Connect with us

Tippek

Így verik át a SaaS előfízetőket

saas
Kép Acterna International

Nem kifinomult trükkök, legfőképpen az emberi hanyagságra és figyelmetlenségre építenek. Józan paraszti ésszel kivédhetők.

Bár a felhőszolgáltatásoknak számtalan előnye van (ezekkel bőségesen foglalkoztunk ebben és ebben az összeállításunkban), gyakran könnyelműségre csábítanak. Annyira örülünk, hogy megspóroltuk a beruházást, hogy egyszer csak azt vesszük észre: dollár ezrek-tízezrek repültek ki az ablakon – a nagy semmire. Erre egyes szolgáltatók sokszor rá is játszanak, és ún. dark patterneket, sötét mintákat alkalmaznak a tervezéskor.

A dark pattern lényege, hogy olyan döntésekre sarkallja a fogyasztót, amivel akár saját kárára is azt a vállalatot gazdagítja, amelytől terméket vagy szolgáltatást vásárol. Az USA-ban már létezik is olyan oldal, a Dark Patterns Tip Line, amelyen az ilyen elemekkel operáló oldalakat lehet bejelenteni (a beküldött esetekből sokat lehet tanulni).

Egy kis amerikai startup, a Quolum vezetője, Indus Khaitan összeszedte azokat a fontosabb módszereket, ahogy egy szolgáltató ráveheti a felhasználót, hogy sokkal többet költsön, mint amennyire valójában szüksége van. (A startup a szoftverszolgáltatások pénzügyi menedzseléséhez nyújt támogató eszközöket.) Nem szenzációs trükkök ezek – bár vannak köztük egyértelműen csalásnak minősíthetők –, így kis odafigyeléssel és az univerzális fegyverrel, azaz a józan paraszti ésszel szinte mindegyikre van ellenszer.

Nézzük tehát, milyen trükköket vetnek be a szolgáltatók!

A  csábító próbaverzió és a fizetés

A SaaS-modell zseniális, hiszen szinte minden esetben kapunk valamilyen próbalehetőséget, általában idő- vagy funkciónalitáskorláttal. Egyes szolgáltatók (még az olyan nagyok is, mint az AWS vagy a Microsoft) azonban már ehhez is kérnek pl. hitelkártya-adatokat. Nem feltétlenül gonoszságból, hanem az érdeklődés szűrése miatt: aki nem érdeklődik komolyan, így kisebb valószínűséggel regisztrál a próbaidőszakra. Emellett persze az is fontos szempont, hogy a hitelkártyás regisztrációval szerezhető leadek értékesebbek a későbbi marketingtevékenységhez.

Ha egy szolgáltató fizetési adatokat kér, azt bizony komolyan kell venni, mert azt jelenti, hogy a próbaidőszak lejárta utáni pillanattól számláz. Nincs is ezzel baj (illetve egyesek szerint van, de semmiképpen sem illegális).

A baj inkább az, ha egy szolgáltató kifejezetten utazik a felhasználó feledékenységére (a Dark Patterns Tip Line-on olvashatók szerint van ilyen szép számmal). A próbaverziót használók jelentős része ugyanis megfeledkezik arról, hogy bár csak trial jelleggel használt valamit, azt is elfogadta feltételként, hogy lemondja a szolgáltatást, ha nem találja megfelelőnek. Így aztán sokszor hónapokig csordogál az ingyen aprópénz a szolgáltatóhoz. És ha valaki reklamál, nem sok jóra számíthat, hiszen elfogadta a szerződési feltételt, mely szerint a próbaidőszak lejárta után automatikusan elindul a számlázás.

A szolgáltatónak ehhez a kisujját sem kell mozdítania, sőt épp az a lényeg, hogy ne mozdítsa, és ne értesíti a próbaidőszak lejártáról a T. ügyfelet.

Hasonló a helyzet, amikor valaki elő is fizet egy SaaS-eszközre, de csak időlegesen, pár hónapig van rá szüksége. Csakhogy a projekt végén elfelejti lemondani. Feledékenységük következményeivel sokan csak akkor szembesülnek, amikor a pénzügy az orruk alá dörgöli a több ezer dollárra rúgó összeget: mi az a tíz hónapja havonta érkező három-négyszáz dolláros számla?!

A szolgáltató minden hónap ugyanazon napján automatikusan kiszámlázza a díjat, de erről „természetesen” nem küld értesítést az előfizetőnek. Mivel a számla viszont sokszor egyenesen a pénzügyre érkezik, a feledékeny munkatárs – a tényleges megrendelő – nem is szembesül azzal, hogy szép csendben csordogál a pénz egy senki által nem használt szolgáltatásért.

Az sokakat felébreszt, és cselekvésre sarkall(na), ha a számla kiállítása előtt kap(ná)nak egy figyelmeztető mailt. Csakhogy ezt a jó kereskedők is tudják…

Szintén nagy ígérete a felhőnek a skálázhatóság. Ám ez sok esetben egyirányú. Például: szüksége van CRM-re, ezért a cég aláír egy éves szerződést 50 felhasználóra. De jön a Covid, összemegy a biznisz, és már csak harmincan használják a CRM-et. Le lehet mondani? Természetesen nem. Majd ha az éves szerződés lejárt. De mi a helyzet fordított esetben? 25 emberre kellene előfizetés holnaptól! Semmi akadálya, szívélyeskedik a szolgáltató.

Más jellegű, de hasonló probléma: a cég megköti az egyéves szerződést a CRM-re, és értelemszerűen azonnal el is kezd fizetni. De ettől még CRM-je nincs, hiszen még hátravan a bűvészkedés az API-kkal, az integráció, a szoftver finomhangolása, a betanítás… És hipp-hopp, el is ment három hónap, miközben fizetett egy olyan szolgáltatásért, amit effektíve nem használt, nem tudott használni. Plusz fizetett a beállításért is…

Vannak jó példák is szép számmal

A fenti esetek inkább figyelmeztető jelek. Ha valaki ilyen feltételekkel találkozik, legyen az átlagosnál is éberebb, mert nem számíthat a szolgáltató segítőkészségére. De szerencsére vannak ellenpéldák is. Khaitan mindenekelőtt a Slacket emeli ki, amely még akkor is csak időarányos díjat számol fel ügyfeleinek, ha a számlázási ciklus vége előtt lemondja valaki az előfizetését, és visszatéríti a fel nem használt kreditek árát.

Sok szolgáltató nem kér hitelkártyát sem a próbaidőszakra (pl. Shopify, Squarespace stb.). Az elemzések egyébként azt mutatják, hogy a dark patterneket alkalmazó szolgáltatók szinte minden esetben hitelkártyás regisztrációhoz kötik a próbaidőszakot.

És a végeredmény? Az, hogy a vállalatok elég sok pénzt dobnak ki fölöslegesen a felhős szolgáltatásokra. A Quolum közel sem reprezentatív kutatása szerint átlagosan az előfizetett szolgáltatások 30 százaléka kihasználatlan marad. A szoftverszolgáltatókat semmi sem ösztönzi, hogy segítsenek ezen változtatni. A fenti példákból azonban látható: az ügyfelek is bőséggel tehetnek ellene, hogy minden száz forintból harmincat csak úgy elégessenek.

Forrás: Bitport

Tippek

Szeptember 8. Az Írni-olvasni tudás világnapja – ma már a digitális tudás is az írástudás része

Szeptember 8-a, az Írni-olvasni tudás világnapja emlékeztet minket arra, hogy az írástudás ma már nem csupán az olvasás és írás elsajátítását jelenti, hanem a digitális készségek megszerzését is.

Ezek az ismeretek azért elengedhetetlenek, mert lehetővé teszik, hogy az emberek biztonságosan és tudatosan használják az online lehetőségeket. A Lynnaider Akadémia ezért a jövedelemszerzés lehetőségén keresztül közelíti meg a digitális készségfejlesztést: így kézzelfoghatóvá válik, miért érdemes elsajátítani az új kompetenciákat, hiszen a tudás konkrét eredményekhez vezethet. Éppen erre épít a most magyar nyelven elérhető program, amely 9 bevált, online jövedelemszerzési technikát mutat be, kezdők számára is érthetően, reflektorfény nélkül.

A Lynnaider Akadémia alapítójának legutóbbi, több mint 200 főt érintő kutatása szerint az emberek a digitális készségeket az önmegvalósítás és a pénzügyi biztonság lehetőségeként értékelik. Az online jövedelem így nem csak anyagi forrás, hanem a szabadság és a fejlődés eszköze is. A résztvevők így tulajdonképpen visszamennek az iskolapadba, hogy megértsék a digitális világ működését, és elsajátítsák a bevált technikákat. A felmérés rámutatott arra is, hogy sokan még mindig a reflektorfénnyel azonosítják az online pénzkeresést. Pedig rengeteg technika sikeresen művelhető arc nélkül is, ahogyan azt a megkérdezettek 64%-a is preferálná. A válaszadók közel kétharmada ugyanis szívesen belevetné magát az online jövedelemszerzés világába, ha nem kellene ahhoz megmutatni magukat.

A Lynnaider Akadémia kurzusa az első hazánkban, amely magyar nyelven hozza el a legelterjedtebb online jövedelemszerzési technikákat ugyanazon logika mentén, megkönnyítve azt a választást is, hogy melyik illik legjobban az egyénhez. A kurzus nem csak Magyarországon egyedi, egy nemzetközi űrt tölt be: 9 technikát mutat be, valóban fejben tartva a kezdőket. A ‘Szabadúszás’, a ‘Saját webshop’ ügynökség nélkül, az ‘Affiliate marketing’, a ‘Digitális termékértékesítés’, az ‘On-demand gyártás’, a ‘Dropshipping’ (etikusan), a ‘Szponzorációk & UGC’, a ‘Saját online kurzus’, valamit a ‘Megosztásos piac’ technikái tanulhatók meg a svájci-magyar csapat videói által. A képzés szándékosan alapos és egyszerűsített stílusban készült, hogy mindenki számára befogadható legyen, szakmai zsargonok nélkül, lépésről lépésre tanítva. A Lynnaider csapat avatár előadóinak mondandóit könnyen frissítik a digitális programoknál gyakran előforduló szabály- vagy trend-változás esetén, ezzel is szolgálva az online akadémia felhasználóit.

Ez a program lehetővé teszi, hogy bárki, korhatártól függetlenül, lépést tarthasson a digitális átalakulással, miközben biztonságosan kipróbálhatja a bevált online jövedelemszerzési módszereket.

„Célunk, hogy mindazoknak az embereknek, akik úgy érzik, hogy kezdenek elveszni a gyorsan digitalizálódó világban, letisztultan és érthetően magyarázzuk el a legnagyobb online jövedelemszerzési technikákat, mert lehet, hogy a tudás birtokában ők is élnének a lehetőségekkel. Nem trükköket vagy gyors meggazdagodási recepteket kínálunk, hanem a világszerte már bevált nagy technikák önállóan, ügynökség nélkül felállítható és működtethető módjait mutatjuk be, lépésről lépésre”

hangsúlyozta a Lynnaider Akadémia alapítója, Kohler Grof Melinda, magyar származású közgazdász.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Hogyan térjünk vissza a munkába nyaralás után? – a munkahelyi etikett segít.

A nyári szabadság után nem könnyű visszazökkenni a hétköznapokba: a gondtalan napokat hirtelen felváltja a feladatok sora, a határidők és a megbeszélések.

A gördülékeny visszatéréshez azonban sokat tehetünk – és nemcsak a saját, hanem a kollégáink jólléte érdekében is. Ahogy dr. Kibédi Katalin etikettszakértő is hangsúlyozza, ilyenkor különösen hasznosak a munkahelyi etikett szabályai, amelyek kapaszkodót adnak, és segítenek visszatalálni a megszokott ritmushoz.

Felkészülés már a szabadság előtt

A nyaralás előtti tudatos tervezés kulcsfontosságú. Állítsunk be távolléti üzenetet, delegáljuk a sürgős feladatokat, és hagyjuk rendezetten az íróasztalunkat. Ez nemcsak profizmust sugall, de tiszteletet is mutat a munkatársaink felé.

Az első nap visszatéréskor

Miután visszatértünk a szabadságunkról, érdemes rövid megbeszélést tartani a vezetőnkkel vagy kollégáinkkal, hogy gyorsan képbe kerüljünk a friss hírekkel és változásokkal. A közös beszélgetések – akár a szünetekben – segítenek oldani a feszültséget, és erősítik a csapatszellemet. A kollégák barátságos üdvözlése szintén apró gesztus, ami sokat számít: egy egyszerű „Jó újra látni!” mindig mosolyt csal az arcokra.

Megjelenés és professzionalizmus

A nyári szabadság után sokan hajlamosak vagyunk lazábban öltözködni és viselkedni, hiszen a könnyedebb napok hangulata még velünk marad. Fontos azonban tudatosítani, hogy a munkahely nem a nyaralás meghosszabbítása: a megjelenésünk mindig üzenetet hordoz. Az ápolt, elegáns, visszafogott öltözködés – női kosztüm, az öltöny, diszkrét kiegészítők – a professzionalizmust erősíti, és segít újra a munkára hangolódni.

Mindennapi etikett az irodában

A szabadság utáni visszatéréskor különösen fontos, hogy odafigyeljünk a mindennapi viselkedésünkre. Az étkezéseknél például érdemes kerülni az erős illatú ételeket, ügyelni a közös terek tisztaságára, és lehetőleg nem az íróasztalunknál falatozni.

A kollégákkal való együttműködés során sok helyzetben segít az udvarias kommunikáció is: ha egy kérésnek nem tudunk azonnal eleget tenni, mert a visszatérés után rengeteg feladat szakad a nyakunkba, akkor kedvesen mondjunk nemet, és jelezzük, mikor térünk vissza a témára. Ha pedig nézeteltérés adódik, törekedjünk a közös célok szem előtt tartására, és kerüljük a felesleges konfrontációt.

Nem kevésbé fontos a mások személyes terének tiszteletben tartása – mielőtt más íróasztalánál vagy tárgyai között tennénk rendet, mindig kérjünk engedélyt. Ezek a kedves gesztusok jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy mindenki kényelmesebben érezze magát a munkahelyén.

Szünetek és dohányzás

A szünetek beiktatása a hatékony munkavégzés része, ugyanakkor a dohányzás és a hevített termékek használata gyakran panasz tárgyát képezi a munkahelyeken. A nemdohányzó kollégák sokszor úgy érzik, hogy ezek a szokások extra pihenőidőt jelentenek a dohányzóknak, hevített termék használóknak, ami növelheti az ő munkaterhelésüket. A méltányosság érdekében fontos, hogy a vállalatok egyértelmű szabályokat vezessenek be: például kijelölt dohányzóhelyekkel, hivatalos pihenőidők bevezetésével, vagy olyan megoldásokkal, amelyek mindenkinek azonos szüneti lehetőséget biztosítanak.

Egyes cégek innovatív kompenzációs gyakorlatokat is alkalmaznak – például extra szabadságot adnak a nemdohányzó munkavállalóknak. A dohányzók és hevített készüléket használók tiszteletet mutathatnak nemdohányzó kollégáik iránt azzal, hogy betartják a vállalati szabályzatot, nem a közös helyiségekben használják eszközeiket, odafigyelnek a ruháikon visszamaradó szagokra, megfelelően kezelik a cigarettacsikkeket vagy dohánytölteteket, valamint ügyelnek arra, hogy szüneteik időtartama ne menjen a közös munkaterhelés rovására.

A munkahelyi harmónia sokszor ezeken a kis dolgokon múlik: egy barátságos üdvözlés, egy tiszta közös tér, egy őszinte, de udvarias „nem”. Ha odafigyelünk egymásra, könnyebben vészeljük át a visszatérés első napjait, és együtt teremthetünk pozitív, támogató munkahelyi légkört.

További részletek: https://hevitettetikett.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Becsengetnek – figyeljünk a legkisebbekre az utakon a Hankook tanácsaival!

Az iskolakezdés nemcsak a tantermeket tölti meg élettel, hanem az utakat is. A reggeli csúcsforgalomban több ezer kisdiák indul el – egyesek önállóan, mások szüleik kíséretében –, ezért kiemelten fontos, hogy az autósok ebben az időszakban körültekintően és óvatosan vezessenek. A Hankook Tire Magyarország minden járművezetőt arra figyelmeztet: lassítsunk, legyünk figyelmesek és készítsük fel autónkat a biztonságos közlekedésre.

„Egy hirtelen mozdulat, egy későn észlelt kisgyerek – és máris megtörténhet a baj. A megelőzés kulcsa a figyelem, a türelem és a jól karbantartott jármű” – hangsúlyozta Roy Katalin, a Hankook Tire Magyarország kommunikációs vezetője. „Az iskolák környékén mindig számítsunk váratlan helyzetekre: egy elguruló labdára, egy szaladva érkező diáktársra, vagy arra, hogy a gyerek nem néz körül, mielőtt lelép az útra.”

  1. Lassítsunk! Iskolák, óvodák, játszóterek közelében a kisebb sebesség életeket menthet.
  2. Maradjunk éberek! Gyalogátkelők és buszmegállók mellett mindig számítsunk hirtelen megjelenő gyerekekre.
  3. Készüljünk a rosszabb látási viszonyokra! Az őszi esőkre, a párás reggelekre és a korai sötétedésre tekintettel ellenőrizzük rendszeresen a világítást és az ablaktörlőket.
  4. Figyeljünk a gumikra és fékekre! A jó állapotú, megfelelő nyomású abroncs és a hibátlan fékrendszer kritikus a gyors reakcióhoz, ezért tartsuk folyamatosan karban autónkat.
  5. Tartsuk be a biztonsági szabályokat! A gyerekülések és a bekapcsolt biztonsági övek mind életmentőek lehetnek, nem pusztán kényelmi eszközök.
  6. Tegyük láthatóvá a gyerekeket! A fényvisszaverő kiegészítők és az élénk színek jelentősen növelik a biztonságot.

A Hankook idén is arra kéri az autósokat, hogy az iskolakezdés heteiben legyenek különösen körültekintőek. A felkészített jármű és a tudatos vezetés együtt garantálja, hogy minden diák biztonságban érjen célba, akár iskolába, akár hazafelé tart. A balesetek megelőzéséhez nemcsak autónk kifogástalan műszaki állapota, hanem vezetői felkészültségünk és figyelmünk is szükséges. Szeptembertől fokozottan ügyeljünk a megnövekedett gyalogosforgalomra az iskolák környékén!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss