Gazdaság

Biztonságos szerződéskötés egy gombnyomásra

Integrált távoli ügyfél-azonosítás, digitális szerződéskötés és pénzügyi elszámolási megoldások cégek számára, mindez egy helyen – dr. Romhány Gergellyel, a Trustchain Systems Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk erről.

TrustChain romhány gergely

A weboldaluk nyitóoldalának első mondata „Biztonságos szerződéskötés egy gombnyomásra”. A TrustChain egy helyen kínál integrált távoli ügyfél-azonosítást, digitális szerződéskötést és pénzügyi megoldásokat cégek számára. Mit takar ez a szolgáltatás?

A célunk az volt, hogy a jogi és pénzügyi folyamatokat egyként kezelve lehetővé tegyük, hogy egy integrált megoldás keretében könnyen és gyorsan intézhessék céges ügyeiket. Így egy közös platformon belül kezelhető az elektronikus ügyfél-azonosítás, a digitális szerződéskötés folyamatai, az elektronikus aláírás, az online számlázás és online fizetés is. A korábbi, átlagos 1-2 hetes leforgási idő helyett akár 20 perc is elegendő lehet egy partnerrel való szerződéskötésre, azonosításokra, számlázásra és online fizetésre.

A platform milyen könnyen illeszthető be a cégek meglévő működésébe?

Amíg egy klasszikus CRM vagy ERP rendszer bevezetéséhez le kell cserélni a meglévő megoldásokat, addig a TrustChain abszolút elfér a már meglévő klasszikus papír alapú rendszerek mellett egy kiegészítő digitális megoldásként. A cégek a szerződéses jogi folyamataik egy részét, a sztenderd, sablonalapú szerződések kezelését megoldhatják a TrustChain Platformon, míg az egyedi, testreszabott szerződéseket igénylő esetekben pedig meghagyhatják az eddigi folyamatokat. A kettő kényelmesen és jól elférhet egymás mellett.

Kik lehetnek a „tipikus” ügyfeleik, akiknek ajánlaná a TrustChain megoldását?

Két ügyfélkategóriát emelnék ki. A kis cégek, akiknek nincs külön jogász csapatuk, rendszeresen inkább már meglévő sablonszerződésekkel dolgoznak, korlátozott erőforrásaik vannak az adminisztrációra, szerződések postázására, szkennelélésre, iktatására, nekik hasznos megoldást kínál ez az online platform. A másik, a kifejezetten nagyvállalati ügyfélkör (pl. nagykereskedő cégek, taxicégek, lízingcégek, informatikai cégek, biztosítók), ahol nagyon sok a sztenderd terméket vagy szolgáltatást vásárló céges ügyfél. Ezen cégeknél a sok ügyfél miatt rengeteg a sztenderd szerződésekre fordítandó papírmunka, ügyfél-azonosítási, postázási és egyéb adminisztrációs feladat, ezekre is hatékony megoldást tudunk kínálni. Ezen nagy számú „fix” szerződésekből tud a TrustChain rendszere egy ún. „okos” szerződést készíteni, amelyben csak a főbb pontokat lehet egyeztetni a szerződő partnerrel. A szerződésben lévő céginformációs adatok automatikusan hitelesítésre, ellenőrzésre kerülnek valósidejű céginformációs rendszerekből, így elkerülhetőek a téves adatrögzítés miatt keletkező hibák (pl. elgépelt adószám, rossz postázási cím). Ezen adminisztratív emberi hibák egyébként számos esetben okozhatnak késedelmes fizetést és egyéb bonyodalmakat, többletmunkát.

2019. júniusában léptek egyszerre a magyar és a cseh piacra. Hogy sikerült az indulás?

Igen, június 4-én a Barionnal közösen jelentettük be a magyar és a cseh piacra való lépésünket. Azóta naponta 5-10 új megkeresés érkezik hozzánk, már több mint 80 regisztrált cég van a rendszerünkben, akik már használják a szerződéskötő megoldásunkat. Többségében még magyar cégek, mivel a cseh piacon való aktív kommunikáció augusztus végén indul, de már a cseh piacon is élesben működik a rendszer. Arra számítottunk, hogy az első időszakban még kevesebb lesz a nagyvállalati érdeklődés, de ennek ellenkezője történt, főleg közép- és nagyvállalati megkeresések érkeznek, ami kellemes meglepetés.

A piacra lépésünket az is nagyban segítette, hogy bekerültünk a bécsi weXelerate innovációs programba, ahol 650 cég közül azon 25 kiválasztott cég közé választottak, akik részt vehettek egy három hónapos coorporate-innovációs programban. A júniusi döntőben a TOP5 cég közé is beválasztottak minket, ami erős osztrák sajtómegjelenéseket is eredményezett, így már Ausztriából is kapunk megkereséseket, hogy mikor indulunk náluk is.

Tervezik az osztrák piacra lépést is?

Igen, terveink szerint 2019. utolsó negyedévében, már minden előkészület megtörtént és a tesztelési fázisban tartunk.

A magyar cégeknek Németország is kiemelten fontos partnerországa. A német piac felé is nyitnak majd?

2020-ban erre is sor kerül, az előkészületek javában folynak, már megvannak a német partnereink is, szeretnénk minél előbb kiszolgálni az ügyfeleket a német piacon is.

Az Önök által kínált szolgáltatás nagyon innovatív. Európában több konkurens cég is foglalkozik ezzel? Milyen nehéz a piacra lépés mellettük?

Azért érdekes ez a kérdés, mert többféle konkurenciánk is van jelenleg, de mi beépítettük a rendszerünkbe a távoli ügyfél-azonosítást, az elektronikusaláírás-kibocsájtást, a szerződéskötési és pénzügyi megoldásokat, másnál viszont nincs integrálva az ügyfél-azonosítás és az elektronikus aláírás. Most még azt mondhatjuk, hogy ezzel előnyben vagyunk a konkurenciáinkhoz képest, de sietnünk kell, hogy előnyben is maradjunk.

Hogy tudják biztosítani a biztonságos fizetési megoldást a rendszerükben?

A Barion egyediségét kihasználva tudtuk kialakítani ezt a megoldást. Szerettünk volna egy olyan szolgáltatást is kínálni a cégeknek, hogy ha nincs lehetőségük bankgaranciát vagy fizetési biztosítékot kapni egy hitelbiztosítón keresztül a számláik kifizetésére, akkor is valamilyen módon biztosítva legyen a számlák kifizetése, illetve maga a teljesítés. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a két cég a TrustChain rendszerében megköti a szerződést, az aláírást követően a Vevő kap egy elektronikus kérést, hogy engedélyezze, hogy a Barion számláján zároljuk a szerződés szerint összeget. Amint ezt engedélyezi, a zárolás automatikusan megtörténik, elindulhat a szerződés szerinti teljesítés. A szerződés szerinti teljesítés időpontjában a Vevő kap egy értesítést, hogy a teljesítés megtörtént-e, ha megérkezik a jóváhagyás erre, azután a rendszer legenerálja a hivatalos teljesítésigazolást. Amint ez a teljesítésigazolás is aláírásra kerül, a zárolt összeg automatikusan elutalásra kerül az Eladó félnek. Ily módon a TrustChain, mint teljesítési segéd működik közre egy olyan folyamatban, ahol két, még egymásnak ismeretlen cég szerződik egymással. A biztonságos elszámolás mellett az egész szerződési folyamat hivatalos adminisztrációja is teljes lesz.

Ebben az esetben mindkét szerződő félnek regisztrált ügyfélnek kell lennie Önöknél, ugye?

Igen, a TrustChain Platformon is regisztrált ügyfélnek kell lennie és rendelkezniük kell Barion tárcával is.

Milyen nyelven érhető el jelenleg a rendszer?

Ebben a pillanatban magyar nyelven, de egy hónapon belül angolul is elérhetővé válik, augusztus végétől pedig már cseh nyelven is. Van telefonos ügyfélszolgálati elérésünk is, mellette chat- és e-mail- támogatást nyújtunk az ügyfeleink számára.

A szolgáltatás árképzése hogyan alakul?

A szolgáltatásunk kipróbálásához, használatához nem kell hosszú távú fix elkötelezettséget vállalni egy nagyobb összegért. Nincs havi alapdíj, csak azért kell fizetni, amit valóban igénybe is vett a cég. A regisztrációt követően 350 Ft az azonosítási költség, így az egyszeri 350 Ft-os díj után már használható is a rendszer. Ezután minden aláírás után 350 Ft-ot kell fizetni, amely független az adott szerződés hosszától, így az lehet 5 vagy akár 100 oldalas is, ugyanennyi a díja a teljesítésigazolás aláírásának is. Ha csak a postaköltséget nézzük, a szerződések, teljesítésigazolások postázási költségei is magasabbak lennének ennél. Alapvetően az a célunk, hogy a cégek kezdjenek átállni a digitális megoldásokra, amellyel időt takaríthatnak meg és emellett még költséghatékonyabb is.

Mik a jövőbeli tervek?

Egyrészt folyamatosan fejlesztjük a rendszerünket, másrészt „TrustChain nagyköveteket” választunk a már regisztrált cégek közül, akiknek létrehozunk ún. tematikus piactereket, amin keresztül fogadni tudják a saját alvállalkozóikat és ügyfeleiket. Az év végéig a terveink szerint kb. 10 tematikus piactér fog létrejönni, ezzel kívánjuk bemutatni a cégeknek, hogy miért érdemes egy ilyen megoldást bevezetniük. Fontosnak tartjuk továbbá a gyors nemzetközi növekedést is, terveink között szerepel a magyar és cseh piac után az osztrák, a szlovák, a bolgár, a lengyel, a román piacra való lépés is, amelyeket még 2020-ban szeretnénk megvalósítani. A rendszerünkben elérhető egy partnerajánló funkció is, aminek keretében más országból, iparáganként kereshetnek a cégek már regisztrált, beazonosított, biztonságos üzleti partnereket.

Újonnan induló startup cégként, hogy tudják biztosítani a folyamatos fejlesztéseket és a nemzetközi terjeszkedést?

Eddig több mint 210 millió forint kockázatitőke-befektetést vontunk be, többek között a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. részvételével, de jelenleg is tárgyalunk osztrák és magyar befektetőkkel további 3 millió euró bevonásáról. Ez szükséges ahhoz, hogy gyorsan tudjunk a régióban terjeszkedni, az a célunk, hogy a közép-európai régióban mi legyünk az a biztonságos digitális kereskedőtér, ahol a cégek nyugodtan tudnak egymással szerződéseket kötni és tranzakciókat végezni.

TrustChain csoportkep

Trustchain Systems Kft. csoportkép

www.trustchain.com

Gazdaság

Egyetemi tanszéket alapított a Toyota Sakura

Az ország egyik legpatinásabb műszaki felsőoktatási intézményének és a Toyota egyik legjelentősebb hazai márkakereskedésének az együttműködéséből született oktatási központban a jövő hajtástechnológiáival ismerkedhetnek a mérnökpalánták.

A Toyota a világ legnagyobb autógyártójaként és a japán gazdaság első számú szereplőjeként kiemelt jelentőségű küldetésének tekinti, hogy gondoskodjon az emberi társadalom jövőjéről. Ezen sokrétű tevékenységeiben mindig is kiemelt szerep jutott a tudásátadás, az oktatás, a tudományos és szakképzés feladatkörének. Tojoda Eicsi, a cégalapító Tojoda Kiicsiro unokatestvére már 1977-ben megfogalmazta azt az álmát, hogy a Toyota „a kutatás és a kreativitás szellemiségét tiszteletben tartva” egy saját egyetemet alapítson szűkebb hazájában, Aicsi prefektúrában, amelynek küldetése, hogy az anyavállalathoz hasonlóan „arra törekedjen, hogy az élen járva feltérképezze a tudomány és a technológia számára a követendő irányt.” Ez az egyetem, a Toyota Technical Institute 1981-ben tárta ki kapuit, 1995-ben PhD programot indított, 2003-ban pedig Chicagóban megnyitotta tengerentúli intézetét.

Ha a műszaki felsőoktatás és az autóipar ilyen léptékű összefonódása nem is mondható jellemzőnek, a Toyota az elmúlt évtizedekben a világ minden részén ösztöndíjakkal, gyakornoki programokkal és egyéb projektek útján törekedett arra, hogy helyi és nemzeti szinten egyaránt hozzájáruljon a jövő technológiai szakembereinek a gyakorlati és elméleti képzéséhez. Ehhez a nemes hagyományhoz csatlakozik most Magyarország, ahol a Toyota egyik legjelentősebb márkakereskedése példa értékű együttműködési megállapodást kötött egy évszázados múltra visszatekintő hazai egyetemmel.

Az 1992-ben alapított Toyota Sakura és az Óbudai Egyetem Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kara, amely elődintézményei révén több mint száz éve számít az elektrotechnikai képzés egyik hazai fellegvárának, példa értékű együttműködési megállapodást írtak alá egy kihelyezett tanszék létesítéséről. Az új oktatási egység a Toyota legfontosabb hajtástechnológiai kompetenciáit kiaknázva a hidrogén és hibrid rendszerek rejtelmeibe fogja bevezetni a jövő mérnökgenerációit. Különösen aktuális és piacképes területekről van szó.

A Toyota Prius által 1997-ben bevezetett hibrid hajtástechnológia mára a világ legszélesebb körben alkalmazott alternatív hajtási módozatává vált, amellyel különösen költséghatékony módon érhető el fogyasztás- és emissziócsökkentés. A többféle módon (tüzelőanyagcellában elektromos energia előállítására, vagy belső égésű motorban elégetve), kiemelkedő hatásfokon felhasználható hidrogén előtt pedig gyakorlatilag végtelen távlatok állnak, mint az emberiség hosszú távú energiaellátásának legígéretesebb eszköze.

A műszak tudományos együttműködések, általános és középiskolai szemléltető és ismeretterjesztő programok, valamint az elmúlt években végzett felsőoktatási képzések terén komoly tapasztalatokkal rendelkező Toyota Sakura támogatásával megvalósuló tanszék ilyen módon az autóipar jelenében és jövőjében egyaránt releváns tudást fog átadni a hallgatóknak. A képzés olyan kompetenciával vértezi fel őket, amelyeket a tudományos életben és a gyakorlati munka során egyaránt közvetlenül és azonnal fognak tudni hasznosítani. Hozzáadott értékként a Toyota átfogó filozófiája és a Sakura vállalkozási tapasztalatai is érvényesülnek a tanszék életében, amelyre évtizedek óta meghatározó irányító elvként tekintenek a modern projekt- és vállalatirányítási gyakorlatokban.

A közös tanszék alapításáról szóló együttműködési megállapodást május 6-án írta alá Füredi István, a Toyota Sakura alapító tulajdonosa, valamint Prof Dr. Kovács Levente, az Óbudai Egyetem rektora, Szilasi János Toyota Sakura vezérigazgató, az új tanszék vezetője jelenlétében. A két szervezet együttműködése egyébként nem csak szakmai, hanem közösségi alapokon is nyugszik, hiszen mindketten a főváros harmadik kerületét tekintik otthonuknak. A tanszék a lehető leghamarabb megkezdi munkáját, a pontos szakmai részletekről a felek később adnak ki részletes tájékoztatást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss