Zöld

Környezettudatos zöld autókra cseréli gépjárműflottáját a Vodafone

vodafone

Környezetvédelmi stratégiájának részeként tovább csökkenti karbonlábnyomát a Vodafone Magyarország. A vállalat teljes, összesen több mint 400 autóból álló gépjárműflottáját elkezdte környezettudatos modellekre cserélni, melynek első lépéseként 106 darab ŠKODA Octavia IV plug-in hibrid gépjárművet vett át a Porsche Hungaria-tól.

A most bejelentett kezdeményezés a Vodafone azon lokális vállalásának része, miszerint 2025-től a vállalat teljes gépjárműflottája már csak elektromos autóból fog állni. Mindez jelentős mérföldkő a vállalatcsoport globális környezetvédelmi stratégiájának megvalósulása felé vezető úton: a Vodafone világszintű céljai között szerepel ugyanis, hogy 2030-ra a vállalatcsoport teljes karbonlábnyomát nettó nullára csökkenti, és ezt 2040-ig a teljes beszállítói- és partnerhálózatra is kiterjeszti.

A Vodafone évek óta elkötelezett támogatója a fenntarthatóságnak és bolygónk védelmének, az elmúlt években számos kezdeményezést indítottak ennek érdekében mind csoport, mind helyi szinten. Az egyik legjelentősebb eredmény ezek közül, hogy a szolgáltató június vége óta európai működésének energiaellátását 100%-ban megújuló energiaforrásokból fedezi – beleértve a mobil, illetve vezetékes hálózatok, az adatközpontok, a kiskereskedelmi egységek, valamint az irodák energiaigényét. Mindezt az európai leányvállalatok közül a Vodafone Magyarország teljesítette elsőként 2020 októberében.

A Vodafone Magyarország nagyon fontosnak tartja, hogy helyi szinten is minden lehetséges módon támogassa a fenntarthatósági célokat, törekvéseket és ezeket az ügyfelek mellett a kollégákra is kiterjesszék. Ennek részeként a vállalat elköteleződött aziránt, hogy a következő időszakban a teljes, összesen több mint 400 autóból álló hazai gépjárműflottáját környezettudatos autókra cseréli, melynek első lépéseként 106 db plug-in hibriddel bővül a flotta. A most átadott ŠKODA Octavia IV plug-in hybrideket a Porsche Hungaria-tól vették át a Vodafone munkatársai, és a 106 db Skoda Octavia IV-n túl további 60 környezettudatos gépjármű, köztük plug-in hibridek és tisztán elektromos autók érkeznek a következő év elejéig a Vodafone flottájába. A Vodafone Magyarország lokális vállalása, hogy 2025-re a teljes gépjárműflottáját környezettudatos járművekre cseréli.

„Napjaink egyik legfontosabb feladata, hogy nagyvállalatként olyan munkakörnyezetet teremtsünk, melyben munkatársaink környezettudatosan végezhetik napi feladatukat. Ennek példája a most épülő új székházunk is, melynek tervezése során elsőszámú szempont volt a fenntartható működtetés; továbbá a fenntartható munkavégzés lehetőségének biztosítása érdekében cseréljük most le a céges autóinkat is környezettudatosabb modellekre. Azonban azt is tudjuk, hogy egy vállalat felelőssége nem csak abban áll, hogy biztosítsa a környezetbarát munkakörnyezetet. Elkötelezettek vagyunk abban is, hogy folyamatos érzékenyítéssel és edukációval felkészítsük munkatársainkat ennek az új munkakörnyezetnek, jelen esetben a flottánkba érkező új típusú autóknak a hatékony és rutinszerű használatára.”

tette hozzá Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

A korábbi zöld intézkedésekkel, valamint a mostani gépjárműflotta cseréjével a szolgáltató hatalmas lépést tesz a vállalatcsoport 2030-as globális vállalásának irányába, miszerint a cég karbonlábnyomát nettó nullára csökkentik, és ezt 2040-ig a teljes beszállítói- és partnerhálózatára is kiterjesztik.

„A Volkswagen-csoport és így a Porsche Hungaria is kulcsszerepet kíván játszani az elektromobilitáshoz kapcsolódó átalakulás előmozdításában, miközben autógyártóból vezető globális, szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá válunk. Ugyanakkor büszkék vagyunk arra, hogy vállalatunk nemcsak részese, hanem zászlóvivője annak a folyamatnak, amely újradefiniálja a mobilitást, miközben klímasemlegesen és felelősségteljesen működik. Ezen az úton – a zéró kibocsátás felé – nem egyedül megyünk, hiszen az olyan vállalatok, mint a Vodafone Magyarország is ugyanezen az úton jár. A mai esemény pedig erről szól, mindenki tesz valamit: a most átadásra kerülő ŠKODA Octaviak, a plug-in hibrid technológiájuk miatt gazdaságosabb és környezetbarátabb autózást tesznek lehetővé, így a Vodafone Magyarország ezzel is közelebb kerül karbonlábnyomának nettó nullára csökkentéséhez.”

– mondta Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezetője.

„Az ALD Automotive küldetése fenntartható mobilitási szolgáltatóként az, hogy egyszerűvé és hozzáférhetővé tegye az elektromos mobilitásra való áttérést. A környezetbarát hajtásláncok széleskörű alkalmazásával, a mobilitási megoldások vezetőjeként felelősségünk, hogy támogassuk ügyfeleinket járműflottájuk kibocsátási profiljának jelentős javításában, mind az éghajlatváltozás, mind a levegőminőség szempontjából. Az ALD Automotive készen áll arra, hogy kellően megalapozott döntésekhez segítse ügyfeleit és üzleti partnereit a számukra legmegfelelőbb erőátvitel-technológia kiválasztásakor, és társuk legyen flottájuk elektromos átállásában is, ezért nagy öröm számunkra, hogy a Vodafone flottakezelő partnereként részesei lehetünk annak a folyamatnak, melynek célja a Vodafone fenntartható gépjárműflottájának kialakítása. Őszintén hisszük, hogy a mobilitás jövője elektromos.”

– mondta a bejelentés kapcsán Olena TYMOFIYIVA, az ALD Magyarország az ügyvezetője.

Zöld

A Csendes-óceánon 29 tonna műanyag szemetet gyűjtöttek

csendes

A nagy Csendes-óceáni szemétsziget felszámolására kifejlesztett új technológia kipróbálása alatt 29 tonna műanyag hulladékot gyűjtöttek össze a Csendes-óceánból – írja az MTI.

Az Ocean Cleanup elnevezésű misszió több héten át folyt. A projektet vezető Boyan Slat elmondta: a sikeres teszt bizonyítja, hogy a technológia működik, az óceánokat meg lehet tisztítani a szeméttől.

A projekt sikeréről írt Twitter-üzenet hangsúlyozta, hogy a 29 tonnányi szemét begyűjtése azt mutatja: idővel akár a nagy Csendes-óceáni hulladékszigetet is fel lehet számolni.

A System 002 elnevezésű kísérleti rendszert júliusban indították útnak Kanada nyugati partjáról, hogy elkezdje a hulladék begyűjtését a Hawaii és Kalifornia között elterülő nagy Csendes-óceáni szemétszigetből. A tudósok becslése szerint a szemétszigetet több mint 1,8 milliárd műanyagdarabka alkotja, súlya mintegy 80 ezer tonna lehet. A szemétszigetet az óceáni áramlatok sodorták össze.

A System 002 két hajóból áll, amelyek egy 800 méter hosszú, a tengerbe három méterre lenyúló hálót húznak át lassan a műanyagban fuldokló területeken. A hálóban összegyűlt hulladékot időről-időre begyűjtik, szortírozzák és partra szállítják, ahol újrahasznosítják. A Jennynek becézett eszköz a tervek szerint csütörtökön ismét útnak indul. Közben már készül a System 003 is, ami a mostaninál háromszor nagyobb, így növekedhet a műveletek hatékonysága és teljesítménye.

A begyűjtéssel ötévente meg akarják felezni a Csendes-óceánban lévő hulladék mennyiségét.

Forrás: 24.hu

Tovább

Zöld

A Coca-Cola bevállalta, hogy karbonsemlegessé válik 2040-re

coca-cola

A Coca-Cola HBC AG ma vállalást tett arra, hogy 2040-ig a teljes értéklánca karbonsemlegessé válik. A tudományosan megalapozott célkitűzés révén a vállalat 2030-ig 25%-kal, a következő évtizedben pedig további 50%-kal csökkenti az üvegházhatású gázokból keletkező közvetlen és közvetett kibocsátását a teljes értékláncon belül.  Mivel a vállalatcsoport teljes értékláncában a kibocsátások 90%-a harmadik féltől származik, ezért a Coca-Cola HBC kibővíti beszállítóival kötött partnerségi egyezményeit annak érdekében, hogy a vele együttműködő partnerek is a lehető legnagyobb mértékben hozzájárulhassanak a klímacélok eléréséhez.  Ahol a problémát nem lehet teljesen megszüntetni, ott a vállalat más klímavédelmi intézkedéseket célzó beruházással mérsékli azt.

Zoran Bogdanovic, a Coca-Cola HBC AG vezérigazgatója így nyilatkozott a bejelentésről:

Az évekkel ezelőtt megkezdett utunk legfontosabb állomása ez a kötelezettségvállalás. Teljes mértékben összhangban van a közösségeink társadalmi-gazdasági fejlődését támogató és a pozitívabb környezeti hatás kiváltására törekvő filozófiánkkal. Mindkettő a jövőbeli növekedésünk szerves részét képezi. Bár még nincs mindenre válaszunk, a tervünk, az eddigi eredményeink és partnerségi megközelítésünk bizakodással tölt el bennünket, és hisszük azt, hogy képesek leszünk teljesíteni azt, amit a mai napon vállaltunk.”

Egy alapos terv

Célkitűzéseinek elérése érdekében a Coca-Cola HBC AG

  • 2025-ig 250 millió eurót fektet be olyan kezdeményezésekbe, amelyek nyomán jelentősen kevesebb üvegházhatású gázt tud kibocsájtani a vállalat működése során;
  • az energiahatékonyság folyamatos javításával és innovációkkal, a 100%-ban megújuló villamos energiára és alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiaforrásokra való átállással csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a közvetlen működésében;
  • olyan, a csomagolások körforgását támogató technológiákba fektet be, amelyek jelentősen csökkentik az ezzel járó szén-dioxid kibocsátást. Ez a vállalás például az újrahasznosított PET alapanyag mennyiségének növelése, a csomagolásmentes és újratölthető csomagolás alternatívák bevezetése, valamint a műanyag alapanyag másodlagos csomagolásokból történő eltávolítása nyomán tud megvalósulni;
  • energiatakarékos és környezetbarát hűtőberendezéseket biztosít a vevőpartnerei számára;
  • csökkenti a mezőgazdasági alapanyagokból származó ÜHG-kibocsátást;
  • a „Zöld flotta” program bevezetésével alacsony vagy zéró szén-dioxid-kibocsátású alternatívákra vált.

Mindezeken felül a Coca-Cola HBC a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését továbbra is beépíti a hosszútávú vezetői ösztönző terveibe.

Kiemelkedő eredmények

A Coca-Cola HBC AG volt az egyik első piaci szereplő, amely elkötelezte magát a tudományosan megalapozott célok mellett, és meg is valósította azokat.  Az elmúlt évtizedben a vállalatcsoport a felére csökkentette közvetlen üvegházhatású gázok kibocsátását, és a párizsi klímaegyezmény a melegedést 1,5 Celsius-fokra korlátozó 2030-as irányelvével összhangban álló szén-dioxid-csökkentési tervét támogatta és jóváhagyta a Tudományos alapú célok kezdeményezés (Science Based Target initiative – SBTi). A Coca-Cola HBC AG 2021 márciusában az eddigi legmagasabb pontszámmal került a Dow Jones Fenntarthatósági Index élére, mint a világ legfenntarthatóbb italgyártó vállalata. A vállalat az elmúlt 7 évben összesen 5 alkalommal végzett a lista élén.  A Coca-Cola HBC AG a legjobban teljesítő vállalatok között szerepel az olyan fenntarthatósági értékeléseken is, mint a CDP, az MSCI ESG és az FTSE4Good.

Partnerségek

 „Büszkén dolgozunk együtt ügyfelünkkel, a Coca-Cola HBC-vel azon, hogy az üvegházhatású gázokra vonatkozó, 2030-ig vállalt célkitűzéseink megvalósulhassanak. Egy csapatként azon munkálkodunk, hogy felére csökkentsük az italdobozos termékek szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra”

– Kathleen Pitre, a Ball Corporation kereskedelmi és fenntarthatósági igazgatója

 „A Crown büszke arra, hogy a fenntarthatóság iránt elkötelezett Coca-Cola HBC beszállító partnere lehet. Az ambiciózus, új fenntarthatósági céljaik összhangban vannak saját kezdeményezéseinkkel, beleértve a karbonsemlegességi és tudományos alapú célkitűzéseinket is, és mi teljes mértékben támogatjuk őket ezen az úton”

– dr. John M. Rost, a Crown Holdings fenntarthatósági és szabályozási ügyekért felelős alelnöke

 „Mivel a Tetra Pak is karbonsemlegességi és az SBTi által jóváhagyott, 1,5 fokhoz igazított célokat tűzött ki maga elé, várakozással tekintünk a Coca-Cola HBC-vel való együttműködés elé az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és közös céljaink elérése érdekében”

– Markus Pfanner, a Tetra Pak fenntarthatósági alelnöke

 Az új kötelezettségvállalást a We Mean Business nevű koalíció is támogatja, valamint a Coca-Cola HBC Csoport csatlakozott a Race to Zero nevű kezdeményezést támogató vállalatok listájához is.

Tovább

Zöld

A Google megmondja, hogy lesz-e eső 2 óra múlva

deepmind

A Google 2014-ben vásárolta fel a londoni DeepMind kutatólaboratóriumot, ami azóta is csak hozza az újabb eredményeket. Ezúttal egy olyan rendszerről érkezett hír, ami sokkal gyorsabban képes jelezni, ha változás fog beállni az időjárásban.

A klímaváltozás miatt egyre sürgetőbb az olyan időjárási rendszerek létesítése, amelyek gyorsabban dolgoznak a klasszikus megoldásoknál. Erre azért is van szükség, mert a szélsőséges események alatt nem kizárólag hőhullámok érthetők: a heves csapadék miatt keletkező villámárvizek szintén ide sorolhatók. És napjainkban már ezekkel is egyre sűrűbben találkozni, miközben az életveszély is fokozódik.

Részben ezért kezdett kísérletekbe a DeepMind csapata az Exeteri Egyetemmel és a brit meteorológiai szolgálattal (Met Office). A kutatók egy olyan metódust dolgoztak ki a BBC szerint, ami rövid távon is elég pontosan működik. A hangsúly pedig ezen van: míg ugyanis a jelenleg használt rendszerek csak a hat óra múlva bekövetkező változásokat képesek érzékelni, az új találmány már az elkövetkező két óra eseményeit is látja.

Niall Robinson, a Met Office egyik vezetője szerint egy ilyen rendszer sokat segíthet az emberéletek és a vagyontárgyak megóvásában is, hiszen lehetőséget ad arra, hogy a lakosság felkészülve várja egy akár komolyabb vihar érkezését is. Ami a hatékonyságot illeti: a rendszer 89 százalékos pontossággal képes megjövendölni az időjárásbeli változásokat.

A DeepMind nem sokat közölt arról, hogy a szoftver miként működik, de azt elárulták, hogy 2016 és 2018 között készült radarképekkel okosították. A rendszer ilyenkor elemzi az elé rakott mintákat, az így kinyert információt pedig elraktározza. A kutatók hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a metódus továbbra is kísérleti jellegű, de már ilyen állapotában is rengeteget segít a hús-vér meteorológusoknak: nekik kevesebb adatot kell áttekinteniük, illetve értelmezniük, és több időt tölthetnek az előrejelzések következményeinek kiértékelésével.

A rendszert kidolgozó DeepMind 2014 óta a Google tulajdonában van.

Forrás: HVG

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss