Connect with us

Tippek

Így verik át a SaaS előfízetőket

saas
Kép Acterna International

Nem kifinomult trükkök, legfőképpen az emberi hanyagságra és figyelmetlenségre építenek. Józan paraszti ésszel kivédhetők.

Bár a felhőszolgáltatásoknak számtalan előnye van (ezekkel bőségesen foglalkoztunk ebben és ebben az összeállításunkban), gyakran könnyelműségre csábítanak. Annyira örülünk, hogy megspóroltuk a beruházást, hogy egyszer csak azt vesszük észre: dollár ezrek-tízezrek repültek ki az ablakon – a nagy semmire. Erre egyes szolgáltatók sokszor rá is játszanak, és ún. dark patterneket, sötét mintákat alkalmaznak a tervezéskor.

A dark pattern lényege, hogy olyan döntésekre sarkallja a fogyasztót, amivel akár saját kárára is azt a vállalatot gazdagítja, amelytől terméket vagy szolgáltatást vásárol. Az USA-ban már létezik is olyan oldal, a Dark Patterns Tip Line, amelyen az ilyen elemekkel operáló oldalakat lehet bejelenteni (a beküldött esetekből sokat lehet tanulni).

Egy kis amerikai startup, a Quolum vezetője, Indus Khaitan összeszedte azokat a fontosabb módszereket, ahogy egy szolgáltató ráveheti a felhasználót, hogy sokkal többet költsön, mint amennyire valójában szüksége van. (A startup a szoftverszolgáltatások pénzügyi menedzseléséhez nyújt támogató eszközöket.) Nem szenzációs trükkök ezek – bár vannak köztük egyértelműen csalásnak minősíthetők –, így kis odafigyeléssel és az univerzális fegyverrel, azaz a józan paraszti ésszel szinte mindegyikre van ellenszer.

Nézzük tehát, milyen trükköket vetnek be a szolgáltatók!

A  csábító próbaverzió és a fizetés

A SaaS-modell zseniális, hiszen szinte minden esetben kapunk valamilyen próbalehetőséget, általában idő- vagy funkciónalitáskorláttal. Egyes szolgáltatók (még az olyan nagyok is, mint az AWS vagy a Microsoft) azonban már ehhez is kérnek pl. hitelkártya-adatokat. Nem feltétlenül gonoszságból, hanem az érdeklődés szűrése miatt: aki nem érdeklődik komolyan, így kisebb valószínűséggel regisztrál a próbaidőszakra. Emellett persze az is fontos szempont, hogy a hitelkártyás regisztrációval szerezhető leadek értékesebbek a későbbi marketingtevékenységhez.

Ha egy szolgáltató fizetési adatokat kér, azt bizony komolyan kell venni, mert azt jelenti, hogy a próbaidőszak lejárta utáni pillanattól számláz. Nincs is ezzel baj (illetve egyesek szerint van, de semmiképpen sem illegális).

A baj inkább az, ha egy szolgáltató kifejezetten utazik a felhasználó feledékenységére (a Dark Patterns Tip Line-on olvashatók szerint van ilyen szép számmal). A próbaverziót használók jelentős része ugyanis megfeledkezik arról, hogy bár csak trial jelleggel használt valamit, azt is elfogadta feltételként, hogy lemondja a szolgáltatást, ha nem találja megfelelőnek. Így aztán sokszor hónapokig csordogál az ingyen aprópénz a szolgáltatóhoz. És ha valaki reklamál, nem sok jóra számíthat, hiszen elfogadta a szerződési feltételt, mely szerint a próbaidőszak lejárta után automatikusan elindul a számlázás.

A szolgáltatónak ehhez a kisujját sem kell mozdítania, sőt épp az a lényeg, hogy ne mozdítsa, és ne értesíti a próbaidőszak lejártáról a T. ügyfelet.

Hasonló a helyzet, amikor valaki elő is fizet egy SaaS-eszközre, de csak időlegesen, pár hónapig van rá szüksége. Csakhogy a projekt végén elfelejti lemondani. Feledékenységük következményeivel sokan csak akkor szembesülnek, amikor a pénzügy az orruk alá dörgöli a több ezer dollárra rúgó összeget: mi az a tíz hónapja havonta érkező három-négyszáz dolláros számla?!

A szolgáltató minden hónap ugyanazon napján automatikusan kiszámlázza a díjat, de erről „természetesen” nem küld értesítést az előfizetőnek. Mivel a számla viszont sokszor egyenesen a pénzügyre érkezik, a feledékeny munkatárs – a tényleges megrendelő – nem is szembesül azzal, hogy szép csendben csordogál a pénz egy senki által nem használt szolgáltatásért.

Az sokakat felébreszt, és cselekvésre sarkall(na), ha a számla kiállítása előtt kap(ná)nak egy figyelmeztető mailt. Csakhogy ezt a jó kereskedők is tudják…

Szintén nagy ígérete a felhőnek a skálázhatóság. Ám ez sok esetben egyirányú. Például: szüksége van CRM-re, ezért a cég aláír egy éves szerződést 50 felhasználóra. De jön a Covid, összemegy a biznisz, és már csak harmincan használják a CRM-et. Le lehet mondani? Természetesen nem. Majd ha az éves szerződés lejárt. De mi a helyzet fordított esetben? 25 emberre kellene előfizetés holnaptól! Semmi akadálya, szívélyeskedik a szolgáltató.

Más jellegű, de hasonló probléma: a cég megköti az egyéves szerződést a CRM-re, és értelemszerűen azonnal el is kezd fizetni. De ettől még CRM-je nincs, hiszen még hátravan a bűvészkedés az API-kkal, az integráció, a szoftver finomhangolása, a betanítás… És hipp-hopp, el is ment három hónap, miközben fizetett egy olyan szolgáltatásért, amit effektíve nem használt, nem tudott használni. Plusz fizetett a beállításért is…

Vannak jó példák is szép számmal

A fenti esetek inkább figyelmeztető jelek. Ha valaki ilyen feltételekkel találkozik, legyen az átlagosnál is éberebb, mert nem számíthat a szolgáltató segítőkészségére. De szerencsére vannak ellenpéldák is. Khaitan mindenekelőtt a Slacket emeli ki, amely még akkor is csak időarányos díjat számol fel ügyfeleinek, ha a számlázási ciklus vége előtt lemondja valaki az előfizetését, és visszatéríti a fel nem használt kreditek árát.

Sok szolgáltató nem kér hitelkártyát sem a próbaidőszakra (pl. Shopify, Squarespace stb.). Az elemzések egyébként azt mutatják, hogy a dark patterneket alkalmazó szolgáltatók szinte minden esetben hitelkártyás regisztrációhoz kötik a próbaidőszakot.

És a végeredmény? Az, hogy a vállalatok elég sok pénzt dobnak ki fölöslegesen a felhős szolgáltatásokra. A Quolum közel sem reprezentatív kutatása szerint átlagosan az előfizetett szolgáltatások 30 százaléka kihasználatlan marad. A szoftverszolgáltatókat semmi sem ösztönzi, hogy segítsenek ezen változtatni. A fenti példákból azonban látható: az ügyfelek is bőséggel tehetnek ellene, hogy minden száz forintból harmincat csak úgy elégessenek.

Forrás: Bitport

Tippek

Milyen típusú szerelődobogók közül választhatunk?

szerelődobogók

A munkaterületeken rendszerint nagyon sokféle feladat elvégzése napirendre kerülhet. Ezek között pedig jócskán akadnak olyan teendők is, melyek esetében el kell tudnunk érni a magasabban lévő helyeket, felületeket, berendezéseket is.

Ilyenkor remek szolgálatot tehetnek a Profilétra.hu oldalon kapható szerelődobogók, amik a professzionális kialakításuknak köszönhetően kényelmesen és nem utolsósorban biztonságosan használhatóak. Itt a Krause és a Zarges márkák termékeit találjuk, melyek a legmodernebb technológia szerint lettek megtervezve és legyártva.

Mai írásunkban arról fogunk kicsit részletesebben is beszélni, hogy mit értünk pontosan szerelődobogók alatt, és milyen jellemzőik vannak.

Mik azok a szerelődobogók?

A szerelődobogók olyan speciális kialakítású munkaeszközök, amiket kifejezetten a kisebb magasságokban történő munkavégzéshez fejlesztettek ki a gyártók. A létráknál, állványoknál kisebb, a fellépőknél viszont általában nagyobb munkamagasságot biztosítanak.

A használatukkal kényelmesen, biztonságosan és stabilan meg tudunk állni ahhoz, hogy elvégezzük a különféle karbantartási, szerelési, javítási munkákat. A ház körüli munkák alkalmával is hasznosak lehetnek, de elsősorban ipari környezetben szokás használni őket. Például gyártócsarnokokban, műhelyekben, raktárakban, valamint építkezéseken.

Milyen típusok állnak rendelkezésünkre?

A szerelődobogók többféle kialakításban is elérhetőek, ugyanis változatos igényeknek kell megfelelniük.

A fix változatok csak egy adott helyen használhatóak, ha máshol is szükség van rájuk, akkor meg kell emelni őket, mert nem guríthatóak. Vannak azonban olyan típusok is, amik kerekekkel vannak felszerelve, így a mozgatásuk sokkal könnyebben, egyszerűbben megoldható.

Továbbá találunk a kínálatban összecsukható szerelődobogókat is, amik kényelmesen tárolhatóak, illetve szállíthatóak, valamint egy, illetve két oldalon járható változatokat is. Ezenkívül a lépcsőfokok számát és az elérhető munkamagasságot tekintve is többféle modell közül választhatunk.

Nemcsak a kialakítás, a stabilitás is fontos!

Természetesen nemcsak az számít, hogy a szerelődobogó gurítható-e, összecsukható-e, egy vagy két oldalon is járható-e, illetve hogy hány lépcsőfoka van, és milyen magas.

Mindemellett az is rendkívül fontos, hogy milyen anyagból készült, és ennek megfelelően mennyire stabil, mennyire tartós és mennyire ellenálló. Vagyis, hogy mekkora az élettartama, és mennyi időn keresztül képes kiszolgálni minket.

Ezek tehát a legfontosabb tudnivalók, amikkel tisztában kell lennünk, ha szerelődobogóra van szükségünk, és fontos számunkra, hogy jó döntést hozzunk. Ez esetben semmiképp se adjunk lejjebb az igényeinkből, és elsődlegesen ne az ár, hanem a termék kialakítása, minősége alapján döntsünk.

Ha professzionális kialakításra tervezett munkaeszközöket szeretnénk vásárolni, amik minden igényünknek, elvárásunknak megfelelnek, akkor a Profilétra.hu oldalon érdemes nézelődnünk.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Hogyan bővítsd szoláriumszalonod vendégkörét?

szolárium

Ha már egy ideje szoláriumstúdiót üzemeltetsz, akkor jól tudod, hogy a vendégeknek a bevált termékeken és szolgáltatásokon túl mindig szüksége van valami újra. Akkor fognak visszatérni hozzád, ha a kiváló minőségen túl a szalon egyfajta pluszt tud nyújtani a mesterséges barnulás terén.

Például a Hollandimpex Szolárium Nagykereskedés Solar Cabinjai segítségedre lehetnek ebben. Ezek állószoláriumok, többféle dizájnos kivitelben és olyan technológiai felszereltséggel, mint a digitális időkijelző, illetve az opcionálisan választható Voice hangsegéd, a vibrotalp vagy akár a Bluetooth. Ezekkel még komfortosabbá tehető a szoláriumozás, és garantált a teljes ellazulás barnulás közben.

Hogyan teheted még vonzóbbá a stúdiódat?

A higiénia, a kellemes környezet és a professzionális gépek alapnak tekinthetők bármely szoláriumszalon esetében. Ha szeretnéd a vendégek igényeinek megfelelően fejleszteni stúdiódat, akkor érdemes egy rövid kérdőívet kitöltetni velük akár online, akár személyesen. Ma már számtalan olyan felület létezik, ahol erre anonim módon is van lehetőség, így minden bizonnyal többen is vállalják a válaszadást.

Ebben a gyors felmérésben rákérdezhetsz arra, hogy mennyire elégedettek a szolgáltatásokkal és a felszereltséggel, miben szeretnének változást, mi az, amit szívesen látnának a szalonban. Ilyenkor például az is felmerülhet, hogy egy igazán exkluzív gépre vágynak. Akkor pedig a Solar Cabinok jelenthetik az egyik legjobb megoldást.

Tökéletes konstrukció kívül-belül

Az említett berendezések a Hollandimpex Szolárium Nagykereskedés saját gyártású gépei, melyek a barnuláshoz minden komfortot megadnak technológiai felszereltségükkel és exkluzív megjelenésükkel. Igazi prémiumkategóriás szoláriumokról van szó, melyek egyedi dizájnnal biztosan elkápráztatnak majd minden vendéget. Lehet ez a dekor tűzijáték, prizma, csavart ház, de ábrázolhat szürkületet, éjjel hidat, sőt még magát a Colosseumot is stúdiódba varázsolhat egy egyedi grafikával.

Ezekkel a gépekkel a lehető legjobbat adhatod a vendégeidnek. Nyomós érv még mellettük az is, hogy hosszú élettartamú berendezésekről van szó, magas minőségű csövekkel.

Amikor szükség van a szakértelemre

Bármennyire is professzionális gépekről van szó, előfordulhat, hogy meghibásodnak. Ilyenkor semmiképp ne kezdjünk bele magunk a javításba, kérjünk szakmai segítséget! A Hollandimpex Szolárium Nagykereskedés közel 35 éves tapasztalatával a karbantartás terén is rendelkezésre áll. Szükség esetén szerviztechnikust küldenek a hiba elhárítására, de gyakran a távkonzultáció is eredményes lehet.

Ha szeretnél náluk körülnézni, és a berendezések pontos árait is megismerni, akkor regisztrálj az oldalukon, és szerezz minél több információt a gépekről!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Tippek

Hogyan segít csökkenteni a mezítlábas cipő a neuropátiás fájdalmat?

mezítlábas cipő

A modern technológia és a modern életmód számos fantasztikus lehetőséget nyújt, ugyanakkor megvannak a kockázatai, negatív hatásai is, amelyek egy részét saját magunkon érezzük, a szervezetünk fájdalommal jelez, ha baj van.

Sokféle civilizációs betegséggel kell megküzdenünk, de szerencsére vannak olyanok, amelyek életmódváltással leküzdhetők, kordában tarthatók. Gyakori panasz, főként a nők körében a Morton-szindróma névre hallgató idegi fájdalom, amelynek kialakulása a nem megfelelő cipők tartós viseléséhez köthető. Cikkünkben arra kerestük a választ, hogy mi ez a betegség, milyen tünetei vannak, és mit tehetünk ellene, tarts velünk!

Vigyázz a lábadra!

A láb egészsége fontosabb, mint gondolnánk, a mozgás szabadságát nyújtja számunkra, éppen ezért lényeges, hogy mindent megtegyünk érte, figyeljünk a megfelelő cipők használatára. A Manimal Footgear webshopban innovatív cipők különböző kollekciói közül válogathatunk, ha törődünk a lábunk egészségével. A mezítlábas és minimalista cipők közelebb visznek a természeteshez, visszaadják a láb és a lábujjak szabadságát, ezáltal helyes testtartást eredményeznek.

A modern életmód nem teszi lehetővé, hogy eleget mezítlábazzunk, cipőkbe kényszerít, ami számos problémát okozhat. A nem megfelelő lábbelik szoríthatnak, a láb számára nem egészséges sarokmagasság révén megváltoztatják a járás súlypontját és módját, ami mozgásszervi panaszokat, fájdalmat okozhat.

Különösen a nők érintettek, hiszen sokan keskeny, magas sarkú cipőkben töltik a napjaikat. Káros hatással van ránk az is, hogy keveset tartózkodunk mezítláb különböző jellegű egyenetlen felületeken, így a talpat nem éri idegi stimuláció.

Mi a Morton-neuroma?

A Morton-féle ideggyulladás sokakat érint, különösen a nők számára okoz kellemetlen, erős fájdalommal járó panaszokat. Jellegzetes tünetei a talpon jelentkeznek, a harmadik és a negyedik lábujj közötti területet érinti. Szövetburjánzással jár, ami a lábujjakhoz vezető ideg elnyomását okozza, ami égő és éles fájdalommal, zsibbadással jelentkezik.

Mivel a tünetei nem szembetűnőek, mint egy bütyök vagy kalapácsujj esetén, nehezebb felismerni, de mindenképp gyanakvásra ad okot, ha úgy érzed, mintha egy sziklán állnál, bizsergést, zsibbadást érzel a lábujjakban. A talpon megjelenő gyakori bőrkeményedés és hólyagok is jelezhetik, ahogyan a talpat és a lábujjakat érintő erős fájdalom is. Ha ez a cipő levétele után megszűnik, nagy valószínűséggel Morton-szindrómával állsz szemben.

Mi okozza és mit tehetsz ellene?

Az idegekre nehezedő nyomást kiválthatja magas sarkú vagy keskeny cipő viselése, egyes lábrendellenességek is. De káros lehet az egész napos állómunka vagy azok a sportágak, amelyek nyomást gyakorolnak az ínszalagra, illetve az idegek megvastagodását idézik elő.

Fizikoterápiával, injekciózással kezelhető, súlyos esetben a sebészeti beavatkozás is szóba jöhet, de adott esetben jó hatású lehet a cipőviselési szokások megváltoztatása, kényelmes, ergonomikus lábbelik, például a barefoot cipők hordása.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss