternatívát jelenthet a Football Manager 2022, amely november 9-től elérhető az Xbox Game Passon. A sportjáték minden évben jól teljesít a statisztikák szerint, így a Microsofttól jó húzás, hogy amellett hogy PC-re jön a klasszikus Football Manager-élmény, az Xbox Editionnek köszönhetően a konzolosok sem maradnak ki a mókából. Az ígéretek alapján a kontroller összes funkcióját kihasználja majd a játék, így Xboxon sem kell majd izzadni, ha taktikai változtatásokat eszközölnénk.

A Forza Motorsport spin-offja, a Forza Horizon már ötödik részével jelentkezik, amely november 9-től – a Football Manager 22-höz hasonlóan –, a megjelenés napján jön ki Xbox Game Passra. A Horizon-sorozat harmadik felvonása a forró Ausztráliába kalauzolt, míg a negyedik, legutóbbi játék során a ködös Albionban fedezhettük fel az óriási térképet, nyomhattuk tövig elképesztő járgányok gázpedálját, és versenyezhettünk a végsőkig. A Forza Horizon 5-ben a helyszín tekintetében megint éles váltás jön. Mexikó térképe ötven százalékkal nagyobb lesz, mint Nagy-Britanniáé az előző részben.

A FORZA HORIZON KÖNNYED AUTÓZÁST ÍGÉR A VÉRKOMOLY SZIMULÁCIÓ HELYETT. OLYAN MINŐSÉGBEN, AMELY A NEED FOR SPEED-SZÉRIÁT LESÖPÖRTE AZ ASZTALRÓL.

A Rockstar Games által októberben bejelentett Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition a mostanra klasszikusnak számító GTA III, Vice City és San Andreas felújított változatát tartalmazza majd. A játékok digitálisan november 11-én érkeznek Nintendo Switchre, PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re és PC-re is. A Game Pass előfizetőinek pedig nagyszerű hír, hogy külön, afféle ízelítőként november 11-én ők is megkapják a San Andreas felújított változatát.

Forrás: Index

Tippek

Ha Windows 7-en használod a Chrome-ot, akkor most örülni fogsz!

windows 7

Nem kell bizonyítani sem a Windows, sem a Chrome népszerűségét.

Az előbbinél a Windows 7 is megfontolandó piaci részesedéssel bír (még mindig), így nem is olyan meglepő, hogy a Google ismét módosított egy dátumot e rendszer használói számára.

Bár a Microsoft – érthetően – minden eszközzel a Windows 11-et nyomatja, még mindig sokan vannak, akik megmaradtak a WIN7-nél, ráadásul számukra a közvetlen frissítés sem lesz elérhető. Úgy tűnik, a Google is a szívén viseli ezen felhasználók sorsát, így már tavaly januárban bejelentette, hogy 2021. július 15-ig támogatni fogja a Chrome böngésző Windows 7-re írt változatát. Amikor pedig elérkezett ez a határidő, újabb gesztust tett (egyébként a világjárvány miatt): 2022. január 15-ig hosszabbított.

Ez a határidő már elég közel van, azonban most fellélegezhetnek a WIN7-et használók. A Google újabb egy évet adott nekik, a Windows 7 rendszeren futó Chrome támogatása legkorábban 2023. január 15-én fejeződik be. Az még nem teljesen világos, hogy a Google milyen szintű támogatást biztosít a Chrome számára Windows 7 alatt, mindenesetre elég nagy a valószínűsége, hogy hiba- és biztonsági javításokról és nem új funkciókról van szó.

Azt sem árt tudni, hogy a Microsoft hivatalosan már 2020. január 14-én megszüntette a Windows 7 Home kiadás támogatását. A vállalkozások és a vállalati ügyfelek előfizethetnek az Extended Security Updates (ESU) szolgáltatásra, amely akár három évre is feloldja a biztonsági frissítéseket a WIN7 rendszerű eszközökön. A Microsoft viszont azt is bejelentette, hogy legfeljebb 2023 januárjáig hosszabbítja meg ezt a támogatást.

Forrás: HVG

Tovább

Tippek

A szülők több mint fele szabályozza, hogy gyermeke mivel játszhat

cyber monday

Tízből kilenc szülő használ valamilyen szoftveres megoldást a videójátékozás korlátozására.

Az év egyik legforgalmasabb ünnepi bevásárló-időszakában, a Black Friday és Cyber Monday keretezte napokban hatalmas akciókkal készülnek a videójáték-gyártók-, forgalmazók és online kereskedők, hiszen a szórakoztató elektronikai termékek, és ezen belül a videójátékok még mindig a slágertermékek közé tartoznak[. A kereslet és a forgalom is ugrásszerűen nő[ ezekben a hetekben, és gyermekek ezrei kezdik el szüleiket nyaggatni jellemzően valamilyen újabb versenyzős, stratégiai vagy „lövöldözős” játékért.

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne a stressz levezetésére, és a reflexek fejlesztésére. Több mint 60 százalékuk egyáltalán nem gondolja úgy, hogy veszélyes tevékenység lenne, de azért több mint felük szabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárolhat, mire költhet játékon belül, és hogy mennyit játszhat – derült ki a szülők attitűdjét vizsgáló Good Gamer kutatás folytatásából, amit a Generali a Biztonságért Alapítvány (GABA) megbízásából korábban az eNet készített.

A Good Gamer kutatás korábban már felmérte a magyar gyerekek videójátékozási szokásait, melyből kiderült többek között, hogy a 6-18 éves magyar gyerekek háromnegyede játszik videójátékkal, közülük minden negyedik naponta egyszer, minden nyolcadik viszont naponta többször is ezzel tölti az idejét. A videójátékozó gyerekek átlagosan hetente 8 órát, azaz egy teljes munkanapot fordítanak erre a hobbira.

A kutatás ugyanakkor kitért a szüleik videójátékozással kapcsolatos attitűdjeire és félelmeire is. Az online kérdőívet több mint 800 szülő töltötte ki.

A szülők többsége szerint nem veszélyes

A kutatás eredményei azt mutatják, hogy általában – nem csak a gyerekekre fókuszálva – a szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, de nem billen egyik oldal felé sem. A saját gyerekére vonatkozóan pedig a szülők 61 százaléka egyáltalán nem gondolja úgy, hogy a videójátékozás veszélyes tevékenység lenne gyermeke számára, és mindössze minden ötödik (21%) szülő ért egyet teljes mértékben azzal, hogy ez a típusú hobbi pusztán időpocskolás. A legtöbb szülő (65%) egyetért abban, hogy a játékban gondtalanul el lehet merülni, és a válaszadók több mint fele jó lehetőséget is lát benne a stressz levezetésére és a reflexek fejlesztésére. Azok a szülők, akik maguk is játszanak, pozitívabban állnak gyermekük hobbijához, 60 százalékuk viszont úgy gondolja, hogy a videójátékozás függőséget okoz.

Szoros a kontroll

Annak ellenére, hogy a magyar szülők többsége különösen nagyobb veszélyt nem lát a videójátékozásban, több mint 50%-ukszabályozza, hogy gyermeke milyen videójátékot vásárol, mire költhet játékon belül, és hogy mennyit játszik. Ez a szülői kontroll a kisebb gyerekek esetében gyakoribb, míg a 17-18 éves kamaszoknál már lazább. A szülői érdeklődés, a gyerekkel a videójátékról való beszélgetés és a letöltött alkalmazások figyelése a legtöbbek által alkalmazott ellenőrzési metódus, míg a szülők fele engedélykéréshez köti a videójátékozást.

A Good Gamer kutatás talán egyik meglepő eredménye, mely egyben fejlett digitális hozzáértést is feltételez, hogy tízből kilenc szülő saját bevallása szerint használ valamilyen szoftveres megoldást is a videójátékozás szabályozására: az alkalmazások blokkolása a leggyakoribb, de tartalomszűrést és a biztonságos keresőfunkciót is tízből négy szülő alkalmazza.

TOP aggodalmak: személyes adatok, mozgáshiány, vírusok, függőség

A játékkal kapcsolatos aggodalmak a szülők felét érintik: a személyes adatok védelme és a mozgáshiány miatt a 10-16 éveseket féltik leginkább a szülők, míg a számítógépes vírusok, a játékfüggőség és a helyadatokkal való visszaélés minden korosztály esetében a szülők körülbelül harmadát aggasztja.

Emellett a szülők negyede tart a videójátékozás során esetlegesen előforduló bullying (online zaklatás) miatt. Ehhez a témához kapcsolódóan fontos tanácsok is elhangzottak a Generali a Biztonságért Alapítvány támogatásával létrejött GoodGamer.hu oldalon indult podcastekben.

Tovább

Tippek

Kiadták a legrosszabb jelszavak listáját

legrosszabb

Megint itt az év azon időszaka, amikor láthatjuk, hogy mennyit fejlődtek – vagy nem fejlődtek a netezők tudatosság terén.

A NordVPN jelszókezelője, a NordPass közzétette éves listáját arról, hogy mik voltak a netre kiszivárgott, legtöbbször használt, azaz legrosszabb jelszavak 2021-ben. Az összeállításhoz idén is több millió jelszót vizsgáltak át a szakértők, ebből rendszerint 200-at választanak ki.

Idén már lehet szűkíteni országokra, így az is kiderült, hogy a magyarok mely rossz jelszavakat választják leginkább – a listán van „macika”, „zolika”, „tomika”, na ezeket például mindenképp javasolt kerülni.

Sajnos ismét kiderült, hogy a könnyen kitalálható, nagyon gyenge védelmet adó kódsorok továbbra is rendkívül népszerűek. Ezek azért számítanak rossznak, mert a feltörésükhöz egy másodpercnél kevesebb kell a fejlett eszköztárral támadó kiberbűnözőknek.

Olyan nagy meglepetések persze nincsenek, de épp ezért elkeserítő a seregszemle: zsinórban már a nyolcadik éve tartja vezető helyét az „123456”, míg a második helyre a kicsit hosszabb, de nem kevésbé együgyű „123456789” került. A „qwerty” a tavalyi 12. helyről feljött a negyedik helyre.

A legrosszabb jelszavak globális top 20-as listája:

  1. 123456
  2. 123456789
  3. 12345
  4. qwerty
  5. password
  6. 12345678
  7. 111111
  8. 123123
  9. 1234567890
  10. 1234567
  11. qwerty123
  12. 000000
  13. 1q2w3e
  14. aa12345678
  15. abc123
  16. password1
  17. 1234
  18. qwertyuiop
  19. 123321
  20. password123

A legrosszabb jelszavak 20-as magyar listája:

  1. 123456
  2. 12345
  3. 123456789
  4. qwerty
  5. 12345678
  6. jelszo
  7. password
  8. 1234567
  9. attila
  10. 1234
  11. asdasd
  12. szerelem
  13. samsung
  14. mmklub
  15. qwertz
  16. 666666
  17. lacika
  18. tomika
  19. macika
  20. zolika

Forrás: 24.hu

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss