Gazdaság
Beszéljünk egyszerűen a felhőkről úgy, hogy mindenki megértse
Getronics elemzés a vállalati cloud megoldások jelenéről és jövőjéről
A cloud, vagyis a felhő ma már nem elvont „varázsszó”, és nem is csupán a felhasználók kényelmét segítő lehetőség, hanem a gazdaság és a vállalatok fejlődését felpörgető üzleti-technológiai komplex megközelítés.
A felhő a folyamatos innovációnak és az egyre többféle új szolgáltatásnak köszönhetően egyre hatékonyabbá, de egyre komplexebbé is válik. A lehetőségek és megoldások szélesedésével a személyre szabott utat megtalálni egyre nagyobb kihívást jelent a cégek számára. A felhőbe költözés ráadásul nem a vége, hanem a kezdete egy új folyamatnak. Helyzetjelentés felhő frontról Steve Rosa-tól, a Getronics Globális Üzletfejlesztési, Cloud-infrastruktúra és Biztonsági alelnökétől.
A cloud, vagyis a felhő fontos, sőt egyenesen kötelező állomás a vállalatok fejlődésében. Bár ma már egyre ritkábban kell meggyőzni a vezetőket az átállás szükségességéről, azért akadnak, akik még nem ismerték fel a felhő jelentőségét. A lehetőségek megismerését követően azonban bárki könnyen belátja a cloud megkerülhetetlenségét. Érdemes minden vállalatvezetőnek megismerni a felhő működésének alapkoncepcióját, pilot projekteken keresztül betekinteni a használatába, felvetni és eloszlatni a biztonsággal kapcsolatos kétségeket.
A felhő többé nem egyszerűen csak eszköz, hanem a vásárlói élmény növelésének és finomításának kiváló platformja. Az IT szektor jelenlegi három nagy kihívásának megválaszolásában is központi szerepe van: ezek a biztonság, az adatok és a munkahelyek kérdései. A felhő mindháromra kitűnő válasz lehet. De hogyan használhatják ki a vállalatok a felhő adta előnyöket? Hol tart ma a felhő egyáltalán? Hogyan fejlődik, milyen kihívások elé állít és milyen lehetőségeket rejt a cloud?
Több lehetőség, nagyobb komplexitás
Szerencsére vezetőként egyre többen hisznek ma már a felhőben, de sokan közülük azt gondolják, hogy a cloud egy egyszerű dolog, és a felhőbe költözés (felhőmigrálás) is csak néhány hónapot vesz igénybe, aztán „készen is vagyunk”. Ám a felhő valójában nagyon összetett rendszer, mert egyszerre sokféle elvárásnak kell megfelelnie. Legyen maximálisan megbízható és biztonságos úgy, hogy közben a rugalmasság és mobilitás folyamatosan növekvő igényének is megfeleljen, az eszközök és a szolgáltatásokhoz való hozzáférés tekintetében is. A felhő egyre hatékonyabbá, ugyanakkor egyre komplexebbé válik a folyamatos innovációnak és a nap mint nap kifejlesztett új szolgáltatásoknak köszönhetően.
Egyedül nem megy
Ez is az oka annak, hogy a vállalatok – érthető módon – gyakran nem rendelkeznek a felhő hatékony bevezetéséhez és használatához szükséges belső tudással és tapasztalattal. Ilyenkor érdemes megfelelő szakértőhöz fordulni, aki segíteni tudja a felhőre történő átállást, és miután a rendszer felállt és működni kezdett, vállalja a megújult rendszer teljeskörű kezelését és támogatását. Ezt hívjuk a Getronics-nál „menedzselt szolgáltatásnak”.
Az út kezdete: felhőmigrálás három lépésben
Ne felejtsük el, hogy a felhő nem egy befejezett termék, hanem egy platform, amelyre alkalmazások és megoldások kell, hogy ráépüljenek. Számolni kell vele, hogy a felhőbe költözés nem a vége, hanem a kezdete egy folyamatnak. A felhőmigrálás általában három lépésben történik.
- Az első lépés a meglévő infrastruktúra és alkalmazások áthelyezése (lift and shift) a hagyományos – örökölt vagy on-premise, „földi” – informatikai infrastruktúrából a felhőbe, és a felhőben elérhető új szolgáltatások adaptálása az áthelyezett elemekre. Ez eddig a pontig még viszonylag egyszerű, ameddig sok vállalat már elljutott. Nagyobb teljesítményt és jobb szolgáltatásokat tesz lehetővé, ugyanakkor azonnal érezhető a költségmegtakarítás is. Új távlatokat vázol föl, újabb képességek és funkciók előtt nyitja meg az utat: AI, Big Data, IoT, adatelemzés stb.
- A második lépésben már alaposabban meg kell vizsgálni a vállalat által használt alkalmazásokat: fel kell mérni, mi is valójában a helyzet, és hogyan lehetne még jobban kihasználni a felhő előnyeit az alkalmazások lecserélésével vagy refaktorálásával. Ez a fázis az alkalmazások modernizálásáról szól: a felhőszolgáltatók által kínált új eszközök vagy jellemzők beépítéséről. Példaként említhetjük az adatbázis szolgáltatásokat, amelyek esetében a hagyományos szerverrendszereket relációs (vagy nem relációs) adatbázis szolgáltatások, vagy a nyilvános felhő analitikus szolgáltatásai váltják fel.
- A harmadik fázis a frontend felülvizsgálatáról szól, az alkalmazások által felkínált szolgáltatásokat változtatjuk meg. Ez az a pont, ahol a vállalatok igazán profitálhatnak az új környezetből, alkalmazásmodulok vagy -képességek kifejlesztésével, például az adatelemzés területén.
Az adott vállalat sajátosságainak függvényében persze máshogyan is következhetnek a fázisok, de a lényegük ugyanez marad.
Hogy működik mindez a gyakorlatban?
A Getronics szakemberei a komplex felhőszolgáltatások részeként segítséget nyújtanak abban, hogy a vállalatok jó döntéseket hozzanak a felhőmigrálást megelőzően, majd annak folyamatában is. Miután a migrálás megtörtént, továbbra is tanácsokkal látjuk el a szervezeteket, és a speciális szükségleteikre válaszoló új funkciókat, megoldásokat és újításokat ajánlunk.
A költséghatékonyság is kiemelt szempont: a Getronics e tekintetben is testre szabott lehetőségeket tud kínálni a vállalatoknak. A nagyon komplex „felhő jelenség” egyszerű és érthető bemutatása mellett a piacon elérhető összes cloud ajánlat közül a kategóriájukban legjobb megoldásokat választjuk ki, mindent az adott cég sajátosságaira szabva. A vállalatok külső partnereként ebben a folyamatban is alapelvünk a folyamatok és igények részletes megismerése, a megoldásokról, lehetőségekről való alapos tájékozódás és tájékoztatás. Komplex és személyre szabott tanácsadói partnerségről van tehát szó, hiszen az átállás a vállalaton belül több szintet és folyamatot is érint: IT, vállalatvezetés, biztonság és megfelelőség, számlázás, riportálás, az ügyfél és a végfelhasználó kapcsolata stb.
A Getronics 2016-ban felvásárolta a Colt menedzselt felhő üzletágát, ezzel teljes körűen integrálta mindazt a cloud szaktudást, rutint és infrastruktúrát, amelyre építve az európai ügyfélkört teljes körűen támogatni tudja. Mindezek az erőforrások és kompetenciák, együtt a 19 meglévő európai és a Chicago-ban épülő legújabb Getronics adatközponttal, nagyon szilárd alapot biztosítanak a vállalati igények széleskörű támogatásához.
Magánfelhő vagy nyilvános felhő, ez itt a kérdés
A felhőmigrálás fontos lépése annak eldöntése, hogy magánfelhőbe vagy nyilvános felhőbe költözzünk. A magánfelhő a vállalat sajátja, a nyilvános felhő egy külső szolgáltató szolgáltatásaként vehető igénybe. Gyakran a nyilvános felhő tűnik „egyszerűbb” megoldásnak, de nem jelent mindenre tökéletes választ, és olyan csapdákat rejthet, amelyekről nem szabad megfeledkezni. Éppen ezért nagyon fontos, hogy ne megérzés vagy hallomás alapján döntsünk, hanem szakértők bevonásával elemezzük, az adott vállalat számára mi a legoptimálisabb irány – a költségek, az alkalmazáskörnyezet, az informatikai infrastruktúra, a szabályozások és a biztonsági elvárások ismeretében.
Az utóbbi időben több példát is láttunk „felhő visszatelepítésre”, ami azt jelenti, hogy bizonyos vállalatok úgy döntöttek, hogy a nyilvános felhőből magánfelhőbe, sőt, on-premise infrastruktúrába telepítik vissza az alkalmazásaikat. Ennek leggyakrabban pénzügyi vagy biztonsági okai vannak: ha egy cég nem jól kezeli a nyilvános felhőbe telepített rendszerét, akkor szinte biztos, hogy támadásokkal, adatvisszaéléssel és/vagy magas szolgáltatási számlákkal kell szembenéznie. Ennek elkerülésében megint csak az előre tervezés, egy erős és megbízható szakmai partner bevonása segíthet.
Ami a biztonságot illeti, a fentiek ellenkezője is előfordul: egy megfelelően menedzselt nyilvános felhő az egyik legbiztonságosabb környezet az érzékeny vállalati adatok számára, ha a szolgáltató által nyújtott alapbiztonságon felül további, többszintű védelmi eszközöket is igénybe veszünk. Ilyen lehet pl. a kétlépcsős azonosítás, a tűzfalak, a behatolás elleni segédprogramok. A magas szintű biztonsági óvintézkedések fenntartása az erre szánt összeg és a szolgáltató partner képességeinek függvénye.
Felhő és GDPR: együtt is lehetséges?
A GDPR kérdése a felhőszolgáltatások esetében megkerülhetetlen, azonban a Getronicsnál a GDPR megfelelés ma már magától értetődő része a tevékenységnek. A GDPR szabályozás változását időben felmértünk és felkészültünk, ügyfeleinket felkészítettük rá. Ebből a szempontból az Európában működő Biztonsági Műveleti Központunk (Security Operations Centre) biztosítékot jelent partnereink számára, amely mint létesítmény is igen érdekes és népszerű az ügyfeleink körében, gyakran személyes látogatást is szervezünk számukra ide. A területi lefedettség növelésére Észak-Amerikában és Ázsiában is létrehozunk Biztonsági Műveleti Központokat, melyek hamarosan megkezdik a működést.
Hogyan tovább Magyarországon?
A Getronics a közeljövőben elsősorban az alkalmazások területén készül nagyobb előrelépésre globálisan és Magyarországon is. Ahogy egyre több az új feature és lehetőség, a felhasználók és a vállalatok egyre többet tudnak a felhőről, ezért az újfajta felhasználási módok lehetővé teszik, hogy a vállalatok a jövőben még hatékonyabban és még innovatívabban működjenek – cloud alapokon. Ha eljön ez az idő, akkor fogjuk igazán megérteni, milyen mértékben tágítja ki lehetőségeink spektrumát a felhő.
A Getronics mint globális ICT integrátor kínálata és szolgáltatásai ezer szálon kötődnek a felhőhöz: a cél az, hogy a lehető leghatékonyabban támogassuk és orientáljuk a vállalatokat törekvéseik megvalósításában. Magyarország a globális Getronics trendekkel együtt halad, ahogy ezt Temesvári Zsolt, a Getronics Hungary kereskedelmi vezetője is hangsúlyozza:
„A Getronics nemzetközi megújulásával párhuzamosan az elmúlt évben Magyarországon is stratégiát váltott a cég. A jövőt az értéknövelt, tudásalapú szolgáltatások erősítésében látjuk, a cloud és az alkalmazás üzletágak erősítése fontos célunk. Szeretnénk, ha multi-cloud szolgáltatásaink segítségével ügyfeleink számára a választás szabadsága mellett minden esetben egységes, gördülékeny és egyszerű felhő-élmény járna.”
You may like
-
IKEA Soroksár: A jövő áruháza
-
Biohackingtől a kibernetikus implantátumokig
-
Új vállalatirányítási szemlélet hódít: így készítheted fel a cégedet az AI-korszakra
-
Toyota bZ4X: egy lépéssel közelebb az elektromos jövő
-
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
-
Nem ígérkezik könnyűnek a jövő a vetőmagszektor számára
Gazdaság
Idén befagyott a hőszigetelési piac, de tavasszal fellendülés jöhet
Az építőipar egyik fontos szegmense, a hőszigetelési piac olyan alacsony szintre esett vissza, amilyet legutóbb a 2008-as gazdasági válság idején tapasztaltunk.
A kereslet zuhanását az építőipari beruházások visszaesése és a lakásépítések számának csökkenése tovább súlyosbította. A Mapei Kft. azonban optimista: a tavasz és a kormány által bevezetett jelentős enyhítések és újdonságok hatására általános javulás várható.
A hőszigetelési piac mélypontjára az építőipar gyenge idei teljesítménye, valamint a magas alapanyagárak, a munkaerőhiány és a gazdasági bizonytalanság együttesen vezettek. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az építőipar termelése jelentősen csökkent az előző év azonos időszakához képest. A lakásépítések számának visszaesése negatívan hatott a hőszigetelési anyagok iránti keresletre.
A helyzetet súlyosbította, hogy az év elején sokan várták az új otthonfelújítási program bejelentését. Emiatt a kereslet bezuhant, mivel sokan, akik tehették, elhalasztották a szigetelési munkákat a pályázatra várva. A program indulásának csúszása és a bonyolult feltételek végül elbizonytalanították a lakosságot, így a várt élénkülés elmaradt.
„Az idei évre változás nem várható: befagyott a piac. A rossz idő miatt ilyenkor már csak azok szigetelnek, akiknek muszáj. A kereslet elérte a mélypontot. Ennek ellenére bizakodóak vagyunk, tavasszal fellendülésre számítunk” – nyilatkozta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
Enyhítések és újdonságok élénkíthetik a piacot
A szakember szerint a kereslet élénkülését több kormányzati intézkedés is segítheti. Az otthonfelújítási program változásai vonzóbbá tehetik a felújítást a lakosság számára: enyhültek a személyes jogosultsági feltételek (lakcím határidő 2024. október 1.), bővült az ingatlanok köre (2007. január 1. előtt használatbavételi engedélyt kapott ingatlanok is jogosultak), és a jövedelmi viszonyokat nem veszik figyelembe, ami egyszerűsíti a pályázati folyamatot.
A szállítói előfinanszírozás mértéke 50%-ra csökkent, már nincs szükség regisztrált kivitelezőkre. A mérnöki szolgáltatások az önerő részeként is elszámolhatók, az előkészítési és mérnöki költségek kerete emelkedett, a számlák egyértelmű elválasztása pedig növeli a pénzügyi átláthatóságot.
Emellett a vidéki otthonfelújítási támogatás is hozzájárulhat a kereslet élénküléséhez. Az ötezer főnél kisebb településeken élő gyermekes családok jogosultak; a konstrukció megegyezik a 2021–2022-es programmal, és széles körű felújításokra igénybe vehető. A munkadíj és anyagköltségek 50%-ára, de legfeljebb hárommillió forintra igényelhető vissza nem térítendő támogatás, plusz hárommillió forint államilag támogatott hitel is elérhető. Fontos, hogy a korábbi programban részt vevők összesen hárommillió forint támogatást vehetnek igénybe.
További lökést adhat az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítások adómentes lakáscélú felhasználása. Ez lehetővé teszi a pénztártagok számára, hogy megtakarításaikat lakásfelújítási és korszerűsítési célokra használják, például fűtéskorszerűsítésre, épület külső szigetelésére, nyílászárók cseréjére, tetőfelújításra, napelemes rendszer telepítésére, belső burkolatok cseréjére és akadálymentesítési munkákra.
„Összességében ezek az intézkedések olyan hatást eredményezhetnek, amely már jövő tavasszal pozitív trendet indíthat el” – mondta Markovich Béla. Hangsúlyozta, hogy a lakosság megfelelő információk birtokában hozhat megalapozott döntéseket. Ennek érdekében a Mapei tájékoztató kampányokat indít, hogy segítse az építkezőket és a felújítókat a támogatási lehetőségek kihasználásában, valamint a várható keresletnövekedésre való felkészülésben.
A jelenlegi stagnálást követően a piac újra lendületet vehet. A környezetbarát és energiahatékony megoldások iránti növekvő igény, valamint a kormányzati támogatások együttesen hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a hőszigetelési piac tavasszal ismét virágzásnak induljon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A gazdasági élet legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért
Ismét meghirdették az Országos Fiatal Vállalkozói Díjat, a kategóriája egyik legnagyobb presztízsű szakmai elismerését.
Az elmúlt időszakban jelentős bővülésen átesett Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) a díjat november 29-én a mesterséges intelligencia sötét oldalát is taglaló Fiatal Vállalkozók Hete Karrier-és Üzleti Show zárórendezvényén adja át.
„Az Év Fiatal Vállalkozója Díj a legnagyobb presztízsű kitüntetéssé vált a kategóriájában és jó visszatekinteni, hogy a legtöbben, akik nyertek, a mai napig felívelő pályán vannak – mondta Kovács Patrik, a FIVOSZ alapítója az elismeréssel kapcsolatban, hangsúlyozva, az elmúlt másfél évtizedben a díj nyertesei bebizonyították, hogy vannak példaértékű fiatalok, akik nem csak sikeresek, de a környezetükre és a társadalmi hasznosságra is odafigyelnek. A tavalyi nyertes Pinczés Marianna például egy meglepően fiatal hölgy, aki 18 éves korától vállalkozva több milliárdos árbevételű környezettudatos élelmiszeripari vállalkozást épített fel, de nyert már IT- és pénzügyi szakember, és HR-vállalkozó is. – Vállalkozni nem egyszerű, de egy csodálatos utazás és a díj no meg persze az egész rendezvénysorozat is ennek az ünnepe – ezért is lehet ingyenesen részt venni, amihez csupán a fiatalvallalkozokhete.hu-n kell regisztrálni” – tette hozzá a FIVOSZ elnöke.
A címet legalább három éve sikeres saját vállalkozást működtető 18 és 45 év közötti személy nyerheti el, aki sikeres a gazdasági életben és jó példaként szolgálhat a fiatalabb generációknak. Az év fiatal vállalkozójának november 24-ig lehet jelentkezni a fivosz.hu-n megtalálható díj kiírás szerint, az országos események színes programja és az ingyenes regisztráció pedig a fiatalvallalkozokhete.hu címen érhető el.
A díj különlegessége, hogy láthatóság mellett üzleti előnyöket is biztosít a nyertesnek, aki egy éven keresztül a fiatal vállalkozók nagyköveteként inspirálhat másokat. Ünnepélyes átadója egybeforrott a Fiatal Vállalkozók Hete rendezvénysorozattal, amely hazánk legnagyobb üzleti show-jaként fiatalok ezreit segítheti a gazdasági életben való értékteremtésben. A szervezők idén is komoly részvételre számítanak, mivel ismert emberek és nagy márkák vezetői fogják ritkán hallható személyes történeteikkel és tippjeikkel inspirálni a résztvevőket.
„Az egész elnökségünk azon dolgozik, hogy a résztvevők igazi inspirációt kaphassanak és a rendezvény célja, hogy egy különleges köntösben, az ország egyetlen üzleti show-jaként segítsen minden karrierépítésben és vállalkozásban fejlődni vágyó résztvevőt, aki jobbá szeretné tenni az életét. A partnerekkel idén is ingyenes eseménysorozatot hoztunk létre és elvisszük az ország minden pontjára. Az idei program azért is lesz különleges, mert rendhagyó témákat hoztunk, mint például a mesterséges intelligencia sötét oldala, vagy a showbusiness mögötti világ Korda Györgyékkel” – árulta el a FIVOSZ elnöke.
A 2024 november 25-29 között megrendezett eseménysorozat 15 városban lesz ingyenesen elérhető a fiataloknak.
„A vármegyei eseményeinket a megyei vezetőink szervezik olyan fontos partnerekkel, mint a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének helyi szervezete és a legfontosabb regionális cégek. Minden vidéki esemény olyan téma köré épül, amely a leginkább fontos az adott közösség számára. A központi rendezvényen pedig különböző témákat felölelő kerekasztalokban szerepelnek ismert és elismert szakemberek” – tekintett előre Kovács Patrik. Hozzátette, a rendezvénysorozat célja, hogy bárki, aki részt vesz rajta hazavihessen valamit, amitől többé válik ő és a vállalkozása is.
„A rendezvényünk inspirációja nyomán már rengeteg vállalkozás indult el az elmúlt években és számításaink szerint több, mint ezer üzlet is született. Az esemény úgy van felépítve, hogy mindenki kaphasson inspirációt, a saját életébe azonnal beépíthető siker-recepteket és tudjuk, hogy nagyon sokan találták már meg itt partnerüket, új főnöküket és kötöttek értékes barátságokat is. Az FVH már közel két évtizede szemléletformáló esemény, ami mindig a legújabb trendeket hozza el és egyedi, mivel a gazdaság legnagyobb szereplői fognak össze a fiatalokért – ezt is jól példázza, hogy az elmúlt években a magyar GDP több mint 30 százalékát termelő vállalatok csúcsvezetői álltak a színpadon.”
Kovács úgy látja, a kemény munka kifizetődött, a kétévtizedes szervezői tapasztalatnak is köszönhetően az üzleti- és karriershow olyan hiánypótló eseménnyé vált, amely évről évre képes megújulni és ihletet, ösztönzést adni a résztvevő embereknek.
„Az elmúlt években egyre komolyabb szerepet tölt be a hazai gazdasági utánpótlás-nevelésben, hiszen segít praktikus ötletekkel a gazdasági értékteremtésbe bekapcsolódni. Az elhangzott témákat mindig tovább visszük egy éven át szakmai és területi bizottságainkon keresztül. Érdemes megnézni a FIVOSZ honlapját és azt a szerteágazó szakmai bizottsági rendszert, amelynek keretében támogatjuk a fiatal vállalkozókat. Azon dolgozunk, hogy közösséget, üzletet és tudást biztosítsunk minden tagunknak” – hangsúlyozta.
Ám nemcsak a Fiatal vállalkozók hete, maga az anyaszervezet is jelentős fejlődésen esett át az utóbbi időben. A már említett, kibővült bizottsági és megyei hálózaton túl nemzetközi fronton is nagy előrelépés történt. A VOSZ és a FIVOSZ egy stratégiai együttműködésre lépett és közös nemzetközi titkárságot hozott létre, melynek keretében külképviseletet nyit Brüsszelben, Kínában és az Egyesült Államokban, így közvetlenebb hozzáférést biztosítva a tagságnak a világ GDP-jének 60,5%-át termelő piacokhoz.
„A FIVOSZ így egy teljesen új szinten, sokkal hatékonyabban tudja segíteni immár a magyar vállalkozókat itthon és külföldön is” – mondta a megállapodás jelentőségéről Kovács Patrik.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Akcióba lendültek az egészségpénztárak, most nem érdemes kimaradni
Az egészségpénztárak minden év végén akciókkal igyekeznek felhívni a figyelmet arra, hogy aki csak teheti, igyekezzen még év vége előtt kihasználni az adóvisszatérítés lehetőségét. És nem is csinálják rosszul, véli a BiztosDöntés.hu.
Aki költ az egészségére, egészségpénztár nélkül csak veszíthet
Mi magyarok mélyen a zsebünkbe kell, hogy nyúljunk, ha időben és megfelelő színvonalon szeretnénk gyógyulni. Az egészségügyi kiadásainknak ugyanis közel 30 százalékát fizetjük saját zsebből, ami az Európai Unión belül kiemelkedően magasnak számít.
Pedig a magánegészségügy egyáltalán nem luxus. Az állami egészségügyi rendszer leterheltsége és a várólisták hossza miatt ma már gyakran az egyetlen módja annak, hogy időben megfelelő kezeléshez jussunk.
Akkor is kifizetjük tehát, ha sokba kerül, és erre tovább rakódik a gyógyszerek költsége, a szűrővizsgálatok és terápiák díja. Az egészségpénztár azonban lehetővé teszi, hogy spóroljunk a kiadásainkon.
Az egészségpénztárba befizetett összeg 20 százalékát, legfeljebb 150 ezer forintot minden évben visszaigényelhetünk a befizetett személyi jövedelemadónkból. Ezzel pedig az infláción felüli megtakarítást érhetünk el, és az adóvisszatérítést költség vagy egyéb adó sem terheli.
Így megéri az egészségünkre egészségpénztáron keresztül költeni, hisz ha már úgy is költünk, miért ne fizessünk kevesebbet? – hívja fel a figyelmet Simondán Eszter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
Mi történik év végén?
Az egészségpénztár hasznát egyre többen ismerik fel, amit az is mutat, hogy – különösen a covid járvány és az azt követő áremelkedések óta – dinamikusan nő a pénztárak taglétszáma és az egyéni befizetések összege is.
Az adóvisszatérítés azonban viszonylag magas értékhatárig igényelhető. A maximális, 150 ezer forintos adókedvezményhez 750 ezer forintos éves befizetés tartozik, ez havi 62 500 forintot jelent. Az adóvisszatérítés azonban minden évben jár, így érdemes év végig olyan magas összeget befizetni a pénztárba, amilyet csak tudunk, így növelve az utána járó visszatérítést. A számlánkon lévő pénzt pedig elkölthetjük később is, hiszen a kedvezmény szempontjából a befizetés számít, és nem a költés – teszi hozzá a szakértő.
Az egészségpénztárak erre a lehetőségre minden évben akciók sorával igyekeznek felhívni a figyelmet. Nyereményjátékok és kedvezmények széles skáláját kínálják az újonnan belépő és már meglévő, a pénztárba befizetést teljesítő ügyfeleknek.
A legjobb akciók
Az akciók általában már novemberben elkezdődnek, így azoknak is kedveznek, akik nem hagynák az utolsó pillanatra – vagy épp a karácsonyi időszakra – az egészségpénztári befizetéseket.
A BiztosDöntés összeszedte a jelenleg futó kedvezményeket.
OTP Egészségpénztár
Az OTP Egészségpénztárnál pár hétig még él az a nyereményjáték, amelynek során akár 500 ezer forintos nyereménnyel is gazdagodhat, aki az egészségkártyáját összekapcsolja a bankkártyájával.
Ezen kívül tag ajánló akció is fut az OTP-nél. Ha egy meglévő tag új tagot ajánl, aki a szabályok szerint befizet a pénztári számlájára, azt 10-10 ezer forinttal jutalmazza a pénztár.
MBH Gondoskodás Egészségpénztár
Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár promóciós játékában 50 ezer forint értékű Decathlon ajándékkártyát nyerhet, aki december 23-ig minimum 20 ezer forintot befizet az egészségpénztári számlájára. 200 ezer forint befizetéssel a fődíjért, a 200 ezer forintos Hunguest Hotels ajándékutalványért is indulni lehet.
Összesen legalább 400 ezer forint befizetésével mindkét kategóriában indulhat a pénztártag, az ajándéksorsoláson 20-szoros, a fődíj sorsoláson 2-szeres eséllyel.
Patika Egészségpénztár
A Patika Egészségpénztárnál szintén befizetési akció van. Aki novemberben 250 ezer forinttal turbózza fel az egészségszámláját, az 25 ezer hűségpontot kap ajándékba a Patika ÉnPénztáram hűségprogramjában. Ha ebben a hónapban ezt kétszer vagy háromszor is megteszi, azért újabb 25-25 ezer hűségpont jár, ami aztán 5-5 ezer forintot ér az egészségszámlán.
Az akcióban új ügyfelek is részt vehetnek, ha online lépnek be a pénztárba, teljesítik a befizetést és regisztrálnak az ÉnPénztáram programban. Az akcióban részt vevő új belépőknek a pénztár elengedi az első kártya díját.
Prémium Egészségpénztár
A Prémium Egészségpénztár állandó akciója mellett, amelynek keretében az új belépők 3 db sorsjegyet kapnak az elektromos Fiat 500-ért folyó nyereményjátékra, szerencse szerdákkal is készül.
A pénztár felhívása szerint, aki az adott szerdán az előre meghatározott összeget befizeti az egészségszámlájára, az értékes nyereményeket nyerhet, plusz 10 ezer forintonként 1 db Fiat 500 sorsjegyet kap. Az elmúlt hét szerencse szerda nyereményei egy Lenovo tablet, egy 100 ezer forintos Auchan vásárlási utalvány és 100 ezer forint bankszámlára utalt készpénz voltak.
Generali Egészségpénztár
A Generali december végéig tartó nyereményjátékában a 80 ezer forintot befizető pénztártagok között a játék végén értékes nyereményeket sorsolnak ki. A résztvevők tabletet, robotporszívót, e-book olvasót, laptopot és mobiltelefont nyerhetnek.
A nyerési esélyeket többszöri 80 ezer forintos befizetéssel többszörözni lehet.
Vitamin Egészségpénztár
A Vitamin Egészségpénztárnál 2024-ben is a Vitamin hozza a karácsonyi ajándékot néven fut nyereményjáték. Azon pénztártagok között, akik december 13-ig legalább 100 ezer forintot befizetnek a számlájukra, 1 db 100 ezer forintos elektronikus Media Markt utalványt és 14 db 50 ezer forintos dm utalványt sorsolnak ki.
Nem csak a játék a fontos!
Az egészségpénztárak játékain komoly, értékes nyereményekre lehet tehát szert tenni, ugyanakkor ne felejtsük el, hogy a legnagyobbat az által nyerhetjük, hogy pénztártagként az egészségpénztáron keresztül fizetjük az egészségügyi kiadásainkat – hívja fel a figyelmet Simondán Eszter.
Érdemes a pénztárak szolgáltatásait megismerni és minél szélesebb körben használni, hiszen akár még a lakáshitelünket is törleszthetjük innen, milliós nagyságrendben spórolva a hitelen a futamidő végéig.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Légbuborékos fóliával bevont kocsmával lepte meg a focirajongókat Barcelonában a HONOR
Önkéntes nyugdíjpénztárból lakáshitel-törlesztés? Megéri számolni
A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW
Vízpozitív és karbonsemleges
Ezt javasolják a biztosítók, hogy a megtakarítások megőrizzék az értéküket
A Honda megalkotta a világ legezüstebb CIVIC-jét
Másodjára mutatkoznak be Kőbánya meghatározó munkáltatói
A Hankook az idei Aranylabda hivatalos szponzora
Egyre kedveltebbek az energiahatékony ingatlanok
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19, az Artec 3D piacvezető 3D szkennelő szoftvere
Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
Újfajta motorindítót hoz a Siemens
Itt vannak a globális logisztikai piac döntő tényezői
Keresettek a jogi, orvosi, pénzügyi vagy műszaki diplomás informatikusok
13 év után újra megrendezik a Magyar Filmszemlét!
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
Telekom: Karácsony, korlátok nélkül
A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát
Műszaki-Magazin.hu
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19, az Artec 3D piacvezető 3D szkennelő szoftvere
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az első BMW Neue Klasse tesztautók legördülése Debrecenben
Clemco&Wiwa: családi alapokról a globális színpadra
Új korszak jöhet az üveggyártásban
Gyártásütemezés a világ élvonalában szereplő, műszaki fröccsöntött alkatrész gyártó vállalatnál
Nagyot lépett előre fenntarthatósági programja megvalósításában a Schneider Electric
Fókuszban a fenntarthatóság: hatékony tisztítás a Mewa teljes körű szolgáltatásként elérhető termékeivel
Ajánljuk
Friss
-
Okoseszközök2 hét ago
HONOR Watch 5: Könnyed kialakítással és fejlett funkciókkal érkezik az új okosóra
-
Ipar2 hét ago
Kihívások mellett lehetőséget is tartogat a NIS2 a magyar cégeknek
-
Okoseszközök2 hét ago
Trump a TikTok-kal győzött – ez volt a titka a szakértő szerint
-
Okoseszközök2 hét ago
A Samsung AI TV-k a televíziózás új korszakát hozzák el
-
Mozgásban2 hét ago
Meddig számít frissen gyártottnak egy gumiabroncs?
-
Gazdaság2 hét ago
Újabb adókönnyítés segítheti a kockázati tőkebefektetéseket
-
Okoseszközök19 óra ago
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
-
Gazdaság2 hét ago
Csökken a kereslet Magyarországon a korábban államilag támogatott többcélú autók iránt