Tippek

Miért veszélyesek a szürke- és fekete importból származó klímák?

klímák

Erre számíthat, aki kétes eredetű berendezést vásárol

Megütheti a bokáját, aki Magyarországon nem regisztrált klímát szereltet be otthonában. A szürke- vagy feketeimportból származó berendezések nem rendelkeznek a hivatalos magyarországi importőr által biztosított garanciával, emiatt a gyanútlan végfelhasználóknak egy esetleges meghibásodás, de még az éves karbantartás is komoly anyagi ráfordítást jelenthet. Reider Péter, a Gree légkondicionálók értékesítési vezetője hívta fel a figyelmet arra, hogy az otthon nyugalmát biztosító légkondicionálót 5-10 évre vásároljuk, ezért a választásnál fontos tényező lehet az eszköz stabil műszaki háttere, az alkatrész-ellátottság és a kiterjesztett garancia is.

Rendkívül komoly rizikót vállalnak mindazok, akik nem magyar háttérrel rendelkező klímaberendezést vásárolnak. Az elmúlt években egyre több jelzés érkezik a piaci szereplőkhöz olyan eszközök meghibásodásáról, melyeket szürkén vagy feketén hoztak be az országba, előre nem látott kellemetlenségeket okozva a felhasználók számára.

Reider Péter, a Gree légkondicionálók értékesítési vezetője elmondta, a klímapiacot lassan egy évtizede – a társszervekkel együttműködésben – a Nemzeti Klímavédelmi Hatóság felügyeli. A hatóság által üzemeltetett rendszerbe minden hazánkban legálisan forgalomba hozott klíma bekerül, így azok nyomon követhetőek, és ezáltal biztonságot nyújtanak a lakosságnak. Csakhogy vannak, akik az illegális megoldást választják és nem tiszta forrásból származó légkondicionálót szereltetnek be az ingatlanban.

„A tudatos vásárlás a klímapiacon is nagyon fontos, hiszen a berendezések legalább 10 évig szolgálnak majd minket, ráadásul az elmúlt évek tapasztalatai alapján már egyre többen és előrelátóan fűtésre is ezt a technológiát használják. Alapszabály, hogy a felhasználóknak mindig meg kell győződniük arról, hogy a kiválasztott légkondicionáló jogszerűen lett-e forgalomba hozva, milyen a forgalmazó cég háttere”

– mutatott rá a szakember.

Olcsó húsnak híg a leve…

Ha már beszélünk a forgalomba-hozatalról, akkor említést kell tennünk a megfelelő klímaszerelő kiválasztásáról is. A Gree légkondicionálók képviselője az tanácsolja, hogy csak szakképzett szerelőt válasszunk, aki esetleges meghibásodásnál vagy karbantartás esetén is támogatást tud nyújtani. Az élénk gazdasági környezetnek és a megnövekedett igényeknek köszönhetően az elmúlt években ugyanis megnövekedett az ún. egynyári klímaszerelők jelenléte, akik jobbára nem rendelkeznek nagy szakmai tapasztalattal, így képesek könnyen reagálni a végfelhasználói megkeresésekre. Piaci ár alatt és a legtöbb esetben nem megfelelően telepítik a klímaberendezéseket, ezért az olcsó telepítési költségeknek később megfizethetjük az árát.

Nem mellesleg a legtöbb esetben a szerelők ezen szegmense nem rendelkezik a hűtő és fűtő klímakészülékek telepítéséhez szükséges eszközökkel, mely akár a berendezések gyors meghibásodásához is vezethet. Végfelhasználóként ekkor érhet az újabb hideg zuhany, ugyanis az egynyári telepítőket garanciális ügyintézés esetén szinte lehetetlen elérni vagy természetes egyszerűséggel nem reagálnak az ilyenfajta megkeresésekre. A Gree klímák regisztrált partnerhálózata kiemelkedő műszaki támogatással és szakértelemmel áll rendelkezésre.

Regisztrált klímák biztosítják az otthon nyugalmát

Reider Péter hangsúlyozta, ahogy más műszaki cikkeknél, úgy a klímáknál is elsődleges szempont lehet a döntésben a kiterjesztett garancia. A hivatalos hazai forgalmazók által biztosított jótállás magában fogalja a stabil műszaki támogatást és megfelelő alkatrész-ellátottságot is.

Ezzel szemben az, aki szürke- vagy fekete importból származó eszközt választ, az sajnos elesik a hivatalos magyar disztribútor nyújtotta bővített garanciától. Ez azért nagyon kockázatos, mert ha bármilyen rendellenességet tapasztalnak a vevők a későbbiekben a termékeknél, akkor nem fogják tudni érvényesíteni rá a jótállást még akkor sem, ha az adott berendezést egy magyar kereskedő itthon is forgalmazza.

A szakértő kiemelte, az elmúlt években a különböző támogatási formák miatt a lakosság jelentős részének fontos volt a számlakötelezettség, és hogy megbízható forrásból vásároljanak. Várakozásaik szerint ez a tendencia az elkövetkező időszakban is erősödni fog és a felhasználók az olyan megbízható eszközöket keresik majd, mint a Gree klímák, melyek egyre több magyar otthon nyugalmát biztosítják.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tippek

Imádják a Netflixesek az olcsóbb, reklámalapú előfizetést

A Netflix legújabb jelentése szerint a felhasználók körében egyre népszerűbbek az olcsóbb, reklámalapú előfizetési csomag – írja a marketinglife.hu

A streaming szolgáltató 2024-es második negyedévi adatai azt mutatják, hogy a felhasználók jelentős része szívesen választja a kedvezőbb árú lehetőséget.

A reklámalapú előfizetés növekvő népszerűsége a Netflix-en

A Netflix 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés iránti kereslet jelentősen megnőtt. Az előfizetők számának növekedése és a felhasználói elégedettség egyaránt azt mutatja, hogy a nézők egyre inkább elfogadják a reklámokat a kedvezőbb ár érdekében. A jelentés kiemeli, hogy az új előfizetők jelentős része a reklámalapú csomagot választja, ami hozzájárul a Netflix bevételeinek diverzifikálásához és növeléséhez.

A Netflix adatai alapján egyértelmű, hogy a felhasználók árérzékenysége jelentős szerepet játszik az előfizetési döntéseikben. Az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomag lehetővé teszik a nézők számára, hogy hozzáférjenek a Netflix tartalmaihoz anélkül, hogy teljes árat kellene fizetniük. Ez különösen vonzó lehet a fiatalabb, alacsonyabb jövedelmű rétegek számára, akik számára a szórakozásra fordítható költségvetés korlátozott.

Reklámok és felhasználói élmény

Bár a reklámok jelenléte néhány felhasználó számára zavaró lehet, a Netflix igyekszik minimálisra csökkenteni a megszakításokat és releváns hirdetéseket kínálni. A jelentés szerint a reklámok beépítése a tartalomba gondosan megtervezett, hogy a lehető legkevésbé zavarja a nézői élményt. A Netflix célja, hogy egyensúlyt teremtsen a reklámok és a tartalomfogyasztás között, így növelve az előfizetők elégedettségét.

A reklámalapú előfizetési modell bevezetése pozitív pénzügyi hatással volt a Netflixre. A jelentés rámutat, hogy a reklámbevételek jelentősen hozzájárultak a cég bevételeinek növekedéséhez. Az olcsóbb előfizetés vonzereje új felhasználókat vonzott, miközben a meglévő előfizetők egy része is áttért erre a modellre, ezzel stabilizálva a cég bevételi forrásait.

A Netflix további bővítéseket és fejlesztéseket tervez a reklámalapú előfizetések terén. A cég célja, hogy folyamatosan javítsa a felhasználói élményt és növelje a reklámbevételeket. A jövőben várhatóan újabb reklámformátumok és innovatív megoldások jelennek meg a platformon, amelyek még inkább vonzóvá teszik a reklámalapú csomagokat a felhasználók számára.

A streaming platform 2024-es második negyedévi jelentése szerint az olcsóbb, reklámalapú előfizetés egyre népszerűbb a felhasználók körében. Az árérzékeny nézők számára ezek a csomagok kedvező alternatívát kínálnak, míg a cég számára stabil és növekvő bevételi forrást biztosítanak. A Netflix további fejlesztésekkel és újításokkal igyekszik fenntartani és növelni ezen előfizetések vonzerejét, így biztosítva a hosszú távú sikert.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Így kárpótolhat a kellemetlen órákért az utasbiztosításunk

járatkésés

Élelmiszer, ruha, asszisztencia behajtáshoz a Grantis megvizsgálta, miben segítenek az utasbiztosítások repülő járatkésés és lemondás esetén.

A mostanában gyakori járatkésések miatt előfordulhat, hogy órákig bent rekedünk a váróban. Az utasbiztosítás ilyenkor számla ellenében fedezheti az alapvető szükségletek ellátását, mint például az élelem és a tisztálkodási szerek beszerzését, amennyiben indokolt, a ruhanemű vásárlás és a taxi költségeit is.

Több biztosítónál a járatkésés alatt felmerülő egészségügyi problémák esetében is számíthatunk segítségre, például ha valaki rosszul lesz a hosszú várakozás közepette, és sürgős orvosi ellátásra vagy gyógyszerekre van szüksége.

Az utasbiztosításon most nem érdemes spórolni

„Nem minden alap utasbiztosítás tartalmaz a járatkésésre szolgáltatást, ezért célszerű idén nagyobb csomagot választani, mint általában. Ha repülővel utazunk, érdemes kifejezetten olyan utasbiztosítást kötni, amely a légi járatokkal kapcsolatban felmerülő problémák esetén is térít”

– hívta fel a figyelmet Kovácsik Tamás, a Grantis vezető tanácsadója.

A biztosítók kártérítése járatkésés esetén

Az utasbiztosítások jellemzően 4-6 órás járatkésések esetén térítenek. A kártérítési limitek eltérőek lehetnek, általában 20 és 100 ezer forint körül alakulnak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Tippek

Aki importált autót vesz Magyarországon, nagyobb valószínűséggel kap hamis futásteljesítményű járművet

Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását, vagyis a jármű kevesebbet ér, mint amennyit kérnek érte.

Még nagyobb azonban az esélye, hogy a futásteljesítményt módosították, ha külföldről hozzuk be az autót. A határokon átnyúló tranzakciókat nehéz nyomon követni, ezért a csalók kihasználják ezt a helyzetet és elkerülik, hogy elkapják.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a közelmúltban 15 európai országban végzett kutatást, melyből kiderül, hogy a Magyarországra importált autók kilométeróra-állását nagyobb eséllyel manipulálták, mint a helyben vásárolt járművekét.

A túlzott bizalom futásteljesítmény-csaláshoz vezethet

A magyar utakon közlekedő és a carVertical által ellenőrzött autók 7.4%-ának módosították a futásteljesítményét. Bár hazánkban még nem olyan rossz a helyzet, mint néhány kelet-európai országban, például Lettországban, ahol a manipulált járművek aránya meghaladja a 15%-ot, a csalás kockázata továbbra is magas.

Magyarországon az importált autók 8,1%-ának hamis a kilométeróra-állása, ami meghaladja a határainkon belül eladott hamis futásteljesítményű autók arányát (6,5%).

Sokan megbízhatóbbnak tartják a bizonyos országokból, mint például Németországból importált autókat, ezért a vevők ilyenkor kevésbé elővigyázatosak, és megbíznak a használt járművek eladóiban.

„Nagyon nehéz nemzetközi szinten ellenőrizni a használt autók minőségét, mivel az egyes országokban eltérő jogszabályok vonatkoznak a kilométeróra-csalásra. Tekintve, hogy az országok közötti információáramlás az autókról nem kielégítő, exportálás után a járművek tiszta lappal indulhatnak, és jellemzően ilyenkor állítják át a futásteljesítményüket. Ezzel növekszik annak a kockázata, hogy a helyben vásárolt autókhoz képest nagyobb valószínűséggel kapjuk meg az autót manipulált kilométeróra-állással”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

A magyarok előnyben részesítik a külföldről érkező használt autókat

A kutatás szerint a helyben vásárolt és külföldről behozott autók aránya eltérő. A carVertical által Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 44,6%-a a teljes idejét az országban töltötte, míg 55,4%-a külföldről importált.

A legtöbb vizsgált országban, így Litvániában, Lengyelországban, Romániában vagy Szerbiában a külföldről behozott autók aránya 70-90% között mozog, ami azt jelenti, hogy Magyarországon alacsonyabb a használtautó-import. Ez azonban nem vezet az autókkal kapcsolatos csalások számának csökkenéséhez.

Egy meghamisított kilométer-számlálójú jármű pénzügyi katasztrófát jelenthet

A hamis futásteljesítményű autó beszerzése sok gondot okozhat az új tulajdonosnak, mivel nehéz megtervezni a karbantartását. A vezérműláncszíjat például 100-150 ezer kilométerenként kell cserélni. Ha azonban a jármű futásteljesítménye hamis, valószínűleg nem kerül sor időben erre a műveletre, így az ékszíj elszakadhat, ami a szelepekkel való érintkezés következtében a dugattyúk sérülését eredményezheti.

A nagyobb futásteljesítményű autók lényegesen rosszabb állapotban lehetnek, ami útközben váratlan meghibásodásokhoz vezethet. Nem is beszélve a sofőr biztonságát veszélyeztető kockázatokról.

Matas szerint a módosított futásteljesítményű autókat jóval drágábban adják el, mint a valós futásteljesítményűeket, vagyis a vásárlók többet fizetnek a járművekért, mint amennyit érnek. Az autóipari szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy a carVertical által végzett kutatásból egyértelműen látszik, hogy a járművek, amelyeknek a kilométeróra-állását visszatekerték, akár 25%-kal is drágábbak lehetnek, mint az eredeti futásteljesítményű autók. A nagy futásteljesítményű jármű ráadásul sokkal gyorsabban veszít az értékéből és sokszor nehezebb rá vevőt találni.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss